OMFG. De gore slet! Ze was ook mijn eerstequote:
Zeker tof ja!quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.flickr.com/photos/vincent_nobel/
Volgens iemand zijn 1 en 4 niet scherp, zie jij dat ook?quote:
In de filmpjestijd was ISO 800 zowat het hoogste wat de modale consument kon gebruiken. De pro's wilden nog wel wat trucs uithalen om tot ISO 1600 of zelfs 3200 te komen maar dat leverde een enorme hoop korrel op. Dat werd dus vooral bij zwart/wit gebruikt. ISO 1600 rolletjes kostten toen een vermogen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat was toen het max dan? Ik gok vrij laag
Ik had altijd een fotorolletje van de drogist. Geen idee welke ISO dat was.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de filmpjestijd was ISO 800 zowat het hoogste wat de modale consument kon gebruiken. De pro's wilden nog wel wat trucs uithalen om tot ISO 1600 of zelfs 3200 te komen maar dat leverde een enorme hoop korrel op. Dat werd dus vooral bij zwart/wit gebruikt. ISO 1600 rolletjes kostten toen een vermogen.
Dat teveel foto's maken het moeilijk maakt om te selecteren klopt welquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
"ja, je moet niet zoveel foto's maken want dan kan je nooit de mooie ertussenuit halen"
Aldus de jongen die mijn DSLR afzeikte (Want de camera van mijn ouders is net zo goed) en nu zelf spaart voor een DSLR
Mijn broertje heeft nogal een aparte manier van denken soms.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:35 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat teveel foto's maken het moeilijk maakt om te selecteren klopt wel
Ik ookquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
OMFG. De gore slet! Ze was ook mijn eerste. Nouja, ik heb haar iig wel goed uitgeleefd while it lasted.
Pumpkin 3 is wel erg tofquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.flickr.com/photos/vincent_nobel/
Dankje!quote:
Ach, ligt eraan watvoor soort fotografie je doet.. Als je alleen overdag foto's maakt en van stilstaande objecten dan voldoet een compact.. Moet er niet aan denken dat ik met zoiets nu bij een ongeval sta ofzo, been there done thatquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft nogal een aparte manier van denken soms.
Zo was een DSLR nutteloos omdat de camera van mijn ouders gelijkwaardige foto's maakt, en meer megapixels had.
Feit dat de iso op mijn DSLR beter was, en sneller reactietijd had enzo was allemaal niet nodig.
Werk zequote:Op zondag 31 oktober 2010 23:15 schreef Timmos het volgende:
Nu een ongeval overigens, dus we gaan maar eens een kijkje nemen..
Je kan er nu ook een astroscope tussen gooien, levert ook zo'n 10 stops extra licht opquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De (canon) D30 werd ergens in 2000 geïntroduceerd. Max iso 1600.
Klopt. Maar een dslr is toch prettiger imo. Afgezien van de prijs/gewicht/lenzen dan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:15 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ach, ligt eraan watvoor soort fotografie je doet.. Als je alleen overdag foto's maakt en van stilstaande objecten dan voldoet een compact.. Moet er niet aan denken dat ik met zoiets nu bij een ongeval sta ofzo, been there done that..
Nu een ongeval overigens, dus we gaan maar eens een kijkje nemen..
Mja, ook in situaties waar een compact of zelfs telefooncamera prima voldoet, vind ik een DSLR altijd fijner. Het is gewoon zo veel prettiger om met een camera aan je oog te fotograferen, in plaats van met je armen gestrekt vooruit en op 'n schermpje kijkend. Helaas is dat bij elke compactcamera tegenwoordig de enige mogelijke houding.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt. Maar een dslr is toch prettiger imo. Afgezien van de prijs/gewicht/lenzen dan.
Je kan toch ook gewoon door de zoeker kijken?quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mja, ook in situaties waar een compact of zelfs telefooncamera prima voldoet, vind ik een DSLR altijd fijner. Het is gewoon zo veel prettiger om met een camera aan je oog te fotograferen, in plaats van met je armen gestrekt vooruit en op 'n schermpje kijkend. Helaas is dat bij elke compactcamera tegenwoordig de enige mogelijke houding.
Dood aan mist.. Aanrijtijd verdubbeld door de mistquote:
Hier ook, geen smog, zon schijnt en de verwarming kan niet uit. Niet te hardenquote:Op maandag 1 november 2010 02:53 schreef Timmos het volgende:
lekker thuis, lekker warm hier vergeleken met buiten
Die ziet er tof uitquote:Op maandag 1 november 2010 03:27 schreef Timmos het volgende:
Al vind ik dat deze wel wat heeft..
[ afbeelding ]
Morgen maar is kijken wat we er mee kunnen doen, heb alleen even een © erop gezet.. Krant heeft de foto's dus nu maar eens naar bed, mijn site updaten doe ik morgen wel:w
Je foto op Boston Big Picture krijgen is ook niet alles want dat gooit je statistieken totaal overhoop...quote:Op maandag 1 november 2010 00:09 schreef kanovinnie het volgende:
180 views op flickr. Mijn oude record verdriedubbelt.
Welke foto's dan?quote:Op maandag 1 november 2010 07:26 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je foto op Boston Big Picture krijgen is ook niet alles want dat gooit je statistieken totaal overhoop...
[ link | afbeelding ]
nu staan er nog 2 fotoos die NIET uit die serie zijn in mijn top 15... en dat zijn eigelijk nog de meest kansloze fotoos ook
Juist niet. Dan kun je er snel doorheenbladeren en alleen die foto's die automatisch direct je aandacht trekken gooi je apart. Daar ga je mee verder. Geen nadenken over 'kan ik hier nog iets van maken' e.d.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:35 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat teveel foto's maken het moeilijk maakt om te selecteren klopt wel
een testshot met mijn d300s op hoge iso en eentje van een electronische schakeling die ik ooit ergens op een forum had gezet en bijna dagelijks nog bekeken wordt...quote:
Waren ook toffe foto'squote:Op maandag 1 november 2010 10:19 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh![]()
Mijn oude heli foto's worden ook nog dagelijks bekeken, maar dat komt omdat ze vrij hoog in de resultaten staan bij Google.
Ben je weer terug dan? Beetje toffe tijd gehad daar?quote:Op maandag 1 november 2010 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Dank![]()
Laatst ook een behoorlijke piek gehad omdat een of andere facebook groep naar mijn marathonfoto's verwees.
Autotje maar even aan de acculader gelegd, er is voor het laatst mee gereden in augustus dus een beetje sap zal ze wel prettig vinden
Ik ga geen 20 foto's online gooien bij een nieuwsitem.quote:Op maandag 1 november 2010 08:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Juist niet. Dan kun je er snel doorheenbladeren en alleen die foto's die automatisch direct je aandacht trekken gooi je apart. Daar ga je mee verder. Geen nadenken over 'kan ik hier nog iets van maken' e.d.
Dit weekend terug gekomen. Prachtige tijd gehad, ik kan iedereen aanraden om een bezoekje aan het land te brengenquote:Op maandag 1 november 2010 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ben je weer terug dan? Beetje toffe tijd gehad daar?
quote:Op maandag 1 november 2010 16:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dit weekend terug gekomen. Prachtige tijd gehad, ik kan iedereen aanraden om een bezoekje aan het land te brengen
Met een aygo ga je sowieso niet vooruit.quote:Op maandag 1 november 2010 17:28 schreef Xilantof het volgende:
Krijg, omdat mn aygo voor een beurt moet, als vervangende auto een aygo met automaat... Daar ga je echt niet op vooruit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |