Post jij wel eens foto's danquote:Op dinsdag 2 november 2010 10:17 schreef HMaster-II het volgende:
de nieuwe trend wordt gezet op FOT. We gaan nu allemaal onscherpe foto's posten in het portretfoto-topic. Wel goed dat het wordt gedaan.
Maar zelf ben ik er niet zo gecharmeerd van.
Ik heb niet veel om te posten.quote:
qua vakantie foto's een jaar of 5quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:58 schreef PdeHoog het volgende:
Hoever loop je trouwens inmiddels achter met bewerken, HM2?
Je prio-1's zijn geen prio-1'squote:Op dinsdag 2 november 2010 11:04 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb niet veel om te posten.Heb ook niet zoveel gedaan afgelopen jaar. Moet eens bezig met prio's stellen.
Probleem is alleen dat ik nog ongeveer 15 PRIO-1 prio's heb.
![]()
quote:qua vakantie foto's een jaar of 5Qua fotoshoots een half jaar.
Thanks voor de reminder. Moet de mijne inderdaad nog op wintertijd zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:35 schreef Cryothic het volgende:
even een vraagje... springt mijn Canon 50D automagisch op winter/zomer-tijd?
Of heb ik de hele zomer een uur achtergelopen?
Wel eens mee gespeeld ja. Zou deze software graag hebben gehad in de tijd dat ik nog veel met Flash werkte, maar tegenwoordig vermijd ik Flash liever eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Hoi! Tijdje geleden dat ik weer eens op Fok! rondstruin... actief dan
Iemand ook al zo in zijn nopjes over Adobe Flash Catalyst? Heb er dit weekend voor het eerst mee gewerkt... wat lekker intuïtief programmaatje zeg. Je hoeft helemaal niks van actionscripts te kennen. Wil mijn portfoliowebsite oppimpen... best wel een aanrader
STOMquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
http://www.ishetalweekend.nl/
ze zeggen 'nee'
Flash websites maken was nog irritanterquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel eens mee gespeeld ja. Zou deze software graag hebben gehad in de tijd dat ik nog veel met Flash werkte, maar tegenwoordig vermijd ik Flash liever eigenlijk.Vind Flash-websites echt gruwelijk irritant...
Dat dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder. Moet de mijne inderdaad nog op wintertijd zetten.
jaquote:
Ach ja... graag gedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder. Moet de mijne inderdaad nog op wintertijd zetten.
Jawel, alleen niet snelquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met een aygo ga je sowieso niet vooruit.
Sorry.
Nog steeds geen Ibiza oid?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet snel
Maar! Net weer m'n eigen Aygo terug. Ze moesten vrij vroeg de voorbanden vervangen....
volgens mij is dat een teken dat ik hem toch echt probeer vlot te krijgen...
Ik zou 't geen 'vooruitgaan' noemen maar eerder 'niet-achteruitgaan'quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet snel
Maar! Net weer m'n eigen Aygo terug. Ze moesten vrij vroeg de voorbanden vervangen....
Moet zo'n arme knul een stukje fietsenquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:09 schreef Chanty het volgende:
Whehehe... belt er net een knakker van het Brabants Dagblad. Hij had een mooie aanbieding voor me: 2 weken de krant voor 0 euro.
Ik: En weet u ook waar ik woon meneer?
Meneer: Ja dat weet ik wel.
Ik: Nou vertel eens.
Meneer: ... [adres] in Tilburg.
Ik: Daar woon ik al heel lang niet meer. Ik woon al heel wat jaartjes in Den Haag.
Heb maar gezegd dat het misschien handig is dat ze mijn gegevens in hun systeem even aanpassen, aangezien ik al vaker ben gebeld/ gemaild voor nop
Ik zou me opgeven, en dan na 2 weken opzeggen met reden "Te late bezorging van oud nieuws over een regio waar ik niet woon."quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:09 schreef Chanty het volgende:
Whehehe... belt er net een knakker van het Brabants Dagblad. Hij had een mooie aanbieding voor me: 2 weken de krant voor 0 euro.
Ik: En weet u ook waar ik woon meneer?
Meneer: Ja dat weet ik wel.
Ik: Nou vertel eens.
Meneer: ... [adres] in Tilburg.
Ik: Daar woon ik al heel lang niet meer. Ik woon al heel wat jaartjes in Den Haag.
Heb maar gezegd dat het misschien handig is dat ze mijn gegevens in hun systeem even aanpassen, aangezien ik al vaker ben gebeld/ gemaild voor nop
Ik heb ze al eens eerder hun hele verkooppraatje laten doen om vervolgens daarna te vragen of ze ook in (toen nog) Hilversum bezorgen. Was ook wel leuk maar had nu geen trek in dat heeeele verhaal dus heb hem maar onderbrokenquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:31 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zou me opgeven, en dan na 2 weken opzeggen met reden "Te late bezorging van oud nieuws over een regio waar ik niet woon."
Je hebt het over de lens? Is een 400mm maar met nikon mount dus heb je niks aanquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal mijn adres wel doormailen. Zoals je gemerkt heb neem ik alle troep spullen aan die weggaan.
400mm, geen zoom verder? Ik heb een 70-300, ideaal voor het fotograferen van wedstrijden. Alhoewel ik liever een 40-200/300 oid had gehad, dat 70 is net te ver ingezoomd voor als er iets vlak bij de waterkant gebeurd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je hebt het over de lens? Is een 400mm maar met nikon mount dus heb je niks aan.. Ik ook niet echt meer aangezien ik tegenwoordig overal dichtbij genoeg mag komen zodat ik genoeg heb aan mn 17-50
Heb ook een 70-300, zit op 2e body in de tas maar die gebruik ik echt maar zelden.. Laatste keer dat ik 'm actief gebruikte was denk ik met Koninginnedag (en dan voel je je klein in het persvakquote:Op woensdag 3 november 2010 00:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
400mm, geen zoom verder? Ik heb een 70-300, ideaal voor het fotograferen van wedstrijden. Alhoewel ik liever een 40-200/300 oid had gehad, dat 70 is net te ver ingezoomd voor als er iets vlak bij de waterkant gebeurd.
Maargoed, deze lens was een koopje.
2de body? Daar kan ik nu alleen nog maar van dromenquote:Op woensdag 3 november 2010 00:05 schreef Timmos het volgende:
[..]
Heb ook een 70-300, zit op 2e body in de tas maar die gebruik ik echt maar zelden.. Laatste keer dat ik 'm actief gebruikte was denk ik met Koninginnedag (en dan voel je je klein in het persvak).. Sinds ik de 17-50 f/2.8 heb gebruik ik eigenlijk bijna niks anders meer
Dat had ik ook, tot ik 'm had en tot nu toe nog altijd niet veel gebruikquote:Op woensdag 3 november 2010 00:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2de body? Daar kan ik nu alleen nog maar van dromen
Ik weet dat Dark_angelus een 2de body gebruikt voor een tweede lens (die hij ook daadwerkelijk gebruikt) tijdens zijn concerten. Als je ergens op een "rustige" plek bent is het niet zo'n probleem om je lens te verwisselen, maar bij een concert wil je dat niet doen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat had ik ook, tot ik 'm had en tot nu toe nog altijd niet veel gebruik.. Handig was het wel om te hebben toen mn andere weg was ter reparatie
Daar had ik hem ook voor in eerste instantie, maar ik heb nog maar zelden meer nodig dan 50mm.. Misschien dat ik 'm meer ga gebruiken voor detailshots als ik er een 70-200 f/2.8 opgooiquote:Op woensdag 3 november 2010 00:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet dat Dark_angelus een 2de body gebruikt voor een tweede lens (die hij ook daadwerkelijk gebruikt) tijdens zijn concerten. Als je ergens op een "rustige" plek bent is het niet zo'n probleem om je lens te verwisselen, maar bij een concert wil je dat niet doen.
Ik denk wel dat ik mijn body die ik nu heb (400D) in eerste instantie hou als ik een andere koop (dan waarschijnlijk een 40/50D of een 4/7D). En als ik hem dan ook nooit gebruik verkoop ik hem.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:12 schreef Timmos het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook voor in eerste instantie, maar ik heb nog maar zelden meer nodig dan 50mm.. Misschien dat ik 'm meer ga gebruiken voor detailshots als ik er een 70-200 f/2.8 opgooi
Een week ofzo voor ik die aanvaring had met de persoon die mijn camera gesloopt had, wou ik 'm ook nog te koop zetten.. Weet nu wel beter en zal er altijd 2 blijven hebben, of ik ze nou allebei gebruik of niet..quote:Op woensdag 3 november 2010 00:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik mijn body die ik nu heb (400D) in eerste instantie hou als ik een andere koop (dan waarschijnlijk een 40/50D of een 4/7D). En als ik hem dan ook nooit gebruik verkoop ik hem.
Ik moet er inderdaad ook niet aan denken dat iemand mijn camera sloopt. Zul je net zien dat er echt iets tofs langskomt. Zit ik opgescheept met die X70 van mijn oudersquote:Op woensdag 3 november 2010 00:16 schreef Timmos het volgende:
[..]
Een week ofzo voor ik die aanvaring had met de persoon die mijn camera gesloopt had, wou ik 'm ook nog te koop zetten.. Weet nu wel beter en zal er altijd 2 blijven hebben, of ik ze nou allebei gebruik of niet..
Oh jawel hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 00:10 schreef kanovinnie het volgende:
Als je ergens op een "rustige" plek bent is het niet zo'n probleem om je lens te verwisselen, maar bij een concert wil je dat niet doen.
Jij doet dat wel als je bij de HMH staat, voor bij het podium terwijl er achter je 200 man in een pit staan? Ik zou dat (nog) niet aandurven.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh jawel hoorGeen probleem
Vaak heb ik mijn tas vlak bij me liggen met het objectief al klaar liggend. Gaat heel snel.
Na een aantal keer ben je het gewend en is het in no-time gebeurdquote:Op woensdag 3 november 2010 00:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij doet dat wel als je bij de HMH staat, voor bij het podium terwijl er achter je 200 man in een pit staan? Ik zou dat (nog) niet aandurven.
Bij mij gaat het wisselen van de lensen ook steeds makkelijker. In het begin superrrrr voorzichtig, maar tegenwoordig is het gewoon, erop, draaien, klak, klik klik klik klik.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Na een aantal keer ben je het gewend en is het in no-time gebeurd
Ik doe het regelmatig in het Paard van Troje met meer man achter mequote:Op woensdag 3 november 2010 00:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij doet dat wel als je bij de HMH staat, voor bij het podium terwijl er achter je 200 man in een pit staan? Ik zou dat (nog) niet aandurven.
Bij concerten ga ik voor snelheid en draai ik alleen de achterste dop erop. Ik laat wel de zonnekap erop zitten als bescherming aan de voorkant, maar verder gaat-ie zo mijn tas in. Het is dan echt objectief van de cam af, dop van het andere objectief af en op de eerste, objectief in tas, tweede objectief op cam. Ik denk 10-15 seconden? Maar meestal heb ik mijn tas naast me of voor me liggen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:54 schreef Omniej het volgende:
De grootste hel bij het lenzen wisselen vind ik nog de lensdoppen... Hoe gaan jullie daarmee om eigenlijk? Even van één body uitgaan dus.
Ik bedoel, het wisselen van lenzen op zich kan razendsnel gebeuren en met lichtere objectieven zelfs met één hand, maar ik flikker het gewisselde objectief vervolgens liever niet zonder bescherming de tas in. Juist al die doppen er weer op en af draaien/klikken is het meeste werk elke keer.
Die heb ik er allemaal afgesloopt. Heb gemerkt dat het extra flares oplevert bij concerten en de AF wil af en toe moeilijk doen met die dingen erop.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:25 schreef Marc H het volgende:
En daarvoor heb ik ook een UV filter op mijn lenzen zitten, mocht er wat los door mijn tas gaan stuiteren, zonnekap, bouncekap of iets dergelijks, zit er toch nog bescherming op.
Heb je hem al laten chiptunen dan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet snel
Dat werd mij bij Konijnenberg ook al geadviseerd. Omdat a) de filters te dik zijn en tegen de lens aan komen. b) bij de 24-105 toch kleur verschil op leveren.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die heb ik er allemaal afgesloopt. Heb gemerkt dat het extra flares oplevert bij concerten en de AF wil af en toe moeilijk doen met die dingen erop.
Hoe regelen jullie dat je naar binnen mag met je profi-cam? Meestal mag dat toch als je in opdracht voor een magazine of website werkt?quote:Op woensdag 3 november 2010 01:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die heb ik er allemaal afgesloopt. Heb gemerkt dat het extra flares oplevert bij concerten en de AF wil af en toe moeilijk doen met die dingen erop.
Ik ben vrijwilliger bij http://www.3voor12denhaag.nlquote:Op woensdag 3 november 2010 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hoe regelen jullie dat je naar binnen mag met je profi-cam? Meestal mag dat toch als je in opdracht voor een magazine of website werkt?
Toestemming vragen? Of via FOK! naar zo'n concert gaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hoe regelen jullie dat je naar binnen mag met je profi-cam? Meestal mag dat toch als je in opdracht voor een magazine of website werkt?
Toestemming kun je vergeten bij de grotere concerten. Via FOK! is idd een optiequote:Op woensdag 3 november 2010 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toestemming vragen? Of via FOK! naar zo'n concert gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |