abonnement Unibet Coolblue
pi_87863166
quote:
Hoogeveen/Den Haag -

2,30 euro voor een liter benzine? Meer dan twee euro voor eenzelfde hoeveelheid diesel? Als het nieuwe kabinet de plannen voor een 'literheffing' doorzet als alternatief voor de afgeblazen kilometerheffing, is het binnenkort heel normaal in Nederland.

De kilometerheffing die voormalig verkeersminister Camiel Eurlings wilde invoeren, bleek te duur en te omslachtig. De nieuwe bewindsvrouw op Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz, wil alsnog de gebruiker laten betalen. Dit zou volgens het nieuwe kabinet kunnen door het heffen van extra accijns aan de pomp. In ruil daarvoor zou de motorrijtuigenbelasting worden afgeschaft en eventueel ook de BPM op nieuwe personenauto's. Die bedraagt afhankelijk van merk en type soms duizenden euro's.

Compensatie voor staatskas

De extra accijns die nodig is om de staatskas te compenseren, is volgens berekeningen van onder andere de ANWB 30 tot 34 eurocent als alleen de motorrijtuigenbelasting wordt afgeschaft. Wordt óók de BPM afgeschaft, dan moet de literheffing ongeveer 80 eurocent worden.

Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden. Het nieuwe kabinet geeft aan 'in overleg te gaan' met de buurlanden, maar daar vertrouwen de tankstationhouders niet op. Zij eisen de 'spijkerharde garantie' dat de accijnsverhoging alleen wordt doorgevoerd als omringende landen dat ook doen.
:D

Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven. _O_
pi_87863184
laat ze dat maar doen, tank toch in België
pi_87863191
Ruttebelasting
pi_87863197
Geertbelasting
pi_87863210
:') Betalen zul je, linksom of rechtsom.
pi_87863215
tis toch weer wat :o :D
niet meer
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:37:55 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_87863216
Tot dat de mensen dadelijk een grote belasting aanslag krijgen omdat ze in Duitsland tanken , gemiste belasting inkomsten :)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_87863229
Inderdaad, het is toch wat allemaal.
pi_87863232
Ach dan kan ik tenminste een dikke diesel voor de deur hebben zonder dat er bijna 400 euro per kwartaal aan wegenbelasting naar de staat gaat.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_87863257
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ach dan kan ik tenminste een dikke diesel voor de deur hebben zonder dat er bijna 400 euro per kwartaal aan wegenbelasting naar de staat gaat.
En ondertussen over de grens tanken. Heerlijk. _O_
pi_87863259
Nu even wachten op al die roepers die zeiden dat benzineprijsverhoging geen probleem was en zelfs voorstelden. Waren er heel wat hier.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:39:52 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_87863268
De meeste kilometers worden toch gemaakt door mensen die de rekening direct of via de baas bij de belasting in kunnen dienen als beroepskosten. Dus het komt uiteindelijk net zo hard neer op de schouders van de niet-autorijders. 't Is en blijft gewoon graaien, graaien en nog eens graaien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:40:08 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863274
Wie zegt dat dit überhaupt doorgaat?
pi_87863277
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ach dan kan ik tenminste een dikke diesel voor de deur hebben zonder dat er bijna 400 euro per kwartaal aan wegenbelasting naar de staat gaat.
Ja, alleen jammer dat je dan wel dus 400 euro aan Diesel kwijt bent als je wat meer rijdt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:40:25 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863280
Wonen in DLD krjigt steeds meer voordelen _O_
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863299
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En ondertussen over de grens tanken. Heerlijk. _O_
En buitenlanders die hier belastingvrij hun auto aanschaffen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:43:04 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863325
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Wonen in DLD krjigt steeds meer voordelen _O_
Lol, de benzine was de afgelopen tijd is Duitsland juist duurder toch? Daarnaast, Duitsland. :')
pi_87863326
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:40 schreef Zwansen het volgende:
Wie zegt dat dit überhaupt doorgaat?
Niemand, en dat zal waarschijnlijk ook niet. Dat is het leuke van de politiek. Iedere paar jaar verzinnen ze wat nieuws, waar vervolgens miljoenen in worden gestoken om een en ander te onderzoeken. Maar dan gaat het uiteindelijk toch maar niet door. :')
pi_87863348
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lol, de benzine was de afgelopen tijd is Duitsland juist duurder toch? Daarnaast, Duitsland. :')
Klopt. Een aantal jaren terug was benzine (en diesel) in Duitsland goedkoper. Maar ook de Duitse regering heeft de smaak te pakken gekregen. Nu is het in Duitsland duurder dan in Nederland.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:43:59 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863351
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef Zwansen het volgende:
Lol, de benzine was de afgelopen tijd is Duitsland juist duurder toch? Daarnaast, Duitsland. :')
Nee, benzine is hier altijd goedkoper. Diesel is wèl duurder, maar als ik de OP lees duurt dat ook niet lang meer.

En verder, blijf vooral in NL, hebben wij het hier lekker ruhig ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863362
Gelijk invoeren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:46:02 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863403
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Klopt. Een aantal jaren terug was benzine (en diesel) in Duitsland goedkoper. Maar ook de Duitse regering heeft de smaak te pakken gekregen. Nu is het in Duitsland duurder dan in Nederland.
Hoe kom je daarbij? Ik tankte van de week voor ¤ 1,36 hier. Aan de pompen die ik onderweg in NL tegenkwam varieerde de prijs van ¤ 1,44 tot ¤ 1,54.

En niet stiekem editen }:|
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:46:36 #23
42184 crew  DaMart
pi_87863413
2,30 per liter? In Oostenrijk betaal je de helft daarvan, en ook daar zit de wegenbelasting er gewoon in verwerkt...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_87863446
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Ik tankte van de week voor ¤ 1,36 hier. Aan de pompen die ik onderweg in NL tegenkwam varieerde de prijs van ¤ 1,44 tot ¤ 1,54.

En niet stiekem editen }:|
Ik vergiste me. Diesel was een hele tijd terug (6-8 jaar) een stuk goedkoper dan in Nederland.
pi_87863464
Ze hebben weer een nieuwe manier gevonden om de automobilist cq. burger een pootje te lichten :')

En Socios: Ga lekker thuis met je treintje spelen sukkeltje. :W
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87863522
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
En Socios: Ga lekker thuis met je treintje spelen sukkeltje. :W
Pure onzin.

Heeft er niets mee te maken. Ik ben gewoon voor een `gebruikersbelasting´ en niet voor een `bezitsbelasting´. Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:50:52 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863525
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, benzine is hier altijd goedkoper. Diesel is wèl duurder, maar als ik de OP lees duurt dat ook niet lang meer.

En verder, blijf vooral in NL, hebben wij het hier lekker ruhig ^O^
Graag, net over de grens gaan wonen in Duitsland zal ik echt nooit van mijn leven doen. Zeker omdat de huizen zo goedkoop zijn? :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:50:52 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863527
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:47 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Ik vergiste me. Diesel was een hele tijd terug (6-8 jaar) een stuk goedkoper dan in Nederland.
Dat zou kunnen. Toen woonden we hier nog niet ;) Maar al sinds we hier zijn gaan wonen (2007) zijn de prijzen voor benzine hier lager. Niet altijd even veel, het is een tijdje terug - toen overal de prijzen daalden - 2 cent geweest, maar tegenwoordig gaat het weer richting 10 cent/liter.

Tip: tank op maandag, dan zijn de prijzen het laagst ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863547
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:
Nu even wachten op al die roepers die zeiden dat benzineprijsverhoging geen probleem was en zelfs voorstelden. Waren er heel wat hier.
Dat is ook geen enkel probleem en zelfs toe te juichen alleen moet het inderdaad Europees georganiseerd worden en dat is lastig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:51:51 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87863550
Het typische van "de gebruiker laten betalen" is dat de overheid het te betalen bedrag onbeperkt omhoogschroeft, als je ze maar genoeg tijd geeft.
De gebruiker van motorvoertuigen betaalt allang voor de wegen, het milieu, alle openbaar vervoer, en dan nog vele miljarden die overblijven en de algehele middelen aanvullen.

quote:
Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden.
Maar hey, benzine die over de grens gekocht wordt (en belasting die dus over de grens betaald wordt!) telt niet mee voor de CO2-normen... |:(
Het zou veel zinniger zijn om benzine goedkoper te maken dan de omringende landen, zoals in Luxemburg, waarbij mensen uit de wijde omgeving in dat land hun belasting komen betalen!


Verder is dit een typische veelgebruikte en zeer succesvolle overheidsstrategie: roep eerst dat iets met een belachelijk bedrag duurder wordt, daarna zwak je het iets af, en iedereen is je dankbaar :r
censuur :O
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:52:43 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863575
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Zwansen het volgende:
Graag, net over de grens gaan wonen in Duitsland zal ik echt nooit van mijn leven doen. Zeker omdat de huizen zo goedkoop zijn? :P
Ook dat. Maar vooral omdat je hier lekker de ruimte hebt, het rustig is, kinderen lekker buiten kunnen spelen, je er wonen aardige mensen en je hebt alles bij de hand wat je nodig hebt.

Wel oppassen dat je niet in een NL-kolonie terecht komt :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:52:59 #32
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_87863579
De tankstations aan het grensgebied zullen dus hun deuren hierdoor moeten sluiten. ;)
pi_87863595
Goed plan, goedkoop uit te voeren, je merkt vanzelf aan de pomp wel als je een slurpbak hebt of als je veel km's maakt. Voorwaarde is dan wel dat ze de wegenbelasting afschaffen natuurlijk!
Alleen is tanken in het buitenland dan wel erg aantrekkelijk.

Misschien moeten we gewoon eens niet morrelen aan de belastingen op auto's? Al duur genoeg. ALhoewel als je ziet hoeveel auto's er op elk moment van de dag op de wegen rijdt is het blijkbaar strontgoedkoop.

Edit:

Als ze echt mensen minder willen laten rijden.. Maak dat kutOV eens wat goedkoper. Ben gister naar de Jaarbeurs geweest in Utrecht, en ja dat is nu net een IDEALE lokatie om met de trein heen te gaan, en guess what. Als je met 2 personen wilt reizen ben ik ondanks 12 euro (!) parkeerkosten , op benzine met een 1 op 14 rijdende auto nog steeds goedkoper uit met de auto! Ik heb het serieus overwogen maar helaas...

[ Bericht 31% gewijzigd door Metro2005 op 23-10-2010 13:00:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:53:42 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863601
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:52 schreef Repeating het volgende:
De tankstations aan het grensgebied zullen dus hun deuren hierdoor moeten sluiten. ;)
Daar heb je dik kans van ja.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:53:44 #35
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_87863604
quote:
10.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef DaMart het volgende:
2,30 per liter? In Oostenrijk betaal je de helft daarvan, en ook daar zit de wegenbelasting er gewoon in verwerkt...
Er zit ook nog "inwoner van Nederland belasting" bij :')
pi_87863605
Kabinet valt toch, reken d'r maar niet op dat dit erdoor komt :')
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:54:49 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863637
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ook dat. Maar vooral omdat je hier lekker de ruimte hebt, het rustig is, kinderen lekker buiten kunnen spelen, je er wonen aardige mensen en je hebt alles bij de hand wat je nodig hebt.

Wel oppassen dat je niet in een NL-kolonie terecht komt :')
Ik weet niet precies waar je woont, maar waar ik vroeger woonde (Emmen) daar waren er idd vlak over de grens van die NL-kolonies. Ik weet niet hoeveel Nederlanders daar precies wonen, maar een aanzienlijk deel was daar volgens mij Nederlander.

Worden die Duitsers nog niet moe van die Nederlanders daar?
pi_87863657
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Pure onzin.

Heeft er niets mee te maken. Ik ben gewoon voor een `gebruikersbelasting´ en niet voor een `bezitsbelasting´. Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
Wat denk je van de buitenlanders die hier met de auto op vakantie komen? Die zullen zich een hoedje schrikken als ze aan de pomp komen.

Als ze dit in pak 'm beet Spanje invoeren, kan ik je er donder op zeggen dat ik nooit en te nimmer met de auto naar Spanje zal gaan.

Zal me niks verbazen als dit uit de koker van GL of andere boomknuffelaars organisatie komt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87863665
Dan ga ik lekker met de trein. De werkgever vergoedt die volledig.
pi_87863686
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan ga ik lekker met de trein. De werkgever vergoedt die volledig.
Spaart ie treintjes ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:56:22 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_87863693
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef DaMart het volgende:
2,30 per liter? In Oostenrijk betaal je de helft daarvan, en ook daar zit de wegenbelasting er gewoon in verwerkt...
Je mag kiezen; of veel negers en dure benzine, of veel nazi's en goedkope benzine. :P

on-topic: rare luchtballon die alweer afgeschoten wordt voordat ie opgestegen is.
Benzine veel en veel duurder als in het buitenland gaat niet werken.
Diesel zou je natuurlijk wel op kunnen trekken naar Duits/buitenlands niveau. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:56:26 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863696
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:52 schreef Repeating het volgende:
De tankstations aan het grensgebied zullen dus hun deuren hierdoor moeten sluiten. ;)
Zal wel meevallen toch? Vroeger kregen de tankstations aan de grens ook al een subsidie/premie/accijskorting. Hierdoor konden ze nog een beetje concurreren tegen de Duitse stations.

Zal dit nu ineens veranderen?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:57:11 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87863719
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:

Verder is dit een typische veelgebruikte en zeer succesvolle overheidsstrategie: roep eerst dat iets met een belachelijk bedrag duurder wordt, daarna zwak je het iets af, en iedereen is je dankbaar :r
Dit dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:57:28 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863725
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik weet niet precies waar je woont, maar waar ik vroeger woonde (Emmen) daar waren er idd vlak over de grens van die NL-kolonies. Ik weet niet hoeveel Nederlanders daar precies wonen, maar een aanzienlijk deel was daar volgens mij Nederlander.

Worden die Duitsers nog niet moe van die Nederlanders daar?
Heel bewust niet in zo'n kolonie nee :D Vlak over de grens bij Nijmegen heb je bijvoorbeeld Kranenburg. Daar woont inmiddels half Groesbeek :') Veel kinderen sporten in Groesbeek, gaan daar naar school, hun ouders doen er de boodschappen en hebben hun sociale contacten voornamelijk in Nederland. 60% van de inwoners (zal inmiddels al wel weer meer zijn) is Nederlands.

Daar wilden we dus echt niet gaan wonen :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863772
Vind 2,30 euro toch wel ietwat overdreven. Toch wordt bovenstaande waarschijnlijk de waarheid; Uiteindelijk valt de literprijs enkele tientallen centen lager uit en is iedereen blij. Terwijl we dan alsnog worden genaaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:01:34 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87863834
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heel bewust niet in zo'n kolonie nee :D Vlak over de grens bij Nijmegen heb je bijvoorbeeld Kranenburg. Daar woont inmiddels half Groesbeek :') Veel kinderen sporten in Groesbeek, gaan daar naar school, hun ouders doen er de boodschappen en hebben hun sociale contacten voornamelijk in Nederland. 60% van de inwoners (zal inmiddels al wel weer meer zijn) is Nederlands.
Werkelijk schandalig dat de Nederlandse overheid zoveel mensen het land uitjaagt! Let wel: dit zijn niet de steuntrekkende nietsnutten, die hebben namelijk allemaal wel een betaalbaar huis met bijbehorende uitkering.
En met dergelijke belastingplannen gaan mensen alleen maar eerder weg.
censuur :O
pi_87863854
De VVD; altijd maar zeiken dat links aan 'automobilistje pesten' doet, maar zodra ze zelf een kabinet aanvoeren begint het grote graaien bij de automobilist ook. Om je te bescheuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:05:04 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87863924
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
Ze hebben weer een nieuwe manier gevonden om de automobilist cq. burger een pootje te lichten :')
Dat is niet nieuw de homo politicus graai de burgers legus is een soort mensen dat al duizenden jaren bestaat. Wat alleen verbazend is dat we op dat soort idioten zelfs nu mogen stemmen. Al dan niet met een zwart snorretje of blond haar. En dat we dat nog doen ook. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_87864057
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:04 schreef Spatzmann het volgende:
oh briljant geen wegenbelasting meer en voor 1.30 tanken net over de grens :)
Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:14:51 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_87864135
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:02 schreef Nielsch het volgende:
De VVD; altijd maar zeiken dat links aan 'automobilistje pesten' doet, maar zodra ze zelf een kabinet aanvoeren begint het grote graaien bij de automobilist ook. Om je te bescheuren.
Hoezo? Ze gaan motorrijtuigenbelasting toch afschaffen? En de BPM op nieuwe auto's?
pi_87864144
ik vraag vroeg me af hoe ze aan die 34 cent komen.

Als je nu 45 liter tankt kost dat je 70 euro.
Ga je 34 cent omhoog wordt het 85 euro.
Een verschil van 15 euro per tankbeurt, waar de wegenbelasting ong. 35 euro per maand is.

Dus als je minder tankt dan 2x per maand is het goedkoper, moet je vaker tanken is het duurder.
Stel je auto doet 1 op 15 dan kan je bijna 1500 km rijden.
Op zondag 17 oktober 2010 19:19 schreef b4kl4p het volgende:
Ja inderdaad! Waarom mogen ze dan niet gewoon via de vluchtstrook inhalen, dat zou heel veel overlast schelen.
pi_87864157
En ik al die mensen maar geloven die beweerden dat NL weer helemaal geweldig zou worden als rechts aan de macht kwam :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:17:59 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87864211
En hebben ze ook al een verdeelsleutel voor de provincies die een zooi geld gaan missen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:32:43 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87864539
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoezo? Ze gaan motorrijtuigenbelasting toch afschaffen? En de BPM op nieuwe auto's?
Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant (offtopic: als het huizen waren, zouden de makelaars en banken klaarstaan om te roepen dat prijsverlagingen van goederen kapitaalvernietiging is!).
Naast de motorrijtuigenbelasting betaal ik benzine. Momenteel zo'n 3500 km/maand, en ik doe zo'n 1:23 gemiddeld. Oftewel 152 liter per maand tanken.
Als de graaioverheid i.p.v. zelf minder te verspillen, verdergaat met belastingen verhogen, en benzine 80 cent per liter duurder wordt, kost dat me 122 euro per maand extra aan brandstof, oftewel 1461 euro per jaar.

Uiteraard is de overheid heel schappelijk, en hoef ik de 88 euro per jaar wegenbelasting niet meer te betalen :X
In plaats daarvan ga ik slechts 1660 % van de huidige wegenbelasting betalen! Jaja, i.p.v. 88 euro per jaar, 122 euro per maand... Waarom wil ik nog naar m'n werk?
censuur :O
pi_87864661
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:55 schreef FireFox1 het volgende:


Zal me niks verbazen als dit uit de koker van GL of andere boomknuffelaars organisatie komt.
:')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:38:14 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87864668
En als compensatie wordt het OV dan eindelijk gratis? O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87864753
Wordt je als motorrijder mooi genaaid.. betaal nu bijna geen wegenbelasting (ja, cent per km ofzo) dat zal met zo'n regel wel anders worden.
pi_87864775
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant (offtopic: als het huizen waren, zouden de makelaars en banken klaarstaan om te roepen dat prijsverlagingen van goederen kapitaalvernietiging is!).
Naast de motorrijtuigenbelasting betaal ik benzine. Momenteel zo'n 3500 km/maand, en ik doe zo'n 1:23 gemiddeld. Oftewel 152 liter per maand tanken.
Als de graaioverheid i.p.v. zelf minder te verspillen, verdergaat met belastingen verhogen, en benzine 80 cent per liter duurder wordt, kost dat me 122 euro per maand extra aan brandstof, oftewel 1461 euro per jaar.

Uiteraard is de overheid heel schappelijk, en hoef ik de 88 euro per jaar wegenbelasting niet meer te betalen :X
In plaats daarvan ga ik slechts 1660 % van de huidige wegenbelasting betalen! Jaja, i.p.v. 88 euro per jaar, 122 euro per maand... Waarom wil ik nog naar m'n werk?
Hoeveel motoren met open demper zouden er op het binnenhof passen :(
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:44 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87864801
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:38 schreef Rewimo het volgende:
En als compensatie wordt het OV dan eindelijk gratis? O-)
"Gratis" houdt in dat degene die er gebruik van maakt het niet de moeite vindt om er voor te betalen, maar degenen die het niet gebruiken draaien er netto voor op. Dat bedoel je?
Realiseer je ook even dat (qua kostprijs) gratis benzine goedkoper (!) zou zijn dan "gratis" OV! Gek genoeg hoor ik vrijwel nooit pleidooien voor gratis brandstof.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:41 schreef Robin__ het volgende:
Wordt je als motorrijder mooi genaaid.. betaal nu bijna geen wegenbelasting (ja, cent per km ofzo) dat zal met zo'n regel wel anders worden.
Nu ik er over nadenk: Ik kwam het afgelopen jaar op een halve cent wegenbelasting per km :)
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:53 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87864803
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?

quote:
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant
Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:44:57 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87864829
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:42 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hoeveel motoren met open demper zouden er op het binnenhof passen :(
http://top40vantoen.web-l(...)motorprotest_te.html



quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?
Ja, ik heb zojuist een nieuwe aanslag ontvangen.
quote:
Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Uiteraard, zonder BPM had ik m'n huidige vervoermiddel wellicht 100 euro goedkoper kunnen kopen. Da's na 3 weken de nieuwe benzineprijs al op...

Het meest typische van dergelijke plannen is dat degenen die de plannen maken (kamerleden met hoog salaris (voor het werk wat ze doen) en dus een dure auto) degenen zijn die er financieel beter op worden! Niet alleen hebben ze een netto reiskostenvergoeding van grofweg anderhalve euro per km (8 keer zo hoog als de maximaal belastingvrije reiskostenvergoeding voor de rest van Nederland), ze zijn ook beter af als de (HOGE) BPM op hun dure auto wordt vervangen door iets duurdere brandstof.
De mensen met goedkope vervoermiddelen zijn degene die netto slechter af zijn.
censuur :O
pi_87864931
Dit is toch heel wat anders als de KM heffing? Er is geen miljarden kostend oncontroleerbaar systeem voor nodig, zuinige auto's hebben een eerlijk voordeel op slurpers, geen spionage box in je auto en je hebt zelf in de hand hoeveel belasting je betaald met de keuze van auto en de afstand die je aflegt met die auto.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:52:00 #63
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87865020
Dit gaat er nooit doorkomen.
pi_87865043
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:48 schreef baba117 het volgende:
Dit is toch heel wat anders als de KM heffing? Er is geen miljarden kostend oncontroleerbaar systeem voor nodig, zuinige auto's hebben een eerlijk voordeel op slurpers, geen spionage box in je auto en je hebt zelf in de hand hoeveel belasting je betaald met de keuze van auto en de afstand die je aflegt met die auto.
Alsof je geen heffing betaald over de kilometers die je betaald. Waarom denk je dat de tank zo duur is? We betalen allemaal al KM heffing door gebruik te maken van de tankstations. Al deze manieren om dubbel of driedubbel belasting te innen op hetzelfde is belachelijk, dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:55:27 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87865108
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:52 schreef iwulff het volgende:

[..]
dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
Als jij scumbag-advocaat bent en 500 euro per uur vangt is een kwartier file besparen je al 125 euro waard. Als een heffing van een euro per km er dan voor zorgt dat 90% van Nederland niet meer kan autorijden, ben jij als scumbag-advocaat dus beter af!

Een van de meest kwalijke zaken hierbij is dat de overheid NOG NOOIT heeft gedefinieerd wat "bereikbaarheid" is! Als er geen file staat, maar ik kan het niet meer betalen om van A naar B te gaan, neemt mijn bereikbaarheid toch echt niet toe...
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:56:26 #66
322447 gadescha
ik schrijf dus ik besta
pi_87865135
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

:D

Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven. _O_
5 minuten van de grens, dus kom maar met die onzin _O-
pi_87865143
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?
[..]

Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Motor, 3-4x zo licht als een 15 jaar oude suzuki swft en dan doen we ook al niet mee aan file's en spoorvorming. Dus lijkt me aardig in verhouding.

Heb even de wegenbelasting op 0 gezet (0,009 cent/km voor mij) en benzine op 2,30 in mn excel sheet. Op basis van 800 km in de maand (niet veel) wordt dat 30 euro per maand duurder voor mij. Van 19 cent totaal naar net geen 25 cent per km. (incl onderhoud, verzekering, brandstof en zelfs boetes) :{w
pi_87865236
Als de prijs daadwerkelijk doro toedoen van de overheid zo hoog wordt kijk ik uit naar de demonstraties die daarop zullen volgen.
Vooralsnog is het nog lang niet zo ver, en kan dit nog sneuvelen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_87865248
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch in België
Duitsland :{w
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87865252
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:52 schreef iwulff het volgende:

[..]

Alsof je geen heffing betaald over de kilometers die je betaald. Waarom denk je dat de tank zo duur is? We betalen allemaal al KM heffing door gebruik te maken van de tankstations. Al deze manieren om dubbel of driedubbel belasting te innen op hetzelfde is belachelijk, dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
Bij de KM heffing waren ze al bezig alle andere belastingen te houden...
pi_87865265
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:00 schreef huhggh het volgende:
Als de prijs daadwerkelijk doro toedoen van de overheid zo hoog wordt kijk ik uit naar de demonstraties die daarop zullen volgen.
In welk land woon jij? :') Demomstreren is zo jaren tachtig.

quote:
Vooralsnog is het nog lang niet zo ver, en kan dit nog sneuvelen.
Tuurlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87865291
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:17 schreef Dagonet het volgende:
En hebben ze ook al een verdeelsleutel voor de provincies die een zooi geld gaan missen?
Die worden toch opgeheven over drie jaar
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:03:41 #73
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87865318
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Precies, de auto die je al hebt wordt dus minder waard. Fijne afschrijving...
pi_87865359
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:02 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Die worden toch opgeheven over drie jaar
Als die ooit opgeheven worden gaat daar minstens 10 jaar overheen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87865676
Lang leve de frituurolie van de Aldi. Daar loopt mijn dieseltje trouwens ook veel mooier op dan op dieselolie. En het ruikt lekkerder.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:32:16 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87865983
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lang leve de frituurolie van de Aldi. Daar loopt mijn dieseltje trouwens ook veel mooier op dan op dieselolie. En het ruikt lekkerder.
Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
censuur :O
pi_87866139
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
Ik promoot niets. Ik tank het alleen maar. En controles heb ik ook al gehad; gewoon verklaard dat ik in Duitsland Pflanzenöl heb getankt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:40:50 #78
22944 Breetai
....Relax....
pi_87866239
Het gebruik van de auto belasten ipv. het bezit ervan vind ik een stuk eerlijker.
Zonder dat je er een nieuw kastje in je auto bij krijgt.
Die 2.30 EUR per liter gaat wel even schrikken worden. Naar mijn idee betaal ik niet eens zoveel wegenbelasting op dit moment om dit te compenseren.
Toch maar een hogere km vergoeding aan m'n baas vragen.

Aan de andere kant. Duitsland licht hier 10 km vandaan.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:41:35 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87866263
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_87866290
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen

De VVD _O-
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87866322
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:42 schreef Schadenfreude het volgende:
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen

De VVD _O-
Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87867112
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Is dat zo? Dan is het helemaal dom dat de VVD zo dogmatisch tegen blijft (vanwege privacy :') ) en dan met dit soort trucs moet komen... Zeker als je bedenkt dat volgens het doorrekeningen de mobiliteit bij de VVD het minst wordt aangepakt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87867461
Laat ze maar invoeren .

Pak je een advocaat in dienst in duitsland .
Klaar de nederlands staat aan voor oplichting en diefstal.

Slagings kans is zeer groot als er meerderen nederlands aansluiten .

Aangezien je zo kan bereken dat het meer dan 100% duurder is en dat mag niet zomaar.
Ook de eu inlichten aangezien er eu regels zijn over bpm en wegen belasting.

Vandaar dat nederland verplicht is om de bpm en houderschap belasting te niet doen van de eu.
pi_87867552
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Kom op :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:30:07 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87867594
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
Feit blijft natuurlijk dat de auto een zeer geliefde melkkoe is van de overheid, terwijl het juist een overheidstaak zou zijn om te zorgen dat hetgeen de burger wil (vervoer van A naar B) zo snel en goedkoop mogelijk kan gebeuren.
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:31:21 #86
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_87867620
Echt he, de staat houdt er niet zo van als je geld overhoudt. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_87867733
Eens kijken wat voor vacatures er over de grens te vinden zijn.
pi_87867745
Goed plan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:40:04 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87867829
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Behalve dan dat het geen rekening houdt met wanneer mensen rijden. Het wegennet is in Nederland prima, alleen wanneer iedereen tegelijk rijdt in de spits gaat het mis.
pi_87867851
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87867950
Ik vind het een goed plan. Meteen invoeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:39:55 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87869615
quote:
Nation City Price in USD Regular/Gallon
Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12
Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:42:27 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87869688
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Uiteraard is het prima dat automobilisten daarvoor betalen, en dat doen ze ook.
Wat steekt, is dat ze er grofweg DUBBEL voor betalen.
I.t.t. OV-reizigers, die grofweg de helft betalen.

Hoe kom je er trouwens bij dat grond naast een snelweg waardeloos is?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
M.a.w. in wat wij "beschaafde landen" noemen, zuigt de overheid z'n burgers via belastingen uit, waar de niet-beschaafde landen dat gewoon met een knuppel doen?
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:46:42 #94
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87869822
Prachtig. Ik woon toch dicht bij België dus ik tank daar wel. Precies de reden dat dit weer het stomste idee is wat ze kunnen hebben. Maargoed, ik zal er niet mee zitten. Laat ze maar doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87869925
quote:
Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden. Het nieuwe kabinet geeft aan 'in overleg te gaan' met de buurlanden, maar daar vertrouwen de tankstationhouders niet op. Zij eisen de 'spijkerharde garantie' dat de accijnsverhoging alleen wordt doorgevoerd als omringende landen dat ook doen
Sorry mensen, waar maken jullie je druk om? Denk je nou echt dat ze in Belgie en Duitsland ook de benzineprijzen zo drastisch omhoog gaan gooien?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:50:27 #96
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87869928
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.

Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_87870372
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.

Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87870403
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
Dus als we de prijzen verhogen worden we nog beschaafder! ;)

Het feit dat Italië derde staat ipv tussen de andere bananenrepublieken ondergraaft je stelling wel enigszins.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87870866
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch in België
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:19:40 #100
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87870869
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:04 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
Ik reageerde op jou uitspraak:
quote:
Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.

Als ze de accijnzen op alcohol met 80 cent per liter zouden verhogen dan kost dat de overheid alleen maar geld, omdat dan iedereen illegaal gestookte drank gaat kopen. En een verhoging van de inkomstenbelasting met 50% zal hem ook niet worden vrees ik. Automobiliteit is echter een noodzakelijk kwaad en daar maakt de overheid dankbaar misbruik gebruik van.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_87870909
Damn. Tachtig cent? Volgende keer stem ik gewoon VVD, die doen tenminste wat aan deze diefstal.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:27:17 #102
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87871181
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:20 schreef Monidique het volgende:
Damn. Tachtig cent? Volgende keer stem ik gewoon VVD, die doen tenminste wat aan deze diefstal.
Iets met soep-heet-opgediend-eten. :O

Ja, ik probeer het bij jou maar in Jip en Janneke taal.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_87871215
;(.
pi_87871258
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.
Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87871304
Durf in nederland niet in een auto te rijden, want dan pakken ze je van alle kanten!!!
Als je hard werkt en je hebt een auto, dan ben je een crimineel die keihard financieel dient aangepakt te worden! Althans, dat is wat ik opmaak uit veel plannen van de overheid over de jaren heen.
pi_87871453
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:30 schreef Refragmental het volgende:
Durf in nederland niet in een auto te rijden, want dan pakken ze je van alle kanten!!!
Als je hard werkt en je hebt een auto, dan ben je een crimineel die keihard financieel dient aangepakt te worden! Althans, dat is wat ik opmaak uit veel plannen van de overheid over de jaren heen.
Toch struikel je in het hele land over de vele auto's.

Apart hoor :s).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87871629
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:

Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen :+
Geen onzin proberen te verkopen. Autorijden levert veel meer op dan het kost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87871675
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen onzin proberen te verkopen. Autorijden levert veel meer op dan het kost.
Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij. Dat is niet realistisch en vanwege de opbrengsten van mobiliteit in ons land ook niet gewenst, dat weet ik ook wel ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:53:30 #109
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87872113
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:

[..]


Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij. Dat is niet realistisch en vanwege de opbrengsten van mobiliteit in ons land ook niet gewenst, dat weet ik ook wel ;).
Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_87872141
Kansloos zooitje in NL, in Duitsland betaalt men 4x minder aan wegenbelasting!! En de wegen zijn prima in Duitsland! Raar dat men in NL zulke schandalig hoge wegenbelasting heft, en nu ook nog eens torenhoge benzineprijzen wil invoeren! :r #incompetent

Overigens zit ik 20 min van Duitsland. :7
pi_87872478
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
Beperkt helaas. Dat maakt doorrekenen ook lastig :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87872618
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:34 schreef du_ke het volgende:

[..]



Toch struikel je in het hele land over de vele auto's.

Apart hoor :s).
Omdat de alternatieven nog kutter zijn.
En dan hebben we het niet eens over het feit dat dichter bij je werk wonen je door de overheid zo goed als onmogelijk wordt gemaakt.
pi_87872681
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
En welke van die externe "kosten" ook daadwerkelijk kosten zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:16:01 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_87872774
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
nederland beschaafd noemen _O-

8)7
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_87873683
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
pi_87873951
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
ja natuurlijk , creëer jij effe wat extra bureaucratie, laat de overheid maar eens de broekriem aanhalen en een serie ambtenaren ontslaan
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87874949
weg met rechts. rechts sloopt het land
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:43:05 #118
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87875161
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
_O- Ga toch weg. Vrije markt, noemen ze dat. Of mag ik voortaan ook alleen broodjes halen bij de Nederlandse bakker?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87875272
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:

Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij.
Nee. Dat soort verhaaltjes zijn vaak het erbij slepen van de meest gekke dingen om maar te komen tot de gewenste conclusie... Zo heb ik wel eens een prijskaartje er tussen gezien van geluidsoverlast. En dat gaat dan om enorme bedragen... Hoe kom je erbij?!?!?!

Autorijden wordt kunstmatig duur gemaakt en alle maatschappelijke kosten samen (inclusief milieu...) zijn fiks lager dan de belastingopbrengsten (in Nederland) ter zake.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87875622
80 cent op een liter benzine is in principe goedkoper dan het voorgestelde kilometerheffingssysteem.
(uitgaande van een verbruik van 1l:15km en 6,7cent kilometerheffing/km, exclusief spitsheffing)

En het scheelt nog eens miljarden aan infrastructuur die benodigd zou zijn voor de kilometerheffing.

Van de kilometerheffing was 'uitgerekend' dat het gemiddeld niet duurder zou zijn dan nu het geval was.
Dit plan is dus nog voordeliger.

Wat mij betreft is dit plan dus beter dan de kilometerheffing.
pi_87875681
Trouwens.... valt me altijd op dat wanneer de overheid praat over bezuinigen, dat ze dan geld wegpakken bij de burgers dmv belastingen of heffingen.

Bezuinigen is in mijn ogen toch echt minder uitgeven, in plaats van meer plukken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:15:55 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876164
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen :+
Heb je een bron met getallen om deze bewering te onderbouwen? Voor zover ik weet is het namelijk compleet andersom: orde-grootte de helft van wat automobilisten betalen, komt niet ten goede aan het autoverkeer.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:

[..]


Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij.
Hoe creatief wil je zijn met "externe kosten" meerekenen? En ga je dan ook de "externe opbrengsten" (toch de reden dat er auto's rondrijden!) meerekenen?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]
En dan hebben we het niet eens over het feit dat dichter bij je werk wonen je door de overheid zo goed als onmogelijk wordt gemaakt.
Klopt. Wat dat betreft zou verplicht verhuizen van mensen-zonder-baan naar uithoeken-zonder-werk een goed begin zijn.
Maar hey, zolang de overheid geen geld uitgeeft aan wegen, kunnen ze extra geld binnenhalen door zogenaamd files te willen belasten!

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
EU-regels maken dit gelukkig onmogelijk :)

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:59 schreef Boschkabouter het volgende:
Van de kilometerheffing was 'uitgerekend' dat het gemiddeld niet duurder zou zijn dan nu het geval was.
Dit plan is dus nog voordeliger.
Ja, en met de invoering van de euro gingen prijzen ook niet omhoog O-) O-)
Dat er daadwerkelijk nog mensen bestaan die keer op keer de overheid geloven als ze zeggen "het wordt niet duurder"!

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:01 schreef Refragmental het volgende:
Trouwens.... valt me altijd op dat wanneer de overheid praat over bezuinigen, dat ze dan geld wegpakken bij de burgers dmv belastingen of heffingen.

Bezuinigen is in mijn ogen toch echt minder uitgeven, in plaats van meer plukken.
Klopt. Maar hey, wat zou jij zelf doen als je kan kiezen: minder uitgeven, of meer binnenharken?
't Is de aloude "power corrupts", de ambtenaren zitten allemaal voor zichzelf i.p.v. het land zo aangenaam mogelijk te willen maken.
censuur :O
pi_87876261
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:19 schreef Hukkie het volgende:

Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.
Heb je hier een bron van? Ik heb wel eens een grafiekje gezien in de NRC waarbij inkomsten en uitgaven gewoon in evenwicht zijn, kan het alleen niet vinden. Maar het wordt in dit topic als feit gepresenteerd dat autorijders uitgemelkt worden...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87876327
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef FireFox1 het volgende:
Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op :P
Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's, die mensen laten dus vaker de auto staan. ^O^
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:23:34 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876371
Het feit dat ik niet binnen 5 minuten Googlen kan vinden hoe de verhouding ligt tussen inkomsten en uitgaven van de overheid aan autoverkeer, geeft wat mij betreft duidelijk genoeg aan dat de overheid deze getallen liever niet aan de grote klok hangt...

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's zijn ook de meeste mensen die naar hun werk rijden, een deel van die mensen laten dus vaker de auto staan zal z'n werk dus inruilen voor bijstand. ^O^
Zoiets?
censuur :O
pi_87876459
Ik snap het totale probleem niet. Wat mij betreft mogen ze wegenbelasting en accijnzen in benzine stoppen. Dan betaalt iedereen evenveel en hoe meer jij rijdt hoe meer jij betaalt. Dus ook handig als buitenlanders in Nederland tanken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:30:16 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876537
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:27 schreef Antaris het volgende:
Ik snap het totale probleem niet. Wat mij betreft mogen ze wegenbelasting en accijnzen in benzine stoppen. Dan betaalt iedereen evenveel en hoe meer jij rijdt hoe meer jij betaalt. Dus ook handig als buitenlanders in Nederland tanken.
Nederland is klein genoeg om als buitenlander doorheen te rijden zonder hier te tanken. Je argument gaat trouwens niet op, want nu betaal je ook wegenbelasting als je als Nederlander in het buitenland tankt.

Ik ben wel benieuwd naar de EXTRA CO2-uitstoot vanwege de honderdduizenden mensen die omrijden naar Belgie/Duitsland omdat benzine daar minder duur is dan hier. Gek genoeg hoor je daar nooit iets over vanuit de politiek...
censuur :O
pi_87876559
dit kunnen ze niet maken! iedereen die met auto flinke afstand moet rijden om op zijn/haar werk te komen die kunnen dan wel hun baan opzeggen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_87876861
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's, die mensen laten dus vaker de auto staan. ^O^
Want er zijn inderdaad genoeg goede alternatieven :')
pi_87877314
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:41 schreef Refragmental het volgende:
Want er zijn inderdaad genoeg goede alternatieven :')
Er zijn genoeg alternatieven om niet allemaal tegelijk de weg op te gaan.

Daarom is de kilometerheffing ook zo'n goed idee op bepaalde plekken, dus niet overal.
pi_87877396
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:31 schreef GewoneMan het volgende:
dit kunnen ze niet maken! iedereen die met auto flinke afstand moet rijden om op zijn/haar werk te komen die kunnen dan wel hun baan opzeggen :{
Of verhuizen, of thuiswerken, of carpoolen of met het openbaar vervoer gaan :)

Ik vind het ook kut als het duurder wordt hoor, begrijp me niet verkeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:12:08 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87877624
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:58 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Er zijn genoeg alternatieven om niet allemaal tegelijk de weg op te gaan.

Daarom is de kilometerheffing ook zo'n goed idee op bepaalde plekken, dus niet overal.
M.a.w. schatrijke advocaten mogen nog normale 9-5 banen hebben, de rest van Nederland moet om 4 uur 's ochtends beginnen, of tot 10 uur 's avonds doorwerken?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]
Of verhuizen, of thuiswerken, of carpoolen of met het openbaar vervoer gaan :)
Verhuizen is ook zo makkelijk in een land waarbij huizenprijzen in 15 jaar verdrievoudigd zijn, huurwoningen OF onbetaalbaar OF 10 jaar wachttijd hebben, en nieuwbouw als particulier stomweg onmogelijk is...
Thuiswerken klinkt ook leuk, maar denk je niet dat de mensen die de mogelijkheid hebben dat allang doen? Ze staan echt niet voor hun lol in de file!
OV... Ben ik pas nog eens ingeweest... 30 km "trein" kostte me een uur... Toen ik aankwam op het station stond daar een band de hal te blokkeren... NS doet echt alles om de aandacht van de kwaliteit af te leiden. Nee dank je, 't is niet voor niets dat OV zo zwaar gesubsidieerd moet worden, en auto's kunnen worden uitgemolken! Als OV prettig zou zijn, zou de overheid het wel zwaar belasten.
censuur :O
pi_87877712
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:

M.a.w. schatrijke advocaten mogen nog normale 9-5 banen hebben, de rest van Nederland moet om 4 uur 's ochtends beginnen, of tot 10 uur 's avonds doorwerken?
Klinkt goed! ;)

Overigens ken ik best wel wat advocaten die alternatieve werktijden hebben. Met de huidige technologie is dat ook prima mogelijk. Dus lijkt mij die beroeps nu juist een beroepsgroep die wel flexibel is.

Ik sta zelf ook zelden in de file.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:16:17 #134
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87877738
Ik snap sowieso niet waarom ze die EU niet gebruiken voor uniforme systemen op dit gebied. 1 tolheffingssysteem voor alle snelwegen in de EU en iedereen betaald in eigen land voor iedere kilometer snelweg. De technologie is beschikbaar (zie bijvoorbeeld hoe goed de Via Verde in Portugal werkt).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87878063
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]

Zoiets?
Jij wel vrees ik, als je met zulke argumenten aankomt. Probleem is simpelweg dat er dagelijks duizenden mensen vanuit regio Rotterdam naar regio Amsterdam rijden om daar te werken en andersom duizenden mensen vanuit regio Amsterdam naar regio Rotterdam rijden om daar te werken. Dat moet je ontmoedigen. Het liefst door tolwegen, misschien met een belastingvoordeel. Maar nog belangrijker: er zijn zoveel mensen die prima vanuit huis kunnen werken.

En je opmerking over "om 4 uur vertrekken" is al helemaal :')
Meer dan de helft van werkend Nederland begint rond 9 uur. Als je dat al weet te spreiden naar 7, 8, 9 en 10 uur dan heb je al een groot voordeel. Is iedereen rond etenstijd weer in huis.

Maar nee, liever blijft iedereen exact op dezelfde tijd in dezelfde file staan.
pi_87878176
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:30 schreef detulp050 het volgende:

En je opmerking over "om 4 uur vertrekken" is al helemaal :')
Meer dan de helft van werkend Nederland begint rond 9 uur. Als je dat al weet te spreiden naar 7, 8, 9 en 10 uur dan heb je al een groot voordeel. Is iedereen rond etenstijd weer in huis.

Maar nee, liever blijft iedereen exact op dezelfde tijd in dezelfde file staan.
De files staan er nu al om 7, 8, 9 en 10 uur, dus een volledige oplossing is het niet bepaald. Sowieso zijn de spitstijden steeds langer. Ooit vertelde iemand mij dat de spits in de toekomst om 6 uur zou beginnen en tot 21 uur zou duren. Ik vond het toen een negatief figuur, maar inmiddels zie ik het ontstaan.

Gelukkig is er ook een beetje een omslag in het denken gekomen en wordt er niet meer gedacht dat meer asfalt meer files veroorzaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87878387
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:35 schreef Athlon64x het volgende:
weg met rechts. rechts sloopt het land
De belasting op brandstof gaat omhoog, en jij noemt dat "rechts".
Ga snel eens terug naar de schoolbanken. :')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_87879130
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Het feit dat ik niet binnen 5 minuten Googlen kan vinden hoe de verhouding ligt tussen inkomsten en uitgaven van de overheid aan autoverkeer, geeft wat mij betreft duidelijk genoeg aan dat de overheid deze getallen liever niet aan de grote klok hangt...
[..]

Zoiets?
Nee het laat vooral zien dat het nogal complexe materie is waar je niet 1,2,3 een getal aan kan hangen omdat je nogal wat bij elkaar moet zoeken. Dit gaat van het MIRT tot aan de reconstructie van een weg in Assen-Oost.

Dat jij daar gelijk een complot achter zoekt ligt denk ik meer aan jou dan aan de overheid...

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Dat soort verhaaltjes zijn vaak het erbij slepen van de meest gekke dingen om maar te komen tot de gewenste conclusie... Zo heb ik wel eens een prijskaartje er tussen gezien van geluidsoverlast. En dat gaat dan om enorme bedragen... Hoe kom je erbij?!?!?!
Dat is heel lastig inderdaad maar dergelijke zaken zal je bij een totale analyse van de kosten wel mee moeten nemen. En ja de kosten van geluidsoverlast en daarmee bijvoorbeeld van extra isolatie en verminderde leerprestaties van schoolkinderen zijn heel lastig als een concreet bedrag uit te drukken.

quote:
Autorijden wordt kunstmatig duur gemaakt en alle maatschappelijke kosten samen (inclusief milieu...) zijn fiks lager dan de belastingopbrengsten (in Nederland) ter zake.
Daar heb ik mijn twijfels bij :).

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 21:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

De belasting op brandstof gaat omhoog, en jij noemt dat "rechts".
Ga snel eens terug naar de schoolbanken. :')
Dit kabinet wil de gaten in de begroting dichten door belastingen te verhogen. Dat is eigenlijk vrij typisch en gebruikelijk voor rechtse kabinetten..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87879260
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]



Nee het laat vooral zien dat het nogal complexe materie is waar je niet 1,2,3 een getal aan kan hangen omdat je nogal wat bij elkaar moet zoeken. Dit gaat van het MIRT tot aan de reconstructie van een weg in Assen-Oost.

Dat jij daar gelijk een complot achter zoekt ligt denk ik meer aan jou dan aan de overheid...
[..]

Dat is heel lastig inderdaad maar dergelijke zaken zal je bij een totale analyse van de kosten wel mee moeten nemen. En ja de kosten van geluidsoverlast en daarmee bijvoorbeeld van extra isolatie en verminderde leerprestaties van schoolkinderen zijn heel lastig als een concreet bedrag uit te drukken.
[..]


Daar heb ik mijn twijfels bij :).
[..]

Dit kabinet wil de gaten in de begroting dichten door belastingen te verhogen. Dat is eigenlijk vrij typisch en gebruikelijk voor rechtse kabinetten..
Je hebt dus niet gelezen wat ik had geschreven.
Jammer, zelfs dat ene zinnetje van mij was al te moeilijk ofzo?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_87879479
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:06 schreef du_ke het volgende:

En ja de kosten van geluidsoverlast en daarmee bijvoorbeeld van extra isolatie en verminderde leerprestaties van schoolkinderen zijn heel lastig als een concreet bedrag uit te drukken.
Als je dit mee gaat nemen, moet je eigenlijk meteen bij de opbrengst meer dan de helft van het BBP er bij optellen, want zonder transport zijn we meer dan de helft van onze welvaart kwijt...

Het zijn rekensommen die over- dan wel incompleet zijn (afhankelijk van de benadering) en (hoe dan ook) manipulatief.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87879558
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je dit mee gaat nemen, moet je eigenlijk meteen bij de opbrengst meer dan de helft van het BBP er bij optellen, want zonder transport zijn we meer dan de helft van onze welvaart kwijt...

Het zijn rekensommen die over- dan wel incompleet zijn (afhankelijk van de benadering) en (hoe dan ook) manipulatief.
Het is complexe materie inderdaad :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:47:33 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87880373
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Pure onzin.

Heeft er niets mee te maken. Ik ben gewoon voor een `gebruikersbelasting´ en niet voor een `bezitsbelasting´. Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
Hier moet ik je wel gelijk in geven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87880456
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Of verhuizen, of thuiswerken, of carpoolen of met het openbaar vervoer gaan :)

Ik vind het ook kut als het duurder wordt hoor, begrijp me niet verkeerd.
met mijn werk is OV geen optie want dan is mijn reistijd 2,5 uur ipv 45 min (heen en terug) dat gaat dus niet werken en verhuizen is ook geen optie.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:53:19 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87880514
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]
Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
Dan heeft Greenwheels wellicht een oplossing voor je. Uiteraard kan je je vaste kosten van een eigen auto niet volledig omzetten in kosten-per-km. En zelfs de overheid wil niet alle belastingen uit het "bezit" halen, BTW blijft gewoon bestaan (en zal binnenkort wel naar 21% gaan), dus een auto bezitten blijft gewoon geld kosten.
censuur :O
pi_87882448
Zal wel lekker rustig worden op de weg dan
pi_87883256
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 00:02 schreef tjoptjop het volgende:
Zal wel lekker rustig worden op de weg dan
Zal wel meevallen. De prijs moet wel heel veel stijgen willen mensen uit de auto stappen..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87883306
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 00:27 schreef du_ke het volgende:

[..]



Zal wel meevallen. De prijs moet wel heel veel stijgen willen mensen uit de auto stappen..
Dit vind ik toch wel een significante stijging hoor. Maar om files op te lossen is het volgens mij al voldoende om 20% oid minder auto's op de weg te hebben.
pi_87883355
10% minder komen we al een heel eind. Maar ook dat zie ik niet gebeuren :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87884627
Het kwartje van kok wordt een heuse rijksdaalder. Dan maar in België tanken en het moet niet veel gekker worden of ik emigreer voor 6 maanden per jaar!
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:47:14 #150
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87885254
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
Als mensen als jij gewoon niet in de auto zouden stappen betaalde ik 10 cent voor een liter diesel. Verder mijn complimenten voor je jankpost, welkom in de wereld van vraag en aanbod.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 07:54:38 #151
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87887741
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 00:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dit vind ik toch wel een significante stijging hoor. Maar om files op te lossen is het volgens mij al voldoende om 20% oid minder auto's op de weg te hebben.
In de spits rijden auto's met gemiddeld minder dan een seconde tussenafstand. Dat zou 2 seconden moeten zijn, m.a.w. er is zeker 2 keer zo veel asfalt nodig, of 50% van de auto's moet verdwijnen om een gezonde, veilige situatie te krijgen.
@elcastel hierboven: huil huil ga toch naar klaagbaak als je niet ontopic kan reageren.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')