abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87863522
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
En Socios: Ga lekker thuis met je treintje spelen sukkeltje. :W
Pure onzin.

Heeft er niets mee te maken. Ik ben gewoon voor een `gebruikersbelasting´ en niet voor een `bezitsbelasting´. Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:50:52 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863525
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, benzine is hier altijd goedkoper. Diesel is wèl duurder, maar als ik de OP lees duurt dat ook niet lang meer.

En verder, blijf vooral in NL, hebben wij het hier lekker ruhig ^O^
Graag, net over de grens gaan wonen in Duitsland zal ik echt nooit van mijn leven doen. Zeker omdat de huizen zo goedkoop zijn? :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:50:52 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863527
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:47 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Ik vergiste me. Diesel was een hele tijd terug (6-8 jaar) een stuk goedkoper dan in Nederland.
Dat zou kunnen. Toen woonden we hier nog niet ;) Maar al sinds we hier zijn gaan wonen (2007) zijn de prijzen voor benzine hier lager. Niet altijd even veel, het is een tijdje terug - toen overal de prijzen daalden - 2 cent geweest, maar tegenwoordig gaat het weer richting 10 cent/liter.

Tip: tank op maandag, dan zijn de prijzen het laagst ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863547
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:
Nu even wachten op al die roepers die zeiden dat benzineprijsverhoging geen probleem was en zelfs voorstelden. Waren er heel wat hier.
Dat is ook geen enkel probleem en zelfs toe te juichen alleen moet het inderdaad Europees georganiseerd worden en dat is lastig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:51:51 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87863550
Het typische van "de gebruiker laten betalen" is dat de overheid het te betalen bedrag onbeperkt omhoogschroeft, als je ze maar genoeg tijd geeft.
De gebruiker van motorvoertuigen betaalt allang voor de wegen, het milieu, alle openbaar vervoer, en dan nog vele miljarden die overblijven en de algehele middelen aanvullen.

quote:
Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden.
Maar hey, benzine die over de grens gekocht wordt (en belasting die dus over de grens betaald wordt!) telt niet mee voor de CO2-normen... |:(
Het zou veel zinniger zijn om benzine goedkoper te maken dan de omringende landen, zoals in Luxemburg, waarbij mensen uit de wijde omgeving in dat land hun belasting komen betalen!

Verder is dit een typische veelgebruikte en zeer succesvolle overheidsstrategie: roep eerst dat iets met een belachelijk bedrag duurder wordt, daarna zwak je het iets af, en iedereen is je dankbaar :r
censuur :O
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:52:43 #31
13151 crew  Rewimo
pi_87863575
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Zwansen het volgende:
Graag, net over de grens gaan wonen in Duitsland zal ik echt nooit van mijn leven doen. Zeker omdat de huizen zo goedkoop zijn? :P
Ook dat. Maar vooral omdat je hier lekker de ruimte hebt, het rustig is, kinderen lekker buiten kunnen spelen, je er wonen aardige mensen en je hebt alles bij de hand wat je nodig hebt.

Wel oppassen dat je niet in een NL-kolonie terecht komt :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:52:59 #32
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_87863579
De tankstations aan het grensgebied zullen dus hun deuren hierdoor moeten sluiten. ;)
pi_87863595
Goed plan, goedkoop uit te voeren, je merkt vanzelf aan de pomp wel als je een slurpbak hebt of als je veel km's maakt. Voorwaarde is dan wel dat ze de wegenbelasting afschaffen natuurlijk!
Alleen is tanken in het buitenland dan wel erg aantrekkelijk.

Misschien moeten we gewoon eens niet morrelen aan de belastingen op auto's? Al duur genoeg. ALhoewel als je ziet hoeveel auto's er op elk moment van de dag op de wegen rijdt is het blijkbaar strontgoedkoop.

Edit:

Als ze echt mensen minder willen laten rijden.. Maak dat kutOV eens wat goedkoper. Ben gister naar de Jaarbeurs geweest in Utrecht, en ja dat is nu net een IDEALE lokatie om met de trein heen te gaan, en guess what. Als je met 2 personen wilt reizen ben ik ondanks 12 euro (!) parkeerkosten , op benzine met een 1 op 14 rijdende auto nog steeds goedkoper uit met de auto! Ik heb het serieus overwogen maar helaas...

[ Bericht 31% gewijzigd door Metro2005 op 23-10-2010 13:00:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:53:42 #34
13151 crew  Rewimo
pi_87863601
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:52 schreef Repeating het volgende:
De tankstations aan het grensgebied zullen dus hun deuren hierdoor moeten sluiten. ;)
Daar heb je dik kans van ja.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:53:44 #35
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_87863604
quote:
10.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef DaMart het volgende:
2,30 per liter? In Oostenrijk betaal je de helft daarvan, en ook daar zit de wegenbelasting er gewoon in verwerkt...
Er zit ook nog "inwoner van Nederland belasting" bij :')
pi_87863605
Kabinet valt toch, reken d'r maar niet op dat dit erdoor komt :')
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:54:49 #37
68638 Zwansen
pi_87863637
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ook dat. Maar vooral omdat je hier lekker de ruimte hebt, het rustig is, kinderen lekker buiten kunnen spelen, je er wonen aardige mensen en je hebt alles bij de hand wat je nodig hebt.

Wel oppassen dat je niet in een NL-kolonie terecht komt :')
Ik weet niet precies waar je woont, maar waar ik vroeger woonde (Emmen) daar waren er idd vlak over de grens van die NL-kolonies. Ik weet niet hoeveel Nederlanders daar precies wonen, maar een aanzienlijk deel was daar volgens mij Nederlander.

Worden die Duitsers nog niet moe van die Nederlanders daar?
pi_87863657
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Pure onzin.

Heeft er niets mee te maken. Ik ben gewoon voor een `gebruikersbelasting´ en niet voor een `bezitsbelasting´. Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
Wat denk je van de buitenlanders die hier met de auto op vakantie komen? Die zullen zich een hoedje schrikken als ze aan de pomp komen.

Als ze dit in pak 'm beet Spanje invoeren, kan ik je er donder op zeggen dat ik nooit en te nimmer met de auto naar Spanje zal gaan.

Zal me niks verbazen als dit uit de koker van GL of andere boomknuffelaars organisatie komt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:55:35 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_87863665
Dan ga ik lekker met de trein. De werkgever vergoedt die volledig.
How can I make this topic about me?
pi_87863686
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan ga ik lekker met de trein. De werkgever vergoedt die volledig.
Spaart ie treintjes ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:56:22 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_87863693
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef DaMart het volgende:
2,30 per liter? In Oostenrijk betaal je de helft daarvan, en ook daar zit de wegenbelasting er gewoon in verwerkt...
Je mag kiezen; of veel negers en dure benzine, of veel nazi's en goedkope benzine. :P

on-topic: rare luchtballon die alweer afgeschoten wordt voordat ie opgestegen is.
Benzine veel en veel duurder als in het buitenland gaat niet werken.
Diesel zou je natuurlijk wel op kunnen trekken naar Duits/buitenlands niveau. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:56:26 #42
68638 Zwansen
pi_87863696
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:52 schreef Repeating het volgende:
Zal wel meevallen toch? Vroeger kregen de tankstations aan de grens ook al een subsidie/premie/accijskorting. Hierdoor konden ze nog een beetje concurreren tegen de Duitse stations.

Zal dit nu ineens veranderen?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:57:11 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87863719
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:

Verder is dit een typische veelgebruikte en zeer succesvolle overheidsstrategie: roep eerst dat iets met een belachelijk bedrag duurder wordt, daarna zwak je het iets af, en iedereen is je dankbaar :r
Dit dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:57:28 #44
13151 crew  Rewimo
pi_87863725
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik weet niet precies waar je woont, maar waar ik vroeger woonde (Emmen) daar waren er idd vlak over de grens van die NL-kolonies. Ik weet niet hoeveel Nederlanders daar precies wonen, maar een aanzienlijk deel was daar volgens mij Nederlander.

Worden die Duitsers nog niet moe van die Nederlanders daar?
Heel bewust niet in zo'n kolonie nee :D Vlak over de grens bij Nijmegen heb je bijvoorbeeld Kranenburg. Daar woont inmiddels half Groesbeek :') Veel kinderen sporten in Groesbeek, gaan daar naar school, hun ouders doen er de boodschappen en hebben hun sociale contacten voornamelijk in Nederland. 60% van de inwoners (zal inmiddels al wel weer meer zijn) is Nederlands.

Daar wilden we dus echt niet gaan wonen :N
pi_87863772
Vind 2,30 euro toch wel ietwat overdreven. Toch wordt bovenstaande waarschijnlijk de waarheid; Uiteindelijk valt de literprijs enkele tientallen centen lager uit en is iedereen blij. Terwijl we dan alsnog worden genaaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:01:34 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87863834
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heel bewust niet in zo'n kolonie nee :D Vlak over de grens bij Nijmegen heb je bijvoorbeeld Kranenburg. Daar woont inmiddels half Groesbeek :') Veel kinderen sporten in Groesbeek, gaan daar naar school, hun ouders doen er de boodschappen en hebben hun sociale contacten voornamelijk in Nederland. 60% van de inwoners (zal inmiddels al wel weer meer zijn) is Nederlands.
Werkelijk schandalig dat de Nederlandse overheid zoveel mensen het land uitjaagt! Let wel: dit zijn niet de steuntrekkende nietsnutten, die hebben namelijk allemaal wel een betaalbaar huis met bijbehorende uitkering.
En met dergelijke belastingplannen gaan mensen alleen maar eerder weg.
censuur :O
pi_87863854
De VVD; altijd maar zeiken dat links aan 'automobilistje pesten' doet, maar zodra ze zelf een kabinet aanvoeren begint het grote graaien bij de automobilist ook. Om je te bescheuren.
PWBF
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:05:04 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87863924
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:48 schreef FireFox1 het volgende:
Ze hebben weer een nieuwe manier gevonden om de automobilist cq. burger een pootje te lichten :')
Dat is niet nieuw de homo politicus graai de burgers legus is een soort mensen dat al duizenden jaren bestaat. Wat alleen verbazend is dat we op dat soort idioten zelfs nu mogen stemmen. Al dan niet met een zwart snorretje of blond haar. En dat we dat nog doen ook. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_87864057
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:04 schreef Spatzmann het volgende:
oh briljant geen wegenbelasting meer en voor 1.30 tanken net over de grens :)
Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:14:51 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_87864135
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:02 schreef Nielsch het volgende:
De VVD; altijd maar zeiken dat links aan 'automobilistje pesten' doet, maar zodra ze zelf een kabinet aanvoeren begint het grote graaien bij de automobilist ook. Om je te bescheuren.
Hoezo? Ze gaan motorrijtuigenbelasting toch afschaffen? En de BPM op nieuwe auto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')