abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87863166
quote:
Hoogeveen/Den Haag -

2,30 euro voor een liter benzine? Meer dan twee euro voor eenzelfde hoeveelheid diesel? Als het nieuwe kabinet de plannen voor een 'literheffing' doorzet als alternatief voor de afgeblazen kilometerheffing, is het binnenkort heel normaal in Nederland.

De kilometerheffing die voormalig verkeersminister Camiel Eurlings wilde invoeren, bleek te duur en te omslachtig. De nieuwe bewindsvrouw op Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz, wil alsnog de gebruiker laten betalen. Dit zou volgens het nieuwe kabinet kunnen door het heffen van extra accijns aan de pomp. In ruil daarvoor zou de motorrijtuigenbelasting worden afgeschaft en eventueel ook de BPM op nieuwe personenauto's. Die bedraagt afhankelijk van merk en type soms duizenden euro's.

Compensatie voor staatskas

De extra accijns die nodig is om de staatskas te compenseren, is volgens berekeningen van onder andere de ANWB 30 tot 34 eurocent als alleen de motorrijtuigenbelasting wordt afgeschaft. Wordt óók de BPM afgeschaft, dan moet de literheffing ongeveer 80 eurocent worden.

Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden. Het nieuwe kabinet geeft aan 'in overleg te gaan' met de buurlanden, maar daar vertrouwen de tankstationhouders niet op. Zij eisen de 'spijkerharde garantie' dat de accijnsverhoging alleen wordt doorgevoerd als omringende landen dat ook doen.
:D

Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven. _O_
pi_87863184
laat ze dat maar doen, tank toch in België
pi_87863191
Ruttebelasting
pi_87863197
Geertbelasting
pi_87863210
:') Betalen zul je, linksom of rechtsom.
pi_87863215
tis toch weer wat :o :D
niet meer
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:37:55 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_87863216
Tot dat de mensen dadelijk een grote belasting aanslag krijgen omdat ze in Duitsland tanken , gemiste belasting inkomsten :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_87863229
Inderdaad, het is toch wat allemaal.
pi_87863232
Ach dan kan ik tenminste een dikke diesel voor de deur hebben zonder dat er bijna 400 euro per kwartaal aan wegenbelasting naar de staat gaat.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_87863257
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ach dan kan ik tenminste een dikke diesel voor de deur hebben zonder dat er bijna 400 euro per kwartaal aan wegenbelasting naar de staat gaat.
En ondertussen over de grens tanken. Heerlijk. _O_
pi_87863259
Nu even wachten op al die roepers die zeiden dat benzineprijsverhoging geen probleem was en zelfs voorstelden. Waren er heel wat hier.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:39:52 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_87863268
De meeste kilometers worden toch gemaakt door mensen die de rekening direct of via de baas bij de belasting in kunnen dienen als beroepskosten. Dus het komt uiteindelijk net zo hard neer op de schouders van de niet-autorijders. 't Is en blijft gewoon graaien, graaien en nog eens graaien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:40:08 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863274
Wie zegt dat dit überhaupt doorgaat?
pi_87863277
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja, alleen jammer dat je dan wel dus 400 euro aan Diesel kwijt bent als je wat meer rijdt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:40:25 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87863280
Wonen in DLD krjigt steeds meer voordelen _O_
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863299
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En ondertussen over de grens tanken. Heerlijk. _O_
En buitenlanders die hier belastingvrij hun auto aanschaffen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:43:04 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87863325
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Wonen in DLD krjigt steeds meer voordelen _O_
Lol, de benzine was de afgelopen tijd is Duitsland juist duurder toch? Daarnaast, Duitsland. :')
pi_87863326
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:40 schreef Zwansen het volgende:
Wie zegt dat dit überhaupt doorgaat?
Niemand, en dat zal waarschijnlijk ook niet. Dat is het leuke van de politiek. Iedere paar jaar verzinnen ze wat nieuws, waar vervolgens miljoenen in worden gestoken om een en ander te onderzoeken. Maar dan gaat het uiteindelijk toch maar niet door. :')
pi_87863348
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lol, de benzine was de afgelopen tijd is Duitsland juist duurder toch? Daarnaast, Duitsland. :')
Klopt. Een aantal jaren terug was benzine (en diesel) in Duitsland goedkoper. Maar ook de Duitse regering heeft de smaak te pakken gekregen. Nu is het in Duitsland duurder dan in Nederland.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:43:59 #20
13151 crew  Rewimo
pi_87863351
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef Zwansen het volgende:
Nee, benzine is hier altijd goedkoper. Diesel is wèl duurder, maar als ik de OP lees duurt dat ook niet lang meer.

En verder, blijf vooral in NL, hebben wij het hier lekker ruhig ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87863362
Gelijk invoeren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:46:02 #22
13151 crew  Rewimo
pi_87863403
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Klopt. Een aantal jaren terug was benzine (en diesel) in Duitsland goedkoper. Maar ook de Duitse regering heeft de smaak te pakken gekregen. Nu is het in Duitsland duurder dan in Nederland.
Hoe kom je daarbij? Ik tankte van de week voor ¤ 1,36 hier. Aan de pompen die ik onderweg in NL tegenkwam varieerde de prijs van ¤ 1,44 tot ¤ 1,54.

En niet stiekem editen }:|
  Moderator zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:46:36 #23
42184 crew  DaMart
pi_87863413
2,30 per liter? In Oostenrijk betaal je de helft daarvan, en ook daar zit de wegenbelasting er gewoon in verwerkt...
pi_87863446
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Ik tankte van de week voor ¤ 1,36 hier. Aan de pompen die ik onderweg in NL tegenkwam varieerde de prijs van ¤ 1,44 tot ¤ 1,54.

En niet stiekem editen }:|
Ik vergiste me. Diesel was een hele tijd terug (6-8 jaar) een stuk goedkoper dan in Nederland.
pi_87863464
Ze hebben weer een nieuwe manier gevonden om de automobilist cq. burger een pootje te lichten :')

En Socios: Ga lekker thuis met je treintje spelen sukkeltje. :W
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')