abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87864144
ik vraag vroeg me af hoe ze aan die 34 cent komen.

Als je nu 45 liter tankt kost dat je 70 euro.
Ga je 34 cent omhoog wordt het 85 euro.
Een verschil van 15 euro per tankbeurt, waar de wegenbelasting ong. 35 euro per maand is.

Dus als je minder tankt dan 2x per maand is het goedkoper, moet je vaker tanken is het duurder.
Stel je auto doet 1 op 15 dan kan je bijna 1500 km rijden.
Op zondag 17 oktober 2010 19:19 schreef b4kl4p het volgende:
Ja inderdaad! Waarom mogen ze dan niet gewoon via de vluchtstrook inhalen, dat zou heel veel overlast schelen.
pi_87864157
En ik al die mensen maar geloven die beweerden dat NL weer helemaal geweldig zou worden als rechts aan de macht kwam :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:17:59 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87864211
En hebben ze ook al een verdeelsleutel voor de provincies die een zooi geld gaan missen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:32:43 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87864539
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoezo? Ze gaan motorrijtuigenbelasting toch afschaffen? En de BPM op nieuwe auto's?
Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant (offtopic: als het huizen waren, zouden de makelaars en banken klaarstaan om te roepen dat prijsverlagingen van goederen kapitaalvernietiging is!).
Naast de motorrijtuigenbelasting betaal ik benzine. Momenteel zo'n 3500 km/maand, en ik doe zo'n 1:23 gemiddeld. Oftewel 152 liter per maand tanken.
Als de graaioverheid i.p.v. zelf minder te verspillen, verdergaat met belastingen verhogen, en benzine 80 cent per liter duurder wordt, kost dat me 122 euro per maand extra aan brandstof, oftewel 1461 euro per jaar.

Uiteraard is de overheid heel schappelijk, en hoef ik de 88 euro per jaar wegenbelasting niet meer te betalen :X
In plaats daarvan ga ik slechts 1660 % van de huidige wegenbelasting betalen! Jaja, i.p.v. 88 euro per jaar, 122 euro per maand... Waarom wil ik nog naar m'n werk?
censuur :O
pi_87864661
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:55 schreef FireFox1 het volgende:


Zal me niks verbazen als dit uit de koker van GL of andere boomknuffelaars organisatie komt.
:')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:38:14 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87864668
En als compensatie wordt het OV dan eindelijk gratis? O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87864753
Wordt je als motorrijder mooi genaaid.. betaal nu bijna geen wegenbelasting (ja, cent per km ofzo) dat zal met zo'n regel wel anders worden.
pi_87864775
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant (offtopic: als het huizen waren, zouden de makelaars en banken klaarstaan om te roepen dat prijsverlagingen van goederen kapitaalvernietiging is!).
Naast de motorrijtuigenbelasting betaal ik benzine. Momenteel zo'n 3500 km/maand, en ik doe zo'n 1:23 gemiddeld. Oftewel 152 liter per maand tanken.
Als de graaioverheid i.p.v. zelf minder te verspillen, verdergaat met belastingen verhogen, en benzine 80 cent per liter duurder wordt, kost dat me 122 euro per maand extra aan brandstof, oftewel 1461 euro per jaar.

Uiteraard is de overheid heel schappelijk, en hoef ik de 88 euro per jaar wegenbelasting niet meer te betalen :X
In plaats daarvan ga ik slechts 1660 % van de huidige wegenbelasting betalen! Jaja, i.p.v. 88 euro per jaar, 122 euro per maand... Waarom wil ik nog naar m'n werk?
Hoeveel motoren met open demper zouden er op het binnenhof passen :(
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:44 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87864801
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:38 schreef Rewimo het volgende:
En als compensatie wordt het OV dan eindelijk gratis? O-)
"Gratis" houdt in dat degene die er gebruik van maakt het niet de moeite vindt om er voor te betalen, maar degenen die het niet gebruiken draaien er netto voor op. Dat bedoel je?
Realiseer je ook even dat (qua kostprijs) gratis benzine goedkoper (!) zou zijn dan "gratis" OV! Gek genoeg hoor ik vrijwel nooit pleidooien voor gratis brandstof.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:41 schreef Robin__ het volgende:
Wordt je als motorrijder mooi genaaid.. betaal nu bijna geen wegenbelasting (ja, cent per km ofzo) dat zal met zo'n regel wel anders worden.
Nu ik er over nadenk: Ik kwam het afgelopen jaar op een halve cent wegenbelasting per km :)
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:53 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87864803
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?

quote:
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant
Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:44:57 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87864829
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:42 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hoeveel motoren met open demper zouden er op het binnenhof passen :(
http://top40vantoen.web-l(...)motorprotest_te.html



quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?
Ja, ik heb zojuist een nieuwe aanslag ontvangen.
quote:
Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Uiteraard, zonder BPM had ik m'n huidige vervoermiddel wellicht 100 euro goedkoper kunnen kopen. Da's na 3 weken de nieuwe benzineprijs al op...

Het meest typische van dergelijke plannen is dat degenen die de plannen maken (kamerleden met hoog salaris (voor het werk wat ze doen) en dus een dure auto) degenen zijn die er financieel beter op worden! Niet alleen hebben ze een netto reiskostenvergoeding van grofweg anderhalve euro per km (8 keer zo hoog als de maximaal belastingvrije reiskostenvergoeding voor de rest van Nederland), ze zijn ook beter af als de (HOGE) BPM op hun dure auto wordt vervangen door iets duurdere brandstof.
De mensen met goedkope vervoermiddelen zijn degene die netto slechter af zijn.
censuur :O
pi_87864931
Dit is toch heel wat anders als de KM heffing? Er is geen miljarden kostend oncontroleerbaar systeem voor nodig, zuinige auto's hebben een eerlijk voordeel op slurpers, geen spionage box in je auto en je hebt zelf in de hand hoeveel belasting je betaald met de keuze van auto en de afstand die je aflegt met die auto.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:52:00 #63
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87865020
Dit gaat er nooit doorkomen.
pi_87865043
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:48 schreef baba117 het volgende:
Dit is toch heel wat anders als de KM heffing? Er is geen miljarden kostend oncontroleerbaar systeem voor nodig, zuinige auto's hebben een eerlijk voordeel op slurpers, geen spionage box in je auto en je hebt zelf in de hand hoeveel belasting je betaald met de keuze van auto en de afstand die je aflegt met die auto.
Alsof je geen heffing betaald over de kilometers die je betaald. Waarom denk je dat de tank zo duur is? We betalen allemaal al KM heffing door gebruik te maken van de tankstations. Al deze manieren om dubbel of driedubbel belasting te innen op hetzelfde is belachelijk, dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:55:27 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87865108
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:52 schreef iwulff het volgende:

[..]
dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
Als jij scumbag-advocaat bent en 500 euro per uur vangt is een kwartier file besparen je al 125 euro waard. Als een heffing van een euro per km er dan voor zorgt dat 90% van Nederland niet meer kan autorijden, ben jij als scumbag-advocaat dus beter af!

Een van de meest kwalijke zaken hierbij is dat de overheid NOG NOOIT heeft gedefinieerd wat "bereikbaarheid" is! Als er geen file staat, maar ik kan het niet meer betalen om van A naar B te gaan, neemt mijn bereikbaarheid toch echt niet toe...
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:56:26 #66
322447 gadescha
ik schrijf dus ik besta
pi_87865135
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

:D

Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven. _O_
5 minuten van de grens, dus kom maar met die onzin _O-
pi_87865143
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?
[..]

Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Motor, 3-4x zo licht als een 15 jaar oude suzuki swft en dan doen we ook al niet mee aan file's en spoorvorming. Dus lijkt me aardig in verhouding.

Heb even de wegenbelasting op 0 gezet (0,009 cent/km voor mij) en benzine op 2,30 in mn excel sheet. Op basis van 800 km in de maand (niet veel) wordt dat 30 euro per maand duurder voor mij. Van 19 cent totaal naar net geen 25 cent per km. (incl onderhoud, verzekering, brandstof en zelfs boetes) :{w
pi_87865236
Als de prijs daadwerkelijk doro toedoen van de overheid zo hoog wordt kijk ik uit naar de demonstraties die daarop zullen volgen.
Vooralsnog is het nog lang niet zo ver, en kan dit nog sneuvelen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_87865248
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch in België
Duitsland :{w
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87865252
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:52 schreef iwulff het volgende:

[..]

Alsof je geen heffing betaald over de kilometers die je betaald. Waarom denk je dat de tank zo duur is? We betalen allemaal al KM heffing door gebruik te maken van de tankstations. Al deze manieren om dubbel of driedubbel belasting te innen op hetzelfde is belachelijk, dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
Bij de KM heffing waren ze al bezig alle andere belastingen te houden...
pi_87865265
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:00 schreef huhggh het volgende:
Als de prijs daadwerkelijk doro toedoen van de overheid zo hoog wordt kijk ik uit naar de demonstraties die daarop zullen volgen.
In welk land woon jij? :') Demomstreren is zo jaren tachtig.

quote:
Vooralsnog is het nog lang niet zo ver, en kan dit nog sneuvelen.
Tuurlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87865291
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:17 schreef Dagonet het volgende:
En hebben ze ook al een verdeelsleutel voor de provincies die een zooi geld gaan missen?
Die worden toch opgeheven over drie jaar
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:03:41 #73
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87865318
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
Precies, de auto die je al hebt wordt dus minder waard. Fijne afschrijving...
pi_87865359
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:02 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Die worden toch opgeheven over drie jaar
Als die ooit opgeheven worden gaat daar minstens 10 jaar overheen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87865676
Lang leve de frituurolie van de Aldi. Daar loopt mijn dieseltje trouwens ook veel mooier op dan op dieselolie. En het ruikt lekkerder.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:32:16 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87865983
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lang leve de frituurolie van de Aldi. Daar loopt mijn dieseltje trouwens ook veel mooier op dan op dieselolie. En het ruikt lekkerder.
Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
censuur :O
pi_87866139
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
Ik promoot niets. Ik tank het alleen maar. En controles heb ik ook al gehad; gewoon verklaard dat ik in Duitsland Pflanzenöl heb getankt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:40:50 #78
22944 Breetai
....Relax....
pi_87866239
Het gebruik van de auto belasten ipv. het bezit ervan vind ik een stuk eerlijker.
Zonder dat je er een nieuw kastje in je auto bij krijgt.
Die 2.30 EUR per liter gaat wel even schrikken worden. Naar mijn idee betaal ik niet eens zoveel wegenbelasting op dit moment om dit te compenseren.
Toch maar een hogere km vergoeding aan m'n baas vragen.

Aan de andere kant. Duitsland licht hier 10 km vandaan.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:41:35 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87866263
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
The End Times are wild
pi_87866290
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen

De VVD _O-
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87866322
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:42 schreef Schadenfreude het volgende:
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen

De VVD _O-
Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87867112
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Is dat zo? Dan is het helemaal dom dat de VVD zo dogmatisch tegen blijft (vanwege privacy :') ) en dan met dit soort trucs moet komen... Zeker als je bedenkt dat volgens het doorrekeningen de mobiliteit bij de VVD het minst wordt aangepakt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87867461
Laat ze maar invoeren .

Pak je een advocaat in dienst in duitsland .
Klaar de nederlands staat aan voor oplichting en diefstal.

Slagings kans is zeer groot als er meerderen nederlands aansluiten .

Aangezien je zo kan bereken dat het meer dan 100% duurder is en dat mag niet zomaar.
Ook de eu inlichten aangezien er eu regels zijn over bpm en wegen belasting.

Vandaar dat nederland verplicht is om de bpm en houderschap belasting te niet doen van de eu.
pi_87867552
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Kom op :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:30:07 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87867594
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
Feit blijft natuurlijk dat de auto een zeer geliefde melkkoe is van de overheid, terwijl het juist een overheidstaak zou zijn om te zorgen dat hetgeen de burger wil (vervoer van A naar B) zo snel en goedkoop mogelijk kan gebeuren.
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:31:21 #86
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_87867620
Echt he, de staat houdt er niet zo van als je geld overhoudt. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_87867733
Eens kijken wat voor vacatures er over de grens te vinden zijn.
pi_87867745
Goed plan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:40:04 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87867829
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Behalve dan dat het geen rekening houdt met wanneer mensen rijden. Het wegennet is in Nederland prima, alleen wanneer iedereen tegelijk rijdt in de spits gaat het mis.
pi_87867851
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87867950
Ik vind het een goed plan. Meteen invoeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:39:55 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87869615
quote:
Nation City Price in USD Regular/Gallon
Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12
Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:42:27 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87869688
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Uiteraard is het prima dat automobilisten daarvoor betalen, en dat doen ze ook.
Wat steekt, is dat ze er grofweg DUBBEL voor betalen.
I.t.t. OV-reizigers, die grofweg de helft betalen.

Hoe kom je er trouwens bij dat grond naast een snelweg waardeloos is?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
M.a.w. in wat wij "beschaafde landen" noemen, zuigt de overheid z'n burgers via belastingen uit, waar de niet-beschaafde landen dat gewoon met een knuppel doen?
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:46:42 #94
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87869822
Prachtig. Ik woon toch dicht bij België dus ik tank daar wel. Precies de reden dat dit weer het stomste idee is wat ze kunnen hebben. Maargoed, ik zal er niet mee zitten. Laat ze maar doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87869925
quote:
Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden. Het nieuwe kabinet geeft aan 'in overleg te gaan' met de buurlanden, maar daar vertrouwen de tankstationhouders niet op. Zij eisen de 'spijkerharde garantie' dat de accijnsverhoging alleen wordt doorgevoerd als omringende landen dat ook doen
Sorry mensen, waar maken jullie je druk om? Denk je nou echt dat ze in Belgie en Duitsland ook de benzineprijzen zo drastisch omhoog gaan gooien?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:50:27 #96
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87869928
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.

Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_87870372
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.

Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87870403
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
Dus als we de prijzen verhogen worden we nog beschaafder! ;)

Het feit dat Italië derde staat ipv tussen de andere bananenrepublieken ondergraaft je stelling wel enigszins.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87870866
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch in België
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:19:40 #100
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87870869
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:04 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
Ik reageerde op jou uitspraak:
quote:
Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.

Als ze de accijnzen op alcohol met 80 cent per liter zouden verhogen dan kost dat de overheid alleen maar geld, omdat dan iedereen illegaal gestookte drank gaat kopen. En een verhoging van de inkomstenbelasting met 50% zal hem ook niet worden vrees ik. Automobiliteit is echter een noodzakelijk kwaad en daar maakt de overheid dankbaar misbruik gebruik van.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')