 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo? Ze gaan motorrijtuigenbelasting toch afschaffen? En de BPM op nieuwe auto's?
 
  
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 12:55 schreef FireFox1 het volgende:
Zal me niks verbazen als dit uit de koker van GL of andere boomknuffelaars organisatie komt.
 
											 
			
			
				
			 Rewimo
             
							Rewimo
				 
                 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Hoeveel motoren met open demper zouden er op het binnenhof passenOp zaterdag 23 oktober 2010 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant (offtopic: als het huizen waren, zouden de makelaars en banken klaarstaan om te roepen dat prijsverlagingen van goederen kapitaalvernietiging is!).
Naast de motorrijtuigenbelasting betaal ik benzine. Momenteel zo'n 3500 km/maand, en ik doe zo'n 1:23 gemiddeld. Oftewel 152 liter per maand tanken.
Als de graaioverheid i.p.v. zelf minder te verspillen, verdergaat met belastingen verhogen, en benzine 80 cent per liter duurder wordt, kost dat me 122 euro per maand extra aan brandstof, oftewel 1461 euro per jaar.
Uiteraard is de overheid heel schappelijk, en hoef ik de 88 euro per jaar wegenbelasting niet meer te betalen
In plaats daarvan ga ik slechts 1660 % van de huidige wegenbelasting betalen! Jaja, i.p.v. 88 euro per jaar, 122 euro per maand... Waarom wil ik nog naar m'n werk?
 
											 
			 
			
			
			quote:"Gratis" houdt in dat degene die er gebruik van maakt het niet de moeite vindt om er voor te betalen, maar degenen die het niet gebruiken draaien er netto voor op. Dat bedoel je?Op zaterdag 23 oktober 2010 13:38 schreef Rewimo het volgende:
En als compensatie wordt het OV dan eindelijk gratis?
quote:Nu ik er over nadenk: Ik kwam het afgelopen jaar op een halve cent wegenbelasting per kmOp zaterdag 23 oktober 2010 13:41 schreef Robin__ het volgende:
Wordt je als motorrijder mooi genaaid.. betaal nu bijna geen wegenbelasting (ja, cent per km ofzo) dat zal met zo'n regel wel anders worden.
 
											 
			 
			
			
			quote:Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?Op zaterdag 23 oktober 2010 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Hmm even rekenen... Na de enorme verhoging (van grofweg 4 keer de inflatie) komt mijn motorrijtuigenbelasting uit op 88 euro per jaar.
quote:Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.BPM betaal ik niet, want ik koop geen nieuwe auto. Is dus irrelevant
 
			 
			
			
			quote:http://top40vantoen.web-l(...)motorprotest_te.htmlOp zaterdag 23 oktober 2010 13:42 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hoeveel motoren met open demper zouden er op het binnenhof passen
quote:Ja, ik heb zojuist een nieuwe aanslag ontvangen.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?
quote:Uiteraard, zonder BPM had ik m'n huidige vervoermiddel wellicht 100 euro goedkoper kunnen kopen. Da's na 3 weken de nieuwe benzineprijs al op...Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Alsof je geen heffing betaald over de kilometers die je betaald. Waarom denk je dat de tank zo duur is? We betalen allemaal al KM heffing door gebruik te maken van de tankstations. Al deze manieren om dubbel of driedubbel belasting te innen op hetzelfde is belachelijk, dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:48 schreef baba117 het volgende:
Dit is toch heel wat anders als de KM heffing? Er is geen miljarden kostend oncontroleerbaar systeem voor nodig, zuinige auto's hebben een eerlijk voordeel op slurpers, geen spionage box in je auto en je hebt zelf in de hand hoeveel belasting je betaald met de keuze van auto en de afstand die je aflegt met die auto.
 
			 
			
			
			quote:Als jij scumbag-advocaat bent en 500 euro per uur vangt is een kwartier file besparen je al 125 euro waard. Als een heffing van een euro per km er dan voor zorgt dat 90% van Nederland niet meer kan autorijden, ben jij als scumbag-advocaat dus beter af!Op zaterdag 23 oktober 2010 13:52 schreef iwulff het volgende:
[..]
dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
 
			 
			
			
			quote:5 minuten van de grens, dus kom maar met die onzinOp zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]

Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven.
 
											 
			 
			
			
			quote:Motor, 3-4x zo licht als een 15 jaar oude suzuki swft en dan doen we ook al niet mee aan file's en spoorvorming. Dus lijkt me aardig in verhouding.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is wel érg weinig, weet je het zeker?
[..]
Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:DuitslandOp zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch inBelgië
 
											 
			 
			
			
			quote:Bij de KM heffing waren ze al bezig alle andere belastingen te houden...Op zaterdag 23 oktober 2010 13:52 schreef iwulff het volgende:
[..]
Alsof je geen heffing betaald over de kilometers die je betaald. Waarom denk je dat de tank zo duur is? We betalen allemaal al KM heffing door gebruik te maken van de tankstations. Al deze manieren om dubbel of driedubbel belasting te innen op hetzelfde is belachelijk, dat er überhaupt voorstanders waren voor die KM heffing vind ik altijd weer zo verbijsterend.
 
			 
			
			
			quote:In welk land woon jij?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:00 schreef huhggh het volgende:
Als de prijs daadwerkelijk doro toedoen van de overheid zo hoog wordt kijk ik uit naar de demonstraties die daarop zullen volgen.
 Demomstreren is zo jaren tachtig.
  Demomstreren is zo jaren tachtig.quote:Tuurlijk.Vooralsnog is het nog lang niet zo ver, en kan dit nog sneuvelen.
 
			 
			
			
			quote:Die worden toch opgeheven over drie jaarOp zaterdag 23 oktober 2010 13:17 schreef Dagonet het volgende:
En hebben ze ook al een verdeelsleutel voor de provincies die een zooi geld gaan missen?
 
			 
			
			
			quote:Precies, de auto die je al hebt wordt dus minder waard. Fijne afschrijving...Op zaterdag 23 oktober 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet helemaal natuurlijk aangezien dat natuurlijk wordt doorverrekend in de inruilwaarde.
 
			 
			
			
			quote:Als die ooit opgeheven worden gaat daar minstens 10 jaar overheen...Op zaterdag 23 oktober 2010 14:02 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Die worden toch opgeheven over drie jaar
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!Op zaterdag 23 oktober 2010 14:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lang leve de frituurolie van de Aldi. Daar loopt mijn dieseltje trouwens ook veel mooier op dan op dieselolie. En het ruikt lekkerder.
 
			 
			
			
			quote:Ik promoot niets. Ik tank het alleen maar. En controles heb ik ook al gehad; gewoon verklaard dat ik in Duitsland Pflanzenöl heb getankt.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:42 schreef Schadenfreude het volgende:
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen
De VVD
 
			 
			
			
			quote:Is dat zo? Dan is het helemaal dom dat de VVD zo dogmatisch tegen blijft (vanwege privacyOp zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
 ) en dan met dit soort trucs moet komen... Zeker als je bedenkt dat volgens het doorrekeningen de mobiliteit bij de VVD het minst wordt aangepakt.
 ) en dan met dit soort trucs moet komen... Zeker als je bedenkt dat volgens het doorrekeningen de mobiliteit bij de VVD het minst wordt aangepakt.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Kom opOp zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.
Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
 
											 
			 
			
			
			quote:Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
 
			 
			
			
			
 ²
²
											 
			 
			
			
			quote:Behalve dan dat het geen rekening houdt met wanneer mensen rijden. Het wegennet is in Nederland prima, alleen wanneer iedereen tegelijk rijdt in de spits gaat het mis.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.
Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
 
			 
			
			
			quote:Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land.Nation City Price in USD Regular/Gallon
Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12
 
											 
			 
			
			
			quote:Uiteraard is het prima dat automobilisten daarvoor betalen, en dat doen ze ook.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
quote:M.a.w. in wat wij "beschaafde landen" noemen, zuigt de overheid z'n burgers via belastingen uit, waar de niet-beschaafde landen dat gewoon met een knuppel doen?Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Sorry mensen, waar maken jullie je druk om? Denk je nou echt dat ze in Belgie en Duitsland ook de benzineprijzen zo drastisch omhoog gaan gooien?Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden. Het nieuwe kabinet geeft aan 'in overleg te gaan' met de buurlanden, maar daar vertrouwen de tankstationhouders niet op. Zij eisen de 'spijkerharde garantie' dat de accijnsverhoging alleen wordt doorgevoerd als omringende landen dat ook doen
 
			 
			
			
			quote:Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
 
			 
			
			
			quote:Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.
Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
 
			 
			
			
			quote:Dus als we de prijzen verhogen worden we nog beschaafder!Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land.
 
  
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch in België
 
			 
			
			
			quote:Ik reageerde op jou uitspraak:Op zaterdag 23 oktober 2010 17:04 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
quote:Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |