abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:32:16 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87865983
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lang leve de frituurolie van de Aldi. Daar loopt mijn dieseltje trouwens ook veel mooier op dan op dieselolie. En het ruikt lekkerder.
Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
censuur :O
pi_87866139
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
Ik promoot niets. Ik tank het alleen maar. En controles heb ik ook al gehad; gewoon verklaard dat ik in Duitsland Pflanzenöl heb getankt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:40:50 #78
22944 Breetai
....Relax....
pi_87866239
Het gebruik van de auto belasten ipv. het bezit ervan vind ik een stuk eerlijker.
Zonder dat je er een nieuw kastje in je auto bij krijgt.
Die 2.30 EUR per liter gaat wel even schrikken worden. Naar mijn idee betaal ik niet eens zoveel wegenbelasting op dit moment om dit te compenseren.
Toch maar een hogere km vergoeding aan m'n baas vragen.

Aan de andere kant. Duitsland licht hier 10 km vandaan.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:41:35 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87866263
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
The End Times are wild
pi_87866290
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen

De VVD _O-
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87866322
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:42 schreef Schadenfreude het volgende:
Eerst gaan lopen rellen tegen de kilometerheffing en dan met zoiets komen

De VVD _O-
Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87867112
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Is dat zo? Dan is het helemaal dom dat de VVD zo dogmatisch tegen blijft (vanwege privacy :') ) en dan met dit soort trucs moet komen... Zeker als je bedenkt dat volgens het doorrekeningen de mobiliteit bij de VVD het minst wordt aangepakt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87867461
Laat ze maar invoeren .

Pak je een advocaat in dienst in duitsland .
Klaar de nederlands staat aan voor oplichting en diefstal.

Slagings kans is zeer groot als er meerderen nederlands aansluiten .

Aangezien je zo kan bereken dat het meer dan 100% duurder is en dat mag niet zomaar.
Ook de eu inlichten aangezien er eu regels zijn over bpm en wegen belasting.

Vandaar dat nederland verplicht is om de bpm en houderschap belasting te niet doen van de eu.
pi_87867552
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Kom op :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:30:07 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87867594
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo gek ook, het proces van het verlagen en op termijn afschaffen van bv de BPM is al ingezet. Dat moet gecompenseerd worden.
Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
Feit blijft natuurlijk dat de auto een zeer geliefde melkkoe is van de overheid, terwijl het juist een overheidstaak zou zijn om te zorgen dat hetgeen de burger wil (vervoer van A naar B) zo snel en goedkoop mogelijk kan gebeuren.
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:31:21 #86
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_87867620
Echt he, de staat houdt er niet zo van als je geld overhoudt. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_87867733
Eens kijken wat voor vacatures er over de grens te vinden zijn.
pi_87867745
Goed plan
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:40:04 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87867829
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:41 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dit plan veel beter dan kilometerheffing.

Op de eerste plaats dekt het precies het verbruik in. Op de tweede plaats stimuleert het ook nog eens zuinig rijden.
Behalve dan dat het geen rekening houdt met wanneer mensen rijden. Het wegennet is in Nederland prima, alleen wanneer iedereen tegelijk rijdt in de spits gaat het mis.
pi_87867851
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom moet die BPM perse vanuit brandstof gecompenseerd worden, en niet vanuit (bijvoorbeeld) een algehele belastingverhoging?
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87867950
Ik vind het een goed plan. Meteen invoeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:39:55 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87869615
quote:
Nation City Price in USD Regular/Gallon
Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12
Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:42:27 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87869688
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Uiteraard is het prima dat automobilisten daarvoor betalen, en dat doen ze ook.
Wat steekt, is dat ze er grofweg DUBBEL voor betalen.
I.t.t. OV-reizigers, die grofweg de helft betalen.

Hoe kom je er trouwens bij dat grond naast een snelweg waardeloos is?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
M.a.w. in wat wij "beschaafde landen" noemen, zuigt de overheid z'n burgers via belastingen uit, waar de niet-beschaafde landen dat gewoon met een knuppel doen?
censuur :O
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:46:42 #94
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87869822
Prachtig. Ik woon toch dicht bij België dus ik tank daar wel. Precies de reden dat dit weer het stomste idee is wat ze kunnen hebben. Maargoed, ik zal er niet mee zitten. Laat ze maar doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87869925
quote:
Een dergelijke heffing zal onmiddellijk leiden tot ‘brandstoftoerisme' in de grensgebieden. Het nieuwe kabinet geeft aan 'in overleg te gaan' met de buurlanden, maar daar vertrouwen de tankstationhouders niet op. Zij eisen de 'spijkerharde garantie' dat de accijnsverhoging alleen wordt doorgevoerd als omringende landen dat ook doen
Sorry mensen, waar maken jullie je druk om? Denk je nou echt dat ze in Belgie en Duitsland ook de benzineprijzen zo drastisch omhoog gaan gooien?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:50:27 #96
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87869928
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Onzin. Auto's kosten ook heel veel door aanleg en onderhoud van wegen, milieuvervuiling, grondgebruik (grond naast een snelweg is meteen waardeloos), verkeersslachtoffers, enz. Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.

Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_87870372
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.

Anders gaat straks 70 eurocent van de accijnsverhoging weer in de algemene pot en vloeit er maar 10 eurocent terug naar de autogebruiker. En vervolgens wordt er dan over vijf jaar weer geroepen dat autogebruik te duur is en er weer 50 eurocent per liter bovenop moet.
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87870403
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
Dus als we de prijzen verhogen worden we nog beschaafder! ;)

Het feit dat Italië derde staat ipv tussen de andere bananenrepublieken ondergraaft je stelling wel enigszins.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87870866
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef karton het volgende:
laat ze dat maar doen, tank toch in België
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:19:40 #100
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87870869
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:04 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat een onzin, loonbelasting, vennootschapsbelasting, accijnzen, btw, overdrachtsbelasting, enz gaan ook in de algemenen pot. Daaruit worden weer zaken als zorg en onderwijs betaald. Of wil je ook dat inkomsten uit loonbelasting alleen naar werknemers gaan, vennootschapsbelasting alleen naar bedrijven en accijns alleen naar rokers en alcoholisten?
Los hiervan zijn kosten en inkomsten van autogebruik volgens mij redelijk in evenwicht.
Ik reageerde op jou uitspraak:
quote:
Ik zie niet in waarom zij daar niet zelf voor zouden kunnen betalen.
Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.

Als ze de accijnzen op alcohol met 80 cent per liter zouden verhogen dan kost dat de overheid alleen maar geld, omdat dan iedereen illegaal gestookte drank gaat kopen. En een verhoging van de inkomstenbelasting met 50% zal hem ook niet worden vrees ik. Automobiliteit is echter een noodzakelijk kwaad en daar maakt de overheid dankbaar misbruik gebruik van.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')