abonnement Unibet Coolblue
pi_87871215
;(.
pi_87871258
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.
Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87871304
Durf in nederland niet in een auto te rijden, want dan pakken ze je van alle kanten!!!
Als je hard werkt en je hebt een auto, dan ben je een crimineel die keihard financieel dient aangepakt te worden! Althans, dat is wat ik opmaak uit veel plannen van de overheid over de jaren heen.
pi_87871453
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:30 schreef Refragmental het volgende:
Durf in nederland niet in een auto te rijden, want dan pakken ze je van alle kanten!!!
Als je hard werkt en je hebt een auto, dan ben je een crimineel die keihard financieel dient aangepakt te worden! Althans, dat is wat ik opmaak uit veel plannen van de overheid over de jaren heen.
Toch struikel je in het hele land over de vele auto's.

Apart hoor :s).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87871629
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:

Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen :+
Geen onzin proberen te verkopen. Autorijden levert veel meer op dan het kost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87871675
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen onzin proberen te verkopen. Autorijden levert veel meer op dan het kost.
Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij. Dat is niet realistisch en vanwege de opbrengsten van mobiliteit in ons land ook niet gewenst, dat weet ik ook wel ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:53:30 #109
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_87872113
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:

[..]


Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij. Dat is niet realistisch en vanwege de opbrengsten van mobiliteit in ons land ook niet gewenst, dat weet ik ook wel ;).
Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_87872141
Kansloos zooitje in NL, in Duitsland betaalt men 4x minder aan wegenbelasting!! En de wegen zijn prima in Duitsland! Raar dat men in NL zulke schandalig hoge wegenbelasting heft, en nu ook nog eens torenhoge benzineprijzen wil invoeren! :r #incompetent

Overigens zit ik 20 min van Duitsland. :7
pi_87872478
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
Beperkt helaas. Dat maakt doorrekenen ook lastig :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87872618
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:34 schreef du_ke het volgende:

[..]



Toch struikel je in het hele land over de vele auto's.

Apart hoor :s).
Omdat de alternatieven nog kutter zijn.
En dan hebben we het niet eens over het feit dat dichter bij je werk wonen je door de overheid zo goed als onmogelijk wordt gemaakt.
pi_87872681
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
En welke van die externe "kosten" ook daadwerkelijk kosten zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:16:01 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_87872774
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land. :(
nederland beschaafd noemen _O-

8)7
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_87873683
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
pi_87873951
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
ja natuurlijk , creëer jij effe wat extra bureaucratie, laat de overheid maar eens de broekriem aanhalen en een serie ambtenaren ontslaan
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87874949
weg met rechts. rechts sloopt het land
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:43:05 #118
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87875161
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
_O- Ga toch weg. Vrije markt, noemen ze dat. Of mag ik voortaan ook alleen broodjes halen bij de Nederlandse bakker?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87875272
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:

Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij.
Nee. Dat soort verhaaltjes zijn vaak het erbij slepen van de meest gekke dingen om maar te komen tot de gewenste conclusie... Zo heb ik wel eens een prijskaartje er tussen gezien van geluidsoverlast. En dat gaat dan om enorme bedragen... Hoe kom je erbij?!?!?!

Autorijden wordt kunstmatig duur gemaakt en alle maatschappelijke kosten samen (inclusief milieu...) zijn fiks lager dan de belastingopbrengsten (in Nederland) ter zake.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87875622
80 cent op een liter benzine is in principe goedkoper dan het voorgestelde kilometerheffingssysteem.
(uitgaande van een verbruik van 1l:15km en 6,7cent kilometerheffing/km, exclusief spitsheffing)

En het scheelt nog eens miljarden aan infrastructuur die benodigd zou zijn voor de kilometerheffing.

Van de kilometerheffing was 'uitgerekend' dat het gemiddeld niet duurder zou zijn dan nu het geval was.
Dit plan is dus nog voordeliger.

Wat mij betreft is dit plan dus beter dan de kilometerheffing.
pi_87875681
Trouwens.... valt me altijd op dat wanneer de overheid praat over bezuinigen, dat ze dan geld wegpakken bij de burgers dmv belastingen of heffingen.

Bezuinigen is in mijn ogen toch echt minder uitgeven, in plaats van meer plukken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:15:55 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876164
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen :+
Heb je een bron met getallen om deze bewering te onderbouwen? Voor zover ik weet is het namelijk compleet andersom: orde-grootte de helft van wat automobilisten betalen, komt niet ten goede aan het autoverkeer.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:

[..]


Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij.
Hoe creatief wil je zijn met "externe kosten" meerekenen? En ga je dan ook de "externe opbrengsten" (toch de reden dat er auto's rondrijden!) meerekenen?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]
En dan hebben we het niet eens over het feit dat dichter bij je werk wonen je door de overheid zo goed als onmogelijk wordt gemaakt.
Klopt. Wat dat betreft zou verplicht verhuizen van mensen-zonder-baan naar uithoeken-zonder-werk een goed begin zijn.
Maar hey, zolang de overheid geen geld uitgeeft aan wegen, kunnen ze extra geld binnenhalen door zogenaamd files te willen belasten!

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
EU-regels maken dit gelukkig onmogelijk :)

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:59 schreef Boschkabouter het volgende:
Van de kilometerheffing was 'uitgerekend' dat het gemiddeld niet duurder zou zijn dan nu het geval was.
Dit plan is dus nog voordeliger.
Ja, en met de invoering van de euro gingen prijzen ook niet omhoog O-) O-)
Dat er daadwerkelijk nog mensen bestaan die keer op keer de overheid geloven als ze zeggen "het wordt niet duurder"!

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:01 schreef Refragmental het volgende:
Trouwens.... valt me altijd op dat wanneer de overheid praat over bezuinigen, dat ze dan geld wegpakken bij de burgers dmv belastingen of heffingen.

Bezuinigen is in mijn ogen toch echt minder uitgeven, in plaats van meer plukken.
Klopt. Maar hey, wat zou jij zelf doen als je kan kiezen: minder uitgeven, of meer binnenharken?
't Is de aloude "power corrupts", de ambtenaren zitten allemaal voor zichzelf i.p.v. het land zo aangenaam mogelijk te willen maken.
censuur :O
pi_87876261
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:19 schreef Hukkie het volgende:

Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.
Heb je hier een bron van? Ik heb wel eens een grafiekje gezien in de NRC waarbij inkomsten en uitgaven gewoon in evenwicht zijn, kan het alleen niet vinden. Maar het wordt in dit topic als feit gepresenteerd dat autorijders uitgemelkt worden...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_87876327
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef FireFox1 het volgende:
Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op :P
Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's, die mensen laten dus vaker de auto staan. ^O^
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:23:34 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876371
Het feit dat ik niet binnen 5 minuten Googlen kan vinden hoe de verhouding ligt tussen inkomsten en uitgaven van de overheid aan autoverkeer, geeft wat mij betreft duidelijk genoeg aan dat de overheid deze getallen liever niet aan de grote klok hangt...

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's zijn ook de meeste mensen die naar hun werk rijden, een deel van die mensen laten dus vaker de auto staan zal z'n werk dus inruilen voor bijstand. ^O^
Zoiets?
censuur :O
pi_87876459
Ik snap het totale probleem niet. Wat mij betreft mogen ze wegenbelasting en accijnzen in benzine stoppen. Dan betaalt iedereen evenveel en hoe meer jij rijdt hoe meer jij betaalt. Dus ook handig als buitenlanders in Nederland tanken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:30:16 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876537
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:27 schreef Antaris het volgende:
Ik snap het totale probleem niet. Wat mij betreft mogen ze wegenbelasting en accijnzen in benzine stoppen. Dan betaalt iedereen evenveel en hoe meer jij rijdt hoe meer jij betaalt. Dus ook handig als buitenlanders in Nederland tanken.
Nederland is klein genoeg om als buitenlander doorheen te rijden zonder hier te tanken. Je argument gaat trouwens niet op, want nu betaal je ook wegenbelasting als je als Nederlander in het buitenland tankt.

Ik ben wel benieuwd naar de EXTRA CO2-uitstoot vanwege de honderdduizenden mensen die omrijden naar Belgie/Duitsland omdat benzine daar minder duur is dan hier. Gek genoeg hoor je daar nooit iets over vanuit de politiek...
censuur :O
pi_87876559
dit kunnen ze niet maken! iedereen die met auto flinke afstand moet rijden om op zijn/haar werk te komen die kunnen dan wel hun baan opzeggen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_87876861
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's, die mensen laten dus vaker de auto staan. ^O^
Want er zijn inderdaad genoeg goede alternatieven :')
pi_87877314
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:41 schreef Refragmental het volgende:
Want er zijn inderdaad genoeg goede alternatieven :')
Er zijn genoeg alternatieven om niet allemaal tegelijk de weg op te gaan.

Daarom is de kilometerheffing ook zo'n goed idee op bepaalde plekken, dus niet overal.
pi_87877396
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:31 schreef GewoneMan het volgende:
dit kunnen ze niet maken! iedereen die met auto flinke afstand moet rijden om op zijn/haar werk te komen die kunnen dan wel hun baan opzeggen :{
Of verhuizen, of thuiswerken, of carpoolen of met het openbaar vervoer gaan :)

Ik vind het ook kut als het duurder wordt hoor, begrijp me niet verkeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:12:08 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87877624
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:58 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Er zijn genoeg alternatieven om niet allemaal tegelijk de weg op te gaan.

Daarom is de kilometerheffing ook zo'n goed idee op bepaalde plekken, dus niet overal.
M.a.w. schatrijke advocaten mogen nog normale 9-5 banen hebben, de rest van Nederland moet om 4 uur 's ochtends beginnen, of tot 10 uur 's avonds doorwerken?

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]
Of verhuizen, of thuiswerken, of carpoolen of met het openbaar vervoer gaan :)
Verhuizen is ook zo makkelijk in een land waarbij huizenprijzen in 15 jaar verdrievoudigd zijn, huurwoningen OF onbetaalbaar OF 10 jaar wachttijd hebben, en nieuwbouw als particulier stomweg onmogelijk is...
Thuiswerken klinkt ook leuk, maar denk je niet dat de mensen die de mogelijkheid hebben dat allang doen? Ze staan echt niet voor hun lol in de file!
OV... Ben ik pas nog eens ingeweest... 30 km "trein" kostte me een uur... Toen ik aankwam op het station stond daar een band de hal te blokkeren... NS doet echt alles om de aandacht van de kwaliteit af te leiden. Nee dank je, 't is niet voor niets dat OV zo zwaar gesubsidieerd moet worden, en auto's kunnen worden uitgemolken! Als OV prettig zou zijn, zou de overheid het wel zwaar belasten.
censuur :O
pi_87877712
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:

M.a.w. schatrijke advocaten mogen nog normale 9-5 banen hebben, de rest van Nederland moet om 4 uur 's ochtends beginnen, of tot 10 uur 's avonds doorwerken?
Klinkt goed! ;)

Overigens ken ik best wel wat advocaten die alternatieve werktijden hebben. Met de huidige technologie is dat ook prima mogelijk. Dus lijkt mij die beroeps nu juist een beroepsgroep die wel flexibel is.

Ik sta zelf ook zelden in de file.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:16:17 #134
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87877738
Ik snap sowieso niet waarom ze die EU niet gebruiken voor uniforme systemen op dit gebied. 1 tolheffingssysteem voor alle snelwegen in de EU en iedereen betaald in eigen land voor iedere kilometer snelweg. De technologie is beschikbaar (zie bijvoorbeeld hoe goed de Via Verde in Portugal werkt).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87878063
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]

Zoiets?
Jij wel vrees ik, als je met zulke argumenten aankomt. Probleem is simpelweg dat er dagelijks duizenden mensen vanuit regio Rotterdam naar regio Amsterdam rijden om daar te werken en andersom duizenden mensen vanuit regio Amsterdam naar regio Rotterdam rijden om daar te werken. Dat moet je ontmoedigen. Het liefst door tolwegen, misschien met een belastingvoordeel. Maar nog belangrijker: er zijn zoveel mensen die prima vanuit huis kunnen werken.

En je opmerking over "om 4 uur vertrekken" is al helemaal :')
Meer dan de helft van werkend Nederland begint rond 9 uur. Als je dat al weet te spreiden naar 7, 8, 9 en 10 uur dan heb je al een groot voordeel. Is iedereen rond etenstijd weer in huis.

Maar nee, liever blijft iedereen exact op dezelfde tijd in dezelfde file staan.
pi_87878176
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:30 schreef detulp050 het volgende:

En je opmerking over "om 4 uur vertrekken" is al helemaal :')
Meer dan de helft van werkend Nederland begint rond 9 uur. Als je dat al weet te spreiden naar 7, 8, 9 en 10 uur dan heb je al een groot voordeel. Is iedereen rond etenstijd weer in huis.

Maar nee, liever blijft iedereen exact op dezelfde tijd in dezelfde file staan.
De files staan er nu al om 7, 8, 9 en 10 uur, dus een volledige oplossing is het niet bepaald. Sowieso zijn de spitstijden steeds langer. Ooit vertelde iemand mij dat de spits in de toekomst om 6 uur zou beginnen en tot 21 uur zou duren. Ik vond het toen een negatief figuur, maar inmiddels zie ik het ontstaan.

Gelukkig is er ook een beetje een omslag in het denken gekomen en wordt er niet meer gedacht dat meer asfalt meer files veroorzaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87878387
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:35 schreef Athlon64x het volgende:
weg met rechts. rechts sloopt het land
De belasting op brandstof gaat omhoog, en jij noemt dat "rechts".
Ga snel eens terug naar de schoolbanken. :')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_87879130
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Het feit dat ik niet binnen 5 minuten Googlen kan vinden hoe de verhouding ligt tussen inkomsten en uitgaven van de overheid aan autoverkeer, geeft wat mij betreft duidelijk genoeg aan dat de overheid deze getallen liever niet aan de grote klok hangt...
[..]

Zoiets?
Nee het laat vooral zien dat het nogal complexe materie is waar je niet 1,2,3 een getal aan kan hangen omdat je nogal wat bij elkaar moet zoeken. Dit gaat van het MIRT tot aan de reconstructie van een weg in Assen-Oost.

Dat jij daar gelijk een complot achter zoekt ligt denk ik meer aan jou dan aan de overheid...

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Dat soort verhaaltjes zijn vaak het erbij slepen van de meest gekke dingen om maar te komen tot de gewenste conclusie... Zo heb ik wel eens een prijskaartje er tussen gezien van geluidsoverlast. En dat gaat dan om enorme bedragen... Hoe kom je erbij?!?!?!
Dat is heel lastig inderdaad maar dergelijke zaken zal je bij een totale analyse van de kosten wel mee moeten nemen. En ja de kosten van geluidsoverlast en daarmee bijvoorbeeld van extra isolatie en verminderde leerprestaties van schoolkinderen zijn heel lastig als een concreet bedrag uit te drukken.

quote:
Autorijden wordt kunstmatig duur gemaakt en alle maatschappelijke kosten samen (inclusief milieu...) zijn fiks lager dan de belastingopbrengsten (in Nederland) ter zake.
Daar heb ik mijn twijfels bij :).

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 21:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

De belasting op brandstof gaat omhoog, en jij noemt dat "rechts".
Ga snel eens terug naar de schoolbanken. :')
Dit kabinet wil de gaten in de begroting dichten door belastingen te verhogen. Dat is eigenlijk vrij typisch en gebruikelijk voor rechtse kabinetten..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87879260
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]



Nee het laat vooral zien dat het nogal complexe materie is waar je niet 1,2,3 een getal aan kan hangen omdat je nogal wat bij elkaar moet zoeken. Dit gaat van het MIRT tot aan de reconstructie van een weg in Assen-Oost.

Dat jij daar gelijk een complot achter zoekt ligt denk ik meer aan jou dan aan de overheid...
[..]

Dat is heel lastig inderdaad maar dergelijke zaken zal je bij een totale analyse van de kosten wel mee moeten nemen. En ja de kosten van geluidsoverlast en daarmee bijvoorbeeld van extra isolatie en verminderde leerprestaties van schoolkinderen zijn heel lastig als een concreet bedrag uit te drukken.
[..]


Daar heb ik mijn twijfels bij :).
[..]

Dit kabinet wil de gaten in de begroting dichten door belastingen te verhogen. Dat is eigenlijk vrij typisch en gebruikelijk voor rechtse kabinetten..
Je hebt dus niet gelezen wat ik had geschreven.
Jammer, zelfs dat ene zinnetje van mij was al te moeilijk ofzo?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_87879479
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:06 schreef du_ke het volgende:

En ja de kosten van geluidsoverlast en daarmee bijvoorbeeld van extra isolatie en verminderde leerprestaties van schoolkinderen zijn heel lastig als een concreet bedrag uit te drukken.
Als je dit mee gaat nemen, moet je eigenlijk meteen bij de opbrengst meer dan de helft van het BBP er bij optellen, want zonder transport zijn we meer dan de helft van onze welvaart kwijt...

Het zijn rekensommen die over- dan wel incompleet zijn (afhankelijk van de benadering) en (hoe dan ook) manipulatief.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87879558
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je dit mee gaat nemen, moet je eigenlijk meteen bij de opbrengst meer dan de helft van het BBP er bij optellen, want zonder transport zijn we meer dan de helft van onze welvaart kwijt...

Het zijn rekensommen die over- dan wel incompleet zijn (afhankelijk van de benadering) en (hoe dan ook) manipulatief.
Het is complexe materie inderdaad :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:47:33 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87880373
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Pure onzin.

Heeft er niets mee te maken. Ik ben gewoon voor een `gebruikersbelasting´ en niet voor een `bezitsbelasting´. Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
Hier moet ik je wel gelijk in geven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87880456
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Of verhuizen, of thuiswerken, of carpoolen of met het openbaar vervoer gaan :)

Ik vind het ook kut als het duurder wordt hoor, begrijp me niet verkeerd.
met mijn werk is OV geen optie want dan is mijn reistijd 2,5 uur ipv 45 min (heen en terug) dat gaat dus niet werken en verhuizen is ook geen optie.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:53:19 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87880514
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]
Ik rijd zelf ook weleens auto, hoor. Maar ik betaal liever per kilometer, op welke manier dit dan ook berekend wordt. Via de brandstof is prima.
Dan heeft Greenwheels wellicht een oplossing voor je. Uiteraard kan je je vaste kosten van een eigen auto niet volledig omzetten in kosten-per-km. En zelfs de overheid wil niet alle belastingen uit het "bezit" halen, BTW blijft gewoon bestaan (en zal binnenkort wel naar 21% gaan), dus een auto bezitten blijft gewoon geld kosten.
censuur :O
pi_87882448
Zal wel lekker rustig worden op de weg dan
pi_87883256
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 00:02 schreef tjoptjop het volgende:
Zal wel lekker rustig worden op de weg dan
Zal wel meevallen. De prijs moet wel heel veel stijgen willen mensen uit de auto stappen..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87883306
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 00:27 schreef du_ke het volgende:

[..]



Zal wel meevallen. De prijs moet wel heel veel stijgen willen mensen uit de auto stappen..
Dit vind ik toch wel een significante stijging hoor. Maar om files op te lossen is het volgens mij al voldoende om 20% oid minder auto's op de weg te hebben.
pi_87883355
10% minder komen we al een heel eind. Maar ook dat zie ik niet gebeuren :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87884627
Het kwartje van kok wordt een heuse rijksdaalder. Dan maar in België tanken en het moet niet veel gekker worden of ik emigreer voor 6 maanden per jaar!
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:47:14 #150
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87885254
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Promoot je nu belastingfraude? Wacht maar tot ze je pakken, dan piep je wel anders!
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
Als mensen als jij gewoon niet in de auto zouden stappen betaalde ik 10 cent voor een liter diesel. Verder mijn complimenten voor je jankpost, welkom in de wereld van vraag en aanbod.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 07:54:38 #151
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87887741
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 00:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dit vind ik toch wel een significante stijging hoor. Maar om files op te lossen is het volgens mij al voldoende om 20% oid minder auto's op de weg te hebben.
In de spits rijden auto's met gemiddeld minder dan een seconde tussenafstand. Dat zou 2 seconden moeten zijn, m.a.w. er is zeker 2 keer zo veel asfalt nodig, of 50% van de auto's moet verdwijnen om een gezonde, veilige situatie te krijgen.
@elcastel hierboven: huil huil ga toch naar klaagbaak als je niet ontopic kan reageren.
censuur :O
  zondag 24 oktober 2010 @ 08:41:10 #152
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_87887921
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 22:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

met mijn werk is OV geen optie want dan is mijn reistijd 2,5 uur ipv 45 min (heen en terug) dat gaat dus niet werken en verhuizen is ook geen optie.
Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?

Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
pi_87888106
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 08:41 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?

Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
Ben je net verhuist, wordt je na een jaar ontslagen, baan 50 km verderop, wat doe je, weer verhuizen? En je vrouw en kinderen? Met al die werklozen die niet eens een baan kunnen vinden, ga je er dan vanuit dat iedereen zomaar even een baan en huis op dezelfde plaats vind?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')