quote:Iets met soep-heet-opgediend-eten.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:20 schreef Monidique het volgende:
Damn. Tachtig cent? Volgende keer stem ik gewoon VVD, die doen tenminste wat aan deze diefstal.
quote:Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelenOp zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me een prima idee, maar laat de overheid dan eerst zorgen dat alle inkomsten uit autogebruik ook daadwerkelijk worden gespendeerd aan de kosten van autogebruik. En dan even de balans opmaken.
quote:Toch struikel je in het hele land over de vele auto's.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:30 schreef Refragmental het volgende:
Durf in nederland niet in een auto te rijden, want dan pakken ze je van alle kanten!!!
Als je hard werkt en je hebt een auto, dan ben je een crimineel die keihard financieel dient aangepakt te worden! Althans, dat is wat ik opmaak uit veel plannen van de overheid over de jaren heen.
quote:Geen onzin proberen te verkopen. Autorijden levert veel meer op dan het kost.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:
Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen
quote:Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij. Dat is niet realistisch en vanwege de opbrengsten van mobiliteit in ons land ook niet gewenst, dat weet ik ook welOp zaterdag 23 oktober 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen onzin proberen te verkopen. Autorijden levert veel meer op dan het kost.
quote:Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij. Dat is niet realistisch en vanwege de opbrengsten van mobiliteit in ons land ook niet gewenst, dat weet ik ook wel.
quote:Beperkt helaas. Dat maakt doorrekenen ook lastigOp zaterdag 23 oktober 2010 17:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
quote:Omdat de alternatieven nog kutter zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch struikel je in het hele land over de vele auto's.
Apart hoor.
quote:En welke van die externe "kosten" ook daadwerkelijk kosten zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre die externe kosten exact bekend zijn.
quote:nederland beschaafd noemenOp zaterdag 23 oktober 2010 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er is dus gewoon een omgekeerd evenredig verband tussen de hoogte van de benzineprijs en de mate van beschaving in een land.
quote:ja natuurlijk , creëer jij effe wat extra bureaucratie, laat de overheid maar eens de broekriem aanhalen en een serie ambtenaren ontslaanOp zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
quote:Nee. Dat soort verhaaltjes zijn vaak het erbij slepen van de meest gekke dingen om maar te komen tot de gewenste conclusie... Zo heb ik wel eens een prijskaartje er tussen gezien van geluidsoverlast. En dat gaat dan om enorme bedragen... Hoe kom je erbij?!?!?!Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:
Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij.
quote:Heb je een bron met getallen om deze bewering te onderbouwen? Voor zover ik weet is het namelijk compleet andersom: orde-grootte de helft van wat automobilisten betalen, komt niet ten goede aan het autoverkeer.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lullige is dat wanneer je alle kosten van dat autogebruik wilt dekken de benzineprijs na deze verhoging nog een keer moet verdubbelen
quote:Hoe creatief wil je zijn met "externe kosten" meerekenen? En ga je dan ook de "externe opbrengsten" (toch de reden dat er auto's rondrijden!) meerekenen?Op zaterdag 23 oktober 2010 17:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als we alle externe kosten meerekenen komen we een heel eind volgens mij.
quote:Klopt. Wat dat betreft zou verplicht verhuizen van mensen-zonder-baan naar uithoeken-zonder-werk een goed begin zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En dan hebben we het niet eens over het feit dat dichter bij je werk wonen je door de overheid zo goed als onmogelijk wordt gemaakt.
quote:EU-regels maken dit gelukkig onmogelijkOp zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Martinovibes het volgende:
Problemen aan de grens , dacht het niet
Gewoon net zoals bij de diesel een kleurtje erin waarvan de chemische samenstelling alleen bij de staat bekend is
Word je gepakt met kleurloze peut dan ben je de lul behalve als je ontheffing hebt IVM vakantie ofzo
quote:Ja, en met de invoering van de euro gingen prijzen ook niet omhoogOp zaterdag 23 oktober 2010 19:59 schreef Boschkabouter het volgende:
Van de kilometerheffing was 'uitgerekend' dat het gemiddeld niet duurder zou zijn dan nu het geval was.
Dit plan is dus nog voordeliger.
quote:Klopt. Maar hey, wat zou jij zelf doen als je kan kiezen: minder uitgeven, of meer binnenharken?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:01 schreef Refragmental het volgende:
Trouwens.... valt me altijd op dat wanneer de overheid praat over bezuinigen, dat ze dan geld wegpakken bij de burgers dmv belastingen of heffingen.
Bezuinigen is in mijn ogen toch echt minder uitgeven, in plaats van meer plukken.
quote:Heb je hier een bron van? Ik heb wel eens een grafiekje gezien in de NRC waarbij inkomsten en uitgaven gewoon in evenwicht zijn, kan het alleen niet vinden. Maar het wordt in dit topic als feit gepresenteerd dat autorijders uitgemelkt worden...Op zaterdag 23 oktober 2010 17:19 schreef Hukkie het volgende:
Daar betaalt de automobilist nu dus al dubbel en dwars voor, aangezien maar een klein deel van de inkomsten uit autogebruik terugvloeien naar de automobilist. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk een uitmelkconstructie omdat de automobilist geen 'reële' keuze heeft, hij moet toch wel blijven rijden.
quote:Lijkt me dus prima. Daar staan ook de meeste file's, die mensen laten dus vaker de auto staan.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef FireFox1 het volgende:
Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op
quote:Zoiets?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Lijkt me dus prima. Daarstaan ook de meeste file'szijn ook de meeste mensen die naar hun werk rijden, een deel van die mensenlaten dus vaker de auto staanzal z'n werk dus inruilen voor bijstand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |