Dat dus. Het is niet dat Merkel nou ineens pro-Wilders is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Stefka het volgende:
Het erkennen van het mislukken van de multiculti-samenleving is niet hetzelfde als propageren dat moslims een gevaar zijn voor Europa.

quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Stefka het volgende:
Het erkennen van het mislukken van de multiculti-samenleving is niet hetzelfde als propageren dat moslims een gevaar zijn voor Europa.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat dus. Het is niet dat Merkel nou ineens pro-Wilders is.

Dit concept is veel te moeilijk voor vogeltjesdans.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Stefka het volgende:

quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Stefka het volgende:

En dit dus.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef BlueMage het volgende:
Even zonder trollen/flamen: ik beschouw mezelf als vrij links maar ook ik heb kritiek op de multicul om mij heen en ook ik ontken niet dat er problemen zijn met kutmarokkaantjes, ik weet alleen dat de oplossing niet zo simpel is als Geertje die voorspiegelt.

Kijk, dat is nuance. Welke ik bij veel andere mensen van linkse signatuur niet terug kan vinden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef BlueMage het volgende:
Even zonder trollen/flamen: ik beschouw mezelf als vrij links maar ook ik heb kritiek op de multicul om mij heen en ook ik ontken niet dat er problemen zijn met kutmarokkaantjes, ik weet alleen dat de oplossing niet zo simpel is als Geertje die voorspiegelt.

Vergeet (s)links niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:48 schreef 2dope het volgende:
Weer zo'n janktopic over buitenlanders
Links allochtoon knuffel multiculti links linksch allochtoon linkse kerk oogkleppen links linschmenschen niet-westers marokkaan linksch knuffelallochtoon.
Stond er nog iets anders in de OP?
Gefrustreerde angsthazen

Volgens mij kun je die nuance juist bij heel veel mensen (links en rechts) terugvinden. Zelf ben je ook niet al te genuanceerd bezig meestal.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kijk, dat is nuance. Welke ik bij veel andere mensen van linkse signatuur niet terug kan vinden.

Wilders zal eerst het verschil moeten leren tussen moslims en Turken/Marokkanen/Etc, voordat hij enige actie wil ondernemen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
De oplossing van Geert Wilders is misschien vrij simpel, maar waarom zou die niet kunnen werken? Bestraffen van wandaden (of het nu gaat om Christenen, Joden, Moslims of Hindoes) moet je aanpakken, veel simpeler dan dat kan het niet.
Dan kan je wel zeggen dat repressie niet het antwoord is, maar volgens mij is respressie toch de factor die het meeste heeft opgelost in de wereld. De essentie van vrede is dat je een grotere stok hebt dan de ander.

Ik ga er vaak hard in om het debat aan te zwengelen inderdaad. Op zijn "de Jong's" zeg maar.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Volgens mij kun je die nuance juist bij heel veel mensen (links en rechts) terugvinden. Zelf ben je ook niet al te genuanceerd bezig meestal.

Ik wil hier nu wel eens een bron van. Dit wordt altijd geroepen, maar nooit gesteund door wat voor een bron dan ook. Links heeft andere oplossingen (die overigens nooit geprobeerd zijn, net zoals de rechtse oplossingen omdat we hier altijd in het midden uitkomen).quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mijn klacht betreft dan ook de voortdurende hypochrisie van links als het om het ontkennen van multicultiproblemen gaat![]()

Je moet het op probleemniveau bekijken en niet op rasniveau, dat ben ik met je eens. Alleen zie je dat veel dezelfde problemen inderdaad voorkomen bij bepaalde rassen, en dat die rassen door hun gedrag er mede debet aan zijn dat de problemen aan hen gelinkt worden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:52 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Wilders zal eerst het verschil moeten leren tussen moslims en Turken/Marokkanen/Etc, voordat hij enige actie wil ondernemen.

Er zit een redelijk grijs gebied tussen 'er is geen probleem' en 'URP DURP WEG MET DE BUUTNLANDERS'quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef cvboer het volgende:
Denk dat ook veel linkse figuren hel goed weten dat er veel problemen zijn met de integratie van niet westerse allochtonen, maar dat ze de problemen niet willen zien. Daarom wuiven ze het probleem weg om maar niet in discussie te hoeven gaan.

Het artikel van nu.nl (hee niet van de Telegraaf!) en de uitspraken van Angela Merkel lijken me bron genoeg.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik wil hier nu wel eens een bron van. Dit wordt altijd geroepen, maar nooit gesteund door wat voor een bron dan ook. Links heeft andere oplossingen (die overigens nooit geprobeerd zijn, net zoals de rechtse oplossingen omdat we hier altijd in het midden uitkomen).

Er staan toch gewoon straffen op criminaliteit? Bestraffen van wandaden gebeurt dus gewoon. Je wil waarschijnlijk dus harder straffen. Dat lost niets op, recidive in de VS (waar ze harder straffen) is bijvoorbeeld veel hoger dan in Nederland.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
De oplossing van Geert Wilders is misschien vrij simpel, maar waarom zou die niet kunnen werken? Bestraffen van wandaden (of het nu gaat om Christenen, Joden, Moslims of Hindoes) moet je aanpakken, veel simpeler dan dat kan het niet.
Dan kan je wel zeggen dat repressie niet het antwoord is, maar volgens mij is respressie toch de factor die het meeste heeft opgelost in de wereld. De essentie van vrede is dat je een grotere stok hebt dan de ander.

Wangedrag aanpakken, ok, ben ik voor, natuurlijk, ieder weldenkend mens zal 't daarmee eens zijn. Punt is dat ik Geert wel erg vind doordrammen over Moslim, er wordt in zijn denkwereld naar mijn mening wel degelijk onderscheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen gemaakt, hoe hard ie dat verder ook ontkent. Ook neemt hij totaal geen afstand van idiote rechts extremistische clubjes die fan van 'm zijn. Ik heb Geert nog nooit horen zeggen: "alle Joden die zich niet gedragen terug naar Israel!" Bovendien wil hij onze grondwet baseren op een Joods-Christelijke traditie, een kwalijke zaak: religie hoort m.i niet in de wet thuis.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Leven & laten leven is een veel betere oplossing dan dreigen en mensen dwingen zich totaal aan te passen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

Merkel is niet links. Dus hoe kan Merkel nou ooit een bron zijn van dat links een probleem ontkend zou hebbenquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het artikel van nu.nl (hee niet van de Telegraaf!) en de uitspraken van Angela Merkel lijken me bron genoeg.

Náást elkaar leven? Was dat het doel? De lat ligt zo laag en dan mislukt het nogquote:De poging om een multiculturele samenleving op te bouwen en naast elkaar te leven, is mislukt, volkomen mislukt.

Ik ben ook voor hogere straffen. Verzin eerst maar eens een goed alternatief. Het enige tegenargument wat ik altijd hoor tegen hogere straffen is 'hogere straffen werken niet'.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Er staan toch gewoon straffen op criminaliteit? Bestraffen van wandaden gebeurt dus gewoon. Je wil waarschijnlijk dus harder straffen. Dat lost niets op, recidive in de VS (waar ze harder straffen) is bijvoorbeeld veel hoger dan in Nederland.

Dat klopt, het percentage criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is inderdaad hoger dan dat onder, van origine Nederlandse, jongeren. Echter ben ik van mening dat de zaak alleen maar zal escaleren met de maatregelen van Wilders.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je moet het op probleemniveau bekijken en niet op rasniveau, dat ben ik met je eens. Alleen zie je dat veel dezelfde problemen inderdaad voorkomen bij bepaalde rassen, en dat die rassen door hun gedrag er mede debet aan zijn dat de problemen aan hen gelinkt worden.
Dat klinkt misschien wel een beetje disrespectvol, maar inhoudelijk bekeken klopt het wel.

En dit dus.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Er zit een redelijk grijs gebied tussen 'er is geen probleem' en 'URP DURP WEG MET DE BUUTNLANDERS'

Werkelijk? Wat zouden de mensen in Hiroshima en Nagasaki daarvan zeggen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef BlueMage het volgende:
Leven & laten leven is een veel betere oplossing dan dreigen en mensen dwingen zich totaal aan te passen.

Sorry maar wat heeft dit nou met een multiculturele samenleving te maken? Toen de atoombom viel werden ze allemaal zwart dus geen verschil meer?quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Werkelijk? Wat zouden de mensen in Hiroshima en Nagasaki daarvan zeggen?

Er staan hier wel straffen op criminaliteit, maar je weet net zo goed als ik dat de strafmaat die door de rechters wordt opgelegd veel te laag is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Er staan toch gewoon straffen op criminaliteit? Bestraffen van wandaden gebeurt dus gewoon. Je wil waarschijnlijk dus harder straffen. Dat lost niets op, recidive in de VS (waar ze harder straffen) is bijvoorbeeld veel hoger dan in Nederland.

Het punt is dat je aan Marokkaanse jongeren niet het signaal moet afgeven dat ze toch wel overal mee wegkomen, zoals nu het geval is. En daar zijn hardere straffen een probaat middel tegen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:58 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat klopt, het percentage criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is inderdaad hoger dan dat onder, van origine Nederlandse, jongeren. Echter ben ik van mening dat de zaak alleen maar zal escaleren met de maatregelen van Wilders.

Iets met spreekbuis voor een natie.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Merkel is niet links. Dus hoe kan Merkel nou ooit een bron zijn van dat links een probleem ontkend zou hebben

Dat zit er ook. Wilders aan de macht is ook absoluut geen oplossing. Echter is het huidige beleid in Nederland veels te soft. Bij herhaaldelijk overtreden van de wet zouden ze de overtreders de Nederlandse nationaliteit moeten ontnemen. lijkt me best een humane oplossing.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Er zit een redelijk grijs gebied tussen 'er is geen probleem' en 'URP DURP WEG MET DE BUUTNLANDERS'

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is, dat een langslepend conflict door een grote uitbarsting van geweld in een keer werd opgelostquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:00 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Sorry maar wat heeft dit nou met een multiculturele samenleving te maken? Toen de atoombom viel werden ze allemaal zwart dus geen verschil meer?

En vandaar dat de "ruk naar rechts" heel erg nodig was. Leuk bedoelde linkse lentes lossen het probleem niet op. Deze problemen hadden we 20 jaar geleden al en knuffelen heeft het niet opgelost, het is alleen maar erger geworden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:04 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat zit er ook. Wilders aan de macht is ook absoluut geen oplossing. Echter is het huidige beleid in Nederland veels te soft. Bij herhaaldelijk overtreden van de wet zouden ze de overtreders de Nederlandse nationaliteit moeten ontnemen. lijkt me best een humane oplossing.

Dat conflict was helemaal niet begonnen als iedereen wat verdraagzamer tegenover elkaar was geweest, dus mijn punt blijft staan.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is, dat een langslepend conflict door een grote uitbarsting van geweld in een keer werd opgelost

Dus wegsturen van alle criminele allochtonen is een oplossing voor de problemen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:46 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Klopt, echter is het in het totaalplaatje wel genezend als uiteindelijke resultaat een genezing is, maar het blijft een middeltje dat niet voor de poes is en doet inderdaad veel omringende schade.

Ja leuk man, oorlogsmisdaden plegen door allemaal onschuldige burgers die tyfus in te jagen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is, dat een langslepend conflict door een grote uitbarsting van geweld in een keer werd opgelost

Die misdaden waren al gepleegd (WO II, Pearl Harbour) en het werd gestopt door een enkele uitbarsting van geweld.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:11 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ja leuk man, oorlogsmisdaden plegen door allemaal onschuldige burgers die tyfus in te jagen.

Het gaat niet om het ene of het andere ras. Het gaat om de problemen die daardoor al dan niet veroorzaakt worden en het regelmatig wegkijken van links daarvan.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:15 schreef ecktebaas het volgende:
In Oostenrijk mislukt de samenleving niet en daar wonen allemaal Joegoslaven. Mijn advies voor Duitsland: Importeer Joegoslaven zodat de samenleving er bovenop komt.

Roepen dat de Amerikaanse oorlogsmisdaden een prima oplossing waren gaat gewoon veel te ver. Het komt dan wel heel erg dichtbij ook om te roepen dat de Duitse oorlogsmisdaden prima waren.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die misdaden waren al gepleegd (WO II, Pearl Harbour) en het werd gestopt door een enkele uitbarsting van geweld.
Ik ben met je eens dat voortdurend geweld niets oplost, maar nadrukkelijk laten zien dat je een grotere stok hebt dan een ander werkt wel degelijk conflictoplossend.
Het beste voorbeeld op fok is de admins met hun banknop.

Kijk dan ook naar de PI. Het zou wel een oplossing kunnen zijn dat Duitsland hoge Turkse diploma's erkent, zodat er intelligente Turken in Duitsland kunnen komen die ze weer een goede naam geven en ook nog anderen helpt omdat een Turk liever geholpen wordt door een Turk dan een Duitser.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat niet om het ene of het andere ras. Het gaat om de problemen die daardoor al dan niet veroorzaakt worden en het regelmatig wegkijken van links daarvan.

Ben het helemaal met je eens. Een strengere maar humane aanpak treft zeker doel. En dat begint aan de "poort" Buitenlanders die zich hier willen vestigen zonder duidelijk doel zouden we moeten weren. dat gebeurt in meerdere landen. Tevens het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit vind ik een prima oplossing.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En vandaar dat de "ruk naar rechts" heel erg nodig was. Leuk bedoelde linkse lentes lossen het probleem niet op. Deze problemen hadden we 20 jaar geleden al en knuffelen heeft het niet opgelost, het is alleen maar erger geworden.

Dus ik doe alles wat jij in deze post zegt?quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:32 schreef bijdehand het volgende:
Moslimslekker overvallen, rellen en schelden, en als je er op aangeken wordt diskrieminatie roepen en zeggen dat het maar een klein groepje is

Niet iedere pedofiel verkracht kindjes, maar dat wil niet zeggen dat alleen de verkrachtende pedofielen verderfelijk zijn natuurlijk.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus ik doe alles wat jij in deze post zegt?

Wow. Wat een radicalisme.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet iedere pedofiel verkracht kindjes, maar dat wil niet zeggen dat alleen de verkrachtende pedofielen verderfelijk zijn natuurlijk.

neuh, gewoon blijk van een verrotte, verdorven, kortzichtige en angstige persoonlijkheidquote:

Past prima hier en is eens wat anders dan 't normale gebagger.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom staat dit nu weer in [KLB]?
Er zijn al twee topics over, namelijk in NWS en POL!!

'Links' laat zich ook echt kenmerken door die problemen te ontkennen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het zou de linksmenschen eens netjes staan om toe te geven dat het helemaal niet zo rooskleurig is gesteld met de multiculturele samenleving.

D'accord.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:54 schreef 2dope het volgende:
[..]
neuh, gewoon blijk van een verrotte, verdorven, kortzichtige en angstige persoonlijkheid

Inderdaad! Wie de billen brandt, moet op de blaren zitten! Laten we vooral geen oplossing zoeken, het is onze eigen schuld.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:56 schreef Originele_Naam het volgende:
al die politici nu huilen, maar niemand begon 40 jaar geleden over integratie toen ze gewoon goedkope arbeidskrachten nodig hadden. eigen schuld dikke bult

Laat je nakijken idioot.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet iedere pedofiel verkracht kindjes, maar dat wil niet zeggen dat alleen de verkrachtende pedofielen verderfelijk zijn natuurlijk.

Ik roep nergens dat ik oorlogsmisdaden prima vind, alleen dat het overmatig gebruik van geweld al het voorgaande geweld in het conflict in een keer heeft beeindigd.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:17 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Roepen dat de Amerikaanse oorlogsmisdaden een prima oplossing waren gaat gewoon veel te ver. Het komt dan wel heel erg dichtbij ook om te roepen dat de Duitse oorlogsmisdaden prima waren.

Laat jij je nakijken als je op je knieen aan de reet van je voorganger zonder schoenen ligt te ruikenquote:

Geen probleem mee. Vind ikzelf prima. Mits je niet alleen geholpen wordt op basis van inhoud (het bezitten van inhoudelijke kennis en ervaring), maar ook op basis van respect (dus niet zoals sommige islamieten die perse een behandeling door een vrouwelijke arts eisen).quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:19 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Kijk dan ook naar de PI. Het zou wel een oplossing kunnen zijn dat Duitsland hoge Turkse diploma's erkent, zodat er intelligente Turken in Duitsland kunnen komen die ze weer een goede naam geven en ook nog anderen helpt omdat een Turk liever geholpen wordt door een Turk dan een Duitser.

Lol, je moet echt met iets beters komen ik heb een dikke huid voor racistische grappen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat jij je nakijken als je op je knieen aan de reet van je voorganger zonder schoenen ligt te ruiken

Nou, als je kijkt naar de voorsprekers van de linkse politieke zijde in Nederland zoals Pechtold, Halsema en Roemer, wel ja.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:15 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
'Links' laat zich ook echt kenmerken door die problemen te ontkennen.
Ze reageren alleen niet zo spastisch en ongenuanceerd als een knakker als Wilders. That's it.

Ah, belediging van een ideologie is nu racisme. En hoezo grappen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Lol, je moet echt met iets beters komen ik heb een dikke huid voor racistische grappen.

Het punt is, en dat wordt in dat artikel in de OP ook gezegd, dat men er stilzwijgend vanuit ging dat al die arbeidsmigranten na een zekere periode weer vrolijk naar huis gingen. Niet dus.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:56 schreef Originele_Naam het volgende:
al die politici nu huilen, maar niemand begon 40 jaar geleden over integratie toen ze gewoon goedkope arbeidskrachten nodig hadden. eigen schuld dikke bult

Wat een kneus ben jijquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah, belediging van een ideologie is nu racisme. En hoezo grappen?

Wat ik van Pechtold en Roemer heb gehoord ontkennen ze de problemen toch heus niet hoor.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, als je kijkt naar de voorsprekers van de linkse politieke zijde in Nederland zoals Pechtold, Halsema en Roemer, wel ja.
En ik je kunt de uitspraken van Wilders soms radicaal vinden, maar qua inhoud en waarheidsgehalte heeft hij wel heel vaak een punt. En laat dat nou juist het punt zijn waar de overige politiek het op heeft laten afweten de afgelopen 40 jaar, waardoor zijzelf de grond heeft bemest waarop Hans Janmaat, Pim Fortuyn en Geert Wilders zijn kunnen groeien.

Ach, de GroenLinks top 5 komt ook allemaal uit de grachtengordel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wat ik van Pechtold en Roemer heb gehoord ontkennen ze de problemen toch heus niet hoor.(Halsema misschien ook niet, maar ik luister nooit naar wat die teef te zeggen heeft
)* En Geertje is vooral goed in het roepen van populistische, in feite inhoudsloze, uitlatingen die vaak niet eens op waarheid berusten, maar ach...
*Wow...een lid van De Linkse Kerk die Halsema haat!

Het probleem bij mij is dat als ik iemand echt niet kan uitstaan ik gelijk er ook niet goed meer naar kan luisteren, had ik ook bij Agnes Kant bijv.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:57 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ach, de GroenLinks top 5 komt ook allemaal uit de grachtengordel.
Maarja, het zijn de idealen, met name op gebied van milieu, waar ik het mee eens ben, dan maakt het me eigenlijk niet uit hoe Femke Halsema persoonlijk is. Het gaat om de idealen, of zijn we allemaal van die stemmers geworden die maar op Bos stemmen, omdat hij zo'n lekker kontje heeft of Rutte, want hij lacht zo sgatuugg.

Ja, met z'n eenpuntenagendaquote:Op zondag 17 oktober 2010 17:07 schreef Nikmans het volgende:
Pechtold ook echt een linkse noemen omdat ie zich uitspreekt tegen Geert

Lees anders zijn partijprogramma eens.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:13 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Voor eenpuntenagenda's moet je bij ome Geert zijn.

quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:17 schreef DasApart het volgende:
Ik krijg maagzweren elke keer dat ik een reactie van vogeltjesdans lees. Kortzichtiger/koppiger kan niet. Ik ga er vanuit dat Vogeltjesdans een zwart/wit tv heeft, alleen zwart wit kleuren om zich heen wil hebben om zijn hele leven overzichtelijker te maken.
Komop zeg lolvent. Ik reageer heel genuanceerd en beschaafd in dit topic en jouw luier zit meteen weer vol met bagger. Wees een vent en discussieer inhoudelijk mee of verdwijn uit dit topic.quote:Ik hou nu op met hierop te reageren. Jij valt niet over te halen. Zoals ik al eerder zij, kap met huilen en aanleidingen zoeken dit te promoten. Ga ergens anders zielig lopen doen en SNAP NU GODVER EENS. Dat problematiek een naam geven, niet hetzelfde is als Wilders zijn radicale/wereldvreemde geroep en dat 'linksch' geen doetjes zijn omdat ze niet het hardst van de toren blazen maar gewoon rethoriek gebruiken ipv leuke inhoudsloze leuzen. En ja, sorry dat is saai en niet te bevatten voor simpele zielen

Ik vond den Uyl niet bepaald rechts hoor... Wanneer hebben we een rechts kabinet gehad dan? Onder van Agt? Lubbers? Kok misschien? De Balk?quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:29 schreef Appelknaller het volgende:
Op links kankeren terwijl rechts al die Marokkanen en Turken hierheen gehaald heeft

Mee eens, maar met alles maar goedvinden (waar we nu naar zijn doorgeschoten) ook niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:41 schreef psaexorp het volgende:
Met intolerantie bouw je anders ook geen fatsoenlijke samenleving.

Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmenschquote:Op zondag 17 oktober 2010 17:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vond den Uyl niet bepaald rechts hoor... Wanneer hebben we een rechts kabinet gehad dan? Onder van Agt? Lubbers? Kok misschien? De Balk?

Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.quote:Nu het volgende taboe nog: dit falen loskoppelen van de islam. Het is zo debiel om te denken dat het verbieden van de Koran ervoor zorgt dat Rotterdam-Zuid ineens weer leefbaar wordt. Dat heeft niks met religie te maken, maar alles met cultuur.

Maar de vraag is of dat ligt aan de religie of aan de cultuur? In het eerste geval maakt het geen zak uit of ze naar de moskee gaan (uitgezonderd haatpredikende imams) en in het tweede geval zit er iets goed mis in de sociale opvattingen van menig moslim.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.

Ik weet dat ze daarna nog binnen zijn gekomen, maar dat was niet omdat we ze toen nog zo graag wilden hebben, maar omdat het hier zo goed toeven voor die mensen was en de regeringen niet de middelen wilden inzetten om de toestroom te beperken. Het bedrijfsleven verdiende immer goed geld aan de goedkope gastarbeiders.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmensch![]()

Ik denk beide, natuurlijk kun je niet alles aan de Koran toeschrijven, maar veel dingen waar ze qua integratie op falen komen natuurlijk wel van hen religie/cultuur, denk aan hoofddoek (dat legt meteen zo'n barrière) manier van taalgebruik etc. Uiteraard zijn er wel genoeg die wel normaal zijn en meedoen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar de vraag is of dat ligt aan de religie of aan de cultuur? In het eerste geval maakt het geen zak uit of ze naar de moskee gaan (uitgezonderd haatpredikende imams) en in het tweede geval zit er iets goed mis in de sociale opvattingen van menig moslim.

Maar is dat verband ook terecht?quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.

Iraniërs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he? En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar is dat verband ook terecht?
Je hoort bijvoorbeeld nooit dat er problemen met Iraniërs zijn, terwijl die toch ook moslim zijn. Aan de andere kant zijn er problemen te over met Antillianen. Maar daar hoor je Wilders en co. nooit over, omdat dat geen islamieten zijn.
Daarom denk ik dat de insteek van het geloof helemaal verkeerd is en nergens toe leidt. Behalve dan dat je bepaalde groepen ermee op hun lange tenen trapt.

Hoho, kennen we Hero Brinkman nog?quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:18 schreef Igen het volgende:
Je hoort bijvoorbeeld nooit dat er problemen met Iraniërs zijn, terwijl die toch ook moslim zijn. Aan de andere kant zijn er problemen te over met Antillianen. Maar daar hoor je Wilders en co. nooit over, omdat dat geen islamieten zijn.
Ik denk ook dat het excuus voor cultureel bepaald wangedrag vaak op religie wordt gegooid. Want op basis van religie mag je nu eenmaal meer dan op basis van cultuur.quote:Daarom denk ik dat de insteek van het geloof helemaal verkeerd is en nergens toe leidt. Behalve dan dat je bepaalde groepen ermee op hun lange tenen trapt.

Ik denk dat het zo is omdat de Antillen altijd letterlijk ver van ons bed waren en gewend waren aan hun grote bek en aan het constant bijten van de hand die hen voedt. Cultureel en gewoontetrouw bepaald wangedrag dus. En daarmee komen we weer op de essentie van dit verhaal terug, namelijk dat als je als overheid altijd maar ingrijpt en niet optreedt tegen wangedrag, er een soort van gewoonterecht ontstaat waardoor bepaalde groeperingen denken dat er toch niet tegen hen wordt opgetreden. Hetgeen die criminaliteit dus juist in stand houdt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
Iraniërs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he? En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.

Dacht dat het ook relatief gezien wel meeviel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iraniërs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he?
Klopt. Ook al integreren Chinezen volgens mij ook niet echt in de zin van gemengde huwelijken enzo, die blijven volgens mij toch voor een groot deel onder elkaar.quote:En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.

Ik bekijk het in pragmatische zin he, Chinezen kosten geen geld maar leveren geld op, ze zijn behoorlijk ondernemend, in culturele zin zijn ze heel conservatief ja, idem dito voor turken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Dacht dat het ook relatief gezien wel meeviel.
In Duitsland zie je trouwens nog wat anders opvallends als je naar de prestaties van allochtone kinderen op school kijkt. Spaanse kinderen doen het daar heel goed, mede omdat Spaanse ouders zich op eigen initiatief verenigen om elkaar te helpen bij het integreren. Grieken (dacht ik) doen dat niet, en Griekse kinderen op Duitse scholen presteren zelfs nog slechter dan Turkse kinderen. Maar dat valt niet op omdat de groep Griekse allochtonen maar klein is. En Viëtnamese kinderen schijnen het in Duitsland zelfs beter te doen dan autochtone kinderen.
Dat alles geeft nog eens te meer aan dat het maar weinig met geloof te maken heeft, en ook maar weinig met westers vs. niet-westers.
[..]
Klopt. Ook al integreren Chinezen volgens mij ook niet echt in de zin van gemengde huwelijken enzo, die blijven volgens mij toch voor een groot deel onder elkaar.
Ik denk dat dat alles bij elkaar wel aangeeft dat het meer iets van cultuur dan van religie is.

Hoe weet je zo zeker dat Chinezen geld opleveren?quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bekijk het in pragmatische zin he, Chinezen kosten geen geld maar leveren geld op, ze zijn behoorlijk ondernemend, in culturele zin zijn ze heel conservatief ja, idem dito voor turken.

Leven en laten leven? Geen zin om je andere post te quoten maar zo komen in Nederland wonen waar andere normen en waarden gelden. Hoezo hoeven ze zich niet aan te passen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:00 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Sorry maar wat heeft dit nou met een multiculturele samenleving te maken? Toen de atoombom viel werden ze allemaal zwart dus geen verschil meer?

goed opgemerkt!quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:29 schreef Appelknaller het volgende:
Op links kankeren terwijl rechts al die Marokkanen en Turken hierheen gehaald heeft

Er zijn maar weinig links-denkenden die de problemen ontkennen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kijk, dat is nuance. Welke ik bij veel andere mensen van linkse signatuur niet terug kan vinden.

Als ze zich niet aan de wet houden worden ze gewoon volgens de Nederlandse wet bestraft maar verder...in hoeverre heb jij last van hun "onaangepastheid" ?quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:53 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Leven en laten leven? Geen zin om je andere post te quoten maar zo komen in Nederland wonen waar andere normen en waarden gelden. Hoezo hoeven ze zich niet aan te passen?

Precies. Merkel zegt dat ze zich aan de wet moeten houden en de taal moeten leren. Meer niet!quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:28 schreef Zehra het volgende:
Merkel zegt dat oa Moslims voorgoed in Duitsland zijn, dus daar verschilt ze al enorm met Wilders. Zijn natte droom is dat alle moslims (wacht, hij noemt ze aanhangers van de Islam omdat het anders te zeer riekt naar discriminatie) uit Europa zijn ver(jaagd)dwenen.

quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef BlueMage het volgende:

Het doel? Geen allochtonen meer in Nederland. Dat is het doel!quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
Maar nu , wat nu? Constante gekanker op moslims elke dag in alle media.
Wat is het doel ?

en wie betaald dat? de belastingbetaler?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:38 schreef Frag_adder het volgende:
Is er eigenlijk wel een korte termijn oplossing voor dit probleem? Op het vuurpeleton voor iedereen die niet conform de Nederlandse maatstaven leeft na dan.
Het enige wat ik zou zien is de nieuwere generaties zo hoog mogelijk opleiden zodat ze in staat zijn niet alleen zichzelf te onderhouden maar ook verstandig genoeg te zijn hun eigen keuzes te maken.
Volgensmij is de hoofd reden dat deze groepen over het algemeer crimineler zijn echt gewoon dat ze laag opgeleid en uitzichtloos zijn.

Jij bent engquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
en wie betaald dat? de belastingbetaler?
buitenlanders willen maar één ding, zo snel mogelijk geld verdienen.
snel geld verdienen door tig jaar voor een hoog diploma op school te verblijven gaat hun te langzaam......
en ja, een vuurpeloton zou een optie zijn....

Ik zou liever zien dat mijn belaasting geld ging naar het onderwijs in het algemeen en dan ook dus naar de buitenlanders die hier onderzoek uitvoeren dan naar uitkeringen. Het eerste levert tenminste nog iets op.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
snel geld verdienen door tig jaar voor een hoog diploma op school te verblijven gaat hun te langzaam......

Volgens mij is er geen korte termijn oplossing voor dit soort problemen (dat is precies de val waarin alle Wilders stemmers lopen) ik ben het met je eens dat betere opleiding/meer kansen bieden zal gaan helpen alsmede van beide kanten wat meer tolerantie voor elkaars manier van leven (het "leven & laten leven" wat ik al eerder aangaf) uiteraard moet dit niet tot in het extreme worden doorgetrokken, maar volgens mij zijn dit toch echt de enige oplossingen. Niet het korten op "linkse hobbies" zoals de PVV dat zo mooi noemt: juist dat soort "hobbies" kunnen helpen bij de integratie/lange termijn oplossing van dit probleem.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:38 schreef Frag_adder het volgende:
Is er eigenlijk wel een korte termijn oplossing voor dit probleem? Op het vuurpeleton voor iedereen die niet conform de Nederlandse maatstaven leeft na dan.
Het enige wat ik zou zien is de nieuwere generaties zo hoog mogelijk opleiden zodat ze in staat zijn niet alleen zichzelf te onderhouden maar ook verstandig genoeg te zijn hun eigen keuzes te maken.
Volgensmij is de hoofd reden dat deze groepen over het algemeer crimineler zijn echt gewoon dat ze laag opgeleid en uitzichtloos zijn.

Het zou inderdaad wel wat meer van BEIDE kanten mogen komen. Van mij hoeven ze echt geen 100% Nederlander te worden maar mogen ze binnen onzen samenleving gewoon hun eigen plek vinden. Als ik kijk naar Nederlanders die ik ken die in Amerika of Engeland wonen hebben die ook gewoon hun Nederlandse identiteit behouden en dat gaat prima. Aan de andere kant snap ik ook dat er afkeer komt als ze hier maar overal moskeen uit de grond stampen alsof het niets is, dat past ook niet in ons straatbeeld. Het is een moeilijk probleem, en ik denk dat integratie gewoon niet binnen een generatie of 3 - 5 mogelijk is en dat dit geaccepteerd zal moeten worden. En klopt, dit korte termijn denken wint veel zieltjes maar uiteindelijk kost het alleen maar meer geld en lijkt het maar langer te gaan duren...quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:55 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen kort termijn oplossing voor dit soort problemen (dat is precies de val waarin alle Wilders stemmers lopen) ik ben het met je eens dat betere opleiding/meer kansen bieden zal gaan helpen alsmede van beide kanten wat meer tolerantie voor elkaars manier van leven (het "leven & laten leven" wat ik al eerder aangaf) uiteraard moet dit niet tot in het extreme worden doorgetrokken, maar volgens mij zijn dit toch echt de enige oplossingen. Niet het korten op "linkse hobbies" zoals de PVV dat zo mooi noemt: juist dat soort "hobbies" kunnen helpen bij de integratie/lange termijn oplossing van dit probleem.

Hier mag je niks tegen zeggen want dan demoniseer je.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]

Vandaar dat er genoeg niet aziatische allochtonen zijn die hoger opgeleid zijn dan jijquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]

Mensen voor een vuurpeleton wensen op basis van hun afkomst gaat wel wat verder dan alleen demoniseren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hier mag je niks tegen zeggen want dan demoniseer je.

100% mee eens. Je interpreteert mijn post verkeerd denk ik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mensen voor een vuurpeleton wensen op basis van hun afkomst gaat wel wat verder dan alleen demoniseren.
Spijtig dat sommigen al zo'n verziekt wereldbeeld hebben dat er in hun ogen niet of nauwelijks allochtonen bestaan die wel hard en eerlijk werken voor hun geld en een mooi diploma.

Ik moet zeggen dat ik voor ik mijn reactie postte wel even zat te twijfelen hoe ik jouw post moest interpreteren. Uiteindelijk verkeerd gegoktquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
100% mee eens. Je interpreteert mijn post verkeerd denk ik.

quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voor ik mijn reactie postte wel even zat te twijfelen hoe ik jouw post moest interpreteren. Uiteindelijk verkeerd gegokt

Zeér eng ja.... en 100x gevaarlijker voor onze samenkeving dat welke willekeurige moslim dan ook.quote:

Onze samenkeving mag toch wel kapot gaan. Jammer is dat niemand dat dioor heeft.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Zehra het volgende:
[..]
Zeér eng ja.... en 100x gevaarlijker voor onze samenkeving dat welke willekeurige moslim dan ook.
Nog enger is dat ze het zelf niet dioor hebben.

Idd beide kanten moeten wat toleranter worden naar elkaar toe, daar is nog nooit iemand aan dood gegaan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:22 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel wat meer van BEIDE kanten mogen komen. Van mij hoeven ze echt geen 100% Nederlander te worden maar mogen ze binnen onzen samenleving gewoon hun eigen plek vinden. Als ik kijk naar Nederlanders die ik ken die in Amerika of Engeland wonen hebben die ook gewoon hun Nederlandse identiteit behouden en dat gaat prima. Aan de andere kant snap ik ook dat er afkeer komt als ze hier maar overal moskeen uit de grond stampen alsof het niets is, dat past ook niet in ons straatbeeld. Het is een moeilijk probleem, en ik denk dat integratie gewoon niet binnen een generatie of 3 - 5 mogelijk is en dat dit geaccepteerd zal moeten worden. En klopt, dit korte termijn denken wint veel zieltjes maar uiteindelijk kost het alleen maar meer geld en lijkt het maar langer te gaan duren...

quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:33 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Onze samenkeving mag toch wel kapot gaan.

Ditquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]

Niet iedereen PVV-er is een bierzuipende hooligan, maar dat wil niet zeggen dat alleen de bierzuipende hooligans die PVV stemmen verderfelijk zijn natuurlijk.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]

Wat een belachelijke vergelijkingquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]

zeg, kom jij wel eens buiten?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef DasApart het volgende:
Klopt. Mensen die zo verbittered over rassen of afkomst denken hebben een verwrongen wereldbeeld. Die hebben HEEL wat nodig om hier vanaf te komen. Zou in dit geval vuurpeleton ook een optie zijn? Of stuur alle gedesillusioneerden met een verwrongen wereldbeeld naar een eigen stuk land, waar alleen andere blanken zijn!

Lees jij je vorige post anders nog eens even door.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
zeg, kom jij wel eens buiten?
of gebruik je zoveel drugs dat alles ''liefdelijk'' is?
ik gun iedereen een kans, maar pas je dan aan.
probeer jij eens anders in een moslimland jouw idealen door de strot te duwen.
geloof me, je haalt de voorpagina (met een kruisje)
een buitenlander die een vrouw enkel als vokvee ziet, hoort hier niet. dat ideaal haal je ook bij hun niet uit door een diploma te laten behalen.
en het gaat mij niet zozeer om ras en afkomst, maar om de ellende die ze meenemen.
buitenlanders die al tientallen jaren wonen, en nog geen enkel woord nederlands spreken. nee, als je je niet wilt aanpassen aan je gastland, blijf dan lekker weg

Denk jij nog serieus genomen te worden wanneer je mensen op basis van afkomst voor een vuurpeleton wenst?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
een buitenlander die een vrouw enkel als vokvee ziet, hoort hier niet. dat ideaal haal je ook bij hun niet uit door een diploma te laten behalen.
en het gaat mij niet zozeer om ras en afkomst, maar om de ellende die ze meenemen.
buitenlanders die al tientallen jaren wonen, en nog geen enkel woord nederlands spreken. nee, als je je niet wilt aanpassen aan je gastland, blijf dan lekker weg

Lees zijn post nog eens goed, het gaat hem niet om het ras en hun afkomst. Het gaat hem echter om de idealen die ze hoog in het vaandel hebben.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:03 schreef 2dope het volgende:
[..]
Denk jij nog serieus genomen te worden wanneer je mensen op basis van afkomst voor een vuurpeleton wenst?![]()
Doe eenieder en jezelf een lol en ga gezellig terug naar stormfront.

Het doel is om op gelovigen te kankeren, eerst de moslims, daarna de christenen, en daarna de restquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
Maar nu , wat nu? Constante gekanker op moslims elke dag in alle media.
Wat is het doel ?

Tuurlijk gaat het wel om ras en afkomst wanneer iemand ervan overtuigd is dat alle mensen van een bepaald ras of met een bepaalde afkomst profiteurs zijn. Om daarna het vuurpeloton als optie naar voren te brengen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lees zijn post nog eens goed, het gaat hem niet om het ras en hun afkomst. Het gaat hem echter om de idealen die ze hoog in het vaandel hebben.
En het zijn nou juist die idealen die voor problemen zorgen hier.
Ik gun ieder zijn geloof, ik ben er ook voor om iedereen in zijn/haar waarde te laten, echter, daarbij vind ik het niet meer dan normaal dat je je aanpast aan je gastland. Nederland geeft die mensen een 2e kans, het minste wat je als buitenlander kunt doen is je aanpassen.
En dat doe je niet door hier in burka's rond te lopen, terwijl een ander herkenbaar moet zijn.
En in zijn verwijderde post sprak hij niet heel veel aardiger over buitenlanders.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]

Nou vooruit:quote:
quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk. Hij oordeelt niet op ras of afkomst, het gaat om "de buitenlanders" in het algemeenquote:het gaat hem niet om het ras en hun afkomst.
Want die idealen zijn voor iedere buitenlander gelijk? Ik val jou er verder niet op aan hoor, het gaat mij púúr om het ontbreken van enige nuance.quote:Het gaat hem echter om de idealen die ze hoog in het vaandel hebben.
En het zijn nou juist die idealen die voor problemen zorgen hier.
Tuurlijk, helemaal mee eens. Ik heb echt een broertje dood aan uitzuigers, parasieten en idioot lage straffen. Echter vind ik niet dat je 'het integratieprobleem' (alleen) bij immigranten zelf neer moet leggen. En als je dan gaat roepen dat ze maar afgemaakt moeten worden ben je óf aan het trollen óf een achterlijke kankernazi.quote:Ik gun ieder zijn geloof, ik ben er ook voor om iedereen in zijn/haar waarde te laten, echter, daarbij vind ik het niet meer dan normaal dat je je aanpast aan je gastland. Nederland geeft die mensen een 2e kans, het minste wat je als buitenlander kunt doen is je aanpassen.
En dat doe je niet door hier in burka's rond te lopen, terwijl een ander herkenbaar moet zijn.

quote:quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het wel om ras en afkomst wanneer iemand ervan overtuigd is dat alle mensen van een bepaald ras of met een bepaalde afkomst profiteurs zijn. Om daarna het vuurpeloton als optie naar voren te brengen.
Lees anders de volgende post nog eens na:
[..]
En in zijn verwijderde post sprak hij niet heel veel aardiger over buitenlanders.

Who cares? Jij draagt het aan als 'oplossing'quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:29 schreef EuroBirdV8 het volgende:
wie sprak er als eerste over de vuurpeloton?

in een moslimland is het ook een oplossing...quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Who cares? Jij draagt het aan als 'oplossing'.

Dus je komt niet terug op je vorige, weinig aan de fantasie overlatende post dat 'buitenlanders' (alle immigranten dus) hier komen met slechts kwalijke bedoelingen en dat afschieten een oplossing zou kunnen zijn? Maw, dat is een oplossing waar jij je in zou kunnen vinden? Ik begin nu oprecht nieuwsgierig te worden naar jouw wereldbeeldquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:35 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
in een moslimland is het ook een oplossing...
en als ik nederland zo bekijk...wel....begint het er eentje te worden

Het vuurpeloton de oplossing voor buitenlanders? Dat ze er in sommige moslimlanden barbaarse gebruiken op nahouden oke... maar buitenlanders massaal voor het vuurpeloton is mij niet bekend.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:35 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
in een moslimland is het ook een oplossing...

nee, meer als nederlander die zich thuis kan voelen in eigen land.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het vuurpeloton de oplossing voor buitenlanders? Dat ze er in sommige moslimlanden barbaarse gebruiken op nahouden oke... maar buitenlanders massaal voor het vuurpeloton is mij niet bekend.
En los daarvan, jij zou blijkbaar toch wel graag naar het voorbeeld van een moslimland willen leven begrijp ik dus?

Vergeet tevens niet alle linkse figuren die profiteren van de multicul ellende: sociale dienstverleners, integratiebureau's, straatcoach projecten en alle andere subsidie clubjes ter bevordering van integratie van de allochtoonse medemens. Al het belastinggeld dat losgeweekt wordt voor subsidies daar krijgen zij een percentage van (zelf te bepalen salaris, vriendjes op de loonlijst, auto, kantoorspullen en computers daarvan betalen).quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef cvboer het volgende:
Denk dat ook veel linkse figuren hel goed weten dat er veel problemen zijn met de integratie van niet westerse allochtonen, maar dat ze de problemen niet willen zien. Daarom wuiven ze het probleem weg om maar niet in discussie te hoeven gaan.

Waarom wil je gebruiken (zoals het vuurpeloton) waarvan jij denkt dat deze in moslimlanden voorkomen in Nederland invoeren?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:15 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
nee, meer als nederlander die zich thuis kan voelen in eigen land.
begin mijzelf steeds meer als buitenlander te zien in mijn eigen vaderland.
en nogmaals. ik heb geen haat jegens buitenlanders algemeen, maar aan de buitenlanders die hier de boel komen verpesten.
en dat zijn er helaas meer als de brave buitenlanders.
en zeker de meesten die niks met de westerse kultuur te maken willen hebben.
blijf dan weg.

quote:

En dat de moslims dat dus ook niet doen en dat een groot probleem is voor Duitsland, op basis waarvan ze de multiculturele samenleving mislukt acht.quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Merkel zegt dat ze zich aan de wet moeten houden en de taal moeten leren. Meer niet!

Als ze die niet hadden gehad, hadden ze wel een andere manier gevonden om het conflict in een keer te beeindigen. Dan hadden ze wel 100 bommenwerpers op Hiroshima losgelaten ofzo, dat had hetzelfde effect gehad.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:53 schreef internal het volgende:
VogeltjesdansDe enige reden dat de atoombommen in WOII heeft gewerkt is heel simpel. De Amerikanen waren op dat punt de enigen die atoombommen hadden om te gooien.

Dat denk ik dus wel. Door gewoon eens een keer HARD op te treden tegen gasten die de boel telkens weer verzieken. En dan voor iedereen, moslim, christen, hindoe of wat dan ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:55 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen korte termijn oplossing voor dit soort problemen (dat is precies de val waarin alle Wilders stemmers lopen)
Hoeveel kansen wil je ze nog geven? Hoeveel kansen hebben ze gehad? Hoe vaak zijn we niet tolerant en begrijpend geweest? Hoe vaak hebben we niet de knuffelmethode gebruikt? En hoe vaak zijn die kansen niet lachend afgewezen?quote:ik ben het met je eens dat betere opleiding/meer kansen bieden zal gaan helpen

Wat een bull. De problemen bedoeld in dit topic zijn voornamelijk cultureel bepaald en niet op basis van ras.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef DasApart het volgende:
Klopt. Mensen die zo verbittered over rassen of afkomst denken hebben een verwrongen wereldbeeld. Die hebben HEEL wat nodig om hier vanaf te komen. Zou in dit geval vuurpeleton ook een optie zijn? Of stuur alle gedesillusioneerden met een verwrongen wereldbeeld naar een eigen stuk land, waar alleen andere blanken zijn!

Je zegt het wel hard, maar ik snap je wel. En ik kan me heel goed voorstellen dat je je kapot ergert aan die mensen die niet mee lijken te willen doen. Voor een deel is dat ook zo en gaat het inderdaad om onwillig tuig dat in het land van afkomst zelfs als uitschot wordt gezien. Maar ik zou je wel willen vragen je te realiseren dat zeker niet iedereen zo is. Er zijn zat hardwerkende en goedwillende moslims, en die verdienen hun plek hier in Nederland.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
zeg, kom jij wel eens buiten?
of gebruik je zoveel drugs dat alles ''liefdelijk'' is?
Helaas is dat ook waar. Ik heb samengewerkt met zo'n gast. "Iek bien al faiftien jaahr ien Neddaland". En tja, noem mij maar weer een racist, maar de Nederlandse taal leren is toch niet zo moeilijk?quote:en het gaat mij niet zozeer om ras en afkomst, maar om de ellende die ze meenemen.

Deze is ook mooi:quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:
Taliban waarschuwen kabinet om 'anti-islambeleid'

Hij zegt het wel hard, maar ben je het met me eens dat onwillig tuig - onafhankelijk van afkomst - aangepakt moet worden? En dat de huidige aanpak daarin faalt?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:39 schreef Nikmans het volgende:
EuroBirdV8 pleit voor de wet van de jungle, want dat werkt in al die andere landen ook zo goed (Afghanistan, Iran, Saoedi-Arabië).
Wanneer wil je de sharia invoeren EuroBirdV8?

Als je naar andere landen kijkt dan is er volgens mij maar één recept voor een vredig samenleven in een multiculturele samenleving: minderheden mogen financieel niet (veel) beter of slechter af zijn en moeten met rust worden gelaten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat denk ik dus wel. Door gewoon eens een keer HARD op te treden tegen gasten die de boel telkens weer verzieken. En dan voor iedereen, moslim, christen, hindoe of wat dan ook.

Tuig dient aangepakt te worden maar wat mij betreft dient de instelling van voorgenoemd tuig aangepakt te worden, waardoor we niet in de discussie vervallen 'straffen we wel hard genoeg' en 'heeft het wel nut' en jaren discussie gaan voeren over recidive, TBS, dwangverpleging en overvolle gevangenissen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij zegt het wel hard, maar ben je het met me eens dat onwillig tuig - onafhankelijk van afkomst - aangepakt moet worden? En dat de huidige aanpak daarin faalt?

Bedoel je daarmee de achterstelling van Christenen in moslimlanden, zoals met de Christenen in Pakistan die als allerlaatste geholpen werden?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je naar andere landen kijkt dan is er volgens mij maar één recept voor een vredig samenleven in een multiculturele samenleving: minderheden mogen financieel niet (veel) beter of slechter af zijn en moeten met rust worden gelaten.

Als die zich daardoor achtergesteld voelen, dan lijkt mij de kans reëel dat ze zich uiteindelijk (uit protest) zullen gaan misdragen, waardoor ze nog minder geliefd bij de andere Pakistani's worden, enzovoort.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee de achterstelling van Christenen in moslimlanden, zoals met de Christenen in Pakistan die als allerlaatste geholpen werden?

Dat overleggen en polderen hebben we toch 40 jaar gedaan? En kijk waar het ons gebracht heeft: een alles-moet-kunnen cultuur.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:24 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Tuig dient aangepakt te worden maar wat mij betreft dient de instelling van voorgenoemd tuig aangepakt te worden, waardoor we niet in de discussie vervallen 'straffen we wel hard genoeg' en 'heeft het wel nut' en jaren discussie gaan voeren over recidive, TBS, dwangverpleging en overvolle gevangenissen.
Zogenaamde vernedertrajecten door die jongens hun spullen af te pakken hebben aantoonbaar niet gewerkt.quote:Het grote probleem is dat misdaad nu eenmaal loont en dat er genoeg mensen zijn die om een of andere zieke reden opkijken tegen stoere boeven cq gangsters, waardoor dat op de een of andere manier een minder treurig pad lijkt.
Ik heb ze liever in de gevangenis dan vrij op straat.quote:Ik vind 'gewoon harder straffen' zo'n vreselijke manier van symptoombestrijding. Natuurlijk zie ik een moordenaar, verkrachter, weet ik veel, liever niet op straat en inderdaad, als je zo iemand 25 jaar in de cel gooit dan bereik je dat ie weg is maar wat dan?
Klopt, echter dat betreft de instelling van die gasten en die verander je niet met polderen, overleggen, alles maar goedvinden, praten over hoe we hem kunnen opvangen, goh jongen hoe kunnen we je helpen.quote:Liever zie ik het gewoon helemaal niet gebeuren (en ik weet zeker dat jij er ook zo over denkt) maar om zover te komen moeten er dingen grondig aangepakt en veranderd worden, waardoor het idee om dan maar het criminele pad op te gaan minder aantrekkelijk wordt.

Achtergesteld voelen? Ze werden achtergesteld, konden achteraan in de rij aansluiten voor hulpgoederen en waren als laatste aan de beurt om geholpen te worden. Zo tolerant naar andere religies zijn ze in Pakistan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Als die zich daardoor achtergesteld voelen, dan lijkt mij de kans reëel dat ze zich uiteindelijk (uit protest) zullen gaan misdragen, waardoor ze nog minder geliefd bij de andere Pakistani's worden, enzovoort.
Maar eigenlijk had ik ook al een heleboel andere voorbeelden genoemd.

Of ze het werden boeit geen zak. Waar het om gaat is of ze zich achtergesteld voelen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Achtergesteld voelen? Ze werden achtergesteld, konden achteraan in de rij aansluiten voor hulpgoederen en waren als laatste aan de beurt om geholpen te worden. Zo tolerant naar andere religies zijn ze in Pakistan.
Misschien dat Pakistan de Christenen dan wel hard genoeg onderdrukt dat ze zich koest houden. Maar onderdrukking lijkt me niet iets wat je in Nederland moet willen en bovendien is het bij al te grote minderheden ook niet vol te houden op de lange termijn.quote:En geen Christen heeft zich misdragen. Kom daar hier maar eens om bij de eerste de beste moslim die zich "gediscrimineerd" voelt.
En ben je die foto van die "laten we hopen dat alle ongelovigen snel zullen sterven" Pakistaan, net nadat de hulpgelden binnen waren vergeten?

behalve als de minderheden de meerderheid gaat worden en de rollen omgedraaid worden maar dan is het te laat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Of ze het werden boeit geen zak. Waar het om gaat is of ze zich achtergesteld voelen.
(Dat kan ook twee kanten op gaan: de allochtoon die zich achtergesteld voelt vanwege discriminatie, en de autochtoon die zich achtergesteld voelt omdat z'n baan wordt ingepikt. Om maar eens wat te noemen. Dat kan natuurlijk niet allebei tegelijk waar zijn, maar het gevoel kan wel bij beide kanten tegelijk bestaan.)
[..]
Misschien dat Pakistan de Christenen dan wel hard genoeg onderdrukt dat ze zich koest houden. Maar onderdrukking lijkt me niet iets wat je in Nederland moet willen en bovendien is het bij al te grote minderheden ook niet vol te houden op de lange termijn.

Volgens mij ontkent niemand dat er problemen zijn hoor.quote:Mijn klacht betreft dan ook de voortdurende hypochrisie van links als het om het ontkennen van multicultiproblemen gaat

Krijgen we die onzin weerquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:02 schreef labradoor het volgende:
[..]
behalve als de minderheden de meerderheid gaat worden en de rollen omgedraaid worden maar dan is het te laat.

Het boeit geen zak dat iemand van noodzakelijke hulp verstoken blijft, alleen maar omdat hij Christen is??? Als een moslim dat hier overkwam zou heel links Nederland moord en brand schreeuwen, maar als het om een Christen gaat is het ok?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Of ze het werden boeit geen zak. Waar het om gaat is of ze zich achtergesteld voelen.

WTF??? Het gaat gewoon om mensen die in de rij staan voor noodhulp en alleen worden gediscrimineerd omdat ze Christen zijn. Het zijn geen criminelen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:41 schreef Igen het volgende:
Misschien dat Pakistan de Christenen dan wel hard genoeg onderdrukt dat ze zich koest houden.

Natuurlijk boeit het op zichzelf wel, maar het staat los van het punt dat ik maakte. Sorry dat ik niet gezellig met je mee afdwaal naar allerlei dwaalsporen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het boeit geen zak dat iemand van noodzakelijke hulp verstoken blijft, alleen maar omdat hij Christen is??? Als een moslim dat hier overkwam zou heel links Nederland moord en brand schreeuwen, maar als het om een Christen gaat is het ok?

En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoeveel kansen wil je ze nog geven? Hoeveel kansen hebben ze gehad? Hoe vaak zijn we niet tolerant en begrijpend geweest? Hoe vaak hebben we niet de knuffelmethode gebruikt? En hoe vaak zijn die kansen niet lachend afgewezen?
Het houdt natuurlijk ook een keer op met "kansen geven" want die willen ze toch niet. Dan gooien we het dus over een andere boeg. Een die wel effect sorteert.

Zeg ik ergens dat ik het okee vind dat/als Pakistan Christenen onderdrukt? Nee. Ik zeg juist dat we zoiets in Nederland niet moeten willen - natuurlijk omdat het moreel harstikke fout is. En dan maak jij daarvan dat ik het in Pakistan prima zou vinden? Goeie grap.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
WTF??? Het gaat gewoon om mensen die in de rij staan voor noodhulp en alleen worden gediscrimineerd omdat ze Christen zijn. Het zijn geen criminelen.
Maar ik begrijp dat jij het okee vindt dat Christenen in Pakistan op basis van hun geloof hard onderdrukt worden terwijl criminele moslims hier maar geknuffeld en kansen geboden moeten worden?

Door ze ongelimiteerd kansen te geven verspreiden ze zich hier als kanker. Ze kunnen gewoon doen en laten wat ze willen hier, resulterend over 40 jaar dat er meer buitenlanders zijn dan Nederlanders. Dan vind ik dat je pedofielen / necrofielen / verkrachters ook ongelimiteerd kansen moet bieden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?
Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen? Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken. En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist. Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve () discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.

Kennelijk hanteren wij een andere definitie van kans, op zich zitten er voor ons als normale geen limiten aan. Waarom voor die gastarbeiders, die inmiddels een nederlands paspoort hebben dan wel? Ik ben niet voor het toelaten van meer kansloze asielzoekers, als je hier wilt komen wonen dan zorg je maar dat je werk hebt. Maar die mensen die hier zijn en nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen wij moeilijk uitzetten en dienen daarom naar mijn mening dezelfde kansen geboden te worden als de mensen die al 100 generaties hier wonen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:26 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Door ze ongelimiteerd kansen te geven verspreiden ze zich hier als kanker. Ze kunnen gewoon doen en laten wat ze willen hier, resulterend over 40 jaar dat er meer buitenlanders zijn dan Nederlanders. Dan vind ik dat je pedofielen / necrofielen / verkrachters ook ongelimiteerd kansen moet bieden.

Iets met vooral meer en harder straffen en het liefst lastige Marokkaantjes de grens over zetten. en verder bezuinigen op "linkse hobbies" zoals daar zijn fatsoenlijk onderwijs.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:09 schreef Frag_adder het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de huidige plannen van ons nieuwe kabinet maar wat is eigenlijk de oplossing waarmee Geertje en zo nu mee gaan komen?

Nou ja dan kan je zeggen wat je wilt maar de afkeer tussen beide kampen gaat dan alleen nog maar toenemen, wat weer meer zetels zal opleveren de volgende verkiezingen... Ik ben overigens ook tegen veel linkse ideeen ik denk alleen dat ze met zo een beleid zichzelf diep in de vingers gaan snijden... en het nog eens vele malen meer geld gaat kostenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Iets met vooral meer en harder straffen en het liefst lastige Marokkaantjes de grens over zetten. en verder bezuinigen op "linkse hobbies" zoals daar zijn fatsoenlijk onderwijs.

Dit zijn figuranten van de CIA. Laat je toch niets wijsmaken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:
van MSN Today:
Door: Novum, Vernieuwd: 18-10-2010
Taliban waarschuwen kabinet om 'anti-islambeleid'
(Novum) - Uitvoering van het 'anti-islambeleid' van Geert Wilders kan leiden tot een aanslag in Nederland. Daarvoor waarschuwt de officiële woordvoerder van de Taliban voor Oost- en Noord-Afghanistan Zabiullah Mujahed in een interview met de Volkskrant.
Mujahed stelt dat als Wilders het voor elkaar krijgt meer anti-islamitische wetgeving of voor moslims nadelige wetten goedgekeurd te krijgen, er geen twijfel mogelijk is dat moslims uit andere landen actie zullen ondernemen om hun moslimsbroeders en -zusters te helpen. Een aanslag is het uiterste actiemiddel. "Als Nederland zijn anti-islambeleid doorzet of verergert, is het zeker dat Nederland doelwit zal zijn van een aanslag door een jihad-groep."
De groep die de aanslag pleegt kan volgens Mujahed ook gewoon uit Nederland komen. "Jullie eigen moslims zullen Nederland aanvallen en andere internationale jihadgroepen zullen klaarstaan om te helpen." Of er al concrete plannen zijn voor een aanslag, laat de woordvoerder in het midden.
Enkele weken geleden dreigde een hoge Talibanleider ook al dat Nederland gaat boeten voor het belachelijk maken van de islam. Wali-ur Rehman, de belangrijkste commandant van de Taliban in Pakistan, waarschuwt dat de weg die Nederland is ingeslagen heel gevaarlijk is. De Nederlandse regering wetten maakt volgens hem wetten die tegen moslims bedoeld zijn. "We gaan ze een lesje leren."
Mujahed zegt verder over een mogelijk nieuwe Nederlandse missie in Afghanistan, waarover het kabinet-Rutte zich moet gaan buigen, dat als de regering besluit de missie in het land te hervatten, Nederland weer zal worden beschouwd als vijandig land.
--------------------------------------------------------------------------------
heerlijk niet?
islam...........
en kom aub niet met dat gebeurt niet.....9/11 nog bekend?
nu de omgekeerde wereld. wat als nederlandse extremisten dit tegen hun zouden ondernemen?
o en wee.......
enne, dit staat wel dagelijks in de krant in de naam van de islam...........
en wij moeten soepeler worden jegens buitenlanders?

En Londen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit zijn figuranten van de CIA. Laat je toch niets wijsmaken.
Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.
11 september was een inside job, dat weet de meest verstokte republikein ondertussen ook wel.
Wilders en trawanten, zij hebben maar een doel: de burgerrechten ontmantelen en de ultieme politiestaat in voeren. Moslims zijn daartoe een excuus en de aanslagen worden door de veiligheidsdiensten in scene gezet, de zogenaamde false flag operations.
Als er iemand is de belangen van de multinationals, de eurofielen, de 'hoge heren' behartigt, is het meneer Wilders wel. Die man is een slang en spreekt niet de waarheid over zijn werkelijke motieven, over wie hij werkelijk dient.
Al Qai'da, Bin Laden.Leuk gecreëerde sprookjes door de veiligheidsdiensten.

Je bent je er toch wel van bewust dat aluminium hoedjes zeer slecht zijn voor het milieu gezien de hoeveelheid energie die nodig is aluminium te winnen uit bauxiet?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.
11 september was een inside job, dat weet de meest verstokte republikein ondertussen ook wel.
Wilders en trawanten, zij hebben maar een doel: de burgerrechten ontmantelen en de ultieme politiestaat in voeren. Moslims zijn daartoe een excuus en de aanslagen worden door de veiligheidsdiensten in scene gezet, de zogenaamde false flag operations.
Als er iemand is de belangen van de multinationals, de eurofielen, de 'hoge heren' behartigt, is het meneer Wilders wel. Die man is een slang en spreekt niet de waarheid over zijn werkelijke motieven, over wie hij werkelijk dient.

quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]

Er gaan dan ook miljarden euro's naar toe, ze zijn ook bezig met INDECT (zie NWS).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En Londen?
Madrid?
Die talloze aanslagen in andere landen?
Allemaal inside jobs?
Ze hebben het er maar druk mee hoor, die wereldomvattende geheime diensten.

waar europa mee bezig is is de deur open zetten voor de ''vijand''...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Er gaan dan ook miljarden euro's naar toe, ze zijn ook bezig met INDECT (zie NWS).
De wapenindustrie is de meest lucratieve industrie en de industrie waar het meeste geld in om gaat wereldwijd, dus daar zijn nogal wat belangen.
Al die maatregelen die de rechtsstaat omver werpen, zoals camera-toezicht, het nieuwe paspoort dat in strijd is met de Europese richtlijnen, het onbeperkt bewaren van data en telefoongesprekken, e-mails, al deze burgervijandige maatregelen zijn alleen mogelijk als er angst is voor een vijand. Aangezien er geen vijand is, heeft de overheid zelf een vijand geschapen.

En waar staat mevrouw dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:30 schreef BlueMage het volgende:
Zowel links (Linkse_Boomknuffelaar) en rechts (Eurobird) laten zich hier nou niet bepaald van hun slimste kant zien.
Ik benadruk steeds dat hulp en ondersteuning op de juiste manier geleverd moeten worden en dat tolerantie van beide kanten moet komen. Wel verdient iedere inwoner van Nederland (en ja dat zijn die kutmarokkaantjes ook, 4de generatie ofzo vaak al) wat mij betreft dezelfde kansen.

Centrum links, D'66.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En waar staat mevrouw dan?
Het moet inderdaad van beide kanten komen maar toleratie van twee kanten laten komen is heel moeilijk. Vooral als de ene groep veel groter is, probleer maar eens 15.000.000 mensen zich te laten aanpassen voor 100.00 etc. Ik ben bang dat voor dit probleem ik de oplossing niet meer mee maak.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:33 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Met medestanders als jou heeft Wilders geen tegenstanders meer nodig

Kijk jij bent denk ik behoorlijk tolerant en niet bang voor vreemde invloeden, ik snap best dat dat voor anderen moeilijker is, wat vreemd is, is natuurlijk toch wel een beetje eng. Maar het niet opblazen en proberen samen het tuig (ongeacht nationaliteit, geloof, etc) aan te pakken lijkt me een heel goed idee.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef Nikmans het volgende:
Wat ik niet snap he?
Wat is het probleem nu precies.
Irritante rotjochies? Die worden aangepakt. Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld. Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt. Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn? Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?
Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwdWaarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?
Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whateverSorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.

Dat werkt dus helaas nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:39 schreef Frag_adder het volgende:
Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.

Uiteraard, een systeem wat gebaseerd is op het feit dat alleen resultaten die binnen maximaal 4 jaar behaald worden is HET teken van stabiliteit, nadenken over een goede toekomst en zorgen dat het land de beste koers vaart.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:42 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat werkt dus helaas nietWat werkt is HARDERE AANPAK roepen en mensen kwaad maken omdat je constant met marges van vier jaar zit te kutten en er gewoon op wordt afgerekend als het dan niet allemaal beter is

Ja, want je kan niet tegelijk problemen oplossen en bezuinigen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:53 schreef Zero17 het volgende:
Mooie is ook dat die hele PVV achterban het allemaal de schuld van de (R)overheid vindt en dat zij het moeten oplossen, maar vervolgens wel keihard willen bezuinigen op de (R)overheid.![]()

Jawel hoor, maar dan moet je niet gaan klagen als straks de resultaten van de oplossingen tegenvallen. En PVV'ers kennende staan ze dan alweer als eerste vooraan om weer te klagen op de roverheid.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:02 schreef bascross het volgende:
[..]
Ja, want je kan niet tegelijk problemen oplossen en bezuinigen.![]()
![]()

Sla dan geen onzin uit.quote:
Dat moeten we afwachten he.quote:maar dan moet je niet gaan klagen als straks de resultaten van de oplossingen tegenvallen. En PVV'ers kennende staan ze dan alweer als eerste vooraan om weer te klagen op de roverheid.

Heb je het nu tegen mij? Dan moet je beter lezen. Afwachten en verwachten betekent niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:12 schreef Zero17 het volgende:
Resultaat verwachten van iets waarop je heftig gaat bezuinigen.
Godzijdank is de 2e kamer versterkt met types als De Mos om voor maximale rendabiliteit te zorgen.

Repressie. Vastzetten. Werkkampen, verzin het maar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:26 schreef Frag_adder het volgende:
En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?
Omdat er anders nog meer onschuldige slachtoffers door hen vallen?quote:Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen?
Was nou niet net het punt van discussie dat Nederland niet het "ongelimiteerde kloot maar wat aan land" is?quote:Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken.
Dus je erkent dat de jarenlang gevoerde politiek op dit gebied compleet fout is geweest? Dat is op zich al een mandaat om het over een heel andere boeg te gooien.quote:En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist.
Dat zei ik ook, iedereen gelijk behandelen. Alleen zie je dat de bevolkingsgroep waar ik het over heb wel procentueel oververtegenwoordigd is in de criminaliteit. Dat bepaal ik niet, dat hebben ze toch echt zelf in de hand.quote:Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve () discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.

Nee hoor, want als een Nederlander wordt opgepakt voor een roofoverval gaat hij ook de cel in. Dus wat dat betreft houdt het na een keer al op.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:34 schreef Frag_adder het volgende:
Kennelijk hanteren wij een andere definitie van kans, op zich zitten er voor ons als normale geen limiten aan.
Het punt is dat ze al talloze kansen hebben gekregen en ze keer op keer hebben afgeslagen. En ja, het houdt natuurlijk wel een keer op met het handje ophouden en ondertussen wel je reet aan Nederland afvegen.quote:Waarom voor die gastarbeiders, die inmiddels een nederlands paspoort hebben dan wel? Ik ben niet voor het toelaten van meer kansloze asielzoekers, als je hier wilt komen wonen dan zorg je maar dat je werk hebt. Maar die mensen die hier zijn en nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen wij moeilijk uitzetten en dienen daarom naar mijn mening dezelfde kansen geboden te worden als de mensen die al 100 generaties hier wonen.

Na 40 jaar aantoonbaar disfunctioneren van dit beleid wordt het een keer tijd voor iets anders.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:48 schreef BlueMage het volgende:
Investeren in maatschappelijk/sociaal cultureel werk zodat dit op de goede manier wordt uitgevoerd (dus nee niet knuffelen, handje vasthouden, alles maar accepteren want het ziijn zielige buitenlanders) zou m.i een hoop bijdragen aan een betere samenleving. Maar ja Geertje en consorten vinden dit "linkse hobbies" waar dringend op bezuinigd moet worden.

quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]

Ik vind boomknuffelaar nogal een eng ventje met zijn BNW ideeën.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:27 schreef Zero17 het volgende:
Jezus Eurobird wat ben jij een eng ventje.

Joah, maar ik heb ook niet gezegd dat hij spoort ofzo, met zijn aluhoedje ideeën.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind boomknuffelaar nogal een eng ventje met zijn BNW ideeën.

Ze zijn beiden eng, maar Eurobird is toch wel gevaarlijker met z'n ongelooflijke haat jegens buitenlanders. De BNW-ideeën van Boomknuffelaar zijn nog relatief onschuldig.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind boomknuffelaar nogal een eng ventje met zijn BNW ideeën.

Veel te weinig. Het is dweilen met de kraan open. Kijk naar Rotterdam, kijk naar Gouda, kijk naar Culemborg, kijk naar kanaleneiland.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef Nikmans het volgende:
Irritante rotjochies? Die worden aangepakt.
Je bent op de hoogte dat er een aantal ternauwernood zijn voorkomen? Het gaat er niet om dat mensen ervoor worden opgepakt, het gaat om de mentaliteit van de figuren die de aanslagen plegen.quote:Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld.
Veel te weinig. De term draaideurcrimineel is niet voor niets uitgevonden en als je aangifte gaat doen zit je nog langer op het bureau dan de dader.quote:Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt.
Omdat die procentueel oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit misschien?quote:Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn?
Dat is net het punt, dat tuig wordt veel te soft aangepakt (als de aanpak werkte stopte het tuig namelijk wel ermee).quote:Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de figuren die vanuit de achterliggende cultuur en met hun geloofsovertuiging als excuus menen van Nederland een ballenbak te moeten maken.quote:Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwd![]()
Ik vind ook dat je wat dat betreft een 100% controle op iedereen moet loslaten. Al was ten tijde van 9-11 wel heel duidelijk dat de dreiging uit islamitische hoek kwam.quote:Waarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?
Ik wil je wat dat betreft verwijzen naar de Pauw en Witteman special van afgelopen woensdag, waarin Tony Blair werd geinterviewd door Wouter Bos en toch wel een aantal standpunten wat moslims betreft uiteen zette, waar het de (in)tolerantie van moslims jegen het Westen betreft.quote:Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whateverSorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.

WTF waar is jouw avatar?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:53 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Joah, maar ik heb ook niet gezegd dat hij spoort ofzo, met zijn aluhoedje ideeën.
Ik blijf Eurobird een misselijk ventje vinden.

Dat iets anders is harder straffen, blah blah, ipv het huidige beleid drastisch verbeteren? Oh wacht dat laatste kost geld, dat moeten we niet hebben.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Na 40 jaar aantoonbaar disfunctioneren van dit beleid wordt het een keer tijd voor iets anders.

Nou ja, als je zo iemand als BK aan de macht zou hebben in Nederland denk ik dat we een heel vet probleem hebben hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:54 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ze zijn beiden eng, maar Eurobird is toch wel gevaarlijker met z'n ongelooflijke haat jegens buitenlanders. De BNW-ideeën van Boomknuffelaar zijn nog relatief onschuldig.

Maar dat proberen we al 40 jaar en het werkt niet. Nog los van dat veel linkse partijen de problemen niet eens willen erkennen, vind ik dat het daarom tijd is voor een andere aanpak.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:39 schreef Frag_adder het volgende:
Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.

Dat wil nog steeds niet zeggen dat Eurobird met zijn radicale ideeën een lieverdje is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou ja, als je zo iemand als BK aan de macht zou hebben in Nederland denk ik dat we een heel vet probleem hebben hoor.
Tegenover zo'n extremistische gek steekt Wilders als een klein lief doetje af.

Blijven proberen er zijn echt, zeker op de lange termijn, geen betere alternatieven en gast lees eens een keer, de meeste "linkse posters" hier erkennen de problemen heus wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar dat proberen we al 40 jaar en het werkt niet. Nog los van dat veel linkse partijen de problemen niet eens willen erkennen, vind ik dat het daarom tijd is voor een andere aanpak.

Omdat daar het zwaartepunt van het probleem ligt. Zijn misser vind ik echter dat hij een culturreel bepaald probleem onder de noemer rasprobleem hangt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:58 schreef Zero17 het volgende:
Ik snap niet waarom Wilders zich zo focust op de Islam. De strenge tak van het Jodendom verplicht vrouwen om zich voor de bruiloft kaal te scheren en die vrouwen moeten de rest van hun leven een pruik op. Maar daar hoor je hem niet over, nee het moet over de onderdrukte moslima's gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen. Het ene is een rasgebonden cultuur en de andere betreft alle gesubsidieerde bullshit in het kader van kunst omdat het moet.quote:Ook snap ik niet dat hij de Joods-Christelijke cultuur uitdraagt, maar vervolgens flink op cultuur wil bezuinigen.

Dus jij vindt dat 40 jaar mislukking geen koerswijziging rechtvaardigt? Zo is de Titanic ook gezonken he.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:01 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Blijven proberen er zijn echt, zeker op de lange termijn, geen betere alternatieven en gast lees eens een keer, de meeste "linkse posters" hier erkennen de problemen heus wel.

Er is niet zoiet als "de overheid", er zijn wel departementen waarop bezuinigd kan worden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:53 schreef Zero17 het volgende:
Mooie is ook dat die hele PVV achterban het allemaal de schuld van de (R)overheid vindt en dat zij het moeten oplossen, maar vervolgens wel keihard willen bezuinigen op de (R)overheid.![]()

Wat begrijp je niet aan het woordje "drastisch"?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat 40 jaar mislukking geen koerswijziging rechtvaardigt? Zo is de Titanic ook gezonken he.

Nee, maar als er even wat tegenzit is er wel ineens een overheid die alles fout heeft gedaan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is niet zoiet als "de overheid", er zijn wel departementen waarop bezuinigd kan worden.

Die 'gesubsidieerde bullshit' hoort voor een deel gewoon bij de cultuur die hij zo graag uitdraagt. En dan vervolgens op musea voor de Joodse Historie gaan bezuinigen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat daar het zwaartepunt van het probleem ligt. Zijn misser vind ik echter dat hij een culturreel bepaald probleem onder de noemer rasprobleem hangt.
[..]
Dat zijn twee verschillende dingen. Het ene is een rasgebonden cultuur en de andere betreft alle gesubsidieerde bullshit in het kader van kunst omdat het moet.

Niet alles, maar wel veel. De radicale koerswijziging lijkt me in dat opzicht wel gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:07 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nee, maar als er even wat tegenzit is er wel ineens een overheid die alles fout heeft gedaan.
Zie de hypocrisie.

quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:08 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Die 'gesubsidieerde bullshit' hoort voor een deel gewoon bij de cultuur die hij zo graag uitdraagt. En dan vervolgens op musea voor de Joodse Historie gaan bezuinigen.

Dus nu zeg je dat er toch wel een 'overheid' is ?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet alles, maar wel veel. De radicale koerswijziging lijkt me in dat opzicht wel gerechtvaardigd.

Tuurlijk niet, maar hij zegt toch dat hij ergens voor staat, waarom gaat hij dan daarop bezuinigen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
![]()
Hij bezuinigt overal op, en dat vind ik prima. Als je als openbare instelling of kunstenaar je eigen broek niet weet op te houden, moet je niet constant op de zak van de gemeenschap willen teren lijkt me.

Zucht, vanuit bestuursorgaan wel ja. Maar dat wil niet zeggen dat je op dat hele bestuursorgaan bezuinigt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:14 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dus nu zeg je dat er toch wel een 'overheid' is ?

Ik snap nu helemaal niet meer waar je heen wil hoorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:14 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar hij zegt toch dat hij ergens voor staat, waarom gaat hij dan daarop bezuinigen.
Dat is niet 'je eigen broek niet ophouden' maar dat is gewoon tegenstrijdigheid.

Lekker hè, xenofoob platen onder het mom vrijheid van meningsuiting?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:31 schreef EuroBirdV8 het volgende:
ze zouden gewoon een amerikaans/canadees systeem moeten gebruiken tot het toelaten van asielzoekers of gelukzoekers.
toelating tot canada:
*minimaal 12.000 dollar eigen vermogen.
*werkgever hebben voordat je dus naar dat land gaat,
*de taal van dat land machtig zijn.
etc
In europa kan zowat elke gek toegelaten worden.
terwijl het eigen volk kan rotten in een hoekje.
iedereen die moslims of ander neandertalers in de stad heft gezien, ik zou zeggen. ga eens tegen de avond in die buurt rondlopen..... even kijken of je jedan nog zo veilig voelt.
en voor de vrouwlijke FOK bezoekers....succesals je niet lichamelijk iets aangedaan word.
en kom aub niet weer met ''Eurobird haat buitenlanders''......nee,ik haat ze niet. ik haat dat schorem dat het verpest voor dat volk dat asiel wilt hebben die het ook daadwerkelijk nodig hebben.
en ik een eng ventje? nou, mijn zegen hebben jullie. vrijheid van meningsuiting.....

Je zegt het vrij hard, maar weer geef ik je op een aantal punten gelijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:31 schreef EuroBirdV8 het volgende:
ze zouden gewoon een amerikaans/canadees systeem moeten gebruiken tot het toelaten van asielzoekers of gelukzoekers.
toelating tot canada:
etc
In europa kan zowat elke gek toegelaten worden.
terwijl het eigen volk kan rotten in een hoekje.
iedereen die moslims of ander neandertalers in de stad heeft gezien, ik zou zeggen. ga eens tegen de avond in die buurt rondlopen..... even kijken of je jedan nog zo veilig voelt.
en voor de vrouwlijke FOK bezoekers....succesals je niet lichamelijk iets aangedaan word.
en kom aub niet weer met ''Eurobird haat buitenlanders''......nee,ik haat ze niet. ik haat dat schorem dat het verpest voor dat volk dat asiel wilt hebben die het ook daadwerkelijk nodig hebben.
en ik een eng ventje? nou, mijn zegen hebben jullie. vrijheid van meningsuiting.....

Dat zou ik wel willen, maar... zie hieronder:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:10 schreef NiTiN het volgende:
Gewoon met z'n allen normaal tegen elkaar doen. Niet zo zeiken, niet zo zieken, gewoon fakking normaal doen.
Dat.quote:En tsja... toch zijn het Mocro's en negers die veelal tot overlast leiden in mijn ervaringen. Jammer.

Dit klinkt heel mooi maar klopt niet helemaal. Een vriendin van mij zit daar nu voor een jaar of twee en die had geen 12.000 dollar eigen vermogen, geen werkgever (spreekt overigens wel engels) en kreeg gewoon een werkvisa voor 2 jaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:31 schreef EuroBirdV8 het volgende:
toelating tot canada:
etc

Negers veroorzaken overlast?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zou ik wel willen, maar... zie hieronder:
[..]
Dat.

ligt eraan wat je beroep is. hoe hoger je opleiding, des te makkelijker je binnekomt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:11 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit klinkt heel mooi maar klopt niet helemaal. Een vriendin van mij zit daar nu voor een jaar of twee en die had geen 12.000 dollar eigen vermogen, geen werkgever (spreekt overigens wel engels) en kreeg gewoon een werkvisa voor 2 jaar.
Dan ben je binnen, als je vervolgens als persoon zou weigeren te gaan heb je dezelfde situatie als hier dus het werkt ook niet feilloos.
Dat van de taal ben ik het wel mee eens, als je niet eens nederlands spreekt hier wat voor kans heb je dan nog op een baan? Maar volgensmij gaat het hier over de mensen die er al zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben, niet die er bij komen. En daar werkt dit dus niet meer tegen.

Waarin heeft hij gelijk? Het enige punt waar hij gelijk in heeft is dat bepaalde groepen moslims voor onevenredig veel overlast zorgen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je zegt het vrij hard, maar weer geef ik je op een aantal punten gelijk.
Gisteravond nog, op het station. Mijn vriendin had iemand op de trein gezet en een groepje marokkanen valt haar weer lastig. Of ze even "geld kan wisselen". WTF flikker toch op met je kutgedrag, stuk tuig!

Eindelijk een wat meer genuanceerde post, even los van de 1e regel van jouw tweede alinea.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:50 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
ligt eraan wat je beroep is. hoe hoger je opleiding, des te makkelijker je binnekomt.
dan kom je inderdaad makkelijker binnen.
voor mijn beroep ben ik gewoon Long Time Resident, oftewel, op alles toespraak, behalve stemrecht.
oja, mij beroep is trouwens vrachtwagenchauffeur Internationaal.
wat betreft van onze ''nieuwe nederlanders'' is het gewoon te erg voor woorden.
5, 10 jaar of langer in nederland. en bijna geen enkel woord nederlands spreken.
op de verlading bij mijn werk werken ook allemaal buitenlanders. het is gewoon dieptriest dat je met handen en voeten (gebarentaal) moet uitleggen hoe je je vracht wilt hebben.(gewichtsverdeling)
1e keer is wel grappig, maar als jedt week in week uit hebt, dan word het toch minder.
zeker als je klant 1400 kilometer verderop wacht op zijn lading![]()
waar dus de multiculti samenleving ook op is gevaald is dus de (ik blijf bij mijn eigen soort ideaal)
in de kantine zitten 2 groepjes, chauffeurs en verlading/ordepikkers .......
waarom zitten wij niet gewon gezellig bij elkaar?
omdat ze duidelijk hebben laten weten niks met nederlanders te willen maken hebben![]()
en jaaaa...moslims, antilianen, turken, marokanen zijn dat dus die dat zeggen....
een nederlandse collega zijn zoon had een oogje op de dochter van een marokaanse collega....(dochter gewoon een leuk meisje om te zien en mee te praten)......
die 2 vaders hadden zowat de hersens van elkaar ingeslagen, omdat volgens de marokaanse vader wij nederlanders onrein zijn![]()
dan de planning en kantoor personeel , deel nederlands, allochtoon....verschil hiervan is dat die hoger opgeleid naar nederland emigreerden...en na 2 jaar beter nederlands spreken als welk nederlander ook.
fijne mensen, die hun geloof/gebruiken combineren met de nederlandse cultuur.
ik moet zeggen, het is er altijd gezellig. de sfeer is gezellig onderling.
en hun schamen zich voor hun eigen landgenoten in de verlading, over het niet nederlands kunnen en willen spreken.
over hun meningen tegenover de nederlanders.
wat ik dus wil zeggen, onze overheid moet kiezen wat ze binnenhalen. en niet alles wat benen en handen heeft binnen halen.

lees mijn berichten eens terug. ik nam het woord vuurpeloton enkel over van een ander forumlid.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Eindelijk een wat meer genuanceerde post, even los van de 1e regel van jouw tweede alinea.
En ik zal je nog eens wat vertellen, naast het onderscheid dat jij maakt tussen de geschoolden en ongeschoolden zijn er nog heel veel meer verschillende groepen 'buitenlanders'. Niet elke allochtoon in Nederland komt uit het buitenland, niet elke laag opgeleide allochtoon spreekt slechts Nederlands. Niet elke buitenlander of allochtoon is gelovig, niet elke allochtoon is crimineel, gemeen, eng of fout, etc.
Wat ik alleen nog niet begrijp... als jij zelf blijkbaar ziet dat niet elke buitenlander te vergelijken is met de ongeschoolde slecht/niet Nederlands sprekende buitenlander op jouw afdeling, waarom praat je dan zo denigrerend over buitenlanders? Waarom stel je dat ze allemaal maar 1 ding willen en in ieder geval niet bereid zijn te werken voor hun diploma (en geld)? Waarom stel je dat het vuurpeloton een goede oplossing zou zijn? Waarom stel je Moslims gelijk aan Neanderthalers en/of terroristen en noem je negers apen?

Ik stem niet in met overlast, of die nou door negers of door mocro's wordt veroorzaakt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:21 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Negers veroorzaken overlast?
Hoe kun je daarmee instemmen?
Ik neem aan dat je generaliserend bedoelt. Generaliseren komt voor, maar bepaalde bevolkingsgroepen geven er ook wel aanleiding toe.quote:Heb je enig idee hoe generaliseren dat wel niet is?
Negers en mocro's stonden in een zin, vandaar.quote:Dat Marokkanen een groot aandeel hebben in de straatcriminaliteit kan ik inkomen, maar om te zeggen dat 'Negers' veel overlast veroorzaken is je reinste bullshit.

Dat was van mij, al heb je het van mij ook compleet uit context gerukt anders hoorquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
lees mijn berichten eens terug. ik nam het woord vuurpeloton enkel over van een ander forumlid.
over straffen gesproken, is het normaal dat een TBSér verlof krijgt?
is het normaal dat één of ander kinderVR na een jaartje weer op vrije voeten is?
is het normaal dat wij nederlanders ons MOETEN aanpassen aan een ander cultuur?

de waarheid die sommigen willen niet willen inzien komt hard aan begrijp ik.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:40 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
EuroBirdV8, je kan je punt ook duidelijk maken zonder die racistische vergelijkingen.
Ik laat het verder even aan de FA's over.

Waarheid? Ik heb het over die achterlijke vergelijkingen die je maakt. Die raken namelijk kant noch wal en zijn alleen maar bedoeld om te kwetsen. Hou daar gewoon mee op.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:48:55 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
de waarheid die sommigen willen niet willen inzien komt hard aan begrijp ik.

Jezus zeg, dat je jezelf nog serieus neemt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:48 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
de waarheid die sommigen willen niet willen inzien komt hard aan begrijp ik.

Rustig aan en denk aan je bloeddruk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:00 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Jezus zeg, dat je jezelf nog serieus neemt.
Je gelooft nooit dat er zulke types op aarde rondlopen, totdat je er eens mee in aanraking komt.

* Zero17's bloeddruk stort omlaagquote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Rustig aan en denk aan je bloeddruk.EuroBirdV8 is voorlopig van het forum verdwenen.

jammer, want ondanks die domme uitspraken zei hij wel veel nuttigs.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Rustig aan en denk aan je bloeddruk.EuroBirdV8 is voorlopig van het forum verdwenen.

Ach, als je zo veel praat als hij zit er altijd wel iets nuttigs tussen. Dat neemt echter niet weg dat 99% van wat ie zei radicaal racistisch geblaat was.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:17 schreef wise het volgende:
[..]
jammer, want ondanks die domme uitspraken zei hij wel veel nuttigs.

ja, maar daar ben ik het ook niet mee eensquote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ach, als je zo veel praat als hij zit er altijd wel iets nuttigs tussen. Dat neemt echter niet weg dat 99% van wat ie zei radicaal racistisch geblaat was.

quote:Mja, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij dat ook van jou denkt.Op woensdag 20 oktober 2010 16:00 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Jezus zeg, dat je jezelf nog serieus neemt.
Je gelooft nooit dat er zulke types op aarde rondlopen, totdat je er eens mee in aanraking komt.

quote:Oh? Verklaar je nader?Op woensdag 20 oktober 2010 17:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij dat ook van jou denkt.

quote:De manier waarop kon wat anders, maar wat hij zei had wel degelijk inhoud.Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ach, als je zo veel praat als hij zit er altijd wel iets nuttigs tussen. Dat neemt echter niet weg dat 99% van wat ie zei radicaal racistisch geblaat was.

quote:Weinig inhoud, het was voornamelijk xenofoob haat zaaien.Op woensdag 20 oktober 2010 17:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De manier waarop kon wat anders, maar wat hij zei had wel degelijk inhoud.

quote:En hier zie je net zo goed de nuance in de uitspraken van EB, dus het is zeker niet dat hij gewoon maar een racist is die een hekel heeft aan alle buitenlanders. In wat hij zegt over de minder opgeleide allochtonen kan ik hem ook geen ongelijk geven. Er zit wel degelijk verschil in opvattingen van bepaalde allochtonen.Op woensdag 20 oktober 2010 12:50 schreef EuroBirdV8 het volgende:
dan de planning en kantoor personeel , deel nederlands, allochtoon....verschil hiervan is dat die hoger opgeleid naar nederland emigreerden...en na 2 jaar beter nederlands spreken als welk nederlander ook.
fijne mensen, die hun geloof/gebruiken combineren met de nederlandse cultuur.
ik moet zeggen, het is er altijd gezellig. de sfeer is gezellig onderling.
en hun schamen zich voor hun eigen landgenoten in de verlading, over het niet nederlands kunnen en willen spreken.
over hun meningen tegenover de nederlanders.

quote:Dat vind ik niet. Waarom moet ik me aanpassen aan iemand die hier komt wonen? Als het hem niet bevalt gaat hij maar lekker ergens anders heen. Je past je aan aan het land war je naartoe gaat, niet andersom. Als ik naar marokko ga hoef ik ook niet te verwachten dat iedereen zich daar aan mij aanpast.Op woensdag 20 oktober 2010 15:45 schreef Frag_adder het volgende:
Ja wij Nederlanders MOETEN ons aanpassen aan een andere cultuur, net zoals zij zich MOETEN aanpassen aan de onze.
quote:Hij mag best zijn cultuur behouden. Prima. Maar dan wil ik de mijne ook behouden.Het is gewoon omzin om van iemand te verwachten dat hij zich exact gaat gedragen als een Nederlander terwijl onze cultuur een samenhang is van verschillende culturen.

quote:Dat is jouw mening en vaak een kwestie van alleen een ander gezichtspunt. Als je je ogen niet sluit voor de problemen zie je dat EB wel degelijk een punt heeft.Op woensdag 20 oktober 2010 17:33 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Weinig inhoud, het was voornamelijk xenofoob haat zaaien.

quote:Correctie: de conservatieven zijn ermee begonnen. de VVD had maar 17 v/d 86 zetels(een vijfde deel) in het Kabinet de Jong(KVP/ later CDA)Op zondag 17 oktober 2010 18:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmensch![]()

quote:Oja, en vanuit jouw gezichtspunt is het tegen de muur zetten van buitenlanders correct?Op woensdag 20 oktober 2010 17:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en vaak een kwestie van alleen een ander gezichtspunt. Als je je ogen niet sluit voor de problemen zie je dat EB wel degelijk een punt heeft.

quote:Ze hebben die mensen niet tegen proberen te houden omdat ze dachten dat ze uit eigen beweging wel weer terug zouden gaan. Geen regering heeft zich ermee willen bemoeien, zeker omdat de druk van uit linkse hoek - ook al zat die niet in de regering - steeds meer toenam.Op woensdag 20 oktober 2010 17:48 schreef JoaC het volgende:
[..]
Correctie: de conservatieven zijn ermee begonnen. de VVD had maar 17 v/d 86 zetels(een vijfde deel) in het Kabinet de Jong(KVP/ later CDA)
Verder liggen de problemen met intergratie niet zozeer aan de islam, maar meer sociaal-cultureel icm culturele aspecten die niet puur met de islam te maken hebben (lees David Pinto erop na)

quote:WTF. Waar zeg ik dat?Op woensdag 20 oktober 2010 17:52 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Oja, en vanuit jouw gezichtspunt is het tegen de muur zetten van buitenlanders correct?

quote:Onzin. De vergelijkingen van buitenlanders met beesten etc kwamen gewoon helemaal uit zijn koker.Op woensdag 20 oktober 2010 17:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Over kortzichtigheid gesproken. EB is voor dergelijke (niet eens van hemzelf zijnde) uitspraken geband en nu beweer je dat ik eenzelfde uitspraak zou hebben gedaan?

quote:Lulkoek, In 1967 presenteerde het centrum-rechtse kabinet-De Jong de Vreemdelingenwet die de wet van 1918 verving.Op woensdag 20 oktober 2010 17:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ze hebben die mensen niet tegen proberen te houden omdat ze dachten dat ze uit eigen beweging wel weer terug zouden gaan. Geen regering heeft zich ermee willen bemoeien, zeker omdat de druk van uit linkse hoek - ook al zat die niet in de regering - steeds meer toenam.

quote:Ik had het over de uitspraken die EB gedaan zou hebben over het vuurpeloton. En dan nog moet zero niet roepen dat ik buitenlanders voor het vuurpeloton wil hebben.Op woensdag 20 oktober 2010 18:01 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Onzin. De vergelijkingen van buitenlanders met beesten etc kwamen gewoon helemaal uit zijn koker.
Door die opmerkingen is hij weg. Niet om zijn mening.

quote:Dat van die wet weet ik niet, dat kan best kloppen. Mijn punt is dat de regering er min of meer stilzwijgend van uitging dat de gastarbeiders na een zekere periode wel weer uit eigen beweging terug zouden gaan, en dat dat een grote misvatting was.Op woensdag 20 oktober 2010 18:08 schreef JoaC het volgende:
[..]
Lulkoek, In 1967 presenteerde het centrum-rechtse kabinet-De Jong de Vreemdelingenwet die de wet van 1918 verving.
Twee jaar later sloot dat kabinet een wervingsverdrag met Marokko Het was het voor Nederland meest onvoordelige wervingsakkoord ooit. Andere verdragen bepaalden dat werknemers bij werkloosheid moesten vertrekken, maar voor Marokkanen gold dat niet. Ook zei Nederland toe Marokkanen te helpen bij de huisvesting, iets wat voorheen als taak van de werkgever werd gezien. En als klap op de vuurpijl werden illegale Marokkanen gelegaliseerd. Opmerkelijker nog was dat het verdrag expliciet de mogelijkheid van gezinshereniging noemde.
Het meest linkse kabinet ooit: Den Uyl heeft de wervingscontracten stopgezet.
En de allochtonenknuffelaar Job Cohen heeft een wet gemaakt waar Ijzeren Rita populair door werd, en later machtsgeil.

quote:Wrong again, gezinshereniging werd mogelijk, er zijn zelfs filmpjes van Marokkaanse kinderen die op de basisschool meedoen.Op woensdag 20 oktober 2010 18:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat van die wet weet ik niet, dat kan best kloppen. Mijn punt is dat de regering er min of meer stilzwijgend van uitging dat de gastarbeiders na een zekere periode wel weer uit eigen beweging terug zouden gaan, en dat dat een grote misvatting was.

quote:En toch heb ik de afgelopen week ergens gelezen uit gezaghebbende bron dat de overheid er van uitging dat iedereen uit eigen beweging terug zou gaan.Op woensdag 20 oktober 2010 18:30 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wrong again, gezinshereniging werd mogelijk, er zijn zelfs filmpjes van Marokkaanse kinderen die op de basisschool meedoen.
Conservatieve partijen hebben voor de problemen gezorgd, en je kan het moeilijk inhumaan op gaan lossen.

quote:Het beleid zegt namelijk wat andersOp woensdag 20 oktober 2010 19:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En toch heb ik de afgelopen week ergens gelezen uit gezaghebbende bron dat de overheid er van uitging dat iedereen uit eigen beweging terug zou gaan.
Nu ga je me natuurlijk om die bron vragen

quote:Op woensdag 20 oktober 2010 22:35 schreef BlueMage het volgende:
vogeltjesdans, ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat je mensen zoals EB gaat verdedigen, deze discussie kan heel goed zonder racistisch geblaat.

quote:En nu dat niet zo blijkt te zijn mogen zo ook wel verantwoordelijkheid tonen naar mijn mening,Op woensdag 20 oktober 2010 19:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En toch heb ik de afgelopen week ergens gelezen uit gezaghebbende bron dat de overheid er van uitging dat iedereen uit eigen beweging terug zou gaan.
Nu ga je me natuurlijk om die bron vragen

quote:Toleranter: op sommige gebieden. Moeten aanpassen aan de andere cultuur: absoluut niet, dat bepaalt iedereen even lekker zelf. Een immigrant hoeft niet per se het gedrag van de autochtone bevolking volledig over te nemen; wel dient de immigrant zich zodanig aan te passen dat deze kan functioneren in de maatschappij.Op woensdag 20 oktober 2010 15:45 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ja wij Nederlanders MOETEN ons aanpassen aan een andere cultuur, net zoals zij zich MOETEN aanpassen aan de onze. Het is gewoon omzin om van iemand te verwachten dat hij zich exact gaat gedragen als een Nederlander terwijl onze cultuur een samenhang is van verschillende culturen. Daarmee doel ik niet eens alleen maar op de moslims, joden etc. die hier zijn maar onze cultuur is al bijeengeraapt met de Friese, Limburgse en Hollandse door elkaar. De kracht van de mens zit hem jusit in zijn mogelijkheid zich aan te passen. Als wij vonden dat de natuur zich maar aan ons moest aanpassen in plaats van anders om hadden wij nooit het wiel uitgevonden hoor. Ik vind het niet meer normaal dat mensen die hier komen zich naar onze cultuur gedragen, maar daar staat tegenover dat veel Nederlanders wel wat toleranter mogen zijn naar de cultuur van anderen.
Extremisten daargelaten uiteraard, dat zijn gewoon gekken en die sluiten wij op in een met stof beklede kamer.

quote:Ik vind het heel jammer dat mensen met een duidelijke mening, hoewel hard, monddood worden gemaakt. Want hij had wel degelijk een punt.Op woensdag 20 oktober 2010 22:35 schreef BlueMage het volgende:
vogeltjesdans, ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat je mensen zoals EB gaat verdedigen, deze discussie kan heel goed zonder racistisch geblaat.

quote:Een punt, gebaseerd op zijn ervaringen als vrachtwagenchauffeur. Lekker rolbevestigend weerOp donderdag 21 oktober 2010 00:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind het heel jammer dat mensen met een duidelijke mening, hoewel hard, monddood worden gemaakt. Want hij had wel degelijk een punt.

quote:Het is niet zo heel moeilijk om een goed punt te hebben in deze discussie. Maar wanneer je daarbij volledige bevolkingsgroepen voor van alles en nogwat uitmaakt en erbij zegt dat je ze opzich ook best dood zou willen zien, dan verlies je wat mij betreft jouw geloofwaardigheid.Op donderdag 21 oktober 2010 00:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind het heel jammer dat mensen met een duidelijke mening, hoewel hard, monddood worden gemaakt. Want hij had wel degelijk een punt.

quote:Dat, ik vind het van de zotte dat moslimmannen vrouwen geen hand willen geven, moslimvrouwen van hun man perse door een vrouwelijke arts geholpen moeten worden, moslimadvocaten niet voor de rechter op willen staan. Nu komt dat nog incidenteel voor, maar het geeft precies aan waar de moslimcultuur zich op richt, namelijk niet op aanpassing, maar op assimilatie.Op woensdag 20 oktober 2010 23:16 schreef KreKkeR het volgende:
Zo dient de immigrant de taal te leren en kan deze niet verwachten dat bepaalde regels worden aangepast voor hem of haar.

quote:Iedereen mag zijn eigen cultuur handhaven. Maar wel binnen de gestelde regels van de maatschappij waarin je leeft. Als de cultuur die je aanhangt conflicterende regels met zich meebrengt, die je die te laten varen, simpel als dat.Op woensdag 20 oktober 2010 23:49 schreef Tem het volgende:
Helaas is het mijn inziens inderdaad zo dat de multiculti samenleving is mislukt, De culturen verschillen te veel van elkaar waarbij de ene cultuur toekomst gericht is en de andere cultuur voornamelijk zijn basis uit het verleden haalt. Dit botst en wekt onderling veel onbegrip. Cultuur A is niet beter of slechter dan cultuur B en andersom. Ik haal nu voornamelijk de westerse en Moslim cultuur naar de voorgrond maar dit heeft betrekking op alle denkbare culturen die proberen samen te leven.
quote:Een melting pot is inderdaad tot mislukken gedoemd, omdat je daarin verwacht dat iedereen zijn cultuur deels opgeeft en delen van andere culturen opneemt. Dat kan je niet verwachten van welke cultuur dan ook. Je moet ook niet proberen in elkaars cultuur te leven, maar wel respecteren dat je naast andere culturen leeft.Het is een utopie om als een melting pot blij en gelukkig door het leven te gaan. Inburgeringscursussen als middel om dit doel te bereiken is simplistisch en denigrerend . Culturen en Religies hebben de neiging om zich superieur op te stellen tegenover anders denkenden waardoor men niet in vrede met elkaar zal kunnen leven. Een vredige samenleving heeft alleen een kans van slagen wanneer culturen en religies de verschillen van de ander volledig accepteert en respecteert en elkaar als gelijkwaardig te zien maar dit druist in tegen de menselijke aard om te overheersen.

quote:Dus vrachtwagenchauffeurs mogen geen mening hebben? Hoe heel tolerant van je. Doe je nu niet precies hetzelfde bij hem wat je hem eerder verweet, namelijk mensen in hokjes stoppen?Op donderdag 21 oktober 2010 00:12 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Een punt, gebaseerd op zijn ervaringen als vrachtwagenchauffeur. Lekker rolbevestigend weer
quote:Dat wat hij zei hard overkwam ben ik met je eens, maar hij had wel degelijk een punt. Hij legde precies de vinger op de zere plek en ik denk dat veel mensen hier dat in het verkeerde keelgat geschoten is.Verder bestonden zijn 'punten' voornamelijk uit losse flodders die overal wel op van toepassing zijn, zoals hiervoor al is gezegd: Iedereen is het er wel mee eens dat mensen die het verstieren aangepakt dienen te worden, daar hoef je echt geen vuurpelotons, holbewoners etc. bij te gaan halen.
quote:Dat is geen vergelijk, want met die uitspraak val je iemand persoonlijk aan. Dat deed EB niet. Hij had het over bevolkingsgroepen in het algemeen. Laat dat nou toevallig ook de inzet van de rechtzaak tegen Geert Wilders zijn, op welk punt hij al meteen is vrijgesproken. Hetgeen dus gewoon toegestaan is, terwijl dat wel is wat je EB verwijt.Dat is hetzelfde als wanneer ik zou zeggen: Het is herfst kankerlijer hitler. 60% waarheid, 40% ballast en de vraag is hoe graag je met zo iemand in discussie gaat.

quote:Kijk, dit vind ik ook zo jammer. Beetje vergelijkbaar met de opmerking: "de waarheid die sommigen willen niet willen inzien komt hard aan begrijp ik.." die EuroBirdV8 eerder maakte.Op donderdag 21 oktober 2010 00:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat wat hij zei hard overkwam ben ik met je eens, maar hij had wel degelijk een punt. Hij legde precies de vinger op de zere plek en ik denk dat veel mensen hier dat in het verkeerde keelgat geschoten is.
quote:Nee dat heeft hij niet. Iemand anders stelde juist dat dat GEEN optie was, en EuroBirdV8 gaf aan dat hij het WEL als optie zag. Heel iets anders dan herhalen wat een ander ook gezegd heeft.Dat van die vuurpelotons heeft hij trouwens niet als eerste in de mond genomen, maar herhaald van iemand anders.
quote:Er is een verschil tussen iemand door het slijk halen enerzijds en inhoudelijk ingaan op groffe opmerkingen anderzijds.Dat is geen vergelijk, want met die uitspraak val je iemand persoonlijk aan. Dat deed EB niet. Hij had het over bevolkingsgroepen in het algemeen. Laat dat nou toevallig ook de inzet van de rechtzaak tegen Geert Wilders zijn, op welk punt hij al meteen is vrijgesproken. Hetgeen dus gewoon toegestaan is, terwijl dat wel is wat je EB verwijt.[/qoute]Zodra Wilders bevolkingsgroepen gaat doodwensen wordt het een hele andere zaak.
[quote]
Nogmaals, hij zei het hard, maar hij zei het tenminste. Je kunt hem niet verwijten dat hij niet precies het beestje bij de naam noemde En daarbij kan je er ook voor kiezen je niet aan zijn uitspraken te ergeren he. Ik bedoel dat je er zelf voor kiest om je aangevallen te voelen, terwijl het niet eens om jezelf, maar om een heel andere bevolkingsgroep gaat.
Ik vind het daarbij nogal achterbaks om iemand door het slijk te halen die zich niet meer kan verdedigen.

quote:Medelijden is een ding en dat hoeft wat mij betreft niet, iemand die zich niet meer kan verdedigen door het slijk halen is heel iets anders.Op donderdag 21 oktober 2010 00:52 schreef Zero17 het volgende:
Ach, je gaat me toch niet vertellen dat we medelijden moeten hebben met iemand met dermate enge opvattingen?
Of dat hij een serieuze verdediging had kunnen neerzetten? Hij zou gewoon weer door zijn gegaan met racistische praat.
quote:Dank je, ik voel me ook bijzonder intelligent en welbespraakt de laatste dagen. Handtekeningen zijn verkrijgbaar bij de uitgang.Ik moet je trouwens wel complimenteren op je nieuwe manier van discussiëren die je hebt aangenomen, Vogeltjesdans. Stukken rustiger en gefundeerder. Ook al verschillen we nog steeds van mening, heb je een aantal punten genoemd waar ik het roerend mee eens ben, terwijl ik het er nooit mee eens kon zijn als je die had gepresenteerd op de manier van een paar weken geleden.
Toch een topic van aardig niveau geworden, voor zover dat mogelijk is in de KLB.

quote:Het punt is wel dat veel mensen dat als waarheid zien en dat de feiten dat ook onderstrepen. Het is iets wat je met droge ogen niet meer kunt ontkennen. Het feit dat sommigen dat wel nog doen creeert dan een soort van "wtf hoe kan je dat niet zien?" reactie.Op donderdag 21 oktober 2010 01:12 schreef KreKkeR het volgende:
Kijk, dit vind ik ook zo jammer. Beetje vergelijkbaar met de opmerking: "de waarheid die sommigen willen niet willen inzien komt hard aan begrijp ik.." die EuroBirdV8 eerder maakte.
quote:Den fokfilosoof spreekt: een waarheid is altijd persoonlijk. Er bestaan geen "waarheden", alleen maar meningen van zaken die in essentie objectief zijn.Het jammere aan dit soort opmerkingen is dat je hierbij je eigen waarheid creert zodat je niet inhoudelijk op de argumentatie van anderen in hoeft te gaan.
Zo kan ik het ook: "Ik ben de meest intelligente Fok!user! En iedereen die het daar niet mee eens is, is gewoon te dom om dit in te zien". Voila, geen verdere onderbouwing of bewijzen nodig
quote:Wat is er mis met dat herhalen om zijn punt te onderstrepen? Hoe hij dat deed, zie daarvoor mijn opmerking hierboven.Wat al meerdere malen herhaald is: hetgeen door EuroBirdV8 op normale manier werd gezegd, dat was niks nieuws, dat waren gewoon praktijkvoorbeelden van problemen die al meerdere malen in dit topic zijn besproken of beaamd. Men viel juist over de sterk negatief generaliserende en racistische opmerkingen.
quote:Ah zo bedoel je dat. Het gaat dus niet om het vuurpeloton, maar om de radicale oplossing die dat voorstond?Nee dat heeft hij niet. Iemand anders stelde juist dat dat GEEN optie was, en EuroBirdV8 gaf aan dat hij het WEL als optie zag. Heel iets anders dan herhalen wat een ander ook gezegd heeft.
quote:Wat niet zo netjes is op het moment dat hij zich niet meer kan verdedigen.Er is een verschil tussen iemand door het slijk halen enerzijds en inhoudelijk ingaan op groffe opmerkingen anderzijds.

quote:

quote:NeeOp donderdag 21 oktober 2010 00:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus vrachtwagenchauffeurs mogen geen mening hebben? Hoe heel tolerant van je. Doe je nu niet precies hetzelfde bij hem wat je hem eerder verweet, namelijk mensen in hokjes stoppen?

quote:Alstu, zeikerd.

quote:Het maakt toch geen zak uit wat hij doet, je kunt in iedere sector met onwillige allochtonen in aanraking komen. Lees als voorbeeld het verhaal van die eigenaresse van dat reïntegratiebureau die een marokkaan had aangenomen en die van het hele jaar maar 4 weken heeft gewerkt. Dan was zijn oom in marokko ziek, dan had hij vakantie, dan moest hij weer naar een trouwfeest, dan was hij zelf ziek enz.Op donderdag 21 oktober 2010 01:48 schreef Nikmans het volgende:
NeeVoor mijn part is ie putjesschepper, misschien had ik dat rolbevestigend er niet bij moeten zetten (hoewel dat precies is hoe ik er over denk, vrijheid van meningsuiting enzulks) maar hij komt aan met anekdotes uit zijn bestaan als vrachtwagenchauffeur. Waarom zou het mij iets boeien op wat voor manier een vrachtwagenchauffeur met buitenlanders in aanraking komt? Ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik kan me best voorstellen dat hij het vervelend vindt om uit te moeten leggen hoe gewicht verdeeld moet worden in een vrachtwagen maar het zou me werkelijk mijn reet roesten aangezien het domweg niet op mij van toepassing is.
Zodoende vind ik het zinloze, losse flodders.
quote:Dat is net wat we veel te lang hebben gedaan. We hebben alles maar goed gevonden, de andere kant opgekeken en er onder het mom van politieke correctheid niets van gezegd. Ik vind het daarom prima dat iemand eens opkomt voor zijn mening - en die van veel anderen - en de dingen bij hun naam noemt.Verder, dit is misschien heel persoonlijk, vind ik 'hij zei het tenminste' een van de meest overgewaardeerde stellingen in heel Nederland. Ik hou het liever op 'geef domme mensen een stem en ze zeggen domme dingen' en ik krijg héél erg het idee dat EB een vervelende persoon is die mijn tijd, aandacht en energie (forum) niet waard is. Tevens wilde ik dat het mogelijk was me niet aan dingen te ergeren maar helaas, human nature.
quote:Het gaat erom dat julie nu hij weg is nog eens extra over hem heen vallen en van het feit dat hij niet meer aanwezig is gretig gebruik maken om hem nog eens extra na te trappen. Je weet zelf net zo goed als ik dat als EB zich hier nogmaals komt verweren, hij meteen weer op de wipstoel zit.Door het slijk halen? Wat is er gebeurd met vrijheid van meningsuiting? En hoezo kan hij zich niet verdedigen? Alsof hij voor altijd gebanned is, me niet even een PM kan sturen etcWeet je wie zich niet kunnen verdedigen? Amish-boeren, die mogen niet eens op internet. Klootzakken.

quote:Wilders heeft gelijk, een tsunami dreigt

quote:vrijheid van menings uiting hoort bij de nederlandse cultuur en als een groep zich aangesproken voelt als Wilders het over criminele kansarme immigranten golddiggers heeft vraag ik me af waarom ze zich zo aangevallen voelen.Op donderdag 21 oktober 2010 16:47 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wilders heeft gelijk, een tsunami dreigt

quote:Is beheersing van de Nederlandse taal onderdeel van de cultuur?Op dinsdag 26 oktober 2010 20:53 schreef labradoor het volgende:
[..]
vrijheid van menings uiting hoort bij de nederlandse cultuur en als een groep zich aangesproken voelt als Wilders het over criminele kansarme immigranten golddiggers heeft vraag ik me af waarom ze zich zo aangevallen voelen.
Wat voor de ene cultuur normaal is is voor de andere cultuur extreem en dan zal je je toch moeten aanpassen als gast.en als je het er niet mee eens bent zit je in het verkeerde land.
Wees dankbaar dat die kans geboden wordt en respekteer dat.

Spelfouten heeft niets met cultuur te maken.quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Is beheersing van de Nederlandse taal onderdeel van de cultuur?
Maar wat wil je zeggen, of wat wil je weerleggen dat je mij citeert?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |