abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:23:19 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87637980
Merkel lijkt eindelijk uit coma te raken!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin zondag 17 oktober 2010 @ 17:27:37 #77
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_87638110
Opgeschoond. Dit dit topic kan best in KLB en offtopic gebral mag achterwege blijven.
pi_87638177
Op links kankeren terwijl rechts al die Marokkanen en Turken hierheen gehaald heeft :')
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_87638555
Met intolerantie bouw je anders ook geen fatsoenlijke samenleving.
pi_87638889
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:13 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Voor eenpuntenagenda's moet je bij ome Geert zijn. :')
Lees anders zijn partijprogramma eens.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87638918
Goh, what is new? :')
pi_87638953
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:17 schreef DasApart het volgende:
Ik krijg maagzweren elke keer dat ik een reactie van vogeltjesdans lees. Kortzichtiger/koppiger kan niet. Ik ga er vanuit dat Vogeltjesdans een zwart/wit tv heeft, alleen zwart wit kleuren om zich heen wil hebben om zijn hele leven overzichtelijker te maken.
:')

quote:
Ik hou nu op met hierop te reageren. Jij valt niet over te halen. Zoals ik al eerder zij, kap met huilen en aanleidingen zoeken dit te promoten. Ga ergens anders zielig lopen doen en SNAP NU GODVER EENS. Dat problematiek een naam geven, niet hetzelfde is als Wilders zijn radicale/wereldvreemde geroep en dat 'linksch' geen doetjes zijn omdat ze niet het hardst van de toren blazen maar gewoon rethoriek gebruiken ipv leuke inhoudsloze leuzen. En ja, sorry dat is saai en niet te bevatten voor simpele zielen :W
Komop zeg lolvent. Ik reageer heel genuanceerd en beschaafd in dit topic en jouw luier zit meteen weer vol met bagger. Wees een vent en discussieer inhoudelijk mee of verdwijn uit dit topic.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87639011
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:29 schreef Appelknaller het volgende:
Op links kankeren terwijl rechts al die Marokkanen en Turken hierheen gehaald heeft :')
Ik vond den Uyl niet bepaald rechts hoor... Wanneer hebben we een rechts kabinet gehad dan? Onder van Agt? Lubbers? Kok misschien? De Balk?
pi_87639025
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:41 schreef psaexorp het volgende:
Met intolerantie bouw je anders ook geen fatsoenlijke samenleving.
Mee eens, maar met alles maar goedvinden (waar we nu naar zijn doorgeschoten) ook niet.
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:00:21 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87639137
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik vond den Uyl niet bepaald rechts hoor... Wanneer hebben we een rechts kabinet gehad dan? Onder van Agt? Lubbers? Kok misschien? De Balk?
Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmensch :D :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:03:22 #86
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_87639225
Mooi, het eerste taboe is nu definitief gebroken. De multiculturele samenleving is geen succes, iets wat menig Nederlander of Duitser al 15 jaar weet. :)

Nu het volgende taboe nog: dit falen loskoppelen van de islam. Het is zo debiel om te denken dat het verbieden van de Koran ervoor zorgt dat Rotterdam-Zuid ineens weer leefbaar wordt. Dat heeft niks met religie te maken, maar alles met cultuur.

Ik maak me totaal geen zorgen om de islam. Zoals bij elke religie geldt: naarmate de mensen zich ontwikkelen wordt de interesse voor religie minder. Als ervoor gezorgd wordt dat onze moslimvrienden stoppen met omatjes overvallen maar naar school gaan en gaan werken, lopen de moskeeėn over 20 jaar leeg. Je ziet nu toch al dat bij alle tweede en derde generatie moslims de interesse voor hun religie flinkt afneemt. Dat is een trend die zich door zal blijven zetten als deze bevolkingsgroep zich normaal gaat gedragen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:07:38 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87639358
quote:
Nu het volgende taboe nog: dit falen loskoppelen van de islam. Het is zo debiel om te denken dat het verbieden van de Koran ervoor zorgt dat Rotterdam-Zuid ineens weer leefbaar wordt. Dat heeft niks met religie te maken, maar alles met cultuur.
Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_87639505
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.
Maar de vraag is of dat ligt aan de religie of aan de cultuur? In het eerste geval maakt het geen zak uit of ze naar de moskee gaan (uitgezonderd haatpredikende imams) en in het tweede geval zit er iets goed mis in de sociale opvattingen van menig moslim.
pi_87639592
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmensch :D :P
Ik weet dat ze daarna nog binnen zijn gekomen, maar dat was niet omdat we ze toen nog zo graag wilden hebben, maar omdat het hier zo goed toeven voor die mensen was en de regeringen niet de middelen wilden inzetten om de toestroom te beperken. Het bedrijfsleven verdiende immer goed geld aan de goedkope gastarbeiders.

Maar ik herhaal mijn vraag dan nog maar eens, welk kabinet was echt rechts?
pi_87639633
Ja, en nu? Niet veel lijkt me.
"Hoffenheim, daar hebben ze geen palendansclubs."
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:16:50 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87639650
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar de vraag is of dat ligt aan de religie of aan de cultuur? In het eerste geval maakt het geen zak uit of ze naar de moskee gaan (uitgezonderd haatpredikende imams) en in het tweede geval zit er iets goed mis in de sociale opvattingen van menig moslim.
Ik denk beide, natuurlijk kun je niet alles aan de Koran toeschrijven, maar veel dingen waar ze qua integratie op falen komen natuurlijk wel van hen religie/cultuur, denk aan hoofddoek (dat legt meteen zo'n barričre) manier van taalgebruik etc. Uiteraard zijn er wel genoeg die wel normaal zijn en meedoen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_87639700
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar is dat verband ook terecht?

Je hoort bijvoorbeeld nooit dat er problemen met Iraniėrs zijn, terwijl die toch ook moslim zijn. Aan de andere kant zijn er problemen te over met Antillianen. Maar daar hoor je Wilders en co. nooit over, omdat dat geen islamieten zijn.

Daarom denk ik dat de insteek van het geloof helemaal verkeerd is en nergens toe leidt. Behalve dan dat je bepaalde groepen ermee op hun lange tenen trapt.
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:29:58 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87640045
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar is dat verband ook terecht?

Je hoort bijvoorbeeld nooit dat er problemen met Iraniėrs zijn, terwijl die toch ook moslim zijn. Aan de andere kant zijn er problemen te over met Antillianen. Maar daar hoor je Wilders en co. nooit over, omdat dat geen islamieten zijn.

Daarom denk ik dat de insteek van het geloof helemaal verkeerd is en nergens toe leidt. Behalve dan dat je bepaalde groepen ermee op hun lange tenen trapt.
Iraniėrs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he? En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_87640111
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:18 schreef Igen het volgende:
Hoho, kennen we Hero Brinkman nog?

quote:
Ik denk ook dat het excuus voor cultureel bepaald wangedrag vaak op religie wordt gegooid. Want op basis van religie mag je nu eenmaal meer dan op basis van cultuur.
pi_87640228
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
Iraniėrs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he? En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.
Ik denk dat het zo is omdat de Antillen altijd letterlijk ver van ons bed waren en gewend waren aan hun grote bek en aan het constant bijten van de hand die hen voedt. Cultureel en gewoontetrouw bepaald wangedrag dus. En daarmee komen we weer op de essentie van dit verhaal terug, namelijk dat als je als overheid altijd maar ingrijpt en niet optreedt tegen wangedrag, er een soort van gewoonterecht ontstaat waardoor bepaalde groeperingen denken dat er toch niet tegen hen wordt opgetreden. Hetgeen die criminaliteit dus juist in stand houdt.

Niet optreden tegen iets staat immers gelijk aan het verstrekken van een mandaat voor het tegenovergestelde.
pi_87640315
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Iraniėrs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he?
Dacht dat het ook relatief gezien wel meeviel.

In Duitsland zie je trouwens nog wat anders opvallends als je naar de prestaties van allochtone kinderen op school kijkt. Spaanse kinderen doen het daar heel goed, mede omdat Spaanse ouders zich op eigen initiatief verenigen om elkaar te helpen bij het integreren. Grieken (dacht ik) doen dat niet, en Griekse kinderen op Duitse scholen presteren zelfs nog slechter dan Turkse kinderen. Maar dat valt niet op omdat de groep Griekse allochtonen maar klein is. En Viėtnamese kinderen schijnen het in Duitsland zelfs beter te doen dan autochtone kinderen.

Dat alles geeft nog eens te meer aan dat het maar weinig met geloof te maken heeft, en ook maar weinig met westers vs. niet-westers.

quote:
En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.
Klopt. Ook al integreren Chinezen volgens mij ook niet echt in de zin van gemengde huwelijken enzo, die blijven volgens mij toch voor een groot deel onder elkaar.

Ik denk dat dat alles bij elkaar wel aangeeft dat het meer iets van cultuur dan van religie is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2010 18:41:15 ]
  zondag 17 oktober 2010 @ 19:00:58 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87641057
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Dacht dat het ook relatief gezien wel meeviel.

In Duitsland zie je trouwens nog wat anders opvallends als je naar de prestaties van allochtone kinderen op school kijkt. Spaanse kinderen doen het daar heel goed, mede omdat Spaanse ouders zich op eigen initiatief verenigen om elkaar te helpen bij het integreren. Grieken (dacht ik) doen dat niet, en Griekse kinderen op Duitse scholen presteren zelfs nog slechter dan Turkse kinderen. Maar dat valt niet op omdat de groep Griekse allochtonen maar klein is. En Viėtnamese kinderen schijnen het in Duitsland zelfs beter te doen dan autochtone kinderen.

Dat alles geeft nog eens te meer aan dat het maar weinig met geloof te maken heeft, en ook maar weinig met westers vs. niet-westers.
[..]

Klopt. Ook al integreren Chinezen volgens mij ook niet echt in de zin van gemengde huwelijken enzo, die blijven volgens mij toch voor een groot deel onder elkaar.

Ik denk dat dat alles bij elkaar wel aangeeft dat het meer iets van cultuur dan van religie is.
Ik bekijk het in pragmatische zin he, Chinezen kosten geen geld maar leveren geld op, ze zijn behoorlijk ondernemend, in culturele zin zijn ze heel conservatief ja, idem dito voor turken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_87642460
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik bekijk het in pragmatische zin he, Chinezen kosten geen geld maar leveren geld op, ze zijn behoorlijk ondernemend, in culturele zin zijn ze heel conservatief ja, idem dito voor turken.
Hoe weet je zo zeker dat Chinezen geld opleveren?

Immers, het modale inkomen is niet hetzelfde als het gemiddelde inkomen. Een topinkomen van zeg maar een miljoen weegt immers voor het gemiddelde een stuk zwaarder mee dan een werkloze met inkomen 0, terwijl beide voor het modale inkomen even zwaar wegen. Je kan je echter wel indenken dat die man met dat topinkomen ook een véél grotere positieve bijdrage levert aan de belastinginkomsten dan dat die werkloze aan uitkeringen kost, en dat dus niet het modaal inkomen maar het gemiddeld inkomen de grens vormt, tussen of iemand de staat geld kost of geld oplevert.

Consequentie is dus dat alleen migranten die (flink) bovenmodaal verdienen ook daadwerkelijk geld opleveren. Vallen de Chinezen daaronder?

Edit: Dit geldt natuurlijk niet voor eerstegeneratieallochtonen die als volwassene naar Nederland komen en dus geen kosten voor onderwijs, kinderbijslag etc. veroorzaakt hebben. Maar ja, ook allochtonen krijgen kinderen en aangezien in Nederland de appel vaak niet al te ver van de boom valt...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2010 20:09:28 ]
pi_87655221
edit. Note +1

[ Bericht 97% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 18-10-2010 08:00:08 (Racistische opmerkingen kunnen wegblijven.) ]
pi_87656257
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Sorry maar wat heeft dit nou met een multiculturele samenleving te maken? Toen de atoombom viel werden ze allemaal zwart dus geen verschil meer? :')
Leven en laten leven? Geen zin om je andere post te quoten maar zo komen in Nederland wonen waar andere normen en waarden gelden. Hoezo hoeven ze zich niet aan te passen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')