Lees anders zijn partijprogramma eens.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:13 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Voor eenpuntenagenda's moet je bij ome Geert zijn.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:17 schreef DasApart het volgende:
Ik krijg maagzweren elke keer dat ik een reactie van vogeltjesdans lees. Kortzichtiger/koppiger kan niet. Ik ga er vanuit dat Vogeltjesdans een zwart/wit tv heeft, alleen zwart wit kleuren om zich heen wil hebben om zijn hele leven overzichtelijker te maken.
Komop zeg lolvent. Ik reageer heel genuanceerd en beschaafd in dit topic en jouw luier zit meteen weer vol met bagger. Wees een vent en discussieer inhoudelijk mee of verdwijn uit dit topic.quote:Ik hou nu op met hierop te reageren. Jij valt niet over te halen. Zoals ik al eerder zij, kap met huilen en aanleidingen zoeken dit te promoten. Ga ergens anders zielig lopen doen en SNAP NU GODVER EENS. Dat problematiek een naam geven, niet hetzelfde is als Wilders zijn radicale/wereldvreemde geroep en dat 'linksch' geen doetjes zijn omdat ze niet het hardst van de toren blazen maar gewoon rethoriek gebruiken ipv leuke inhoudsloze leuzen. En ja, sorry dat is saai en niet te bevatten voor simpele zielen
Ik vond den Uyl niet bepaald rechts hoor... Wanneer hebben we een rechts kabinet gehad dan? Onder van Agt? Lubbers? Kok misschien? De Balk?quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:29 schreef Appelknaller het volgende:
Op links kankeren terwijl rechts al die Marokkanen en Turken hierheen gehaald heeft
Mee eens, maar met alles maar goedvinden (waar we nu naar zijn doorgeschoten) ook niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:41 schreef psaexorp het volgende:
Met intolerantie bouw je anders ook geen fatsoenlijke samenleving.
Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmenschquote:Op zondag 17 oktober 2010 17:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vond den Uyl niet bepaald rechts hoor... Wanneer hebben we een rechts kabinet gehad dan? Onder van Agt? Lubbers? Kok misschien? De Balk?
Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.quote:Nu het volgende taboe nog: dit falen loskoppelen van de islam. Het is zo debiel om te denken dat het verbieden van de Koran ervoor zorgt dat Rotterdam-Zuid ineens weer leefbaar wordt. Dat heeft niks met religie te maken, maar alles met cultuur.
Maar de vraag is of dat ligt aan de religie of aan de cultuur? In het eerste geval maakt het geen zak uit of ze naar de moskee gaan (uitgezonderd haatpredikende imams) en in het tweede geval zit er iets goed mis in de sociale opvattingen van menig moslim.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.
Ik weet dat ze daarna nog binnen zijn gekomen, maar dat was niet omdat we ze toen nog zo graag wilden hebben, maar omdat het hier zo goed toeven voor die mensen was en de regeringen niet de middelen wilden inzetten om de toestroom te beperken. Het bedrijfsleven verdiende immer goed geld aan de goedkope gastarbeiders.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Psst, rechts heeft vroeger veel Marokkanen en Turken binnen gehaald onder het mom ''gastarbeiders'', later hebben ze geprobeerd dat tegen te houden maar dat mocht niet meer baten. Maar de liberalen zijn er het eerst mee begonnen. En dat zeg ik hier als rechtschmensch![]()
Ik denk beide, natuurlijk kun je niet alles aan de Koran toeschrijven, maar veel dingen waar ze qua integratie op falen komen natuurlijk wel van hen religie/cultuur, denk aan hoofddoek (dat legt meteen zo'n barričre) manier van taalgebruik etc. Uiteraard zijn er wel genoeg die wel normaal zijn en meedoen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar de vraag is of dat ligt aan de religie of aan de cultuur? In het eerste geval maakt het geen zak uit of ze naar de moskee gaan (uitgezonderd haatpredikende imams) en in het tweede geval zit er iets goed mis in de sociale opvattingen van menig moslim.
Maar is dat verband ook terecht?quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft niemand beweerd, wat wel zo is dat alle Europese landen het aan de stok hebben met vaak immigranten van Islamitische komaf, dus zo vreemd is het niet dat mensen een causaal verband gaan zien tussen de Islam falende immigratie en de mislukte multiculturele samenleving.
Iraniėrs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he? En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar is dat verband ook terecht?
Je hoort bijvoorbeeld nooit dat er problemen met Iraniėrs zijn, terwijl die toch ook moslim zijn. Aan de andere kant zijn er problemen te over met Antillianen. Maar daar hoor je Wilders en co. nooit over, omdat dat geen islamieten zijn.
Daarom denk ik dat de insteek van het geloof helemaal verkeerd is en nergens toe leidt. Behalve dan dat je bepaalde groepen ermee op hun lange tenen trapt.
Hoho, kennen we Hero Brinkman nog?quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:18 schreef Igen het volgende:
Je hoort bijvoorbeeld nooit dat er problemen met Iraniėrs zijn, terwijl die toch ook moslim zijn. Aan de andere kant zijn er problemen te over met Antillianen. Maar daar hoor je Wilders en co. nooit over, omdat dat geen islamieten zijn.
Ik denk ook dat het excuus voor cultureel bepaald wangedrag vaak op religie wordt gegooid. Want op basis van religie mag je nu eenmaal meer dan op basis van cultuur.quote:Daarom denk ik dat de insteek van het geloof helemaal verkeerd is en nergens toe leidt. Behalve dan dat je bepaalde groepen ermee op hun lange tenen trapt.
Ik denk dat het zo is omdat de Antillen altijd letterlijk ver van ons bed waren en gewend waren aan hun grote bek en aan het constant bijten van de hand die hen voedt. Cultureel en gewoontetrouw bepaald wangedrag dus. En daarmee komen we weer op de essentie van dit verhaal terug, namelijk dat als je als overheid altijd maar ingrijpt en niet optreedt tegen wangedrag, er een soort van gewoonterecht ontstaat waardoor bepaalde groeperingen denken dat er toch niet tegen hen wordt opgetreden. Hetgeen die criminaliteit dus juist in stand houdt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
Iraniėrs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he? En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.
Dacht dat het ook relatief gezien wel meeviel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iraniėrs heb je er ook niet zoveel van in verhouding tot Marokkanen Turken etc he?
Klopt. Ook al integreren Chinezen volgens mij ook niet echt in de zin van gemengde huwelijken enzo, die blijven volgens mij toch voor een groot deel onder elkaar.quote:En waarom het bij Antillianen precies zo is weet ik niet, maar neem nu bijv Chinezen? Hebben we er ook zat van maar je hebt daar absoluut geen last van.
Ik bekijk het in pragmatische zin he, Chinezen kosten geen geld maar leveren geld op, ze zijn behoorlijk ondernemend, in culturele zin zijn ze heel conservatief ja, idem dito voor turken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Dacht dat het ook relatief gezien wel meeviel.
In Duitsland zie je trouwens nog wat anders opvallends als je naar de prestaties van allochtone kinderen op school kijkt. Spaanse kinderen doen het daar heel goed, mede omdat Spaanse ouders zich op eigen initiatief verenigen om elkaar te helpen bij het integreren. Grieken (dacht ik) doen dat niet, en Griekse kinderen op Duitse scholen presteren zelfs nog slechter dan Turkse kinderen. Maar dat valt niet op omdat de groep Griekse allochtonen maar klein is. En Viėtnamese kinderen schijnen het in Duitsland zelfs beter te doen dan autochtone kinderen.
Dat alles geeft nog eens te meer aan dat het maar weinig met geloof te maken heeft, en ook maar weinig met westers vs. niet-westers.
[..]
Klopt. Ook al integreren Chinezen volgens mij ook niet echt in de zin van gemengde huwelijken enzo, die blijven volgens mij toch voor een groot deel onder elkaar.
Ik denk dat dat alles bij elkaar wel aangeeft dat het meer iets van cultuur dan van religie is.
Hoe weet je zo zeker dat Chinezen geld opleveren?quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bekijk het in pragmatische zin he, Chinezen kosten geen geld maar leveren geld op, ze zijn behoorlijk ondernemend, in culturele zin zijn ze heel conservatief ja, idem dito voor turken.
Leven en laten leven? Geen zin om je andere post te quoten maar zo komen in Nederland wonen waar andere normen en waarden gelden. Hoezo hoeven ze zich niet aan te passen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:00 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Sorry maar wat heeft dit nou met een multiculturele samenleving te maken? Toen de atoombom viel werden ze allemaal zwart dus geen verschil meer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |