abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87628294
Tadaa. Wat veel mensen in Nederland (en de rest van de wereld) allang wisten, begint nu ook bij de hooggeplaatste heren en dames in Duitsland door te dringen. "Bondskanselier Merkel acht de multiculturele samenleving volledig mislukt", zo zegt ze nu.

Wel opvallend is dat links Duitsland een paar weken geleden nog flink tegen de komst van Wilders was en Thilo Sarrazin het veld heeft moeten ruimen. Terwijl nu blijkt dat zogeheten extreem rechts, de linkse mulitculiknuffelsamenleving ten spijt, gewoon al die tijd gelijk blijkt te hebben gehad als het gaat om de gebrekkige integratie van met name niet-Westerse allochtonen.

Mijn klacht betreft dan ook de voortdurende hypochrisie van links als het om het ontkennen van multicultiproblemen gaat :r

In dit kader wil ik daarnaast graag even wijzen op het gesprek dat Wouter Bos afgelopen woensdag met Tony Blair had in een uitzending van Pauw en Witteman (link), waarin Tony Blair toch wel niet zo zuinig de vloer aanveegt met de onwillige en soms zelfs ronduit agressieve houding van veel islamieten jegens het Westen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87628475
Ja, ik weet dat het een beladen onderwerp is en dat het bij veel lui hier hard aankomt :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87628507
Maar nu , wat nu? Constante gekanker op moslims elke dag in alle media.

Wat is het doel ?
pi_87628513
Het erkennen van het mislukken van de multiculti-samenleving is niet hetzelfde als propageren dat moslims een gevaar zijn voor Europa.
pi_87628551
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Stefka het volgende:
Het erkennen van het mislukken van de multiculti-samenleving is niet hetzelfde als propageren dat moslims een gevaar zijn voor Europa.
Dat dus. Het is niet dat Merkel nou ineens pro-Wilders is.
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:38:13 #6
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87628656
quote:
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dat dus. Het is niet dat Merkel nou ineens pro-Wilders is.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_87628707
quote:
Dit concept is veel te moeilijk voor vogeltjesdans. :')
Hallon!
pi_87628890
Even zonder trollen/flamen: ik beschouw mezelf als vrij links maar ook ik heb kritiek op de multicul om mij heen en ook ik ontken niet dat er problemen zijn met kutmarokkaantjes, ik weet alleen dat de oplossing niet zo simpel is als Geertje die voorspiegelt.
Hallon!
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:46:37 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_87628917
quote:
Ok stelletje hokboeren
pi_87628946
Eerlijk gezegd geef ik geen neuk om de mening van Angela Merkel.
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:47:17 #11
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87628948
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef BlueMage het volgende:
Even zonder trollen/flamen: ik beschouw mezelf als vrij links maar ook ik heb kritiek op de multicul om mij heen en ook ik ontken niet dat er problemen zijn met kutmarokkaantjes, ik weet alleen dat de oplossing niet zo simpel is als Geertje die voorspiegelt.
En dit dus.
pi_87628972
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef BlueMage het volgende:
Kijk, dat is nuance. Welke ik bij veel andere mensen van linkse signatuur niet terug kan vinden.
  Eindredactie Games zondag 17 oktober 2010 @ 12:48:35 #13
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87628985
Weer zo'n janktopic over buitenlanders :')

Links allochtoon knuffel multiculti links linksch allochtoon linkse kerk oogkleppen links linschmenschen niet-westers marokkaan linksch knuffelallochtoon.

Stond er nog iets anders in de OP?

Gefrustreerde angsthazen :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:49:18 #14
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87629003
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:48 schreef 2dope het volgende:
Weer zo'n janktopic over buitenlanders :')

Links allochtoon knuffel multiculti links linksch allochtoon linkse kerk oogkleppen links linschmenschen niet-westers marokkaan linksch knuffelallochtoon.

Stond er nog iets anders in de OP?

Gefrustreerde angsthazen :')
Vergeet (s)links niet.
pi_87629041
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kijk, dat is nuance. Welke ik bij veel andere mensen van linkse signatuur niet terug kan vinden.
Volgens mij kun je die nuance juist bij heel veel mensen (links en rechts) terugvinden. Zelf ben je ook niet al te genuanceerd bezig meestal. :P
Hallon!
pi_87629067
De oplossing van Geert Wilders is misschien vrij simpel, maar waarom zou die niet kunnen werken? Bestraffen van wandaden (of het nu gaat om Christenen, Joden, Moslims of Hindoes) moet je aanpakken, veel simpeler dan dat kan het niet.

Dan kan je wel zeggen dat repressie niet het antwoord is, maar volgens mij is respressie toch de factor die het meeste heeft opgelost in de wereld. De essentie van vrede is dat je een grotere stok hebt dan de ander.
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:52:34 #17
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87629127
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
De oplossing van Geert Wilders is misschien vrij simpel, maar waarom zou die niet kunnen werken? Bestraffen van wandaden (of het nu gaat om Christenen, Joden, Moslims of Hindoes) moet je aanpakken, veel simpeler dan dat kan het niet.

Dan kan je wel zeggen dat repressie niet het antwoord is, maar volgens mij is respressie toch de factor die het meeste heeft opgelost in de wereld. De essentie van vrede is dat je een grotere stok hebt dan de ander.
Wilders zal eerst het verschil moeten leren tussen moslims en Turken/Marokkanen/Etc, voordat hij enige actie wil ondernemen.
pi_87629128
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:50 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij kun je die nuance juist bij heel veel mensen (links en rechts) terugvinden. Zelf ben je ook niet al te genuanceerd bezig meestal. :P
Ik ga er vaak hard in om het debat aan te zwengelen inderdaad. Op zijn "de Jong's" zeg maar.

Nuanceren doe je achteraf, niet vantevoren.
pi_87629201
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mijn klacht betreft dan ook de voortdurende hypochrisie van links als het om het ontkennen van multicultiproblemen gaat :r
Ik wil hier nu wel eens een bron van. Dit wordt altijd geroepen, maar nooit gesteund door wat voor een bron dan ook. Links heeft andere oplossingen (die overigens nooit geprobeerd zijn, net zoals de rechtse oplossingen omdat we hier altijd in het midden uitkomen).
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:55:13 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_87629207
Denk dat ook veel linkse figuren hel goed weten dat er veel problemen zijn met de integratie van niet westerse allochtonen, maar dat ze de problemen niet willen zien. Daarom wuiven ze het probleem weg om maar niet in discussie te hoeven gaan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_87629214
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:52 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Wilders zal eerst het verschil moeten leren tussen moslims en Turken/Marokkanen/Etc, voordat hij enige actie wil ondernemen.
Je moet het op probleemniveau bekijken en niet op rasniveau, dat ben ik met je eens. Alleen zie je dat veel dezelfde problemen inderdaad voorkomen bij bepaalde rassen, en dat die rassen door hun gedrag er mede debet aan zijn dat de problemen aan hen gelinkt worden.

Dat klinkt misschien wel een beetje disrespectvol, maar inhoudelijk bekeken klopt het wel.
  Eindredactie Games zondag 17 oktober 2010 @ 12:56:41 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87629254
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef cvboer het volgende:
Denk dat ook veel linkse figuren hel goed weten dat er veel problemen zijn met de integratie van niet westerse allochtonen, maar dat ze de problemen niet willen zien. Daarom wuiven ze het probleem weg om maar niet in discussie te hoeven gaan.
Er zit een redelijk grijs gebied tussen 'er is geen probleem' en 'URP DURP WEG MET DE BUUTNLANDERS'
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_87629255
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik wil hier nu wel eens een bron van. Dit wordt altijd geroepen, maar nooit gesteund door wat voor een bron dan ook. Links heeft andere oplossingen (die overigens nooit geprobeerd zijn, net zoals de rechtse oplossingen omdat we hier altijd in het midden uitkomen).
Het artikel van nu.nl (hee niet van de Telegraaf!) en de uitspraken van Angela Merkel lijken me bron genoeg.
pi_87629264
quote:

Er staan toch gewoon straffen op criminaliteit? Bestraffen van wandaden gebeurt dus gewoon. Je wil waarschijnlijk dus harder straffen. Dat lost niets op, recidive in de VS (waar ze harder straffen) is bijvoorbeeld veel hoger dan in Nederland.
pi_87629269
quote:
Wangedrag aanpakken, ok, ben ik voor, natuurlijk, ieder weldenkend mens zal 't daarmee eens zijn. Punt is dat ik Geert wel erg vind doordrammen over Moslim, er wordt in zijn denkwereld naar mijn mening wel degelijk onderscheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen gemaakt, hoe hard ie dat verder ook ontkent. Ook neemt hij totaal geen afstand van idiote rechts extremistische clubjes die fan van 'm zijn. Ik heb Geert nog nooit horen zeggen: "alle Joden die zich niet gedragen terug naar Israel!" Bovendien wil hij onze grondwet baseren op een Joods-Christelijke traditie, een kwalijke zaak: religie hoort m.i niet in de wet thuis.

quote:
Leven & laten leven is een veel betere oplossing dan dreigen en mensen dwingen zich totaal aan te passen.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')