Uitspraak: xənezə(n) (genas, is, heeft genezen) Werkwoord (bij een ziekte) weer gezond maken of worden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, ik zou het eerder uitroeiend willen noemen. Het is net alsof je een tuin met roundup besproeit.

google maar een keer op de term: colloïdaal zilver en zoek eerste de kwakzalvers op en zie welke magische eigenschappen ze aan zilver toekennen en daarna moet je dit lezen:quote:

Dat laatste is dus wat ik bedoel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Uitspraak: xənezə(n) (genas, is, heeft genezen) Werkwoord (bij een ziekte) weer gezond maken of worden.
Als je dus uiteindelijk gezond wordt, is het dus wel degelijk genezend.
De directe functie staat inderdaad vrij ver van het genezen van cellen.

Als dat de enige manier is om van het inkruid af te komen, wat misschien een betere vergelijking met kanker is dan schimmel overigens, dan moet dat maar.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, ik zou het eerder uitroeiend willen noemen. Het is net alsof je een tuin met roundup besproeit.

Klopt, echter is het in het totaalplaatje wel genezend als uiteindelijke resultaat een genezing is, maar het blijft een middeltje dat niet voor de poes is en doet inderdaad veel omringende schade.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat laatste is dus wat ik bedoel.
Het punt is dat de rest van het lichaam er meestal zo'n enorme optater van krijgt dat er van genezing de eerstkomende jaren nog geen sprake is, als je de schadelijke effecten van de behandeling in ogenschouw neemt.

Vind je?quote:

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."quote:Op zondag 17 oktober 2010 04:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
Laatst bij het TVprogramma Radar hadden ze het over MMS. Een 'wondermiddel' tegen AIDS, kanker en andere ziektes dat een schoonmaakmiddel bleek te zijn.
Omdat het bacterieen doodt bij het schoonmaken zou het ook bacterieen doden in het lichaam. Om niet over je nek te gaan van de chloorlucht moet je er maar veel citroen doorheen gooien.

Ja natuurlijk weet ik wel dat het in wezen twee heel verschillende dingen zijn, maar om het een leek uit te leggen is het wel een handige vergelijking. Je kan niet van iedereen verwachten dat ze weten wat een oncogeen is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:09 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Bullshit. Schimmels kunnen snel groeien, maar ze groeien volledig onder hun eigen controle.
In kankercellen zijn oncogenen en het p51 gen gemuteerd en vandaar dat de celdeling ongeremd is.
De vergelijking met schimmels slaat dus werkelijk nergens op en het lijkt ook niet het minst op elkaar.

Ik ga dat topic eens doorlezenquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:54 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Vind je?
Ik heb ooit geprobeerd om MMS-promotie te stoppen op FOK, maar dat werd niet echt op prijs gesteld door de moderator.
Ik kreeg toen nog wel een spam-pm van iemand die MMS aan me wilde verkopen.
Als er iemand tegen dit soort gifmiddelen is, dan ben ik het wel!

Wat zou jij er van vinden als een familielid van jou met kanker naar zo'n figuur gaat? Zeg je dan ook "ga maar lekker dood, eigen schuld dikke bult"quote:Op zondag 17 oktober 2010 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik wel. Natuurlijk kun je ze op andere gedachten proberen te brengen, maar dat gaat lastig als men zich al heel ver heeft ingegraven.

Tja, met het afzetten van een arm met koudvuur red je de patient ook, maar erg gezond ziet hij er niet meer uitquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:46 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Klopt, echter is het in het totaalplaatje wel genezend als uiteindelijke resultaat een genezing is, maar het blijft een middeltje dat niet voor de poes is en doet inderdaad veel omringende schade.

Ik heb het e.e.a. gelezen...quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:40 schreef Dartanion het volgende:
[..]
google maar een keer op de term: colloïdaal zilver en zoek eerste de kwakzalvers op en zie welke magische eigenschappen ze aan zilver toekennen en daarna moet je dit lezen:
http://www.kwakzalverij.nl/1100/Bedrog_met_colloidaal_zilver
http://nccam.nih.gov/health/silver/
quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:47 schreef JoepiePoepie het volgende:
MMS helpt wel degelijk tegen kanker.
Het werkende bestanddeel (calciumhypochloriet) wordt onder andere gebruikt in zwembadreiniger.
Nou, ik heb nog nooit een zwembad met kanker gezien hoor!

Excuses aanvaardquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:09 schreef Dartanion het volgende:
Ik ga dat topic eens doorlezen
Ben blij dat ik naast zat! En mijn oprechte excuses!

Dat is eh.. nogal anders. Daar spreek je over blijvende schade. Bij mensen die m.b.v. chemo genezen hoeft er geen blijvende schade op te treden. En als het geneest zonder enig uiteindelijk letsel, is het toch gewoon uiteindelijk een geneesmiddel?quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja, met het afzetten van een arm met koudvuur red je de patient ook, maar erg gezond ziet hij er niet meer uit

Ik weet niet of jij op de hoogte bent van het feit dat je lichaam vol met bactierien zit die je helpen bij het afbreken van voedsel zodat je de voedingsstoffen kan opnemen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:13 schreef Yoewie het volgende:
En MMS is dus ook schadelijk?
Wat zou dat precies doen met je lichaam?
Kan me voorstellen dat het bacteriën dood maar wat zou het nog meer doden in je lichaam wat niet dood hoort te zijn?

Hoewel ik natuurlijk bij een familielid waar ik veel om geef al het mogelijke zal proberen te doen om ze van dit soort wilde plannen zoals chloor tegen kanker af te brengen is het uiteindelijk toch hun eigen keus, hoe pijnlijk dat voor de anderen ook zal zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als een familielid van jou met kanker naar zo'n figuur gaat? Zeg je dan ook "ga maar lekker dood, eigen schuld dikke bult"

Er is alleen wel een verschil tussen het bewust weigeren van medicatie omdat je niet genezen wil worden en het kiezen voor de onjuiste medicatie terwijl je wel genezen wil worden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:17 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hoewel ik natuurlijk bij een familielid waar ik veel om geef al het mogelijke zal proberen te doen om ze van dit soort wilde plannen zoals chloor tegen kanker af te brengen is het uiteindelijk toch hun eigen keus, hoe pijnlijk dat voor de anderen ook zal zijn.

Ik weet niet hoe lang de schade op celniveau tengevolge van chemo blijft bestaan. Normaal gesproken verversen alle cellen van een persoon eens in de 7 jaar dacht ik. Als iemand dus 7 jaar voor zijn uiteindelijke overlijden zou worden behandeld zou hij dus nooit meer genezen, op celniveau gezien dan.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:24 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat is eh.. nogal anders. Daar spreek je over blijvende schade. Bij mensen die m.b.v. chemo genezen hoeft er geen blijvende schade op te treden. En als het geneest zonder enig uiteindelijk letsel, is het toch gewoon uiteindelijk een geneesmiddel?

Tsja mensen die echt geloven dat zoiets gaat werken zijn op z'n zachtst gezegd natuurlijk wel een beetje dom...quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Er is alleen wel een verschil tussen het bewust weigeren van medicatie omdat je niet genezen wil worden en het kiezen voor de onjuiste medicatie terwijl je wel genezen wil worden.
Deze mensen zijn er van overtuigd dat ze genezen gaan worden met deze kwakzalverij. Dat is toch wel een beetje triest.

Het is vergelijkbaar met schoonmaakmiddelquote:Op zondag 17 oktober 2010 03:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Miracle_Mineral_Solution
Samenvatting: irriterend stofje dat niks uithaalt wordt in een medicinaal jasje gestopt en als wondermiddel verkocht

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat iemand die aan de kwakzalverij gaat, per definitie 'dom' is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:17 schreef BlueMage het volgende:
Tsja mensen die echt geloven dat zoiets gaat werken zijn op z'n zachtst gezegd natuurlijk wel een beetje dom...

Waar het op neerkomt is dat je genezen bent van kanker. Elk geneesmiddel heeft nou eenmaal zijn bijwerkingen. Die neem je voor lief omdat je van de ziekte af wil.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang de schade op celniveau tengevolge van chemo blijft bestaan. Normaal gesproken verversen alle cellen van een persoon eens in de 7 jaar dacht ik. Als iemand dus 7 jaar voor zijn uiteindelijke overlijden zou worden behandeld zou hij dus nooit meer genezen, op celniveau gezien dan.

De mevrouw in de OP weigert helaas de reguliere behandeling bij voorbaat al. Ze grijpt meteen naar de alternatieve geneeswijzen, omdat ze ervan overtuigd is dat dat het goede voor haar is. Dat deed Sylvia Millecam ook, waardoor haar kanker uitzaaide.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat iemand die aan de kwakzalverij gaat, per definitie 'dom' is.
Als je ernstig ziek bent, alles al geprobeerd hebt om beter te worden, kun je behoorlijk wanhopig worden, en daardoor naar de verkeerde middelen grijpen.
Dit sowieso. Het blijft misleiding en valse reclame dus het de manier waarop het verkocht wordt zou sowieso aangepakt moeten worden.quote:Daarom ben ik er dus wel heel erg op tegen om dit soort gif te promoten onder het mom van dat het allemaal ernstige ziektes geneest, omdat het niet alleen 'domme', maar ook wanhopige mensen in de verleiding brengt.

Wildgroei. bam, kanker in 1 woord uitgelegd, komt geen schimmel aan te pas.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:26 schreef Karammel het volgende:
Ergens kan ik me ook nog wel voorstellen dat een arts kanker vergelijkt met een schimmel. Een leek kan je zo vrij gemakkelijk uitleggen wat er ongeveer aan de hand is. Als iemand in een vreemde taal een vergelijking maakt dan kan dat nog wel eens verkeerd begrepen worden. Vooral als je al niet zo heel snugger bent.
Al is dat natuurlijk vrij naïef of te denken.
Ik heb overigens ook geen idee wat die behandeling inhoudt. Zal later die TROS uitzending nog eens doornemen.

Mja, maar om celdestructie nou maar af te doen als een bijwerking gaat ook wel wat verquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waar het op neerkomt is dat je genezen bent van kanker. Elk geneesmiddel heeft nou eenmaal zijn bijwerkingen. Die neem je voor lief omdat je van de ziekte af wil.

quote:Op zondag 17 oktober 2010 03:48 schreef Krantenman het volgende:
Kanker en schimmel zijn ook niet helemaal onvergelijkbaar om eerlijk te zijn. In beide gevallen gaat het om cellen die op een ongecontroleerde manier groeien.

Maar hoe je het ook draait of keert, dat recht hebben ze.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:25 schreef Appelknaller het volgende:
Leken die het beter denken te weten dan de experts, terechte klacht.

Sowieso is het helemaal niet goed om random bacteriën uit te roeien in het menselijk lichaam. Ze zitten daar niet voor niets en vervullen vaak essentiële functies in het maag-darmstelsel. Dat MMS verkloot de balans in je lichaam door die bacteriën te doden en veroorzaakt daarmee meer slechts dan goeds.quote:Op zondag 17 oktober 2010 04:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
Laatst bij het TVprogramma Radar hadden ze het over MMS. Een 'wondermiddel' tegen AIDS, kanker en andere ziektes dat een schoonmaakmiddel bleek te zijn.
Omdat het bacterieen doodt bij het schoonmaken zou het ook bacterieen doden in het lichaam. Om niet over je nek te gaan van de chloorlucht moet je er maar veel citroen doorheen gooien.

Ben je nou serieus tegen het gebruik van straling en chemo?quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar om celdestructie nou maar af te doen als een bijwerking gaat ook wel wat ver
Wat ik bedoelde is dat wanneer de celverversingstijd langer is dan de patient leeft, hij dus niet genezen is.

Nope, ervan uitgaande dat er geen beter alternatief is. Wel denk ik dat het met uiterste terughoudendheid toegepast moet worden. Bij behandeling van blaaskanker zie je bijvoorbeeld dat na operatieve verwijdering van de poliepen meteen een chemospoeling volgt. Ik vind dat nogal zwaar, te meer omdat de kans dat daarmee de poliepen niet meer terugkomen slechts met 10 a 15% afneemt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:42 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ben je nou serieus tegen het gebruik van straling en chemo?

Inderdaad. Daarom ben je na een zware antibioticakuur of flink hard zuipen een tijd flink aan de scheiterij: je bent de darmbacterien die je nodig hebt kwijt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Sowieso is het helemaal niet goed om random bacteriën uit te roeien in het menselijk lichaam. Ze zitten daar niet voor niets en vervullen vaak essentiële functies in het maag-darmstelsel. Dat MMS verkloot de balans in je lichaam door die bacteriën te doden en veroorzaakt daarmee meer slechts dan goeds.
Ah, en je denkt dat ze chemo inzetten bij een verkoudheid?quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nope, ervan uitgaande dat er geen beter alternatief is. Wel denk ik dat het met uiterste terughoudendheid toegepast moet worden.

Nee, maar het wordt wel sterk aangeraden bij het door mij geschetste voorbeeld van verwijdering van poliepen uit een blaas. Terwijl de aangetoonde kans dat de poliepen daarmee niet meer terugkomen slechts 10 tot 15% is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:36 schreef Catbert het volgende:
Ah, en je denkt dat ze chemo inzetten bij een verkoudheid?

Het voordeel van chemo is dat beginnende uitzaaiingen ook meegenomen worden. Het probleem met kanker is dat als je te nonchalant bent en er uitzaaiingen zijn, het dan ook meteen einde oefening is. Chemo is nogal een ranzig paardenmiddel, maar dit is gewoon een kwestie van "better safe than sorry".quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nee, maar het wordt wel sterk aangeraden bij het door mij geschetste voorbeeld van verwijdering van poliepen uit een blaas. Terwijl de aangetoonde kans dat de poliepen daarmee niet meer terugkomen slechts 10 tot 15% is.

Niet in de blaas met poliepen. Die kan je blijven weghalen. Je moet het wel bijhouden, maar chemo is absoluut geen vereiste om ze weg te krijgen. Het is hooguit een hulpmiddel. Aangezien de kans dat ze niet meer terugkomen slechts met 10 tot 15% toeneemt, is er ook een overeenkomende kleine kans dat uitzaaiingen niet aangepakt worden. Uitzaaiingen zijn overigens alleen afhankelijk van de agressiviteitsgraad en de mate waarin er controle en tijdig operatief ingrijpen wordt uitgeoefend.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het voordeel van chemo is dat beginnende uitzaaiingen ook meegenomen worden. Het probleem met kanker is dat als je te nonchalant bent en er uitzaaiingen zijn, het dan ook meteen einde oefening is. Chemo is nogal een ranzig paardenmiddel, maar dit is gewoon een kwestie van "better safe than sorry".

De chemotherapie wordt ook niet gegeven om de poliepen weg te krijgen, maar om de recidiefkans te verminderen. Bij ongeveer de helft van alle mensen met blaaskanker komen die poliepen (=kanker!) binnen een jaar weer terug, ook na het verwijderen van die poliepen. Bovendien is vaak niet alles te zien, het weefsel om die poliep kan ook al kwaadaardig zijn, maar tijdens zo'n operatie zie je dan nog 'normaal' blaasweefsel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet in de blaas met poliepen. Die kan je blijven weghalen. Je moet het wel bijhouden, maar chemo is absoluut geen vereiste om ze weg te krijgen. Het is hooguit een hulpmiddel. Aangezien de kans dat ze niet meer terugkomen slechts met 10 tot 15% toeneemt, is er ook een overeenkomende kleine kans dat uitzaaiingen niet aangepakt worden. Uitzaaiingen zijn overigens alleen afhankelijk van de agressiviteitsgraad en de mate waarin er controle en tijdig operatief ingrijpen wordt uitgeoefend.

Als fruit valt krijg je schimmelvorming op fruit...quote:

Die kansvermindering bedraagt overigens slechts 10 a 15%. Behandeling van uitzaaiingen met blaasspoelingen heeft ook niet zoveel zin omdat ze zich naar de buitenkant uitzaaien.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef June. het volgende:
De chemotherapie wordt ook niet gegeven om de poliepen weg te krijgen, maar om de recidiefkans te verminderen.

Jij kunt me vast wel een serieuze link geven waar de bevestiging staat van je uitspraak.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:47 schreef ZheDeviLL het volgende:
[..]
Als fruit valt krijg je schimmelvorming op fruit...
En ook erin...als je je stoot bv...kun je op die plek ook kanker ontwikkelen..op den duur...tis een zwakkere plek.
Lach er maar om...maar ik heb daar toch wel eens over na zitten denken...het waarom!
En hoe het ontstaat...

Kanker is geen rotting, heeft niets met schimmels te maken en ontstaat niet door een blauwe plek. Kanker is het ongeremd delen van lichaamseigen cellen door diverse mutaties in het genoom.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:47 schreef ZheDeviLL het volgende:
[..]
En ook erin...als je je stoot bv...kun je op die plek ook kanker ontwikkelen..op den duur...tis een zwakkere plek.
Lach er maar om...maar ik heb daar toch wel eens over na zitten denken...het waarom!
En hoe het ontstaat...

Daarom hebben mensen ook bijna altijd kanker in hun inwendige organen en niet op hun arm of been (die je heel vaak stoot).quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:47 schreef ZheDeviLL het volgende:
[..]
En hoe het ontstaat...

Een open mind houden is altijd praktisch, maar je moet geen onzin binnen laten stromen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 01:57 schreef ZheDeviLL het volgende:
http://www.kankeriseenschimmel.nl/
http://www.kankerpatient.net/viewtopic.php?t=3491
http://www.curenaturalicancro.nl/
http://www.newtreatments.org/kanker
Wat waar is ?
Maar het is wel interessant om een open mind te houden

Mijn hd is huge!quote:Op maandag 18 oktober 2010 02:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een open mind houden is altijd praktisch, maar je moet geen onzin binnen laten stromen.
Ik kan je garanderen dat dit allemaal je reinste onzin is. Die kennis heb ik.

Dat kun je niet zomaar stellen of heb je daar een (wetenschappelijke) bron voor? En metastasen behandel je er niet mee, maar dat beweerde ik ook niet. Wel iets beter lezenquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die kansvermindering bedraagt overigens slechts 10 a 15%. Behandeling van uitzaaiingen met blaasspoelingen heeft ook niet zoveel zin omdat ze zich naar de buitenkant uitzaaien.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |