abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87658420
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:29 schreef Appelknaller het volgende:
Op links kankeren terwijl rechts al die Marokkanen en Turken hierheen gehaald heeft :')
goed opgemerkt!
pi_87659405
er is verkeerd volk hierheen gekomen zoals economische vluchtelingen.
als je rijk bent heb je daar ook last van .verkeerde mensen die voor je poen bij je komen hielelikkken.
  maandag 18 oktober 2010 @ 02:40:27 #103
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87659928
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kijk, dat is nuance. Welke ik bij veel andere mensen van linkse signatuur niet terug kan vinden.
Er zijn maar weinig links-denkenden die de problemen ontkennen.

Wellicht is men te vaak bezig met het ontkrachten van bepaalde opmerkingen die vanuit de PVV-hoek komen.

Ander voorbeeld met zelfde soort strekking:

Jantje heeft slechte cijfers gehaald op school.
De meester belt de ouders op en begint direct met "Jantje zal later nooit iets bereiken en is een loser, etc"

Door de invalshoek van de meester schieten de ouders automatisch in de verdediging, beide partijen vergeten in te gaan op het werkelijke probleem (de slechte cijfers), maar discussieren eerst een half uur verhit over de 'foute' opmerking van de meester, over dat Jantje wel wat zal bereiken, etc.

Nu wil ik de problematiek die gepaard gaat met de multiculturele samenleving niet vergelijken met slechte schoolresultaten. Mijn voorbeeld is puur bedoeld, om te illustreren dat mensen vaak geneigd zijn met elkaar in discussie te gaan over hele andere zaken dan het werkelijke probleem, terwijl dit niet per definitie hoeft te betekenen dat men het werkelijke probleem ontkent of probeert te ontkennen.
Krekker is de bom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 04:09:09 #104
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87660380
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:53 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Leven en laten leven? Geen zin om je andere post te quoten maar zo komen in Nederland wonen waar andere normen en waarden gelden. Hoezo hoeven ze zich niet aan te passen?
Als ze zich niet aan de wet houden worden ze gewoon volgens de Nederlandse wet bestraft maar verder...in hoeverre heb jij last van hun "onaangepastheid" ? :)
Hallon!
  maandag 18 oktober 2010 @ 04:20:31 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87660414
In Angela Merkel zie ik de zoveelste spijtoptant...

Sterker nog, ik zie nog meer spijtoptanten die kleur hebben bekend en nog meer spijtoptanten die de waarheid nog moeten ontdekken...
pi_87660437
Merkel zegt dat oa Moslims voorgoed in Duitsland zijn, dus daar verschilt ze al enorm met Wilders. Zijn natte droom is dat alle moslims (wacht, hij noemt ze aanhangers van de Islam omdat het anders te zeer riekt naar discriminatie) uit Europa zijn ver(jaagd)dwenen.
  Forum Admin maandag 18 oktober 2010 @ 08:01:21 #107
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_87660936
Racistisch geleuter van EuroBirdV8 verwijderd. De discussie erover dus ook.
pi_87662419
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 04:28 schreef Zehra het volgende:
Merkel zegt dat oa Moslims voorgoed in Duitsland zijn, dus daar verschilt ze al enorm met Wilders. Zijn natte droom is dat alle moslims (wacht, hij noemt ze aanhangers van de Islam omdat het anders te zeer riekt naar discriminatie) uit Europa zijn ver(jaagd)dwenen.
Precies. Merkel zegt dat ze zich aan de wet moeten houden en de taal moeten leren. Meer niet!
pi_87664134
Vogeltjesdans :') De enige reden dat de atoombommen in WOII heeft gewerkt is heel simpel. De Amerikanen waren op dat punt de enigen die atoombommen hadden om te gooien.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_87664595
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef BlueMage het volgende:
Even zonder trollen/flamen: ik beschouw mezelf als vrij links maar ook ik heb kritiek op de multicul om mij heen en ook ik ontken niet dat er problemen zijn met kutmarokkaantjes, ik weet alleen dat de oplossing niet zo simpel is als Geertje die voorspiegelt.
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_87664925
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
Maar nu , wat nu? Constante gekanker op moslims elke dag in alle media.

Wat is het doel ?
Het doel? Geen allochtonen meer in Nederland. Dat is het doel!
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:38:00 #112
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87665524
Is er eigenlijk wel een korte termijn oplossing voor dit probleem? Op het vuurpeleton voor iedereen die niet conform de Nederlandse maatstaven leeft na dan.

Het enige wat ik zou zien is de nieuwere generaties zo hoog mogelijk opleiden zodat ze in staat zijn niet alleen zichzelf te onderhouden maar ook verstandig genoeg te zijn hun eigen keuzes te maken.
Volgensmij is de hoofd reden dat deze groepen over het algemeer crimineler zijn echt gewoon dat ze laag opgeleid en uitzichtloos zijn.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_87669573
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:38 schreef Frag_adder het volgende:
Is er eigenlijk wel een korte termijn oplossing voor dit probleem? Op het vuurpeleton voor iedereen die niet conform de Nederlandse maatstaven leeft na dan.

Het enige wat ik zou zien is de nieuwere generaties zo hoog mogelijk opleiden zodat ze in staat zijn niet alleen zichzelf te onderhouden maar ook verstandig genoeg te zijn hun eigen keuzes te maken.
Volgensmij is de hoofd reden dat deze groepen over het algemeer crimineler zijn echt gewoon dat ze laag opgeleid en uitzichtloos zijn.
en wie betaald dat? de belastingbetaler?
buitenlanders willen maar één ding, zo snel mogelijk geld verdienen.
snel geld verdienen door tig jaar voor een hoog diploma op school te verblijven gaat hun te langzaam......

en ja, een vuurpeloton zou een optie zijn....
pi_87669867
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

snel geld verdienen door tig jaar voor een hoog diploma op school te verblijven gaat hun te langzaam......

Jij bent eng
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:49:58 #115
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87670558
quote:

[..]

Ik zou liever zien dat mijn belaasting geld ging naar het onderwijs in het algemeen en dan ook dus naar de buitenlanders die hier onderzoek uitvoeren dan naar uitkeringen. Het eerste levert tenminste nog iets op.
Het ging mij er meer om naar de oorzaak dat de groep buitenlanders hier procentueel crimineler is dan Nederlanders, dat heeft echt niets met huidskleur of geloofsovertuiging te maken maar met opvoeding.
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:55:36 #116
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87670776
quote:

Volgens mij is er geen korte termijn oplossing voor dit soort problemen (dat is precies de val waarin alle Wilders stemmers lopen) ik ben het met je eens dat betere opleiding/meer kansen bieden zal gaan helpen alsmede van beide kanten wat meer tolerantie voor elkaars manier van leven (het "leven & laten leven" wat ik al eerder aangaf) uiteraard moet dit niet tot in het extreme worden doorgetrokken, maar volgens mij zijn dit toch echt de enige oplossingen. Niet het korten op "linkse hobbies" zoals de PVV dat zo mooi noemt: juist dat soort "hobbies" kunnen helpen bij de integratie/lange termijn oplossing van dit probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 18-10-2010 16:52:39 ]
Hallon!
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:22:59 #117
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87671757
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen kort termijn oplossing voor dit soort problemen (dat is precies de val waarin alle Wilders stemmers lopen) ik ben het met je eens dat betere opleiding/meer kansen bieden zal gaan helpen alsmede van beide kanten wat meer tolerantie voor elkaars manier van leven (het "leven & laten leven" wat ik al eerder aangaf) uiteraard moet dit niet tot in het extreme worden doorgetrokken, maar volgens mij zijn dit toch echt de enige oplossingen. Niet het korten op "linkse hobbies" zoals de PVV dat zo mooi noemt: juist dat soort "hobbies" kunnen helpen bij de integratie/lange termijn oplossing van dit probleem.
Het zou inderdaad wel wat meer van BEIDE kanten mogen komen. Van mij hoeven ze echt geen 100% Nederlander te worden maar mogen ze binnen onzen samenleving gewoon hun eigen plek vinden. Als ik kijk naar Nederlanders die ik ken die in Amerika of Engeland wonen hebben die ook gewoon hun Nederlandse identiteit behouden en dat gaat prima. Aan de andere kant snap ik ook dat er afkeer komt als ze hier maar overal moskeen uit de grond stampen alsof het niets is, dat past ook niet in ons straatbeeld. Het is een moeilijk probleem, en ik denk dat integratie gewoon niet binnen een generatie of 3 - 5 mogelijk is en dat dit geaccepteerd zal moeten worden. En klopt, dit korte termijn denken wint veel zieltjes maar uiteindelijk kost het alleen maar meer geld en lijkt het maar langer te gaan duren...
pi_87673097
quote:

[..]

Hier mag je niks tegen zeggen want dan demoniseer je.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:01:10 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87673150
quote:

[..]

Vandaar dat er genoeg niet aziatische allochtonen zijn die hoger opgeleid zijn dan jij :').
Krekker is de bom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:08:55 #120
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87673529
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hier mag je niks tegen zeggen want dan demoniseer je.
Mensen voor een vuurpeleton wensen op basis van hun afkomst gaat wel wat verder dan alleen demoniseren.

Spijtig dat sommigen al zo'n verziekt wereldbeeld hebben dat er in hun ogen niet of nauwelijks allochtonen bestaan die wel hard en eerlijk werken voor hun geld en een mooi diploma.
Krekker is de bom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:20:34 #121
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_87674019
Klopt. Mensen die zo verbittered over rassen of afkomst denken hebben een verwrongen wereldbeeld. Die hebben HEEL wat nodig om hier vanaf te komen. Zou in dit geval vuurpeleton ook een optie zijn? Of stuur alle gedesillusioneerden met een verwrongen wereldbeeld naar een eigen stuk land, waar alleen andere blanken zijn! :D
Altijd de kleine lettertjes lezen!
pi_87674179
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mensen voor een vuurpeleton wensen op basis van hun afkomst gaat wel wat verder dan alleen demoniseren.

Spijtig dat sommigen al zo'n verziekt wereldbeeld hebben dat er in hun ogen niet of nauwelijks allochtonen bestaan die wel hard en eerlijk werken voor hun geld en een mooi diploma.
100% mee eens. Je interpreteert mijn post verkeerd denk ik. ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:45:07 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87675086
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

100% mee eens. Je interpreteert mijn post verkeerd denk ik. ;)
Ik moet zeggen dat ik voor ik mijn reactie postte wel even zat te twijfelen hoe ik jouw post moest interpreteren. Uiteindelijk verkeerd gegokt :P
Krekker is de bom!
pi_87676145
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik voor ik mijn reactie postte wel even zat te twijfelen hoe ik jouw post moest interpreteren. Uiteindelijk verkeerd gegokt :P
:P :P :P
Derevaun Seraun.
pi_87676727
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:32 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Jij bent eng
Zeér eng ja.... en 100x gevaarlijker voor onze samenkeving dat welke willekeurige moslim dan ook.
Nog enger is dat ze het zelf niet dioor hebben.
pi_87676942
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Zehra het volgende:

[..]

Zeér eng ja.... en 100x gevaarlijker voor onze samenkeving dat welke willekeurige moslim dan ook.
Nog enger is dat ze het zelf niet dioor hebben.
Onze samenkeving mag toch wel kapot gaan. Jammer is dat niemand dat dioor heeft.
Derevaun Seraun.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:54:18 #127
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87677950
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:22 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het zou inderdaad wel wat meer van BEIDE kanten mogen komen. Van mij hoeven ze echt geen 100% Nederlander te worden maar mogen ze binnen onzen samenleving gewoon hun eigen plek vinden. Als ik kijk naar Nederlanders die ik ken die in Amerika of Engeland wonen hebben die ook gewoon hun Nederlandse identiteit behouden en dat gaat prima. Aan de andere kant snap ik ook dat er afkeer komt als ze hier maar overal moskeen uit de grond stampen alsof het niets is, dat past ook niet in ons straatbeeld. Het is een moeilijk probleem, en ik denk dat integratie gewoon niet binnen een generatie of 3 - 5 mogelijk is en dat dit geaccepteerd zal moeten worden. En klopt, dit korte termijn denken wint veel zieltjes maar uiteindelijk kost het alleen maar meer geld en lijkt het maar langer te gaan duren...
Idd beide kanten moeten wat toleranter worden naar elkaar toe, daar is nog nooit iemand aan dood gegaan. :P
Hallon!
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:28:46 #128
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87679522
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:33 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Onze samenkeving mag toch wel kapot gaan.
:? 8)7

Waarom mag dit wel en van wie mag dit wel?
Krekker is de bom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:24:57 #129
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87681511
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er staan toch gewoon straffen op criminaliteit? Bestraffen van wandaden gebeurt dus gewoon. Je wil waarschijnlijk dus harder straffen. Dat lost niets op, recidive in de VS (waar ze harder straffen) is bijvoorbeeld veel hoger dan in Nederland.
Dit
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:31:03 #130
pi_87681752
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niet iedere pedofiel verkracht kindjes, maar dat wil niet zeggen dat alleen de verkrachtende pedofielen verderfelijk zijn natuurlijk.
Niet iedereen PVV-er is een bierzuipende hooligan, maar dat wil niet zeggen dat alleen de bierzuipende hooligans die PVV stemmen verderfelijk zijn natuurlijk.
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:27:52 #131
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87684127
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niet iedere pedofiel verkracht kindjes, maar dat wil niet zeggen dat alleen de verkrachtende pedofielen verderfelijk zijn natuurlijk.
Wat een belachelijke vergelijking _O-

Een niet verkrachtende pedofiel heeft inderdaad nog steeds dezelfde verderfelijke voorkeur als een verkrachtende pedofiel, namelijk de voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen.

Wil jij zeggen dat een niet relschoppende Moslim die geen overvallen pleegt en niet scheldt, hier in gedachten eigenlijk wel de voorkeur aan geeft? 8)7 _O-
Krekker is de bom!
pi_87687709
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef DasApart het volgende:
Klopt. Mensen die zo verbittered over rassen of afkomst denken hebben een verwrongen wereldbeeld. Die hebben HEEL wat nodig om hier vanaf te komen. Zou in dit geval vuurpeleton ook een optie zijn? Of stuur alle gedesillusioneerden met een verwrongen wereldbeeld naar een eigen stuk land, waar alleen andere blanken zijn! :D
zeg, kom jij wel eens buiten?
of gebruik je zoveel drugs dat alles ''liefdelijk'' is?

ik gun iedereen een kans, maar pas je dan aan.

probeer jij eens anders in een moslimland jouw idealen door de strot te duwen.
geloof me, je haalt de voorpagina (met een kruisje)
een buitenlander die een vrouw enkel als vokvee ziet, hoort hier niet. dat ideaal haal je ook bij hun niet uit door een diploma te laten behalen.

en het gaat mij niet zozeer om ras en afkomst, maar om de ellende die ze meenemen.
buitenlanders die al tientallen jaren wonen, en nog geen enkel woord nederlands spreken. nee, als je je niet wilt aanpassen aan je gastland, blijf dan lekker weg :N
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:46:56 #133
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87688188
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

een buitenlander die een vrouw enkel als vokvee ziet, hoort hier niet. dat ideaal haal je ook bij hun niet uit door een diploma te laten behalen.

en het gaat mij niet zozeer om ras en afkomst, maar om de ellende die ze meenemen.
buitenlanders die al tientallen jaren wonen, en nog geen enkel woord nederlands spreken. nee, als je je niet wilt aanpassen aan je gastland, blijf dan lekker weg :N
Lees jij je vorige post anders nog eens even door.
Krekker is de bom!
  Eindredactie Games maandag 18 oktober 2010 @ 21:03:03 #134
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87689047
quote:

[..]

Denk jij nog serieus genomen te worden wanneer je mensen op basis van afkomst voor een vuurpeleton wenst? :D

Doe eenieder en jezelf een lol en ga gezellig terug naar stormfront.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:16:16 #135
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87689724
quote:
opleiding: MBO ICT N4
Ik zeg niks, ik zeg niks...

:')
Hallon!
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:17:42 #136
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_87689804
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:03 schreef 2dope het volgende:

[..]

Denk jij nog serieus genomen te worden wanneer je mensen op basis van afkomst voor een vuurpeleton wenst? :D

Doe eenieder en jezelf een lol en ga gezellig terug naar stormfront.
Lees zijn post nog eens goed, het gaat hem niet om het ras en hun afkomst. Het gaat hem echter om de idealen die ze hoog in het vaandel hebben.
En het zijn nou juist die idealen die voor problemen zorgen hier.

Ik gun ieder zijn geloof, ik ben er ook voor om iedereen in zijn/haar waarde te laten, echter, daarbij vind ik het niet meer dan normaal dat je je aanpast aan je gastland. Nederland geeft die mensen een 2e kans, het minste wat je als buitenlander kunt doen is je aanpassen.
En dat doe je niet door hier in burka's rond te lopen, terwijl een ander herkenbaar moet zijn.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:21:08 #137
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87689991
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
Maar nu , wat nu? Constante gekanker op moslims elke dag in alle media.

Wat is het doel ?
Het doel is om op gelovigen te kankeren, eerst de moslims, daarna de christenen, en daarna de rest })
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:25:15 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87690181
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:17 schreef cvboer het volgende:

[..]

Lees zijn post nog eens goed, het gaat hem niet om het ras en hun afkomst. Het gaat hem echter om de idealen die ze hoog in het vaandel hebben.

Ik gun ieder zijn geloof, ik ben er ook voor om iedereen in zijn/haar waarde te laten, echter, daarbij vind ik het niet meer dan normaal dat je je aanpast aan je gastland. Nederland geeft die mensen een 2e kans, het minste wat je als buitenlander kunt doen is je aanpassen.
En dat doe je niet door hier in burka's rond te lopen, terwijl een ander herkenbaar moet zijn.
Tuurlijk gaat het wel om ras en afkomst wanneer iemand ervan overtuigd is dat alle mensen van een bepaald ras of met een bepaalde afkomst profiteurs zijn. Om daarna het vuurpeloton als optie naar voren te brengen.

Lees anders de volgende post nog eens na:

quote:

[..]

En in zijn verwijderde post sprak hij niet heel veel aardiger over buitenlanders.
Krekker is de bom!
  Eindredactie Games maandag 18 oktober 2010 @ 21:28:22 #139
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87690336
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:17 schreef cvboer het volgende:

[..]

Lees zijn post nog eens goed,
Nou vooruit:

quote:

[..]
quote:
het gaat hem niet om het ras en hun afkomst.
Verrek, je hebt gelijk. Hij oordeelt niet op ras of afkomst, het gaat om "de buitenlanders" in het algemeen _O- :')

quote:
Het gaat hem echter om de idealen die ze hoog in het vaandel hebben.
Want die idealen zijn voor iedere buitenlander gelijk? Ik val jou er verder niet op aan hoor, het gaat mij púúr om het ontbreken van enige nuance.

quote:
Tuurlijk, helemaal mee eens. Ik heb echt een broertje dood aan uitzuigers, parasieten en idioot lage straffen. Echter vind ik niet dat je 'het integratieprobleem' (alleen) bij immigranten zelf neer moet leggen. En als je dan gaat roepen dat ze maar afgemaakt moeten worden ben je óf aan het trollen óf een achterlijke kankernazi.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_87690401
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het wel om ras en afkomst wanneer iemand ervan overtuigd is dat alle mensen van een bepaald ras of met een bepaalde afkomst profiteurs zijn. Om daarna het vuurpeloton als optie naar voren te brengen.

Lees anders de volgende post nog eens na:
[..]

En in zijn verwijderde post sprak hij niet heel veel aardiger over buitenlanders.
quote:

wie sprak er als eerste over de vuurpeloton?
  Eindredactie Games maandag 18 oktober 2010 @ 21:31:57 #141
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87690540
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:29 schreef EuroBirdV8 het volgende:

wie sprak er als eerste over de vuurpeloton?
Who cares? Jij draagt het aan als 'oplossing' :') .
pi_87690734
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:31 schreef 2dope het volgende:

[..]

Who cares? Jij draagt het aan als 'oplossing' :') .
in een moslimland is het ook een oplossing...
en als ik nederland zo bekijk...wel....begint het er eentje te worden
  Eindredactie Games maandag 18 oktober 2010 @ 21:46:47 #143
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87691365
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:35 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

en als ik nederland zo bekijk...wel....begint het er eentje te worden
Dus je komt niet terug op je vorige, weinig aan de fantasie overlatende post dat 'buitenlanders' (alle immigranten dus) hier komen met slechts kwalijke bedoelingen en dat afschieten een oplossing zou kunnen zijn? Maw, dat is een oplossing waar jij je in zou kunnen vinden? Ik begin nu oprecht nieuwsgierig te worden naar jouw wereldbeeld :{ .
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:51:34 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87691617
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:35 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

Het vuurpeloton de oplossing voor buitenlanders? Dat ze er in sommige moslimlanden barbaarse gebruiken op nahouden oke... maar buitenlanders massaal voor het vuurpeloton is mij niet bekend.

En los daarvan, jij zou blijkbaar toch wel graag naar het voorbeeld van een moslimland willen leven begrijp ik dus? :)
Krekker is de bom!
pi_87692945
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het vuurpeloton de oplossing voor buitenlanders? Dat ze er in sommige moslimlanden barbaarse gebruiken op nahouden oke... maar buitenlanders massaal voor het vuurpeloton is mij niet bekend.

En los daarvan, jij zou blijkbaar toch wel graag naar het voorbeeld van een moslimland willen leven begrijp ik dus? :)
nee, meer als nederlander die zich thuis kan voelen in eigen land.
begin mijzelf steeds meer als buitenlander te zien in mijn eigen vaderland.
en nogmaals. ik heb geen haat jegens buitenlanders algemeen, maar aan de buitenlanders die hier de boel komen verpesten.
en dat zijn er helaas meer als de brave buitenlanders.
en zeker de meesten die niks met de westerse kultuur te maken willen hebben.
blijf dan weg.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:34:29 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_87693988
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef cvboer het volgende:
Denk dat ook veel linkse figuren hel goed weten dat er veel problemen zijn met de integratie van niet westerse allochtonen, maar dat ze de problemen niet willen zien. Daarom wuiven ze het probleem weg om maar niet in discussie te hoeven gaan.
Vergeet tevens niet alle linkse figuren die profiteren van de multicul ellende: sociale dienstverleners, integratiebureau's, straatcoach projecten en alle andere subsidie clubjes ter bevordering van integratie van de allochtoonse medemens. Al het belastinggeld dat losgeweekt wordt voor subsidies daar krijgen zij een percentage van (zelf te bepalen salaris, vriendjes op de loonlijst, auto, kantoorspullen en computers daarvan betalen).
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:52:47 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_87694970
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:15 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

nee, meer als nederlander die zich thuis kan voelen in eigen land.
begin mijzelf steeds meer als buitenlander te zien in mijn eigen vaderland.
en nogmaals. ik heb geen haat jegens buitenlanders algemeen, maar aan de buitenlanders die hier de boel komen verpesten.
en dat zijn er helaas meer als de brave buitenlanders.
en zeker de meesten die niks met de westerse kultuur te maken willen hebben.
blijf dan weg.
Waarom wil je gebruiken (zoals het vuurpeloton) waarvan jij denkt dat deze in moslimlanden voorkomen in Nederland invoeren?

En je hebt geen haat jegens buitenlanders in 't algemeen maar volgens jou willen ze wel allemaal maar 1 ding:

"buitenlanders willen maar één ding, zo snel mogelijk geld verdienen. snel geld verdienen door tig jaar voor een hoog diploma op school te verblijven gaat hun te langzaam......"

En wanneer je spreekt over negers vermeld je er tussen haakjes bij (aap) en wanneer je spreekt over moslims heb je het direct over terroristen? (In jouw verwijderde post).

En dan vind je het raar dat sommige mensen moeilijk kunnen geloven dat jij geen hekel hebt aan buitenlanders in het algemeen?

En hoe kom je erbij dat de meerderheid van de buitenlanders de boel aan het verpesten is? (Ja het zijn er te veel die de boel verzieken, maar dat is totaal niet hetzelfde als een meerderheid).
Krekker is de bom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:56:40 #148
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_87695212
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 16:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Laat je nakijken idioot.
_O-

Een gelovige die iemand anders een idioot noemt. Alhoewel de uitlatingen van bijdehand wel wat ver gaan.
Bedankt Hans.
pi_87696951
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Merkel zegt dat ze zich aan de wet moeten houden en de taal moeten leren. Meer niet!
En dat de moslims dat dus ook niet doen en dat een groot probleem is voor Duitsland, op basis waarvan ze de multiculturele samenleving mislukt acht.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87697036
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:53 schreef internal het volgende:
Vogeltjesdans :') De enige reden dat de atoombommen in WOII heeft gewerkt is heel simpel. De Amerikanen waren op dat punt de enigen die atoombommen hadden om te gooien.
Als ze die niet hadden gehad, hadden ze wel een andere manier gevonden om het conflict in een keer te beeindigen. Dan hadden ze wel 100 bommenwerpers op Hiroshima losgelaten ofzo, dat had hetzelfde effect gehad.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87697220
EuroBirdV8 pleit voor de wet van de jungle, want dat werkt in al die andere landen ook zo goed (Afghanistan, Iran, Saoedi-Arabië).
Wanneer wil je de sharia invoeren EuroBirdV8? :r
Ga weg
pi_87697300
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen korte termijn oplossing voor dit soort problemen (dat is precies de val waarin alle Wilders stemmers lopen)
Dat denk ik dus wel. Door gewoon eens een keer HARD op te treden tegen gasten die de boel telkens weer verzieken. En dan voor iedereen, moslim, christen, hindoe of wat dan ook.

quote:
ik ben het met je eens dat betere opleiding/meer kansen bieden zal gaan helpen
Hoeveel kansen wil je ze nog geven? Hoeveel kansen hebben ze gehad? Hoe vaak zijn we niet tolerant en begrijpend geweest? Hoe vaak hebben we niet de knuffelmethode gebruikt? En hoe vaak zijn die kansen niet lachend afgewezen?

Het houdt natuurlijk ook een keer op met "kansen geven" want die willen ze toch niet. Dan gooien we het dus over een andere boeg. Een die wel effect sorteert.
pi_87697752
van MSN Today:

Door: Novum, Vernieuwd: 18-10-2010
Taliban waarschuwen kabinet om 'anti-islambeleid'
(Novum) - Uitvoering van het 'anti-islambeleid' van Geert Wilders kan leiden tot een aanslag in Nederland. Daarvoor waarschuwt de officiële woordvoerder van de Taliban voor Oost- en Noord-Afghanistan Zabiullah Mujahed in een interview met de Volkskrant.

Mujahed stelt dat als Wilders het voor elkaar krijgt meer anti-islamitische wetgeving of voor moslims nadelige wetten goedgekeurd te krijgen, er geen twijfel mogelijk is dat moslims uit andere landen actie zullen ondernemen om hun moslimsbroeders en -zusters te helpen. Een aanslag is het uiterste actiemiddel. "Als Nederland zijn anti-islambeleid doorzet of verergert, is het zeker dat Nederland doelwit zal zijn van een aanslag door een jihad-groep."

De groep die de aanslag pleegt kan volgens Mujahed ook gewoon uit Nederland komen. "Jullie eigen moslims zullen Nederland aanvallen en andere internationale jihadgroepen zullen klaarstaan om te helpen." Of er al concrete plannen zijn voor een aanslag, laat de woordvoerder in het midden.

Enkele weken geleden dreigde een hoge Talibanleider ook al dat Nederland gaat boeten voor het belachelijk maken van de islam. Wali-ur Rehman, de belangrijkste commandant van de Taliban in Pakistan, waarschuwt dat de weg die Nederland is ingeslagen heel gevaarlijk is. De Nederlandse regering wetten maakt volgens hem wetten die tegen moslims bedoeld zijn. "We gaan ze een lesje leren."

Mujahed zegt verder over een mogelijk nieuwe Nederlandse missie in Afghanistan, waarover het kabinet-Rutte zich moet gaan buigen, dat als de regering besluit de missie in het land te hervatten, Nederland weer zal worden beschouwd als vijandig land.
--------------------------------------------------------------------------------

heerlijk niet?
islam...........

en kom aub niet met dat gebeurt niet.....9/11 nog bekend?
nu de omgekeerde wereld. wat als nederlandse extremisten dit tegen hun zouden ondernemen?
o en wee.......

enne, dit staat wel dagelijks in de krant in de naam van de islam...........
en wij moeten soepeler worden jegens buitenlanders?

w/
pi_87697914
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef DasApart het volgende:
Wat een bull. De problemen bedoeld in dit topic zijn voornamelijk cultureel bepaald en niet op basis van ras.

Ik zal je eens wat vertellen, en dat mag je in je zak steken: een goede bekende van me is eigenaresse van een reintegratiebureau. Iemand die echt met passie mensen aan het werk helpt en 's avonds om 23:00 nog de telefoon aan heeft staan. Als ik haar nu mail krijg ik binnen een halfuur antwoord terug. Zo iemand dus.
Die dame had eens een marokkaanse jongen in dienst genomen van haar bedrijf. Van het hele jaar is hij maar 4 weken aanwezig geweest. Dan moest hij naar zijn zieke oom in marokko, en kwam hij 8 weken later eens terug. Een paar dagen daarna ging hij op vakantie. Daarna was meneer ziek. Toen trouwde er weer iemand in marokko.
Die vrouw heeft ook diverse marokkaanse mensen bemiddeld naar een nieuwe baan. Maar stuk voor stuk hebben ze allemaal hun baan, die met zoveel moeite was geregeld, verpest. Ze kwamen na een paar dagen niet meer opdagen, dan waren ze weer ziek, dan een grote mond tegen de baas, dan weer "nee dat werk doe ik niet".
Die vrouw, die dus oprecht al die marokkanen heeft willen helpen, heeft daarna besloten om nooit meer een marokkaan aan te nemen. Ik lieg niet, dit zijn haar eigen woorden en ze is echt geen racist. Ze wil mensen helpen. Maar dit stukje praktijk toont weer de keiharde realiteit aan: mensen uit bepaalde culturele achtergronden willen gewoon niet.

En nee, ik zeg niet dat alle marokkanen/allochtonen zo zijn. Maar het gedrag van deze groepen is wel voor een heel groot deel cultureel bepaald en die cultuur staat nou niet bepaald model voor een gezonde arbeidsmoraal. Ik heb het niet verzonnen, ze doen het toch echt zelf!
pi_87698410
quote:

[..]

Je zegt het wel hard, maar ik snap je wel. En ik kan me heel goed voorstellen dat je je kapot ergert aan die mensen die niet mee lijken te willen doen. Voor een deel is dat ook zo en gaat het inderdaad om onwillig tuig dat in het land van afkomst zelfs als uitschot wordt gezien. Maar ik zou je wel willen vragen je te realiseren dat zeker niet iedereen zo is. Er zijn zat hardwerkende en goedwillende moslims, en die verdienen hun plek hier in Nederland.

Ik ben verder wel met je eens dat we eens moeten stoppen met alles maar goedvinden van het gedeelte dat niet mee wil met Nederland. Het tuig dat zich profileert met criminaliteit en uitblinkt in een compleet participatieloze houding, dat echt 100% schijt heeft aan Nederland. Die mogen ze wat mij betreft kei- en keihard aanpakken. Ik kan het niet uitstaan dat iemand hier naartoe komt om rotzooi te schoppen, los van welke afkomst ook.

quote:
Helaas is dat ook waar. Ik heb samengewerkt met zo'n gast. "Iek bien al faiftien jaahr ien Neddaland". En tja, noem mij maar weer een racist, maar de Nederlandse taal leren is toch niet zo moeilijk?

O, en zijn vrouw sprak na 15 jaar nog steeds geen Nederlands.
pi_87698444
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:

Deze is ook mooi:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vrouw_slaan___.html
pi_87698488
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:39 schreef Nikmans het volgende:
EuroBirdV8 pleit voor de wet van de jungle, want dat werkt in al die andere landen ook zo goed (Afghanistan, Iran, Saoedi-Arabië).
Wanneer wil je de sharia invoeren EuroBirdV8? :r
Hij zegt het wel hard, maar ben je het met me eens dat onwillig tuig - onafhankelijk van afkomst - aangepakt moet worden? En dat de huidige aanpak daarin faalt?
pi_87698541
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat denk ik dus wel. Door gewoon eens een keer HARD op te treden tegen gasten die de boel telkens weer verzieken. En dan voor iedereen, moslim, christen, hindoe of wat dan ook.
Als je naar andere landen kijkt dan is er volgens mij maar één recept voor een vredig samenleven in een multiculturele samenleving: minderheden mogen financieel niet (veel) beter of slechter af zijn en moeten met rust worden gelaten.

Je hoeft niet lang te zoeken om voorbeelden te vinden die dit bevestigen in positieve (Zwitserland, Catalonië) danwel in negatieve zin (voormalige Sovjetunie, voormalig Joegoslavië, Baskenland, België, Turkije...)

De kunst is dus om ervoor te zorgen dat allochtonen niet economisch achtergesteld blijven. Je moet ervoor zorgen dat ook allochtone jongeren op het rechte pad blijven, een goede opleiding krijgen en uiteindelijk een fatsoenlijke baan krijgen. Maar zelfs als je succesvol beleid kan opzetten, dan nog gaat er eigenlijk per definitie nog een hele generatie overheen.

(En dan is nog de vraag wat zo'n succesvol beleid dan precies is. Lik-op-stukbeleid bij jeugdcriminaliteit misschien? Minimumstraffen voor jeugdcriminelen niet. Gemengde scholen schijnen ook alleen maar averechts te werken. Misschien zou je het bij de moslims via de moskee moeten doen, door van Imam een beschermd beroep te maken en als overheid invloed uit te oefenen op de opleiding daartoe.)

Al met al denk ik dus dat BlueMage dus wel een punt heeft, dat het een kwestie van een lange adem is om de problemen met bepaalde groepen allochtonen op te lossen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2010 00:17:10 ]
pi_87698906
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hij zegt het wel hard, maar ben je het met me eens dat onwillig tuig - onafhankelijk van afkomst - aangepakt moet worden? En dat de huidige aanpak daarin faalt?
Tuig dient aangepakt te worden maar wat mij betreft dient de instelling van voorgenoemd tuig aangepakt te worden, waardoor we niet in de discussie vervallen 'straffen we wel hard genoeg' en 'heeft het wel nut' en jaren discussie gaan voeren over recidive, TBS, dwangverpleging en overvolle gevangenissen.
Het grote probleem is dat misdaad nu eenmaal loont en dat er genoeg mensen zijn die om een of andere zieke reden opkijken tegen stoere boeven cq gangsters, waardoor dat op de een of andere manier een minder treurig pad lijkt.

Ik vind 'gewoon harder straffen' zo'n vreselijke manier van symptoombestrijding. Natuurlijk zie ik een moordenaar, verkrachter, weet ik veel, liever niet op straat en inderdaad, als je zo iemand 25 jaar in de cel gooit dan bereik je dat ie weg is maar wat dan? Hij komt toch wel weer vrij, of je nu 5 of 25 jaar vast zit en denk je serieus dat iemand die zijn halve leven tussen de criminelen heeft gezeten nog zin heeft om iets anders te doen? Gewoon nog harder straffen als ie terugvalt, zou je kunnen zeggen. Tuurlijk. Levenslang dan maar? Overvolle gevangenissen. Vuurpeloton? :')

Liever zie ik het gewoon helemaal niet gebeuren (en ik weet zeker dat jij er ook zo over denkt) maar om zover te komen moeten er dingen grondig aangepakt en veranderd worden, waardoor het idee om dan maar het criminele pad op te gaan minder aantrekkelijk wordt. Feit blijft gewoon dat drugs dealen veel geld oplevert voor weinig moeite en als die morele grens van het 'fout zitten' eenmaal overschreden is, je jezelf zou beroven als je het niet zou doen, want je zou wel gek zijn om 40 uur per week een of ander kutbaantje te gaan werken terwijl je met veel minder inspanning veel meer geld binnenharkt en als bonus ook nog het respect hebt van allemaal kleine kutjochies die je stoer vinden.

Pfoei :') lang betoog geworden hoor. Maar even in het kort: JA, ik vind dat tuig aangepakt dient te worden en JA, ik vind dat het huidige systeem daarin tekort komt en wellicht dat de straffen gewoon domweg verhogen sommige mensen afschrikt, maar ik zie het niet als een goede oplossing.
Ga weg
pi_87698958
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je naar andere landen kijkt dan is er volgens mij maar één recept voor een vredig samenleven in een multiculturele samenleving: minderheden mogen financieel niet (veel) beter of slechter af zijn en moeten met rust worden gelaten.
Bedoel je daarmee de achterstelling van Christenen in moslimlanden, zoals met de Christenen in Pakistan die als allerlaatste geholpen werden?
pi_87699056
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee de achterstelling van Christenen in moslimlanden, zoals met de Christenen in Pakistan die als allerlaatste geholpen werden?
Als die zich daardoor achtergesteld voelen, dan lijkt mij de kans reëel dat ze zich uiteindelijk (uit protest) zullen gaan misdragen, waardoor ze nog minder geliefd bij de andere Pakistani's worden, enzovoort. ;)

Maar eigenlijk had ik ook al een heleboel andere voorbeelden genoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2010 00:31:18 ]
pi_87699154
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:24 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Tuig dient aangepakt te worden maar wat mij betreft dient de instelling van voorgenoemd tuig aangepakt te worden, waardoor we niet in de discussie vervallen 'straffen we wel hard genoeg' en 'heeft het wel nut' en jaren discussie gaan voeren over recidive, TBS, dwangverpleging en overvolle gevangenissen.
Dat overleggen en polderen hebben we toch 40 jaar gedaan? En kijk waar het ons gebracht heeft: een alles-moet-kunnen cultuur.

quote:
Het grote probleem is dat misdaad nu eenmaal loont en dat er genoeg mensen zijn die om een of andere zieke reden opkijken tegen stoere boeven cq gangsters, waardoor dat op de een of andere manier een minder treurig pad lijkt.
Zogenaamde vernedertrajecten door die jongens hun spullen af te pakken hebben aantoonbaar niet gewerkt.

quote:
Ik vind 'gewoon harder straffen' zo'n vreselijke manier van symptoombestrijding. Natuurlijk zie ik een moordenaar, verkrachter, weet ik veel, liever niet op straat en inderdaad, als je zo iemand 25 jaar in de cel gooit dan bereik je dat ie weg is maar wat dan?
Ik heb ze liever in de gevangenis dan vrij op straat.

quote:
Liever zie ik het gewoon helemaal niet gebeuren (en ik weet zeker dat jij er ook zo over denkt) maar om zover te komen moeten er dingen grondig aangepakt en veranderd worden, waardoor het idee om dan maar het criminele pad op te gaan minder aantrekkelijk wordt.
Klopt, echter dat betreft de instelling van die gasten en die verander je niet met polderen, overleggen, alles maar goedvinden, praten over hoe we hem kunnen opvangen, goh jongen hoe kunnen we je helpen.

Je verandert het misschien ook niet met harder straffen, maar je haalt ze tenminste wel van de straat af waardoor ze in ieder geval niet nog meer slachtoffers maken. Want nu zit degene die aangifte doet van een overval langer op het politiebureau dan de dader.

Nederland moet zich eens wat meer richten op de slachtoffers in plaats van de daders.
pi_87699257
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Als die zich daardoor achtergesteld voelen, dan lijkt mij de kans reëel dat ze zich uiteindelijk (uit protest) zullen gaan misdragen, waardoor ze nog minder geliefd bij de andere Pakistani's worden, enzovoort. ;)

Maar eigenlijk had ik ook al een heleboel andere voorbeelden genoemd.
Achtergesteld voelen? Ze werden achtergesteld, konden achteraan in de rij aansluiten voor hulpgoederen en waren als laatste aan de beurt om geholpen te worden. Zo tolerant naar andere religies zijn ze in Pakistan.

En geen Christen heeft zich misdragen. Kom daar hier maar eens om bij de eerste de beste moslim die zich "gediscrimineerd" voelt.

En ben je die foto van die "laten we hopen dat alle ongelovigen snel zullen sterven" Pakistaan, net nadat de hulpgelden binnen waren vergeten?
pi_87699386
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Achtergesteld voelen? Ze werden achtergesteld, konden achteraan in de rij aansluiten voor hulpgoederen en waren als laatste aan de beurt om geholpen te worden. Zo tolerant naar andere religies zijn ze in Pakistan.
Of ze het werden boeit geen zak. Waar het om gaat is of ze zich achtergesteld voelen.

(Dat kan ook twee kanten op gaan: de allochtoon die zich achtergesteld voelt vanwege discriminatie, en de autochtoon die zich achtergesteld voelt omdat z'n baan wordt ingepikt. Om maar eens wat te noemen. Dat kan natuurlijk niet allebei tegelijk waar zijn, maar het gevoel kan wel bij beide kanten tegelijk bestaan.)

quote:
En geen Christen heeft zich misdragen. Kom daar hier maar eens om bij de eerste de beste moslim die zich "gediscrimineerd" voelt.

En ben je die foto van die "laten we hopen dat alle ongelovigen snel zullen sterven" Pakistaan, net nadat de hulpgelden binnen waren vergeten?
Misschien dat Pakistan de Christenen dan wel hard genoeg onderdrukt dat ze zich koest houden. Maar onderdrukking lijkt me niet iets wat je in Nederland moet willen en bovendien is het bij al te grote minderheden ook niet vol te houden op de lange termijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2010 00:47:37 ]
pi_87699495
Als polderen of whatever niet werkt dan doe je iets anders. Wat? Geen idee.
Het probleem is echter dat een kabinet geen echte duurzame oplossingen kan koppen omdat ze daar na hun regeerperiode door de oppositie op worden afgerekend, mensen willen snelle oplossingen en binnen het huidige politieke systeem kan ik ze dat niet kwalijk nemen.
Ga weg
pi_87699570
de christenen hebben ook de indianen uitgemoord zo'n 500 jaar geleden.
geloof en geld veroorzaken oorlog en ellende,het zou verboden moeten worden om het te misbruiken om dingen voor elkaar te krijgen.kerk en staat moet gescheiden blijven.
pi_87699835
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Of ze het werden boeit geen zak. Waar het om gaat is of ze zich achtergesteld voelen.

(Dat kan ook twee kanten op gaan: de allochtoon die zich achtergesteld voelt vanwege discriminatie, en de autochtoon die zich achtergesteld voelt omdat z'n baan wordt ingepikt. Om maar eens wat te noemen. Dat kan natuurlijk niet allebei tegelijk waar zijn, maar het gevoel kan wel bij beide kanten tegelijk bestaan.)
[..]

Misschien dat Pakistan de Christenen dan wel hard genoeg onderdrukt dat ze zich koest houden. Maar onderdrukking lijkt me niet iets wat je in Nederland moet willen en bovendien is het bij al te grote minderheden ook niet vol te houden op de lange termijn.
behalve als de minderheden de meerderheid gaat worden en de rollen omgedraaid worden maar dan is het te laat.
pi_87699898
quote:
Mijn klacht betreft dan ook de voortdurende hypochrisie van links als het om het ontkennen van multicultiproblemen gaat
Volgens mij ontkent niemand dat er problemen zijn hoor.
pi_87700235
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:02 schreef labradoor het volgende:

[..]

behalve als de minderheden de meerderheid gaat worden en de rollen omgedraaid worden maar dan is het te laat.
Krijgen we die onzin weer :|W

En nee, ik ga daarover niet in discussie - ik ga hier geen stoomcursus demografie geven, en als je al genoeg kennis van dit vakgebied hebt dan kun je ook prima zelf de zin en onzin van wat je beweert nagaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2010 01:28:08 ]
pi_87700362
15 miljoen noem ik geen onzin.
mensen hebben grenzen nodig anders loopt het uit de hand.
de weegschaal slaat door en dat kost geld,veel geld.
pi_87700438
quote:

[..]

Het boeit geen zak dat iemand van noodzakelijke hulp verstoken blijft, alleen maar omdat hij Christen is??? Als een moslim dat hier overkwam zou heel links Nederland moord en brand schreeuwen, maar als het om een Christen gaat is het ok?
pi_87700704
quote:

Misschien dat Pakistan de Christenen dan wel hard genoeg onderdrukt dat ze zich koest houden.
WTF??? Het gaat gewoon om mensen die in de rij staan voor noodhulp en alleen worden gediscrimineerd omdat ze Christen zijn. Het zijn geen criminelen.

Maar ik begrijp dat jij het okee vindt dat Christenen in Pakistan op basis van hun geloof hard onderdrukt worden terwijl criminele moslims hier maar geknuffeld en kansen geboden moeten worden?
pi_87700768
in nederland schijnt misdaad te lonen.
geen diploma's?word crimineel en je krijg ze gratis kado in de bajes
pi_87700808
pi_87702046
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het boeit geen zak dat iemand van noodzakelijke hulp verstoken blijft, alleen maar omdat hij Christen is??? Als een moslim dat hier overkwam zou heel links Nederland moord en brand schreeuwen, maar als het om een Christen gaat is het ok?
Natuurlijk boeit het op zichzelf wel, maar het staat los van het punt dat ik maakte. Sorry dat ik niet gezellig met je mee afdwaal naar allerlei dwaalsporen. :@
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:26:29 #176
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87702052
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]

Hoeveel kansen wil je ze nog geven? Hoeveel kansen hebben ze gehad? Hoe vaak zijn we niet tolerant en begrijpend geweest? Hoe vaak hebben we niet de knuffelmethode gebruikt? En hoe vaak zijn die kansen niet lachend afgewezen?

Het houdt natuurlijk ook een keer op met "kansen geven" want die willen ze toch niet. Dan gooien we het dus over een andere boeg. Een die wel effect sorteert.
En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?

Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen? Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken. En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist. Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve ( :r ) discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.
pi_87702065
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

WTF??? Het gaat gewoon om mensen die in de rij staan voor noodhulp en alleen worden gediscrimineerd omdat ze Christen zijn. Het zijn geen criminelen.

Maar ik begrijp dat jij het okee vindt dat Christenen in Pakistan op basis van hun geloof hard onderdrukt worden terwijl criminele moslims hier maar geknuffeld en kansen geboden moeten worden?
Zeg ik ergens dat ik het okee vind dat/als Pakistan Christenen onderdrukt? Nee. Ik zeg juist dat we zoiets in Nederland niet moeten willen - natuurlijk omdat het moreel harstikke fout is. En dan maak jij daarvan dat ik het in Pakistan prima zou vinden? Goeie grap. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2010 08:35:43 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:26:47 #178
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87704426
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?

Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen? Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken. En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist. Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve ( :r ) discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.
Door ze ongelimiteerd kansen te geven verspreiden ze zich hier als kanker. Ze kunnen gewoon doen en laten wat ze willen hier, resulterend over 40 jaar dat er meer buitenlanders zijn dan Nederlanders. Dan vind ik dat je pedofielen / necrofielen / verkrachters ook ongelimiteerd kansen moet bieden.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:34:17 #179
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87704643
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:26 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Door ze ongelimiteerd kansen te geven verspreiden ze zich hier als kanker. Ze kunnen gewoon doen en laten wat ze willen hier, resulterend over 40 jaar dat er meer buitenlanders zijn dan Nederlanders. Dan vind ik dat je pedofielen / necrofielen / verkrachters ook ongelimiteerd kansen moet bieden.
Kennelijk hanteren wij een andere definitie van kans, op zich zitten er voor ons als normale geen limiten aan. Waarom voor die gastarbeiders, die inmiddels een nederlands paspoort hebben dan wel? Ik ben niet voor het toelaten van meer kansloze asielzoekers, als je hier wilt komen wonen dan zorg je maar dat je werk hebt. Maar die mensen die hier zijn en nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen wij moeilijk uitzetten en dienen daarom naar mijn mening dezelfde kansen geboden te worden als de mensen die al 100 generaties hier wonen.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:48:31 #180
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87705072
Investeren in maatschappelijk/sociaal cultureel werk zodat dit op de goede manier wordt uitgevoerd (dus nee niet knuffelen, handje vasthouden, alles maar accepteren want het ziijn zielige buitenlanders) zou m.i een hoop bijdragen aan een betere samenleving. Maar ja Geertje en consorten vinden dit "linkse hobbies" waar dringend op bezuinigd moet worden. :N
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:09:46 #181
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87705727
Ik moet zeggen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de huidige plannen van ons nieuwe kabinet maar wat is eigenlijk de oplossing waarmee Geertje en zo nu mee gaan komen?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:16:59 #182
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87705926
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:09 schreef Frag_adder het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de huidige plannen van ons nieuwe kabinet maar wat is eigenlijk de oplossing waarmee Geertje en zo nu mee gaan komen?
Iets met vooral meer en harder straffen en het liefst lastige Marokkaantjes de grens over zetten. en verder bezuinigen op "linkse hobbies" zoals daar zijn fatsoenlijk onderwijs. :')
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:34:49 #183
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87706452
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Iets met vooral meer en harder straffen en het liefst lastige Marokkaantjes de grens over zetten. en verder bezuinigen op "linkse hobbies" zoals daar zijn fatsoenlijk onderwijs. :')
Nou ja dan kan je zeggen wat je wilt maar de afkeer tussen beide kampen gaat dan alleen nog maar toenemen, wat weer meer zetels zal opleveren de volgende verkiezingen... Ik ben overigens ook tegen veel linkse ideeen ik denk alleen dat ze met zo een beleid zichzelf diep in de vingers gaan snijden... en het nog eens vele malen meer geld gaat kosten
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:47:30 #184
pi_87711228
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:
van MSN Today:

Door: Novum, Vernieuwd: 18-10-2010
(Novum) - Uitvoering van het 'anti-islambeleid' van Geert Wilders kan leiden tot een aanslag in Nederland. Daarvoor waarschuwt de officiële woordvoerder van de Taliban voor Oost- en Noord-Afghanistan Zabiullah Mujahed in een interview met de Volkskrant.

Mujahed stelt dat als Wilders het voor elkaar krijgt meer anti-islamitische wetgeving of voor moslims nadelige wetten goedgekeurd te krijgen, er geen twijfel mogelijk is dat moslims uit andere landen actie zullen ondernemen om hun moslimsbroeders en -zusters te helpen. Een aanslag is het uiterste actiemiddel. "Als Nederland zijn anti-islambeleid doorzet of verergert, is het zeker dat Nederland doelwit zal zijn van een aanslag door een jihad-groep."

De groep die de aanslag pleegt kan volgens Mujahed ook gewoon uit Nederland komen. "Jullie eigen moslims zullen Nederland aanvallen en andere internationale jihadgroepen zullen klaarstaan om te helpen." Of er al concrete plannen zijn voor een aanslag, laat de woordvoerder in het midden.

Enkele weken geleden dreigde een hoge Talibanleider ook al dat Nederland gaat boeten voor het belachelijk maken van de islam. Wali-ur Rehman, de belangrijkste commandant van de Taliban in Pakistan, waarschuwt dat de weg die Nederland is ingeslagen heel gevaarlijk is. De Nederlandse regering wetten maakt volgens hem wetten die tegen moslims bedoeld zijn. "We gaan ze een lesje leren."

Mujahed zegt verder over een mogelijk nieuwe Nederlandse missie in Afghanistan, waarover het kabinet-Rutte zich moet gaan buigen, dat als de regering besluit de missie in het land te hervatten, Nederland weer zal worden beschouwd als vijandig land.
--------------------------------------------------------------------------------

heerlijk niet?
islam...........

en kom aub niet met dat gebeurt niet.....9/11 nog bekend?
nu de omgekeerde wereld. wat als nederlandse extremisten dit tegen hun zouden ondernemen?
o en wee.......

enne, dit staat wel dagelijks in de krant in de naam van de islam...........
en wij moeten soepeler worden jegens buitenlanders?

w/
Dit zijn figuranten van de CIA. Laat je toch niets wijsmaken.
Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.

11 september was een inside job, dat weet de meest verstokte republikein ondertussen ook wel.

Wilders en trawanten, zij hebben maar een doel: de burgerrechten ontmantelen en de ultieme politiestaat in voeren. Moslims zijn daartoe een excuus en de aanslagen worden door de veiligheidsdiensten in scene gezet, de zogenaamde false flag operations.

Als er iemand is de belangen van de multinationals, de eurofielen, de 'hoge heren' behartigt, is het meneer Wilders wel. Die man is een slang en spreekt niet de waarheid over zijn werkelijke motieven, over wie hij werkelijk dient.

Al Qai'da, Bin Laden. :') Leuk gecreëerde sprookjes door de veiligheidsdiensten. :W
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:51:05 #185
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_87711390
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.

11 september was een inside job, dat weet de meest verstokte republikein ondertussen ook wel.

Wilders en trawanten, zij hebben maar een doel: de burgerrechten ontmantelen en de ultieme politiestaat in voeren. Moslims zijn daartoe een excuus en de aanslagen worden door de veiligheidsdiensten in scene gezet, de zogenaamde false flag operations.

Als er iemand is de belangen van de multinationals, de eurofielen, de 'hoge heren' behartigt, is het meneer Wilders wel. Die man is een slang en spreekt niet de waarheid over zijn werkelijke motieven, over wie hij werkelijk dient.

Al Qai'da, Bin Laden. :') Leuk gecreëerde sprookjes door de veiligheidsdiensten. :W
En Londen?
Madrid?
Die talloze aanslagen in andere landen?
Allemaal inside jobs?
Ze hebben het er maar druk mee hoor, die wereldomvattende geheime diensten.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:56:59 #186
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87711657
quote:

[..]

Je bent je er toch wel van bewust dat aluminium hoedjes zeer slecht zijn voor het milieu gezien de hoeveelheid energie die nodig is aluminium te winnen uit bauxiet?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:59:28 #187
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_87711766
quote:

[..]

:') :') :')
Bedankt Hans.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:08:48 #188
pi_87712183
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En Londen?
Madrid?
Die talloze aanslagen in andere landen?
Allemaal inside jobs?
Ze hebben het er maar druk mee hoor, die wereldomvattende geheime diensten.
Er gaan dan ook miljarden euro's naar toe, ze zijn ook bezig met INDECT (zie NWS).

De wapenindustrie is de meest lucratieve industrie en de industrie waar het meeste geld in om gaat wereldwijd, dus daar zijn nogal wat belangen.

Al die maatregelen die de rechtsstaat omver werpen, zoals camera-toezicht, het nieuwe paspoort dat in strijd is met de Europese richtlijnen, het onbeperkt bewaren van data en telefoongesprekken, e-mails, al deze burgervijandige maatregelen zijn alleen mogelijk als er angst is voor een vijand. Aangezien er geen vijand is, heeft de overheid zelf een vijand geschapen.
pi_87712489
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Er gaan dan ook miljarden euro's naar toe, ze zijn ook bezig met INDECT (zie NWS).

De wapenindustrie is de meest lucratieve industrie en de industrie waar het meeste geld in om gaat wereldwijd, dus daar zijn nogal wat belangen.

Al die maatregelen die de rechtsstaat omver werpen, zoals camera-toezicht, het nieuwe paspoort dat in strijd is met de Europese richtlijnen, het onbeperkt bewaren van data en telefoongesprekken, e-mails, al deze burgervijandige maatregelen zijn alleen mogelijk als er angst is voor een vijand. Aangezien er geen vijand is, heeft de overheid zelf een vijand geschapen.
waar europa mee bezig is is de deur open zetten voor de ''vijand''...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:27:46 #190
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87713097
Jezus Eurobird wat ben jij een eng ventje. :')
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:30:39 #191
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87715874
Zowel links (Linkse_Boomknuffelaar) en rechts (Eurobird) laten zich hier nou niet bepaald van hun slimste kant zien. :')

Ik benadruk steeds dat hulp en ondersteuning op de juiste manier geleverd moeten worden en dat tolerantie van beide kanten moet komen. Wel verdient iedere inwoner van Nederland (en ja dat zijn die kutmarokkaantjes ook, 4de generatie ofzo vaak al) wat mij betreft dezelfde kansen.
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:51:58 #192
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87716763
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:30 schreef BlueMage het volgende:
Zowel links (Linkse_Boomknuffelaar) en rechts (Eurobird) laten zich hier nou niet bepaald van hun slimste kant zien. :')

Ik benadruk steeds dat hulp en ondersteuning op de juiste manier geleverd moeten worden en dat tolerantie van beide kanten moet komen. Wel verdient iedere inwoner van Nederland (en ja dat zijn die kutmarokkaantjes ook, 4de generatie ofzo vaak al) wat mij betreft dezelfde kansen.
En waar staat mevrouw dan? :P
Het moet inderdaad van beide kanten komen maar toleratie van twee kanten laten komen is heel moeilijk. Vooral als de ene groep veel groter is, probleer maar eens 15.000.000 mensen zich te laten aanpassen voor 100.00 etc. Ik ben bang dat voor dit probleem ik de oplossing niet meer mee maak.
pi_87717155
Wat ik niet snap he?
Wat is het probleem nu precies.

Irritante rotjochies? Die worden aangepakt. Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld. Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt. Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn? Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?

Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwd :? Waarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?

Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whatever :') Sorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.
Ga weg
pi_87720549
pi_87720954
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:23 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[ afbeelding ]
Met medestanders als jou heeft Wilders geen tegenstanders meer nodig :')
Ga weg
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:38:05 #196
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87721109
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En waar staat mevrouw dan? :P
Het moet inderdaad van beide kanten komen maar toleratie van twee kanten laten komen is heel moeilijk. Vooral als de ene groep veel groter is, probleer maar eens 15.000.000 mensen zich te laten aanpassen voor 100.00 etc. Ik ben bang dat voor dit probleem ik de oplossing niet meer mee maak.
Centrum links, D'66. :)

't Is moeilijk maar ik hoop dat ik nog tijdens m'n leven iig meemaak dat onze samenleving er weer wat ik zou het haast...gezelliger willen noemen op wordt. Ik ben een optimist, stiekem. :P

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:33 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Met medestanders als jou heeft Wilders geen tegenstanders meer nodig :')
:X
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:39:23 #197
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87721144
Ik heb het heel erg met je post eens dat het gewoon wordt opgeblazen en net gedaan wordt alsof we worden binnen gevallen als ten tijde van de 2e wereld oorlog. Aan de andere kant vind ik dat het woord racisme ook wel heel erg vaak gebruikt wordt als slachtoffer rol om een discussie te beeindigen die ze niet kunnen winnen :S.
Er is wel degelijk een probleem omdat er bij een bepaalde bevolkings groep een hoger criminatileits percentage, gemiddeld een lagere opleiding en een groter deel uitkering trekt. Maar om daar nou een partij voor op te richten vind ik inderdaad te ver gaan. Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:41:20 #198
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87721238
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef Nikmans het volgende:
Wat ik niet snap he?
Wat is het probleem nu precies.

Irritante rotjochies? Die worden aangepakt. Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld. Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt. Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn? Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?

Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwd :? Waarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?

Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whatever :') Sorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.
Kijk jij bent denk ik behoorlijk tolerant en niet bang voor vreemde invloeden, ik snap best dat dat voor anderen moeilijker is, wat vreemd is, is natuurlijk toch wel een beetje eng. Maar het niet opblazen en proberen samen het tuig (ongeacht nationaliteit, geloof, etc) aan te pakken lijkt me een heel goed idee. :)
Hallon!
pi_87721275
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:39 schreef Frag_adder het volgende:
Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.
Dat werkt dus helaas niet ;( Wat werkt is HARDERE AANPAK roepen en mensen kwaad maken omdat je constant met marges van vier jaar zit te kutten en er gewoon op wordt afgerekend als het dan niet allemaal beter is -O-
Ga weg
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:53:06 #200
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87721664
Mooie is ook dat die hele PVV achterban het allemaal de schuld van de (R)overheid vindt en dat zij het moeten oplossen, maar vervolgens wel keihard willen bezuinigen op de (R)overheid. :') :')
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')