abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:26:29 #176
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87702052
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]

Hoeveel kansen wil je ze nog geven? Hoeveel kansen hebben ze gehad? Hoe vaak zijn we niet tolerant en begrijpend geweest? Hoe vaak hebben we niet de knuffelmethode gebruikt? En hoe vaak zijn die kansen niet lachend afgewezen?

Het houdt natuurlijk ook een keer op met "kansen geven" want die willen ze toch niet. Dan gooien we het dus over een andere boeg. Een die wel effect sorteert.
En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?

Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen? Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken. En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist. Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve ( :r ) discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_87702065
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

WTF??? Het gaat gewoon om mensen die in de rij staan voor noodhulp en alleen worden gediscrimineerd omdat ze Christen zijn. Het zijn geen criminelen.

Maar ik begrijp dat jij het okee vindt dat Christenen in Pakistan op basis van hun geloof hard onderdrukt worden terwijl criminele moslims hier maar geknuffeld en kansen geboden moeten worden?
Zeg ik ergens dat ik het okee vind dat/als Pakistan Christenen onderdrukt? Nee. Ik zeg juist dat we zoiets in Nederland niet moeten willen - natuurlijk omdat het moreel harstikke fout is. En dan maak jij daarvan dat ik het in Pakistan prima zou vinden? Goeie grap. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2010 08:35:43 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:26:47 #178
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87704426
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?

Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen? Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken. En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist. Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve ( :r ) discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.
Door ze ongelimiteerd kansen te geven verspreiden ze zich hier als kanker. Ze kunnen gewoon doen en laten wat ze willen hier, resulterend over 40 jaar dat er meer buitenlanders zijn dan Nederlanders. Dan vind ik dat je pedofielen / necrofielen / verkrachters ook ongelimiteerd kansen moet bieden.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:34:17 #179
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87704643
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:26 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Door ze ongelimiteerd kansen te geven verspreiden ze zich hier als kanker. Ze kunnen gewoon doen en laten wat ze willen hier, resulterend over 40 jaar dat er meer buitenlanders zijn dan Nederlanders. Dan vind ik dat je pedofielen / necrofielen / verkrachters ook ongelimiteerd kansen moet bieden.
Kennelijk hanteren wij een andere definitie van kans, op zich zitten er voor ons als normale geen limiten aan. Waarom voor die gastarbeiders, die inmiddels een nederlands paspoort hebben dan wel? Ik ben niet voor het toelaten van meer kansloze asielzoekers, als je hier wilt komen wonen dan zorg je maar dat je werk hebt. Maar die mensen die hier zijn en nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen wij moeilijk uitzetten en dienen daarom naar mijn mening dezelfde kansen geboden te worden als de mensen die al 100 generaties hier wonen.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:48:31 #180
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87705072
Investeren in maatschappelijk/sociaal cultureel werk zodat dit op de goede manier wordt uitgevoerd (dus nee niet knuffelen, handje vasthouden, alles maar accepteren want het ziijn zielige buitenlanders) zou m.i een hoop bijdragen aan een betere samenleving. Maar ja Geertje en consorten vinden dit "linkse hobbies" waar dringend op bezuinigd moet worden. :N
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:09:46 #181
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87705727
Ik moet zeggen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de huidige plannen van ons nieuwe kabinet maar wat is eigenlijk de oplossing waarmee Geertje en zo nu mee gaan komen?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:16:59 #182
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87705926
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:09 schreef Frag_adder het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de huidige plannen van ons nieuwe kabinet maar wat is eigenlijk de oplossing waarmee Geertje en zo nu mee gaan komen?
Iets met vooral meer en harder straffen en het liefst lastige Marokkaantjes de grens over zetten. en verder bezuinigen op "linkse hobbies" zoals daar zijn fatsoenlijk onderwijs. :')
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:34:49 #183
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87706452
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Iets met vooral meer en harder straffen en het liefst lastige Marokkaantjes de grens over zetten. en verder bezuinigen op "linkse hobbies" zoals daar zijn fatsoenlijk onderwijs. :')
Nou ja dan kan je zeggen wat je wilt maar de afkeer tussen beide kampen gaat dan alleen nog maar toenemen, wat weer meer zetels zal opleveren de volgende verkiezingen... Ik ben overigens ook tegen veel linkse ideeen ik denk alleen dat ze met zo een beleid zichzelf diep in de vingers gaan snijden... en het nog eens vele malen meer geld gaat kosten
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:47:30 #184
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87711228
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:
van MSN Today:

Door: Novum, Vernieuwd: 18-10-2010
Taliban waarschuwen kabinet om 'anti-islambeleid'
(Novum) - Uitvoering van het 'anti-islambeleid' van Geert Wilders kan leiden tot een aanslag in Nederland. Daarvoor waarschuwt de officiële woordvoerder van de Taliban voor Oost- en Noord-Afghanistan Zabiullah Mujahed in een interview met de Volkskrant.

Mujahed stelt dat als Wilders het voor elkaar krijgt meer anti-islamitische wetgeving of voor moslims nadelige wetten goedgekeurd te krijgen, er geen twijfel mogelijk is dat moslims uit andere landen actie zullen ondernemen om hun moslimsbroeders en -zusters te helpen. Een aanslag is het uiterste actiemiddel. "Als Nederland zijn anti-islambeleid doorzet of verergert, is het zeker dat Nederland doelwit zal zijn van een aanslag door een jihad-groep."

De groep die de aanslag pleegt kan volgens Mujahed ook gewoon uit Nederland komen. "Jullie eigen moslims zullen Nederland aanvallen en andere internationale jihadgroepen zullen klaarstaan om te helpen." Of er al concrete plannen zijn voor een aanslag, laat de woordvoerder in het midden.

Enkele weken geleden dreigde een hoge Talibanleider ook al dat Nederland gaat boeten voor het belachelijk maken van de islam. Wali-ur Rehman, de belangrijkste commandant van de Taliban in Pakistan, waarschuwt dat de weg die Nederland is ingeslagen heel gevaarlijk is. De Nederlandse regering wetten maakt volgens hem wetten die tegen moslims bedoeld zijn. "We gaan ze een lesje leren."

Mujahed zegt verder over een mogelijk nieuwe Nederlandse missie in Afghanistan, waarover het kabinet-Rutte zich moet gaan buigen, dat als de regering besluit de missie in het land te hervatten, Nederland weer zal worden beschouwd als vijandig land.
--------------------------------------------------------------------------------

heerlijk niet?
islam...........

en kom aub niet met dat gebeurt niet.....9/11 nog bekend?
nu de omgekeerde wereld. wat als nederlandse extremisten dit tegen hun zouden ondernemen?
o en wee.......

enne, dit staat wel dagelijks in de krant in de naam van de islam...........
en wij moeten soepeler worden jegens buitenlanders?

w/
Dit zijn figuranten van de CIA. Laat je toch niets wijsmaken.
Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.

11 september was een inside job, dat weet de meest verstokte republikein ondertussen ook wel.

Wilders en trawanten, zij hebben maar een doel: de burgerrechten ontmantelen en de ultieme politiestaat in voeren. Moslims zijn daartoe een excuus en de aanslagen worden door de veiligheidsdiensten in scene gezet, de zogenaamde false flag operations.

Als er iemand is de belangen van de multinationals, de eurofielen, de 'hoge heren' behartigt, is het meneer Wilders wel. Die man is een slang en spreekt niet de waarheid over zijn werkelijke motieven, over wie hij werkelijk dient.

Al Qai'da, Bin Laden. :') Leuk gecreëerde sprookjes door de veiligheidsdiensten. :W
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:51:05 #185
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_87711390
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.

11 september was een inside job, dat weet de meest verstokte republikein ondertussen ook wel.

Wilders en trawanten, zij hebben maar een doel: de burgerrechten ontmantelen en de ultieme politiestaat in voeren. Moslims zijn daartoe een excuus en de aanslagen worden door de veiligheidsdiensten in scene gezet, de zogenaamde false flag operations.

Als er iemand is de belangen van de multinationals, de eurofielen, de 'hoge heren' behartigt, is het meneer Wilders wel. Die man is een slang en spreekt niet de waarheid over zijn werkelijke motieven, over wie hij werkelijk dient.

Al Qai'da, Bin Laden. :') Leuk gecreëerde sprookjes door de veiligheidsdiensten. :W
En Londen?
Madrid?
Die talloze aanslagen in andere landen?
Allemaal inside jobs?
Ze hebben het er maar druk mee hoor, die wereldomvattende geheime diensten.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:56:59 #186
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87711657
quote:

[..]

Je bent je er toch wel van bewust dat aluminium hoedjes zeer slecht zijn voor het milieu gezien de hoeveelheid energie die nodig is aluminium te winnen uit bauxiet?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:59:28 #187
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_87711766
quote:

[..]

:') :') :')
Bedankt Hans.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:08:48 #188
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87712183
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En Londen?
Madrid?
Die talloze aanslagen in andere landen?
Allemaal inside jobs?
Ze hebben het er maar druk mee hoor, die wereldomvattende geheime diensten.
Er gaan dan ook miljarden euro's naar toe, ze zijn ook bezig met INDECT (zie NWS).

De wapenindustrie is de meest lucratieve industrie en de industrie waar het meeste geld in om gaat wereldwijd, dus daar zijn nogal wat belangen.

Al die maatregelen die de rechtsstaat omver werpen, zoals camera-toezicht, het nieuwe paspoort dat in strijd is met de Europese richtlijnen, het onbeperkt bewaren van data en telefoongesprekken, e-mails, al deze burgervijandige maatregelen zijn alleen mogelijk als er angst is voor een vijand. Aangezien er geen vijand is, heeft de overheid zelf een vijand geschapen.
pi_87712489
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Er gaan dan ook miljarden euro's naar toe, ze zijn ook bezig met INDECT (zie NWS).

De wapenindustrie is de meest lucratieve industrie en de industrie waar het meeste geld in om gaat wereldwijd, dus daar zijn nogal wat belangen.

Al die maatregelen die de rechtsstaat omver werpen, zoals camera-toezicht, het nieuwe paspoort dat in strijd is met de Europese richtlijnen, het onbeperkt bewaren van data en telefoongesprekken, e-mails, al deze burgervijandige maatregelen zijn alleen mogelijk als er angst is voor een vijand. Aangezien er geen vijand is, heeft de overheid zelf een vijand geschapen.
waar europa mee bezig is is de deur open zetten voor de ''vijand''...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:27:46 #190
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87713097
Jezus Eurobird wat ben jij een eng ventje. :')
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:30:39 #191
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87715874
Zowel links (Linkse_Boomknuffelaar) en rechts (Eurobird) laten zich hier nou niet bepaald van hun slimste kant zien. :')

Ik benadruk steeds dat hulp en ondersteuning op de juiste manier geleverd moeten worden en dat tolerantie van beide kanten moet komen. Wel verdient iedere inwoner van Nederland (en ja dat zijn die kutmarokkaantjes ook, 4de generatie ofzo vaak al) wat mij betreft dezelfde kansen.
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:51:58 #192
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87716763
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:30 schreef BlueMage het volgende:
Zowel links (Linkse_Boomknuffelaar) en rechts (Eurobird) laten zich hier nou niet bepaald van hun slimste kant zien. :')

Ik benadruk steeds dat hulp en ondersteuning op de juiste manier geleverd moeten worden en dat tolerantie van beide kanten moet komen. Wel verdient iedere inwoner van Nederland (en ja dat zijn die kutmarokkaantjes ook, 4de generatie ofzo vaak al) wat mij betreft dezelfde kansen.
En waar staat mevrouw dan? :P
Het moet inderdaad van beide kanten komen maar toleratie van twee kanten laten komen is heel moeilijk. Vooral als de ene groep veel groter is, probleer maar eens 15.000.000 mensen zich te laten aanpassen voor 100.00 etc. Ik ben bang dat voor dit probleem ik de oplossing niet meer mee maak.
pi_87717155
Wat ik niet snap he?
Wat is het probleem nu precies.

Irritante rotjochies? Die worden aangepakt. Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld. Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt. Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn? Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?

Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwd :? Waarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?

Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whatever :') Sorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.
Ga weg
pi_87720549
pi_87720954
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:23 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[ afbeelding ]
Met medestanders als jou heeft Wilders geen tegenstanders meer nodig :')
Ga weg
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:38:05 #196
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87721109
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En waar staat mevrouw dan? :P
Het moet inderdaad van beide kanten komen maar toleratie van twee kanten laten komen is heel moeilijk. Vooral als de ene groep veel groter is, probleer maar eens 15.000.000 mensen zich te laten aanpassen voor 100.00 etc. Ik ben bang dat voor dit probleem ik de oplossing niet meer mee maak.
Centrum links, D'66. :)

't Is moeilijk maar ik hoop dat ik nog tijdens m'n leven iig meemaak dat onze samenleving er weer wat ik zou het haast...gezelliger willen noemen op wordt. Ik ben een optimist, stiekem. :P

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:33 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Met medestanders als jou heeft Wilders geen tegenstanders meer nodig :')
:X
Hallon!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:39:23 #197
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_87721144
Ik heb het heel erg met je post eens dat het gewoon wordt opgeblazen en net gedaan wordt alsof we worden binnen gevallen als ten tijde van de 2e wereld oorlog. Aan de andere kant vind ik dat het woord racisme ook wel heel erg vaak gebruikt wordt als slachtoffer rol om een discussie te beeindigen die ze niet kunnen winnen :S.
Er is wel degelijk een probleem omdat er bij een bepaalde bevolkings groep een hoger criminatileits percentage, gemiddeld een lagere opleiding en een groter deel uitkering trekt. Maar om daar nou een partij voor op te richten vind ik inderdaad te ver gaan. Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:41:20 #198
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_87721238
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef Nikmans het volgende:
Wat ik niet snap he?
Wat is het probleem nu precies.

Irritante rotjochies? Die worden aangepakt. Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld. Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt. Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn? Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?

Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwd :? Waarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?

Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whatever :') Sorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.
Kijk jij bent denk ik behoorlijk tolerant en niet bang voor vreemde invloeden, ik snap best dat dat voor anderen moeilijker is, wat vreemd is, is natuurlijk toch wel een beetje eng. Maar het niet opblazen en proberen samen het tuig (ongeacht nationaliteit, geloof, etc) aan te pakken lijkt me een heel goed idee. :)
Hallon!
pi_87721275
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:39 schreef Frag_adder het volgende:
Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.
Dat werkt dus helaas niet ;( Wat werkt is HARDERE AANPAK roepen en mensen kwaad maken omdat je constant met marges van vier jaar zit te kutten en er gewoon op wordt afgerekend als het dan niet allemaal beter is -O-
Ga weg
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:53:06 #200
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_87721664
Mooie is ook dat die hele PVV achterban het allemaal de schuld van de (R)overheid vindt en dat zij het moeten oplossen, maar vervolgens wel keihard willen bezuinigen op de (R)overheid. :') :')
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')