Uiteraard, een systeem wat gebaseerd is op het feit dat alleen resultaten die binnen maximaal 4 jaar behaald worden is HET teken van stabiliteit, nadenken over een goede toekomst en zorgen dat het land de beste koers vaart.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:42 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat werkt dus helaas nietWat werkt is HARDERE AANPAK roepen en mensen kwaad maken omdat je constant met marges van vier jaar zit te kutten en er gewoon op wordt afgerekend als het dan niet allemaal beter is
Ja, want je kan niet tegelijk problemen oplossen en bezuinigen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:53 schreef Zero17 het volgende:
Mooie is ook dat die hele PVV achterban het allemaal de schuld van de (R)overheid vindt en dat zij het moeten oplossen, maar vervolgens wel keihard willen bezuinigen op de (R)overheid.![]()
Jawel hoor, maar dan moet je niet gaan klagen als straks de resultaten van de oplossingen tegenvallen. En PVV'ers kennende staan ze dan alweer als eerste vooraan om weer te klagen op de roverheid.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:02 schreef bascross het volgende:
[..]
Ja, want je kan niet tegelijk problemen oplossen en bezuinigen.![]()
![]()
Sla dan geen onzin uit.quote:
Dat moeten we afwachten he.quote:maar dan moet je niet gaan klagen als straks de resultaten van de oplossingen tegenvallen. En PVV'ers kennende staan ze dan alweer als eerste vooraan om weer te klagen op de roverheid.
Heb je het nu tegen mij? Dan moet je beter lezen. Afwachten en verwachten betekent niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:12 schreef Zero17 het volgende:
Resultaat verwachten van iets waarop je heftig gaat bezuinigen.
Godzijdank is de 2e kamer versterkt met types als De Mos om voor maximale rendabiliteit te zorgen.
Repressie. Vastzetten. Werkkampen, verzin het maar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:26 schreef Frag_adder het volgende:
En welke boeg die daadwerkelijk uitgevoerd kan worden heeft dan wel effect?
Omdat er anders nog meer onschuldige slachtoffers door hen vallen?quote:Uberhaupt, waarom moet er een limiet zitten aan het aantal kansen?
Was nou niet net het punt van discussie dat Nederland niet het "ongelimiteerde kloot maar wat aan land" is?quote:Het punt is gewoon dat je ze de kans moet geven er zelf wat van te maken.
Dus je erkent dat de jarenlang gevoerde politiek op dit gebied compleet fout is geweest? Dat is op zich al een mandaat om het over een heel andere boeg te gooien.quote:En knuffelen en hun handje vast houden is net zo fout als wat wilders eist.
Dat zei ik ook, iedereen gelijk behandelen. Alleen zie je dat de bevolkingsgroep waar ik het over heb wel procentueel oververtegenwoordigd is in de criminaliteit. Dat bepaal ik niet, dat hebben ze toch echt zelf in de hand.quote:Aan de ene kant worden ze nooit zelfstandig en geef je ze het idee dat wat ze nu doen goed is, en aan de andere kant creeer je alleen meer wrijving tussen beide groepen. Waarom niet gewoon in het midden, en dus behandelen als Nederlanders. Zowel gewone als positieve () discriminatie kunnen geen oplossing bieden, hoe kan je in hemelsnaam een normale inwoner van dit land worden als de politiek je al anders behandelt.
Nee hoor, want als een Nederlander wordt opgepakt voor een roofoverval gaat hij ook de cel in. Dus wat dat betreft houdt het na een keer al op.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:34 schreef Frag_adder het volgende:
Kennelijk hanteren wij een andere definitie van kans, op zich zitten er voor ons als normale geen limiten aan.
Het punt is dat ze al talloze kansen hebben gekregen en ze keer op keer hebben afgeslagen. En ja, het houdt natuurlijk wel een keer op met het handje ophouden en ondertussen wel je reet aan Nederland afvegen.quote:Waarom voor die gastarbeiders, die inmiddels een nederlands paspoort hebben dan wel? Ik ben niet voor het toelaten van meer kansloze asielzoekers, als je hier wilt komen wonen dan zorg je maar dat je werk hebt. Maar die mensen die hier zijn en nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen wij moeilijk uitzetten en dienen daarom naar mijn mening dezelfde kansen geboden te worden als de mensen die al 100 generaties hier wonen.
Na 40 jaar aantoonbaar disfunctioneren van dit beleid wordt het een keer tijd voor iets anders.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:48 schreef BlueMage het volgende:
Investeren in maatschappelijk/sociaal cultureel werk zodat dit op de goede manier wordt uitgevoerd (dus nee niet knuffelen, handje vasthouden, alles maar accepteren want het ziijn zielige buitenlanders) zou m.i een hoop bijdragen aan een betere samenleving. Maar ja Geertje en consorten vinden dit "linkse hobbies" waar dringend op bezuinigd moet worden.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit zijn figuranten van de CIA. Laat je toch niets wijsmaken.
Al Qai'da is een sprookje, geschapen door de Amerikaanse inlichtingendiensten. We hebben een vijand nodig, zodat Amerika wapens kan blijven verkopen en allerlei burgerrechten om zeep kan helpen.
Ik vind boomknuffelaar nogal een eng ventje met zijn BNW ideeën.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:27 schreef Zero17 het volgende:
Jezus Eurobird wat ben jij een eng ventje.
Joah, maar ik heb ook niet gezegd dat hij spoort ofzo, met zijn aluhoedje ideeën.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind boomknuffelaar nogal een eng ventje met zijn BNW ideeën.
Ze zijn beiden eng, maar Eurobird is toch wel gevaarlijker met z'n ongelooflijke haat jegens buitenlanders. De BNW-ideeën van Boomknuffelaar zijn nog relatief onschuldig.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind boomknuffelaar nogal een eng ventje met zijn BNW ideeën.
Veel te weinig. Het is dweilen met de kraan open. Kijk naar Rotterdam, kijk naar Gouda, kijk naar Culemborg, kijk naar kanaleneiland.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef Nikmans het volgende:
Irritante rotjochies? Die worden aangepakt.
Je bent op de hoogte dat er een aantal ternauwernood zijn voorkomen? Het gaat er niet om dat mensen ervoor worden opgepakt, het gaat om de mentaliteit van de figuren die de aanslagen plegen.quote:Aanslagen? Ik heb er nog nooit een meegemaakt en ook dáár worden mensen voor opgepakt en veroordeeld.
Veel te weinig. De term draaideurcrimineel is niet voor niets uitgevonden en als je aangifte gaat doen zit je nog langer op het bureau dan de dader.quote:Criminaliteit? We hebben politie en criminelen worden opgepakt.
Omdat die procentueel oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit misschien?quote:Waarom wordt er nou zo'n rel gemaakt vanwege het feit dat het vaak Marokkanen of andere buitenlanders zijn?
Dat is net het punt, dat tuig wordt veel te soft aangepakt (als de aanpak werkte stopte het tuig namelijk wel ermee).quote:Zolang de politie zijn werkt doet en tuig blijft aanpakken (hoe hard, daarover kun je discussiëren maar dan nog) gaat het toch goed?
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de figuren die vanuit de achterliggende cultuur en met hun geloofsovertuiging als excuus menen van Nederland een ballenbak te moeten maken.quote:Ik voel me nou niet bepaald bedreigd als ik een hoofddoek zie of als ergens een moskee wordt gebouwd![]()
Ik vind ook dat je wat dat betreft een 100% controle op iedereen moet loslaten. Al was ten tijde van 9-11 wel heel duidelijk dat de dreiging uit islamitische hoek kwam.quote:Waarom zouden Moslims er tussenuit geplukt moeten worden als groepje? Alleen omdat er in 2001 een aanslag in Amerika is gepleegd vanuit een religieus oogpunt?
Ik wil je wat dat betreft verwijzen naar de Pauw en Witteman special van afgelopen woensdag, waarin Tony Blair werd geinterviewd door Wouter Bos en toch wel een aantal standpunten wat moslims betreft uiteen zette, waar het de (in)tolerantie van moslims jegen het Westen betreft.quote:Het beeld dat door veel mensen wordt geschept is dat van een soort oorlog, alsof de straten belegerd worden door moslims en alsof ze zijn aan het proberen van binnenuit ons land over te nemen of whateverSorry maar daar kan ik met mijn hoofd domweg niet bij. Dat is wat ik tegen heb op iemand als Wilders: Hij is een soort uitdrukkelijk 'ons tegen hen' scenario aan het bouwen terwijl je het ook gewoon 'fatsoenlijke mensen vs tuig' zou kunnen noemen en ik ken niemand die zich daar niet in kan vinden.
WTF waar is jouw avatar?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:53 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Joah, maar ik heb ook niet gezegd dat hij spoort ofzo, met zijn aluhoedje ideeën.
Ik blijf Eurobird een misselijk ventje vinden.
Dat iets anders is harder straffen, blah blah, ipv het huidige beleid drastisch verbeteren? Oh wacht dat laatste kost geld, dat moeten we niet hebben.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Na 40 jaar aantoonbaar disfunctioneren van dit beleid wordt het een keer tijd voor iets anders.
Nou ja, als je zo iemand als BK aan de macht zou hebben in Nederland denk ik dat we een heel vet probleem hebben hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:54 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ze zijn beiden eng, maar Eurobird is toch wel gevaarlijker met z'n ongelooflijke haat jegens buitenlanders. De BNW-ideeën van Boomknuffelaar zijn nog relatief onschuldig.
Maar dat proberen we al 40 jaar en het werkt niet. Nog los van dat veel linkse partijen de problemen niet eens willen erkennen, vind ik dat het daarom tijd is voor een andere aanpak.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:39 schreef Frag_adder het volgende:
Probleem erkennen en rustig van beide kanten proberen op te lossen is beter.
Dat wil nog steeds niet zeggen dat Eurobird met zijn radicale ideeën een lieverdje is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou ja, als je zo iemand als BK aan de macht zou hebben in Nederland denk ik dat we een heel vet probleem hebben hoor.
Tegenover zo'n extremistische gek steekt Wilders als een klein lief doetje af.
Blijven proberen er zijn echt, zeker op de lange termijn, geen betere alternatieven en gast lees eens een keer, de meeste "linkse posters" hier erkennen de problemen heus wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar dat proberen we al 40 jaar en het werkt niet. Nog los van dat veel linkse partijen de problemen niet eens willen erkennen, vind ik dat het daarom tijd is voor een andere aanpak.
Omdat daar het zwaartepunt van het probleem ligt. Zijn misser vind ik echter dat hij een culturreel bepaald probleem onder de noemer rasprobleem hangt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:58 schreef Zero17 het volgende:
Ik snap niet waarom Wilders zich zo focust op de Islam. De strenge tak van het Jodendom verplicht vrouwen om zich voor de bruiloft kaal te scheren en die vrouwen moeten de rest van hun leven een pruik op. Maar daar hoor je hem niet over, nee het moet over de onderdrukte moslima's gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen. Het ene is een rasgebonden cultuur en de andere betreft alle gesubsidieerde bullshit in het kader van kunst omdat het moet.quote:Ook snap ik niet dat hij de Joods-Christelijke cultuur uitdraagt, maar vervolgens flink op cultuur wil bezuinigen.
Dus jij vindt dat 40 jaar mislukking geen koerswijziging rechtvaardigt? Zo is de Titanic ook gezonken he.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:01 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Blijven proberen er zijn echt, zeker op de lange termijn, geen betere alternatieven en gast lees eens een keer, de meeste "linkse posters" hier erkennen de problemen heus wel.
Er is niet zoiet als "de overheid", er zijn wel departementen waarop bezuinigd kan worden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:53 schreef Zero17 het volgende:
Mooie is ook dat die hele PVV achterban het allemaal de schuld van de (R)overheid vindt en dat zij het moeten oplossen, maar vervolgens wel keihard willen bezuinigen op de (R)overheid.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |