Ik heb dus nu de pasta op staanquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:52 schreef Riann het volgende:
ik zit nu lekker aan een kopje sterrenmunt thee. En vanochtend heb ik al pastasaus uit de vriezer gehaald voor vanavond.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond nog een stukje zelfgebakken kwarktaart en warme chocolademelk en slagroom
Dat brood ziet er heerlijk uit.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Net op:
Zelfgebakken brood
[ afbeelding ]
Met omelet met groente en ham
[ afbeelding ]
En een mosterdsoepje
klinkt goedquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:47 schreef TN-FR het volgende:
Cheeseburgers van tartaar met gegrilde groenten
Lekker!quote:
Pommodori pestoquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker!
Wat voor pizza ga je eten?
daarom aten wij het nu ook, echt in geen maaaaaaaaaanden gedaan, en ineens hadden we er trek inquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:26 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
moet ik binnenkort ook eens doen, al zo lang geleden.
Heb je een recept van dat naanbrood?quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:20 schreef minilot het volgende:
Nu aan het ontbijten met restje couscous met komkommer, rozijnen en ras-el-hanout.
Moet vanavond op mijn werk eten, dus ik neem wortel-currysoep mee! En een stuk naanbrood, zelf gebakken!
lekker hoor, alhoewel ik tartaar wel beetje droog en smakeloos vind over het algemeen. dan liever een lekker gekruide hamburgerquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef Enfermera het volgende:
Nu een bakkie earl grey/ceylon thee met melkmet koekjes of course
En vanavond patatjes van opperdoezen uit de oven, Griekse salade (ijsbergsla, tomaat, komkommer, kaas- en fetablokjes, olijven en kruidendressing) en een gebakken tartaartjeHeb er nu al zin in
Ik bak 'm ook niet te lang, dat ie net nog een pietsie rose is in het midden. En als je 'm goed aanbakt gaan de sappen er niet uit en is ie echt heel smaakvol en smeuiig hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker hoor, alhoewel ik tartaar wel beetje droog en smakeloos vind over het algemeen. dan liever een lekker gekruide hamburger
Oooooh dat wil ik ookquote:
Zo fout, zo vreselijk lekkerquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:35 schreef Tezz het volgende:
Jummie! Pizza!
(ik had er eentje met doner, paprika en ui
hoeft niet hoor. gewoon lekker boterhammen etenquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:35 schreef Tezz het volgende:
Jummie! Pizza!
(ik had er eentje met doner, paprika en ui en dochter had er een met zeevruchten).
Burp. Morgen weer aan de crackers met slankie
Foei!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:42 schreef FutureFairytale het volgende:
gevuld amandelspeculaas(zou geen Sinterklaasspul eten tot november, maar werd meegenomen door collega... kon het niet laten)
met thee
Dit recept het ik al honderd keer met succes gebruikt:quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:30 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Heb je een recept van dat naanbrood?
Want dat lijkt me heel lekker om een keer zelf te maken.
Hee, jij ging toch een paar weken geleden definitief naar helemaal vegetarisch?quote:
brrrr vegetarischquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, jij ging toch een paar weken geleden definitief naar helemaal vegetarisch?
Mag niet van de dokterquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, jij ging toch een paar weken geleden definitief naar helemaal vegetarisch?
Hmmm... ik heb dus een bakje uit de vriezer gehaald en laten ontdooien, maar heb nu het ontdooid is nog steeds geen idee wat er nou eigenlijk in zitquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:05 schreef Mikkie het volgende:
Net een bakje yoghurt, straks een stokbroodje met grillworst en vanavond kijk ik nog wel. Waarschijnlijk pasta of iets met vis
Oeh dat klinkt ook goed! Shoarma bakken, sperzieboontjes voorkoken en daarna de hele prut nog even in de oven?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
Dit (geen zin om eigen foto te maken/uploaden/hier zetten):
[ afbeelding ]
Ofwel: Onderop shoarma met sperzieboontjes, daarboven op rosti gemengd met kaas, en nog een laagje kaas erop.
Was/is een recept van Super de Boer, en inderdaad zo Screech. Hier staat het recept.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt ook goed! Shoarma bakken, sperzieboontjes voorkoken en daarna de hele prut nog even in de oven?
Toch klinkt het best lekkerquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Was/is een recept van Super de Boer, en inderdaad zo Screech. Hier staat het recept.
Wie er ooit op gekomen is om shoarma, uien, boontjes en rosti te mengen...![]()
Ach, met shoarma ben ik niet meer te verbazen, dat wordt overal doorheen gegooid.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Was/is een recept van Super de Boer, en inderdaad zo Screech. Hier staat het recept.
Wie er ooit op gekomen is om shoarma, uien, boontjes en rosti te mengen...![]()
T lijkt mij heel vies, allemaal baggervette dingen bij elkaar. Shoarma met kaasquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:17 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ach, met shoarma ben ik niet meer te verbazen, dat wordt overal doorheen gegooid.
't Lijkt mij niet zo erg lekker eerlijk gezegd. Beetje vette bende lijkt 't me worden zo met die shoarma in de oven.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:17 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ach, met shoarma ben ik niet meer te verbazen, dat wordt overal doorheen gegooid.
't Lijkt mij niet zo erg lekker eerlijk gezegd. Beetje vette bende lijkt 't me worden zo met die shoarma in de oven.
Zou ik ook zeggen als ik het niet kende maar het valt harstikke mee. Tevens bak je de shoarma van te voren en dan kun je het vocht er dus uit halen (en dat was wat vocht...) En het smaaktquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
T lijkt mij heel vies, allemaal baggervette dingen bij elkaar. Shoarma met kaas
Dat dacht ik eerst ook, maar als je alles fatsoenlijk uitbakt en niet de meeste vette kaas erop flikkert kan het nog wel eens heel goed meevallenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:17 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nom!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef Mikkie het volgende:
Vanavond ovenschotel met kip, ui, courgette, mais, paprika, creme fraiche en nachochips met kaas.
quote:Zozo dat was lekkerOp woensdag 20 oktober 2010 15:28 schreef Windigo het volgende:
En vanavond maak ik sambal goreng aardappel/boontjes met rijst en een kipfiletje
quote:Klinkt goed ja.Op woensdag 20 oktober 2010 18:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Zozo dat was lekkerDat ga ik nog eens maken! (Was mn eerste keer)
Nu sterrenmuntthee
quote:Rozemarijn is erg lekker ja, mits niet teveelOp woensdag 20 oktober 2010 18:23 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Klinkt goed ja.
De aardappels/ui/courgette uit de oven waren hier ook voor herhaling vatbaar. Rozemarijn is een bazenkruid.
Nu: Bier
quote:Doe eens een recept van dat sambal goreng aardappel/boontjes met rijst ding.Op woensdag 20 oktober 2010 18:42 schreef Windigo het volgende:
[..]
Rozemarijn is erg lekker ja, mits niet teveel
quote:200 g minikrieltjesOp woensdag 20 oktober 2010 18:45 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Doe eens een recept van dat sambal goreng aardappel/boontjes met rijst ding.
quote:Schaam je
quote:deed ik ook, nu niet meerOp woensdag 20 oktober 2010 19:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Schaam je
Vanmorgen ontbeten met een eierkoek en een beker chocomelk. Bij de lunch een boterham met ham, twee broodknopen en een kaneelkoek met chocolade en noten (Een nieuwe verslaving is geboren) en vanavond sperzieboontjes, aardappeltjes en een champignon Valess burger
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat is eigenlijk een broodknoop?
quote:lekker!Op woensdag 20 oktober 2010 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Boerenkool stamppot met krokante spekkies en een rookworst.
quote:Dit, maar dan met spekjes en een slavinkOp woensdag 20 oktober 2010 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Boerenkool stamppot met krokante spekkies en een rookworst.
quote:Mijne ook niet, daarom eet ik het door de weekOp woensdag 20 oktober 2010 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
lekker!
Een van de weinige dingen die mijn man niet lekker vindt
quote:Zo! ziet er goed uit! Heb je tijd/ingrediënten over?Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
linksboven: zilvervliesrijst
rechtsboven: gegrilde groente: paprika, kastanjechamps, aubergine en courgette
linksonder: Kip Korma
rechtsonder: Indiase Eieren
Dit was voor 2 personen
quote:gewoon brooddeeg dat in een niet-conventionele vorm gebakken is. ipv een broodvorm maak je van het deeg een 'knoop'. Maar ik kan me ook voorstellen dat er zijn die er een vulling indoen. Geen idee wat voor vulling
quote:Bij La Place zit er tomatensaus op, en een plak katenspek. Dit wordt op een sliert brooddeeg gelegd/gesmeerd en daarna wordt die sliert in de knoop gelegd
quote:Ziet er goed uit!Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was voor 2 personen
quote:Het is eerder zo dat Fast Food teveel voedingswaarde heeft..Op woensdag 20 oktober 2010 21:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Bij La Place zit er tomatensaus op, en een plak katenspek. Dit wordt op een sliert brooddeeg gelegd/gesmeerd en daarna wordt die sliert in de knoop gelegdBevat geen enkele voedingswaarde, maar is hartstikke lekker! Zoals eigenlijk elk ongezond voedsel
quote:Wow dat ziet er echt lekker uit.Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was voor 2 personen
quote:Same here! Rooibos ftwOp donderdag 21 oktober 2010 08:11 schreef motorbloempje het volgende:
Er staat weer een pot thee voor mijn neus
quote:FF, serieus een liga! Geen sultana?Op donderdag 21 oktober 2010 09:26 schreef FutureFairytale het volgende:
kop thee en een liga evergreen
quote:Dank voor eierenrecept! Ga ik eens proberen. En we hebben hetzelfde aanrechtblad!Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was voor 2 personen
quote:Ziet er heerlijk uit!Op donderdag 21 oktober 2010 10:27 schreef minilot het volgende:
Nu aan het opeten:
[ http://i55.tinypic.com/r7pq1g.jpg]afbeelding ]
Restjesontbijt: bulgur, muntthee en schapenkaas met honing!
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 10:39 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond maak ik makreelkoekjes (uit de oven) met erbij gewokte spinazie met een pepertje, uitje, knoflook ..
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 10:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
FF, serieus een liga! Geen sultana?![]()
quote:OMG wat klinkt dat goddelijk lekker, ben jaloers!!!!!! eet zeOp donderdag 21 oktober 2010 17:19 schreef SeaOfLove het volgende:
Bezig met Indische rijsttafel voor morgen, heb nu 6 gerechten klaar en dat gaan we straks ook eten: rendang, babi ketjap, kerrie telor, atjar komkommer, lontong en pindasausDaarbij gekocht wat kroepoek en gebakken uitjes. Ik zou geloof ik altijd wel zo elke dag kunnen eten
Morgen komen er nog een paar gerechten bij natuurlijk. Heb nog 2 vleesgerechten en 3 groente gerechten in de planning staan
quote:Ben jaloers op je ijsOp donderdag 21 oktober 2010 17:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OMG wat klinkt dat goddelijk lekker, ben jaloers!!!!!! eet ze
Ik ga een opwarm kliekje pasta eten, met wat rucola, pijnboompitjes en parmezaanse kaas erover ook lekker.
Choco ijs van haagendasz as toet mjam!
quote:Nog zo jaloers als je weet dat ik morgen alles mee moet sjouwen van delft naar dordrecht? (eerst bus, dan trein en dan weer een busOp donderdag 21 oktober 2010 17:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OMG wat klinkt dat goddelijk lekker, ben jaloers!!!!!! eet ze
Ik ga een opwarm kliekje pasta eten, met wat rucola, pijnboompitjes en parmezaanse kaas erover ook lekker.
Choco ijs van haagendasz as toet mjam!
quote:Nog wat smoked chipotle peppers erbij gedaan voor de pitOp donderdag 21 oktober 2010 16:45 schreef Windigo het volgende:
Vanavond homemade pizza met ui, paprika, chorizo di pamplona, zwarte olijven, buffelmozzarella en parmiggiano reggiano, feest!
quote:lekkere combi!Op donderdag 21 oktober 2010 18:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Een hele kip met veel peperroomsaus
Stroopwafels
Chips
Pistoletjes met tonijnsalade
quote:stoofpeertjesOp donderdag 21 oktober 2010 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Stamppot boerenkool met spek en worst en een stoofpeertje
quote:wat voor chocola? Ben benieuwd naar je pizzafoto!Op donderdag 21 oktober 2010 18:45 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nog wat smoked chipotle peppers erbij gedaan voor de pitStaat nu heerlijk in de oven te geuren, maak straks een foto.
Als toetje chocolaaa
quote:Die staat hierbovenOp donderdag 21 oktober 2010 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat voor chocola? Ben benieuwd naar je pizzafoto!
quote:ziet er top uit!! hou alleen niet zo van paprika en dat zit er in overvloed op.. of is dat peper?Op donderdag 21 oktober 2010 19:10 schreef Windigo het volgende:
[ afbeelding ]
PizzaHelaas is de belichting niet super, maar kreeg t niet beter. T was héél lekker
quote:Haha nee dat is geen peper, een beetje pittig ok maar da's té. Het is inderdaad groene paprika. Bedankt voor je complimentjeOp donderdag 21 oktober 2010 23:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ziet er top uit!! hou alleen niet zo van paprika en dat zit er in overvloed op.. of is dat peper?
ik heb bij een restaurantje een ossenhaasje met pepersaus gegeten, wat peultjes/champignons erbij en een paar frietjes. 2 koppen thee erbij.
quote:Ik heb nu een betere foto:Op donderdag 21 oktober 2010 23:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ziet er top uit!! hou alleen niet zo van paprika en dat zit er in overvloed op.. of is dat peper?
ik heb bij een restaurantje een ossenhaasje met pepersaus gegeten, wat peultjes/champignons erbij en een paar frietjes. 2 koppen thee erbij.
quote:Lekker! Ga ik van het weekend ook maar weer eens maken denk ikOp vrijdag 22 oktober 2010 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Gevulde paprika's en champignons (rijst, gehakt, kruiden, specerijen, kaas)
quote:Soort van hetzelfde (is het weer vrijdag?):Op vrijdag 22 oktober 2010 17:00 schreef Enfermera het volgende:
Zelfgemaakte pizza, mn nichtje komt bij ons eten. Dus 3 verschillende toppings met oa paramaham, salami, ei, geitenkaas, paprika, champignons
quote:Ah, dat is het dus geworden!Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv aardappelgratin met salade en parijse steak
quote:Maak je de aardappelgratin zelf?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv aardappelgratin met salade en parijse steak
quote:Ooooh nu krijg ik ook zin in friet!
quote:jes zelf gemaakt. ga het nu eten.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maak je de aardappelgratin zelf?
Ik had het laatst gemaakt maar het was een beetje flauw, heb je tips?
quote:jaja, moeten wij die smoes gelovenOp vrijdag 22 oktober 2010 19:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
OMG, k had mezelf voorgenomen om geen chocoladekruidnoten te eten totdat het sinterklaas is.
Maar ik vind zojuist een ongeopende zak van vorig jaar in de kast (die uiteraard nog goed is)
Telt dat ook?
quote:HahaOp vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
jaja, moeten wij die smoes geloven![]()
Of kijk je nooit in je kast
quote:chocola wat meer dan een jaar goed is? hoe chemisch moet dat zijn?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
OMG, k had mezelf voorgenomen om geen chocoladekruidnoten te eten totdat het sinterklaas is.
Maar ik vind zojuist een ongeopende zak van vorig jaar in de kast (die uiteraard nog goed is)
Telt dat ook?
quote:deze had ikOp vrijdag 22 oktober 2010 17:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maak je de aardappelgratin zelf?
Ik had het laatst gemaakt maar het was een beetje flauw, heb je tips?
quote:heerlijk! tis zaterdag dus ik kan vanmiddag ook een bakje halenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:57 schreef Windigo het volgende:
Kibbeling met sausDa's lang geleden!
Alleen veel te veel, dus morgen de andere helft in de oven stoppen
quote:Zelfde hier + cup a soupOp zaterdag 23 oktober 2010 12:41 schreef FutureFairytale het volgende:
net een broodje op met gekookt ei en plakje ham. lekkere kop thee erbij
quote:Tweeling! Wij gaan ook champignonsoep etenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik wil een maaltijd-champignonsoep maken. Zit er aan te denken om er op het laatst (gezouten) pinda's door te doen. Zou dat lekker zijn? smaken verschillen natuurlijk...maar wat denken jullie?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Je loopt wel het risico dat je een erg zoute soep krijgt. Ik zou eerst je pinda's wassen als je ze erin gaat doen, dan raak je dat zout kwijt en kan je eventueel later nog toevoegen als je 't mist.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik wil een maaltijd-champignonsoep maken. Zit er aan te denken om er op het laatst (gezouten) pinda's door te doen. Zou dat lekker zijn? smaken verschillen natuurlijk...maar wat denken jullie?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ik lust geen carbonara.. Een van de weinige dingen die ik nooit eet.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:29 schreef FutureFairytale het volgende:
lekker Windigo! Ik had net n portie kibbeling en vnv maak ik linguine carbonara
quote:ik wil dat topic best ff omhoog kicken voor je?Op zondag 24 oktober 2010 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Mij lijkt het nog wel een keer gaaf om babi pangang te maken zoals je die bij de chinees krijgt.
Hier was een topic over maar daar is niet meer in te reageren. Nou weet ik dat die smaak als bij de chinees je thuis waarschijnlijk niet krijgt tenzij je letterlijk het recept van je lokale chinees krijgt, maar ik heb rondgekeken en zou dit wat zijn?
Probleem is al die kleine hoeveelheden, betaal je voor en gooi je weg omdat je het nooit meer gebruikt...
quote:Als er nog meer interesse voor is? Best.Op zondag 24 oktober 2010 16:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wil dat topic best ff omhoog kicken voor je?
quote:Is die lekker? Ik heb alleen nog de babi pangang (tja, lijkt wel of ik in die sfeer zit) gehad, was nou niet echt bijzonder lekker ofzo.
quote:Daar ben ik ook benieuwd naarOp zondag 24 oktober 2010 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is die lekker? Ik heb alleen nog de babi pangang (tja, lijkt wel of ik in die sfeer zit) gehad, was nou niet echt bijzonder lekker ofzo.
quote:hijs zeker lekker ja! veel beter dan de pangang chipsOp zondag 24 oktober 2010 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is die lekker? Ik heb alleen nog de babi pangang (tja, lijkt wel of ik in die sfeer zit) gehad, was nou niet echt bijzonder lekker ofzo.
quote:Hoezo de schamende smiley?
quote:moet je wel ff een linkje gevenOp zondag 24 oktober 2010 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als er nog meer interesse voor is? Best.
quote:nou heb net met jullie gelunchet, dan kom ik thuis en ga ik gelijk aan de chips (lijkt net alsof ik niet heb gegeten... stom)Op zondag 24 oktober 2010 17:25 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hoezo de schamende smiley?
je kan 't wel hebben in ieder geval
quote:lekker MirOp zondag 24 oktober 2010 18:46 schreef Mirjam het volgende:
uit de kast eten vandaag
aardappeltjes uit de oven in olie en knoflook, brocolli, en tonijnsteak snel aangebakken zodat 'ie nog mooi rood is van binnen
quote:het smaakte inderdaad heerlijk
quote:oh myOp zondag 24 oktober 2010 20:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het smaakte inderdaad heerlijk
toe een chocolademuffin én wat leonidas bonbonnetjes
beide gisteren in antwerpen opgepikt
quote:hoeft niet wrang te zijn de wijn. Met een cheapass Merlot kun je prima koken. Gebruik zelf altijd Vega Libre, ook primaOp zondag 24 oktober 2010 20:29 schreef minilot het volgende:
In het kader van alvast op zoek naar een perfect voorgerecht voor kerstdiner bij schoonouders..
Stukjes riblap nacht lang laten marineren in rode wijn, wortel, ui, prei en kruiden. Dit vandaag vier uur op een lage temperatuur in de oven laten garen, met wat kalfsbouillion erbij. Daarna groenten eruit gevist, marinade laten inkoken en met roomboter een gladde, dikke saus van gemaakt.
Stukjes vlees nog even gebakken in de koekenpan en samen met saus geserveerd op knolselderijpuree (met slagroom en witte peper erin).
Was erg lekker! Maar was vast nog lekkerder geweest met een betere wijn, in plaats van de wrange supermarktwijn van twee euro.
quote:In het French Laundry-kookboek van Thomas Keller werd Cabernet Sauvignon aangeraden, dus daar heb ik er mijn lief maar eentje van mee laten nemen bij de boodschappen, maar toen ik er vooraf een slokje van nam wist ik al dat het niet zo'n succes zou worden..Op zondag 24 oktober 2010 20:34 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
hoeft niet wrang te zijn de wijn. Met een cheapass Merlot kun je prima koken. Gebruik zelf altijd Vega Libre, ook prima
quote:Ik heb in mijn stoofpotje gewoon Liebfraumich gebruikt. En ik moest me inhouden om mijn bord niet af te likken.Op zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef minilot het volgende:
[..]
In het French Laundry-kookboek van Thomas Keller werd Cabernet Sauvignon aangeraden, dus daar heb ik er mijn lief maar eentje van mee laten nemen bij de boodschappen, maar toen ik er vooraf een slokje van nam wist ik al dat het niet zo'n succes zou worden..
quote:ieuwOp zondag 24 oktober 2010 21:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb in mijn stoofpotje gewoon Liebfraumich gebruikt. En ik moest me inhouden om mijn bord niet af te likken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |