quote:Lekker! Ga ik van het weekend ook maar weer eens maken denk ikOp vrijdag 22 oktober 2010 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Gevulde paprika's en champignons (rijst, gehakt, kruiden, specerijen, kaas)
quote:Soort van hetzelfde (is het weer vrijdag?):Op vrijdag 22 oktober 2010 17:00 schreef Enfermera het volgende:
Zelfgemaakte pizza, mn nichtje komt bij ons eten. Dus 3 verschillende toppings met oa paramaham, salami, ei, geitenkaas, paprika, champignons
quote:Ah, dat is het dus geworden!Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv aardappelgratin met salade en parijse steak
quote:Maak je de aardappelgratin zelf?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv aardappelgratin met salade en parijse steak
quote:Ooooh nu krijg ik ook zin in friet!
quote:jes zelf gemaakt. ga het nu eten.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maak je de aardappelgratin zelf?
Ik had het laatst gemaakt maar het was een beetje flauw, heb je tips?
quote:jaja, moeten wij die smoes gelovenOp vrijdag 22 oktober 2010 19:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
OMG, k had mezelf voorgenomen om geen chocoladekruidnoten te eten totdat het sinterklaas is.
Maar ik vind zojuist een ongeopende zak van vorig jaar in de kast (die uiteraard nog goed is)
Telt dat ook?
quote:HahaOp vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
jaja, moeten wij die smoes geloven![]()
Of kijk je nooit in je kast
quote:chocola wat meer dan een jaar goed is? hoe chemisch moet dat zijn?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
OMG, k had mezelf voorgenomen om geen chocoladekruidnoten te eten totdat het sinterklaas is.
Maar ik vind zojuist een ongeopende zak van vorig jaar in de kast (die uiteraard nog goed is)
Telt dat ook?
quote:deze had ikOp vrijdag 22 oktober 2010 17:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maak je de aardappelgratin zelf?
Ik had het laatst gemaakt maar het was een beetje flauw, heb je tips?
quote:heerlijk! tis zaterdag dus ik kan vanmiddag ook een bakje halenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:57 schreef Windigo het volgende:
Kibbeling met sausDa's lang geleden!
Alleen veel te veel, dus morgen de andere helft in de oven stoppen
quote:Zelfde hier + cup a soupOp zaterdag 23 oktober 2010 12:41 schreef FutureFairytale het volgende:
net een broodje op met gekookt ei en plakje ham. lekkere kop thee erbij
quote:Tweeling! Wij gaan ook champignonsoep etenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik wil een maaltijd-champignonsoep maken. Zit er aan te denken om er op het laatst (gezouten) pinda's door te doen. Zou dat lekker zijn? smaken verschillen natuurlijk...maar wat denken jullie?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Je loopt wel het risico dat je een erg zoute soep krijgt. Ik zou eerst je pinda's wassen als je ze erin gaat doen, dan raak je dat zout kwijt en kan je eventueel later nog toevoegen als je 't mist.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik wil een maaltijd-champignonsoep maken. Zit er aan te denken om er op het laatst (gezouten) pinda's door te doen. Zou dat lekker zijn? smaken verschillen natuurlijk...maar wat denken jullie?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ik lust geen carbonara.. Een van de weinige dingen die ik nooit eet.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:29 schreef FutureFairytale het volgende:
lekker Windigo! Ik had net n portie kibbeling en vnv maak ik linguine carbonara
quote:ik wil dat topic best ff omhoog kicken voor je?Op zondag 24 oktober 2010 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Mij lijkt het nog wel een keer gaaf om babi pangang te maken zoals je die bij de chinees krijgt.
Hier was een topic over maar daar is niet meer in te reageren. Nou weet ik dat die smaak als bij de chinees je thuis waarschijnlijk niet krijgt tenzij je letterlijk het recept van je lokale chinees krijgt, maar ik heb rondgekeken en zou dit wat zijn?
Probleem is al die kleine hoeveelheden, betaal je voor en gooi je weg omdat je het nooit meer gebruikt...
quote:Als er nog meer interesse voor is? Best.Op zondag 24 oktober 2010 16:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wil dat topic best ff omhoog kicken voor je?
quote:Is die lekker? Ik heb alleen nog de babi pangang (tja, lijkt wel of ik in die sfeer zit) gehad, was nou niet echt bijzonder lekker ofzo.
quote:Daar ben ik ook benieuwd naarOp zondag 24 oktober 2010 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is die lekker? Ik heb alleen nog de babi pangang (tja, lijkt wel of ik in die sfeer zit) gehad, was nou niet echt bijzonder lekker ofzo.
quote:hijs zeker lekker ja! veel beter dan de pangang chipsOp zondag 24 oktober 2010 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is die lekker? Ik heb alleen nog de babi pangang (tja, lijkt wel of ik in die sfeer zit) gehad, was nou niet echt bijzonder lekker ofzo.
quote:Hoezo de schamende smiley?
quote:moet je wel ff een linkje gevenOp zondag 24 oktober 2010 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als er nog meer interesse voor is? Best.
quote:nou heb net met jullie gelunchet, dan kom ik thuis en ga ik gelijk aan de chips (lijkt net alsof ik niet heb gegeten... stom)Op zondag 24 oktober 2010 17:25 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hoezo de schamende smiley?
je kan 't wel hebben in ieder geval
quote:lekker MirOp zondag 24 oktober 2010 18:46 schreef Mirjam het volgende:
uit de kast eten vandaag
aardappeltjes uit de oven in olie en knoflook, brocolli, en tonijnsteak snel aangebakken zodat 'ie nog mooi rood is van binnen
quote:het smaakte inderdaad heerlijk
quote:oh myOp zondag 24 oktober 2010 20:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het smaakte inderdaad heerlijk
toe een chocolademuffin én wat leonidas bonbonnetjes
beide gisteren in antwerpen opgepikt
quote:hoeft niet wrang te zijn de wijn. Met een cheapass Merlot kun je prima koken. Gebruik zelf altijd Vega Libre, ook primaOp zondag 24 oktober 2010 20:29 schreef minilot het volgende:
In het kader van alvast op zoek naar een perfect voorgerecht voor kerstdiner bij schoonouders..
Stukjes riblap nacht lang laten marineren in rode wijn, wortel, ui, prei en kruiden. Dit vandaag vier uur op een lage temperatuur in de oven laten garen, met wat kalfsbouillion erbij. Daarna groenten eruit gevist, marinade laten inkoken en met roomboter een gladde, dikke saus van gemaakt.
Stukjes vlees nog even gebakken in de koekenpan en samen met saus geserveerd op knolselderijpuree (met slagroom en witte peper erin).
Was erg lekker! Maar was vast nog lekkerder geweest met een betere wijn, in plaats van de wrange supermarktwijn van twee euro.
quote:In het French Laundry-kookboek van Thomas Keller werd Cabernet Sauvignon aangeraden, dus daar heb ik er mijn lief maar eentje van mee laten nemen bij de boodschappen, maar toen ik er vooraf een slokje van nam wist ik al dat het niet zo'n succes zou worden..Op zondag 24 oktober 2010 20:34 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
hoeft niet wrang te zijn de wijn. Met een cheapass Merlot kun je prima koken. Gebruik zelf altijd Vega Libre, ook prima
quote:Ik heb in mijn stoofpotje gewoon Liebfraumich gebruikt. En ik moest me inhouden om mijn bord niet af te likken.Op zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef minilot het volgende:
[..]
In het French Laundry-kookboek van Thomas Keller werd Cabernet Sauvignon aangeraden, dus daar heb ik er mijn lief maar eentje van mee laten nemen bij de boodschappen, maar toen ik er vooraf een slokje van nam wist ik al dat het niet zo'n succes zou worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |