quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:32 schreef bellabeauti het volgende:
Lekker! ben benieuwd naar het resultaat
Lijkt op de foto veel erger dan het is hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:36 schreef fotostarter het volgende:
Beetje donker, maar erg leuk recept!
Dit is echt veel lekkerder.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:25 schreef rijsttafel het volgende:
Als ik een taartvorm had, zou ik toch voor de appelkruimeltaart gaan. Zoveel meer tijd kost dat vast niet. Maar dit zal vast ook prima te eten zijn.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:45 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor het recept. Ik geef het aan mijn vriendin, want zij houdt erg van bakken
quote:Lekker recept
quote:Whatever.Op woensdag 20 oktober 2010 18:50 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Lekker recept
Ik geef het aan mijn vriendin
=
quote:Als je een held bent bak je het gewoon zelf en geef je die koek aan je vriendin. Dat bedoel ik.
quote:Mijn held houdt er rekening mee dat ik het helemaal leuk vind om te bakkenOp woensdag 20 oktober 2010 18:54 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Als je een held bent bak je het gewoon zelf en geef je die koek aan je vriendin. Dat bedoel ik.
quote:Als 'ie wat te licht blijft niet op 180 zetten, dan wordt ie te donkerOp vrijdag 22 oktober 2010 15:03 schreef Yannick567 het volgende:
Ben benieuwd. Die van mij zit nu in de oven
quote:OkayOp vrijdag 22 oktober 2010 15:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als 'ie wat te licht blijft niet op 180 zetten, dan wordt ie te donkerVan ervaring leert men
![]()
Gewoon 5 minuutjes langer op 160 laten.
quote:Dit smaakt niet naar appelkoeken ook niet naar appelkruimelkoeken, dit is zegmaar 20x beterOp zondag 24 oktober 2010 19:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb altijd Henriëtte's, een soort appelkoeken, voor mijn vrjaardag, ik heb het idee dat dit ongeveer hetzelfde smaakt?
quote:Het is een combinatie tussen de Hollandse appeltaart en de Hollandse havermoutkoekjes, dus ik denk van welOp vrijdag 29 oktober 2010 02:05 schreef KarinJ. het volgende:
Eens in de zoveel tijd moet ik voor gebak zorgen bij de club waar ik op zit.
Ga deze dan maken, hij ziet er errug lekker uit.
Is het een Nederlands recept?
(deze vraag krijg ik gegarandeerden wil wel antwoord kunnen geven)
quote:wat voor club is het?Op vrijdag 29 oktober 2010 11:40 schreef KarinJ. het volgende:
Oké, bedankt voor de info.....kan ik zeggen dat het typisch Hollands is, dat vinden ze "spannend"
quote:Daar geloof ik nu helemaal niets van, sorry.Op woensdag 20 oktober 2010 19:00 schreef Chickert het volgende:
[..]
Mijn held houdt er rekening mee dat ik het helemaal leuk vind om te bakken. Leuker dan dat er voor me gebakken wordt
quote:Ja hoor, alleen de bovenkant is dan wel wat minder bros (trekt wat vocht van de appels aan), maar de bodem blijft een paar dagen krokant.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef het-is-mij het volgende:
Blijft het trouwens lekker/goed alsj e het een dag van te voren maakt?
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:56 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Daar geloof ik nu helemaal niets van, sorry.
Die ziet er uit of 'ie gaat lukken!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:05 schreef erikkll het volgende:
Ik heb 'm ook gemaakt! Hier is ie, ongebakken nog:
[ afbeelding ]
Is dat er danquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wordt het geen tijd om deze toe te voegen aan het Fok! kookboek?
omkeren op een snijplank, papier eraf, snijplank tegen die kant aan, nog een keer omkeren, et voila!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:22 schreef erikkll het volgende:
Hij is gelukt! Maar hoe krijg ik 'm nou van het papier af?
daarom, snijplank en geen rooster!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:27 schreef erikkll het volgende:
ohja, even proberen. waar ik bang voor ben is dat de bodem te dun is en het ding dwars door het rooster valt?
Hij is zo goed dat ik mijn collega's heb moeten beloven hem deze week weer te maken.quote:
Nee, havervlokken zijn harder. Je moet snelkokende havermout hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:07 schreef lady-wrb het volgende:
oke, ik ga hem ook maken.
havermout is toch niet hetzelfde als havervlokken, toch?
Elke normale rasp voldoet, als je de fijne tandjes maar gebruikt.quote:Op maandag 1 november 2010 12:36 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga zo wat appels scoren en dan ga ik m ook maken.
wat voor rasp heb je nodig voor de citroenschil?
ik heb zo'n ding waar je sliertjes mee trekt. dat is m niet zeker?
Ja, alle havermout waar je ook pap mee kunt maken is geschikt, zolang het maar naturel is (dus 100% havermout, geen toevoegingen).quote:Op maandag 1 november 2010 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij heb je geen citroenschil nodig als je een zuur appeltje gebruikt als een Goudreinet...verder ga ik het binnenkort eens proberen! Snelkokende havermout dus?
ik doe altijd wat geraspte citroenschil in mijn appeltaart, door de appelen mengenquote:Op maandag 1 november 2010 14:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, zal de citroen in overweging nemen, maar doe het ook nooit in mijn normale appeltaart, ben een purist op appeltaartgebied, en m'n lief is nog veel erger.
Er zijn ook mensen die er geen zout in doen, dat moet er wel in voor de bakresultaten (niet voor de smaak, al heeft zout wel een smaakversterkende werking). Zo heb je 1001 varianten op appeltaarten/koeken etc. Je kunt er ook rozijnen/krenten door doen, scheutje amaretto, amandelschaafsel en ga zo maar door. Je kunt hem zo simpel en ingewikkeld maken als je maar wil.quote:Op maandag 1 november 2010 14:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, zal de citroen in overweging nemen, maar doe het ook nooit in mijn normale appeltaart, ben een purist op appeltaartgebied, en m'n lief is nog veel erger.
Ik heb mijne op 140 gebakken, maar ik weet dat mijn oven altijd warmer wordt dan ik aangeefquote:Op maandag 1 november 2010 17:49 schreef djkoelkast het volgende:
Hangt van je oven af, als hij wat licht blijft beter op 170 bakken, kan zijn dat je oven de 160 niet echt stabiel houdt, in dat geval is 170 beter.
Je appels zijn in elk geval wel gaar nu, nu nog een kleurtje. Maar niet te lang, dan wordt 'ie zwart
uitprinten op je werk?quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:29 schreef Windigo het volgende:
Gaat nog even duren voor ik die kan maken, pc is kapot dus kan thuis t recept niet zien
Hahaquote:
nee, sorry.quote:Op maandag 1 november 2010 20:20 schreef FutureFairytale het volgende:
lady-wrb houdt niet van appeltaart??
Je appels zien er goed uit, maar je kruimellaag lijkt wat te licht. Heb je wel echt roomboter gebruikt? In margarine zit namelijk een groot deel water en daarmee wordt het nooit zo mooi.quote:Op maandag 1 november 2010 18:38 schreef lady-wrb het volgende:
tadaaaaa
[ afbeelding ]
dit is 'm dan geworden.
en ik hou absoluut niet van appeltaart, maar deze is best lekker
(ik heb er overigens ook rozijnen bijgedaan en onder de appel/rozijnenlaag ligt een laagje amandelspijs verkruimeld)
Uiteraard, ga je gangquote:Op donderdag 4 november 2010 22:52 schreef Nemain het volgende:
Dj, mag ik jouw recept gebruiken om een wedstrijd appeltaart - en aanverwanten te winnen? Indien mogelijk delen we de prijs.
ja, dusquote:Op vrijdag 5 november 2010 02:16 schreef beatrijs het volgende:
tering hier zitten veel koolhydraten in
alleen eiwit willen etenquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zal wel iemand zijn die flink aan de afslankrepen zit, alsof die goed voor je zijn
ik heb vandaag kwark opquote:
Dan moet je hem bij jouw oven lager in de oven doen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:10 schreef ErkendFokker het volgende:
onderkant is wel heel erg zacht geworden hierkut oven :p en bovenkant iets te krokant
heb draaiende hete lucht oven, zal hem volgende keer op plateau zettenquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dan moet je hem bij jouw oven lager in de oven doen.
Overigens werkt dit niet bij ovens die alleen een hete lucht stand hebben, dan moet hij juist hoger (omdat de hete lucht uit het midden van de achterkant komt en dus niet de onderkant apart verwarmt).
Natuurlijk wel even een plaatje van het resultaat zo hequote:Op zaterdag 6 november 2010 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Met een goed half uurtje zou hij klaar moeten zijn.
Ik heb gewoon een rechthoekige bakplaat, bakpapier er op, koek er op en bakken maarquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:39 schreef Lonaa het volgende:
Nou, die ronde vormen..
Rond rooster he..Anders dan wordt ie veel kleiner, als je hem rechthoekig maakt. En dat wil je natuurlijk niet.
Ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 7 november 2010 12:19 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is die van mij van gisteren, toch ook maar eens een ronde gemaakt
quote:Op donderdag 4 november 2010 22:52 schreef Nemain het volgende:
Dj, mag ik jouw recept gebruiken om een wedstrijd appeltaart - en aanverwanten te winnen? Indien mogelijk delen we de prijs.
Ennn we hebben een winnaar!quote:
dat werd na een paar weken te standaard, net als speculaasquote:Op woensdag 24 november 2010 10:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Leuk dat hij nog steeds gebakken wordt.
Momenteel bak ik veel kruidnoten, ook erg lekker
Sinterklaas is nog niet geweest dus tot die tijd kruidnoten. Heb het recept nu aardig te pakkenquote:Op woensdag 24 november 2010 10:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat werd na een paar weken te standaard, net als speculaas
Heb je daar ook een recept van?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Sinterklaas is nog niet geweest dus tot die tijd kruidnoten. Heb het recept nu aardig te pakken![]()
Daarna over naar de kerstkransjes en appeltaarten met sinaasappel en kardemom
Die moet ik dan na sinterklaas nog eens maken, want ik gebruik niet echt standaard recepten, het is gewoon wat aanklooien tot het lekker isquote:Op woensdag 24 november 2010 11:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Heb je daar ook een recept van?
Dat had sowieso niet gehoeven, jij hebt de koek gemaaktquote:Op woensdag 24 november 2010 11:38 schreef Nemain het volgende:
Mijn prijs:
[ afbeelding ]
(Ik denk niet dat we hem kunnen delen, dj)
ja hoor, eergisteren nog.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Leuk dat hij nog steeds gebakken wordt.
Momenteel bak ik veel kruidnoten, ook erg lekker
Recept is inderdaad goed en ook zeer simpel, 10 minuutjes wat snijden en mengen en je bent alweer klaarquote:Op woensdag 24 november 2010 16:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja hoor, eergisteren nog.
ik strooi alleen als extra wat amandelspijs en rozijnen op de bodem maar voor de rest
handhaaf ik jouw recept.
ik heb nu al 5 aanvragen voor het recept en iedereen is wild enthousiast, dus nogmaals bedankt voor het zo eenvoudige maar geweldige recept
Nee hoor, ik had gewoon vrij zure jonagolds en 2 eetlepels suiker - het is vooral het deeg dat ik te zoet vind. Maar dat geeft niet, ik denk niet dat de crunch zoveel verandert als je meer bloem+haver gebruikt en iets minder suiker. Tempus docetquote:Op donderdag 25 november 2010 14:02 schreef djkoelkast het volgende:
Te zoet?
Dan heb je verkeerde suiker/verkeerde appels gebruikt of te veel suiker aan de appels zelf toegevoegd.
Ik heb niks met hartige taarten, wordt ook lastig omdat je de droge stof (suiker) mist, dan moet je meer meel toevoegen maar dan mis je denk ik de crunch weer.
geschaafde amandelen had ik nog niet aan gedacht, goede tip. Thanks.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:18 schreef djkoelkast het volgende:
Al het kaneel in het recept vervangen voor koekkruiden (kaneel, nootmuskaat, witte peper, kardemom en kruidnagel) en je hebt een speculaasversie. Geschaafde amandelen of amandelspijs (zoals anderen hier al hebben vermeld) doen het dan ook erg goed.
de bovenste korst is die bij jou ook redelijk krokant, want bij mij was hij erg bros....quote:Op zondag 7 november 2010 12:19 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is die van mij van gisteren, toch ook maar eens een ronde gemaakt
Iets korter in een iets hetere oven, dan krijgt de korst ook meer kleur. Wel oppassen, want binnen een paar minuten kan hij verbrand zijn (als je 10 minuten niet oplet is hij bijna zwart).quote:Op donderdag 25 november 2010 19:49 schreef The_Hives het volgende:
[..]
de bovenste korst is die bij jou ook redelijk krokant, want bij mij was hij erg bros....
Ik zet hem inderdaad de laatste 20 minuutjes op 220, gaat de appel aan de oppervlakte karameliseren (heerlijk) en krijg je een erg lekkere knapperige korst. Doe ik trouwens met bijna alle taarten met deeg.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:17 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Iets korter in een iets hetere oven, dan krijgt de korst ook meer kleur. Wel oppassen, want binnen een paar minuten kan hij verbrand zijn (als je 10 minuten niet oplet is hij bijna zwart).
Maar met normaal bakpoeder + bloem (= zelfrijzend bakmeel) krijg je dus een minder bros resultaat dan met wijnsteenquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor iedereen die het niet kent: wijnsteenbakpoeder koop je bij de natuurwinkel, en is ook weer prima te vervangen door normaal bakpoeder.
Je moet de bovenkant wel iets aandrukken voor hij de oven in gaat, maar niet te hard. Maar losjes mag hoor, het wordt toch wel lekker brosquote:Op zaterdag 27 november 2010 16:20 schreef LastRequest het volgende:
Die van mij zit in de oven!
Alleen na 40 minuten even gecheckt, en hij ziet er nog ongeveer uit zoals toen ie erin ging.. Qua bovenkant zeg maar. Heel losjes. Hoort zeker niet?
Fijn dat je zo snel reageert, hoopte al zoiets!quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:36 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je moet de bovenkant wel iets aandrukken voor hij de oven in gaat, maar niet te hard. Maar losjes mag hoor, het wordt toch wel lekker bros![]()
Als je hem maar goed de tijd geeft om af te koelen straks.
En hij is lekker geworden!quote:Op donderdag 25 november 2010 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmm ik zit te denken aan een speculaas/pepernotige variant voor de sinterklaas..... al moet ik nog steeds de orginele variant uitproberen!Ff keer tijd voor maken.
Ik bewaar hem op een plat bord of iets waar hij op past en dan vershoudfolie er omheen wikkelen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:28 schreef LastRequest het volgende:
Vraagje! Ik ben nogal een baknoob![]()
Hoe kan ik dat ding het beste bewaren?
Mijne heb ik op een plank gelegd met een theedoek erover (kamertemperatuur), na een week was ie nog steeds lekker. Verbaasde me eigenlijk hoe lang het goed blijft.quote:Op zondag 28 november 2010 01:01 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik bewaar hem op een plat bord of iets waar hij op past en dan vershoudfolie er omheen wikkelen.
Hij wordt vanaf nu elke dag een stukje slapper (doordat het vocht uit de appels in het deeg gaat trekken), maar de bodem blijft krokant. Dus de komende 3-4 dagen is hij nog heel lekker. Ben je van plan hem langer te bewaren: snijd portiestukken af, doe ze in een boterhamzakje en vries ze in.
Haha, hij moest concurreren met een versgebakken gevulde speculaastaartje, na een week om en om was het allemaal opgelostquote:Op maandag 29 november 2010 10:30 schreef Felixa het volgende:
Na een week?![]()
Hoe is het in godesnaam mogelijk dat ie na een week nog niet op is?
Ooooh, dan is het goed.quote:Op maandag 29 november 2010 10:42 schreef After_Dark het volgende:
[..]
Haha, hij moest concurreren met een versgebakken gevulde speculaastaartje, na een week om en om was het allemaal opgelost
Ik vond 'm ook te zoet! Maar 'k ga daar nog eens mee experimenteren. 250 g suiker op 250 g meel is ook wel gewoon vrij veel, natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 16:47 schreef LastRequest het volgende:
Hmmm hij is hier toch te zoet bevonden. Ik heb me precies aan het recept gehouden maar hij is niet op gegaan, m'n familie en vrienden vonden hem te zoet. Erg lekker, maar wel te zoet. Als ik een volgende keer minder suiker zou willen gebruiken, dan moet er ook minder nattigheid bij neem ik aan? Heeft iemand een idee waar ik dan het beste in zou kunnen schuiven?
Het kan natuurlijk ook zijn dat m'n appels erg zoet waren, al waren het gewoon Jonagolds.
Ga nou niet m'n recept verkrachten, het is niet te zoetquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vond 'm ook te zoet! Maar 'k ga daar nog eens mee experimenteren. 250 g suiker op 250 g meel is ook wel gewoon vrij veel, natuurlijk.
To be continued
Gebruik dan kokosolie, eventueel ontgeurd. Margarine is troep en moet je altijd mijden. Het is een door fabrikanten samengesteld goedje met veel te veel chemische processen en toevoegingen en vooral veel water.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:39 schreef heaven7 het volgende:
Ik wil em vandaag gaan maken maar ik hou absoluut niet van roomboter.. vind die koekjes die je kan kopen bereid met roomboter ronduit vies! Heeft deze koek ook die typische roombotersmaak? Anders ga ik toch voor de margarine namelijk..
Ahwquote:Op dinsdag 30 november 2010 12:02 schreef djkoelkast het volgende:
Ga nou niet m'n recept verkrachten, het is niet te zoet![]()
Neem mijn tips ter harte die ik eerder heb gegeven, meer moet je er niet aan kloten of het wordt iets totaal anders.
Gelukkig boeit me dat niet zoveel, ik eet amper margarine en ik hou ook niet van kokosquote:Op dinsdag 30 november 2010 12:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Gebruik dan kokosolie, eventueel ontgeurd. Margarine is troep en moet je altijd mijden. Het is een door fabrikanten samengesteld goedje met veel te veel chemische processen en toevoegingen en vooral veel water.
Een roombotersmaak als in die koekjes heb je niet, maar je proeft natuurlijk wel dat er roomboter in zit.
Ontgeurde kokosolie smaakt niet naar kokos hoor. Je kunt ook palmolie gebruiken. Margarine is gewoon verboden in mijn receptquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:05 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Gelukkig boeit me dat niet zoveel, ik eet amper margarine en ik hou ook niet van kokosToch bedankt!
Margarine verwerken in taartenquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:41 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ontgeurde kokosolie smaakt niet naar kokos hoor. Je kunt ook palmolie gebruiken. Margarine is gewoon verboden in mijn recept
Volgende keer beetje bij beetje nog wat gesmolten boter erbij. Mijn kruimels waren ook iets te droog, maar uiteindelijk ging het met iets meer boter echt primaquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:04 schreef heaven7 het volgende:
Nou wat waardeloosHet deeg was kruimelig maar zo kruimelig dat ik het niet aan kon drukken, het bleef uit elkaar vallen. Heb er een beetje melk aan toegevoegd en toen werd het prachtig deeg maar niet meer kruimelig
En toen had ik te weinig voor de bovenkant dus 1/2 van de appels is maar bedekt en ik heb sowieso veeeeeel teveel appels
Het zit in de oven maar damn, ik doe het nooit meer, een gewone appeltaart is vele malen sneller klaar
Oh doe niet zo triestquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Margarine verwerken in taartenEcht doodzonde.
Nou triest, het is alsof je terpentine gebruikt om je gezicht te wassen: het werkt prima, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.quote:
Wat is er triest aan? Het hoort gewoon niet en smaakt ook niet en lijkt niet eens een beetje op normale roomboter. Je kan ook ipv bloem ook maizena gaan gebruiken en ipv suiker doe je er mooi wat appelsap doorheen......quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:01 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Oh doe niet zo triest
@Coldfeet, goed idee hoewel het met melk ook wel aardig ging alleen iets te
Dat vind jij. Ik lust geen roomboter en bak mijn hele leven al met margarine naar tevredenheid dus daarom vind ik je reactie behoorlijk triest.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat is er triest aan? Het hoort gewoon niet en smaakt ook niet en lijkt niet eens een beetje op normale roomboter. Je kan ook ipv bloem ook maizena gaan gebruiken en ipv suiker doe je er mooi wat appelsap doorheen......
Roomboter en margarine zijn gewoon totaal verschillende producten.
Dan doe je echt iets niet goed hoor, hij is hier nooit te droog, niet te hard, scheurt niet etc.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:21 schreef After_Dark het volgende:
Ik heb hem vandaag weer gemaakt, wederom met spijs en rozijnen erbij. Goed gelukt, alleen is het wel steeds een gepiel om die bodemlaag van deeg te maken - bij het aanduwen scheurt / verbrokkelt ie. Misschien eens met meer boter proberen volgende keer, zoals Coldfeet hierboven voorstelde.
Overigens wordt die onderlaag ook iets aan de harde kant, misschien is het sowieso niet gek om wat meer deeg te hebben.
Temperatuur iets lager houden en niet voorverwarmenquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:43 schreef Sorella het volgende:
Ik ga hem morgenochtend maken alleen wel in de hete lucht oven dus ik ben benieuwd hoe het eruit komt.
Het eindresultaat is perfect hoor, daar niet van. Die brokkeligheid van het deeg is alleen lastig bij het maken van die onderste laag, dat is een hoop gemodder. Wie weet helpt die melk wel, zal ik proberen als ik hem weer maak. En een stukkie hoger in de oven.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dan doe je echt iets niet goed hoor, hij is hier nooit te droog, niet te hard, scheurt niet etc.
Vergeet het citroensap niet of als je dat niet gebruikt een eetlepel melk.
Kan ook zijn dat je de verkeerde bloem of havermout hebt, die te veel vocht absorbeert, in dat geval ook een eetlepel melk erbij.
Als je deeg te hard uit de oven komt moet je de koek hoger in de oven plaatsen bij het bakken, dan verwarmt je onderkant te veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |