abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89230556
Nou je kunt geen grote stukken optillen zonder dat de onderkant breekt maar hij smaakt in elk geval goed! :) Ietwat te zoet maar dat kan bij een volgende keer wel aangepast worden..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_89237226
Vraagje! Ik ben nogal een baknoob O-)
Hoe kan ik dat ding het beste bewaren?
pi_89239472
In een afgesloten bak. Ik gebruik een Tupperware taartdoos.
Overigens brak hij bij mij niet, misschien iets harder aandrukken?
pi_89241139
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmm ik zit te denken aan een speculaas/pepernotige variant voor de sinterklaas..... al moet ik nog steeds de orginele variant uitproberen! :P Ff keer tijd voor maken.
En hij is lekker geworden! :)
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 01:01:02 #180
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89245470
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:28 schreef LastRequest het volgende:
Vraagje! Ik ben nogal een baknoob O-)
Hoe kan ik dat ding het beste bewaren?
Ik bewaar hem op een plat bord of iets waar hij op past en dan vershoudfolie er omheen wikkelen.
Hij wordt vanaf nu elke dag een stukje slapper (doordat het vocht uit de appels in het deeg gaat trekken), maar de bodem blijft krokant. Dus de komende 3-4 dagen is hij nog heel lekker. Ben je van plan hem langer te bewaren: snijd portiestukken af, doe ze in een boterhamzakje en vries ze in.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_89245624
Ziet er wel goed uit zo en klinkt lekker. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_89288902
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:01 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik bewaar hem op een plat bord of iets waar hij op past en dan vershoudfolie er omheen wikkelen.
Hij wordt vanaf nu elke dag een stukje slapper (doordat het vocht uit de appels in het deeg gaat trekken), maar de bodem blijft krokant. Dus de komende 3-4 dagen is hij nog heel lekker. Ben je van plan hem langer te bewaren: snijd portiestukken af, doe ze in een boterhamzakje en vries ze in.
Mijne heb ik op een plank gelegd met een theedoek erover (kamertemperatuur), na een week was ie nog steeds lekker. Verbaasde me eigenlijk hoe lang het goed blijft.
pi_89288945
Na een week? :D
Hoe is het in godesnaam mogelijk dat ie na een week nog niet op is? :9
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_89289017
Lekker!
pi_89289322
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:30 schreef Felixa het volgende:
Na een week? :D
Hoe is het in godesnaam mogelijk dat ie na een week nog niet op is? :9
Haha, hij moest concurreren met een versgebakken gevulde speculaastaartje, na een week om en om was het allemaal opgelost :P
pi_89289739
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:42 schreef After_Dark het volgende:

[..]

Haha, hij moest concurreren met een versgebakken gevulde speculaastaartje, na een week om en om was het allemaal opgelost :P
Ooooh, dan is het goed. O-)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 11:24:13 #187
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89290707
Een week moet kunnen, er zit voldoende natuurlijk zuur in en het vocht zit binnenin en niet van buiten, dus weinig kans dat het heel snel gaat rotten. Toch zou ik 3-4 dagen aanhouden als richttijd ;)
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:53:48 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89291648
en weer eentje gebakken *O*

ik had m al gesneden, maar bedacht toen dat er nog een foto gemaakt moest worden.
hij is weer heerlijk :9
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 12:00:32 #189
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89291914
Ziet er weer schitterend uit!
Wat licht door de flits, want ik zie wel bruine appeltjes ;)
  maandag 29 november 2010 @ 12:25:35 #190
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_89292722
Hij zit nu in de oven.....ben benieuwd!
Vanavond zullen we zien of de Noren ( meesters in het bakken van taarten!) deze taart zullen goedkeuren.
Een strengere ballotage-commissie is er niet :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 13:07:41 #191
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89294173
Oeioeioeioeioei ik ben benieuwd ;)
Maar het is niet echt een taart natuurlijk, het is een koek ;)
pi_89303407
Hmmm hij is hier toch te zoet bevonden. Ik heb me precies aan het recept gehouden maar hij is niet op gegaan, m'n familie en vrienden vonden hem te zoet. Erg lekker, maar wel te zoet. Als ik een volgende keer minder suiker zou willen gebruiken, dan moet er ook minder nattigheid bij neem ik aan? Heeft iemand een idee waar ik dan het beste in zou kunnen schuiven?

Het kan natuurlijk ook zijn dat m'n appels erg zoet waren, al waren het gewoon Jonagolds.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 16:50:52 #193
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89303556
ik gebruik alleen goudreinetten. die zijn lekker zuur en fris van smaak :~
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 17:02:45 #194
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89304096
te zoet bestaat niet :P

Tips

Vervang 25g suiker eens voor 25g honing en doe er 12g bakmeel bij (of 50g suiker voor 50g honing en 25g bakmeel erbij), honing geeft een andere zoetheid.
Andere appels gebruiken
Appels niet besuikeren
pi_89333951
Ik wil em vandaag gaan maken maar ik hou absoluut niet van roomboter.. vind die koekjes die je kan kopen bereid met roomboter ronduit vies! Heeft deze koek ook die typische roombotersmaak? Anders ga ik toch voor de margarine namelijk..
pi_89334420
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:47 schreef LastRequest het volgende:
Hmmm hij is hier toch te zoet bevonden. Ik heb me precies aan het recept gehouden maar hij is niet op gegaan, m'n familie en vrienden vonden hem te zoet. Erg lekker, maar wel te zoet. Als ik een volgende keer minder suiker zou willen gebruiken, dan moet er ook minder nattigheid bij neem ik aan? Heeft iemand een idee waar ik dan het beste in zou kunnen schuiven?

Het kan natuurlijk ook zijn dat m'n appels erg zoet waren, al waren het gewoon Jonagolds.
Ik vond 'm ook te zoet! Maar 'k ga daar nog eens mee experimenteren. 250 g suiker op 250 g meel is ook wel gewoon vrij veel, natuurlijk.

To be continued ;)
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 12:02:54 #197
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89337136
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vond 'm ook te zoet! Maar 'k ga daar nog eens mee experimenteren. 250 g suiker op 250 g meel is ook wel gewoon vrij veel, natuurlijk.

To be continued ;)
Ga nou niet m'n recept verkrachten, het is niet te zoet :'(
Neem mijn tips ter harte die ik eerder heb gegeven, meer moet je er niet aan kloten of het wordt iets totaal anders.
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 12:03:56 #198
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_89337166
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:39 schreef heaven7 het volgende:
Ik wil em vandaag gaan maken maar ik hou absoluut niet van roomboter.. vind die koekjes die je kan kopen bereid met roomboter ronduit vies! Heeft deze koek ook die typische roombotersmaak? Anders ga ik toch voor de margarine namelijk..
Gebruik dan kokosolie, eventueel ontgeurd. Margarine is troep en moet je altijd mijden. Het is een door fabrikanten samengesteld goedje met veel te veel chemische processen en toevoegingen en vooral veel water.
Een roombotersmaak als in die koekjes heb je niet, maar je proeft natuurlijk wel dat er roomboter in zit.
pi_89339173
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:02 schreef djkoelkast het volgende:

Ga nou niet m'n recept verkrachten, het is niet te zoet :'(
Neem mijn tips ter harte die ik eerder heb gegeven, meer moet je er niet aan kloten of het wordt iets totaal anders.
Ahw O+

Joh, ik ga gewoon wat experimenteren, maar het behoud van de crunch is het belangrijkst hoor :P
pi_89339578
Nou wat waardeloos :') Het deeg was kruimelig maar zo kruimelig dat ik het niet aan kon drukken, het bleef uit elkaar vallen. Heb er een beetje melk aan toegevoegd en toen werd het prachtig deeg maar niet meer kruimelig :') En toen had ik te weinig voor de bovenkant dus 1/2 van de appels is maar bedekt en ik heb sowieso veeeeeel teveel appels :') Het zit in de oven maar damn, ik doe het nooit meer, een gewone appeltaart is vele malen sneller klaar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')