quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:32 schreef bellabeauti het volgende:
Lekker! ben benieuwd naar het resultaat
Lijkt op de foto veel erger dan het is hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:36 schreef fotostarter het volgende:
Beetje donker, maar erg leuk recept!
Dit is echt veel lekkerder.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:25 schreef rijsttafel het volgende:
Als ik een taartvorm had, zou ik toch voor de appelkruimeltaart gaan. Zoveel meer tijd kost dat vast niet. Maar dit zal vast ook prima te eten zijn.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:45 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor het recept. Ik geef het aan mijn vriendin, want zij houdt erg van bakken
quote:Lekker recept
quote:Whatever.Op woensdag 20 oktober 2010 18:50 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Lekker recept
Ik geef het aan mijn vriendin
=
quote:Als je een held bent bak je het gewoon zelf en geef je die koek aan je vriendin. Dat bedoel ik.
quote:Mijn held houdt er rekening mee dat ik het helemaal leuk vind om te bakkenOp woensdag 20 oktober 2010 18:54 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Als je een held bent bak je het gewoon zelf en geef je die koek aan je vriendin. Dat bedoel ik.
quote:Als 'ie wat te licht blijft niet op 180 zetten, dan wordt ie te donkerOp vrijdag 22 oktober 2010 15:03 schreef Yannick567 het volgende:
Ben benieuwd. Die van mij zit nu in de oven
quote:OkayOp vrijdag 22 oktober 2010 15:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als 'ie wat te licht blijft niet op 180 zetten, dan wordt ie te donkerVan ervaring leert men
![]()
Gewoon 5 minuutjes langer op 160 laten.
quote:Dit smaakt niet naar appelkoeken ook niet naar appelkruimelkoeken, dit is zegmaar 20x beterOp zondag 24 oktober 2010 19:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb altijd Henriëtte's, een soort appelkoeken, voor mijn vrjaardag, ik heb het idee dat dit ongeveer hetzelfde smaakt?
quote:Het is een combinatie tussen de Hollandse appeltaart en de Hollandse havermoutkoekjes, dus ik denk van welOp vrijdag 29 oktober 2010 02:05 schreef KarinJ. het volgende:
Eens in de zoveel tijd moet ik voor gebak zorgen bij de club waar ik op zit.
Ga deze dan maken, hij ziet er errug lekker uit.
Is het een Nederlands recept?
(deze vraag krijg ik gegarandeerden wil wel antwoord kunnen geven)
quote:wat voor club is het?Op vrijdag 29 oktober 2010 11:40 schreef KarinJ. het volgende:
Oké, bedankt voor de info.....kan ik zeggen dat het typisch Hollands is, dat vinden ze "spannend"
quote:Daar geloof ik nu helemaal niets van, sorry.Op woensdag 20 oktober 2010 19:00 schreef Chickert het volgende:
[..]
Mijn held houdt er rekening mee dat ik het helemaal leuk vind om te bakken. Leuker dan dat er voor me gebakken wordt
quote:Ja hoor, alleen de bovenkant is dan wel wat minder bros (trekt wat vocht van de appels aan), maar de bodem blijft een paar dagen krokant.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef het-is-mij het volgende:
Blijft het trouwens lekker/goed alsj e het een dag van te voren maakt?
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:56 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Daar geloof ik nu helemaal niets van, sorry.
Die ziet er uit of 'ie gaat lukken!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:05 schreef erikkll het volgende:
Ik heb 'm ook gemaakt! Hier is ie, ongebakken nog:
[ afbeelding ]
Is dat er danquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wordt het geen tijd om deze toe te voegen aan het Fok! kookboek?
omkeren op een snijplank, papier eraf, snijplank tegen die kant aan, nog een keer omkeren, et voila!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:22 schreef erikkll het volgende:
Hij is gelukt! Maar hoe krijg ik 'm nou van het papier af?
daarom, snijplank en geen rooster!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:27 schreef erikkll het volgende:
ohja, even proberen. waar ik bang voor ben is dat de bodem te dun is en het ding dwars door het rooster valt?
Hij is zo goed dat ik mijn collega's heb moeten beloven hem deze week weer te maken.quote:
Nee, havervlokken zijn harder. Je moet snelkokende havermout hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:07 schreef lady-wrb het volgende:
oke, ik ga hem ook maken.
havermout is toch niet hetzelfde als havervlokken, toch?
Elke normale rasp voldoet, als je de fijne tandjes maar gebruikt.quote:Op maandag 1 november 2010 12:36 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga zo wat appels scoren en dan ga ik m ook maken.
wat voor rasp heb je nodig voor de citroenschil?
ik heb zo'n ding waar je sliertjes mee trekt. dat is m niet zeker?
Ja, alle havermout waar je ook pap mee kunt maken is geschikt, zolang het maar naturel is (dus 100% havermout, geen toevoegingen).quote:Op maandag 1 november 2010 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij heb je geen citroenschil nodig als je een zuur appeltje gebruikt als een Goudreinet...verder ga ik het binnenkort eens proberen! Snelkokende havermout dus?
ik doe altijd wat geraspte citroenschil in mijn appeltaart, door de appelen mengenquote:Op maandag 1 november 2010 14:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, zal de citroen in overweging nemen, maar doe het ook nooit in mijn normale appeltaart, ben een purist op appeltaartgebied, en m'n lief is nog veel erger.
Er zijn ook mensen die er geen zout in doen, dat moet er wel in voor de bakresultaten (niet voor de smaak, al heeft zout wel een smaakversterkende werking). Zo heb je 1001 varianten op appeltaarten/koeken etc. Je kunt er ook rozijnen/krenten door doen, scheutje amaretto, amandelschaafsel en ga zo maar door. Je kunt hem zo simpel en ingewikkeld maken als je maar wil.quote:Op maandag 1 november 2010 14:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, zal de citroen in overweging nemen, maar doe het ook nooit in mijn normale appeltaart, ben een purist op appeltaartgebied, en m'n lief is nog veel erger.
Ik heb mijne op 140 gebakken, maar ik weet dat mijn oven altijd warmer wordt dan ik aangeefquote:Op maandag 1 november 2010 17:49 schreef djkoelkast het volgende:
Hangt van je oven af, als hij wat licht blijft beter op 170 bakken, kan zijn dat je oven de 160 niet echt stabiel houdt, in dat geval is 170 beter.
Je appels zijn in elk geval wel gaar nu, nu nog een kleurtje. Maar niet te lang, dan wordt 'ie zwart
uitprinten op je werk?quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:29 schreef Windigo het volgende:
Gaat nog even duren voor ik die kan maken, pc is kapot dus kan thuis t recept niet zien
Hahaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |