Gelukkig boeit me dat niet zoveel, ik eet amper margarine en ik hou ook niet van kokosquote:Op dinsdag 30 november 2010 12:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Gebruik dan kokosolie, eventueel ontgeurd. Margarine is troep en moet je altijd mijden. Het is een door fabrikanten samengesteld goedje met veel te veel chemische processen en toevoegingen en vooral veel water.
Een roombotersmaak als in die koekjes heb je niet, maar je proeft natuurlijk wel dat er roomboter in zit.
Ontgeurde kokosolie smaakt niet naar kokos hoor. Je kunt ook palmolie gebruiken. Margarine is gewoon verboden in mijn receptquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:05 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Gelukkig boeit me dat niet zoveel, ik eet amper margarine en ik hou ook niet van kokosToch bedankt!
Margarine verwerken in taartenquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:41 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ontgeurde kokosolie smaakt niet naar kokos hoor. Je kunt ook palmolie gebruiken. Margarine is gewoon verboden in mijn recept
Volgende keer beetje bij beetje nog wat gesmolten boter erbij. Mijn kruimels waren ook iets te droog, maar uiteindelijk ging het met iets meer boter echt primaquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:04 schreef heaven7 het volgende:
Nou wat waardeloosHet deeg was kruimelig maar zo kruimelig dat ik het niet aan kon drukken, het bleef uit elkaar vallen. Heb er een beetje melk aan toegevoegd en toen werd het prachtig deeg maar niet meer kruimelig
En toen had ik te weinig voor de bovenkant dus 1/2 van de appels is maar bedekt en ik heb sowieso veeeeeel teveel appels
Het zit in de oven maar damn, ik doe het nooit meer, een gewone appeltaart is vele malen sneller klaar
Oh doe niet zo triestquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Margarine verwerken in taartenEcht doodzonde.
Nou triest, het is alsof je terpentine gebruikt om je gezicht te wassen: het werkt prima, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.quote:
Wat is er triest aan? Het hoort gewoon niet en smaakt ook niet en lijkt niet eens een beetje op normale roomboter. Je kan ook ipv bloem ook maizena gaan gebruiken en ipv suiker doe je er mooi wat appelsap doorheen......quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:01 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Oh doe niet zo triest
@Coldfeet, goed idee hoewel het met melk ook wel aardig ging alleen iets te
Dat vind jij. Ik lust geen roomboter en bak mijn hele leven al met margarine naar tevredenheid dus daarom vind ik je reactie behoorlijk triest.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat is er triest aan? Het hoort gewoon niet en smaakt ook niet en lijkt niet eens een beetje op normale roomboter. Je kan ook ipv bloem ook maizena gaan gebruiken en ipv suiker doe je er mooi wat appelsap doorheen......
Roomboter en margarine zijn gewoon totaal verschillende producten.
Dan doe je echt iets niet goed hoor, hij is hier nooit te droog, niet te hard, scheurt niet etc.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:21 schreef After_Dark het volgende:
Ik heb hem vandaag weer gemaakt, wederom met spijs en rozijnen erbij. Goed gelukt, alleen is het wel steeds een gepiel om die bodemlaag van deeg te maken - bij het aanduwen scheurt / verbrokkelt ie. Misschien eens met meer boter proberen volgende keer, zoals Coldfeet hierboven voorstelde.
Overigens wordt die onderlaag ook iets aan de harde kant, misschien is het sowieso niet gek om wat meer deeg te hebben.
Temperatuur iets lager houden en niet voorverwarmenquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:43 schreef Sorella het volgende:
Ik ga hem morgenochtend maken alleen wel in de hete lucht oven dus ik ben benieuwd hoe het eruit komt.
Het eindresultaat is perfect hoor, daar niet van. Die brokkeligheid van het deeg is alleen lastig bij het maken van die onderste laag, dat is een hoop gemodder. Wie weet helpt die melk wel, zal ik proberen als ik hem weer maak. En een stukkie hoger in de oven.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dan doe je echt iets niet goed hoor, hij is hier nooit te droog, niet te hard, scheurt niet etc.
Vergeet het citroensap niet of als je dat niet gebruikt een eetlepel melk.
Kan ook zijn dat je de verkeerde bloem of havermout hebt, die te veel vocht absorbeert, in dat geval ook een eetlepel melk erbij.
Als je deeg te hard uit de oven komt moet je de koek hoger in de oven plaatsen bij het bakken, dan verwarmt je onderkant te veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |