Oeh! 2 tips...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
En oh ja, niet te vergeten;
ik plaats overal Berker 1930 schakelmateriaal![]()
[ afbeelding ]
Das echt bloedjemooi spul. Heb ik ook nog naar zitten kijken. Rottige en dus een nono voor mij was het ontbreken van cat5 mogelijkheid met dit spul. Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste postquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
[ afbeelding ]
scherpquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Even een muurtje uitslijpen zonder mondkapje, stofbril en (waarschijnlijk) gehoorbescherming. Je bent een held
Is dat porcelein niet 4x zo prijzig als kunststof?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oeh! 2 tips...
Ga qua schakelaars voor porselein. Wij hebben dat hier ook en dat ziet er echt stukken mooier uit dan plastic. (Schakelaars hebben we hier van porselein, stopcontacten van plastic).
En 2. Ga goed zoeken op internet. Verschil tussen bouwmarkt en webwinkel NL was hier al gauw 25%.
Een vriend van ons vertelde laatst dat het tussen bouwmarkt en webwinkel Duitsland 30 tot 40% scheelt.
Is een stuk duurder idd. Maar imho zeker de prijs waardquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat porcelein niet 4x zo prijzig als kunststof?
Ik had ze ook nog gezien in (mahonie)hout en zwart of wit marmer, das helemaal onbetaalbaar.
Trouwens, zelfs de kunststof versie van de dimmer is in de bouwmarkt al reteduur!!!
Volgens mij hebben ze ook een UTP variant hoor:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Das echt bloedjemooi spul. Heb ik ook nog naar zitten kijken. Rottige en dus een nono voor mij was het ontbreken van cat5 mogelijkheid met dit spul. Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post![]()
enneuh, ff een oerhollandse vraag, wat ben je voor iets dergelijks als dit ( iig nu van de buitenkant, schitterende pandje nu ongeveer kwijt vandaag de dag op die locatie?, bij benadering is voldoende
Ik zie alleen maar een hoop stof en een slijptol, of ie beschermingsmiddelen draagt zie ik niet eensquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Even een muurtje uitslijpen zonder mondkapje, stofbril en (waarschijnlijk) gehoorbescherming. Je bent een held
Misschien is het nieuw, toen ik er vier jaar geleden naar keek was het ontbreken van UTP één van de redenen om er niet voor te kiezen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze ook een UTP variant hoor:
http://www.elektrocomfort(...)6767/Products/109302
Deze dozen heb ik keurig vastgezet met een kunststof schroef. Geen vreemde metalen in mijn WCD'squote:Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef exlurker het volgende:
Even een vraagje over de bevestiging van de inbouwdozen, zijn deze vast geschroefd op het balkje er achter? Zijn ze gelijmt of een dubbele bodem, dan is er niets aan de hand
Volgens de voorschriften mogen er namelijk geen vreemde metalen delen in een doos zitten waar de draden mogelijk tegen aan kunnen komen.
Voor zulke situatie's zijn andere dozen in de handel
Gaaf zeg!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi zo !quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:13 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Deze dozen heb ik keurig vastgezet met een kunststof schroef. Geen vreemde metalen in mijn WCD's
quote:Op maandag 6 december 2010 14:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vind die nijntjes er behoorlijk cavia-achtig uitzien
Dat moet je niet onderschatten nee. Heb ik me ook flink op verkeken...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:
Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post![]()
quote:Op maandag 13 december 2010 17:12 schreef La_Vita het volgende:
Zijn je konijnen niet allang over dat hekje gesprongen? Die van mij sprongen met gemak over een hek van 1 meter
Vonkenboer bedoeld,denk ik, wandcontactdoos tussen plafond als je er via een spotje of luikje bij kan om de afzuigventilator spanningsvrij te kunnen maken.quote:Op zondag 19 december 2010 15:26 schreef JohnB52 het volgende:
Boven plafond kan je er toch juist NIET meer bij?
Ik denk dat je hem wel weg kunt werken in het omhulsel van het afvoerkanaal...
maar als die wegzijn dan krijg je wel het gevoel dat het opbouwen weer begint, nieuwe gladde murenquote:Op maandag 27 december 2010 07:18 schreef koffielepel het volgende:
Vandaag begint officieel mijn eerste week vrij en dan moet je nog om half zes je bed uit om de werklui te ontvangen. Nog twee dagen en dan is het weer mijn domein. Kan ik op een gaan zitten om de stuc te zien drogen
nou inderdaad, ik geniet met volle teugenquote:Op maandag 27 december 2010 07:42 schreef gateway het volgende:
[..]
maar als die wegzijn dan krijg je wel het gevoel dat het opbouwen weer begint, nieuwe gladde muren
P.s heb nu ook vakantie en was er ook al zo vroeg uit, vriendin moet de hele week zo vroeg beginnen... maar hey, zo heb je wel wat aan je dag
Even een stomme vraag misschien hoor, maar wij zijn ook bezig in ons jaren '30 huisje en ook wij zijn verliefd geworden op dit schakelmateriaal... Waar heb jij het vandaan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben het online gekocht, scheelde een heleboel geld namelijk. Bij klusspullen.nl vandaan,quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:28 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Even een stomme vraag misschien hoor, maar wij zijn ook bezig in ons jaren '30 huisje en ook wij zijn verliefd geworden op dit schakelmateriaal... Waar heb jij het vandaan?
Dat denk jij ja ;-)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef koffielepel het volgende:
Een geheime gang lijkt me niet. Ik woon in een boeren gehucht waar sowieso de oorlog minimaal werd beleefd.
Dit spul is gááf!! Maar waarom kies je voor wit? Zwart is 'authentieker'??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
[ afbeelding ]
't was er vroeger ook al in twee smaken maar wij hebben bewust gekozen voor wit. Ik ben het wel met je eens dat zwart dat extra ouderwetse gevoel geeft maar 't is wel een heleboel zwart wat je dan hebt,quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:20 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dit spul is gááf!! Maar waarom kies je voor wit? Zwart is 'authentieker'??
Je zou er lectuur in kunnen doen. Maar net zo goed een blikje bier of een handje kattenvoer. Dus nee, ik denk niet dat ze specifiek voor lectuur zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:
Weet je zeker dat het niet gewoon het oude toilet is?
Mooie keuken ook. Die barkrukken... zijn dat lectuurvakjes die eronder zitten?
Ik vermoed met een touwladder, maar goed, dat is speculeren hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:38 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe komt de kat er dan bij?
Met dat berkermateriaal klopt, bij ons pastte het ook maar net :-)
Dat mag dan wel een kl*te klus zijn maar je krijgt dan wel een top resultaat als je het zo aanpakt!quote:Op zondag 1 mei 2011 20:47 schreef koffielepel het volgende:
Overigens klus ik graag maar wat een kl*te klus met schuren/plamuren/schuren/plamuren enz, enz.
Maar goed, er is niemand die het gaat doen behalve ik, en dat motiveert toch weer iets
Psssst, je verhaal klopt niet!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef koffielepel het volgende:
Na wat lokaal speurwerk hebben we een foto gevonden van ons huis van vroeger. Ik vermoed dat hij ergens rond 1930 is genomen:
[ afbeelding ]
Het huis is gebouwd eind jaren dertig, het was toen een woning die redelijk op stand was. Toen de eerste bewoners eruit gingen is het door hun kinderen overgekocht, later is het nog 2/3 keer doorverkocht. De zoon van de eerste bewoner woont hier nog op het dorp en daar hebben we laatst aangebeld om verhalen over het huis los te krijgen en vragen te kunnen stellen. Zo blijken we in de achtertuin een grote ondergrondse waterput te hebben en blijkt er inderdaad graniet te liggen in de gang. Was echt heel leuk om te horen hoe het vroeger was.
Dank jequote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:39 schreef SunshineEva het volgende:
En misschien kun je vragen wat dat gat in de kelder is
Mooie keuken trouwens...
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
Ziet er goed uit hoor! Knap gedaan.
Laatst was ik bij www.leys.nl (de winkel dan) om een nieuwe brievenbus te halen, en vroeg ik ook even naar scharnieren, nou ze hebben daar mappen vol met scharnieren, dus wie weet zit er ook wat voor jou tussen? Niet geschoten is altijd mis...
Wellicht als je n mailtje stuurt met een foto vd scharnieren, en een paar afmetingen, dat hun voor je gaan zoekenquote:Op donderdag 2 juni 2011 09:56 schreef koffielepel het volgende:
Bedankt voor je tip, de vestigingen zitten alleen aan de andere kant van het land helaas, zal de webshop eens uitpluizen
[..]
dank jequote:
Erg mooie voorwerpen, vooral die vaas! Moet wel een hele grote taxus zijn geweest als ie dat uit één stuk heeft gemaakt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:45 schreef koffielepel het volgende:
Achterin de tuin hadden we een belachelijk grote taxus staan. Deze hebben we laten verwijderen maar om dat te mogen ondernemen moesten we een omgevingsvergunning aanvragen. Na de publicatie hiervan werden we benaderd door een man uit het dorp die op zoek was naar hout om voorwerpen van te maken. Hij heeft een gorte hoeveelheid meegenomen en in ruil hiervoor zouden wij dan een voorwerp mogen uitkiezen.
Na een paar maanden werden we gebeld dat hij wat klaar had, wij waren erg enthousiast over een vaasachtige kruik maar we lieten ook onze bewondering kennen voor een schaal. Die was nog niet af maar omdat hij het zo leuk vond mochten we die er ook bij hebben. Nu hebben we dus 2 mooie voorwerpen van onze eigen taxus. En ze houden ook nog eens een stuk minder licht tegen dan voorheen
Je woont toevallig ook nog om de hoek, zie het nu pas :dquote:Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef Nanook24 het volgende:
Bedankt.
* Nanook24 gaat bij haar volgende boodschappenrondje even langs Tierelantijn.
Volgens mij wel, lees er hier meer over:quote:Op zondag 19 februari 2012 15:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Erg mooie voorwerpen, vooral die vaas! Moet wel een hele grote taxus zijn geweest als ie dat uit één stuk heeft gemaakt.
Vroeger gebruikte men de ttaxusnaalden om taxol te produceren; is dat nog zo?
afbeeldingquote:
Welk profiel bedoel je? Het profiel om de tegels is een recht model.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:32 schreef Vinz0r het volgende:
Ziet er netjes uit!
Alleen 1 vraagje, wat voor profiel heb je gebruikt bij de ombouw van je wc?
Tegelen lijkt mij moeilijker dan kitten, eigenlijk. Hoe weet je dat een profi wel goed kan kitten?quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:18 schreef koffielepel het volgende:
En @ jdel: ja, zelf getegeld. Kitten uitbesteed. De kracht van een goede klusser is weten wat je niet kan
Nee, meubel is van grenen, grijs gebeitst.quote:Op zaterdag 8 september 2012 07:58 schreef gateway het volgende:
Mooi zeg die vloer! En dat meubel van hetzelfde hout als de vloer!
Dank je, ik neig altijd naar ouderwets, sierlijstje, tierelantijntjes enz. Mevrouw Koffielepel remt me af,.. en hier het resultaatquote:Op zaterdag 8 september 2012 10:01 schreef pascal_s het volgende:
Prachtige verbouwing! Mooie balans tussen authentiek en modern vind ik
Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last vanquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik vind het resultaat best mooi. Apart en stijlvol.![]()
Maar als die kranen zo hoog boven die lage wasbakken hangen, spettert dan het water niet over de rand heen?
Ik werk voor een baas maar heb niks met de bouwsector te maken dus helaas kan ik niks voor je betekenen.quote:Op zondag 9 september 2012 00:41 schreef geevee het volgende:
Leuk huis,succes met de verbouwing even een vraagje over je werk ben je zzp er? of in vaste dienst ergens en hoe zit het eventueel met het vinden van werk daar?
p.s. http://www.aurora-kontakt.nl/ kijk hier eens op deze winkel verkoopt veel ouder verlichtings materiaal wellicht heb je hier iets aan.
Veel succes er mee gewenst.
Mij vielen ze ook niet op hoor... totdat junkiexp er iets van zeiquote:Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:
[..]
@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
Aha vandaar.quote:Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last van
@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
Dat had ik gedaan hoor,... maar in spiegelbeeldquote:Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Bij de volgende deur het te verwijderen hout een krabbeltje geven
Die aftakking is 40mm. De rechtopstaande gaat omhoog, deze komt achter m'n reservoir omhoog en daar zit een beluchter op, de andere (nu nog loze) aftakking van 40mm gaat naar het fonteintje.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:38 schreef blomke het volgende:
Fraai werk koffielepel! Ik neem aan dat de rioolaftakking 50 mm rond is? Wordt de keuken daarop aangesloten, op die openstaande tuit? Even speciekap opzetten, tegen gruis e.d.
Siphonage..quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:07 schreef koffielepel het volgende:
De beluchter zit dan hoger dan de sifon van het fonteintje om siphonage tegen te gaan (volgens de experts).
Nee nee,... ik ben bij de experts geweest, althans, dat zeiden ze. Je bent het er niet mee eens begrijp ik.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Siphonage..je hebt mij niets gevraagd hé?
Had ik me ook al bedacht. Op de buis van het fonteintje was mijn plan ook. Ik kwam er toevallig over in gesprek met de bewuste expert en die was erg stellig over dat de beluchter hóger dan de sifon moest. Toen werd dit de enige oplossing.quote:Op zondag 30 september 2012 09:37 schreef blomke het volgende:
Voor zover een beluchter al nodig is, zou ik 'm op dezelfde buis als de afvoer van het fonteintje hebben gezet. En zeker niet wegwerken achter het reservoir; gaat ie lekken -> stank, moet je je reservoir afbreken.
Ik bedoelde: rioollucht lekken. -> stank.quote:Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
Overigens zal lekken niet gebeuren, daarvoor zit ie echt te hoog
Da's inherent aan de mensheid.quote:Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
De expert heeft me genaaid hè? Zonder spuugje.......
Thanksquote:
quote:Op zondag 30 september 2012 13:16 schreef cvboer het volgende:
Mooi stukje installatiewerk, alleen het T-stuk is verkeerd, dit eentje van 90 graden moeten zijn ipv 45 graden. Problemen zul je niet krijgen hier, normaal is het de bedoeling dat een liggende leiding haaks op een standleiding aangesloten word.
Vergeef het mij, ik ben een mierenneuker.quote:Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Klopt helemaal,... dat is wat de eerder genoemde expert me ook vertelde![]()
Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan
Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:
[ afbeelding ]
Daarom gaf ik al aan dat TS hier geen problemen zou krijgen omdat het geen standleiding betreft enquote:Op zondag 30 september 2012 14:06 schreef blomke het volgende:
Dat haaks aansluiten is tegen het leegzuigen van de sifons als er veel water in de standleiding stroomt, maar dit is geen standleiding. En het speelt hier amper een rol bij alleen een fonteintje, zou je daar op de goede plek een beluchter hebben gezet, zou het al helemaal geen probleem zijn.
Fraai. Gietijzeren lasdoos met nieuwe draad erin.quote:Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Klopt helemaal,... dat is wat de eerder genoemde expert me ook vertelde![]()
Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan
Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:
[ afbeelding ]
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.quote:Op zondag 30 september 2012 18:19 schreef koffielepel het volgende:
Klusverwondingsscore van vandaag:
- 1 knokkel opengehaald bij het afsteken van de oude stuclaag
- schaafplek op pols toen de onderkant van m'n emmer eruit brak en mijn arm erachteraan schoot :¦
tijd voor bier, pizza en tv
quote:Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.
Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
ff een lurker hier...quote:Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.
Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
Wij hebben ze gevonden bij het Streker Tegelhuis in Hoogkarspel. Momenteel zie je veel Portugese vloertegels met doorlopende motieven. Dit past bij ons wat beter. Let op; niet goedkoop. +/- 100,- p/m2 en ze zijn poreus dus ze moeten nog behandeld wordenquote:Op zondag 30 september 2012 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een gave vloertegels zeg! Die geblokte... Waar komen die vandaan? En zijn die een beetje overal verkrijgbaar?
Thanks,... ik doe m'n bestquote:Op zondag 30 september 2012 21:55 schreef crv het volgende:
Zie dit topic voor het eerst, heb er even doorheengescnad, wat een leuk huis en wat een werk. maar het wordt prachtig![]()
Voordat wij besloten te emigreren hebben wij lang rondgekeken in drenthe/Friesland. Ik vindt de bouw daar erg mooi net als jullie woning. we hebben ooit een paar soortgelijke woningen bekeken en ze hebben echt veel sfeer vindt ik. Leuk hoorquote:
Granito wegquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef koffielepel het volgende:
Voor de mensen die in een psychisch gat zijn gevallen sinds mijn laatste update,... ik ben nog bezig hoor![]()
Het laatste waar ik jullie mee achterliet was de verbouwing van de WC.
Zoals het ooit was:
[ link | afbeelding ]
Via:
[ link | afbeelding ]
en via:
[ link | afbeelding ]
Naar:
[ link | afbeelding ]
Nu alleen nog een toiletrolhouder en een handdoekhaakje
Die vloer was echt niet meer te redden, zoveel gaten en ellende.quote:
Dank je welquote:
De platen maak ik van mdf, ik hou niet zo van mdf maar het was hier de mooiste oplossing. De dek lijsten zijn grenen, ik had nog gedacht het zelf te gaan frezen maar dat zou echt geen doen zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:11 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mooi hoor! Van wat ga je de lambrisering maken in de gang en welke kleur? We hebben ook een granito vloer maar een hele smalle gang, die nu gestuct is (eerst zaten er felblauwe tegels als lambrisering). Maar er komen toch vrij snel beschadigingen in de muren, aan de andere kant wil ik ook geen ruimte verliezen
quote:Op maandag 3 februari 2014 23:23 schreef koffielepel het volgende:
Kleine sidesteps:
Sloophouten muurtje, krijgen we heel wisselende reacties op:
[ link | afbeelding ]
En een salontafeltje ;
[ link | afbeelding ]
Ik zie dat ik de poes aan heb laten staan, die gaat 's nachts op stand-by hoor![]()
quote:Op maandag 3 februari 2014 23:23 schreef koffielepel het volgende:
Kleine sidesteps:
Ik zie dat ik de poes aan heb laten staan, die gaat 's nachts op stand-by hoor![]()
Dank je wel, we zijn er ook erg blij mee. En al het hout komt uit ons eigen huisquote:Op donderdag 6 februari 2014 12:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat salontafeltje heb je erg leuk gedaan. Goed bezig.
Hoe heet die kunstenaar ook alweer die daar bekend mee is?
Het sloophout komt uit ons eigen huis. Restanten van deuren, tussenwandjes, kozijntjes etc.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:52 schreef bleiblei het volgende:
Leuk project! WC is ook erg goed gelukt.
Waar haal je dat sloophout eigenlijk vandaan? Ziet er iig. uit als echt sloophout en niet van dat neppe "we schilderen het zo dat het sloophout lijkt"-sloophout.
Maareh, wat ik mij afvraag is of je je wel bewust bent van je constante stijlbreuk?.
Je lambrisering past bij een huis wat toch wel een jaar of 30-40 ouder is dan die van jou.
Zelfde geldt voor het "authentieke" vrij/bezet plaatje.
Beiden om en nabij 1900-1910.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:00 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Het sloophout komt uit ons eigen huis. Restanten van deuren, tussenwandjes, kozijntjes etc.
Ben wel benieuwd in welke tijd jij de lambrisering en beslag dan zou plaatsen. Ik heb idee dat we er toch niet zo heel ver van af zitten. Maar ik ben geen expert uiteraard
O shit.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:29 schreef koffielepel het volgende:
Maar, voordat ik daarmee mag beginnen moet eerst de gang dus af.... En afbouw kost bizar veel tijd
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |