abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116552698
Leuk huis,succes met de verbouwing even een vraagje over je werk ben je zzp er? of in vaste dienst ergens en hoe zit het eventueel met het vinden van werk daar?

p.s. http://www.aurora-kontakt.nl/ kijk hier eens op deze winkel verkoopt veel ouder verlichtings materiaal wellicht heb je hier iets aan.

Veel succes er mee gewenst.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_116556437
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik vind het resultaat best mooi. Apart en stijlvol. ^O^

Maar als die kranen zo hoog boven die lage wasbakken hangen, spettert dan het water niet over de rand heen?
Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last van :)

@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
:P
met een koekje
pi_116556458
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:41 schreef geevee het volgende:
Leuk huis,succes met de verbouwing even een vraagje over je werk ben je zzp er? of in vaste dienst ergens en hoe zit het eventueel met het vinden van werk daar?

p.s. http://www.aurora-kontakt.nl/ kijk hier eens op deze winkel verkoopt veel ouder verlichtings materiaal wellicht heb je hier iets aan.

Veel succes er mee gewenst.
Ik werk voor een baas maar heb niks met de bouwsector te maken dus helaas kan ik niks voor je betekenen.
met een koekje
pi_116556961
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:

[..]

@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
Mij vielen ze ook niet op hoor... totdat junkiexp er iets van zei ;)
Dus wanneer je het niet weet, zie je het niet (behalve junkiexp dan... :D )
pi_116560453
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last van :)

@junkiexp
Aha vandaar.
Ja sorry, ik kom uit de branche dus dan let je daar nou eenmaal op ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_116621879
Foto's,...
want dat zegt meer dan 1000 woorden. En nou zou je zeggen dat gezien de foto's dat het lijkt alsof we kriskras door het huis heengaan. Dat klopt.

Zoals de oplettende lezer natuurlijk al wist is mevrouw Koffielepel al geruime tijd bezig met de binnendeuren. Even een kleine geheugensteun: de deuren komen bij een 2e hands deurenloods vandaan en zijn originele paneeldeuren. Helaas waren ze alleen én te hoog én te breed. Deze hebben we dus allemaal aangepast, nieuwe slotgaten enz. enz. Hier onze keukendeur in de grondverf :)

Ondertussen is de dorpel aangepast, de deur wat ingekort enz. Maar dit is dus het idee. De deur naar de gang wordt voorzien van raampjes, net als de deur naar het kantoortje.

En over dorpels gesproken, ook koffielepels zagen wel eens verkeerd :X

En alvast een foto van mijn huidige project:

En dat ziet er momenteel zo uit:

:7

Meningen en ideeën na de piep,...........piiiiieeeeeeeppppp
met een koekje
pi_116622818
Bij de volgende deur het te verwijderen hout een krabbeltje geven ^O^
pi_116622977
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Bij de volgende deur het te verwijderen hout een krabbeltje geven ^O^
Dat had ik gedaan hoor,... maar in spiegelbeeld |:(
met een koekje
pi_117386405
*O* *O* Update *O* *O*

Plaats: Venhuizen
Project: WC
Man on the mission: "Koffie -zwart met een koekje- lepel 8-)

En óók in ons huis hebben we een toilet. 2 Zelfs. En dat betekent dat één ervan verbouwd kan worden :Y

Maar,.... de familie Koffielepel woont natuurlijk niet in een easy-peasy, typical run of the mill doorsnee, 13-in-een-dozijn, anonieme rijtjeswoning. Nee nee,.... de familie Koffielepel, zoals de oplettende lezer natuurlijk allang al weet, woont in een oud hok, waar niks recht is, en alles gebouwd is volgens de standaard zoals die 100 jaar geleden actueel, nee, vernieuwend was.

Dus, het begon al met de afvoer, voor de klus-noobs; een redelijk elementair onderdeel van de toilet.
Onwetendheid, en algehele onzekerheid over de aansluitingen hebben mij dit topic doen openen. Maar, dat mag natuurlijk het centrale topic niet obsolete maken.

Dus, de afvoer: in tegenstelling tot mijn username, met een schep gaan graven tot het riool bloot lag.

Beetje aanhelen enz, putje weer dicht.

En binnen in de kelder (godzijdank heb ik een kelder in dit geval)

En dat ziet er nu zo uit:

Alle tegels eraf bikken en wat vonden we daar: Een mooie granito vloer, net als in de gang. Helaas in embarmelijk staat en niet meer te herstellen. Daar gaan we dus overheen tegelen

En momenteel zijn de muren ingemeerd met anti zuig en heb ik nu 1 muur in de stuc.
"Wat,.. in de stuc,.... kun je dát ook al Koffielepel" hoor ik jullie vragen.

Laat ik het zo zeggen lezers, ik doe een poging. Volgens het credo 'wie bang leeft gaat bang dood' vond ik dat ik dit best kon proberen. Gewoon op het blote oog, beetje fingerspitzengefühl en een eindeloos geduld de muur ingesmeerd. Superrecht hoeft niet eens aangezien die muur scheef staat, achterover helt, voorover buigt, getordeerd en scheluw staat :Y
Beetje op het oog, en zodanig dat er straks tegeltjes overheen kunnen.

Dus,,.... we zijn nog steeds bezig,... to be continued.

En ohja,, de tegels die erin komen:

c_/
met een koekje
pi_117390651
Fraai werk koffielepel! Ik neem aan dat de rioolaftakking 50 mm rond is? Wordt de keuken daarop aangesloten, op die openstaande tuit? Even speciekap opzetten, tegen gruis e.d.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117399911
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:38 schreef blomke het volgende:
Fraai werk koffielepel! Ik neem aan dat de rioolaftakking 50 mm rond is? Wordt de keuken daarop aangesloten, op die openstaande tuit? Even speciekap opzetten, tegen gruis e.d.
Die aftakking is 40mm. De rechtopstaande gaat omhoog, deze komt achter m'n reservoir omhoog en daar zit een beluchter op, de andere (nu nog loze) aftakking van 40mm gaat naar het fonteintje.
De beluchter zit dan hoger dan de sifon van het fonteintje om siphonage tegen te gaan (volgens de experts).

c_/
met een koekje
pi_117401164
Netjes zo hoor, die nieuwe afvoer. Altijd leuk zo'n kakhok verbouwen. Het lijkt niks, maar er komt nog best wat installatiewerk bij kijken, gemiddeld per m2 dan. ;) Good luck.
pi_117405200
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 20:07 schreef koffielepel het volgende:

De beluchter zit dan hoger dan de sifon van het fonteintje om siphonage tegen te gaan (volgens de experts).
Siphonage.. _O- je hebt mij niets gevraagd hé?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117408000
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Siphonage.. _O- je hebt mij niets gevraagd hé?
Nee nee,... ik ben bij de experts geweest, althans, dat zeiden ze. Je bent het er niet mee eens begrijp ik.

c_/
met een koekje
pi_117415983
Voor zover een beluchter al nodig is, zou ik 'm op dezelfde buis als de afvoer van het fonteintje hebben gezet. En zeker niet wegwerken achter het reservoir; gaat ie lekken -> stank, moet je je reservoir afbreken.
pi_117416246
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 09:37 schreef blomke het volgende:
Voor zover een beluchter al nodig is, zou ik 'm op dezelfde buis als de afvoer van het fonteintje hebben gezet. En zeker niet wegwerken achter het reservoir; gaat ie lekken -> stank, moet je je reservoir afbreken.
Had ik me ook al bedacht. Op de buis van het fonteintje was mijn plan ook. Ik kwam er toevallig over in gesprek met de bewuste expert en die was erg stellig over dat de beluchter hóger dan de sifon moest. Toen werd dit de enige oplossing.
Ik had ook al verzonnen dat als dit problemen zou geven dat ik hem dan in de kelder weer afzaag. Overigens zal lekken niet gebeuren, daarvoor zit ie echt te hoog :Y

Bij m'n toilet boven heb ik het ook niet zo gedaan en dat gaat prima, daar zit de beluchter met een kort pijpje vlak achter de uitlaat van de wc.

De expert heeft me genaaid hè? Zonder spuugje....... :N

c_/
met een koekje
pi_117416684
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
Overigens zal lekken niet gebeuren, daarvoor zit ie echt te hoog :Y
Ik bedoelde: rioollucht lekken. -> stank.

quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
De expert heeft me genaaid hè? Zonder spuugje....... :N
Da's inherent aan de mensheid.
pi_117418244
Mooie tegel! :)
pi_117420379
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:43 schreef pascal_s het volgende:
Mooie tegel! :)

Helaas hebben we met de wandtegels minder geluk. We kunnen maar geen (betaalbare) tegel vinden die we mooi vinden, en we weten precies wat we willen |:(

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 13:16:05 #195
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117420622
Mooi stukje installatiewerk, alleen het T-stuk is verkeerd, dit eentje van 90 graden moeten zijn ipv 45 graden. Problemen zul je niet krijgen hier, normaal is het de bedoeling dat een liggende leiding haaks op een standleiding aangesloten word.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117421827
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2012 13:16 schreef cvboer het volgende:
Mooi stukje installatiewerk, alleen het T-stuk is verkeerd, dit eentje van 90 graden moeten zijn ipv 45 graden. Problemen zul je niet krijgen hier, normaal is het de bedoeling dat een liggende leiding haaks op een standleiding aangesloten word.
:)

Klopt helemaal,... dat is wat de eerder genoemde expert me ook vertelde :P

Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan :Y

Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 14:03:47 #197
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117421950
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan :Y

Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:

[ afbeelding ]

c_/
Vergeef het mij, ik ben een mierenneuker.
Je foto doet het trouwens niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117422024
Dat haaks aansluiten is tegen het leegzuigen van de sifons als er veel water in de standleiding stroomt, maar dit is geen standleiding. En het speelt hier amper een rol bij alleen een fonteintje, zou je daar op de goede plek een beluchter hebben gezet, zou het al helemaal geen probleem zijn.
  zondag 30 september 2012 @ 14:08:22 #199
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117422080
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 14:06 schreef blomke het volgende:
Dat haaks aansluiten is tegen het leegzuigen van de sifons als er veel water in de standleiding stroomt, maar dit is geen standleiding. En het speelt hier amper een rol bij alleen een fonteintje, zou je daar op de goede plek een beluchter hebben gezet, zou het al helemaal geen probleem zijn.
Daarom gaf ik al aan dat TS hier geen problemen zou krijgen omdat het geen standleiding betreft en
er slechts alleen een fonteintje op aangesloten zit.
pi_117422119
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

c_/
Fraai. Gietijzeren lasdoos met nieuwe draad erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')