Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last vanquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik vind het resultaat best mooi. Apart en stijlvol.![]()
Maar als die kranen zo hoog boven die lage wasbakken hangen, spettert dan het water niet over de rand heen?
Ik werk voor een baas maar heb niks met de bouwsector te maken dus helaas kan ik niks voor je betekenen.quote:Op zondag 9 september 2012 00:41 schreef geevee het volgende:
Leuk huis,succes met de verbouwing even een vraagje over je werk ben je zzp er? of in vaste dienst ergens en hoe zit het eventueel met het vinden van werk daar?
p.s. http://www.aurora-kontakt.nl/ kijk hier eens op deze winkel verkoopt veel ouder verlichtings materiaal wellicht heb je hier iets aan.
Veel succes er mee gewenst.
Mij vielen ze ook niet op hoor... totdat junkiexp er iets van zeiquote:Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:
[..]
@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
Aha vandaar.quote:Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last van
@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
Dat had ik gedaan hoor,... maar in spiegelbeeldquote:Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Bij de volgende deur het te verwijderen hout een krabbeltje geven
Die aftakking is 40mm. De rechtopstaande gaat omhoog, deze komt achter m'n reservoir omhoog en daar zit een beluchter op, de andere (nu nog loze) aftakking van 40mm gaat naar het fonteintje.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:38 schreef blomke het volgende:
Fraai werk koffielepel! Ik neem aan dat de rioolaftakking 50 mm rond is? Wordt de keuken daarop aangesloten, op die openstaande tuit? Even speciekap opzetten, tegen gruis e.d.
Siphonage..quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:07 schreef koffielepel het volgende:
De beluchter zit dan hoger dan de sifon van het fonteintje om siphonage tegen te gaan (volgens de experts).
Nee nee,... ik ben bij de experts geweest, althans, dat zeiden ze. Je bent het er niet mee eens begrijp ik.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Siphonage..je hebt mij niets gevraagd hé?
Had ik me ook al bedacht. Op de buis van het fonteintje was mijn plan ook. Ik kwam er toevallig over in gesprek met de bewuste expert en die was erg stellig over dat de beluchter hóger dan de sifon moest. Toen werd dit de enige oplossing.quote:Op zondag 30 september 2012 09:37 schreef blomke het volgende:
Voor zover een beluchter al nodig is, zou ik 'm op dezelfde buis als de afvoer van het fonteintje hebben gezet. En zeker niet wegwerken achter het reservoir; gaat ie lekken -> stank, moet je je reservoir afbreken.
Ik bedoelde: rioollucht lekken. -> stank.quote:Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
Overigens zal lekken niet gebeuren, daarvoor zit ie echt te hoog
Da's inherent aan de mensheid.quote:Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
De expert heeft me genaaid hè? Zonder spuugje.......
Thanksquote:
quote:Op zondag 30 september 2012 13:16 schreef cvboer het volgende:
Mooi stukje installatiewerk, alleen het T-stuk is verkeerd, dit eentje van 90 graden moeten zijn ipv 45 graden. Problemen zul je niet krijgen hier, normaal is het de bedoeling dat een liggende leiding haaks op een standleiding aangesloten word.
Vergeef het mij, ik ben een mierenneuker.quote:Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Klopt helemaal,... dat is wat de eerder genoemde expert me ook vertelde![]()
Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan
Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:
[ afbeelding ]
Daarom gaf ik al aan dat TS hier geen problemen zou krijgen omdat het geen standleiding betreft enquote:Op zondag 30 september 2012 14:06 schreef blomke het volgende:
Dat haaks aansluiten is tegen het leegzuigen van de sifons als er veel water in de standleiding stroomt, maar dit is geen standleiding. En het speelt hier amper een rol bij alleen een fonteintje, zou je daar op de goede plek een beluchter hebben gezet, zou het al helemaal geen probleem zijn.
Fraai. Gietijzeren lasdoos met nieuwe draad erin.quote:Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Klopt helemaal,... dat is wat de eerder genoemde expert me ook vertelde![]()
Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan
Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |