De diameter van die gresbuis is nogal wat groter dan een PVC 110, hoe krijg ik daar een krimpmof overheen? Ook aangezien dat ding nergens recht is maar in een 90gr bocht loopt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:53 schreef Buikboor het volgende:
In de kelder wegzagen en een krimpmof op die gresbuis zetten, vandaar met pvc verder en een nieuw gat boren of hakken op de juiste plek. Al het andere aan ideeen wat je had met 3 haakse bochten is niet zo geweldig eerlijk gezegt.
Mij ook niet geheel duidelijk. Heb je ook een foto van die 7 cm platte schuifmof? Als dat is wat ik denk, zou ik dat maar liever vergeten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:01 schreef jpajs het volgende:
Geen idee aan de hand van de foto's wat er moet gebeuren.
Goed idee zeg.quote:Op zaterdag 8 september 2012 08:53 schreef jpajs het volgende:
Goed idee dan ben je redelijk snel klaar. In plaats van die plate buis kan je niet gelijk vier 45 graden bochten nemen. Dan kom je redelijk tegen de muur uit.
Sketchup en 3Dwarehouse de bibliotheek binnen het programma. Moeilijkste is die buizen te draaien op elkaar. Is ook niet helemaal gelukt maar voor het idee werkt het wel.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:05 schreef koffielepel het volgende:
Zojuist een krimpmof apart laten leggen,... die gaan we dus zometeen halen
Nou moet ik vandaag de hele dag klussen bij mijn zwager dus ga ik er morgen de slijptol maar inzetten. Dan moet ik het doen met wat de Karwei verkoopt dus vandaar dat ik vandaag maar die krimpmof heb geregeld
@Jpajs:
Mooi tekeningetje, waar maak je dat mee?
Nah,... moet nog een Gresbuis vervangenquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:11 schreef jpajs het volgende:
[..]
Sketchup en 3Dwarehouse de bibliotheek binnen het programma. Moeilijkste is die buizen te draaien op elkaar. Is ook niet helemaal gelukt maar voor het idee werkt het wel.
Mocht je er mee beginnen kijk dan ook even wat instructie filmpje op YouTube.
1. Hoe bestaat het; zoiets had ik 3 jaar geleden ook. M'n voorganger had een oude lap erom gedraaid als afdichting...quote:Op zaterdag 8 september 2012 08:48 schreef koffielepel het volgende:
1. Het gat in de gresbuis is ooit gemaakt om de afvoer van het fonteintje op aan te sluiten![]()
2. D.m.v. een PVC krimpmof PVC 125 of 110 aansluiten op het gres en het bestaande gat door de gevel gebruiken voor de doorvoer van de nieuwe PVC.
3. Ziet iemand hier problemen mee? Mijn handen jeuken namelijk,
Als ik me niet vergis, hoort daar een zgn. tokrolring bij te zitten. Die zorgt voor de afdichting tussen gres en krimpmof.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:05 schreef koffielepel het volgende:
Zojuist een krimpmof apart laten leggen,... die gaan we dus zometeen halen
Tuurlijk, neem je zelf even een schep meequote:Op zaterdag 8 september 2012 20:11 schreef blomke het volgende:
Ai, morgen verder? M'n handen jeuken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |