abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108231563
Net nog even wat foto's gemaakt. Zal ze straks even uploaden :Y
met een koekje
pi_108233208
As Promised.

Fase 3 speelde dus op; de badkamer. Voor de mensen die benieuwd zijn hoe men in de jaren '70 dacht over badkamers, hier een foto van vóór de lekkage.

En daar moest gesloopt worden

En nog een beetje slopen

Maar,.......... aangezien ik alles zelf wil doen zou dit project wel even gaan duren. Het was dus zaak om een noodoplossing te bedenken. Dus, samen met een maatje, de badkuip naar de bijkeuken getild en de badkraan erboven in elkaar geknext. We douchen nu dus nog even in onze bijkeuken, het gezellige is wel dat je uit de raampjes kan kijken naar de cavia's en de kippen :)

Nadat de bakhuip en toilet eruit waren ben ik begonnen met de betonvloer. Deze was op plastic gestort en gewapend.
Met de kango heb ik sleuven gehakt en met de haakse slijper de wapening te lijf gegaan

En daar krijg je zulke brokken van:

Maar na veel hard werken, herstellen en slopen was ik zover dat alle beton eruit was en de nieuwe rioolleiding erin kon:

Ondertussen ben ik al een heel stuk verder. Nieuwe toilet zit erin, inloopdouche met regendouche enz. Hier volgt nog een keurig verslag over voor alle lezende en lurkende fok!kers.

Tot zover even de update, nu mevrouw koffielepel van het station halen :)

P.s. ik zal nog even wat details over onze vloer gaan posten eerdaags, uit mijn inbox blijkt dat hier toch meer info over is gewenst.
met een koekje
pi_108233573
Euhm waren de scheermesjes op? ;)
pi_108234073
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:55 schreef Vinz0r het volgende:
Euhm waren de scheermesjes op? ;)
Ik heb nogal bossig schaamhaar :P
met een koekje
pi_108234630
Goed, deel 2.

Nadat alles gestript was in de badkamer was het tijd voor de grote wederopbouw. Alle tussenwandjes waren gebouwd met hout dat blijkbaar ergens over was. Niets was hetzelfde en het was één grote chaos. Ik heb alle wanden verwijderd en nieuwe geplaatst. Ribbetjes met rockwool ertussen, 9mm Multiplex in de badkamer en gips. Bij de buitenwanden ook met folie ertussen.

Vervolgens begonnen met bouwen. We wilden een ruime inloopdouche met een tussenwandje. In het tussenwandje aan de kant van de douche heb ik een nisje gemaakt en betegeld, deze is voorde shampoo's en de lufa :P

De douche is van Grohe, dit merk gebruikt een universele inbouwbox. De voorkant hiervan snij je uiteindelijk gelijk met je tegels af. (dat blauwe ding dus)

En nadat de afvoeren goed gericht waren,op afschot lagen en vastgelijmd een ruwe versie van een muurtje gezet en gesteld.

En toen waren we op magische wijze ineens een stuk verder :P

En natuurlijk de WC tot nu toe:

De rest van de badkamer wordt gestuct en krijgt een houten vloer. De eerstvolgende stap nu is het plafond dichtmaken en een begin te maken met de plank voor de waskommen.
met een koekje
pi_108235504
En omdat we nu toch zo lekker bezig zijn, hierbij de

"Koffielepel Vloerenspecial"
Vandaag de aflevering "roken en in de olie, is uw vloer ook net een dronken zeeman?"

Goed, aangezien ik nu al een aantal keer de vraag heb gekregen, hierbij alle ins in outs van onze eiken vloer.

Houtsoort: Eiken duoplank
Behandeling: gerookt en verouderd
Legmethode: zwevend
Plintdikte: 18mm
Vloeroppervlakte: 70m2

De vloer hebben we zelf gelegd. De langste muur met een laser uitgelijnd en met vullers overal +/- 1cm van de muur af. Zo de vloer opgebouwd en ook aan de kopse kanten +/- 1cm vrij.
Alles is doorgelegd rondom het keukenblok. Nadat de vloer gelegd was veren geplaatst. De veren drukken per stuk 2 planken weg op de kopse kant (dwv: de velling zit in het midden van de veer).
Op de lange zijdes naar gezond verstand ook veren geplaatst.

De vloer is dus verouderd, dit betekent ruwe vellingen, butsen en beschadigingen. Het roken geeft een wat warmere kleur aan de vloer.

Na het leggen zijn we gaan oliën. Met een roller een naturel olie uitgerold en uitgepoetst met oude, niet pluizende, t-shirts. En ja, je knieën zijn hier niet blij mee.

Totaal hebben we hele vloer 2x geolied, daarna hebben we de plinten geplakt met polymax. De vloer zweeft, dus met de seizoenswisselingen en weersveranderingen zie je ook daadwerkelijk de naden krimpen en groeien.

En ook poes is tevreden:

met een koekje
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:29:09 #157
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108241280
Dat uitboenen klinkt heel erg bekend. Dat hebben we hier ook zelf gedaan.
Het roken trouwens ook, jullie ook?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:03:28 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_108243010
Mooi vloer :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 22:34:51 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:38:04 #160
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108244779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:41 schreef koffielepel het volgende:
En ook poes is tevreden:
afbeelding

Poes! O+ O+ O+

Mooi vloertje zeg. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 21-02-2012 23:05:39 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108252238
Mooi geworden die badkamer al.
Heb je ook zelf getegeld?
pi_108269715
Ziet er netjes uit!

Alleen 1 vraagje, wat voor profiel heb je gebruikt bij de ombouw van je wc?
pi_108271287
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:32 schreef Vinz0r het volgende:
Ziet er netjes uit!

Alleen 1 vraagje, wat voor profiel heb je gebruikt bij de ombouw van je wc?
Welk profiel bedoel je? Het profiel om de tegels is een recht model.

En @ jdel: ja, zelf getegeld. Kitten uitbesteed. De kracht van een goede klusser is weten wat je niet kan :P
met een koekje
pi_108291356
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:18 schreef koffielepel het volgende:
En @ jdel: ja, zelf getegeld. Kitten uitbesteed. De kracht van een goede klusser is weten wat je niet kan :P
Tegelen lijkt mij moeilijker dan kitten, eigenlijk. Hoe weet je dat een profi wel goed kan kitten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:06 #165
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108295486
Er zijn bedrijfjes die niets anders doen dan kitten. Daarvan mag je wel verwachten dat ze dat correct kunnen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108296373
Ik heb hier een bedrijf gehad met vakbekwame CV-monteurs, deden niets anders dan CV-installaties aanleggen. Helaas bleek aanvoer en retour goed aan te sluiten aan de radiatoren, al te moeilijk. Dat heb ik hen uit moeten leggen. Evenals het persen van een perskoppeling.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108329792
Mijn kitter heb ik via een kennis gevonden. Had goeie referenties en z'n werk zag er goed uit. Verder is het altijd hopen op het beste. Hier ziet het er iig goed uit en tot nu toe geen lekkages gevonden :)

Ik durf het zelf best af te kitten,maar een mooie gelijkmatige en strakke kitrand is voor mij erg lastig aangezien ik daar niet de routine voor heb.
met een koekje
pi_108331787
Hier heb ik zelf een aantal dingen gekit. Eerst recht afplakken met tape, kitten en dan afwerken met een kitlepel. Eventueel een natte vinger om het strak te krijgen, al hoort dat natuurlijk niet zo. Redelijk strak resultaat voor een doehetzelver. ^O^
pi_116513611
Ach ja,... de badkamer. Er was al 196 dagen niet gereageerd in dit topic en ik heb de policy dat ik mijn topics nooit ouder laat worden dan 197dagen... Dus,... UPDATE *O*

Net gestuukt (dun laagje)

En toen de houten vloer, ja, hout, in een badkamer, we did it 8-)

En natuurlijk moest er ook een badmeubel komen. Nou bleek het dat badmeubels onder een dun laagje fineer blijkbaar van 24 karaats goud zijn gemaakt. Dat wist ik niet en dus schrok ik van de prijs. Dus,.. aangezien ik de smaak te pakken heb: zelfbouw :7

mevrouw koffielepel aan het werk

En dat werd in blank hout zo:

En met de vloer (dik in de lak) enz. ziet het er nu zo uit:

Het meubel is dus gebeitst, en ook goed in de lak gezet.

De spiegel komt er nog, en het schakelmateriaal ook uiteraard.

En nu is de wc aan de beurt,... u mag weer reageren ^O^
met een koekje
  zaterdag 8 september 2012 @ 07:58:51 #170
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116528013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 07:58 schreef gateway het volgende:
Mooi zeg die vloer! En dat meubel van hetzelfde hout als de vloer!
Nee, meubel is van grenen, grijs gebeitst.
met een koekje
pi_116528583
Prachtige verbouwing! Mooie balans tussen authentiek en modern vind ik :)
pi_116547514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:01 schreef pascal_s het volgende:
Prachtige verbouwing! Mooie balans tussen authentiek en modern vind ik :)
Dank je, ik neig altijd naar ouderwets, sierlijstje, tierelantijntjes enz. Mevrouw Koffielepel remt me af,.. en hier het resultaat :P
met een koekje
pi_116548258
Ik vind het resultaat best mooi. Apart en stijlvol. ^O^

Maar als die kranen zo hoog boven die lage wasbakken hangen, spettert dan het water niet over de rand heen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_116550018
Goed bezig jij :)!

Maar ik zie toch geen kunststof sifon's onder die wasbakken uitkomen toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')