abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90331336
Even een kleine foto update. Het stucen is nog druk aan de gang, dus ik kan zelf even niet zoveel doen. Wat stiekem wel een keer erg prettig is :)

Werkende mensen is altijd fijn om naar te kijken

En toch nog steeds wel één van de leukere details, doorkijk naar het kantoor en de toekomstige inbouwkast waar een paneeldeur voorkomt.
met een koekje
pi_90331845
En voor mijn persoonlijke motivatie nog even wat beelden van hoe het was, keep the spirit alive zeg maar :P

De oude vloer er nog in, tussenmuur al weg

Alles open

't is wel gek om het zo terug te kijken omdat je vergeet wat je allemaal hebt gedaan als je er iedere dag met je neus bovenop staat.
met een koekje
pi_90331898
O+ O+ O+
pi_90333029
Mooi huisje hoor en mooi project, jaren 30 projecten zijn altijd leuk om te volgen.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_90333212
Mooi en leuk zo'n doorkijkje!
Lekker hé die stucadoors, geniet maar van de rust :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_90483655
Vandaag begint officieel mijn eerste week vrij en dan moet je nog om half zes je bed uit om de werklui te ontvangen. Nog twee dagen en dan is het weer mijn domein. Kan ik op een gaan zitten om de stuc te zien drogen :)
met een koekje
  maandag 27 december 2010 @ 07:42:22 #82
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_90483736
quote:
19s.gif Op maandag 27 december 2010 07:18 schreef koffielepel het volgende:
Vandaag begint officieel mijn eerste week vrij en dan moet je nog om half zes je bed uit om de werklui te ontvangen. Nog twee dagen en dan is het weer mijn domein. Kan ik op een gaan zitten om de stuc te zien drogen :)
maar als die wegzijn dan krijg je wel het gevoel dat het opbouwen weer begint, nieuwe gladde muren :)

P.s heb nu ook vakantie en was er ook al zo vroeg uit, vriendin moet de hele week zo vroeg beginnen... maar hey, zo heb je wel wat aan je dag :D
pi_90485492
quote:
Op maandag 27 december 2010 07:42 schreef gateway het volgende:

[..]

maar als die wegzijn dan krijg je wel het gevoel dat het opbouwen weer begint, nieuwe gladde muren :)

P.s heb nu ook vakantie en was er ook al zo vroeg uit, vriendin moet de hele week zo vroeg beginnen... maar hey, zo heb je wel wat aan je dag :D
nou inderdaad, ik geniet met volle teugen
met een koekje
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:44:42 #84
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_90532668
Volgen. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_90628289
En nu is de stucadoor klaar met deel één, volgende week deel twee. Namelijk de sierlijst, de perklijst en nog twee ornamenten. De keuken komt als het goed is ook de volgende week, daarna de vloer en dan schiet het al lekker op.

Ze hadden bij de vervoerder onze afzuigkap van een heftruck laten vallen. Nu hebben we een alternatieve uitgezocht. T was een siemens, t wordt nu een neff. Was wel belangrijk aangezien t een eilandkap betreft van 1.20 breed.
met een koekje
pi_91066174
Hier weer een update, er is begonnen met de keuken :)
Geweldig om 's morgens een lege ruimte te hebben en 's middags een (half) bruikbare keuken. Het is nog niet af maar de grote delen zijn ondertussen al toonbaar:

In den beginne:

Totaal beeld

Het kookeiland

Ons extra brede gasfornuis, gas op glas

En het blad met de kraan

Onze extra grote spoelbak, zin om baantjes te trekken?

Ik ben zo blij,... zo blij
met een koekje
pi_91073322
Komt helemaal goed ! Je bent lekker bezig hoor, ik zie genoeg details van ons huis bijv in jouw huis ook terugkomen(huis van 1927 bij ons) .

Heb je ook overwogen om je glas in lood aan te pakken? Wij hebben het tussen dubbelglas laten plaatsen. Voor foto's etc kijk maar eens in mijn casa topics :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_91093179
Hele mooie keuken hoor?

Niet gekozen voor een Quooker oid?
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 18:49:28 #89
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91125997
Nette keuken :), waarom hebben jullie bewust gekozen voor gas op glas en niet voor een normale kookplaat ? Komen er nog tegeltjes boven het aanrecht of gaan jullie dat op een andere manier afwerken ?

Ik zie dat jullie nog wel hetzelfde koffiezetapparaat gebruiken :P
pi_91129682
'Tja,... het koffiezetapparaat,... een potentiele huwelijkscrisis met een stekker eraan :P

Ik wil een nieuwe, want, zoals je kunt zien past hij er niet echt bij in het hele "nieuw en fris" concept. Helaas is dit het eerste apparaat van Phillips dat niet stuk is gegaan in huis. Mevrouw Koffielepel vindt een nieuwe maar onzin, want deze doet het nog,.... Het laatste is er nog niet over gezegd :P

Boven het aanrechtblad komt een natuursteen plint van +/- 10cm hoog, daarboven schilderen en coaten.

Gas op glas was een concessie van mijn kant, ik vind het heel mooi, maar schoonhouden is echt een draak van een klus, één van de voorwaardes is dan ook dat mevr. Koffielepel de poetsdoek ter hand neemt.

Ook hebben we inderdaad geen quooker, zijn we niet gewend en we zagen er geen enorme meerwaarde in, behalve een apparaat dat continu water warm houdt.
met een koekje
pi_91129706
Overigens is ons schakelmateriaal dan weer een concessie van mijn vrouw, dus het is geven en nemen hier :)
met een koekje
pi_91175572
Koffiezetter past wel prima bij de huidige kleur vd kozijnen :-)

Ik heb de Nespresso weggedaan (nouja staat nog te koop maar niemand reageert.. 40 euro iemand?) en deze gekocht:

http://www.wehkamp.nl/hui(...)0&F=1,6,7,17,22&SM=5

Past prima op t aanrecht.

Wij hebben gekozen voor Quooker omdat het dan weer n apparaat scheelt op t aanrecht, en dat verwarmen v water valt ook nog wel mee (standby 5 eurocent per dag)
pi_91189217
gewoon perongelijk je koffiezetter water geven.. ( op de verkeerde plaats natuurlijk dan he! )
pi_91190635
Verstop m wel in de kruipruimte vlak voor we de vloer gaan leggen :p

Maar goed, als dat nou het enige is valt het allemaal nog wel mee. Ondertussen kan ik al wel lekker aan 't barretje zitten op 3 kratjes en een stuk karton :)
met een koekje
pi_91192008
Gadverepielekes, wat een prachtige keuken zeg O+ O+
pi_91209514
Prachtige ruime keuken zeg :D Opvallend alleen dat ik geen oven/vaatwasser of andere inbouwapparatuur zie. Komt dat nog?
pi_91211230
Beter kijken, ik zie wel iets van inbouw. in de hoek
pi_91220545
Uiteraard hebben we hier en daar inbouwapparatuur, sowieso een vaatwasser. Daarnaast hebben we een combi-oven (Oven met magntron functie ipv andersom), een stoomoven, een koelkast en een aparte vriezer. De meeste apparaten zitten weggewerkt in de 3 hoge(re) kasten tegen de muur.

Helaas is alleen nog niet alles binnen en bleek de deur voor de koelkast niet te kloppen.
met een koekje
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:28:17 #99
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91252506
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
En oh ja, niet te vergeten;

ik plaats overal Berker 1930 schakelmateriaal O+

[ afbeelding ]
Even een stomme vraag misschien hoor, maar wij zijn ook bezig in ons jaren '30 huisje en ook wij zijn verliefd geworden op dit schakelmateriaal... Waar heb jij het vandaan?
pi_91255694
Als je het originele wil kun je ook eens kijken op www.allbakelite.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')