Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.quote:Op zondag 30 september 2012 18:19 schreef koffielepel het volgende:
Klusverwondingsscore van vandaag:
- 1 knokkel opengehaald bij het afsteken van de oude stuclaag
- schaafplek op pols toen de onderkant van m'n emmer eruit brak en mijn arm erachteraan schoot :¦
tijd voor bier, pizza en tv
quote:Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.
Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
ff een lurker hier...quote:Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.
Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
Wij hebben ze gevonden bij het Streker Tegelhuis in Hoogkarspel. Momenteel zie je veel Portugese vloertegels met doorlopende motieven. Dit past bij ons wat beter. Let op; niet goedkoop. +/- 100,- p/m2 en ze zijn poreus dus ze moeten nog behandeld wordenquote:Op zondag 30 september 2012 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een gave vloertegels zeg! Die geblokte... Waar komen die vandaan? En zijn die een beetje overal verkrijgbaar?
Thanks,... ik doe m'n bestquote:Op zondag 30 september 2012 21:55 schreef crv het volgende:
Zie dit topic voor het eerst, heb er even doorheengescnad, wat een leuk huis en wat een werk. maar het wordt prachtig![]()
Voordat wij besloten te emigreren hebben wij lang rondgekeken in drenthe/Friesland. Ik vindt de bouw daar erg mooi net als jullie woning. we hebben ooit een paar soortgelijke woningen bekeken en ze hebben echt veel sfeer vindt ik. Leuk hoorquote:
Granito wegquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef koffielepel het volgende:
Voor de mensen die in een psychisch gat zijn gevallen sinds mijn laatste update,... ik ben nog bezig hoor![]()
Het laatste waar ik jullie mee achterliet was de verbouwing van de WC.
Zoals het ooit was:
[ link | afbeelding ]
Via:
[ link | afbeelding ]
en via:
[ link | afbeelding ]
Naar:
[ link | afbeelding ]
Nu alleen nog een toiletrolhouder en een handdoekhaakje
Die vloer was echt niet meer te redden, zoveel gaten en ellende.quote:
Dank je welquote:
De platen maak ik van mdf, ik hou niet zo van mdf maar het was hier de mooiste oplossing. De dek lijsten zijn grenen, ik had nog gedacht het zelf te gaan frezen maar dat zou echt geen doen zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:11 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mooi hoor! Van wat ga je de lambrisering maken in de gang en welke kleur? We hebben ook een granito vloer maar een hele smalle gang, die nu gestuct is (eerst zaten er felblauwe tegels als lambrisering). Maar er komen toch vrij snel beschadigingen in de muren, aan de andere kant wil ik ook geen ruimte verliezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |