abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117431059
Klusverwondingsscore van vandaag:
- 1 knokkel opengehaald bij het afsteken van de oude stuclaag
- schaafplek op pols toen de onderkant van m'n emmer eruit brak en mijn arm erachteraan schoot :¦

tijd voor bier, pizza en tv :Y

c_/
met een koekje
pi_117433336
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 18:19 schreef koffielepel het volgende:
Klusverwondingsscore van vandaag:
- 1 knokkel opengehaald bij het afsteken van de oude stuclaag
- schaafplek op pols toen de onderkant van m'n emmer eruit brak en mijn arm erachteraan schoot :¦

tijd voor bier, pizza en tv :Y

c_/
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.

Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
Jeroentje.
pi_117434972
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.

Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
:D

Bij mij was het iets minder tragisch hoor. De emmer lag al in de kliko stuk te wezen, aangezien ik altijd meer afval heb dan mijn bak kan hebben duwde ik de boel een paar keer goed hard aan óp de emmer die erin lag. Toen ging ik er dus doorheen |:(

c_/
met een koekje
  FOK!fotograaf zondag 30 september 2012 @ 21:16:39 #204
148247 taxibabe
pi_117439888
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:

[..]

ff een lurker hier...
Maar ik moet ff reageren hierop _O- :

pi_117440366
Wat een gave vloertegels zeg! Die geblokte... Waar komen die vandaan? En zijn die een beetje overal verkrijgbaar?
pi_117441662
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een gave vloertegels zeg! Die geblokte... Waar komen die vandaan? En zijn die een beetje overal verkrijgbaar?
Wij hebben ze gevonden bij het Streker Tegelhuis in Hoogkarspel. Momenteel zie je veel Portugese vloertegels met doorlopende motieven. Dit past bij ons wat beter. Let op; niet goedkoop. +/- 100,- p/m2 en ze zijn poreus dus ze moeten nog behandeld worden :)

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 21:55:57 #207
102912 crv
Screwed up
pi_117442664
Zie dit topic voor het eerst, heb er even doorheengescnad, wat een leuk huis en wat een werk. maar het wordt prachtig ^O^ _O_
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_117442955
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 21:55 schreef crv het volgende:
Zie dit topic voor het eerst, heb er even doorheengescnad, wat een leuk huis en wat een werk. maar het wordt prachtig ^O^ _O_
Thanks,... ik doe m'n best :Y

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 22:02:40 #209
102912 crv
Screwed up
pi_117443162
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 21:59 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Thanks,... ik doe m'n best :Y

c_/
Voordat wij besloten te emigreren hebben wij lang rondgekeken in drenthe/Friesland. Ik vindt de bouw daar erg mooi net als jullie woning. we hebben ooit een paar soortgelijke woningen bekeken en ze hebben echt veel sfeer vindt ik. Leuk hoor
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_128400501
Voor de mensen die in een psychisch gat zijn gevallen sinds mijn laatste update,... ik ben nog bezig hoor *O*

Het laatste waar ik jullie mee achterliet was de verbouwing van de WC.

Zoals het ooit was:

Via:

en via:

Naar:

Nu alleen nog een toiletrolhouder en een handdoekhaakje :)

c_/
met een koekje
pi_128400716
De badkamer is ook zo goed als af, zelfs de plinten zitten erop :P

Zoals het halverwege was:

En nu:

De inloopdouche heb ik geloof ik al ergens neergezet :)

c_/

Huidige project:
De gang,
- Nieuwe spiegelstukken
- Alle muren stucen
- Meterkast verplaatsen
- Lambrisering aanbrengen
- Lijstwerk om ramen, deuren etc.
- Plafond erin
- Sierlijst last plafond
- Granito vloer opknappen
- Etc,......

Huidige project WIP :P

c_/
met een koekje
pi_128400836
En natuurlijk de kleine dingen

Wc deur vervangen door een paneeldeur,

Vervolgens bakkelieten deurklinken besteld en een authentiek vrij/bezet slotje O+

c_/
met een koekje
pi_128409983
Goed bezig, koffielepel, veel gebeurd!
En blijf volhouden he :)
pi_128410795
Wat een topic heel leuk om te lezen, en jezelf amateur klussen noemen is nogal bescheiden als ik dit zo zie ;-)
pi_128413432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef koffielepel het volgende:
Voor de mensen die in een psychisch gat zijn gevallen sinds mijn laatste update,... ik ben nog bezig hoor *O*

Het laatste waar ik jullie mee achterliet was de verbouwing van de WC.

Zoals het ooit was:

[ link | afbeelding ]

Via:
[ link | afbeelding ]

en via:
[ link | afbeelding ]

Naar:

[ link | afbeelding ]

Nu alleen nog een toiletrolhouder en een handdoekhaakje :)

c_/
Granito weg :'(
  zondag 30 juni 2013 @ 08:34:32 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128413561
Wauw! Wat mooi allemaal!
pi_128413693
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 07:50 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Granito weg :'(
Die vloer was echt niet meer te redden, zoveel gaten en ellende.

Maar in de gang komt het weer terug, daar lag een houten parket vloer overheen :N

c_/
met een koekje
pi_128413705
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw! Wat mooi allemaal!
Dank je wel :Y

Het kost wel discipline om netjes te blijven werken als er nog zoveel te doen is hoor. Dan ben ik met veel pijn en moeite ergens een vals verstek aan het zagen terwijl de ramen in de bijkeuken er bijna uitvallen :P

c_/
met een koekje
pi_128413732
Mooi hoor! Van wat ga je de lambrisering maken in de gang en welke kleur? We hebben ook een granito vloer maar een hele smalle gang, die nu gestuct is (eerst zaten er felblauwe tegels als lambrisering). Maar er komen toch vrij snel beschadigingen in de muren, aan de andere kant wil ik ook geen ruimte verliezen :(
Klussen deel 1 en 2
pi_128413801
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:11 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mooi hoor! Van wat ga je de lambrisering maken in de gang en welke kleur? We hebben ook een granito vloer maar een hele smalle gang, die nu gestuct is (eerst zaten er felblauwe tegels als lambrisering). Maar er komen toch vrij snel beschadigingen in de muren, aan de andere kant wil ik ook geen ruimte verliezen :(
De platen maak ik van mdf, ik hou niet zo van mdf maar het was hier de mooiste oplossing. De dek lijsten zijn grenen, ik had nog gedacht het zelf te gaan frezen maar dat zou echt geen doen zijn.

Onze granito vloer is wel nog vaal en vol lijm vlekken hoor, dat gaat nog wel een project op zich worden. Ik heb gister een test gedaan met nat schuren met korrel 150, dat lijkt wel redelijk resultaat te geven :)

c_/
met een koekje
pi_128414130
Ok, mdf zou kunnen denk ik, dat bestaat toch ook in 4mm ofzo?

Succes ermee! We hadden ook van alles erop zitten, met HG spul is het stukken beter geworden (gewoon met plamuurmes en borstel geloof ik). Het is nog wel waal gebleven, maar schuren had ik nog niet aan gedacht :P
Klussen deel 1 en 2
pi_128415340
De uiteindelijke dikte ligt aan de toplijst. Deze is 35mm diep en heeft een 8mm sponning waar dus 8mm mdf in past :Y

c_/
met een koekje
pi_128417274
Dat is teveel luxe, na het stuken komen onze kozijnen ook maar 5-10mm uit de muur, dus het moet iig niet dikker zijn dan dat :P

Nou ja, eerst wat andere projecten afmaken :) Bedankt voor de tips!
Klussen deel 1 en 2
pi_136308107
Ondertussen bij de familie Koffielepel;
met een koekje
pi_136308373
Nog steeds bezig met de gang. Maar,.... wel veel vorderingen gemaakt. Het project heeft een tijdje stilgelegen omdat we ondertussen het kantoor hebben verbouwd. Nu ben ik weer terug bij project "gang".

De muren en het plafond zijn gestuct, de meterkast is verplaats en de meeste afbouw is ondertussen ook klaar.
Het glas in lood is teruggekomen en zit nu in dubbelglas wat echt heel veel tocht scheelt *O*

De lambrisering is ook zo goed als klaar en moet alleen nog afgeschilderd worden.

Doordat het een relatief kleine ruimte is is het wat lastig fotograferen :@

Voor de meterkast, kelder en gangkast moet ik de deuren nog op maat maken en afhangen. Deze deuren zijn gebruikt en vereisen nogal wat werk, toch is het uiteindelijk wel een dankbare klus;

Zo kopen we ze;

En zoiets worden ze:

Wel bizar arbeidsintensief overigens

c_/
met een koekje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')