abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87301126
Dag medefokkers,

Na enthousiast meelezen bij allerlei handige users werd het wel eens tijd om mezelf te registreren en wat verhalen en foto's met jullie te delen.

We, koffielepel en vrouw, hebben sinds een paar weken een huis gekocht in het mooie west-friesland. Het huis dateert uit 1939 en heeft de laatste grote verbouwing gehad in de jaren '70. Helaas zijn er toen veel authentieke details verloren gegaan, waaronder kamer-en-suite en diverse inbouwkasten. De laatste jaren was het voor de oude bewoner (man op leeftijd) niet meer te doen om onderhoud te plegen en het huis heeft dus zeer veel achterstallig onderhoud.

Ik probeer alles zoveel mogelijk zelf te doen met af en toe wat hulp. En omdat jullie natuurlijk niet allleen willen lezen op fok, ook maar even wat foto'tjes. Via photobucket, dus nog even uitzoeken hoe dat werkt :)

met een koekje
pi_87301188
Leuk huisje O+!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:18:52 #3
320388 MoreMusic
Niet daarom. Gewoon.... Ergens
pi_87301610
WOW, van de buitenkant gezien --> :Y :Y wil ik ook wel wonen ;)
Niet daarom. Gewoon.... Ergens om
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:20:18 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87301692
Top! ^O^
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_87301705
Van een afstandje wel ja :)

Nee hoor, we zijn er ook heel blij mee, we zijn nu voornamelijk binnen bezig. De tuin is al aardig opgeruimd, we hebben heel veel gesnoeid en geknipt.

de Keuken:

Vanuit de woonkamer:

Nog wat details:
De Doorkijk naar het kantoortje aan de voorkant:

En het kantoortje:
met een koekje
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:23:08 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_87301858
Mooi authentiek hoor :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87302206
En oh ja, niet te vergeten;

ik plaats overal Berker 1930 schakelmateriaal O+

met een koekje
pi_87302245
Mooi huis!!! Leuk, dat glas in lood zeg!!! O+
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:17:57 #9
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87304861
Dat zal je heel wat zweetdruppeltjes gaan kosten.
Maar als dat eenmaal klaar is!!....
Wauw! O+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:34:45 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87308409
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh! 2 tips...
Ga qua schakelaars voor porselein. Wij hebben dat hier ook en dat ziet er echt stukken mooier uit dan plastic :) . (Schakelaars hebben we hier van porselein, stopcontacten van plastic).
En 2. Ga goed zoeken op internet. Verschil tussen bouwmarkt en webwinkel NL was hier al gauw 25%.
Een vriend van ons vertelde laatst dat het tussen bouwmarkt en webwinkel Duitsland 30 tot 40% scheelt :) .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:35:13 #11
36431 bleiblei
pi_87308426
Maarehm, tof huis! Ben erg benieuwd naar de resultaten :Y .
Is ook wel beetje herkenbaar zo :P . (het jaren 30 aspect, zo een tof vrijstaand huis betaal je hier 5 a 6 ton voor :{ , en dat red ik niet met mijn inkomen :') ) .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:57:15 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87309146
quote:

[ afbeelding ]
Das echt bloedjemooi spul. Heb ik ook nog naar zitten kijken. Rottige en dus een nono voor mij was het ontbreken van cat5 mogelijkheid met dit spul. Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post :')

enneuh, ff een oerhollandse vraag, wat ben je voor iets dergelijks als dit ( iig nu van de buitenkant, schitterende pandje nu ongeveer kwijt vandaag de dag op die locatie? :7 , bij benadering is voldoende ;)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87309576
We hebben het schakelmateriaal inderdaad via internet, scheelde een paar honderd euro zelfs. We hebben wel alles in kunststof genomen.

Voor dit pand hebben we net onder de drie betaald, perceel is 700m2 met garage. Wel veel achterstallig onderhoud dus, enkel glas en nagenoeg geen isolatie.
met een koekje
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:12:42 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87309714
Naja zeg, net onder de 3 voor een vrijstaand villa in jaren 30 stijl..., das geen geld man, naja, ik meet naar 030 standaards O-)

Ik ben wel benieuwd hoeveel je er nog in moet/wilt steken en waar je dan op uit hoopt te komen. Dat geeft een beetje een idee van wat regulier is in die streek voor zoiets.

Overigens, zit je hier pal tegen een loods aan ? Enig idee wat daar in is gehuisvest ?

maar in ieder geval en dus, echt leuk huis man! Die bloembaksteunen onder de voorramen zijn leuke details!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:24:21 #15
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_87310053
Oh! Wat een leuk huis! Veel plezier met opknappen; ik ga het zeker volgen.
Ik blijf me overigens verbazen over het verschil van prijzen in ons kleine land. Zo'n huis, zelfs in de huidige staat kost hier ('t Gooi) zeker 5 ton meer, krankzinnig!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_87310195
Even een muurtje uitslijpen zonder mondkapje, stofbril en (waarschijnlijk) gehoorbescherming. Je bent een held :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:41:59 #17
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_87311731
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Even een muurtje uitslijpen zonder mondkapje, stofbril en (waarschijnlijk) gehoorbescherming. Je bent een held :)
scherp :D

maar pand met veel potentie..plattegrondjes bij de hand toevallig?
pi_87316834
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oeh! 2 tips...
Ga qua schakelaars voor porselein. Wij hebben dat hier ook en dat ziet er echt stukken mooier uit dan plastic :) . (Schakelaars hebben we hier van porselein, stopcontacten van plastic).
En 2. Ga goed zoeken op internet. Verschil tussen bouwmarkt en webwinkel NL was hier al gauw 25%.
Een vriend van ons vertelde laatst dat het tussen bouwmarkt en webwinkel Duitsland 30 tot 40% scheelt :) .
Is dat porcelein niet 4x zo prijzig als kunststof?

Ik had ze ook nog gezien in (mahonie)hout en zwart of wit marmer, das helemaal onbetaalbaar.

Trouwens, zelfs de kunststof versie van de dimmer is in de bouwmarkt al reteduur!!!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:42:30 #19
36431 bleiblei
pi_87317293
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Is dat porcelein niet 4x zo prijzig als kunststof?

Ik had ze ook nog gezien in (mahonie)hout en zwart of wit marmer, das helemaal onbetaalbaar.

Trouwens, zelfs de kunststof versie van de dimmer is in de bouwmarkt al reteduur!!!
Is een stuk duurder idd. Maar imho zeker de prijs waard :Y .
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:44:17 #20
36431 bleiblei
pi_87317349
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Das echt bloedjemooi spul. Heb ik ook nog naar zitten kijken. Rottige en dus een nono voor mij was het ontbreken van cat5 mogelijkheid met dit spul. Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post :')

enneuh, ff een oerhollandse vraag, wat ben je voor iets dergelijks als dit ( iig nu van de buitenkant, schitterende pandje nu ongeveer kwijt vandaag de dag op die locatie? :7 , bij benadering is voldoende ;)
Volgens mij hebben ze ook een UTP variant hoor:
http://www.elektrocomfort(...)6767/Products/109302

:)
pi_87323959
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik zie alleen maar een hoop stof en een slijptol, of ie beschermingsmiddelen draagt zie ik niet eens :P

Maar ontopic: mooi huis, succes ermee!
pi_87325476
Ideaal, de Vomar op loopafstand ;-)
pi_87325499
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze ook een UTP variant hoor:
http://www.elektrocomfort(...)6767/Products/109302

:)
Misschien is het nieuw, toen ik er vier jaar geleden naar keek was het ontbreken van UTP één van de redenen om er niet voor te kiezen.
pi_87325681
gefeliciteerd *O*
leuk huisje, moet veel aan gedaan worden dus?
wat ben je allemaal van plan te gaan doen?
~ Bonito La Risa ~
pi_87326663
Over het wel of niet dragen van PBM kan ik helaas geen uitspraken doen O-)
In mijn verdediging; ik ben het niet zelf op de foto, en hoewel je hier een hele discussie over kan wijden, ik probeer zoveel mogelijk mezelf te beschermen. Uiteraard zet ik niet voor elk boorgat een stofbril op maar toen ik de vloer aan het doorzagen was droeg ik netjes oordoppen, een bril en een masker :Y

We moeten inderdaad nog wel veel doen. De benedenverdieping is bijna helemaal leeg. Ik ben bezig een isolerende voorzetwand te plaatsen, de CV leidingen en radiatoren worden vervangen, alle electra vervang ik inclusief schakelmateriaal. De Dimmers van deze serie zijn inderdaad absurd duur. Ze kosten per stuk 150,- en dan moet je al goed rondzoeken. Gelukkig kon ik er 3 via marktplaats regelen (nieuw), de laatste heb ik zelf gekocht.
Verder hebben we dus een muur weggebroken tussen de woonkamer en de keuken, wordt de keuken vervangen, komt er een nieuwe vloer in, nieuw HR++ glas, bredere en hogere tuindeuren enz. enz. Volgende week wordt hopelijk de isolatiechips in de kruipruimte gespoten dus dan kan de vloer ook weer helemaal dicht.

De constructie;
Buitenmuren in spouw, alles enkelglas. Gefundeerd op staal met houten balkenvloer. De kruipruimte is kurkdroog en de balken nog in zeer goede staat (lees: keihard).

Ik zal vanavond nog wel wat foto's uploaden en een plattegrondje tekenen.
met een koekje
pi_87326692
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:44 schreef OfTheChair het volgende:
Ideaal, de Vomar op loopafstand ;-)
Ah, een mede-streker :W
met een koekje
pi_87327226
Het wordt niet tot de streek gerekend :P. Ben zelf echter verhuisd. Woonde je wel al in deze regio? Gefeliciteerd overigens, leuk huis, heb daar nog kranten rondgebracht.
pi_87331101
Oh, was jij dat :)

We hebben hiervoor in stede broec gewoond. Mooi dichtbij dus.
met een koekje
pi_87331473
Mooi hoor allemaal!

ik quote ff:

Volgende week wordt hopelijk de isolatiechips in de kruipruimte gespoten dus dan kan de vloer ook weer helemaal dicht.

Dus dan zit heel je kruipruimte vol? wel zorgen dat je dan alle kabels enzo al hebt liggen, ook je leidingwerk voor keuken al klaar hebben, anders mag je denk ik n kruipruimte graven voor de electricien :9

Ga je dat glas in lood ook vervangen? of evt opnieuw gebruiken in de kozijnen? Zou wel mooi zijn, denk ik!
pi_87335660
Wat een mooi huis O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87343095
Klopt, 't zijn chips dus je kunt er nog wel doorheen graven gelukkig.
En uiteraard blijft t glas in lood behouden, anders zou dat misdadige zijn :)
met een koekje
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:22:03 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87354871
Deze ga ik volgen. Hebben ook een jaren 30 woning op het oog. :) Jullie heel veel succes!
Is dat zo?
pi_87354957
O+ jaren 30 woningen.
geweldig project, maar wat een werk!
pi_87356737
Zonder plaatjes is zo'n topic natuurlijk ook niet leuk

de originele tekening:

de woonkamer op dit moment:

de stopcontacten:

Vandaag ben ik bezig om nog wat electra aan te sluiten en de cai aansluiting te verleggen. Hopelijk kan dan morgen de voorzetwand dichtgemaakt worden :)
met een koekje
pi_87356775
Oh ja,.. de kamer-en-suite is dus niet meer aanwezig helaas. We hebben er nog over nagedacht om die terug te brengen maar in het kader van de ruimte laten we het zo.
De tuindeuren op de foto worden volgende week vervangen voor hogere en bredere om wat meer licht in huis te krijgen.
met een koekje
pi_87386050
En omdat ze niet in de stijl van het huis passen?

Lijkt wel jaren 70...

Ziet er al goed uit! Succes!
pi_87386085
Mooi!! O+
pi_87386650
Even een vraagje over de bevestiging van de inbouwdozen, zijn deze vast geschroefd op het balkje er achter? Zijn ze gelijmt of een dubbele bodem, dan is er niets aan de hand

Volgens de voorschriften mogen er namelijk geen vreemde metalen delen in een doos zitten waar de draden mogelijk tegen aan kunnen komen.

Voor zulke situatie's zijn andere dozen in de handel
pi_87394812
Tvp :)

Mooi schakelmateriaal! Op langere termijn zit er voor mij ook een groot verbouwproject aan te komen, en hou het schakelmateriaal zéker in m'n achterhoofd daarvoor :)

Die deuren ga ik ook ff in de gaten houden. Wij zullen misschien een set schuurdeuren moeten gaan vervangen door zulk soort deuren. Ben benieuwd :)
pi_87400649
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef exlurker het volgende:
Even een vraagje over de bevestiging van de inbouwdozen, zijn deze vast geschroefd op het balkje er achter? Zijn ze gelijmt of een dubbele bodem, dan is er niets aan de hand

Volgens de voorschriften mogen er namelijk geen vreemde metalen delen in een doos zitten waar de draden mogelijk tegen aan kunnen komen.

Voor zulke situatie's zijn andere dozen in de handel
Deze dozen heb ik keurig vastgezet met een kunststof schroef. Geen vreemde metalen in mijn WCD's :P
met een koekje
  Milf zondag 10 oktober 2010 @ 23:08:33 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_87403154
quote:

[ afbeelding ]
Gaaf zeg!

En wat een leuk huis!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_87403421
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:13 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Deze dozen heb ik keurig vastgezet met een kunststof schroef. Geen vreemde metalen in mijn WCD's :P
Mooi zo ! ^O^
pi_87405308
O+ O+ dat kantoortje O+ O+

Oh, en de rest ook....
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  maandag 11 oktober 2010 @ 03:07:16 #45
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87407542
mijn advies..

Pomp die kruipruimte pas vol met chips als je HELEMAAL klaar bent met je verbouwing. Je weet nooit om welke reden je straks op eens toch nog een kabel of pijp doo rdie ruimte moet halen. En ja, de chips kun je er nog uit laten halen, maar waarom niet een weekje of 2 later dat spul erin.
pi_87898102
En weer even tijd voor een update, want we zitten niet stil natuurlijk :)

Ondertussen zijn de verwarmingsbuizen beneden nagenoeg allemaal vervangen door unicor kunststof leidingen. Vandaag heb ik de laatste resten van de oude verwarmingsbuizen weggehaald en alle nieuwe leidingen vastgezet. Dit zodat ik bijna niets meer onder de grond hoef te doen. Donderdag komt namelijk de vloerisolatie (ecochips) erin. Het enige nadeel is dat ik in de keuken nog niet helemaal klaar ben onder de vloer dus voor gas en electra moet ik tussen de chipjes graven helaas. In een later stadium was niet mogelijk, of anders werd het pas volgend jaar.
Dus, de fundering tussen woonkamer en kantoor moest een stuk open zodat ik, en later de chips, erin konden, even hakken en breken:

Vervolgens ook daar de leidingen vervangen door unicor, en uiteindelijk alles vastgezet:

Ondertussen heb ik in de laatste week ook de voorzetwand afgemaakt. Deze bstaat uit een houten frame, rockwool isolatie met één cm luchtspouw aan de achterkant, folie, 9mm OSB plaat en gips. Staat als een huis :)

en nu:

De electra begint ook al aardig vorm te krijgen, alleen nog de keuken en wat kleine dingen in de woonkamer. Ook de aardedraad doorgetrokken vanuit de meterkast -O-

Ondertussen staat ook het nieuwe kozijn te wachten:

En komen we hier en daar nog wat authentieke details tegen :)

Terwijl ik mezelf hard in het zweet sta te werken is mevrouw Koffielepel druk bezig met de levende haven. Om ruimte te maken voor ons nieuwe kozijn moesten de knaagdieren een andere locatie krijgen.
Ze hebben een mooie tegelvloer onder de pootjes en staan op een redelijk droog plekje:
met een koekje
pi_87898301
Nog voor de sfeer en omdat ik nu toch bezig ben :)

Kwaliteit komt doordat de foto's met mijn telefoon gemaakt zijn.

De achtertuin met uitzicht op de knagertjes:

't Zonnetje in het kantoor:

De Zijkant van 't huis:

De erker aan de voorkant:

De plaatselijke vuilstort:

Wat een hoop troep en puin komt er uit zo'n huis zeg :(
met een koekje
pi_88681305
Hoe gaat het hier?
pi_88692200
Jaaaaaaa, ik ben ook benieuwd! *O*
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88692497
Koffielepel is zoek en ligt ergens tussen de chips ?
of hij is allang klaar en is ons - de lurkers - vergeten...

Een vraagje dan : de knaagdieren hebben een riant huis en wonen jullie er dan nu ook ?
pi_89580887
Ik heb zojuist mijn wederopstanding beleefd en ben weer uit de chipjes gekropen onder de vloer. Ik zou jullie up-to-date houden en die belofte heb ik niet echt waargemaakt, maaaaarrrrrrr,..... het is nooit te laat om je leven te beteren.
De laatste weken ben ik erg druk met het voorbereiden voor de stucadoor.Veel leidingen infrezen, nieuwe electra leggen, nieuwe waterleiding, groepen opnieuw bedraden enz enz.

Ik zal gelijk eens even wat foto's gaan uploaden.
met een koekje
pi_89581303
Zoals gezegd, eco-chips. Ik heb er geen commerciële banden mee, maar kan het wel aanbevelen. Het wordt in de meeste gemeentes ook nog wel gesubsidieerd, helaas was bij ons de pot al leeg. Meer info.

De jongens kwamen met 2 man in een vrachtwagen vol schuimpjes, behandeld met van alles en nog wat.

Vervolgens ging er een grote slang naar binnen en werden de chips onder de vloer gespoten

+/- 2 uur later waren ze weer vertrokken en ik merk iedere dag het verschil, er komt nagenoeg geen kou meer uit de grond. En dat allemaal voor nog geen 1000 euro (70m2)

Verder moet ik heeeeeel veeeeel zagen, dus ik ben op zoek gegaan naar een afkortzaag. Kwaliteit is leuk als je hem elke dag nodig hebt, maar de prijs is er dan ook naar. Toen kwam ik deze tegen bij, jawel, de Aldi, voor 60 hele euro's. Na 10 planken heeft ie zichzelf al terugverdiend en iedere plank die ik nu zaag is mooi meegenomen :P

En voor de esthetische lurkers zal ik eerdaags nog wat ander moiie foto's uploaden.
met een koekje
pi_89581457
Oh ja, door mevrouw Koffielepel werd er nog een 2e klus verzoek ingediend; een nachthok voor de knaagdieren in verband met de heftige kou.

Erg fijn om even een klein, overzichtelijk projectje te hebben dat op tafel past :)

En nog fijner als het ook gewaardeerd wordt door Toef en Tobias.
met een koekje
pi_89585402
O+ nijntjes!

En lekker die chips onder je vloer. Voel je al verschil?
pi_89587858
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:58 schreef aloe_vera het volgende:
O+ nijntjes!

Ik vind die nijntjes er behoorlijk cavia-achtig uitzien ;)
pi_89588038
Toef en Tobias! *O*
Leuk huis! :D
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_89588466
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:59 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik vind die nijntjes er behoorlijk cavia-achtig uitzien ;)
:{w details
pi_89595579
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:14 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

:{w details
Klopt, ze eten allemaal wortels en hebben het gezamelijk iq van een pelpinda
met een koekje
pi_89596641
Ziet er goed uit met die chips!
En dat huisje O+
pi_89818043
Vandaag weer een harde dag werken achter de rug, de keuken blijkt wat nare verrassingen voor me in petto te hebben. Voornamelijk electra en water dat alle kanten opgaat, de kelder heeft geen stroom meer :( en ik heb meer waterleidingen dan kranen rondlopen. Morgen eens even alles rustig napuzzelen. Zal ook weer wat fotootjes van de voortgang posten.
met een koekje
pi_89818094
Mmmm... Chips.... Oh wacht, zúlke chips ;) Hoeveel levert dat op aan isolatiewaarde?
pi_89825261
komt er nu water uit je stopcontacten?

:P

Ziet er wel goed uit hoor!!
  zondag 12 december 2010 @ 19:52:26 #63
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89844439
Wat een gaaf huis en wat een prachtig glas-in-lood! Dat ik deze helemaal gemist heb tot nu toe :o .

Erg benieuwd naar de volgende fotoserie!
  maandag 13 december 2010 @ 16:20:13 #64
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89878164
Ik volg deze ook effe mee :) Binnenkort mag ik zelf aan de slag! Nog 10 nachtjes! :D *O*
  maandag 13 december 2010 @ 17:12:10 #65
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_89880243
Zijn je konijnen niet allang over dat hekje gesprongen? Die van mij sprongen met gemak over een hek van 1 meter }:|
My mama didn't raise no fool
pi_89881628
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:
Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post :')
Dat moet je niet onderschatten nee. Heb ik me ook flink op verkeken... :')
pi_89881633
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 17:12 schreef La_Vita het volgende:
Zijn je konijnen niet allang over dat hekje gesprongen? Die van mij sprongen met gemak over een hek van 1 meter }:|
~O> Dat zijn geen knijntjes! Dat zijn cavia's O+ . En die van mij zijn ze dom dat als ik ze buiten hun kooi zet, ze er zelf weer inspringen ipv de wijde wereld te verkennen :D .
pi_90018165
Ondertussen is de stucadoor begonnen met afplakken en moeten dus de radiatoren van de muur, het is nu tien graden in de woonkamer. Best koud dus, maar een goede motivatie om hard door te werken :-)
met een koekje
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 21:19:30 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_90018285
Het is wat dat betreft niet heel erg handig dat het nu buiten soms hard vriest.
Is dat niet schadelijk voor het stucwerk oid. ?
pi_90079631
op zich niet aangezien het binnen wel koud is maar niet vriest. Vanmorgen de kachels weer opgehangen en nu is het al een comfortabele10 graden binnen :-)
met een koekje
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 12:32:57 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_90081383
Owh! Dan is het wat dat betreft best te doen !

Als je een beetje klust heb je zo ie zo geen koude handen :P
pi_90083390
Zeg vonkenboer, weet jij toevallig waar het stroompunt van een afzuigkap moet komen? Het gaat om een eilandkap en ik twijfel over onder of boven het plafond.
met een koekje
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 17:51:41 #73
92034 crew  Vonkenboer
pi_90090083
Als je hem bereikbaar kunt houden dan zou ik hem boven het plafond doen; maar in veel gevallen is het één en ander afhankelijk van het merk en model kap.
pi_90125852
Boven plafond kan je er toch juist NIET meer bij?

Ik denk dat je hem wel weg kunt werken in het omhulsel van het afvoerkanaal...
pi_90127843
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:26 schreef JohnB52 het volgende:
Boven plafond kan je er toch juist NIET meer bij?

Ik denk dat je hem wel weg kunt werken in het omhulsel van het afvoerkanaal...
Vonkenboer bedoeld,denk ik, wandcontactdoos tussen plafond als je er via een spotje of luikje bij kan om de afzuigventilator spanningsvrij te kunnen maken.

Dus op zo'n manier wegwerken dat je er altijd bij kan, mocht het nodig zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')