Waarom nu wel dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Wtf, normaal gesproken doen die berichten me niks, maar hier schrik ik wel van
Waar heb je dat vandaan?quote:
Goede bron (maar niet heus). Kan iedereen zo aanpassen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef ChickenTonight het volgende:
Wikipedia heeft het al over zelfmoord en sterfdatum...
http://www.spitsnieuws.nl(...)ng_heeft_zelfmo.htmlquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Hoe weten jullie dat het zelfmoord was? Nog niets over bekend toch?
I know. Wel erg snel aangepast.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Goede bron (maar niet heus). Kan iedereen zo aanpassen.
Ga even ergens anders lopen trollen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Goede bron (maar niet heus). Kan iedereen zo aanpassen.
Mja geen idee, vond hem altijd zo happy-go-lucky overkomen. Niet iemand waarvan je verwacht dat ie zelfmoord pleegt in ieder geval (al weet ik rationeel ook wel dat dat onzin is).quote:
Oh OK, heftig. Leek altijd zo'n gelukkige man met dito gezinnetje....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Sanne het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)ng_heeft_zelfmo.html
Spitsnieuws bevestigt zelfmoord.
De link zegt het nog welquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef brunette82 het volgende:
ik stond idd er ook van te kijken, de telegraaf vermeldde eerst zelfmoord, en later was die tekst weg
Ja vind ik ook... erg treurig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:20 schreef Karina het volgende:
Wat een egoistische rotstreek, arme vrouw en kinderen.
Hoezo?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:18 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ga even ergens anders lopen trollen.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:20 schreef Karina het volgende:
Ik heb alle recht om te oordelen over zelfmoord, ik weet nl. hoe het voelt als iemand je zo ineens in de steek laat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:23 schreef Robijn48 het volgende:
Tjonge tjonge, gelijk weer oordelen zonder dat het bevestigd is.
En ook al was het zelfmoord...hou toch op met dat oordelen.
Echt hè, altijd maar weer die opmerkingen dat het ´egoïstisch´ zou zijn enzo. Die man zat in diepe problemen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:23 schreef Robijn48 het volgende:
sukkeltje, jij weet niet wat er gaande was daar thuis? als jij een oordeel hebt baseer het dan op iets. als de krant nog niks weet. weet jij het zeker nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb alle recht om te oordelen over zelfmoord, ik weet nl. hoe het voelt als iemand je zo ineens in de steek laat.
Het is en blijft een egoïstische rotstreek.
DAt vind ik heel erg naar voor je. Verder vind ik wel dat je nooit weet door wat voor hel iemand gaat. Als hij dan de hand aan zichzelf slaat is dat natuurlijk egoistisch maar ik snap het op e.o.a. manier wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb alle recht om te oordelen over zelfmoord, ik weet nl. hoe het voelt als iemand je zo ineens in de steek laat.
Nou ik ken ook een situatie en in de meeste gevallen heeft het niets met een rotstreek te maken, maar is het iemand die niet of nauwelijks meer te helpen is en de wereld niet meer aan kan. Tuurlijk is dat heel erg voor nabestaanden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En tegelijkertijd betaalt 'ie daarvoor de ultieme prijs.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Wtf, normaal gesproken doen die berichten me niks, maar hier schrik ik wel van
Erg triest voor iedereen. Hoever moet je in de put zitten om ziets te doen... en vrouw en 2 kinderen achter te laten. RIP!!quote:Breaking News: De Nederlandse acteur en zanger Antonie Kamerling heeft zichzelf vannacht van het leven beroofd. Nieuws van de dag? #madiwodo
Ik zeg ALS het zelfmoord is geweest. De daad an sich is egoïstisch. De onderliggende redenen verzachten niets voor de mensen die achter blijven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:26 schreef habbeflats het volgende:
[..]
sukkeltje, jij weet niet wat er gaande was daar thuis? als jij een oordeel hebt baseer het dan op iets. als de krant nog niks weet. weet jij het zeker niet
wtf belachelijk om hiervoor reclame te maken voor je programma zeg.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef Diaan73 het volgende:
Dit meldt madiwodo op Twitter:
[..]
Erg triest voor iedereen. Hoever moet je in de put zitten om ziets te doen... en vrouw en 2 kinderen achter te laten. RIP!!
Doe de morele discussie lekker ergens anders.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zeg ALS het zelfmoord is geweest. De daad an sich is egoïstisch. De onderliggende redenen verzachten niets voor de mensen die achter blijven.
Maar goed ALS het hier het geval is, neemt het niets af van hoe triest dit is en hoe erg voor de nabestaanden. We horen over een tijdje wel hoe de vork nu in de steel zit.
Het zal zeker waar zijn. Hierover maak je geen grappen. Of 't zelfmoord is geweest, moeten we afwachten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef jakees het volgende:
Ik hoop ook zo erg dat het A) niet waar is B) als het waar is dat het geen zelfmoord is! Wel valt me het volgende bericht op: http://www.telegraaf.nl/p(...)door_diep_dal__.html
quote:Antonie Kamerling overleden
Uitgegeven: 7 oktober 2010 10:13
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2010 10:27
AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat bevestigt zijn management donderdag tegenover de Telegraaf.
İ ANPHet lichaam van de 44-jarige acteur zou in de nacht van woensdag op donderdag zijn gevonden in zijn woning.
Over de omstandigheden rond zijn dood is nog niets bekend, aldus de krant.
Isa Hoes
De acteur laat zijn vrouw Isa Hoes en zijn zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De kleine blonde dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
İ NU.nl
Ik mis VI Oranjequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:20 schreef Adelante het volgende:
Ik vond hem nog best grappig in VI Oranje afgelopen zomer, overfel kruipen en ad-rem.
Heftig...
1. het is geen morele discussiequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Doe de morele discussie lekker ergens anders.
jij noemt het egoïstisch , wie weet heeft isa antonie wel stelselmatig mishandelt en durfde hij daar niet voor uit te komen en was dit de enige uitweg. lijkt me een beetje sterk. maar zo zijn er nog 1100000 mogelijkheden dus houd je oordelen voor jequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zeg ALS het zelfmoord is geweest. De daad an sich is egoïstisch. De onderliggende redenen verzachten niets voor de mensen die achter blijven.
Maar goed ALS het hier het geval is, neemt het niets af van hoe triest dit is en hoe erg voor de nabestaanden. We horen over een tijdje wel hoe de vork nu in de steel zit.
Tja, het is natuurlijk ook wel belangrijk nieuws en daar gaat dat programma over... ik kijk het trouwens bijna nooitquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef jakees het volgende:
[..]
wtf belachelijk om hiervoor reclame te maken voor je programma zeg.
Ik snap dat je daar geen grappen over maakt. Ik hoop dat het niet waar is maar besef ook wel dat het waar is dat hij is overleden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het zal zeker waar zijn. Hierover maak je geen grappen. Of 't zelfmoord is geweest, moeten we afwachten.
inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:32 schreef DarkElf het volgende:
en ook maar eerst eens afwachten wat t was, voor t zelfde geld heeft hij een hartaanval gehad oid.
Er werd al Telegraaf.nl als bron opgevoerd, dan hoef je niet te melden dat Wikipedia een slechte bron is?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Was gewoon een relevante opmerking.
Dat verhaal is nu ook teruggetrokken. Benieuwd waaraan ie wel is overleden dan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:32 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof er niks van, dat het zelfmoord is geweest.
Telegraaf is wel een goede bron zeker?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:33 schreef Poepoog het volgende:
Er werd al Telegraaf.nl als bron opgevoerd, dan hoef je niet te melden dat Wikipedia een slechte bron is?
quote:Acteur en zanger Antonie Kamerling is woensdag op 44-jarige leeftijd overleden. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten.
,,In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen. In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde. ,,Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.''
Wat een domme opmerkingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:20 schreef Karina het volgende:
toch zelfmoord...quote:Antonie Kamerling overleden
Uitgegeven: 7 oktober 2010 10:13
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2010 10:31
AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten.
İ ANPKamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen. In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde. ''Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.''
De acteur laat zijn vrouw en zijn zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De kleine blonde dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
quote:Antonie Kamerling door diep dal
AMSTERDAM - Antonie Kamerling heeft onthuld dat hij vorig jaar volledig is ingestort.
De acteur heeft te hard gewerkt. "Hel op aarde, zo voelde het de laatste drie maanden", vertelt hij aan Mind Magazine. "Ik had sinds augustus consequent zes dagen per week gewerkt, met al mijn inzet. Ik had de hoofdrol in de musical Sunset en ik was daarin onervaren."
Op een gegeven moment kon Antonie het fysiek niet meer aan. "Ik was geen vader, geen partner en voor mezelf was ik er ook niet meer. Ik heb een paar keer een grote dip gehad. Depressief wil ik niet zeggen, eerder een diep dal. Maar als je het overleeft: it makes you stronger. Alles wat ik heb, waardeer ik meer."
Mind Magazine ligt vanaf donderdag in de winkel.
Och jemig hey... wat ongelofelijk verdrietig.quote:
Waarom niet? Omdat het in de mode is om Telegraafquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Telegraaf is wel een goede bron zeker?![]()
In de officiële verklaring van Isa Hoes wordt weer gezegd van wel. Zie nu.nl.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat verhaal is nu ook teruggetrokken. Benieuwd waaraan ie wel is overleden dan.
Het is echt waar helaas Antonie is overleden vannacht zeiden ze in koffietijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:13 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik hoor net op BNR dat Antonie Kamerling (44) is overleden.
Kan er verder niks over vinden..
Nee, maar het gaat ook niet ALLEEN om die mensen. Net zo'n rare eenzijdige gedachtengang. Als je op het punt zit dat je echt dood wil, dan zien de dingen er allemaal heel anders uit hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Telegraaf zegt dat het zelfmoord is en bijna iedereen slikt het als zoete koekquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Telegraaf heeft het zelfmoord gedeelte alweer terug getrokken
wat simpelquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef MikeyMo het volgende:
Nu.nl meldt gewoon zelfmoord...
wat een lul
iedereen kraakt nu de telegraaf af bij ieder nieuwsbericht als slechte krant met slechte bronnen en lul verhalen. de enige reden dat dat is komt door het voorval met dat jongetje die de vliegramp heeft overleefd en nog een aantal fouten die de telegraaf heeft gemaakt in het verleden. maakt de telegraaf niet meteen slecht. iedereen wil graag als eerste het beste verhaal en de meeste lezers.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Telegraaf is wel een goede bron zeker?Het feit alleen al dat er weer een gedeelte van het nieuwsbericht is ingetrokken, zegt genoeg.
Geen mode, hoor. Altijd al zo geweest. De Telegraaf is een populistische krant. Dat wordt zelfs zo gedoceerd op school.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:36 schreef Poepoog het volgende:
Waarom niet? Omdat het in de mode is om Telegraafte plaatsen is het geen goede bron?
Misschien. Die info is niet bepaald openbaar.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
De Telegraaf zegt dat het zelfmoord is en bijna iedereen slikt het als zoete koek. Er zal vast wel meer duidelijk worden na de autopsie.
Okee, thanks.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:36 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)rling-overleden.html
Officieel bevestigd dus.quote:''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Telegraaf heeft wel vaker onjuistheden de wereld in geslingerd. En het is vooral de manier waarop ze nieuws brengen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef habbeflats het volgende:
[..]
iedereen kraakt nu de telegraaf af bij ieder nieuwsbericht als slechte krant met slechte bronnen en lul verhalen. de enige reden dat dat is komt door het voorval met dat jongetje die de vliegramp heeft overleefd en nog een aantal fouten die de telegraaf heeft gemaakt in het verleden. maakt de telegraaf niet meteen slecht. iedereen wil graag als eerste het beste verhaal en de meeste lezers.
quote:''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
ik vond eerlijk gezegd Kamerling altijd al iemand die een beetje 'treurig' overkwam, een buitenbeentje die ook zelf zich in die rol plaatste...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef Mone het volgende:
weet ook niet waarom ik dit post, maar vind het zo verdrietig, kwam altijd zo leuk over en echt ofzo.
Omdat het een populistische krant is zo word gedoceerd op school is het geen goede bronquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Geen mode, hoor. Altijd al zo geweest. De Telegraaf is een populistische krant. Dat wordt zelfs zo gedoceerd op school.
Zijn vrouw en zwager hebben het zelf openbaar gemaakt, dan zal het wel waar zijn, denk je niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
De Telegraaf zegt dat het zelfmoord is en bijna iedereen slikt het als zoete koek. Er zal vast wel meer duidelijk worden na de autopsie.
dat zeg ik ook, telegraaf heeft een aantal dingen geplaatst wat over het randje was. maar dat maakt niet meteen de hele telegraaf slecht.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Telegraaf heeft wel vaker onjuistheden de wereld in geslingerd. En het is vooral de manier waarop ze nieuws brengen.
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat een ziekte die in je hoofd zit net zo min je eigen schuld is als een fysieke afwijking.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef MikeyMo het volgende:
Nu.nl meldt gewoon zelfmoord...
wat een lul
Denk het wel. Zou me verbazen als Antonie vanmiddag ineens "1 april!!!" twittert.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Sosha het volgende:
[..]
Zijn vrouw en zwager hebben het zelf openbaar gemaakt, dan zal het wel waar zijn, denk je niet?
Hou die telegraaf discussie ook gewoon lekker buiten het topic.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef habbeflats het volgende:
[..]
dat zeg ik ook, telegraaf heeft een aantal dingen geplaatst wat over het randje was. maar dat maakt niet meteen de hele telegraaf slecht.
Eensch. Maar aan de andere kant Isa is wel weer single, ik was vroeger altijd verliefd op haar, lekker gekquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef friekin_ het volgende:
Echt heel erg. 2 jonge kinderen.. Isa. Ik vind dit altijd zo triest. Het gezin blijft verscheurd achter.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant Isa is wel weer single, ik was vroeger altijd verliefd op haar, lekker gek
Ik zit niet 24/7 continu Nu.nl te F5-en, kwam dit topic toevallig tegen en in de originele tekst stond nog niks over een verklaring van de familiequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Sosha het volgende:
[..]
Zijn vrouw en zwager hebben het zelf openbaar gemaakt, dan zal het wel waar zijn, denk je niet?
Iets te vroeg, eleusisquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Eensch. Maar aan de andere kant Isa is wel weer single, ik was vroeger altijd verliefd op haar, lekker gek
Wat erg toch zelfmoord..Arme Isa en kids.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Sanne het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ng_heeft_zelfmo.html
Spitsnieuws bevestigt zelfmoord.
Oh deed ik een vossje?quote:
Het probleem met mensen die zelfmoord plegen is idd gewoon de tunnelvisie en het slechts zien van 1 oplossing. Binnen die tunnelvisie en die oplossing wordt echter niet aan anderen gedacht, slechts aan de eigen situatie. Dat is per definitie egoïsme. Of dat wel/niet te begrijpen is, is natuurlijk een geheel andere discussie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, maar het gaat ook niet ALLEEN om die mensen. Net zo'n rare eenzijdige gedachtengang. Als je op het punt zit dat je echt dood wil, dan zien de dingen er allemaal heel anders uit hoor.
Erg simplistisch gedachtengoed. Écht FOK op z'n best
Maar, maar ik zit ook niet continu te F5-en hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik zit niet 24/7 continu Nu.nl te F5-en, kwam dit topic toevallig tegen en in de originele tekst stond nog niks over een verklaring van de familie.
ja ik weet niet meer waar ik een tijdje terug een interview met hem las, maar het ging over hem als vader, hij kwam juist over als iemand die zichzelf enorm rijk vond met zijn kinderen. Maar dat mocht niet baten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef _Joy_ het volgende:
Jeetje wat erg zeg. Hij leek me altijd zo'n leuke man, met een leuk gezin.
Nooit oordelen over zoiets vind ik..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:23 schreef Robijn48 het volgende:
Tjonge tjonge, gelijk weer oordelen zonder dat het bevestigd is.
Of ze verwerken zijn dood erin.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:46 schreef djkoelkast het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Old_Stars_(film) zal ook niet meer doorgaan dan.
nee, mensen beginnen altijd te zeuren over de telegraaf als er ergens een artikel opduikt van telegraaf.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hou die telegraaf discussie ook gewoon lekker buiten het topic.
Oh shit... dat zou wel enorm jammer zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:46 schreef djkoelkast het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Old_Stars_(film) zal ook niet meer doorgaan dan.
Ja typisch he?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat een ziekte die in je hoofd zit net zo min je eigen schuld is als een fysieke afwijking.
Zo waar.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat een ziekte die in je hoofd zit net zo min je eigen schuld is als een fysieke afwijking.
staat er nog gewoonquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Telegraaf heeft het zelfmoord gedeelte alweer terug getrokken
Zou de film niet al gemaakt zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh shit... dat zou wel enorm jammer zijn.
Of nou ja, hoe zeg ik dat... Ik hoopte al jaren op een vervolg dus het zou heel jammer zijn als die er niet kwam, maar onder deze omstandigheden zou dat wel te begrijpen zijn.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Adelante het volgende:
Niet om het één of ander, maar Albert Verlinde als zwager zou mij ook niet al te vrolijk stemmen...
wat een gedoequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
alweer dan, het is tussendoor wel weggehaald
Ik snap je sarcasme, maar mensen kunnen ook NEE zeggenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Bayswater het volgende:
Zwager Albert heeft hem het graf in gejaagd door iemand die niet kan zingen in de musicalwereld neer te zetten.![]()
AMSTERDAM - Antonie Kamerling heeft onthuld dat hij vorig jaar volledig is ingestort.
De acteur heeft te hard gewerkt. "Hel op aarde, zo voelde het de laatste drie maanden", vertelt hij aan Mind Magazine. "Ik had sinds augustus consequent zes dagen per week gewerkt, met al mijn inzet. Ik had de hoofdrol in de musical Sunset en ik was daarin onervaren."
Op een gegeven moment kon Antonie het fysiek niet meer aan. "Ik was geen vader, geen partner en voor mezelf was ik er ook niet meer. Ik heb een paar keer een grote dip gehad. Depressief wil ik niet zeggen, eerder een diep dal. Maar als je het overleeft: it makes you stronger. Alles wat ik heb, waardeer ik meer."
Dat kan ik me dus niet voorstellen, zeker als je nog zulke jonge kinderen hebt. Je moet wel heel erg ver heen zijn als je je kinderen zo achterlaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je je leven wilt beëindigen terwijl je kinderen hebt... verschrikkelijk.
Uiterlijke schijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:54 schreef Merkie het volgende:
Huh. Bij VI Oranje afgelopen zomer kwam hij niet echt depressief over
.
Ik moet toegeven dat ik me dat ook niet kan voorstellen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus niet voorstellen, zeker als je nog zulke jonge kinderen hebt. Je moet wel heel erg ver heen zijn als je je kinderen zo achterlaat.
Dat is ook wat ik bedoelde. Dat de depressie erger is dan de liefde voor je kinderen, dan moet je héél diep zitten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus niet voorstellen, zeker als je nog zulke jonge kinderen hebt. Je moet wel heel erg ver heen zijn als je je kinderen zo achterlaat.
Zo blijkt, maar hij kwam juist speels over, een beetje kinds. Alsof hij een gewoon persoon was die blij was dat hij naast de grote Johan Derksen mocht zitten.quote:
Zo heel moeilijk is het ook weer niet om je hoofd op blij/tevreden te zetten, terwijl je van binnen stuk gaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:54 schreef Merkie het volgende:
Huh. Bij VI Oranje afgelopen zomer kwam hij niet echt depressief over
.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Adelante het volgende:
Niet om het één of ander, maar Albert Verlinde als zwager zou mij ook niet al te vrolijk stemmen...
Was een van de leukste gasten van VI.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zo blijkt, maar hij kwam juist speels over, een beetje kinds. Alsof hij een gewoon persoon was die blij was dat hij naast de grote Johan Derksen mocht zitten.
Totaal niet to the point, lijkt me.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Adelante het volgende:
Zo blijkt wel ja, bizar hoor. Hij kwam over alsof hij van hele kleine dingen blij kan worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef Susi het volgende:
[..]
Zo heel moeilijk is het ook weer niet om je hoofd op blij/tevreden te zetten, terwijl je van binnen stuk gaat.
Ik dacht nooit aan morgen, vandaag was lang genoegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef ChickenTonight het volgende:
Is inderdaad al een tijdje geleden bevestigd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:02 schreef Haaibaaike het volgende:
Nu op radio bij het nieuws dat Anthonie Kamerling zelfmoord heeft gepleegd..dat heeft zijn zwager Albert Verlinde aangekonigd.
Zou pas volgend jaar worden opgenomen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Zou de film niet al gemaakt zijn?
Koffietijd was niet meer te zien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:56 schreef AK09 het volgende:
Ooooh was daarom net koffietijd onderbroken?
Ja dat weet ik..maar dat hoor je voorlopig elke uur op de radioquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef Sosha het volgende:
Is inderdaad al een tijdje geleden bevestigd.
Idd, ik heb het jaren zo gedaanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef Susi het volgende:
[..]
Zo heel moeilijk is het ook weer niet om je hoofd op blij/tevreden te zetten, terwijl je van binnen stuk gaat.
Maar geld maakt niet per definitie gelukkig natuurlijk, twee kinderen en een leuke vrouw ook niet. Het draagt bij aan je gelukkig-zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heftig maar ergens ook totaal onbegrijpelijk je bent bekend je hebt een leuke vrouw twee paar kids en ook genoeg geld op de bank staan alles om gelukkig te zijn en dan toch zelfmoord plegen.. Ernstige zaak.
Hoeveel mensen die bekend zijn kunnen niet omgaan met de stress en bekendheid? We hebben toch genoeg voorbeelden gezien dus ik kijk er niet van op. Kun je nog zoveel geld hebben en een huisje boompje beestje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heftig maar ergens ook totaal onbegrijpelijk je bent bekend je hebt een leuke vrouw twee paar kids en ook genoeg geld op de bank staan alles om gelukkig te zijn en dan toch zelfmoord plegen.. Ernstige zaak.
Dat is geen garantie voor geluk. Helaas.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wellicht dat hij dankzij vrouw en kinderen het nog zo lang heeft weten vol te houden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ja, und?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:18 schreef Intelligence het volgende:
Twitter Trending Topics (World Wide):
[ afbeelding ]
een woning... dus niet in het ziekenhuisquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:17 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat er staat "hij is in een woning in Zevenhoven gevonden".
En het is niet egoistisch om te willen dat iemand anders voor jou blijft leven?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:19 schreef Supersoep het volgende:
Dat geforceerd kritisch doen over het wel of niet plegen van zelfmoord vind ik nogal grappig. Ik denk dat je met redelijke zekerheid kan zeggen dat zoiets dan gewoon gebeurd is als het door meerdere bronnen wordt vermeldt. Het is ook niet zomaar iets dat je erbij verzint, dit soort berichten hebben vaak een betrouwbaar waarheidsgehalte.
Dus niet zo moeilijk doen.
Ik bedoel dat er niet staat ZIJN woning, hij zal toch wel thuis zijn geweest??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:19 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
een woning... dus niet in het ziekenhuis
Ik meen gehoord te hebben dat hij het niet heel breed had. Althans, dat zei ie zelf altijd in interviews.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat lijkt me allemaal wel meevallen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik meen gehoord te hebben dat hij het niet heel breed had. Althans, dat zei ie zelf altijd in interviews.
Bij Jensen maakte Jensen en Antonie er ook grappen over dat ie bij de AH moest gaan werken.
Zeker nooit depressief geweest?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef epicbeardman het volgende:
Toen ik het las vanochtend op me telefoon kon ik er geen gezicht bij inbeelden, maar heb hem die ene keer nog wel gezien bij VI (ja gtst kijk ik niet)
Zelfmoord vind ik gewoon nog zielig.
Ja, natuurlijk tunnelvisie. Het is namelijk niet mogelijk gewoon weloverwogen de beslissing te maken dat je niet meer verder wil levenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het probleem met mensen die zelfmoord plegen is idd gewoon de tunnelvisie en het slechts zien van 1 oplossing. Binnen die tunnelvisie en die oplossing wordt echter niet aan anderen gedacht, slechts aan de eigen situatie. Dat is per definitie egoïsme. Of dat wel/niet te begrijpen is, is natuurlijk een geheel andere discussie.
Maar, laten we daar maar niet meer over praten, het is en blijft verschrikkelijk voor Isa, de kinderen en alle andere nabestaanden.
Klopt en dat van de AH was natuurlijk niet serieus maar het is wel zo dat Antonie het niet heel breed had.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat lijkt me allemaal wel meevallen.
Mwa, flinke lijst toch: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_premature_obituariesquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof zo'n bericht de wereld ingeslingerd wordt terwijl hij vrolijk op een tropisch eiland van het leven aan het genieten is.
Het is niet altijd zo dat je dan denkt dat iedereen beter af is zonder jou. Als je zelf in die situatie zit, denk je niet aan wat anderen voelen en of ze jou gaan missen en of ze beter af zijn zonder jou.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:33 schreef phileine het volgende:
Wat afschuwelijk, ik ben hier ook helemaal geshockeerd door. Het voelt toch of ik beetje ben opgegroeid met Antonie. Overigens laat dit dus duidelijk zien dat iemand niet somber hoeft over te komen om depressief te zijn, je hoeft zelfs niet eens echt ongelukkig te zijn, hoe gek dat ook klinkt. Depressie is een zeer ernstige ziekte waarbij je helemaal van binnen uit zo´n enorme wanhoop kunt voelen dat je echt geen mogelijkheid meer ziet om door te leven. Het treurige is dat dit bijna altijd wel te behandelen is (in extreme gevallen met electroshock therapie), maar dat je dat als patiënt zelf niet meer gelooft. Het is juist het sterke idee dat de wereld beter af is zonder jou en dat je de mensen van jezelf "bevrijdt" dat vaak leidt tot zelfmoord. Dat is geen egoïsme, je denkt dat als je omgeving eenmaal over de schok van je dood heen is een beter leven zal hebben zonder jou als last. Maar dat zal heel moeilijk te begrijpen zijn voor mensen die dat gevoel zelf niet kennen.
idd en zie mijn post hierboven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:37 schreef purplerose het volgende:
Helaas werkt therapie niet altijd, soms is de depressie te hardnekkig. Moet iemand dan maar lijdend door het leven gaan voor anderen?
Heb er zelf ook wel aan gedacht als ik weer in een crisis zat, je leven lang ongelukkig is ook niet echt je van het maar gelukkig is het tot die daad niet gekomen.
Je bent dan idd niet met anderen bezig, je wil alleen maar dat het enorme gevoel van wanhoop stopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo dat je dan denkt dat iedereen beter af is zonder jou. Als je zelf in die situatie zit, denk je niet aan wat anderen voelen en of ze jou gaan missen en of ze beter af zijn zonder jou.
Je bent alleen maar bezig met het feit dat je er zelf niet meer wilt zijn en dat je zelf beter af bent als je weg bent.
En jij hebt zeker niet een ouder verloren in vroege jaren, die gast had kinderen.. komop zeg daarom zeg ik dat zelfmoord zielig is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:28 schreef purplerose het volgende:
[..]
Zeker nooit depressief geweest?
Ja. Het is zielig. Maar niet op de manier dat jij dat bedoelt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En jij hebt zeker niet een ouder verloren in vroege jaren, die gast had kinderen.. komop zeg daarom zeg ik dat zelfmoord zielig is.
Dat weet ik maar als je nooit depressief geweest kan je je niet voorstellen wat voor gevoel van wanhoop hij gevoeld moet hebben om tot die daad te komen. Wat had die dan moeten doen, extreem ongelukkig door het leven gaan omdat het anders zielig is voor de nabestaanden?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En jij hebt zeker niet een ouder verloren in vroege jaren, die gast had kinderen.. komop zeg daarom zeg ik dat zelfmoord zielig is.
Dat je niet meer denkt aan anderen (als dat al zo is) is pas in de laatste fase als je daadwerkelijk zelfmoord pleegt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo dat je dan denkt dat iedereen beter af is zonder jou. Als je zelf in die situatie zit, denk je niet aan wat anderen voelen en of ze jou gaan missen en of ze beter af zijn zonder jou.
Je bent alleen maar bezig met het feit dat je er zelf niet meer wilt zijn en dat je zelf beter af bent als je weg bent.
Je bent vaak al jaaaaaaaaaaaren depressief voor je tot zo een daad komt hoor, dit heeft niet zomaar ineens verzonnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja. Het is zielig. Maar niet op de manier dat jij dat bedoelt.
Een depressie, en waarschijnlijk had hij dit al jaren, is niet iets waar iemand voor kiest. Dat is een serieuze ziekte.
Wat jij zegt dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:44 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat je niet meer denkt aan anderen (als dat al zo is) is pas in de laatste fase als je daadwerkelijk zelfmoord pleegt.
In het -meestal- jarenlange proces die daar aan vooraf gaat met periodes van zeer zware depressies zijn juist de geliefden/naasten de reden voor mensen die deze ziekte hebben om geen zelfmoord te plegen.
Dat zeg ik toch, als je goed leest?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:44 schreef purplerose het volgende:
[..]
Je bent vaak al jaaaaaaaaaaaren depressief voor je tot zo een daad komt hoor, dit heeft niet zomaar ineens verzonnen.
Is geen troll doe niet zo naïefquote:
hard he, de waarheidquote:
Ja, want dat is precies hetzelfde als zelfmoord.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:49 schreef Dlocks het volgende:
Vind jij iemand die bijvoorbeeld kanker heeft en daaraan komt te overlijden ook egoïstisch?
Sorry, ik wist niet dat ik alleen "ARME ISA EN KINDEREN!!!!!!!!! OH NOES" mocht zeggen.quote:
Overlijden aan kanker of zelfmoord kan je niet echt met elkaar vergelijkenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:49 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Vind jij iemand die bijvoorbeeld kanker heeft en daaraan komt te overlijden ook egoïstisch?
"depressie is ook een ziekte", komt zometeen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef SteveBudin het volgende:
Overlijden aan kanker of zelfmoord kan je niet echt met elkaar vergelijken
En ook Tom van Beek als Hoogendoorn was ziek.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
Heb wel een dubbel gevoel bij zelfmoord. Huyts en Nederhorst willen leven maar kunnen dat niet. Kamerling kan leven maar wil niet.
Ik denk dat hij ook best wel gewoon had willen leven hoor, alleen niet dit leven...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
Heb wel een dubbel gevoel bij zelfmoord. Huyts en Nederhorst willen leven maar kunnen dat niet. Kamerling kan leven maar wil niet.
Wat een vergelijking.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:49 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Kamerling kon ook niet. Depressiviteit is een ziekte. Niet te verwarren met een dipje c.q. je down voelen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
WTF, hij heeft een vrouw, kinderen, geld, werk. Wat voor ander leven had ie willen hebben?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook best wel gewoon had willen leven hoor, alleen niet dit leven...
Wat begrijp jij niet aan het feit dat een depressie een geesteziekte is?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, want dat is precies hetzelfde als zelfmoord.![]()
[..]
OMGquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef Symphonic het volgende:
Nu zijn de laatste 40 seconden opeens wel heel cynisch.
Damn
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
WTF, hij heeft een vrouw, kinderen, geld, werk. Wat voor leven had ie willen hebben?
Ik herhaal mezelf even uit NWSquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Kamerling kon ook niet. Depressiviteit is een ziekte. Niet te verwarren met een dipje c.q. je down voelen.
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
"depressie is ook een ziekte", komt zometeen.
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie, uitgezaaide kanker niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Dlocks het volgende:
Dus ja, iemand die komt te overlijden aan de ziekte kanker is in principe hetzelfde als iemand die komt te overlijden aan de ziekte depressie.
Aspirientje slikken en dan is het over toch.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Amen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even uit NWS
Voor alle mensen met onbegrip:
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Lang niet altijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie,
Ja, het is ook een ziekte. Maar je kunt er wel oud mee worden als je wilt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.
Ik steun je antwoord dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, als je goed leest?
Nee hoor. Ik begrijp degelijk het verschil tussen een dip of mensen die echt zwaar depressief zijn. Ik vind de vergelijking gewoon vervelend. Die vergelijking helpt mensen die het egoïsme vinden niet ineens het te begrijpen.quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Dlocks het volgende:
Wat begrijp jij niet aan het feit dat een depressie een geesteziekte is?
Kanker met een depressie vergelijken is infantiel. Ga je matties op de LBO vervelen met dit soort brugklastroep.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat een ontwetendheid hier zegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
WTF, hij heeft een vrouw, kinderen, geld, werk. Wat voor ander leven had ie willen hebben?
Weet ik, de vergelijking was gewoon een beetje dom. Toch kusje terug.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef yvonne het volgende:
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.
Dat proces heet: "ouder worden."quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:59 schreef 7nightwing7 het volgende:
Steeds meer bekende mensen waarmee ik in mijn jeugd ben opgegroeid sterven. De meeste veel en veel te jong.
Vertel dat maar tegen iemand die al zijn hele leven depressief is...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie, uitgezaaide kanker niet.
Dit dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even uit NWS
Voor alle mensen met onbegrip:
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Ze hebben de uitzending gestopt toen ze het bericht ontvingen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef NouMooiNiet het volgende:
koffietijd komt nog steeds niet op gemist. werd het in de uitzending gemeld?
Het is ook vreselijk, maar dat betekent niet dat hij bij zijn volle bestand heeft besloten ze maar even achter te laten. Het is gewoon een vreselijke ziekte met een verschikkelijke afloop, voor iedereen die betrokken is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toch blijf ik er bij dat ik het verschrikkelijk vind voor die arme kleine kinderen die je achter laat.
Kan je nog wel ziek zijn maar hoe diep moet het zitten als je je eigen kinderen en je vrouw alleen op deze wereld achterlaat. Wat een impact zou dat gaan hebben zeg.
Soms is het zo hardnekkig dat medicatie en therapie gewoon niet helpt. Wat snap je daar niet aanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, het is ook een ziekte. Maar je kunt er wel oud mee worden als je wilt.
Juist BQ.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:02 schreef beequeen het volgende:
Ze hebben de uitzending gestopt toen ze het bericht ontvingen.
Duurde dat nou lang, die opleiding "Psychologie Op Afstand"?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, Kamerling heeft nu de rust die hij wilde. Isa Hoes zal de rest van haar leven opgevreten worden door twijfel en wanhoop waarom ze er niks aan heeft kunnen doen. Dat vind ik sneu.
Inderdaad, en de meeste medicatie voor depressies veroorzaken ook nog eens impotentie.. wellicht het enige lichtpuntje om je nog 'fijn' te voelen tijdens een depressie wordt van je afgenomen, in combinatie met dat herhaaldelijk afschuwelijke gevoel wat je continu met je mee moet dragen.quote:
True, maar vind jij 44 jaar oud ? En dan doel ik niet puur op bekende nederlanders. Denk aan Michael Jackson, Patrick Swayze. Allemaal van die mensen die iets in mijn jeugd betekende. Whats next, Sylvester Stallone, Jean claude van damme ? Chuck Norris ?quote:
De meeste mensen die het egoïstisch vinden beseffen totaal niet dat depressie een ziekte is. Heel misschien dat er nu iemand die dacht dat depressie geen ziekte is, maar hetzelfde is als bijvoorbeeld een klein dipje op maandagochtend na een weekend stappen beseft dat het wel degelijk een ziekte is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik begrijp degelijk het verschil tussen een dip of mensen die echt zwaar depressief zijn. Ik vind de vergelijking gewoon vervelend. Die vergelijking helpt mensen die het egoïsme vinden niet ineens het te begrijpen.
Dat vind ik dan weer wat overdreven, dat ze dan een portret hadden laten zien ofzo.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:02 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ze hebben de uitzending gestopt toen ze het bericht ontvingen.
Beetje offtopic, maar lees deze eens: http://www.ericomix.com/archive/40.htmlquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
True, maar vind jij 44 jaar oud ? En dan doel ik niet puur op bekende nederlanders. Denk aan Michael Jackon, Patrick Swayze. Allemaal van die mensen die iets in mijn jeugd betekende. Whats next, Sylvester Stallone, Jean claude van damme ? Chuck Norris ?
"Chuck Norris' tears cure cancer. Too bad he has never cried."quote:
Waarom is dat infantiel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
Kanker met een depressie vergelijken is infantiel. Ga je matties op de LBO vervelen met dit soort brugklastroep.
Dat hoeft ook niet hoor...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, Kamerling heeft nu de rust die hij wilde. Isa Hoes zal de rest van haar leven opgevreten worden door twijfel en wanhoop waarom ze er niks aan heeft kunnen doen. Dat vind ik sneu.
Vaak zijn dat ook mensen die nooit echt langdurig depressief zijn geweest en het hele gevoel niet kennen maar dat neemt niet weg dat ze wel een beetje inlevingsgevoel mogen kweken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De meeste mensen die het egoïstisch vinden beseffen totaal niet dat depressie een ziekte is. Heel misschien dat er nu iemand die dacht dat depressie geen ziekte is, maar hetzelfde is als bijvoorbeeld een klein dipje op maandagochtend na een weekend stappen beseft dat het wel degelijk een ziekte is.
"als je het niet hebt meegemaakt, mag je er niet over meepraten."quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:08 schreef purplerose het volgende:
Alsof we ons voor de lol zo kut voelen
Ja mag er wel over meepraten hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
"als je het niet hebt meegemaakt, mag je er niet over meepraten."
boehoe. Doe toch es normaal...
Open er een topic over.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ja mag er wel over meepraten hoormaar als je nooit depressief bent geweest kun je het je niet voorstellen dat iemand zich zo voelt en dan zoiets doet.
Ik zeg alleen dat die mensen wat inlevingsgevoel missen, het is niet egoistisch het is een WANHOOPsdaad.
Wat snappen mensen daar niet aan
Don't waste your breath, ze zullen het helaas nooit begrijpenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:20 schreef Dlocks het volgende:
Weet iemand nog hoe het voelt als je eerste grote liefde de relatie verbreekt? Of het gevoel als een naaste komt te overlijden? Vermenig dat gevoel met 1.000. En stel je vervolgens voor dat je niet een paar dagen, weken, maanden of zelfs een jaar zo voelt, maar stel je eens voor dat jij je 25 jaar lang zo moet voelen.
Mensen die denken dat het geen ziekte is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |