Ik herhaal mezelf even uit NWSquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Kamerling kon ook niet. Depressiviteit is een ziekte. Niet te verwarren met een dipje c.q. je down voelen.
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
"depressie is ook een ziekte", komt zometeen.
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie, uitgezaaide kanker niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Dlocks het volgende:
Dus ja, iemand die komt te overlijden aan de ziekte kanker is in principe hetzelfde als iemand die komt te overlijden aan de ziekte depressie.
Aspirientje slikken en dan is het over toch.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Amen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even uit NWS
Voor alle mensen met onbegrip:
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Lang niet altijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie,
Ja, het is ook een ziekte. Maar je kunt er wel oud mee worden als je wilt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.
Ik steun je antwoord dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, als je goed leest?
Nee hoor. Ik begrijp degelijk het verschil tussen een dip of mensen die echt zwaar depressief zijn. Ik vind de vergelijking gewoon vervelend. Die vergelijking helpt mensen die het egoïsme vinden niet ineens het te begrijpen.quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Dlocks het volgende:
Wat begrijp jij niet aan het feit dat een depressie een geesteziekte is?
Kanker met een depressie vergelijken is infantiel. Ga je matties op de LBO vervelen met dit soort brugklastroep.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat een ontwetendheid hier zegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
WTF, hij heeft een vrouw, kinderen, geld, werk. Wat voor ander leven had ie willen hebben?
Weet ik, de vergelijking was gewoon een beetje dom. Toch kusje terug.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef yvonne het volgende:
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.
Dat proces heet: "ouder worden."quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:59 schreef 7nightwing7 het volgende:
Steeds meer bekende mensen waarmee ik in mijn jeugd ben opgegroeid sterven. De meeste veel en veel te jong.
Vertel dat maar tegen iemand die al zijn hele leven depressief is...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie, uitgezaaide kanker niet.
Dit dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even uit NWS
Voor alle mensen met onbegrip:
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Ze hebben de uitzending gestopt toen ze het bericht ontvingen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef NouMooiNiet het volgende:
koffietijd komt nog steeds niet op gemist. werd het in de uitzending gemeld?
Het is ook vreselijk, maar dat betekent niet dat hij bij zijn volle bestand heeft besloten ze maar even achter te laten. Het is gewoon een vreselijke ziekte met een verschikkelijke afloop, voor iedereen die betrokken is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toch blijf ik er bij dat ik het verschrikkelijk vind voor die arme kleine kinderen die je achter laat.
Kan je nog wel ziek zijn maar hoe diep moet het zitten als je je eigen kinderen en je vrouw alleen op deze wereld achterlaat. Wat een impact zou dat gaan hebben zeg.
Soms is het zo hardnekkig dat medicatie en therapie gewoon niet helpt. Wat snap je daar niet aanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, het is ook een ziekte. Maar je kunt er wel oud mee worden als je wilt.
Juist BQ.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:02 schreef beequeen het volgende:
Ze hebben de uitzending gestopt toen ze het bericht ontvingen.
Duurde dat nou lang, die opleiding "Psychologie Op Afstand"?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, Kamerling heeft nu de rust die hij wilde. Isa Hoes zal de rest van haar leven opgevreten worden door twijfel en wanhoop waarom ze er niks aan heeft kunnen doen. Dat vind ik sneu.
Inderdaad, en de meeste medicatie voor depressies veroorzaken ook nog eens impotentie.. wellicht het enige lichtpuntje om je nog 'fijn' te voelen tijdens een depressie wordt van je afgenomen, in combinatie met dat herhaaldelijk afschuwelijke gevoel wat je continu met je mee moet dragen.quote:
True, maar vind jij 44 jaar oud ? En dan doel ik niet puur op bekende nederlanders. Denk aan Michael Jackson, Patrick Swayze. Allemaal van die mensen die iets in mijn jeugd betekende. Whats next, Sylvester Stallone, Jean claude van damme ? Chuck Norris ?quote:
De meeste mensen die het egoïstisch vinden beseffen totaal niet dat depressie een ziekte is. Heel misschien dat er nu iemand die dacht dat depressie geen ziekte is, maar hetzelfde is als bijvoorbeeld een klein dipje op maandagochtend na een weekend stappen beseft dat het wel degelijk een ziekte is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik begrijp degelijk het verschil tussen een dip of mensen die echt zwaar depressief zijn. Ik vind de vergelijking gewoon vervelend. Die vergelijking helpt mensen die het egoïsme vinden niet ineens het te begrijpen.
Dat vind ik dan weer wat overdreven, dat ze dan een portret hadden laten zien ofzo.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:02 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ze hebben de uitzending gestopt toen ze het bericht ontvingen.
Beetje offtopic, maar lees deze eens: http://www.ericomix.com/archive/40.htmlquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
True, maar vind jij 44 jaar oud ? En dan doel ik niet puur op bekende nederlanders. Denk aan Michael Jackon, Patrick Swayze. Allemaal van die mensen die iets in mijn jeugd betekende. Whats next, Sylvester Stallone, Jean claude van damme ? Chuck Norris ?
"Chuck Norris' tears cure cancer. Too bad he has never cried."quote:
Waarom is dat infantiel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
Kanker met een depressie vergelijken is infantiel. Ga je matties op de LBO vervelen met dit soort brugklastroep.
Dat hoeft ook niet hoor...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, Kamerling heeft nu de rust die hij wilde. Isa Hoes zal de rest van haar leven opgevreten worden door twijfel en wanhoop waarom ze er niks aan heeft kunnen doen. Dat vind ik sneu.
Vaak zijn dat ook mensen die nooit echt langdurig depressief zijn geweest en het hele gevoel niet kennen maar dat neemt niet weg dat ze wel een beetje inlevingsgevoel mogen kweken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De meeste mensen die het egoïstisch vinden beseffen totaal niet dat depressie een ziekte is. Heel misschien dat er nu iemand die dacht dat depressie geen ziekte is, maar hetzelfde is als bijvoorbeeld een klein dipje op maandagochtend na een weekend stappen beseft dat het wel degelijk een ziekte is.
"als je het niet hebt meegemaakt, mag je er niet over meepraten."quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:08 schreef purplerose het volgende:
Alsof we ons voor de lol zo kut voelen
Ja mag er wel over meepraten hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
"als je het niet hebt meegemaakt, mag je er niet over meepraten."
boehoe. Doe toch es normaal...
Open er een topic over.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ja mag er wel over meepraten hoormaar als je nooit depressief bent geweest kun je het je niet voorstellen dat iemand zich zo voelt en dan zoiets doet.
Ik zeg alleen dat die mensen wat inlevingsgevoel missen, het is niet egoistisch het is een WANHOOPsdaad.
Wat snappen mensen daar niet aan
Don't waste your breath, ze zullen het helaas nooit begrijpenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:20 schreef Dlocks het volgende:
Weet iemand nog hoe het voelt als je eerste grote liefde de relatie verbreekt? Of het gevoel als een naaste komt te overlijden? Vermenig dat gevoel met 1.000. En stel je vervolgens voor dat je niet een paar dagen, weken, maanden of zelfs een jaar zo voelt, maar stel je eens voor dat jij je 25 jaar lang zo moet voelen.
Mensen die denken dat het geen ziekte is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |