Ik herhaal mezelf even uit NWSquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Kamerling kon ook niet. Depressiviteit is een ziekte. Niet te verwarren met een dipje c.q. je down voelen.
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
"depressie is ook een ziekte", komt zometeen.
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie, uitgezaaide kanker niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Dlocks het volgende:
Dus ja, iemand die komt te overlijden aan de ziekte kanker is in principe hetzelfde als iemand die komt te overlijden aan de ziekte depressie.
Aspirientje slikken en dan is het over toch.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Amen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even uit NWS
Voor alle mensen met onbegrip:
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Lang niet altijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie,
Ja, het is ook een ziekte. Maar je kunt er wel oud mee worden als je wilt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.
Ik steun je antwoord dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, als je goed leest?
Nee hoor. Ik begrijp degelijk het verschil tussen een dip of mensen die echt zwaar depressief zijn. Ik vind de vergelijking gewoon vervelend. Die vergelijking helpt mensen die het egoïsme vinden niet ineens het te begrijpen.quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Dlocks het volgende:
Wat begrijp jij niet aan het feit dat een depressie een geesteziekte is?
Kanker met een depressie vergelijken is infantiel. Ga je matties op de LBO vervelen met dit soort brugklastroep.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat een ontwetendheid hier zegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
WTF, hij heeft een vrouw, kinderen, geld, werk. Wat voor ander leven had ie willen hebben?
Weet ik, de vergelijking was gewoon een beetje dom. Toch kusje terug.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef yvonne het volgende:
Dat is het dus wel degelijk wel, toch kusje.
Dat proces heet: "ouder worden."quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:59 schreef 7nightwing7 het volgende:
Steeds meer bekende mensen waarmee ik in mijn jeugd ben opgegroeid sterven. De meeste veel en veel te jong.
Vertel dat maar tegen iemand die al zijn hele leven depressief is...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou nee, depressie is te onderdrukken met de juiste medicatie, uitgezaaide kanker niet.
Dit dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even uit NWS
Voor alle mensen met onbegrip:
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |