Ik bedoel dat er niet staat ZIJN woning, hij zal toch wel thuis zijn geweest??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:19 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
een woning... dus niet in het ziekenhuis
Ik meen gehoord te hebben dat hij het niet heel breed had. Althans, dat zei ie zelf altijd in interviews.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heftig maar ergens ook totaal onbegrijpelijk je bent bekend je hebt een leuke vrouw twee paar kids en ook genoeg geld op de bank staan alles om gelukkig te zijn en dan toch zelfmoord plegen.. Ernstige zaak.
Dat lijkt me allemaal wel meevallen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik meen gehoord te hebben dat hij het niet heel breed had. Althans, dat zei ie zelf altijd in interviews.
Bij Jensen maakte Jensen en Antonie er ook grappen over dat ie bij de AH moest gaan werken.
Zeker nooit depressief geweest?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef epicbeardman het volgende:
Toen ik het las vanochtend op me telefoon kon ik er geen gezicht bij inbeelden, maar heb hem die ene keer nog wel gezien bij VI (ja gtst kijk ik niet)
Zelfmoord vind ik gewoon nog zielig.
Ja, natuurlijk tunnelvisie. Het is namelijk niet mogelijk gewoon weloverwogen de beslissing te maken dat je niet meer verder wil levenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het probleem met mensen die zelfmoord plegen is idd gewoon de tunnelvisie en het slechts zien van 1 oplossing. Binnen die tunnelvisie en die oplossing wordt echter niet aan anderen gedacht, slechts aan de eigen situatie. Dat is per definitie egoïsme. Of dat wel/niet te begrijpen is, is natuurlijk een geheel andere discussie.
Maar, laten we daar maar niet meer over praten, het is en blijft verschrikkelijk voor Isa, de kinderen en alle andere nabestaanden.
Klopt en dat van de AH was natuurlijk niet serieus maar het is wel zo dat Antonie het niet heel breed had.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat lijkt me allemaal wel meevallen.
Mwa, flinke lijst toch: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_premature_obituariesquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof zo'n bericht de wereld ingeslingerd wordt terwijl hij vrolijk op een tropisch eiland van het leven aan het genieten is.
Het is niet altijd zo dat je dan denkt dat iedereen beter af is zonder jou. Als je zelf in die situatie zit, denk je niet aan wat anderen voelen en of ze jou gaan missen en of ze beter af zijn zonder jou.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:33 schreef phileine het volgende:
Wat afschuwelijk, ik ben hier ook helemaal geshockeerd door. Het voelt toch of ik beetje ben opgegroeid met Antonie. Overigens laat dit dus duidelijk zien dat iemand niet somber hoeft over te komen om depressief te zijn, je hoeft zelfs niet eens echt ongelukkig te zijn, hoe gek dat ook klinkt. Depressie is een zeer ernstige ziekte waarbij je helemaal van binnen uit zo´n enorme wanhoop kunt voelen dat je echt geen mogelijkheid meer ziet om door te leven. Het treurige is dat dit bijna altijd wel te behandelen is (in extreme gevallen met electroshock therapie), maar dat je dat als patiënt zelf niet meer gelooft. Het is juist het sterke idee dat de wereld beter af is zonder jou en dat je de mensen van jezelf "bevrijdt" dat vaak leidt tot zelfmoord. Dat is geen egoïsme, je denkt dat als je omgeving eenmaal over de schok van je dood heen is een beter leven zal hebben zonder jou als last. Maar dat zal heel moeilijk te begrijpen zijn voor mensen die dat gevoel zelf niet kennen.
idd en zie mijn post hierboven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:37 schreef purplerose het volgende:
Helaas werkt therapie niet altijd, soms is de depressie te hardnekkig. Moet iemand dan maar lijdend door het leven gaan voor anderen?
Heb er zelf ook wel aan gedacht als ik weer in een crisis zat, je leven lang ongelukkig is ook niet echt je van het maar gelukkig is het tot die daad niet gekomen.
Je bent dan idd niet met anderen bezig, je wil alleen maar dat het enorme gevoel van wanhoop stopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo dat je dan denkt dat iedereen beter af is zonder jou. Als je zelf in die situatie zit, denk je niet aan wat anderen voelen en of ze jou gaan missen en of ze beter af zijn zonder jou.
Je bent alleen maar bezig met het feit dat je er zelf niet meer wilt zijn en dat je zelf beter af bent als je weg bent.
En jij hebt zeker niet een ouder verloren in vroege jaren, die gast had kinderen.. komop zeg daarom zeg ik dat zelfmoord zielig is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:28 schreef purplerose het volgende:
[..]
Zeker nooit depressief geweest?
Ja. Het is zielig. Maar niet op de manier dat jij dat bedoelt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En jij hebt zeker niet een ouder verloren in vroege jaren, die gast had kinderen.. komop zeg daarom zeg ik dat zelfmoord zielig is.
Dat weet ik maar als je nooit depressief geweest kan je je niet voorstellen wat voor gevoel van wanhoop hij gevoeld moet hebben om tot die daad te komen. Wat had die dan moeten doen, extreem ongelukkig door het leven gaan omdat het anders zielig is voor de nabestaanden?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En jij hebt zeker niet een ouder verloren in vroege jaren, die gast had kinderen.. komop zeg daarom zeg ik dat zelfmoord zielig is.
Dat je niet meer denkt aan anderen (als dat al zo is) is pas in de laatste fase als je daadwerkelijk zelfmoord pleegt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo dat je dan denkt dat iedereen beter af is zonder jou. Als je zelf in die situatie zit, denk je niet aan wat anderen voelen en of ze jou gaan missen en of ze beter af zijn zonder jou.
Je bent alleen maar bezig met het feit dat je er zelf niet meer wilt zijn en dat je zelf beter af bent als je weg bent.
Je bent vaak al jaaaaaaaaaaaren depressief voor je tot zo een daad komt hoor, dit heeft niet zomaar ineens verzonnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja. Het is zielig. Maar niet op de manier dat jij dat bedoelt.
Een depressie, en waarschijnlijk had hij dit al jaren, is niet iets waar iemand voor kiest. Dat is een serieuze ziekte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |