Deze?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:11 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
Daar ben ik nu dus ook mee bezigquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:52 schreef debuurvrouw het volgende:
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes) was de keuken een beetje achterstallig geraakt
maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.
Zó fijn.
En nu bijhouden.
Wat is dag 2? Ik moest ook zoeken hoorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:17 schreef GimmeGore het volgende:
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden)
Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen
Oh, dat lijkt me een hel iddquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:18 schreef morgane het volgende:
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effectik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutterenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hierOmdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild
Pfiew, net op tijd klaar.
Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutterenWant ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk) netjes houden
Als alles op orde is ga ik babysteps doen
Dan doe je het toch goed? Het duurt een paar weken om het in je systeem te krijgen, dat lukt dus. Als je er elke keer iets aan toevoegt om bij te houden, komt het goed.quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.
Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
Tuurlijk welquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ik wil ook weer. Ik begin alleen over een uurtje, dan ligt mijn dochter op bed en kan ik met een gerust hart de bleek tevoorschijn halen.
Ik heb als het goed is over een half jaar de kraamzorg over de vloer, tegen die tijd moet de boel toch wel op orde zijn, toch?
Ik doe precies hetzelfdequote:Op maandag 27 juni 2011 18:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat betreft vriendlief, mijn devies is 'alleen wat in de wasmand ligt wordt gewassen' en de rest wat op de grond ligt gaat in de kast. Hij leert het snel genoeg wanneer ie alleen nog maar vieze onderbroeken heeft, of t-shirts met vlekken als ie naar z'n moeder gaatwant kom op, dat ben ik dus niet, ik ga niet moederen!
Heb door ziekte ook al een hele tijd niet geflyed, maar nu ik dit allemaal zo lees (en mijn huis weer een chaos is) ga ik er toch maar weer mee beginnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzelfde
Kom op zeg, ik doe de was al, hoeveel moeite is het nou om je spullen in de wasmand te gooien?
Zo heeft hij om half 7 's ochtends wel eens een was staan draaien, omdat hij anders in smerige spullen naar zijn werk moest
Ik ben overigens gestopt met FlyLadien
Die opdrachten over je huis volhangen met post-its, je aankleden tot aan je schoenen aan toe, pleur op zeg, ik wil een opgeruimd huis, geen spiegel vol troepjes
Het flyen was voor mij wél makkelijker toen ik zoveel mogelijk haar zones aanhield. Dit ivm de reminders en Kelly's extra missiesquote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:51 schreef Hitomi het volgende:
Aan die twee dingen doe ik dan ook niet mee
Heb net een begin gemaakt aan mijn control journal.Moet de zones nog indelen naar eigen wens, maar dat doe ik pas wanneer ik alles opgeruimd en netjes heb.
Lekker wakker worden is dat dan hequote:Vandaag niet aan opruimen toegekomen, ben druk in de weer geweest. Morgen heb ik na 14:30 de rest van de dag vrij.
De tafel voor het ontbijt is gedekt, nu nog even de kattenbakken verschonen en de tandjes poetsen en dan lekker in een vers opgemaakt bed met spik-splinternieuwe dekbedden. Eindelijk een nacht geen haren vast in klittenband door de scheuren in mijn overtreksets
Whoei. We hebben hetzelfde aanrecht!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:13 schreef Muck het volgende:
Zie hem glimmen dan
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En het keukenkastje heb ik pas opgeruimd, de schoonmaakmiddelen in het mandje, de spullen voor de was aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
Ik heb er ook nog aan zitten denken om gympies te kopen. Maar dat wordt niet deze maand, zit al een beetje krap bij kas.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De schoenen dat deed ik wél; Had speciaal gympjes gekocht die ik aantrok als ik ging Flyen, werkte bij mij net als pumps aantrekken om naar 't werk te gaan.
Heerlijk wakker worden en je begint je dag ook met energie. Voorheen ontbeet ik eigenlijk niet. De eerste keer dat ik eten binnen kreeg op een dag was om 12:00 in de middagpauze..quote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Whoei. We hebben hetzelfde aanrecht!
Ben begonnen met mijn oude klusgympies, waren de enige schoenen in huis met veters. Heb ook pas een maandje of wat later op de markt van die witte gympies gekocht, dat waren mijn fly-gympiesquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog aan zitten denken om gympies te kopen. Maar dat wordt niet deze maand, zit al een beetje krap bij kas.
Denk dat je met Flyen begonnen bent vanaf het moment dat je op de flylady site kwam hoor, "Housework done incorrectly still blesses the family"quote:Ik ben nog steeds niet officieel begonnen met FLY'en: ik wil eerst mijn huis aan kant hebben en daarna gewoon de routine volgen en erin stampen.
Ik sloeg altijd direct door en begon zelfs de badkamer muren te poetsen, de 15 min opruimen methode werkte voor mij wel;quote:Hoef alleen nog de slaapkamer te stofzuigen en dweilen en in de badkamer de was te sorteren en daar te stofzuigen en dweilen (en een sopje door de douche).
Ik las het in K&W is toch ontzettendquote:Ik heb wat tegenslag gehad met het opruimen (gigantische pijnscheuten in mijn rug), maar vriendlief heeft een groot deel gedaan, en nu we een nieuwe stofzuiger hebben met verstelbare stang kan ik het stofzuigen doen en dan gaat hij er met een dweil achteraan
Dat dus.... Kan niet fatsoenlijk ontbijten aan mijn eettafel want daar staat nu de laptop op, want die kan er niet meer bij op mijn bureau, want dat bureau ligt vol met afgehandelde rekeningen/administratie die ik al maanden in de mappen moet stoppenquote:[..]
Heerlijk wakker worden en je begint je dag ook met energie. Voorheen ontbeet ik eigenlijk niet. De eerste keer dat ik eten binnen kreeg op een dag was om 12:00 in de middagpauze..
Ik heb één paar schoenen met veters.. En dat zijn zulke schoenen:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben begonnen met mijn oude klusgympies, waren de enige schoenen in huis met veters. Heb ook pas een maandje of wat later op de markt van die witte gympies gekocht, dat waren mijn fly-gympies
True, true. Maar het is niet het FLY'en op de manier zoals zij het bedoelt: wekker zetten en 15 minuten declutteren. Dat werkt echt niet bij mij namelijk.quote:[..]
Denk dat je met Flyen begonnen bent vanaf het moment dat je op de flylady site kwam hoor, "Housework done incorrectly still blesses the family"
quote:[..]
Ik las het in K&W is toch ontzettend
Haha, ik had eerst mijn computer op de eettafel staan, die toch wel zeker de helft van de eettafel in nam. Had 'm daar staan omdat er geen internetkabel makkelijk naar de slaapkamer te leggen is. We hebben toen een wireless USB kaart geprobeerd, maar mijn USB poorten van de computer zijn een beetje het hoekje om.quote:[..]
Dat dus.... Kan niet fatsoenlijk ontbijten aan mijn eettafel want daar staat nu de laptop op, want die kan er niet meer bij op mijn bureau, want dat bureau ligt vol met afgehandelde rekeningen/administratie die ik al maanden in de mappen moet stoppen![]()
Dus ik ga morgen mijn 'shink shinen' en daarna ook maar zorgen dat 't laptoppie naar de studeerkamer kan
ow ja, zijn niet handig idd.... dat waren mijn klusgympies ook; maar 't was iets, daarna pas gympies op de markt met beperkt profiel gekocht (gewoon goedkope ¤ 20 euro meuk)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:10 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik heb één paar schoenen met veters.. En dat zijn zulke schoenen:
[ afbeelding ]
En daar stamp ik overal mee doorheen, dus dan kan ik achter me aan weer gaan FLY'enDus
dan heb ik liever gewoon simpele gympies met een vlakke zool (zodat er geen kattenkorreltjes oid in blijven hangen)
Heb ik dus ook moeten leren, ging ook als een bezetene aan de gang. Na de zooveelste keer moet ik toegeven dat dat 15-15-15 systeem wél werkt.quote:[..]
True, true. Maar het is niet het FLY'en op de manier zoals zij het bedoelt: wekker zetten en 15 minuten declutteren. Dat werkt echt niet bij mij namelijk.
Toch misschien een nieuw permanent plekje voor de laptop vinden. Die hoort eigenlijk niet op een eettafel thuisquote:[..]Ik moet wel stofzuigen en dingetjes doen anders is het niet eerlijk tegenover vriendlief, en de dokter zei: pijnstilling erin en veel bewegen. Dus met de nieuwe stofzuiger kan ik tenminste ook iets doen. Onder het bed doet mijn vriend dan wel, want dat wordt voor mij echt een verschrikkelijke klus anders.
[..]
Haha, ik had eerst mijn computer op de eettafel staan, die toch wel zeker de helft van de eettafel in nam. Had 'm daar staan omdat er geen internetkabel makkelijk naar de slaapkamer te leggen is. We hebben toen een wireless USB kaart geprobeerd, maar mijn USB poorten van de computer zijn een beetje het hoekje om.
Nadat mijn oude laptop (slechter dan de computer) was overleden en mijn nieuwe laptop (beter dan de computer) binnen was gekomen, is de computer ook weer snel naar de slaapkamer gegaan.
De laptop wordt voordat we de eettafel gebruiken ingepakt, en dan komen de placemats en de borden op tafel.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ow ja, zijn niet handig idd.... dat waren mijn klusgympies ook; maar 't was iets, daarna pas gympies op de markt met beperkt profiel gekocht (gewoon goedkope ¤ 20 euro meuk)
[..]
Heb ik dus ook moeten leren, ging ook als een bezetene aan de gang. Na de zooveelste keer moet ik toegeven dat dat 15-15-15 systeem wél werkt.
[..]
Toch misschien een nieuw permanent plekje voor de laptop vinden. Die hoort eigenlijk niet op een eettafel thuis![]()
Zoals gezegd, morgen ga ik ook weer mijn shink shinen en stap gewoon weer op de wagen.
Ik hou jullie op de hoogte
Dat is dus precies wat ik ook ga doen ductape plakken omdat mijn keuken door de lekkage nog een onbruikbaar iets is, maar 'The Sink wil be shining'quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:03 schreef Hitomi het volgende:
[..]Succes morgen
Ik moet eigenlijk mijn sink nog echt goed shinen. Het water blijft er niet goed instaan dus ik kan het niet een uur weken o.i.d. Of ik zou ducktape over de afvoer moeten plakken
Ja zag ook schematjes in K&W.... ik ben gewoon lui, laptop op eettafel, 'ach die berg ik morgen wel op'. En dan dus weer snel een broodje in de auto of tram/bus naar binnen schuivenquote:Bij mij heb ik eigenlijk weinig keuze voor de laptop. Ik heb een klein huisje, met overal schuine muren. Mijn bureau voor de vaste computer is dan ook een kleine (helft van de gewone eettafel) aan het voeteneind van het bed.
Ik gebruik niet veel papierwerk, ik doe zo ongeveer alles digitaal. Dus wanneer ik klaar ben met de laptop, is het lader eruit, oprollen, in de tas, laptop erbij en het is weer weg.
Dus ben je toch al met flyen begonnenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:29 schreef Hitomi het volgende:
Haha, wij dekken de tafel voor de ochtend al de avond ervoor (tegenwoordig dan), dus dan is de laptop per definitie van tafel
Toch een beetje jaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus ben je toch al met flyen begonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schoon
Opgeruimd
Geen C.H.A.O.S.
![]()
quote:Op zondag 3 juli 2011 11:31 schreef Hitomi het volgende:
Even in een spoiler, mijn opgeruimde huisLet niet op de half-overleden planten.. Ze krijgen water genoeg, maar de katten laten ze niet met rust
WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schoon
Opgeruimd
Geen C.H.A.O.S.
respect hoor, en dat in een paar dagen
![]()
Wat zal dat i.d.d een rust geven
Vandaag zelf 'the sink' geschropt en ben niet ontevreden met het behaalde resultaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
En de mijne is nog niet eens zo glimmend als ie zou kunnen zijn (is namelijk ook mat van zichzelf, van dat geborstelde RVS)....quote:Op zondag 3 juli 2011 23:04 schreef Hitomi het volgende:
Wauw wat een glimmerd! Mijne is sowieso al mat, dus dat spiegelende effect zal ik nooit krijgen, maar ik krijg er niet eens een beetje shine inHad al met ducktape geprobeerd, maar dat weekte los
Ik kan er gewoon niet lang genoeg een laag water in laten staan.
Van niet gebruiken blijft ie tenminste wel glimmendquote:Op zondag 3 juli 2011 23:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En de mijne is nog niet eens zo glimmend als ie zou kunnen zijn (is namelijk ook mat van zichzelf, van dat geborstelde RVS)....
Carwax en poetsen, dat is de truuk.
En de mijne kan ik op dit moment niet eens gebruiken want de vaatwasser is losgekoppeld, en die zit aan de afvoer van mijn aanrecht, dus als ik de kraan open draai heb ik nog meer waterballet dan ik al had
Denk 't niet... wit uitgeslagen? Dan dikke rubberen schoonmaakhandschoenen en schoonmaakazijn gebruiken met zo'n *hoe noem je die dingen eigenlijk, sponsje waar een schuurkant aan zit* eerst stevig deppen met zo'n sponsje gedrenkt in schoonmaakazijn, bij mij begon 't direct te bruisen, heb daarna met de schuurkant de rest eraf geschuurd. Enige wat ik niet meer wegkrijg zijn de 'dents and bruises' die door 10-jaar gebruik zijn ontstaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Werkt carwax ook tegen hardnekkige watervlekken? De hele zijkant zit onder, en echt wegkrijgen doe ik ze niet...
En met staalfix eens proberen?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het gaat echt om die donkere kringen, in/op het metaal. Ik ga ze nu af en toe te lijf met zo'n metalen sponsje, ze zijn me een doorn in het oog.![]()
Het schema van flylady kan ik niet eens bijhouden, heb een fulltime baan en als ik alles op één dag zou moeten doen wat zij aanraad ben ik tot 's avonds 10 uur bezig met al die klusjes. Probeer iedere dag wat te doen... beter iets dan nietsquote:Ik heb in mijn telefoon alle tijdstippen met klussen gezet, zodat ik ze niet kan vergeten. Om 8 uur hot spots etc. Wordt een druk dagje zo...
Het probleem daarmee is dat ik geen idee heb waar mijn gootsteen van gemaakt is.quote:
Ik ben fulltime thuis, dus in theorie zou het te doen moeten zijn. Al komt het er meestal op neer dat ik fulltime mijn dochter van 2,5 aan het entertainen ben.quote:Het schema van flylady kan ik niet eens bijhouden, heb een fulltime baan en als ik alles op één dag zou moeten doen wat zij aanraad ben ik tot 's avonds 10 uur bezig met al die klusjes. Probeer iedere dag wat te doen... beter iets dan niets
Op een randje uitproberen? Staalfix zou je ook niet mogen gebruiken op geborsteld RVS en ik gebruik het al jaren daar probleemloos op hoor, nog geen gaten in gevallenquote:Op maandag 11 juli 2011 08:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat ik geen idee heb waar mijn gootsteen van gemaakt is.Straks heb ik één groot gat in mijn aanrecht in plaats van een shiny sink...
![]()
Had je al gezien dat flylady speciaal tips heeft voor flyen als je zwanger bent, met een baby en peuters/kleutersquote:[..]
Ik ben fulltime thuis, dus in theorie zou het te doen moeten zijn. Al komt het er meestal op neer dat ik fulltime mijn dochter van 2,5 aan het entertainen ben.En over een weekje of 20 komt er nog een kleine bij, dus ik hoop dat ik tegen die tijd een beetje routine heb weten op te bouwen en het huis een beetje op orde heb...
De proef op de som genomen, en er zijn in ieder geval een aantal watervlekken verdwenen. Niet alles, maar misschien is dat wel te veel gevraagd.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Op een randje uitproberen? Staalfix zou je ook niet mogen gebruiken op geborsteld RVS en ik gebruik het al jaren daar probleemloos op hoor, nog geen gaten in gevallen
Ik zal waarschijnlijk de wasroutine aan moeten passen...quote:Had je al gezien dat flylady speciaal tips heeft voor flyen als je zwanger bent, met een baby en peuters/kleuters
http://www.flylady.net/pages/FlyBaby_Expecting.asp
http://www.flylady.net/pages/FlyBaby_Baby.asp
http://www.flylady.net/pages/FlyBaby_Preschoolers.asp
Wel gewoon rustig aan blijven doen hè. Je dochter en jijzelf zijn nog altijd belangrijker dan een schoon huis. En de routines gewoon rustig opbouwen.... die worden toch wel weer overhoop gegooid als de kleine er is
Ik herken het hoor, heb nu ook weer CHOAS hier in huisquote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:13 schreef Hitomi het volgende:
Hum.. Zo netjes als ik het toen had, is het weer vervallen in chaos..Waarom is dit zo moeilijk?
Volgens mij had ik beloofd dat wanneer het weer zo erg zou worden, ik foto's zou maken... Zal ik zo gaan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, je krijgt mails met taken, maar het is wel meer dan dat. Het idee is dat je routines op gaat bouwen, zodat je je huishouden op orde krijgt en houdt. Zo ruim je dagelijks bijvoorbeeld je persoonlijke hotspots op, elke week is er een ander aandachtsgebied (woonkamer, keuken, slaapkamer) met een dagelijkse taak en elke maand leer je een nieuwe gewoonte aan. Maar daar begin je trouwens pas mee na een introductieperiode die op de site staat beschreven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:36 schreef Ansu het volgende:
Hitomi, ik vind je badkamer wel echt hilarisch (no offence, ik moest er werkelijk even om grijnzen). Ik woon in een studentenhuis met 5 vrouwen, en ik ben de enige die het prima en soms zelfs heerlijk vind om schoon te maken, plus dat we een keuken uit 1960 hebben die drie kastjes heeft, en die alle drie uit elkaar vallen, en een stuk zeil met gaten.. Maar als het goed is krijgen we op korte termijn een nieuwe en dan ga ik dit echt introduceren! Alleen snap ik het nog niet helemaal, krijg je nou mails met taken ofzo? En ik las iets over een journal oid? Wel een leuk idee!
Hier voor de verandering nietquote:Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Meer opslagruimte' betekent ook 'meer troep'...
Bij mij betekent het juist minder troep, want ik heb nu heel veel dingen die ik maar ergens heb neergezet/ergens bij in heb gepropt/nog niet eens in mijn woning aanwezig zijn.quote:Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Meer opslagruimte' betekent ook 'meer troep'...
Vandaag komt onze verhuurster sowieso even kijken naar hoe 'haar' badkamer en toilet zijn geworden. Ze is van e.e.a. al op de hoogte, dus die krijgt het vandaag nog wel even te horen. Want ze zijn in meer dingen niet netjes geweest, ook al heb ik het meeste al betrokken in mijn schoonmaakwoede van anderhalve dag.quote:Op zondag 19 februari 2012 06:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je gaat toch wel de schade verhalen, neem ik aan? Ik zou er wel achteraan gaan, in ieder geval.
En over meer/minder troep: we hebben ineens geen katten meer (Eentje naar het asiel gebracht (vanwege de kinderen), waar ie gelukkig snel een nieuwe eigenaar vond, de ander hebben we een paar dagen geleden in moeten laten slapen.)
We nemen geen andere katten meer aangezien het huis niet echt geschikt is, dus: minder snel stof, geen kattenpootjes meer op de vloer bij slecht weer, geen gemorst voedsel meer op de vloer, geen omgestoten drinkbakjes etc. Het scheelt heel wat schoonmaakwerk...
Wasquote:
Ik ben, uiteraard, bekend met deze techniek. Echter, m'n moeder en zusje bleven slapen. En dan is er geen ruimte in ons huis die niet betreden wordt. Dus dat ging niet op, helaasquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik gebruik dan de wasmand-techniek: je neemt een grote wasmand en daar gooi je alle troep in en die zet je op een plek waar niemand het kan zien...
Wanneer je schoenen aan hebt (en helemaal aangekleed bent en haren gedaan etc) dan zou je eerder geneigd om daadwerkelijk iets te gaan doen, je zult met je schoenen aan niet snel lekker je voeten op de bank leggen. Het moeten ook veterschoenen zijn, die schop je niet zomaar even uit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:51 schreef Lienekien het volgende:
Waarom moet je schoenen aan in huis?
shiny!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:24 schreef Muck het volgende:
Dat klinkt bekend
Ik heb nog zo'n schandalige berg was liggen...
Maaaar zoals beloofd de foto's van vanmiddag
De badkamer (kijk die tegels glimmen dan)
[ afbeelding ]
Opgeruimd gootsteenkastje:
Links dingen voor de was, rechts in het mandje schoonmaakspullen
[ afbeelding ]
Shiny sink:
[ afbeelding ]
Mijn microkeuken:
[ afbeelding ]
* wacht op een flinke plens hemelwaterquote:Op zondag 1 april 2012 17:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Je Ficus en Yucca onder de douche afspoelen, of in een regenbui buiten zetten
Top, maar is ook een beetje de bouwstof op de meubels en het geclutter.quote:Op zondag 1 april 2012 18:03 schreef tombolafan het volgende:
Over het bouwstof: met een plantenspuit spuiten voordat je gaat vegen, dat zorgt dat het stof "blijft liggen" (af en toe herhalen) als je gaat vegen
Je mag ook beginnen als het een chaos is, dat hielp mij ook!quote:Op zondag 1 april 2012 17:13 schreef Prospera het volgende:
In januari heb ik een andere keuken gekregen; de bouwmeneer heeft flink leidingen gefreesd in de muur.
Met als gevolg dat ik overal in huis; in alles op alles een dunne laag fijn stof heb zitten.
Nu had ik al geclutter in de kasten( als er bezoek komt alle ellende in de kasten gooien en deur dicht)![]()
Ook in de kelder en in de bijkeuken.
Mijn 4 katten zijn aan het verharen![]()
Ik kijk regelmatig naar "de verzamelaars" op tv en denk dan zó erg is het bij mij niet![]()
Als je aan de flylady meedoet, kan dat dan in complete CHAOS of kan je beter eerst de boel eerst op orde hebben?
Zijn er tips hoe je zo gemakkelijk mogelijk al dat bouwstof kan opruimen?
Mijn stofzuiger gebruik ik er liever niet voor, dat overleeft de moter niet.
Stoffen werkt ook niet omdat het fijne stof alleen maar ergens anders heen waait.
Mijn 20 jaar oude ficus heeft heel veel blad; alleen al elk blad schoonmaken van het stof kost al een uur. De yucca idem dito.
Hoe laat je tegels/deuren glanzen als ze vettig zijn?
Mijn tip voor het vieste werk; het schoonmaken van het doucheputje, is voordat je gaat douchen/haren wassen eerst je haren te kammen. Dat scheelt enorm in vieze haren in je doucheput.
vuige spammertquote:Op zondag 6 mei 2012 20:01 schreef senesta het volgende:
Even spammen hier hoor
[Win!] De Grote Supersopgids
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Voornamelijk om de wc en badkamer te poetsenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
Over wat voor vuil heb je het? IMHO zijn doekjes niet geschikt om vet weg te halen. Dat moet je eerst oplossen.
Ik heb vast meer vuil dan jullie. Bij mij werken doekjes alleen op het vuil op te nemen dat ik eerst losgemaakt heb met zeep, schoonmaakazijn, of soda.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:22 schreef morgane het volgende:
[..]
Voornamelijk om de wc en badkamer te poetsen
Ik gebruik daar vaak glassex voor werkt ook goedquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:37 schreef Jula123 het volgende:
Ik heb vandaag allerlei nieuw schoonmaakmateriaal gekocht, heb het weer helemaal te pakken.
Ik had een tip gelezen om allesreiniger met water in een plantenspuit te doen. Werkt echt heerlijk! Plantenspuit, doekje erover, klaar. Heb gelijk zin om het hele huis te doen.
Ik ga morgen de hele keuken schoonmaken, opruimen, uitmesten, herorganiseren.
Ik vouw het op het rek op, scheelt erg veel.quote:Op zondag 6 april 2014 19:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heb een hele lading wasgoed opgevouwen. Wassen en ophangen is het probleem niet, opvouwen ben ik wat minder enthousiast over...
Hmm, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen... Wassen en te drogen hangen is inderdaad het probleem niet....quote:Op zondag 6 april 2014 19:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heb een hele lading wasgoed opgevouwen. Wassen en ophangen is het probleem niet, opvouwen ben ik wat minder enthousiast over...
quote:
Ja of op een schone hoge tafel. Niet ongevouwen de wasmand in laten gaanquote:Op zondag 6 april 2014 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Lastig als je een droogmolen gebruikt.
Is er een boek vanquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]wat leuk!
Ik heb een tijdje geleden het FlyLady boek gescored bij de plaatselijke kringloopwinkelKon het echt niet laten liggen.
quote:
Die lijntjes geef ik niet zo om, bovendien heb ik daar bijna nooit last van. En als het aan de droogmolen hangt moet ik het wel ongevouwen in de wasmand doen, want ik vouw het in de keuken op, dus dan moet ik iedere keer heen en weer lopen om dat voor elkaar te krijgen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:17 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja of op een schone hoge tafel. Niet ongevouwen de wasmand in laten gaanof je zet er een rek naast en terwijl je het er afhaalt is het al voor de helft gebouwen en bijna klaar.
Wat ook scheelt:
1. Je kleding uitslaan, goed om keren en heel netjes op het rek hangen (geen knijpers gebruiken)
2. Het over 2 rekjes heen hangen ipv 1
a. Je hebt niet die lelijke lijntjes in je kleding
b. Het is veeel sneller droog
is er een app!quote:Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb veel baat bij de app. Dat helpt me 'herinneren' inmiddels is ons huis zo goed als clutter vrij(ik ben dan ook al wel een jaar of wat met wisselende inspanning bezig) vandaag homeblessingday. De bedden zijn al schoon en veel van de rest. Alleen de prullenbakken nog.
en zo prettig dat t aan de kant is dan.
Was bijhouden lukt hier ook. Alleen voordat het in de goede kast ligt...quote:Op maandag 9 juni 2014 19:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Haha, ja dat scheelt. Ik was elke dag. Want 5 personen waarvan twee pubers. Dus ja, dat is ook altijd bij.
Maar wel met dank aan flylady.
niet teveel van voorstellen. Het is geen officiele. Maar wel net genoeg om niet zo'n hele map achter je aan te hoeven slepen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
is er een app!![]()
Die moet ik in mn nieuwe huis
Herkenbaar. Wassen, ophangen, afhalen geen probleem, maar opvouwen en opbergen...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:26 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Was bijhouden lukt hier ook. Alleen voordat het in de goede kast ligt...
Ik probeer nu meteen bij het vouwen te sorteren. Ik heb nu een mand per kind. Dat helpt al een beetje.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Herkenbaar. Wassen, ophangen, afhalen geen probleem, maar opvouwen en opbergen...
Oh ja, dat doe ik ookquote:Op woensdag 11 juni 2014 07:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met het wassen zelf ben ik trouwens vrij makkelijk: ik mik alles bij elkaar en alles gaat op dertig graden. (Wit, bont, zwart? Nah....) Behalve handdoeken en keukenwas (beide 60), en het beddengoed doe ik ook apart zodat niet alle was in de slopen verdwijnt.
waar vind ik die app! Die moet ik ook hebbenquote:Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb veel baat bij de app. Dat helpt me 'herinneren' inmiddels is ons huis zo goed als clutter vrij(ik ben dan ook al wel een jaar of wat met wisselende inspanning bezig) vandaag homeblessingday. De bedden zijn al schoon en veel van de rest. Alleen de prullenbakken nog.
en zo prettig dat t aan de kant is dan.
oi, ik heb m van android. Daar heet ie Flyhelper. En stel je nou niet teveel voor van die app. Het is net niks. Maar daardoor net handig. (Een to do functie zou nog handiger zijn. En de zones per keer met afstreephokjes. Een mens mag dromen niet waar.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:48 schreef Aventura het volgende:
[..]
waar vind ik die app! Die moet ik ook hebbenIn de apple store kan ik 'm niet vinden!
Zijn ze ook nog op van die Amerikaanse tijden? Dat je om 4 uur 's nachts krijgt dat je op tijd naar bed moet en zo?quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:31 schreef Muck het volgende:
Ik heb me opnieuw ingeschreven voor Flylady, maar ik weet ook weer wat me er zo aan tegenstond. Dertien emails in een middag, wtf?![]()
Maar goed, ik zit sinds september met een burn out thuis en het huishouden was eh, mijn laatste prioriteit. Nu gaat het steeds een beetje beter en wil ik een schoon huis
Jaquote:Op donderdag 12 juni 2014 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn ze ook nog op van die Amerikaanse tijden? Dat je om 4 uur 's nachts krijgt dat je op tijd naar bed moet en zo?
Valsspeler!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:00 schreef tombolafan het volgende:
HOP! Ik ben maar weer eens begonnenPer gister.
Lekker elke dag mn sink shinen en het flight plan iig volgen, kijken hoe lang ik het nu vol houd
Ja nou ik loop evengoed kilometers achter op het schemaquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Valsspeler!
Met een kakelvers nieuw huis is je sink makkelijk te shinen.![]()
Ik moet nog steeds beginnen te flyladien.
Good for you!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja nou ik loop evengoed kilometers achter op het schema
Maar ik wil het nu echt en fanatiek gaan doen
you are not behind.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja nou ik loop evengoed kilometers achter op het schema
Maar ik wil het nu echt en fanatiek gaan doen
Voorkruiperquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:14 schreef tombolafan het volgende:
Yessss dag 1 is af
Nu nog even de taken van morgen doen want morgen ben ik te laat thuis om ze te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voorkruiper![]()
![]()
Ik heb vandaag mijn keukenkastjes uitgesopt!Uit mezelf
whahahahahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben blij want alles achter elkaar viel me super mee qua tijd![]()
En dat terwijl ik er altijd tegenaan loop te hikken
Die dagtaken zijn wel goed voor mij
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
mijn sink shinede (sheen?quote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mijn sink shinede (sheen?) en mn dinsdagtaak was af toen ik mn bed in rolde
heerlijk hequote:
Ik wil nooit meer afwassen of een glaasje water pakkenquote:
dat heb ik ook altijd erna jaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik wil nooit meer afwassen of een glaasje water pakken
Is er ergens een overzicht (ik ben bang dat ik anders uren op de site ga lezen ipv schoonmakenquote:
Haha, ik las het alsof je 17 multomappen had met journals en planningen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:41 schreef tombolafan het volgende:
Oh nou mijn control journal is een kleine (17-rings?) multomap met schema's en schrijfblaadjes erin (voor boodschappenlijstjes enzo). En die dingen kan je hoog leggen voor kinderen he
Deze week weer combinatiedag, morgen ook de klussen van vandaag doen want vanavond drukmaar verder heb ik alles vorige week gered
Heerlijkook dat de weekenden erdoor 'vrij' zijn
Ohhh dat is handig zo samenquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:58 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn echtgenoot is ook aangestoken door het virus. Veel fijner om met zijn 2-en dingen uit te zoeken en op te ruimen alleen is onze kliko op dit moment even te klein voor alle weggegooide zooi.
Sinds vandaag is het aanrecht troep vrij. We hebben al geen grote keuken dus meer werkruimte is fijn.
Ik merk alleen dat de babysteps e-mails me even niet hard genoeg gaan qua taken maar het is ook wel weer fijn dat je dan even niet zo veel hoeft als je een keer een off day hebt en niet aan een hoekje opruimen toe komt.
Je kunt je trouwens ook aanmelden op Facebook hè. Daar komen dan ook taakjes voorbij, al zijn die door het tijdsverschil niet altijd op een even handig tijdstip.
Haha en uiteindelijk mist hij het zeker ook niet..quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:29 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn wederhelft kan alleen minder goed afscheid nemen van dingen dus vaak loop ik zijn opgeruimde hoekje nog even na om daarvan alsnog de helft weg te gooien.
gewoon opvoeden die hapquote:Op dinsdag 2 september 2014 07:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn kinderen weten al tijden dat je op stoelen kunt gaan staan om dingen te pakken die buiten bereik liggen.Bovendien, ik wil dat schema gewoon iedere dag automatisch doen en niet uit een boekje oplepelen. Misschien waag ik me er eens aan als de schema's gedeeld moeten worden, als de kinderen ouder zijn en mee kunnen helpen.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:39 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi ik kom ook maar eens meedoenVorige week al een begin gemaakt met het uitmesten van mn slaapkamer, dus nu maar eens verder met schema van FlyLady.
Hier vooral veeeeeel geclutter dus ik ga gelijk aan de slag met het de-clutteren. De app staat al op mn telefoon en die babysteps, tsja. Ik heb al wat dagelijkse routine, alleen het grote geheel lukt nooit echt.
Dus ik heb net mn sink staan shinen met bleek, soda, dasty ramenspul en rvspoetsspul en tussendoor een kwartier besteed aan het kastje in de hal, 2 van de 3 laden opgeruimd. Ik heb ineens een lade met opgevouwen sjaals en handschoenen. Morgen la #3, gereedschap e.d.
Ja. Moet hem nog even beetje uitzoeken maar het zijn echt je dagelijkse checklists, flightplan zones etc. Je kunt dingen verwijderen/toevoegen, dat is wel heel prettig.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:41 schreef CountingStars het volgende:
[..]
Goed bezig!
en er is een APP?? ik wil
Dat zijn altijd leuke opstekers inderdaad.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Te horen krijgen van je moeder dat het er mooi opgeruimd uit ziet. EINDELIJK, dat heb ik in jaren niet gehoord...
Hihi, dat is ook wel een compliment jaquote:Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Te horen krijgen van je moeder dat het er mooi opgeruimd uit ziet. EINDELIJK, dat heb ik in jaren niet gehoord...
Doe ik ook hoor, of met Dasty oppervlaktenreiniger-shizzle. Die heb ik nu gebruikt, als de fles leeg is heb ik er weer een voor een allesreinigersopje. Maar ik heb echt VEEL ramen, tussen keuken en hal is glas, woonkamer/slaapkamer-muur bestaat voor 2/3 uit glas etc. En nu is het nogal viesquote:Op maandag 8 september 2014 15:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik doe de ramen ook op een simpele manier: plantenspuit met allesreiniger + water en spuiten maar. Doekje + goed boenen tot alle strepen (duurt niet zo heel lang) weg zijn en klaar is GWS.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gisteren alle deuren (en bijbehorende ramen en kozijnen) op de benedenverdieping schoon gemaakt. Dan ben ik stiekem toch wel blij met mijn Kärcher ramenlapper hoor.quote:Op woensdag 10 september 2014 07:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ziet er goed uit! Herinnert mij eraan dat ik dat ook nog moet doen...
quote:Op maandag 8 september 2014 16:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor, of met Dasty oppervlaktenreiniger-shizzle. Die heb ik nu gebruikt, als de fles leeg is heb ik er weer een voor een allesreinigersopje. Maar ik heb echt VEEL ramen, tussen keuken en hal is glas, woonkamer/slaapkamer-muur bestaat voor 2/3 uit glas etc. En nu is het nogal vies![]()
Vandaag deed ik zoals FlyLady op de planning had staan, de gootsteenkastjes waarin je de schoonmaakspullen bewaart opgeruimd. Omdat ik vandaag niet hoef te werken op werk heb ik ook de tijd genomen om mn ramen te lappen in de keuken, zowel tussenramen als ramen naar buiten. Zie spoilerDan zag ik jouw post voorbij komen op fb ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kloptquote:Op woensdag 10 september 2014 12:17 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Dan zag ik jouw post voorbij komen op fb ;-)
Ik moet de buitenboel láten doen, iig van de woon en slaapkamerquote:Op woensdag 10 september 2014 19:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn ramen blinken ook weer, hopelijk blijven ze nog een tijdje schoon. Ik moet alleen nog wel de bovenverdieping doen, maar daar heb ik hulp bij nodig. In mijn uppie met een zware trap slepen zie ik niet zitten...
Net zoals de afwas. Stof. Konijnenkeutels. Viezigheid op de ramen. Vuilnis.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:25 schreef Probability het volgende:
Bij mij blijft die was maar terug komen!
Dat zou wel een leuke zijn aangezien ze mij en andere buren ook verantwoordelijk houden voor de rommel die de junk onder ons veroorzaakt ja. Maar uiteindelijk zullen die kosten toch wel weer aan ons doorberekend worden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Douche-eendje, volgens mij is de verhuurder is verantwoordelijk voor de bewassing van onbereikbare ramen. Misschien eens dreigen met het inhuren van schoonmakers en het opsturen van de rekening naar de verhuurder?Of ga eens naar het juridisch loket, misschien weten zij beter hoe te handelen.
Klopt, alleen is het hier 1 specifiek persoon die nogal vervelende rommel veroorzaakt en het niet opruimt waarvoor wij dus kunnen kiezen > wij opruimen of meer moeten betalen. En dat is niet tof. Maar ach, daar is dit topic niet voor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kosten van schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes zijn inderdaad voor de huurders en dat wordt uiteindelijk via de servicekosten doorberekend.
Beetje FlyLady: ik heb nu ook een routine voor huidverzorging. Wassen, smeren etc. Doe het net en paar dagen en mijn huid knapt er nu al van op.
Timer instellen zodat het klaar is als je opstaat?quote:Op zondag 14 september 2014 10:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat je langzaam aan een steeds groter deel van het huis opgeruimder ziet worden werkt motiverend.![]()
Ik heb geen WHBH, ik doe iedere dag een beetje. Zo doe ik eens in de week de ene dag de bedden van de kinderen, de andere dag ons eigen bed. (Change sheets) Tenminste, dat is mijn bedoeling, lukt nog niet altijd.
Zijn ook weer meteen twee wassen. (a laundry a day). Ik moet alleen nog eens een goed ritme uitvogelen voor de verschillende wassen. Zo zou ik het liefst de handdoeken/keukenwas op dinsdag doen, maar dan moet ik vroeg de deur uit. De katoenwas duurt echter ruim twee uur, en ik wil de wasmachine niet laten draaien terwijl ik er niet bij ben. Dus die moet dan woensdag maar. Dat soort dingen moet ik nog steeds een beetje goed uitzoeken...
Zeker, en het is fijn ook. Overzichtelijker en je hebt ook makkelijker mensen over de vloer als het schoon isquote:Op zondag 14 september 2014 10:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat je langzaam aan een steeds groter deel van het huis opgeruimder ziet worden werkt motiverend.![]()
Ik heb geen WHBH, ik doe iedere dag een beetje. Zo doe ik eens in de week de ene dag de bedden van de kinderen, de andere dag ons eigen bed. (Change sheets) Tenminste, dat is mijn bedoeling, lukt nog niet altijd.
Zijn ook weer meteen twee wassen. (a laundry a day). Ik moet alleen nog eens een goed ritme uitvogelen voor de verschillende wassen. Zo zou ik het liefst de handdoeken/keukenwas op dinsdag doen, maar dan moet ik vroeg de deur uit. De katoenwas duurt echter ruim twee uur, en ik wil de wasmachine niet laten draaien terwijl ik er niet bij ben. Dus die moet dan woensdag maar. Dat soort dingen moet ik nog steeds een beetje goed uitzoeken...
Zo timen dat de centrifuge aangaat als ze op moeten staan. Heb je geen wekker meer nodig, kun jij het huishouden evt op gang helpen en dan nog snel de was uithangen.quote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik kan dat wel eens proberen, maar waarschijnlijk worden ze hier wakker van het centrifugeren. En dat doet hun humeur meestal geen goed...
Weekendwas is hier ook het strevenquote:Op zondag 14 september 2014 21:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zo timen dat de centrifuge aangaat als ze op moeten staan. Heb je geen wekker meer nodig, kun jij het huishouden evt op gang helpen en dan nog snel de was uithangen.![]()
Ik heb totaal geen schoonmaakritme. Enige regelmaat is vuilniszakken buiten zetten op de ophaaldag en ik houd heilig vast aan het weekend voor de was (laag tarief en met een eenpersoons huishouden heb je die luxe). Ik ruim wel regelmatig rommeltjes op, want ik houd van surfaces.![]()
En was vouw ik recht vanaf droogrek of droger op en meteen de kast in.
Voor de rest hangt mijn poetsgedrag af van mijn beschikbare tijd en (vooral) al dan niet arriveren van bezoek.
Geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er flyladies/cleanfreaks die gebruik maken van een stoommop?
Ik kan er zo langzamerhand echt niet meer onderuit mijn zeil eens een goede dweilbeurt te geven, maar met een normale dweil mop, moet het eigenlijk echt een keer of 3 voor het echt merkbaar schoon is en
[ [url=https://rv.wkcdn.net/http://rigvedawiki.net/r1(...)fodat.jpg]afbeelding[/url] ]
Die heeft mijn moeder geloof ik ookquote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Geen ervaring mee.
Ik heb sinds kort wel een Kärcher windowvac. Schone ruiten jonguh
Doen! Ik ben fliefdquote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die heeft mijn moeder geloof ik ookDie ga ik ook een keer lenen
O maar dat is dus niet klikklak, flessie water er op en stomen maar? Want dat wil ik dus. Lijkt me mega nifty en geschikt voor de luie mensquote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb een dweilsituatie van Leifheit die erg fijn is. Niet zo nattig als een mop en goed poetsend. En door de emmer wringer hoef je er nooit met je handen aan. Ideaal.
En zo'n ramending heb ik ook.
Geld heb ik niet, maar spullen......
ik vraag me serieus af of het wel goed schoonmaakt. en of ik dan niet tien keer dat flesje moet bijvullen.maar goed, wij leven met 5. misschien scheelt dat ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O maar dat is dus niet klikklak, flessie water er op en stomen maar? Want dat wil ik dus. Lijkt me mega nifty en geschikt voor de luie mens
Ja, ik woon maar klein en echt vies wordt het nooit. Ik druppel wel eens iets, maar gooi zelden dingen om ofzo. Laat staan dat er meerdere keren iets over de vloer gaat. Als mijn schoenen vies zijn trek ik ze altijd buiten uit, omdat ik weet dat ik lui ben en het zelf moet schoonmakenquote:Op zondag 4 januari 2015 10:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vraag me serieus af of het wel goed schoonmaakt. en of ik dan niet tien keer dat flesje moet bijvullen.maar goed, wij leven met 5. misschien scheelt dat ook.
was.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar je krijgt er zhoooooooooooooooveeel voor terug
quote:
Moet je bij die zes stappen ook stoffen?quote:
Ja want als je maar genoeg dimt zie je de ellende niet...quote:Op zondag 4 januari 2015 14:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Moet je bij die zes stappen ook stoffen?
Ik knal meestal meteen naar stap 6
Exactquote:Op zondag 4 januari 2015 14:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja want als je maar genoeg dimt zie je de ellende niet...
Bij mij valt het eigenlijk reuze mee tegenwoordig. Vroeger was ik veeeuel erger. Over het algemeen kan er zo iemand binnen komen vallen zonder dat ik me dood hoef te generen. Maar als ik een volgepropte week heb zal de zeut me echt worst zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Exact![]()
Al ben ik ook best ijverig met rommel opruimen. Lang leve een dekenkist als salontafel.
Ja! Volmondig ja!quote:Op zondag 4 januari 2015 15:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bij mij valt het eigenlijk reuze mee tegenwoordig. Vroeger was ik veeeuel erger. Over het algemeen kan er zo iemand binnen komen vallen zonder dat ik me dood hoef te generen. Maar als ik een volgepropte week heb zal de zeut me echt worst zijn.
Sowieso weten mensen dat ik er een hekel aan heb wanneer ze onverwacht op m'n stoep zijn. Doe je dat toch heb je mazzel als ik je binnen laat, dus als je je dan ook nog tegen mijn zeut aan gaat zitten te lopen te bemoeien...
Vaatwasser. Ik heb hem ook pas sinds kort. En god, ik zal nooit meer zonder doen. Nooit. Mijn levensgeluk is 2 punten hoger door dat ding.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ja! Volmondig ja!
Ik heb zelden echt rotzooi, mijn bank is op luie dagen wel opslag voor zaken die een lui mens daar echt nodig heeft.
En afwas.... afwas heb ik altijd staanDat is echt een dingetje waar ik aan begin net voordat ik bezoek krijg. Of mijn borden op raken
Ik heb plek en geld voor een vaatwasser. En, als er ooit een nieuwe keuken inkomt, staat hij bovenaan de lijst. Maar tot die tijd doe ik zonder, houdt me nederig.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vaatwasser. Ik heb hem ook pas sinds kort. En god, ik zal nooit meer zonder doen. Nooit. Mijn levensgeluk is 2 punten hoger door dat ding.
Nee, het is niet veel werk, maar ik deed het gewoon nooit. Dus.
In mijn oude flat hadden wij een mini keuken maar (daarnaast) een mega badkamer. Stond mijn vaatwasser dus in de badkamer.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:45 schreef douche-eendje het volgende:
Ik wil ook een vaatwasser maar ik heb een kleine woningbouwkeuken waar ik er niet zomaar een in kan zetten![]()
hier is in huis wel te merken dat ik door het ziek zijn het huishouden amper bij kan houden ook. Erg vervelend, want als ik iets niet leuk vind is het een vies rommelig huis en ik ging net zo lekker...
De badkamer is met 2*2 meter ook niet echt de meest royale ruimte van het huis... dus helaas. Geen vaatwasser voor mijquote:Op zondag 4 januari 2015 16:16 schreef Cathmar het volgende:
[..]
In mijn oude flat hadden wij een mini keuken maar (daarnaast) een mega badkamer. Stond mijn vaatwasser dus in de badkamer.
Hopelijk heb je het snel weer wat op orde.
Hier is mijn bar/kookeiland eindelijk weer leeg. Het blijft een verzamelplek voor 'dingetjes'.
Dat is mijn noodgreep bij onverwacht bezoek/geen tijd/écht geen zin.quote:Op zondag 4 januari 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Een oude schoonmaakster zonder vaatwasser vertelde me eens dat ze bij haar thuis de vuile vaat in een teiltje deed en dat achter het gordijntje onder de gootsteem uit het zicht zette.
Precies datquote:Op zondag 4 januari 2015 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vaatwasser. Ik heb hem ook pas sinds kort. En god, ik zal nooit meer zonder doen. Nooit. Mijn levensgeluk is 2 punten hoger door dat ding.
Ik heb een mannelijke fok!er hem zien gebruiken/demonstreren voor de leuk op een meet. Ja, het werkt. Ja, ik wil er ook eenquote:Op zondag 4 januari 2015 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies dat
Oh en bedankt dames. Nu wil ik ook een Kärcher Windowvacwerkt dat ècht??
Mn vader zette het altijd in een emmer met sop, als hij dan wat nodig had trok hij dat uit de emmer, spoelde het af onder de kraan, theedoek erover en klaarquote:Op zondag 4 januari 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Een oude schoonmaakster zonder vaatwasser vertelde me eens dat ze bij haar thuis de vuile vaat in een teiltje deed en dat achter het gordijntje onder de gootsteem uit het zicht zette.
Gawd, nu wil ik m nog meerquote:Op zondag 4 januari 2015 16:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb een mannelijke fok!er hem zien gebruiken/demonstreren voor de leuk op een meet. Ja, het werkt. Ja, ik wil er ook eenZijn 5jarige zoontje kon hem zelfs gebruiken en vond het leuk om te doen!
Jazeker.. heb hem zelf ook!quote:Op zondag 4 januari 2015 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies dat
Oh en bedankt dames. Nu wil ik ook een Kärcher Windowvacwerkt dat ècht??
Nee hoor, het gros van de mensen hier heeft er een hekel aan.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:41 schreef Amnistia het volgende:
Awww er zijn meer mensen gek op schoonmaken net als moi!
Owquote:Op maandag 5 januari 2015 15:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee hoor, het gros van de mensen hier heeft er een hekel aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |