abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2014 @ 21:06:58 #161
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138586684
Lastig als je een droogmolen gebruikt. ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138595748
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heb een hele lading wasgoed opgevouwen. Wassen en ophangen is het probleem niet, opvouwen ben ik wat minder enthousiast over... :P
Hmm, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen... Wassen en te drogen hangen is inderdaad het probleem niet....

* Hitomi kijkt naar enorme stapel gewassen was. :@
  maandag 7 april 2014 @ 07:51:02 #163
12913 GreatWhiteSilence
pi_138600680
Kom je er meteen achter dat je toch teveel (oude) kleding in de kast hebt, en dat het tijd is om te declutteren. Dat was bij ons in ieder geval zo, het paste niet meer in de kast... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Admin dinsdag 8 april 2014 @ 15:21:31 #164
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138652045
Oh joepie, het bestaat nog ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_138655780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:21 schreef yvonne het volgende:
Oh joepie, het bestaat nog ^O^
*O* wat leuk!

Ik heb een tijdje geleden het FlyLady boek gescored bij de plaatselijke kringloopwinkel _O- Kon het echt niet laten liggen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138656529
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Lastig als je een droogmolen gebruikt. ;)
Ja of op een schone hoge tafel. Niet ongevouwen de wasmand in laten gaan :P of je zet er een rek naast en terwijl je het er afhaalt is het al voor de helft gebouwen en bijna klaar.

Wat ook scheelt:
1. Je kleding uitslaan, goed om keren en heel netjes op het rek hangen (geen knijpers gebruiken)
2. Het over 2 rekjes heen hangen ipv 1
a. Je hebt niet die lelijke lijntjes in je kleding
b. Het is veeel sneller droog
Worry is a misuse of imagination
pi_138656547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*O* wat leuk!

Ik heb een tijdje geleden het FlyLady boek gescored bij de plaatselijke kringloopwinkel _O- Kon het echt niet laten liggen.
Is er een boek van O+?? Die wil ik!!!!
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:21:16 #168
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_138656687
Oeh dat wist ik ook niet :D
pi_138656911
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:18 schreef Probability het volgende:

Is er een boek van O+?? Die wil ik!!!!
:Y

Het is wel een beetje chaotisch qua inhoud, maar dat is de website ook :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:04:38 #170
12913 GreatWhiteSilence
pi_138660248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja of op een schone hoge tafel. Niet ongevouwen de wasmand in laten gaan :P of je zet er een rek naast en terwijl je het er afhaalt is het al voor de helft gebouwen en bijna klaar.

Wat ook scheelt:
1. Je kleding uitslaan, goed om keren en heel netjes op het rek hangen (geen knijpers gebruiken)
2. Het over 2 rekjes heen hangen ipv 1
a. Je hebt niet die lelijke lijntjes in je kleding
b. Het is veeel sneller droog
Die lijntjes geef ik niet zo om, bovendien heb ik daar bijna nooit last van. En als het aan de droogmolen hangt moet ik het wel ongevouwen in de wasmand doen, want ik vouw het in de keuken op, dus dan moet ik iedere keer heen en weer lopen om dat voor elkaar te krijgen... :P

Ik moet dus gewoon wat routine/discipline ontwikkelen. ;)

Vandaag nog niet veel gedaan trouwens, want ik was de hele dag weg.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:42:31 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_138739965
Vandaag de was weer opgevouwen, morgen hopelijk serieus aan het declutteren: oude schoenen weg, oude kleding weg, hopelijk nog wat dingen op marktplaats zetten etc. In de toekomst willen we de zolder leeg hebben en verbouwen, dus die moet leeg. Nu is het vooral nog opslagruimte...
  maandag 9 juni 2014 @ 08:30:01 #172
12913 GreatWhiteSilence
pi_140861554
Nog leven hier? Het gaat hier steeds beter, we hebben oude kasten ingeruild voor nieuwe met die veel praktischer zijn en dat scheelt ook. Nog even en we zijn aan de zolder toe, de grootste hot spot van het gemiddelde huis. Als dat aangepakt is, kunnen we van de zolder weer een of twee kamers (laten) maken, een mooi einddoel. :)
  maandag 9 juni 2014 @ 10:55:29 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140863568
Ik heb veel baat bij de app. Dat helpt me 'herinneren' inmiddels is ons huis zo goed als clutter vrij :o (ik ben dan ook al wel een jaar of wat met wisselende inspanning bezig) vandaag homeblessingday. De bedden zijn al schoon en veel van de rest. Alleen de prullenbakken nog. :D en zo prettig dat t aan de kant is dan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_140879979
Oh, dit zou ik eigenlijk moeten doen.

Eigenlijk.
Ja doei.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:06:29 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140880077
Het is voor mij (en de mannen hier) nu al zo gewoon dat iedereen z'n beddegoed al afhaalt enzo. Dat scheelt. Vaak om 6 uur de eerste was er al in. :') dat voelt goed en sneu tegelijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_140880269
De was is hier het enige wat gewoon prima gaat. Maar dat is dan ook het enige. Lang leve twee hardlopers die toch wel zo'n 3 á 4 keer per week hardlopen en niet in stinkende kleren willen lopen! :P
Ja doei.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:12:03 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140880407
Haha, ja dat scheelt. Ik was elke dag. Want 5 personen waarvan twee pubers. Dus ja, dat is ook altijd bij.
Maar wel met dank aan flylady.
pi_140906780
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb veel baat bij de app. Dat helpt me 'herinneren' inmiddels is ons huis zo goed als clutter vrij :o (ik ben dan ook al wel een jaar of wat met wisselende inspanning bezig) vandaag homeblessingday. De bedden zijn al schoon en veel van de rest. Alleen de prullenbakken nog. :D en zo prettig dat t aan de kant is dan.
is er een app! :o O+

Die moet ik in mn nieuwe huis :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140910111
App geïnstalleerd. Wat een goed topic voor mij :)
Met een meidenkwartet
pi_140910140
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Haha, ja dat scheelt. Ik was elke dag. Want 5 personen waarvan twee pubers. Dus ja, dat is ook altijd bij.
Maar wel met dank aan flylady.
Was bijhouden lukt hier ook. Alleen voordat het in de goede kast ligt...
Met een meidenkwartet
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:54:45 #181
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140911080
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

is er een app! :o O+

Die moet ik in mn nieuwe huis :Y
niet teveel van voorstellen. Het is geen officiele. Maar wel net genoeg om niet zo'n hele map achter je aan te hoeven slepen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:43:49 #182
12913 GreatWhiteSilence
pi_140923151
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Was bijhouden lukt hier ook. Alleen voordat het in de goede kast ligt...
Herkenbaar. Wassen, ophangen, afhalen geen probleem, maar opvouwen en opbergen... ;(
pi_140924238
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wassen, ophangen, afhalen geen probleem, maar opvouwen en opbergen... ;(
Ik probeer nu meteen bij het vouwen te sorteren. Ik heb nu een mand per kind. Dat helpt al een beetje.
Maar dan heb ik weer spullen die te klein zijn bij de ene en te groot voor de ander. Een dat moet dan weer in een aparte bak. En zo blijf ik bezig.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:41:47 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140925417
Ik ben eens door een anti-procrastinationday ofzo of een andere keer 5 minuten challenge achter gekomen dat een was opvouwen helemaal niet veel tijd kost :@ :o

Sinds die tijd doe ik het altijd meteen. De ergernis en de 'druk' van een volle wasmand weegt niet op tegen die paar minuten.
  woensdag 11 juni 2014 @ 07:21:55 #185
12913 GreatWhiteSilence
pi_140943984
Ik word gewoon vaak onderbroken in het opvouwen van de kleding. (Ik heb twee kinderen, eentje van twee en eentje van vijf). En dan duurt het wel lang, zeker als die van twee het leuk vind de boel op de grond te mikken. Krijgt hij niet vaak de kans voor, maar toch... :P

Met het wassen zelf ben ik trouwens vrij makkelijk: ik mik alles bij elkaar en alles gaat op dertig graden. (Wit, bont, zwart? Nah....) Behalve handdoeken en keukenwas (beide 60), en het beddengoed doe ik ook apart zodat niet alle was in de slopen verdwijnt.
pi_140947293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 07:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met het wassen zelf ben ik trouwens vrij makkelijk: ik mik alles bij elkaar en alles gaat op dertig graden. (Wit, bont, zwart? Nah....) Behalve handdoeken en keukenwas (beide 60), en het beddengoed doe ik ook apart zodat niet alle was in de slopen verdwijnt.
Oh ja, dat doe ik ook O+

En ons beddengoed heeft drukknoopjes aan de onderkant _O_ dus die dichtdoen en niets verdwijnt meer *O*
Ja doei.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:48:15 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140952936
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
waar vind ik die app! Die moet ik ook hebben :D In de apple store kan ik 'm niet vinden!
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:12:40 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140953657
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

waar vind ik die app! Die moet ik ook hebben :D In de apple store kan ik 'm niet vinden!
oi, ik heb m van android. Daar heet ie Flyhelper. En stel je nou niet teveel voor van die app. Het is net niks. Maar daardoor net handig. (Een to do functie zou nog handiger zijn. En de zones per keer met afstreephokjes. Een mens mag dromen niet waar. :P)
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:31:59 #189
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_140988237
Ik heb me opnieuw ingeschreven voor Flylady, maar ik weet ook weer wat me er zo aan tegenstond. Dertien emails in een middag, wtf? 8)7
Maar goed, ik zit sinds september met een burn out thuis en het huishouden was eh, mijn laatste prioriteit. Nu gaat het steeds een beetje beter en wil ik een schoon huis *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_140988317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:31 schreef Muck het volgende:
Ik heb me opnieuw ingeschreven voor Flylady, maar ik weet ook weer wat me er zo aan tegenstond. Dertien emails in een middag, wtf? 8)7
Maar goed, ik zit sinds september met een burn out thuis en het huishouden was eh, mijn laatste prioriteit. Nu gaat het steeds een beetje beter en wil ik een schoon huis *O*
Zijn ze ook nog op van die Amerikaanse tijden? Dat je om 4 uur 's nachts krijgt dat je op tijd naar bed moet en zo? :D
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:39:46 #191
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_140988529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zijn ze ook nog op van die Amerikaanse tijden? Dat je om 4 uur 's nachts krijgt dat je op tijd naar bed moet en zo? :D
Ja :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:39:30 #192
12913 GreatWhiteSilence
pi_140990679
Je hebt toch ook een Nederlandse versie op Yahoo? Geen idee of die nog actief is. Ik hou mezelf gewoon zoveel mogelijk aan mijn zelf samengestelde lijstje in de app en de rest komt er vanzelf bij. Als ik bezig ben zie ik vaak nog wel iets wat gedaan kan worden. Kleine klusjes, stukje bij beetje wordt alles netter. Babysteps! *O*
pi_143512524
*schopje!*

Ik was op zoek naar wat schoonmaaktips en kwam uit op deze topic reeks en heb hem ook helemaal doorgelezen. Grappig om te zien dat ik al wat dingen deed volgens het Flylady principe.

Ik zag dat een aantal users worstelen met strijkwerk dat blijft liggen en daar heb ik een tip voor; als mijn was droog is vouw ik het zo strak mogelijk op en leg ik het bij voorkeur onderop de stapel in de kast. Ik leg altijd mijn kleren de avond tevoren klaar. Vaak heb ik dan geluk dat mijn kleren door het strakke vouwen en onderop de stapel kreukloos uit de kast komen en zo niet; dan hoef ik maar één of hooguit twee stuks te strijken.

Ik hang onze was zo strak mogelijk op en bij aankoop van kleding kies ik bij voorkeur al stoffen die minder snel kreuken. Theedoeken vouw ik bij voorkeur warm uit de droger op, zodat ik ik er nog goed de kreukjes uit kan wrijven en voor broeken heb ik een wasrek dat hangt in het trapgat naar de zolder zodat ik de pijpen bij het ophangen goed strak kan trekken en de ergste kreuken eruit kan trekken.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan mijn tips. Ook al kost het ophangen een paar minuutjes meer, ik hoef soms maanden mijn strijkplank niet tevoorschijn te halen *O* .
pi_143608792
HOP! Ik ben maar weer eens begonnen :7 Per gister. :P Lekker elke dag mn sink shinen en het flight plan iig volgen, kijken hoe lang ik het nu vol houd :+
pi_143609937
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:00 schreef tombolafan het volgende:
HOP! Ik ben maar weer eens begonnen :7 Per gister. :P Lekker elke dag mn sink shinen en het flight plan iig volgen, kijken hoe lang ik het nu vol houd :+
Valsspeler!

Met een kakelvers nieuw huis is je sink makkelijk te shinen. :7

Ik moet nog steeds beginnen te flyladien. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143610097
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Valsspeler!

Met een kakelvers nieuw huis is je sink makkelijk te shinen. :7

Ik moet nog steeds beginnen te flyladien. :')
Ja nou ik loop evengoed kilometers achter op het schema _O-

Maar ik wil het nu echt en fanatiek gaan doen :Y
pi_143610668
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Good for you! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 augustus 2014 @ 07:22:21 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_143618737
Mijn sink shinen doe ik tegenwoordig trouw. Nu de rest nog... :P
pi_143749278
Zo. Control Journal (niet zo vreselijk overdreven uitgebreid als t origineel) bijna af, maandag gaat t echt beginnen voor mij *O*
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:48:14 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143763934
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

you are not behind. ;) denk aan de babysteps.

Toen ik me daar (eindelijk) aan ging houden ging het stukken beter. En nu is het eigenlijk meer regel dan uitzondering dat ik om 8 uur 'sochtends met een schone badkamer (swish and swipe) opgeruimde bovenverdieping met opgemaakte bedden een was in de machine en een uitgeruimde vaatwasser ben.

En dat is wel fijn hoor. :@ daardoor heb ik meer tijd om eens een kamer wat grondiger te doen enzo. Dat moet ik nog wat trouwer doen geef ik toe. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')