abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87170925

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:

Het aanrecht van Sanne:

Het controljournal Nugget

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Lemijn:

De sink van Guppyfriend

De tip van Cat22 :+

De sink van Tombolafan

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
FOK! FlyLadies
FOK! FlyLadies #2
FOK! FlyLadies #3
FOK! FlyLadies #4
FOK! FlyLadies #5
FOK! FlyLadies #6
FOK! FlyLadies #7 We poetsen lekker door :)
FOK! FlyLadies #8 Keep cleaning!

[ Bericht 54% gewijzigd door yvonne op 05-05-2012 14:15:34 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:37:22 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87171438
Ja! ik ben er weer bij.
*homeblessinghour af gaat maken* :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87174061
Ik ga morgen naar Action om spullen voor een controljournal te halen *O*
En dan dus mn badkamer doen ^O^
pi_87174438
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:11:50 #5
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87388176
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
pi_87390651
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:11 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
Deze?
http://groups.yahoo.com/group/FLYingIntheNetherlands/
(uit topic 1 gepikt :P )
Ik ben nog steeds driftig (maar rustig aan) aan het declutteren *O*
Keuken is bijna af (geen voor en na foto's want niet echt troep dat wegging maar meer herindelen en schoonmaken), daarna badkamer en woonkamer *O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:48:24 #7
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87402323
Dank je :) Ik had er niet aan gedacht in het eerste topic te kijken, keek alleen in de OP :P

Ik ben ook nog langzaam aan aan het declutteren, van het weekend met een paar plastic tassen vol naar de kledingcontainer geweest en ik ben nu een doos aan het vullen met spullen (boeken) voor de kringloop :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:52:53 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87402521
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes :@ ) was de keuken een beetje achterstallig geraakt :@ maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.

Zó fijn.

En nu bijhouden. 8-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87410133
D
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:52 schreef debuurvrouw het volgende:
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes :@ ) was de keuken een beetje achterstallig geraakt :@ maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.

Zó fijn.

En nu bijhouden. 8-)
Daar ben ik nu dus ook mee bezig *O*
Heb de twee lades al helemaal uitgesopt en heringedeeld, en ben nu de kasten aan het reorganiseren *O*
pi_87466382
Al mn borden afgewassen en die gaan op hun nieuwe plank *O*
De pannen en schalen zijn al verplaatst, straks de glazen naar hun nieuwe plek 8-)
pi_87727770
:') kick! :')

Keuken is af! *O* *O* Wat een drama :') Het ging een stuk langzamer dan de bedoeling was :P
Maarrrrrrrrrrrrrrr, badkamer is inmiddels ook af *G*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:17:29 #12
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_87732884
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden :P)

Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen :')
pi_87742942
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:17 schreef GimmeGore het volgende:
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden :P)

Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen :')
Wat is dag 2? Ik moest ook zoeken hoor _O-

En ik heb besloten eerst helemaal te declutteren voor ik al die baby-steps ga doen :s)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:18:25 #14
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87743788
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effect -O- ik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen :(
pi_87744069
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:18 schreef morgane het volgende:
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effect -O- ik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen :(
Oh, dat lijkt me een hel idd -O-
Wat dat betreft heb ik mazzel dat ik alleen woon *O*
  Moderator zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:08:50 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_88152791
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hier :X Omdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild :') Pfiew, net op tijd klaar.

Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88157262
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hier :X Omdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild :') Pfiew, net op tijd klaar.

Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie :D
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutteren :) Want ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is :s)
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk :@ ) netjes houden *O*

Als alles op orde is ga ik babysteps doen :Y
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 06:54:01 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_88164723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 23:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutteren :) Want ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is :s)
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk :@ ) netjes houden *O*

Als alles op orde is ga ik babysteps doen :Y
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.

Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88257073
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.

Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
Dan doe je het toch goed? Het duurt een paar weken om het in je systeem te krijgen, dat lukt dus. Als je er elke keer iets aan toevoegt om bij te houden, komt het goed.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:45 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_91513276
This weekend I put out a major fire in my bedroom :)

Oftewel, ik heb twee mandjes en twee banenendozen die nog op de slaapkamer stonden gereduceerd tot één mandje. Een hoop weggegooid, en dat is fijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 18-01-2011 14:19:17 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:14:13 #21
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_91513528
Major. Een mayor is een burgemeester ;)
Maar goed gedaan hoor, lijkt me een heerlijk gevoel om je slaapkamer meer opgeruimd te hebben. Mijn slaapkamer is tevens mijn eetkamer, studeerkamer, woonkamer en konijnenverblijf dus hier lukt dat niet zo vaak ;)
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:20:29 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_91513830
Shit, met die typo heb ik die burgemeester verraden bij ons op de slaapkamer. :@

Ja, het is een heerlijk gevoel :) Ik zou graag een mooie plant op die plek zetten, denk ik. Als het laatste mandje ook weg is
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:22:30 #23
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_91513941
Kan best handig zijn, het bed delen met een burgemeester ;)
Het laatste mandje weg zou helemaal top zijn, een plant geeft toch een stuk meer rust om tegenaan te kijken.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:25:06 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_91514087
Mwa, vind m'n vriend niet tof denk ik :P

Ja, laatste mandje weg is wel de bedoeling, maar het was opeens laat. Voorlopig heb ik er dus even vrede mee. Heb ik de tijd om een leuke plant uit te zoeken.
  zondag 3 april 2011 @ 17:47:19 #25
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_94985618
Schop! Zijn jullie ook dit jaar weer druk aan het flyen?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:09:06 #26
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_96303813
Na een maand zal ik dit topic ook maar even een schopje geven ;)

In een ver, veeeeeer verleden heb ik geflyladied, maar na een verhuizing en wat andere dingetjes, ben ik er toen niet mee verder gegaan. Omdat het wel goed werkte, heb ik besloten er weer mee te beginnen *O*
Vandaag ben ik begonnen met lezen en as we speak staat mijn sink in de bleek om te worden geshined :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:36:27 #27
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96305030
Ow, ik wil ook weer. Ik begin alleen over een uurtje, dan ligt mijn dochter op bed en kan ik met een gerust hart de bleek tevoorschijn halen.

Ik heb als het goed is over een half jaar de kraamzorg over de vloer, tegen die tijd moet de boel toch wel op orde zijn, toch? :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:45:55 #28
112545 Muck
pi_96305490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ik wil ook weer. Ik begin alleen over een uurtje, dan ligt mijn dochter op bed en kan ik met een gerust hart de bleek tevoorschijn halen.

Ik heb als het goed is over een half jaar de kraamzorg over de vloer, tegen die tijd moet de boel toch wel op orde zijn, toch? :P
Tuurlijk wel :Y
Gewoon beginnen met de baby-steps en dan komt het helemaal goed *O*
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:13:47 #29
112545 Muck
pi_96306994
Zie hem glimmen dan O+

En het keukenkastje heb ik pas opgeruimd, de schoonmaakmiddelen in het mandje, de spullen voor de was aan de rechterkant.

[ Bericht 14% gewijzigd door Muck op 03-05-2011 19:26:21 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:18:23 #30
12913 GreatWhiteSilence
pi_96307247
Zo, sink in de bleek. Let it shine!
Ik ben al een klein beetje aan het declutteren, iedere keer als ik naar beneden ga probeer ik wat mee te nemen, zodat ik het op kan ruimen. Babysteps... ;)

Die glimt mooi, Muck! Ik hoop dat die van mij ook nog te redden is... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:51:07 #31
12913 GreatWhiteSilence
pi_96309080
Ow, en schoonmaakmiddelen staan hier niet in een keukenkastje, maar in onze trapkast. Dit ivm kinderhandjes... :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:19:31 #32
112545 Muck
pi_96310731
Natuurlijk is die van jou ook te redden :)
En wij hebben geen kinderen, dus de schoonmaakmiddelen staan daar prima :)
  Moderator dinsdag 3 mei 2011 @ 21:08:24 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_96313672
Same here, lekker makkelijk! Ik heb de boel ook weer shiny :Y
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:54:00 #34
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_96335477
poging 2, maar dit keer in mijn eigen huis, zonder kerel die het elke keer versmeert en te lui is om te helpen
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:23:11 #35
12913 GreatWhiteSilence
pi_96414264
Ik merkte vanmiddag meteen een voordeel van een brandschone gootsteen: je kunt zonder bedenkingen je groenten in de gootsteen donderen om deze schoon te maken. Peultjes met tandpasta-smaak (we poetsen onze tanden in de keuken) zijn namelijk niet erg aantrekkelijk, daar hoef ik nu niet bang meer voor te zijn... :P
pi_98711698
:W Ik ben gisteren de CHAOS van mijn huis zat geworden :+ Het was ook echt behoorlijk nodig, zo'n beetje alles met een oppervlak was zo'n hot spot geworden :@

Ik heb me niet helemaal aan de FLY regels gehouden waarin ze het heeft over babysteps, 15 minuten achter elkaar, en dergelijke. Ik ken mezelf namelijk goed genoeg dat het niet gaat werken als ik het direct op die manier doe.

Dus, ik ben gisteren als een bezetene door mijn huis gevlogen, eerst de slaapkamer gedaan, alles weggegooid wat weggegooid kon worden (heb ik dit nodig, heb ik het het laatste jaar gebruikt, heeft het sentimentele waarde, etc) en 5 vuilniszakken verzameld :X

Daarna direct het wasrek opgezet, was opgehangen die al voor de 10e keer had gedraaid en ben verder gegaan met de woonkamer. De computer was alweer naar de slaapkamer verhuisd nadat ik mijn nieuwe laptop had gekregen, dus scheelt ruimte op de eettafel. Ook in de woonkamer alle troepjes verzameld en gekeken wat wel en niet weg kon, wat een stuk minder lijkt te zijn dan in de slaapkamer (het zouden ook maar 10 vuilniszakken worden, dan schaam ik me echt dood haha).

Het is nu bijna helemaal klaar. Ik moet binnenkort even de bench dichtklappen, die gaat terug naar mijn schoonouders. Ik moet de laatste restjes van de afwas nog doen en een paar dingen die uitgezocht moeten worden door vriendlief liggen netjes op een stapeltje.

Verder moet er in het hele huis nog worden gezogen en gedweild. :) Maar, deze week is de vakantie "begonnen" (op een project inleveren na) dus tijd zat. Ik word over een half uurtje echter wel opgepikt voor even de stad in en daarna werk, dus vanavond pas weer tijd om door te gaan. :) Ga straks in de stad wel even langs de V&D voor wat supplies voor een control journal! :) Benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

Nu echt even douchen, dan kan ik tenminste weer lekker fris de dag tegemoet :Y

Kleine edit: hoe zorg ik ervoor dat vriendlief ook verbetert? Hij is namelijk nog steeds van mening dat kleding die op de grond is niet per definitie vies is, en dat ik maar mag raden wat wel vies is en wat niet.. Ook heeft ie een habit om een pak drinken mee te slepen naar de bank en het daar te laten liggen o.i.d. En je moet hem echt -vragen- of hij iets wil doen, ipv dat hij zelf de stofzuiger pakt bijvoorbeeld.
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 18:09:08 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_98728294
Wat betreft vriendlief, mijn devies is 'alleen wat in de wasmand ligt wordt gewassen' en de rest wat op de grond ligt gaat in de kast. Hij leert het snel genoeg wanneer ie alleen nog maar vieze onderbroeken heeft, of t-shirts met vlekken als ie naar z'n moeder gaat :P want kom op, dat ben ik dus niet, ik ga niet moederen!
pi_98747846
Ik ga morgenochtend mijn sink shinen :Y Ik hoop dat ik bleek in huis heb.
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:53:09 #39
112545 Muck
pi_98748607
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat betreft vriendlief, mijn devies is 'alleen wat in de wasmand ligt wordt gewassen' en de rest wat op de grond ligt gaat in de kast. Hij leert het snel genoeg wanneer ie alleen nog maar vieze onderbroeken heeft, of t-shirts met vlekken als ie naar z'n moeder gaat :P want kom op, dat ben ik dus niet, ik ga niet moederen!
Ik doe precies hetzelfde :D
Kom op zeg, ik doe de was al, hoeveel moeite is het nou om je spullen in de wasmand te gooien? :?
Zo heeft hij om half 7 's ochtends wel eens een was staan draaien, omdat hij anders in smerige spullen naar zijn werk moest :+

Ik ben overigens gestopt met FlyLadien :@
Die opdrachten over je huis volhangen met post-its, je aankleden tot aan je schoenen aan toe, pleur op zeg, ik wil een opgeruimd huis, geen spiegel vol troepjes :')
pi_98750362
Aan die twee dingen doe ik dan ook niet mee :P

Heb net een begin gemaakt aan mijn control journal. :) Moet de zones nog indelen naar eigen wens, maar dat doe ik pas wanneer ik alles opgeruimd en netjes heb. :)

Vandaag niet aan opruimen toegekomen, ben druk in de weer geweest. Morgen heb ik na 14:30 de rest van de dag vrij.

De tafel voor het ontbijt is gedekt, nu nog even de kattenbakken verschonen en de tandjes poetsen en dan lekker in een vers opgemaakt bed met spik-splinternieuwe dekbedden. Eindelijk een nacht geen haren vast in klittenband door de scheuren in mijn overtreksets :P
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 07:01:34 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_98751938
Ik doe ook lang niet alles wat FLYlady zegt. Echt, ik vind het al heel erg knap als m'n sink shiny is, en er niet teveel troepjes liggen. Voor mij zijn dat geen baby steps, maar reuze stappen :@

Verder lees ik haar flightplans wel altijd, en haal er soms wat dingen uit waarvan ik denk 'oh ja, dat kan ik deze week ook wel eens doen. Ik werk 40 uur per week, en daar komt ook nog eens reistijd bij, dus dan ga ik niet 's morgens vroeg nog de badkamer uitsoppen natuurlijk. Meestal werk ik op zaterdag of zondag een aantal van haar flightplans af, naast de 'gewone dingen' die ik in het weekend al doe.
pi_98761312
Ik heb nu zo'n beetje 2 maanden vakantie, geen school maar ook geen werk, maar krijg wel uitbetaald, dus ik heb eigenlijk 2 maanden lang full-time kans om mijzelf structuur aan te leren. Ik probeer het wel al een beetje te plannen op momenten dat ik na de vakantie verwacht thuis te zijn.

Na de vakantie heb ik inderdaad ook 40 uur per week werk stage, dus voor die tijd moet en zal het opgeruimd en gestructureerd zijn, anders doe ik mezelf wat :P
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 20:55:59 #43
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98960970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:53 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzelfde :D
Kom op zeg, ik doe de was al, hoeveel moeite is het nou om je spullen in de wasmand te gooien? :?
Zo heeft hij om half 7 's ochtends wel eens een was staan draaien, omdat hij anders in smerige spullen naar zijn werk moest :+

Ik ben overigens gestopt met FlyLadien :@
Die opdrachten over je huis volhangen met post-its, je aankleden tot aan je schoenen aan toe, pleur op zeg, ik wil een opgeruimd huis, geen spiegel vol troepjes :')
Heb door ziekte ook al een hele tijd niet geflyed, maar nu ik dit allemaal zo lees (en mijn huis weer een chaos is) ga ik er toch maar weer mee beginnen.
De post-its zijn pas van de laatste paar jaar, is ze niet mee begonnen, en eigenlijk begon ik toen ook een beetje af te haken. Ze werd iets te betuttelend.
De schoenen dat deed ik wél; Had speciaal gympjes gekocht die ik aantrok als ik ging Flyen, werkte bij mij net als pumps aantrekken om naar 't werk te gaan.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 20:57:40 #44
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98961026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:51 schreef Hitomi het volgende:
Aan die twee dingen doe ik dan ook niet mee :P

Heb net een begin gemaakt aan mijn control journal. :) Moet de zones nog indelen naar eigen wens, maar dat doe ik pas wanneer ik alles opgeruimd en netjes heb. :)
Het flyen was voor mij wél makkelijker toen ik zoveel mogelijk haar zones aanhield. Dit ivm de reminders en Kelly's extra missies :)
quote:
Vandaag niet aan opruimen toegekomen, ben druk in de weer geweest. Morgen heb ik na 14:30 de rest van de dag vrij.

De tafel voor het ontbijt is gedekt, nu nog even de kattenbakken verschonen en de tandjes poetsen en dan lekker in een vers opgemaakt bed met spik-splinternieuwe dekbedden. Eindelijk een nacht geen haren vast in klittenband door de scheuren in mijn overtreksets :P
Lekker wakker worden is dat dan he ;)
pi_98961075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:13 schreef Muck het volgende:
Zie hem glimmen dan O+

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

En het keukenkastje heb ik pas opgeruimd, de schoonmaakmiddelen in het mandje, de spullen voor de was aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
Whoei. We hebben hetzelfde aanrecht! *O*
pi_98961350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:55 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

De schoenen dat deed ik wél; Had speciaal gympjes gekocht die ik aantrok als ik ging Flyen, werkte bij mij net als pumps aantrekken om naar 't werk te gaan.
Ik heb er ook nog aan zitten denken om gympies te kopen. Maar dat wordt niet deze maand, zit al een beetje krap bij kas.

Ik ben nog steeds niet officieel begonnen met FLY'en: ik wil eerst mijn huis aan kant hebben en daarna gewoon de routine volgen en erin stampen.

Hoef alleen nog de slaapkamer te stofzuigen en dweilen en in de badkamer de was te sorteren en daar te stofzuigen en dweilen (en een sopje door de douche).

Ik heb wat tegenslag gehad met het opruimen (gigantische pijnscheuten in mijn rug), maar vriendlief heeft een groot deel gedaan, en nu we een nieuwe stofzuiger hebben met verstelbare stang kan ik het stofzuigen doen en dan gaat hij er met een dweil achteraan O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:57 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Lekker wakker worden is dat dan he ;)
Heerlijk wakker worden en je begint je dag ook met energie. Voorheen ontbeet ik eigenlijk niet. De eerste keer dat ik eten binnen kreeg op een dag was om 12:00 in de middagpauze..
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 21:15:39 #47
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98961580
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Whoei. We hebben hetzelfde aanrecht! *O*
:D ik heb een klein probleempje, door een giga lekkage vanuit mijn vaatwasser mag ik mijn aanrecht niet gebruiken, dus die vol laten lopen met water is géén goed idee.
Maar ga wél een oplossing verzinnen en zal morgen of zo vóór en ná pics plaatsen :Y
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 21:27:43 #48
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98961945
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:07 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog aan zitten denken om gympies te kopen. Maar dat wordt niet deze maand, zit al een beetje krap bij kas.
Ben begonnen met mijn oude klusgympies, waren de enige schoenen in huis met veters. Heb ook pas een maandje of wat later op de markt van die witte gympies gekocht, dat waren mijn fly-gympies ;)
quote:
Ik ben nog steeds niet officieel begonnen met FLY'en: ik wil eerst mijn huis aan kant hebben en daarna gewoon de routine volgen en erin stampen.
Denk dat je met Flyen begonnen bent vanaf het moment dat je op de flylady site kwam hoor, "Housework done incorrectly still blesses the family" ;)
quote:
Hoef alleen nog de slaapkamer te stofzuigen en dweilen en in de badkamer de was te sorteren en daar te stofzuigen en dweilen (en een sopje door de douche).
Ik sloeg altijd direct door en begon zelfs de badkamer muren te poetsen, de 15 min opruimen methode werkte voor mij wel;
quote:
Ik heb wat tegenslag gehad met het opruimen (gigantische pijnscheuten in mijn rug), maar vriendlief heeft een groot deel gedaan, en nu we een nieuwe stofzuiger hebben met verstelbare stang kan ik het stofzuigen doen en dan gaat hij er met een dweil achteraan O+
Ik las het in K&W is toch ontzettend O+
quote:
[..]

Heerlijk wakker worden en je begint je dag ook met energie. Voorheen ontbeet ik eigenlijk niet. De eerste keer dat ik eten binnen kreeg op een dag was om 12:00 in de middagpauze..
Dat dus.... Kan niet fatsoenlijk ontbijten aan mijn eettafel want daar staat nu de laptop op, want die kan er niet meer bij op mijn bureau, want dat bureau ligt vol met afgehandelde rekeningen/administratie die ik al maanden in de mappen moet stoppen 8)7

Dus ik ga morgen mijn 'shink shinen' en daarna ook maar zorgen dat 't laptoppie naar de studeerkamer kan :)
pi_98963413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ben begonnen met mijn oude klusgympies, waren de enige schoenen in huis met veters. Heb ook pas een maandje of wat later op de markt van die witte gympies gekocht, dat waren mijn fly-gympies ;)

Ik heb één paar schoenen met veters.. En dat zijn zulke schoenen:

En daar stamp ik overal mee doorheen, dus dan kan ik achter me aan weer gaan FLY'en :P Dus
dan heb ik liever gewoon simpele gympies met een vlakke zool (zodat er geen kattenkorreltjes oid in blijven hangen) :Y

quote:
[..]

Denk dat je met Flyen begonnen bent vanaf het moment dat je op de flylady site kwam hoor, "Housework done incorrectly still blesses the family" ;)

True, true. Maar het is niet het FLY'en op de manier zoals zij het bedoelt: wekker zetten en 15 minuten declutteren. Dat werkt echt niet bij mij namelijk.

quote:
[..]

Ik las het in K&W is toch ontzettend O+
:Y Ik moet wel stofzuigen en dingetjes doen anders is het niet eerlijk tegenover vriendlief, en de dokter zei: pijnstilling erin en veel bewegen. Dus met de nieuwe stofzuiger kan ik tenminste ook iets doen. Onder het bed doet mijn vriend dan wel, want dat wordt voor mij echt een verschrikkelijke klus anders.

quote:
[..]

Dat dus.... Kan niet fatsoenlijk ontbijten aan mijn eettafel want daar staat nu de laptop op, want die kan er niet meer bij op mijn bureau, want dat bureau ligt vol met afgehandelde rekeningen/administratie die ik al maanden in de mappen moet stoppen 8)7

Dus ik ga morgen mijn 'shink shinen' en daarna ook maar zorgen dat 't laptoppie naar de studeerkamer kan :)
Haha, ik had eerst mijn computer op de eettafel staan, die toch wel zeker de helft van de eettafel in nam. Had 'm daar staan omdat er geen internetkabel makkelijk naar de slaapkamer te leggen is. We hebben toen een wireless USB kaart geprobeerd, maar mijn USB poorten van de computer zijn een beetje het hoekje om.

Nadat mijn oude laptop (slechter dan de computer) was overleden en mijn nieuwe laptop (beter dan de computer) binnen was gekomen, is de computer ook weer snel naar de slaapkamer gegaan.

De laptop wordt voordat we de eettafel gebruiken ingepakt, en dan komen de placemats en de borden op tafel. :)
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 22:41:59 #50
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98964531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:10 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ik heb één paar schoenen met veters.. En dat zijn zulke schoenen:
[ afbeelding ]

En daar stamp ik overal mee doorheen, dus dan kan ik achter me aan weer gaan FLY'en :P Dus
dan heb ik liever gewoon simpele gympies met een vlakke zool (zodat er geen kattenkorreltjes oid in blijven hangen) :Y
ow ja, zijn niet handig idd.... dat waren mijn klusgympies ook; maar 't was iets, daarna pas gympies op de markt met beperkt profiel gekocht (gewoon goedkope ¤ 20 euro meuk)
quote:
[..]

True, true. Maar het is niet het FLY'en op de manier zoals zij het bedoelt: wekker zetten en 15 minuten declutteren. Dat werkt echt niet bij mij namelijk.
Heb ik dus ook moeten leren, ging ook als een bezetene aan de gang. Na de zooveelste keer moet ik toegeven dat dat 15-15-15 systeem wél werkt.
quote:
[..]

:Y Ik moet wel stofzuigen en dingetjes doen anders is het niet eerlijk tegenover vriendlief, en de dokter zei: pijnstilling erin en veel bewegen. Dus met de nieuwe stofzuiger kan ik tenminste ook iets doen. Onder het bed doet mijn vriend dan wel, want dat wordt voor mij echt een verschrikkelijke klus anders.

[..]

Haha, ik had eerst mijn computer op de eettafel staan, die toch wel zeker de helft van de eettafel in nam. Had 'm daar staan omdat er geen internetkabel makkelijk naar de slaapkamer te leggen is. We hebben toen een wireless USB kaart geprobeerd, maar mijn USB poorten van de computer zijn een beetje het hoekje om.

Nadat mijn oude laptop (slechter dan de computer) was overleden en mijn nieuwe laptop (beter dan de computer) binnen was gekomen, is de computer ook weer snel naar de slaapkamer gegaan.

De laptop wordt voordat we de eettafel gebruiken ingepakt, en dan komen de placemats en de borden op tafel. :)
Toch misschien een nieuw permanent plekje voor de laptop vinden. Die hoort eigenlijk niet op een eettafel thuis ;)
Zoals gezegd, morgen ga ik ook weer mijn shink shinen en stap gewoon weer op de wagen.
Ik hou jullie op de hoogte :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')