Deze?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:11 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
Daar ben ik nu dus ook mee bezigquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:52 schreef debuurvrouw het volgende:
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes) was de keuken een beetje achterstallig geraakt
maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.
Zó fijn.
En nu bijhouden.
Wat is dag 2? Ik moest ook zoeken hoorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:17 schreef GimmeGore het volgende:
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden)
Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen
Oh, dat lijkt me een hel iddquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:18 schreef morgane het volgende:
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effectik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutterenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hierOmdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild
Pfiew, net op tijd klaar.
Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutterenWant ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk) netjes houden
Als alles op orde is ga ik babysteps doen
Dan doe je het toch goed? Het duurt een paar weken om het in je systeem te krijgen, dat lukt dus. Als je er elke keer iets aan toevoegt om bij te houden, komt het goed.quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.
Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
Tuurlijk welquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ik wil ook weer. Ik begin alleen over een uurtje, dan ligt mijn dochter op bed en kan ik met een gerust hart de bleek tevoorschijn halen.
Ik heb als het goed is over een half jaar de kraamzorg over de vloer, tegen die tijd moet de boel toch wel op orde zijn, toch?
Ik doe precies hetzelfdequote:Op maandag 27 juni 2011 18:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat betreft vriendlief, mijn devies is 'alleen wat in de wasmand ligt wordt gewassen' en de rest wat op de grond ligt gaat in de kast. Hij leert het snel genoeg wanneer ie alleen nog maar vieze onderbroeken heeft, of t-shirts met vlekken als ie naar z'n moeder gaatwant kom op, dat ben ik dus niet, ik ga niet moederen!
Heb door ziekte ook al een hele tijd niet geflyed, maar nu ik dit allemaal zo lees (en mijn huis weer een chaos is) ga ik er toch maar weer mee beginnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzelfde
Kom op zeg, ik doe de was al, hoeveel moeite is het nou om je spullen in de wasmand te gooien?
Zo heeft hij om half 7 's ochtends wel eens een was staan draaien, omdat hij anders in smerige spullen naar zijn werk moest
Ik ben overigens gestopt met FlyLadien
Die opdrachten over je huis volhangen met post-its, je aankleden tot aan je schoenen aan toe, pleur op zeg, ik wil een opgeruimd huis, geen spiegel vol troepjes
Het flyen was voor mij wél makkelijker toen ik zoveel mogelijk haar zones aanhield. Dit ivm de reminders en Kelly's extra missiesquote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:51 schreef Hitomi het volgende:
Aan die twee dingen doe ik dan ook niet mee
Heb net een begin gemaakt aan mijn control journal.Moet de zones nog indelen naar eigen wens, maar dat doe ik pas wanneer ik alles opgeruimd en netjes heb.
Lekker wakker worden is dat dan hequote:Vandaag niet aan opruimen toegekomen, ben druk in de weer geweest. Morgen heb ik na 14:30 de rest van de dag vrij.
De tafel voor het ontbijt is gedekt, nu nog even de kattenbakken verschonen en de tandjes poetsen en dan lekker in een vers opgemaakt bed met spik-splinternieuwe dekbedden. Eindelijk een nacht geen haren vast in klittenband door de scheuren in mijn overtreksets
Whoei. We hebben hetzelfde aanrecht!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:13 schreef Muck het volgende:
Zie hem glimmen dan
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En het keukenkastje heb ik pas opgeruimd, de schoonmaakmiddelen in het mandje, de spullen voor de was aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
Ik heb er ook nog aan zitten denken om gympies te kopen. Maar dat wordt niet deze maand, zit al een beetje krap bij kas.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De schoenen dat deed ik wél; Had speciaal gympjes gekocht die ik aantrok als ik ging Flyen, werkte bij mij net als pumps aantrekken om naar 't werk te gaan.
Heerlijk wakker worden en je begint je dag ook met energie. Voorheen ontbeet ik eigenlijk niet. De eerste keer dat ik eten binnen kreeg op een dag was om 12:00 in de middagpauze..quote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Whoei. We hebben hetzelfde aanrecht!
Ben begonnen met mijn oude klusgympies, waren de enige schoenen in huis met veters. Heb ook pas een maandje of wat later op de markt van die witte gympies gekocht, dat waren mijn fly-gympiesquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog aan zitten denken om gympies te kopen. Maar dat wordt niet deze maand, zit al een beetje krap bij kas.
Denk dat je met Flyen begonnen bent vanaf het moment dat je op de flylady site kwam hoor, "Housework done incorrectly still blesses the family"quote:Ik ben nog steeds niet officieel begonnen met FLY'en: ik wil eerst mijn huis aan kant hebben en daarna gewoon de routine volgen en erin stampen.
Ik sloeg altijd direct door en begon zelfs de badkamer muren te poetsen, de 15 min opruimen methode werkte voor mij wel;quote:Hoef alleen nog de slaapkamer te stofzuigen en dweilen en in de badkamer de was te sorteren en daar te stofzuigen en dweilen (en een sopje door de douche).
Ik las het in K&W is toch ontzettendquote:Ik heb wat tegenslag gehad met het opruimen (gigantische pijnscheuten in mijn rug), maar vriendlief heeft een groot deel gedaan, en nu we een nieuwe stofzuiger hebben met verstelbare stang kan ik het stofzuigen doen en dan gaat hij er met een dweil achteraan
Dat dus.... Kan niet fatsoenlijk ontbijten aan mijn eettafel want daar staat nu de laptop op, want die kan er niet meer bij op mijn bureau, want dat bureau ligt vol met afgehandelde rekeningen/administratie die ik al maanden in de mappen moet stoppenquote:[..]
Heerlijk wakker worden en je begint je dag ook met energie. Voorheen ontbeet ik eigenlijk niet. De eerste keer dat ik eten binnen kreeg op een dag was om 12:00 in de middagpauze..
Ik heb één paar schoenen met veters.. En dat zijn zulke schoenen:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben begonnen met mijn oude klusgympies, waren de enige schoenen in huis met veters. Heb ook pas een maandje of wat later op de markt van die witte gympies gekocht, dat waren mijn fly-gympies
True, true. Maar het is niet het FLY'en op de manier zoals zij het bedoelt: wekker zetten en 15 minuten declutteren. Dat werkt echt niet bij mij namelijk.quote:[..]
Denk dat je met Flyen begonnen bent vanaf het moment dat je op de flylady site kwam hoor, "Housework done incorrectly still blesses the family"
quote:[..]
Ik las het in K&W is toch ontzettend
Haha, ik had eerst mijn computer op de eettafel staan, die toch wel zeker de helft van de eettafel in nam. Had 'm daar staan omdat er geen internetkabel makkelijk naar de slaapkamer te leggen is. We hebben toen een wireless USB kaart geprobeerd, maar mijn USB poorten van de computer zijn een beetje het hoekje om.quote:[..]
Dat dus.... Kan niet fatsoenlijk ontbijten aan mijn eettafel want daar staat nu de laptop op, want die kan er niet meer bij op mijn bureau, want dat bureau ligt vol met afgehandelde rekeningen/administratie die ik al maanden in de mappen moet stoppen![]()
Dus ik ga morgen mijn 'shink shinen' en daarna ook maar zorgen dat 't laptoppie naar de studeerkamer kan
ow ja, zijn niet handig idd.... dat waren mijn klusgympies ook; maar 't was iets, daarna pas gympies op de markt met beperkt profiel gekocht (gewoon goedkope ¤ 20 euro meuk)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:10 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik heb één paar schoenen met veters.. En dat zijn zulke schoenen:
[ afbeelding ]
En daar stamp ik overal mee doorheen, dus dan kan ik achter me aan weer gaan FLY'enDus
dan heb ik liever gewoon simpele gympies met een vlakke zool (zodat er geen kattenkorreltjes oid in blijven hangen)
Heb ik dus ook moeten leren, ging ook als een bezetene aan de gang. Na de zooveelste keer moet ik toegeven dat dat 15-15-15 systeem wél werkt.quote:[..]
True, true. Maar het is niet het FLY'en op de manier zoals zij het bedoelt: wekker zetten en 15 minuten declutteren. Dat werkt echt niet bij mij namelijk.
Toch misschien een nieuw permanent plekje voor de laptop vinden. Die hoort eigenlijk niet op een eettafel thuisquote:[..]Ik moet wel stofzuigen en dingetjes doen anders is het niet eerlijk tegenover vriendlief, en de dokter zei: pijnstilling erin en veel bewegen. Dus met de nieuwe stofzuiger kan ik tenminste ook iets doen. Onder het bed doet mijn vriend dan wel, want dat wordt voor mij echt een verschrikkelijke klus anders.
[..]
Haha, ik had eerst mijn computer op de eettafel staan, die toch wel zeker de helft van de eettafel in nam. Had 'm daar staan omdat er geen internetkabel makkelijk naar de slaapkamer te leggen is. We hebben toen een wireless USB kaart geprobeerd, maar mijn USB poorten van de computer zijn een beetje het hoekje om.
Nadat mijn oude laptop (slechter dan de computer) was overleden en mijn nieuwe laptop (beter dan de computer) binnen was gekomen, is de computer ook weer snel naar de slaapkamer gegaan.
De laptop wordt voordat we de eettafel gebruiken ingepakt, en dan komen de placemats en de borden op tafel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |