abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 19:55:17 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111217540
120503_280647_030512_supersopgids_forum.png

De Grote Supersopgids
Slimme tips voor het huishouden van nu!

Marja Middeldorp raakte bekend door haar razend populaire tv-programma Hoe schoon is jouw huis? Samen met haar moeder liet ze de kijkers zien hoe je je huis schoon en op orde krijgt. De boeken vol schoonmaaktips van de Poetsdiva's werden een succes. Er werden vele tienduizenden exemplaren verkocht.

Ondertussen staat de tijd niet stil en Marja gelukkig ook niet. Als huishouddeskundige neemt zij plaats in de jury van "Het Beste Idee van Nederland" en reikt jaarlijks de VROUW award van het Dagblad De Telegraaf uit, waar zij anderhalf jaar wekelijks een column en rubrieken schreef voor de Privé. Ze zit weer vol nieuwe ideeën over het moderne huishouden en vond het tijd voor een update van haar boeken. Marja maakte daarom een geheel nieuwe gids boordevol slimme schoonmaaktips voor het huishouden van nu.

Supersopgids!

Alles moet sneller en efficiënter. Ook het huishouden.
In De Grote Supersopgids geeft poetsdiva Marja voor iedere ruimte in het huis nieuwe tips om deze sneller, beter en gemakkelijker schoon te krijgen. Van de zolder tot de kelder.
Of je nu even snel wilt opruimen of je huis een grote schoonmaakbeurt wilt geven, Marja heeft superhandige ideeën! En die wil ze graag met je delen.

Met De Grote Supersopgids wordt poetsen opeens leuk!

Winnen!

Wil jij kans maken op één van de vijf exemplaren die we van het boek van Marja mogen weggeven?
Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is in dit topic jouw grootste schoonmaak-ramp te posten.

Deze schoonmaak-nachtmerrie mag je gewoon vertellen, posten als paint of posten met een foto van de betreffende ramp.

Je kunt inzenden tot maandag 14 mei, 20:00 uur, daarna zullen wij uit alle inzendingen de vijf winnaars kiezen die het boek van Marja dan zo snel mogelijk thuis gestuurd zullen krijgen!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_111218045
ok ok ok ok ok

nieuw huurhuisje dit dat. keuken vol vette ranzigheid. en met niets eraf te krijgen ;( uiteindelijk zo goed mogelijk ontvet, primer erover, verf erover. enige optie! en daarom heb ik dat boek als hardste nodig *G*
  Redactie Frontpage zondag 6 mei 2012 @ 20:11:39 #3
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_111218462
Ik heb nog niet echt schoonmaak-nachtmerries, maar wil een poging doen :P

Sinds begin april heb ik de sleutels van mijn eigen huurhuisje *O* eindelijk het huis uit _O_ afgelopen weekend ben ik vol goede moed de ramen gaan wassen - binnen én buiten - en zowaar, na wat geploeter, waren de ramen aan de achterkant schitterend schoon O+

Omdat de voorkant in vergelijking zo smerig leken ben ik die ook gaan wassen ^O^ Ramen gewassen, zag er nice uit. Ik naar binnen, even wat gedronken en gegeten en kijk nog eens. Raam smerig. WTF. Alsof ik niets had schoongemaakt, allemaal kleine vlekjes op het raam aan de buitenkant. En het rare/stomme is: het andere raam is wél netjes schoon. Geen terugkerende vlekjes.

Dus dat boek zou mij heel goed uitkomen, als er iets in staat over het verwijderen van hardnekkige raamvlekjes :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_111218817
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:11 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb nog niet echt schoonmaak-nachtmerries, maar wil een poging doen :P

Sinds begin april heb ik de sleutels van mijn eigen huurhuisje *O* eindelijk het huis uit _O_ afgelopen weekend ben ik vol goede moed de ramen gaan wassen - binnen én buiten - en zowaar, na wat geploeter, waren de ramen aan de achterkant schitterend schoon O+

Omdat de voorkant in vergelijking zo smerig leken ben ik die ook gaan wassen ^O^ Ramen gewassen, zag er nice uit. Ik naar binnen, even wat gedronken en gegeten en kijk nog eens. Raam smerig. WTF. Alsof ik niets had schoongemaakt, allemaal kleine vlekjes op het raam aan de buitenkant. En het rare/stomme is: het andere raam is wél netjes schoon. Geen terugkerende vlekjes.

Dus dat boek zou mij heel goed uitkomen, als er iets in staat over het verwijderen van hardnekkige raamvlekjes :P
aardappelschijfjes. rauw. eroverheen wrijven tot vlekjes weg zijn.
pi_111222185
Een aantal jaren terug een rekje met flessen siroop (van glas) laten vallen. Hele vloer plakte, onder de kast, tussen de groeven etc. Daarom heb ik dat boek het meest nodig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 21:13:29 ]
pi_111226053
Natuurstenenvloer met witte groeven :+

De tegels mogen geen agressief schoonmaakmiddel, de voegen kunnen het soms best gebruiken..

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 mei 2012 @ 22:52:29 #7
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_111229269
ik heb dat boek hard nodig :X
kijk dan :o

een CV :X

stinkende schuur en zelfs de hogedrukspuit gaf geen verbetering

als bent bij gekomen van de stippen op de groene muur 8)7
zie de schimmel in de hoek bij het plafond....

de badkamer -O-

die voegen :X

kortom, ik zie het niet meer zitten.
help wok met een poetsboek O+
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
pi_111230162
Mijn grootste schoonmaak-ramp was toch mijn ongelukje met mijn bakje kip-saté :P

Blijkbaar moest je dat spul bereiden door het bakje in z'n geheel te laten dobberen in een pan met kokend water. Dus ik: pan, kokend water, op het vuur, bakje erin.

Helaas ben ik tijdens mijn kookproces in slaap gevallen (kater) waarna mijn pannetje is drooggekookt...
Resultaat: de bodem van mijn satébakje vastgesmolten aan de bodem van mijn pan. Heb serieus 2 uur staan schrobben op de bodem van mijn pan, maar hem uiteindelijk niet schoon gekregen :(
Kan me niet voorstellen dat die "Grote Super Sopgids" het schoonmaken van mijn pannetje leuker en makkelijker had kunnen maken, maar ben toch benieuwd! :)

[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_111233816
Ik heb schimmel in de badkamer en het stinkt daar van hier tot tokyo :r
Ik heb al 3 truien verneukt door bleekmiddel wat op mijn kleren komt.
En mijn huis is 1 grote teringzooi (durf geen foto's te plaatsen :@ ) maar ik kan wel wat hulp gebruiken :D
pi_111238333
Mijn grote schoonmaakflop: Had mijn overgordijnen in de wasmachine gestoken en ze kwamen er de helft kleiner uit.... snif snif snif...
pi_111289941
omdat

stuur maar op gr gr

nee maar even serieus, kan van pas komen bij het kopen van een huisje met mn vriendin :) en vind schoonmaken wel leuk eigenlijk. altijd handig om zo'n boek erbij te hebben.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:14:27 #12
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_111290752
Er hebben zich in mijn huis nog geen grote drama's afgespeeld, maar dat kan nog wel gebeuren aangezien mijn vriend en ik allebei ongelooflijke sloddervossen zijn. Ik ben degene die zich als eerste ergert aan troep en dus gaat opruimen, maar aangezien ik over een half jaar werkweken heb van 50 uur zie ik het somber in. Dus tips om naast mijn drukke werkweken tijdsefficiënt en leuk (wie had dát gedacht) het huis leren schoon te houden zijn meer dan welkom. Misschien dat vriendlief er dan ook een beetje voor te porren is.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_111292495
Ik had de ramen gewassen met een verkeerd sopje (en dat is al zo'n vervelend werk).
Toen ik klaar was zaten er vette vegen op de ruiten, waardoor ik weer opnieuw moest beginnen (maar wel een ander sopje gemaakt!)

Deze gids lijkt mij heel leerzaam en handig! _O_ ^O^ *O*
pi_111293284
Toen ik nog een klein menneke van zo'n 8 jaar was heb ik samen met een vriendje de wc van de Gouden Leeuw (een chique restaurant) helemaal besmeurt met zeep uit de zeep dispensers die daar stonden. Ook hadden we de kranen laten overlopen zodat alles lekker glad werd :D Dus wij glijden door die wc op onze schoenen als echte kleine bazen!

Uiteindelijk kwam er een medewerker van het restaurant achter en moesten we alles weer schoonmaken (droog maken).

[ Bericht 0% gewijzigd door jepperdeprep op 09-05-2012 14:48:56 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:49:07 #15
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_111296997
Anti-climax dit. Ik associeerde het met iets seksueel gerelateerds.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_111298502
wel erg Tell Sell :9

"voorheen lapte ik de ramen altijd met een uitje door het water. Maar sinds ik DE GROTE SUPERSOPGIDS heb gelezen, is schoonmaken zo gepiept!"

:9
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:22:30 #17
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_111326883
Schoonmaaktips heb ik nog nooit gekregen, terwijl ik nu zo'n 5 jaar op mezelf woon. Overal modder ik maar aan om het schoon of netjes te krijgen.
Ik heb een badkamer van ongeveer 4 vierkante meter en ben minstens 2 uur bezig om het schoon te maken (en zo vies het nou ook weer niet). Volgens mij moet dat efficiënter kunnen!

Help mij beter te worden!

Please, please, please :D
XBox gamertag:NLGoliath
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 20:11:59 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111504783
Nog één dag om in te zenden *O*
pi_111534653
Ik wil ook heel graag leren supersoppen. ;(
Kies mij!
pi_111534743
Ik heb nog 1 blunder in mijn geheugen gevonden. :@
Ik heb alle plexiglas ramen van mijn zus haar boot met een schuursponsje schoongemaakt. Alle ramen zaten onder de krassen :'(
  PR/Manusje van alles maandag 14 mei 2012 @ 20:12:11 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_111547961
de termijn om in te sturen is voorbij! 8-) aanstaande woensdag zijn de winnaars bekend!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 19:27:38 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111636295
En de winnaars zijn.....

• wel.o.k.
• KwadeAfdronk
• Rick_dB
• Wootism
• Goliath_82

Van harte! *O*

Ik neem via PM contact met jullie op voor de verdere afwikkeling
pi_111642125
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:27 schreef senesta het volgende:
En de winnaars zijn.....

• wel.o.k.
• KwadeAfdronk
• Rick_dB
• Wootism
• Goliath_82

Van harte! *O*

Cool! :D
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:36:58 #24
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_111645268
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:27 schreef senesta het volgende:
En de winnaars zijn.....

• wel.o.k.
• KwadeAfdronk
• Rick_dB
• Wootism
• Goliath_82

Van harte! *O*

:D *O*
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
pi_111645837
lolwat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')