abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138505587
Ik heb vandaag allerlei nieuw schoonmaakmateriaal gekocht, heb het weer helemaal te pakken.

Ik had een tip gelezen om allesreiniger met water in een plantenspuit te doen. Werkt echt heerlijk! Plantenspuit, doekje erover, klaar. Heb gelijk zin om het hele huis te doen.
Ik ga morgen de hele keuken schoonmaken, opruimen, uitmesten, herorganiseren. :)
pi_138543836
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:37 schreef Jula123 het volgende:
Ik heb vandaag allerlei nieuw schoonmaakmateriaal gekocht, heb het weer helemaal te pakken.

Ik had een tip gelezen om allesreiniger met water in een plantenspuit te doen. Werkt echt heerlijk! Plantenspuit, doekje erover, klaar. Heb gelijk zin om het hele huis te doen.
Ik ga morgen de hele keuken schoonmaken, opruimen, uitmesten, herorganiseren. :)
Ik gebruik daar vaak glassex voor werkt ook goed :)
Worry is a misuse of imagination
  zondag 6 april 2014 @ 19:47:40 #159
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138581716
Heb een hele lading wasgoed opgevouwen. Wassen en ophangen is het probleem niet, opvouwen ben ik wat minder enthousiast over... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138583055
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heb een hele lading wasgoed opgevouwen. Wassen en ophangen is het probleem niet, opvouwen ben ik wat minder enthousiast over... :P
Ik vouw het op het rek op, scheelt erg veel.
  zondag 6 april 2014 @ 21:06:58 #161
12913 GreatWhiteSilence
pi_138586684
Lastig als je een droogmolen gebruikt. ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138595748
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hmm, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen... Wassen en te drogen hangen is inderdaad het probleem niet....

* Hitomi kijkt naar enorme stapel gewassen was. :@
  maandag 7 april 2014 @ 07:51:02 #163
12913 GreatWhiteSilence
pi_138600680
Kom je er meteen achter dat je toch teveel (oude) kleding in de kast hebt, en dat het tijd is om te declutteren. Dat was bij ons in ieder geval zo, het paste niet meer in de kast... :@
  Admin dinsdag 8 april 2014 @ 15:21:31 #164
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138652045
Oh joepie, het bestaat nog ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_138655780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:21 schreef yvonne het volgende:
Oh joepie, het bestaat nog ^O^
*O* wat leuk!

Ik heb een tijdje geleden het FlyLady boek gescored bij de plaatselijke kringloopwinkel _O- Kon het echt niet laten liggen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138656529
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Lastig als je een droogmolen gebruikt. ;)
Ja of op een schone hoge tafel. Niet ongevouwen de wasmand in laten gaan :P of je zet er een rek naast en terwijl je het er afhaalt is het al voor de helft gebouwen en bijna klaar.

Wat ook scheelt:
1. Je kleding uitslaan, goed om keren en heel netjes op het rek hangen (geen knijpers gebruiken)
2. Het over 2 rekjes heen hangen ipv 1
a. Je hebt niet die lelijke lijntjes in je kleding
b. Het is veeel sneller droog
pi_138656547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*O* wat leuk!

Ik heb een tijdje geleden het FlyLady boek gescored bij de plaatselijke kringloopwinkel _O- Kon het echt niet laten liggen.
Is er een boek van O+?? Die wil ik!!!!
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:21:16 #168
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_138656687
Oeh dat wist ik ook niet :D
pi_138656911
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:18 schreef Probability het volgende:

Is er een boek van O+?? Die wil ik!!!!
:Y

Het is wel een beetje chaotisch qua inhoud, maar dat is de website ook :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:04:38 #170
12913 GreatWhiteSilence
pi_138660248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja of op een schone hoge tafel. Niet ongevouwen de wasmand in laten gaan :P of je zet er een rek naast en terwijl je het er afhaalt is het al voor de helft gebouwen en bijna klaar.

Wat ook scheelt:
1. Je kleding uitslaan, goed om keren en heel netjes op het rek hangen (geen knijpers gebruiken)
2. Het over 2 rekjes heen hangen ipv 1
a. Je hebt niet die lelijke lijntjes in je kleding
b. Het is veeel sneller droog
Die lijntjes geef ik niet zo om, bovendien heb ik daar bijna nooit last van. En als het aan de droogmolen hangt moet ik het wel ongevouwen in de wasmand doen, want ik vouw het in de keuken op, dus dan moet ik iedere keer heen en weer lopen om dat voor elkaar te krijgen... :P

Ik moet dus gewoon wat routine/discipline ontwikkelen. ;)

Vandaag nog niet veel gedaan trouwens, want ik was de hele dag weg.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:42:31 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_138739965
Vandaag de was weer opgevouwen, morgen hopelijk serieus aan het declutteren: oude schoenen weg, oude kleding weg, hopelijk nog wat dingen op marktplaats zetten etc. In de toekomst willen we de zolder leeg hebben en verbouwen, dus die moet leeg. Nu is het vooral nog opslagruimte...
  maandag 9 juni 2014 @ 08:30:01 #172
12913 GreatWhiteSilence
pi_140861554
Nog leven hier? Het gaat hier steeds beter, we hebben oude kasten ingeruild voor nieuwe met die veel praktischer zijn en dat scheelt ook. Nog even en we zijn aan de zolder toe, de grootste hot spot van het gemiddelde huis. Als dat aangepakt is, kunnen we van de zolder weer een of twee kamers (laten) maken, een mooi einddoel. :)
  maandag 9 juni 2014 @ 10:55:29 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140863568
Ik heb veel baat bij de app. Dat helpt me 'herinneren' inmiddels is ons huis zo goed als clutter vrij :o (ik ben dan ook al wel een jaar of wat met wisselende inspanning bezig) vandaag homeblessingday. De bedden zijn al schoon en veel van de rest. Alleen de prullenbakken nog. :D en zo prettig dat t aan de kant is dan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_140879979
Oh, dit zou ik eigenlijk moeten doen.

Eigenlijk.
Ja doei.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:06:29 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140880077
Het is voor mij (en de mannen hier) nu al zo gewoon dat iedereen z'n beddegoed al afhaalt enzo. Dat scheelt. Vaak om 6 uur de eerste was er al in. :') dat voelt goed en sneu tegelijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_140880269
De was is hier het enige wat gewoon prima gaat. Maar dat is dan ook het enige. Lang leve twee hardlopers die toch wel zo'n 3 á 4 keer per week hardlopen en niet in stinkende kleren willen lopen! :P
Ja doei.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:12:03 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140880407
Haha, ja dat scheelt. Ik was elke dag. Want 5 personen waarvan twee pubers. Dus ja, dat is ook altijd bij.
Maar wel met dank aan flylady.
pi_140906780
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb veel baat bij de app. Dat helpt me 'herinneren' inmiddels is ons huis zo goed als clutter vrij :o (ik ben dan ook al wel een jaar of wat met wisselende inspanning bezig) vandaag homeblessingday. De bedden zijn al schoon en veel van de rest. Alleen de prullenbakken nog. :D en zo prettig dat t aan de kant is dan.
is er een app! :o O+

Die moet ik in mn nieuwe huis :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_140910111
App geīnstalleerd. Wat een goed topic voor mij :)
Met een meidenkwartet
pi_140910140
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Haha, ja dat scheelt. Ik was elke dag. Want 5 personen waarvan twee pubers. Dus ja, dat is ook altijd bij.
Maar wel met dank aan flylady.
Was bijhouden lukt hier ook. Alleen voordat het in de goede kast ligt...
Met een meidenkwartet
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:54:45 #181
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140911080
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

is er een app! :o O+

Die moet ik in mn nieuwe huis :Y
niet teveel van voorstellen. Het is geen officiele. Maar wel net genoeg om niet zo'n hele map achter je aan te hoeven slepen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:43:49 #182
12913 GreatWhiteSilence
pi_140923151
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Was bijhouden lukt hier ook. Alleen voordat het in de goede kast ligt...
Herkenbaar. Wassen, ophangen, afhalen geen probleem, maar opvouwen en opbergen... ;(
pi_140924238
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wassen, ophangen, afhalen geen probleem, maar opvouwen en opbergen... ;(
Ik probeer nu meteen bij het vouwen te sorteren. Ik heb nu een mand per kind. Dat helpt al een beetje.
Maar dan heb ik weer spullen die te klein zijn bij de ene en te groot voor de ander. Een dat moet dan weer in een aparte bak. En zo blijf ik bezig.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:41:47 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140925417
Ik ben eens door een anti-procrastinationday ofzo of een andere keer 5 minuten challenge achter gekomen dat een was opvouwen helemaal niet veel tijd kost :@ :o

Sinds die tijd doe ik het altijd meteen. De ergernis en de 'druk' van een volle wasmand weegt niet op tegen die paar minuten.
  woensdag 11 juni 2014 @ 07:21:55 #185
12913 GreatWhiteSilence
pi_140943984
Ik word gewoon vaak onderbroken in het opvouwen van de kleding. (Ik heb twee kinderen, eentje van twee en eentje van vijf). En dan duurt het wel lang, zeker als die van twee het leuk vind de boel op de grond te mikken. Krijgt hij niet vaak de kans voor, maar toch... :P

Met het wassen zelf ben ik trouwens vrij makkelijk: ik mik alles bij elkaar en alles gaat op dertig graden. (Wit, bont, zwart? Nah....) Behalve handdoeken en keukenwas (beide 60), en het beddengoed doe ik ook apart zodat niet alle was in de slopen verdwijnt.
pi_140947293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 07:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met het wassen zelf ben ik trouwens vrij makkelijk: ik mik alles bij elkaar en alles gaat op dertig graden. (Wit, bont, zwart? Nah....) Behalve handdoeken en keukenwas (beide 60), en het beddengoed doe ik ook apart zodat niet alle was in de slopen verdwijnt.
Oh ja, dat doe ik ook O+

En ons beddengoed heeft drukknoopjes aan de onderkant _O_ dus die dichtdoen en niets verdwijnt meer *O*
Ja doei.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:48:15 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140952936
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
waar vind ik die app! Die moet ik ook hebben :D In de apple store kan ik 'm niet vinden!
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:12:40 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_140953657
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

waar vind ik die app! Die moet ik ook hebben :D In de apple store kan ik 'm niet vinden!
oi, ik heb m van android. Daar heet ie Flyhelper. En stel je nou niet teveel voor van die app. Het is net niks. Maar daardoor net handig. (Een to do functie zou nog handiger zijn. En de zones per keer met afstreephokjes. Een mens mag dromen niet waar. :P)
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:31:59 #189
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_140988237
Ik heb me opnieuw ingeschreven voor Flylady, maar ik weet ook weer wat me er zo aan tegenstond. Dertien emails in een middag, wtf? 8)7
Maar goed, ik zit sinds september met een burn out thuis en het huishouden was eh, mijn laatste prioriteit. Nu gaat het steeds een beetje beter en wil ik een schoon huis *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_140988317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:31 schreef Muck het volgende:
Ik heb me opnieuw ingeschreven voor Flylady, maar ik weet ook weer wat me er zo aan tegenstond. Dertien emails in een middag, wtf? 8)7
Maar goed, ik zit sinds september met een burn out thuis en het huishouden was eh, mijn laatste prioriteit. Nu gaat het steeds een beetje beter en wil ik een schoon huis *O*
Zijn ze ook nog op van die Amerikaanse tijden? Dat je om 4 uur 's nachts krijgt dat je op tijd naar bed moet en zo? :D
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:39:46 #191
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_140988529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zijn ze ook nog op van die Amerikaanse tijden? Dat je om 4 uur 's nachts krijgt dat je op tijd naar bed moet en zo? :D
Ja :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:39:30 #192
12913 GreatWhiteSilence
pi_140990679
Je hebt toch ook een Nederlandse versie op Yahoo? Geen idee of die nog actief is. Ik hou mezelf gewoon zoveel mogelijk aan mijn zelf samengestelde lijstje in de app en de rest komt er vanzelf bij. Als ik bezig ben zie ik vaak nog wel iets wat gedaan kan worden. Kleine klusjes, stukje bij beetje wordt alles netter. Babysteps! *O*
pi_143512524
*schopje!*

Ik was op zoek naar wat schoonmaaktips en kwam uit op deze topic reeks en heb hem ook helemaal doorgelezen. Grappig om te zien dat ik al wat dingen deed volgens het Flylady principe.

Ik zag dat een aantal users worstelen met strijkwerk dat blijft liggen en daar heb ik een tip voor; als mijn was droog is vouw ik het zo strak mogelijk op en leg ik het bij voorkeur onderop de stapel in de kast. Ik leg altijd mijn kleren de avond tevoren klaar. Vaak heb ik dan geluk dat mijn kleren door het strakke vouwen en onderop de stapel kreukloos uit de kast komen en zo niet; dan hoef ik maar één of hooguit twee stuks te strijken.

Ik hang onze was zo strak mogelijk op en bij aankoop van kleding kies ik bij voorkeur al stoffen die minder snel kreuken. Theedoeken vouw ik bij voorkeur warm uit de droger op, zodat ik ik er nog goed de kreukjes uit kan wrijven en voor broeken heb ik een wasrek dat hangt in het trapgat naar de zolder zodat ik de pijpen bij het ophangen goed strak kan trekken en de ergste kreuken eruit kan trekken.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan mijn tips. Ook al kost het ophangen een paar minuutjes meer, ik hoef soms maanden mijn strijkplank niet tevoorschijn te halen *O* .
pi_143608792
HOP! Ik ben maar weer eens begonnen :7 Per gister. :P Lekker elke dag mn sink shinen en het flight plan iig volgen, kijken hoe lang ik het nu vol houd :+
pi_143609937
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:00 schreef tombolafan het volgende:
HOP! Ik ben maar weer eens begonnen :7 Per gister. :P Lekker elke dag mn sink shinen en het flight plan iig volgen, kijken hoe lang ik het nu vol houd :+
Valsspeler!

Met een kakelvers nieuw huis is je sink makkelijk te shinen. :7

Ik moet nog steeds beginnen te flyladien. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143610097
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Valsspeler!

Met een kakelvers nieuw huis is je sink makkelijk te shinen. :7

Ik moet nog steeds beginnen te flyladien. :')
Ja nou ik loop evengoed kilometers achter op het schema _O-

Maar ik wil het nu echt en fanatiek gaan doen :Y
pi_143610668
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Good for you! *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 augustus 2014 @ 07:22:21 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_143618737
Mijn sink shinen doe ik tegenwoordig trouw. Nu de rest nog... :P
pi_143749278
Zo. Control Journal (niet zo vreselijk overdreven uitgebreid als t origineel) bijna af, maandag gaat t echt beginnen voor mij *O*
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:48:14 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143763934
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

you are not behind. ;) denk aan de babysteps.

Toen ik me daar (eindelijk) aan ging houden ging het stukken beter. En nu is het eigenlijk meer regel dan uitzondering dat ik om 8 uur 'sochtends met een schone badkamer (swish and swipe) opgeruimde bovenverdieping met opgemaakte bedden een was in de machine en een uitgeruimde vaatwasser ben.

En dat is wel fijn hoor. :@ daardoor heb ik meer tijd om eens een kamer wat grondiger te doen enzo. Dat moet ik nog wat trouwer doen geef ik toe. :P
pi_143777676
Oh zeker, ik weet dat ik niet in een klap bij ben :Y

Ik krijg alleen 2 babysteps per dag per mail _O- vandaag 5 en 20 ofzo :P

Maar goed, de flight plans ga ik ook zo goed mogelijk volgen dan komt t goed O+
pi_143826820
Yessss dag 1 is af *O*

Nu nog even de taken van morgen doen want morgen ben ik te laat thuis om ze te doen :')
pi_143827023
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:14 schreef tombolafan het volgende:
Yessss dag 1 is af *O*

Nu nog even de taken van morgen doen want morgen ben ik te laat thuis om ze te doen :')
Voorkruiper :D o|O

Ik heb vandaag mijn keukenkastjes uitgesopt! *O* Uit mezelf *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143827118
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voorkruiper :D o|O

Ik heb vandaag mijn keukenkastjes uitgesopt! *O* Uit mezelf *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
whahahahahahaha _O- O+

Ik ben blij want alles achter elkaar viel me super mee qua tijd :Y

En dat terwijl ik er altijd tegenaan loop te hikken :+

Die dagtaken zijn wel goed voor mij *G*
pi_143838523
Ik ben mijn sinks aan het shinen! :D
pi_143838558
Wat zijn jullie goed bezig!
Met een meidenkwartet
pi_143840334
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:30 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben mijn sinks aan het shinen! :D
mijn sink shinede (sheen? :@ ) en mn dinsdagtaak was af toen ik mn bed in rolde *O*
pi_143841668
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

mijn sink shinede (sheen? :@ ) en mn dinsdagtaak was af toen ik mn bed in rolde *O*
*O*

Mijn sinks shinen nu ook! *O* O+ *O*
pi_143843266
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

*O*

Mijn sinks shinen nu ook! *O* O+ *O*
heerlijk he :D
pi_143843355
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

heerlijk he :D
Ik wil nooit meer afwassen of een glaasje water pakken :@
pi_143843386
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik wil nooit meer afwassen of een glaasje water pakken :@
dat heb ik ook altijd erna ja _O- tijd voor de vaatwasser :+
pi_143847391
Ik ga ook meedoen woei :D
pi_143847602
Jeeeeej een clubje *O*
pi_143847647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:58 schreef tombolafan het volgende:
Jeeeeej een clubje *O*
Is er ergens een overzicht (ik ben bang dat ik anders uren op de site ga lezen ipv schoonmaken :D)
pi_143848524
Niet echt, ik vind de site super onhandig en onoverzichtelijk en overdreven :+

Ik ben begonnen bij de babysteps, grootste deel eens doorgenomen en t controljournal gemaakt (ernstig uitgedund want cadeau-ideeen-voor-geliefden-secties enzo ben ik niet van) en aangepast op wat ik welke dagen kan doen. En ik wil (uiteindelijk) de maand/week punten gaan volgen :Y
pi_143920742
Nieuwbakken flyladie meld. :)

Ik ben geen ster in het huishouden en ons huis stikt van de rommel verzamel plekjes (en het hebben van 2 kinderen helpt daar niet aan mee. :N )

Ik maak wel een beetje mijn eigen schema's aan de hand van wat er opgegeven wordt en de 15 minute declutter momenten duren hier nooit 15 minuten vanwege de (nu nog) bergen rommel maar er zit vooruitgang in en dat is toch wel heel fijn. *O*
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:42:08 #217
12913 GreatWhiteSilence
pi_143926609
Control journal heb ik niet, ik hou het een beetje bij met een appje op mijn foon. Ik heb ook twee kinderen (5 en 2 jaar) en zo'n ding zou op den duur wel eens te grazen worden genomen... :P
pi_144056152
Oh nou mijn control journal is een kleine (17-rings?) multomap met schema's en schrijfblaadjes erin (voor boodschappenlijstjes enzo). En die dingen kan je hoog leggen voor kinderen he :+

Deze week weer combinatiedag, morgen ook de klussen van vandaag doen want vanavond druk :7 maar verder heb ik alles vorige week gered *O*

Heerlijk :Y ook dat de weekenden erdoor 'vrij' zijn O+
pi_144056973
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 11:41 schreef tombolafan het volgende:
Oh nou mijn control journal is een kleine (17-rings?) multomap met schema's en schrijfblaadjes erin (voor boodschappenlijstjes enzo). En die dingen kan je hoog leggen voor kinderen he :+

Deze week weer combinatiedag, morgen ook de klussen van vandaag doen want vanavond druk :7 maar verder heb ik alles vorige week gered *O*

Heerlijk :Y ook dat de weekenden erdoor 'vrij' zijn O+
Haha, ik las het alsof je 17 multomappen had met journals en planningen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 07:26:42 #220
12913 GreatWhiteSilence
pi_144089025
Mijn kinderen weten al tijden dat je op stoelen kunt gaan staan om dingen te pakken die buiten bereik liggen. :P Bovendien, ik wil dat schema gewoon iedere dag automatisch doen en niet uit een boekje oplepelen. Misschien waag ik me er eens aan als de schema's gedeeld moeten worden, als de kinderen ouder zijn en mee kunnen helpen.
pi_144097963
Oh ik ga ook mee doen O+

Het is echt een war boel hier, en automatisch ook in mijn hoofd dan :@ weet soms niet meer waar te beginnen :') en lijkt me fijn om lijstjes te hebben per dag en vooral dat weekenden vrijer worden O+

Vanavond even aanmelden voor e-mail dinges :)
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_144102842
Mijn echtgenoot is ook aangestoken door het virus. Veel fijner om met zijn 2-en dingen uit te zoeken en op te ruimen alleen is onze kliko op dit moment even te klein voor alle weggegooide zooi. :')

Sinds vandaag is het aanrecht troep vrij. We hebben al geen grote keuken dus meer werkruimte is fijn. *O*

Ik merk alleen dat de babysteps e-mails me even niet hard genoeg gaan qua taken maar het is ook wel weer fijn dat je dan even niet zo veel hoeft als je een keer een off day hebt en niet aan een hoekje opruimen toe komt.

Je kunt je trouwens ook aanmelden op Facebook hč. Daar komen dan ook taakjes voorbij, al zijn die door het tijdsverschil niet altijd op een even handig tijdstip.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_144103427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:58 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn echtgenoot is ook aangestoken door het virus. Veel fijner om met zijn 2-en dingen uit te zoeken en op te ruimen alleen is onze kliko op dit moment even te klein voor alle weggegooide zooi. :')

Sinds vandaag is het aanrecht troep vrij. We hebben al geen grote keuken dus meer werkruimte is fijn. *O*

Ik merk alleen dat de babysteps e-mails me even niet hard genoeg gaan qua taken maar het is ook wel weer fijn dat je dan even niet zo veel hoeft als je een keer een off day hebt en niet aan een hoekje opruimen toe komt.

Je kunt je trouwens ook aanmelden op Facebook hč. Daar komen dan ook taakjes voorbij, al zijn die door het tijdsverschil niet altijd op een even handig tijdstip.
Ohhh dat is handig zo samen :D Ik vind dat altijd zo'n heerlijk gevoel als je zoveel troep weggooit, wij zijn vorig jaar verhuisd en van meeste vroeg ik me echt af waarom we het uberhaubt niet hebben achtergelaten in oude huis :') Maar ik heb 2 maanden terug ook 3/4 zakken vol weggegooid O+

Ja ik had dat op FB ook gezien inderdaad maar ook heb ik soms het idee dat ik niet alles zie etc. Ik denk dat e-mail dan toch iets gemakkelijker is, ik ben benieuwd :)
pi_144103841
Mijn wederhelft kan alleen minder goed afscheid nemen van dingen dus vaak loop ik zijn opgeruimde hoekje nog even na om daarvan alsnog de helft weg te gooien. O-)
pi_144104730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:29 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn wederhelft kan alleen minder goed afscheid nemen van dingen dus vaak loop ik zijn opgeruimde hoekje nog even na om daarvan alsnog de helft weg te gooien. O-)
Haha en uiteindelijk mist hij het zeker ook niet..

Mijn vriend is heeeel moeilijk met dingen weggooien, denkt dat ie alles zal missen terwijl ik regel in mijn hoofd vast hou, heb ik het afgelopen jaar (of zelfs jaren) gebruikt/gedragen/nodig gehad etc, zo nee, weg ermee :P
pi_144105377
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn kinderen weten al tijden dat je op stoelen kunt gaan staan om dingen te pakken die buiten bereik liggen. :P Bovendien, ik wil dat schema gewoon iedere dag automatisch doen en niet uit een boekje oplepelen. Misschien waag ik me er eens aan als de schema's gedeeld moeten worden, als de kinderen ouder zijn en mee kunnen helpen.
gewoon opvoeden die hap B-)
En ik wil ooit t automatisch doen maar nu raak ik geheid in de war met wat ik moet doen/wat gedaan moet dus control journal FTW *O*

Babysteps gaan mij ook te langzaam, flight plans wil ik over een maandje ofzo wel ook gaan volgen :Y
pi_144105391
Weggooien kan ik zelf juist niet, heul onpraktisch ;(
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:07:10 #228
12913 GreatWhiteSilence
pi_144107248
Ik maak mijn eigen babysteps, ik heb de voor mij belangrijkste zaken onder handen genomen, en er komt steeds meer bij. De gootsteen/keuken, de wc's, de was. Alleen aan dat opvouwen moet ik blijven werken... :P De rest doe ik wel, afstoffen bijvoorbeeld, maar daar zit nu nog veel minder routine in.
pi_144115925
Hoi ik kom ook maar eens meedoen :+ Vorige week al een begin gemaakt met het uitmesten van mn slaapkamer, dus nu maar eens verder met schema van FlyLady.
Hier vooral veeeeeel geclutter dus ik ga gelijk aan de slag met het de-clutteren. De app staat al op mn telefoon en die babysteps, tsja. Ik heb al wat dagelijkse routine, alleen het grote geheel lukt nooit echt.
Dus ik heb net mn sink staan shinen met bleek, soda, dasty ramenspul en rvspoetsspul en tussendoor een kwartier besteed aan het kastje in de hal, 2 van de 3 laden opgeruimd. Ik heb ineens een lade met opgevouwen sjaals en handschoenen O+. Morgen la #3, gereedschap e.d. :+
pi_144116034
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:39 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi ik kom ook maar eens meedoen :+ Vorige week al een begin gemaakt met het uitmesten van mn slaapkamer, dus nu maar eens verder met schema van FlyLady.
Hier vooral veeeeeel geclutter dus ik ga gelijk aan de slag met het de-clutteren. De app staat al op mn telefoon en die babysteps, tsja. Ik heb al wat dagelijkse routine, alleen het grote geheel lukt nooit echt.
Dus ik heb net mn sink staan shinen met bleek, soda, dasty ramenspul en rvspoetsspul en tussendoor een kwartier besteed aan het kastje in de hal, 2 van de 3 laden opgeruimd. Ik heb ineens een lade met opgevouwen sjaals en handschoenen O+. Morgen la #3, gereedschap e.d. :+
Goed bezig!

en er is een APP?? ik wil O+
pi_144116129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:41 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Goed bezig!

en er is een APP?? ik wil O+
Ja. Moet hem nog even beetje uitzoeken maar het zijn echt je dagelijkse checklists, flightplan zones etc. Je kunt dingen verwijderen/toevoegen, dat is wel heel prettig.

En sink #2 moet nog gaan shinen maar daar heb ik geen stop voor. Van het weekend maar eens een stop regelen dus :7

[ Bericht 12% gewijzigd door douche-eendje op 02-09-2014 21:53:44 ]
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:06:43 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_144236063
Te horen krijgen van je moeder dat het er mooi opgeruimd uit ziet. EINDELIJK *O* , dat heb ik in jaren niet gehoord... :P
pi_144243340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Te horen krijgen van je moeder dat het er mooi opgeruimd uit ziet. EINDELIJK *O* , dat heb ik in jaren niet gehoord... :P
Dat zijn altijd leuke opstekers inderdaad. *O*
  zondag 7 september 2014 @ 13:56:15 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_144270230
En mijn ochtendroutine neemt steeds vastere vormen aan (en wordt ook nog steeds uitgebreid). Nu de rest van de dag nog, vooral de menuplanning voor de avond is nog een hoofdbreker...
pi_144282811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hihi, dat is ook wel een compliment ja :D

Mijn eerste week met flylady is achter de rug... en indrukwekkend wat je in een korte tijd al kunt doen.

- Het kastje in de hal is ontdaan van alle rommel en is netjes ingedeeld. De bovenkant is compleet schoongemaakt.
- Kapstok opgeruimd, de dagelijkse tassen zijn uitgemest en uitgezocht.
- Schoenenrek opgeruimd
- Plastic tassen e.d. naar de berging verkast
- Ramen gelapt
- Afgestoft & gepoetst (incl bovenlichtjes, lichtknopjes, intercom-systeem)
- Stofzuigen, dweilen.
Nu dus echt een kwestie van bijhouden (troep > gelijk opruimen!), de zone-week wat uitgebreidere schoonmaak etc.

Zondag is volgens haar een schoonmaakvrije dag maar de konijnen moeten ook wel eens een schoon hok :P Dus dat heb ik vandaag gedaan en gelijk de rest van het huis weer eens de stofzuiger doorheen gehaald en daarna ook maar gelijk de dweil. Wasje opgevouwen, nieuwe zit nu in de wasmachine en kan zo op het rek om te drogen.

Komende week staat de keuken op haar agenda. Dat is ook wel nodig ja :') Ik baal wel een beetje van de idiote hoeveelheid glas in mn woning, ik ben zoveeeel tijd kwijt aan ramen lappen. Leuk hoor, al dat licht maar ramen lappen :r
  maandag 8 september 2014 @ 15:40:27 #236
12913 GreatWhiteSilence
pi_144314061
Ik doe de ramen ook op een simpele manier: plantenspuit met allesreiniger + water en spuiten maar. Doekje + goed boenen tot alle strepen (duurt niet zo heel lang) weg zijn en klaar is GWS. *O*
  maandag 8 september 2014 @ 15:53:11 #237
12913 GreatWhiteSilence
pi_144314548
Ow, op die manier ben je nog een stuk zuiniger ook, goed voor het milieu en de portemonnee. ;)
pi_144314686
Jemako doeken voor de ramen hier :@
pi_144316762
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik doe de ramen ook op een simpele manier: plantenspuit met allesreiniger + water en spuiten maar. Doekje + goed boenen tot alle strepen (duurt niet zo heel lang) weg zijn en klaar is GWS. *O*
Doe ik ook hoor, of met Dasty oppervlaktenreiniger-shizzle. Die heb ik nu gebruikt, als de fles leeg is heb ik er weer een voor een allesreinigersopje. Maar ik heb echt VEEL ramen, tussen keuken en hal is glas, woonkamer/slaapkamer-muur bestaat voor 2/3 uit glas etc. En nu is het nogal vies :+

Vandaag deed ik zoals FlyLady op de planning had staan, de gootsteenkastjes waarin je de schoonmaakspullen bewaart opgeruimd. Omdat ik vandaag niet hoef te werken op werk heb ik ook de tijd genomen om mn ramen te lappen in de keuken, zowel tussenramen als ramen naar buiten. Zie spoiler *)

SPOILER
  woensdag 10 september 2014 @ 07:46:37 #240
12913 GreatWhiteSilence
pi_144379737
Ziet er goed uit! Herinnert mij eraan dat ik dat ook nog moet doen... ;(
pi_144384595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 07:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ziet er goed uit! Herinnert mij eraan dat ik dat ook nog moet doen... ;(
Ik heb gisteren alle deuren (en bijbehorende ramen en kozijnen) op de benedenverdieping schoon gemaakt. Dan ben ik stiekem toch wel blij met mijn Kärcher ramenlapper hoor. O-) (moederdag cadeautje van mijn meneer)

En de deurtjes van de bovenkastjes van de keuken zijn weer vetvrij. *O*
pi_144384746
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2014 16:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Doe ik ook hoor, of met Dasty oppervlaktenreiniger-shizzle. Die heb ik nu gebruikt, als de fles leeg is heb ik er weer een voor een allesreinigersopje. Maar ik heb echt VEEL ramen, tussen keuken en hal is glas, woonkamer/slaapkamer-muur bestaat voor 2/3 uit glas etc. En nu is het nogal vies :+

Vandaag deed ik zoals FlyLady op de planning had staan, de gootsteenkastjes waarin je de schoonmaakspullen bewaart opgeruimd. Omdat ik vandaag niet hoef te werken op werk heb ik ook de tijd genomen om mn ramen te lappen in de keuken, zowel tussenramen als ramen naar buiten. Zie spoiler *)

SPOILER
Dan zag ik jouw post voorbij komen op fb ;-)
pi_144387146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:17 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Dan zag ik jouw post voorbij komen op fb ;-)
Klopt :+ fb is mobiel wat makkelijker dan fok.
  woensdag 10 september 2014 @ 19:33:29 #244
12913 GreatWhiteSilence
pi_144397890
Mijn ramen blinken ook weer, hopelijk blijven ze nog een tijdje schoon. Ik moet alleen nog wel de bovenverdieping doen, maar daar heb ik hulp bij nodig. In mijn uppie met een zware trap slepen zie ik niet zitten... :P
pi_144398246
Logeerkamer en garage uitgepuind! *O*
Auto vol zooi naar de milieustraat gebracht. 8-)

Ik zie het verschil nog niet echt :') Waarschijnlijk moeten daarvoor eerst de tig dozen oud papier weg en moet ik een rommelmarkt zoeken om de vier kratten vol zut en tassen vol boeken te verkopen.
pi_144400842
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn ramen blinken ook weer, hopelijk blijven ze nog een tijdje schoon. Ik moet alleen nog wel de bovenverdieping doen, maar daar heb ik hulp bij nodig. In mijn uppie met een zware trap slepen zie ik niet zitten... :P
Ik moet de buitenboel láten doen, iig van de woon en slaapkamer -O- 3 hoog, het is zelf onmogelijk en de verhuurder regelt niks. Fijn :').
Net 2 keukenkastjes en de besteklade uitgemest en zoveel ruimte en orde weer. Gisteren moest het bakjes/potjesopslagkastje volgens Flylady. De lege potten die ik tegenkwam zijn nu dus in gebruik als voorraadpotten.

Voor morgen nog 2 keukenkastjes op de planning maar daar staan borden/glazen in, dus daar verwacht ik niet al te lang mee bezig te zijn. Dus nog even bovenop de kasten schoonmaken. Voor vrijdag heb ik ook koelkast&vriezer toegevoegd aan mn planning en dan stofzuigen/dweilen :s)
pi_144418881
Bij mij blijft die was maar terug komen :')!
pi_144419582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:25 schreef Probability het volgende:
Bij mij blijft die was maar terug komen :')!
Net zoals de afwas. Stof. Konijnenkeutels. Viezigheid op de ramen. Vuilnis.

Meh -O-
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:45:04 #249
12913 GreatWhiteSilence
pi_144453571
Ik ben bezig met het schrobben van de douchecabine. Die zat al vijf jaar lang onder de kalkaanslag. Ik dacht eerst dat het een hopeloze zaak was (ik ben al eens eerder begonnen), maar met veel schoonmaakmiddel, poetsen, schoonmaakmiddel, boenen, nog meer schoonmaakmiddel en schrobben lijkt hij toch wel schoon(er) te worden. *O*
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:11:15 #250
12913 GreatWhiteSilence
pi_144456009
Douche-eendje, volgens mij is de verhuurder is verantwoordelijk voor de bewassing van onbereikbare ramen. Misschien eens dreigen met het inhuren van schoonmakers en het opsturen van de rekening naar de verhuurder? O-) Of ga eens naar het juridisch loket, misschien weten zij beter hoe te handelen.
pi_144473343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Douche-eendje, volgens mij is de verhuurder is verantwoordelijk voor de bewassing van onbereikbare ramen. Misschien eens dreigen met het inhuren van schoonmakers en het opsturen van de rekening naar de verhuurder? O-) Of ga eens naar het juridisch loket, misschien weten zij beter hoe te handelen.
Dat zou wel een leuke zijn aangezien ze mij en andere buren ook verantwoordelijk houden voor de rommel die de junk onder ons veroorzaakt ja. Maar uiteindelijk zullen die kosten toch wel weer aan ons doorberekend worden.
Maar we hebben nu een leefbaarheidsconsulent :') die ik vast wel met zulke dingen lastig kan vallen aangezien zij mij ook lastig valt met de staat van het trappenhuis. Hehe.

Ik heb vandaag een dagje flylady geskipt. Morgenochtend doe ik het restantje keuken nog even (koelkast, vriezer, stofzuigen en dweilen) en bij gebrek aan tijd maandag even een WHBH op zaterdagochtend.
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:10:25 #252
12913 GreatWhiteSilence
pi_144483846
Kosten van schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes zijn inderdaad voor de huurders en dat wordt uiteindelijk via de servicekosten doorberekend.

Beetje FlyLady: ik heb nu ook een routine voor huidverzorging. Wassen, smeren etc. Doe het net en paar dagen en mijn huid knapt er nu al van op. *O*
pi_144497739
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kosten van schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes zijn inderdaad voor de huurders en dat wordt uiteindelijk via de servicekosten doorberekend.

Beetje FlyLady: ik heb nu ook een routine voor huidverzorging. Wassen, smeren etc. Doe het net en paar dagen en mijn huid knapt er nu al van op. *O*
Klopt, alleen is het hier 1 specifiek persoon die nogal vervelende rommel veroorzaakt en het niet opruimt waarvoor wij dus kunnen kiezen > wij opruimen of meer moeten betalen. En dat is niet tof. Maar ach, daar is dit topic niet voor.

Ik heb vandaag dus mijn eerste WHBH gedaan. Bed verschoond, afgestofd, stofzuiger, dweil, vuilnisbakken. Binnen een uur klaar *) Ik merk nu ook al langzaam verschil in huis hier, iig in de hal en keuken. Schoner en opgeruimder!
  zondag 14 september 2014 @ 10:01:06 #254
12913 GreatWhiteSilence
pi_144508762
Dat je langzaam aan een steeds groter deel van het huis opgeruimder ziet worden werkt motiverend. :Y

Ik heb geen WHBH, ik doe iedere dag een beetje. Zo doe ik eens in de week de ene dag de bedden van de kinderen, de andere dag ons eigen bed. (Change sheets) Tenminste, dat is mijn bedoeling, lukt nog niet altijd.

Zijn ook weer meteen twee wassen. (a laundry a day). Ik moet alleen nog eens een goed ritme uitvogelen voor de verschillende wassen. Zo zou ik het liefst de handdoeken/keukenwas op dinsdag doen, maar dan moet ik vroeg de deur uit. De katoenwas duurt echter ruim twee uur, en ik wil de wasmachine niet laten draaien terwijl ik er niet bij ben. Dus die moet dan woensdag maar. Dat soort dingen moet ik nog steeds een beetje goed uitzoeken...
pi_144509641
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat je langzaam aan een steeds groter deel van het huis opgeruimder ziet worden werkt motiverend. :Y

Ik heb geen WHBH, ik doe iedere dag een beetje. Zo doe ik eens in de week de ene dag de bedden van de kinderen, de andere dag ons eigen bed. (Change sheets) Tenminste, dat is mijn bedoeling, lukt nog niet altijd.

Zijn ook weer meteen twee wassen. (a laundry a day). Ik moet alleen nog eens een goed ritme uitvogelen voor de verschillende wassen. Zo zou ik het liefst de handdoeken/keukenwas op dinsdag doen, maar dan moet ik vroeg de deur uit. De katoenwas duurt echter ruim twee uur, en ik wil de wasmachine niet laten draaien terwijl ik er niet bij ben. Dus die moet dan woensdag maar. Dat soort dingen moet ik nog steeds een beetje goed uitzoeken...
Timer instellen zodat het klaar is als je opstaat?
  zondag 14 september 2014 @ 12:07:15 #256
12913 GreatWhiteSilence
pi_144510557
Ik kan dat wel eens proberen, maar waarschijnlijk worden ze hier wakker van het centrifugeren. En dat doet hun humeur meestal geen goed... ;(
pi_144531349
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Zeker, en het is fijn ook. Overzichtelijker en je hebt ook makkelijker mensen over de vloer als het schoon is :Y .

Was plannen is hier ook zoiets. Geen timer op de wasmachine, iig op dinsdag en donderdag een sportkledingwasje wat ik vaak op een 15minuten programma gooi. Voor morgen een met beddengoed/handdoeken e.d.
pi_144532236
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik kan dat wel eens proberen, maar waarschijnlijk worden ze hier wakker van het centrifugeren. En dat doet hun humeur meestal geen goed... ;(
Zo timen dat de centrifuge aangaat als ze op moeten staan. Heb je geen wekker meer nodig, kun jij het huishouden evt op gang helpen en dan nog snel de was uithangen. :+

Ik heb totaal geen schoonmaakritme. Enige regelmaat is vuilniszakken buiten zetten op de ophaaldag en ik houd heilig vast aan het weekend voor de was (laag tarief en met een eenpersoons huishouden heb je die luxe). Ik ruim wel regelmatig rommeltjes op, want ik houd van surfaces. O+

En was vouw ik recht vanaf droogrek of droger op en meteen de kast in.

Voor de rest hangt mijn poetsgedrag af van mijn beschikbare tijd en (vooral) al dan niet arriveren van bezoek.
  zaterdag 20 september 2014 @ 10:58:34 #259
12913 GreatWhiteSilence
pi_144717446
Volgende compliment binnen *O* : het viel mijn schoonzus op dat de keuken zo ruim was. Ik heb namelijk alle 'overbodige' spullen in keukenkastjes opgeborgen, het aanrecht is nu dus vrijwel leeg.
pi_144717681
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zo timen dat de centrifuge aangaat als ze op moeten staan. Heb je geen wekker meer nodig, kun jij het huishouden evt op gang helpen en dan nog snel de was uithangen. :+

Ik heb totaal geen schoonmaakritme. Enige regelmaat is vuilniszakken buiten zetten op de ophaaldag en ik houd heilig vast aan het weekend voor de was (laag tarief en met een eenpersoons huishouden heb je die luxe). Ik ruim wel regelmatig rommeltjes op, want ik houd van surfaces. O+

En was vouw ik recht vanaf droogrek of droger op en meteen de kast in.

Voor de rest hangt mijn poetsgedrag af van mijn beschikbare tijd en (vooral) al dan niet arriveren van bezoek.
Weekendwas is hier ook het streven :Y
Ik doe ook nog wel eens als ik naar bed ga de wasmachine aan doen op lang programma en dan als ik wakker ben hang ik m op (niet aan te raden voor kreukwas :+ )
pi_144741077
Hebben ze geen flylady app ofzo? Dat gedoe met mappen 8)7
  maandag 8 december 2014 @ 19:36:02 #262
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_147400773
Ik heb me afgelopen vrijdag aangemeld! Nog meer verse shiny sinks hier? :D

Het ontbreken van de app is wel een gemiste kans denk ik, maar misschien komt die ooit nog?
A grand adventure has begun.
pi_147401164
Er is een app hoor :Y Maar ik vind m niet heel handig.
pi_147408444
Ontdek ik nu echt een topic waar mensen hun wasbak posten..... en het heel cool "sink" noemen?..

Wat...is...deze? -O-
pi_148275542
Zijn er flyladies/cleanfreaks die gebruik maken van een stoommop?

Ik kan er zo langzamerhand echt niet meer onderuit mijn zeil eens een goede dweilbeurt te geven, maar met een normale dweil mop, moet het eigenlijk echt een keer of 3 voor het echt merkbaar schoon is en

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_148281865
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er flyladies/cleanfreaks die gebruik maken van een stoommop?

Ik kan er zo langzamerhand echt niet meer onderuit mijn zeil eens een goede dweilbeurt te geven, maar met een normale dweil mop, moet het eigenlijk echt een keer of 3 voor het echt merkbaar schoon is en

[ [url=https://rv.wkcdn.net/http://rigvedawiki.net/r1(...)fodat.jpg]afbeelding[/url] ]
Geen ervaring mee.
Ik heb sinds kort wel een Kärcher windowvac. Schone ruiten jonguh B-)
pi_148282105
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Geen ervaring mee.
Ik heb sinds kort wel een Kärcher windowvac. Schone ruiten jonguh B-)
Die heeft mijn moeder geloof ik ook :D Die ga ik ook een keer lenen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_148283195
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Die heeft mijn moeder geloof ik ook :D Die ga ik ook een keer lenen :D
Doen! Ik ben fliefd O+ :@
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:20:03 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_148285129
Ik heb een dweilsituatie van Leifheit die erg fijn is. Niet zo nattig als een mop en goed poetsend. En door de emmer wringer hoef je er nooit met je handen aan. Ideaal.

En zo'n ramending heb ik ook. :@
Geld heb ik niet, maar spullen......
pi_148286307
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb een dweilsituatie van Leifheit die erg fijn is. Niet zo nattig als een mop en goed poetsend. En door de emmer wringer hoef je er nooit met je handen aan. Ideaal.

En zo'n ramending heb ik ook. :@
Geld heb ik niet, maar spullen......
O maar dat is dus niet klikklak, flessie water er op en stomen maar? Want dat wil ik dus. Lijkt me mega nifty en geschikt voor de luie mens :@
  zondag 4 januari 2015 @ 10:48:25 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_148310389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O maar dat is dus niet klikklak, flessie water er op en stomen maar? Want dat wil ik dus. Lijkt me mega nifty en geschikt voor de luie mens :@
ik vraag me serieus af of het wel goed schoonmaakt. en of ik dan niet tien keer dat flesje moet bijvullen.maar goed, wij leven met 5. misschien scheelt dat ook.
pi_148310772
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik vraag me serieus af of het wel goed schoonmaakt. en of ik dan niet tien keer dat flesje moet bijvullen.maar goed, wij leven met 5. misschien scheelt dat ook.
Ja, ik woon maar klein en echt vies wordt het nooit. Ik druppel wel eens iets, maar gooi zelden dingen om ofzo. Laat staan dat er meerdere keren iets over de vloer gaat. Als mijn schoenen vies zijn trek ik ze altijd buiten uit, omdat ik weet dat ik lui ben en het zelf moet schoonmaken :D

De vloer is nu ook al zeker een half jaar niet gedweild en nu begin ik te denken, hmmmmmjaaaaaaa moet wel weer eens ja :D
  zondag 4 januari 2015 @ 11:15:41 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_148310819
:D!
Dat is wel anders ja. Dat heb ik al als ik 3 dagen niet gedweild heb. ;(
pi_148310976
Maar je krijgt er zhoooooooooooooooveeel voor terug :D
  zondag 4 januari 2015 @ 11:28:48 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_148311066
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar je krijgt er zhoooooooooooooooveeel voor terug :D
was.
Vooral veel was.
pi_148311081
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

was.
Vooral veel was.
*O*
pi_148315204
Wasjes O+

Ik heb deel 1 van mijn wekelijkse lading ook weer opstaan. Daarna meteen de droger in en aan het eind van de dag een wasmand vol schoon spul. O+
pi_148315950
Ben lui vandaag..
Heb puur voor t oog schoongemaakt op deze manier ongeveer.
http://sochicken.nl/fake_een_schoon_huis_in_6_stappen
pi_148316004
Is er een andere manier? :@
pi_148316706
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is er een andere manier? :@
Moet je bij die zes stappen ook stoffen? :@

Ik knal meestal meteen naar stap 6 :')
pi_148316775
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Moet je bij die zes stappen ook stoffen? :@

Ik knal meestal meteen naar stap 6 :')
Ja want als je maar genoeg dimt zie je de ellende niet...
pi_148318262
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja want als je maar genoeg dimt zie je de ellende niet...
Exact _O-

Al ben ik ook best ijverig met rommel opruimen. Lang leve een dekenkist als salontafel. :+
pi_148318435
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Exact _O-

Al ben ik ook best ijverig met rommel opruimen. Lang leve een dekenkist als salontafel. :+
Bij mij valt het eigenlijk reuze mee tegenwoordig. Vroeger was ik veeeuel erger. Over het algemeen kan er zo iemand binnen komen vallen zonder dat ik me dood hoef te generen. Maar als ik een volgepropte week heb zal de zeut me echt worst zijn.

Sowieso weten mensen dat ik er een hekel aan heb wanneer ze onverwacht op m'n stoep zijn. Doe je dat toch heb je mazzel als ik je binnen laat, dus als je je dan ook nog tegen mijn zeut aan gaat zitten te lopen te bemoeien... :{w
pi_148318902
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Bij mij valt het eigenlijk reuze mee tegenwoordig. Vroeger was ik veeeuel erger. Over het algemeen kan er zo iemand binnen komen vallen zonder dat ik me dood hoef te generen. Maar als ik een volgepropte week heb zal de zeut me echt worst zijn.

Sowieso weten mensen dat ik er een hekel aan heb wanneer ze onverwacht op m'n stoep zijn. Doe je dat toch heb je mazzel als ik je binnen laat, dus als je je dan ook nog tegen mijn zeut aan gaat zitten te lopen te bemoeien... :{w
Ja! Volmondig ja!

Ik heb zelden echt rotzooi, mijn bank is op luie dagen wel opslag voor zaken die een lui mens daar echt nodig heeft. :7
En afwas.... afwas heb ik altijd staan :r Dat is echt een dingetje waar ik aan begin net voordat ik bezoek krijg. Of mijn borden op raken :')
pi_148319255
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja! Volmondig ja!

Ik heb zelden echt rotzooi, mijn bank is op luie dagen wel opslag voor zaken die een lui mens daar echt nodig heeft. :7
En afwas.... afwas heb ik altijd staan :r Dat is echt een dingetje waar ik aan begin net voordat ik bezoek krijg. Of mijn borden op raken :')
Vaatwasser. Ik heb hem ook pas sinds kort. En god, ik zal nooit meer zonder doen. Nooit. Mijn levensgeluk is 2 punten hoger door dat ding.

Nee, het is niet veel werk, maar ik deed het gewoon nooit. Dus.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:45:19 #286
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_148319376
Ik wil ook een vaatwasser maar ik heb een kleine woningbouwkeuken waar ik er niet zomaar een in kan zetten :r
hier is in huis wel te merken dat ik door het ziek zijn het huishouden amper bij kan houden ook. Erg vervelend, want als ik iets niet leuk vind is het een vies rommelig huis en ik ging net zo lekker... :(
pi_148319470
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vaatwasser. Ik heb hem ook pas sinds kort. En god, ik zal nooit meer zonder doen. Nooit. Mijn levensgeluk is 2 punten hoger door dat ding.

Nee, het is niet veel werk, maar ik deed het gewoon nooit. Dus.
Ik heb plek en geld voor een vaatwasser. En, als er ooit een nieuwe keuken inkomt, staat hij bovenaan de lijst. Maar tot die tijd doe ik zonder, houdt me nederig. O~)
pi_148320598
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:45 schreef douche-eendje het volgende:
Ik wil ook een vaatwasser maar ik heb een kleine woningbouwkeuken waar ik er niet zomaar een in kan zetten :r
hier is in huis wel te merken dat ik door het ziek zijn het huishouden amper bij kan houden ook. Erg vervelend, want als ik iets niet leuk vind is het een vies rommelig huis en ik ging net zo lekker... :(
In mijn oude flat hadden wij een mini keuken maar (daarnaast) een mega badkamer. Stond mijn vaatwasser dus in de badkamer.

Hopelijk heb je het snel weer wat op orde.

Hier is mijn bar/kookeiland eindelijk weer leeg. Het blijft een verzamelplek voor 'dingetjes'.
Met een meidenkwartet
  zondag 4 januari 2015 @ 16:25:08 #289
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_148320907
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:16 schreef Cathmar het volgende:

[..]

In mijn oude flat hadden wij een mini keuken maar (daarnaast) een mega badkamer. Stond mijn vaatwasser dus in de badkamer.

Hopelijk heb je het snel weer wat op orde.

Hier is mijn bar/kookeiland eindelijk weer leeg. Het blijft een verzamelplek voor 'dingetjes'.
De badkamer is met 2*2 meter ook niet echt de meest royale ruimte van het huis... dus helaas. Geen vaatwasser voor mij -O-. Als het mogelijk was stond er echt wel een hoor, want ik vervloek het doen van de afwas.

Ik ga zo maar weer eens wat doen, want de lijst lijkt alleen maar langer en langer te worden en mijn roostervrije dag morgen gaat ook even niet door omdat een andere collega nu ziek is. Meh :/ . Nou ja, dan blijft de kerstboom maar wat langer staan.

Hier is mijn eettafel die ik amper gebruik toch wel de plek voor de meeste troepjes, die ik uiteindelijk als ik ze 'opruim' in een kast mik. Die kast die zou ik nu uit gaan zoeken na vakantie, maar nog niet aan toegekomen dus. Komt wel als ik mij weer beter voel en er de energie voor heb.
SPOILER
  zondag 4 januari 2015 @ 16:27:28 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148321015
Een oude schoonmaakster zonder vaatwasser vertelde me eens dat ze bij haar thuis de vuile vaat in een teiltje deed en dat achter het gordijntje onder de gootsteem uit het zicht zette.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148321354
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Een oude schoonmaakster zonder vaatwasser vertelde me eens dat ze bij haar thuis de vuile vaat in een teiltje deed en dat achter het gordijntje onder de gootsteem uit het zicht zette.
Dat is mijn noodgreep bij onverwacht bezoek/geen tijd/écht geen zin. :Y

Maar, be proud! De afwas (van een kleine week :@ ) staat nu uit te druppen in het gootsteenrekje *O*
  zondag 4 januari 2015 @ 16:42:55 #292
12913 GreatWhiteSilence
pi_148321597
De sink wordt tegenwoordig trouw geshined. Zelfs toen in we allemaal buikgriep hadden is de sink geshined. :P Nu de rest van de routines er nog inkrijgen... :')
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 16:45:44 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_148321733
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Precies dat O+

Oh en bedankt dames. Nu wil ik ook een Kärcher Windowvac :@ werkt dat čcht??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 januari 2015 @ 16:47:17 #294
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_148321785
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Precies dat O+

Ik heb een mannelijke fok!er hem zien gebruiken/demonstreren voor de leuk op een meet. Ja, het werkt. Ja, ik wil er ook een :') Zijn 5jarige zoontje kon hem zelfs gebruiken en vond het leuk om te doen!

quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Mn vader zette het altijd in een emmer met sop, als hij dan wat nodig had trok hij dat uit de emmer, spoelde het af onder de kraan, theedoek erover en klaar :r
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 16:50:04 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_148321887
quote:
17s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb een mannelijke fok!er hem zien gebruiken/demonstreren voor de leuk op een meet. Ja, het werkt. Ja, ik wil er ook een :') Zijn 5jarige zoontje kon hem zelfs gebruiken en vond het leuk om te doen!

Gawd, nu wil ik m nog meer :')

Jouw lijst lijkt trouwens ook heel erg op de mijne... Pfff
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 januari 2015 @ 16:52:17 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_148321986
Goed voornemen voor dit jaar is een glazenwasser mn buitenramen eens laten doen. Ik woon hier nu bijna 3 jaar en ik kan het zelf niet want 3e verdieping en onmogelijk om er goed veilig bij te kunnen :+ Dus die gaat ook even op de lijst. In het voorjaar zullen er wel weer briefjes in de bus belanden van werkzoekende ramenzemers :9
pi_148323881
Tafel is bij mij volledig in gebruik 3x per dag met eten dus daar liggen geen troepjes meer.

Ik werk nu met wunderlist en reminders en dat gaat vrij aardig. Heb ik ook bij mijn man erop gezet en ik deel hem taken toe :)
Met een meidenkwartet
  maandag 5 januari 2015 @ 13:41:13 #298
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_148353897
Awww er zijn meer mensen gek op schoonmaken net als moi! O+
  maandag 5 januari 2015 @ 13:42:47 #299
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_148353939
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Precies dat O+

Jazeker.. heb hem zelf ook!
pi_148357875
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:41 schreef Amnistia het volgende:
Awww er zijn meer mensen gek op schoonmaken net als moi! O+
Nee hoor, het gros van de mensen hier heeft er een hekel aan. _O-
  maandag 5 januari 2015 @ 15:39:51 #301
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_148357954
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee hoor, het gros van de mensen hier heeft er een hekel aan. _O-
Ow :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: