abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 23:25:31 #76
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100335276
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:13 schreef Hitomi het volgende:
Hum.. Zo netjes als ik het toen had, is het weer vervallen in chaos.. ;( Waarom is dit zo moeilijk?

Volgens mij had ik beloofd dat wanneer het weer zo erg zou worden, ik foto's zou maken... Zal ik zo gaan doen.
Ik herken het hoor, heb nu ook weer CHOAS hier in huis -O-
Waarom is het zo moeilijk? Omdat we met vallen en opstaan leren lopen ;)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_100336014
In een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:41:36 #78
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100336127
Keuken is nog steeds een chaos, deurtjes komen pas a.s. maandag en tot die tijd kunnen we verder weinig. -O-

En ik heb geen zin in het huishouden de laatste tijd, wel aan het rotzooien geweest met een lamineerapparaat, om kaartjes met getallen te maken, om mijn dochter cijfertjes te leren. Ook nuttig, toch? :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100338695
Hitomi, ik vind je badkamer wel echt hilarisch (no offence, ik moest er werkelijk even om grijnzen). Ik woon in een studentenhuis met 5 vrouwen, en ik ben de enige die het prima en soms zelfs heerlijk vind om schoon te maken, plus dat we een keuken uit 1960 hebben die drie kastjes heeft, en die alle drie uit elkaar vallen, en een stuk zeil met gaten.. Maar als het goed is krijgen we op korte termijn een nieuwe en dan ga ik dit echt introduceren! Alleen snap ik het nog niet helemaal, krijg je nou mails met taken ofzo? En ik las iets over een journal oid? Wel een leuk idee! :D
pi_100339374
Haha, die badkamer inderdaad _O- Alsof er een bommetje ontploft is.

Maar verder vind ik het meevallen hoor Hitomi. Oke, het is een zooitje, maar wel het soort zooitje dat met even een uurtje doorwerken ook gewoon in een keer is opgeruimd volgens mij.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100339468
In een uurtje -kan- de troep weg zijn (met uitzondering van de badkamer, want de was duurt 1 tot 1,5 dag om te drogen), maar dan moet het ook nog schoon.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:34:26 #82
12913 GreatWhiteSilence
pi_100343425
De troep is het probleem niet, kasten zijn geduldig. :P
Maar er moet idd ook nog schoongemaakt worden, en dat is hier met een kleintje van 2,5 jaar erg lastig. Ze helpt namelijk wel, maar van de regen in de drup... :') Voorbeeldtje: emmer water: moet een doekje in, dat vervolgens zeiknat overal heengedragen wordt... :'(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:37:58 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_100343459
Sorry Hitomi, ik moest ook echt lachen om je badkamer :@

Wat ik als ik jou was zou doen, is een wasje aanzetten met spul uit de badkamer, en dan terwijl die was draait de keuken opruimen. Als de was dan klaar is, die ophangen, en dan heb je eigenlijk al weer heel veel gedaan. Komt goed :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100355942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:36 schreef Ansu het volgende:
Hitomi, ik vind je badkamer wel echt hilarisch (no offence, ik moest er werkelijk even om grijnzen). Ik woon in een studentenhuis met 5 vrouwen, en ik ben de enige die het prima en soms zelfs heerlijk vind om schoon te maken, plus dat we een keuken uit 1960 hebben die drie kastjes heeft, en die alle drie uit elkaar vallen, en een stuk zeil met gaten.. Maar als het goed is krijgen we op korte termijn een nieuwe en dan ga ik dit echt introduceren! Alleen snap ik het nog niet helemaal, krijg je nou mails met taken ofzo? En ik las iets over een journal oid? Wel een leuk idee! :D
Ja, je krijgt mails met taken, maar het is wel meer dan dat. Het idee is dat je routines op gaat bouwen, zodat je je huishouden op orde krijgt en houdt. Zo ruim je dagelijks bijvoorbeeld je persoonlijke hotspots op, elke week is er een ander aandachtsgebied (woonkamer, keuken, slaapkamer) met een dagelijkse taak en elke maand leer je een nieuwe gewoonte aan. Maar daar begin je trouwens pas mee na een introductieperiode die op de site staat beschreven.

Kijk maar eens rond op de site, dan zie je het vanzelf wel.

En je moet er gewoon uitpikken wat werkt en handig is voor jou.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100361236
De eerste was is er gisteravond ingegaan, die is nu met behulp van een open raam en een ventilator bijna droog, dus de tweede was zit erin. De helft van de afwas is nu gedaan, maar moest echt even stoppen, want de temperatuur is hier in een half uur 2 graden gestegen door het afwaswater..

De badkamer lijkt al minder ontploft. :+
pi_105012346
Schop?
Doen jullie nog aan Flylady?
Ik al jaren (met ups & downs) maar wist niet van dit topic af. Nu wel, helemaal bijgelezen, maar zie dat het al een tijdje niet meer zo actief is...
pi_105013056
Ik probeer het, maar het lukt niet voor de volle 100%.
pi_105017707
Ik moet ook weer gestructureerder aan de bak, nieuw huis (en de Flylady mailtjes stopgezet tijdens de verhuizing), moet netjes blijven, vaker onverwacht mensen over de vloer vanwege het katten opvangen, en nu ook nog eens een heel nieuw werkrooster.
Misschien moet ik maar eens weg van de pc en eerst eens gaan koken en de vaatwasser uitruimen. :+
pi_105042908
Haha! Ik merk dat ik het weggooien (incl kringloopwinkel, recyclen etc) het leukst vind. Met schoonmaken heb ik ook mijn favorieten, maar niet echt volgens Flylady...
Zodra ik weet dat ik bezoek krijg, kan ik wel het huis in korte tijd aan kant hebben, maar het constant netjes voor mijzelf... dat lukt dan weer niet. Vanavond ga ik weer beginnen met mijn shink shinen! Doen jullie mee?
pi_105045508
Mijn sink is de laatste tijd over het algemeen geshined, tenzij mijn vriend alleen heeft gegeten. Meestal dondert hij dan zijn bord, bestek en de pan in de gootsteen en laat het liggen. Resultaat: van dat vieze oranje-rode vettige spul door mijn hele gootsteen heen. :r Dan laat ik het hem ook opruimen ook.

Ik moet wel zeggen, ik heb mijn woonkamer gisteren in een kwartiertje aan kant gekregen. Viel me reuze mee. Mijn grootste probleem is de slaapkamer. Die wordt elke keer wel weer eens netjes, maar niet lang daarna lijkt het alsof er nog nooit is opgeruimd.
  Moderator donderdag 1 december 2011 @ 11:40:34 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_105045673
Ik merk toch dat het me gewoon niet lukt, dat Flylady... Ik werk best veel, en doe daarnaast ook van alles, waardoor ik echt niet altijd zin heb om nog een hele routine af te werken als ik opsta, of thuiskom...

Dat wil niet zeggen dat ik de hele tijd in CHAOS leef, ik heb wel wat geleerd van Flylady. Zo probeer ik wel alle meuk achter me op te ruimen. Als in de vaatwasser zetten na gebruik, lapje door de gootsteen, kleding in de wasmand, dat soort dingen. Dat helpt al wel.

Maar die schema's? Nee, dat ga ik gewoon niet redden. Ik heb dan nog meer het idee dat ik achterloop dan anders, omdat ik me niet aan het schema kan houden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105182539
Ik ben een tijdje geleden (mei) verhuisd, en in mn nieuwe huis hou ik alles wel een stuk beter op orde dan vroeger *O* Maar elke dag shinen van mn sink lukt niet :) Wel heb ik het zo "netjes" dat ik niet meer in paniek raak van onverwacht bezoek :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_105183606
Ik denk dat het mij ook beter gaat lukken als ik een nieuw huis heb. De reden? Waarschijnlijk heeft het desbetreffende huis rechte muren en meer kamers.

Dat betekent veel meer opslagruimte dan in een huis onder een schuin dak.
  zondag 4 december 2011 @ 21:36:52 #94
12913 GreatWhiteSilence
pi_105185228
'Meer opslagruimte' betekent ook 'meer troep'... :P
pi_105185366
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier voor de verandering niet *O* _O_
behalve dan dat mn moeder alle spullen die van mij op haar zolder stonden op mijn zolder wil gooien nu }:|
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_105189316
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bij mij betekent het juist minder troep, want ik heb nu heel veel dingen die ik maar ergens heb neergezet/ergens bij in heb gepropt/nog niet eens in mijn woning aanwezig zijn.

Dus, opbergruimte = minder troep, want de troep die ik heb kan in de kast :P
pi_108126906
Ik vond dit altijd een leuk topic O+
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 18 februari 2012 @ 20:56:12 #98
12913 GreatWhiteSilence
pi_108127946
Ik heb een paar dagen geleden de ramen gewassen, voor het eerst in een jaar ofzo... :@

Nu de ramen op de bovenverdieping nog... :')
pi_108134658
Ik heb heerlijk een week kunnen zondigen van het flyen. *)

Badkamer en toilet werden volledig vernieuwd door de verhuurster, dus ik had de hele week bouwvakkers door m'n huis baggeren. Dan ga ik toch écht niet schoonmaken en alles netjes houden hoor! :{w

Enige nadeel is dat ze m'n nog vrij nieuwe stofzuiger vernaggeld hebben }:| :( }:|
  zondag 19 februari 2012 @ 06:21:30 #100
12913 GreatWhiteSilence
pi_108140738
Je gaat toch wel de schade verhalen, neem ik aan? Ik zou er wel achteraan gaan, in ieder geval.

En over meer/minder troep: we hebben ineens geen katten meer (Eentje naar het asiel gebracht (vanwege de kinderen), waar ie gelukkig snel een nieuwe eigenaar vond, de ander hebben we een paar dagen geleden in moeten laten slapen. :( )

We nemen geen andere katten meer aangezien het huis niet echt geschikt is, dus: minder snel stof, geen kattenpootjes meer op de vloer bij slecht weer, geen gemorst voedsel meer op de vloer, geen omgestoten drinkbakjes etc. Het scheelt heel wat schoonmaakwerk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')