Vandaag komt onze verhuurster sowieso even kijken naar hoe 'haar' badkamer en toilet zijn geworden. Ze is van e.e.a. al op de hoogte, dus die krijgt het vandaag nog wel even te horen. Want ze zijn in meer dingen niet netjes geweest, ook al heb ik het meeste al betrokken in mijn schoonmaakwoede van anderhalve dag.quote:Op zondag 19 februari 2012 06:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je gaat toch wel de schade verhalen, neem ik aan? Ik zou er wel achteraan gaan, in ieder geval.
En over meer/minder troep: we hebben ineens geen katten meer (Eentje naar het asiel gebracht (vanwege de kinderen), waar ie gelukkig snel een nieuwe eigenaar vond, de ander hebben we een paar dagen geleden in moeten laten slapen.)
We nemen geen andere katten meer aangezien het huis niet echt geschikt is, dus: minder snel stof, geen kattenpootjes meer op de vloer bij slecht weer, geen gemorst voedsel meer op de vloer, geen omgestoten drinkbakjes etc. Het scheelt heel wat schoonmaakwerk...
Wasquote:
Ik ben, uiteraard, bekend met deze techniek. Echter, m'n moeder en zusje bleven slapen. En dan is er geen ruimte in ons huis die niet betreden wordt. Dus dat ging niet op, helaasquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik gebruik dan de wasmand-techniek: je neemt een grote wasmand en daar gooi je alle troep in en die zet je op een plek waar niemand het kan zien...
Wanneer je schoenen aan hebt (en helemaal aangekleed bent en haren gedaan etc) dan zou je eerder geneigd om daadwerkelijk iets te gaan doen, je zult met je schoenen aan niet snel lekker je voeten op de bank leggen. Het moeten ook veterschoenen zijn, die schop je niet zomaar even uit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:51 schreef Lienekien het volgende:
Waarom moet je schoenen aan in huis?
shiny!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:24 schreef Muck het volgende:
Dat klinkt bekend
Ik heb nog zo'n schandalige berg was liggen...
Maaaar zoals beloofd de foto's van vanmiddag
De badkamer (kijk die tegels glimmen dan)
[ afbeelding ]
Opgeruimd gootsteenkastje:
Links dingen voor de was, rechts in het mandje schoonmaakspullen
[ afbeelding ]
Shiny sink:
[ afbeelding ]
Mijn microkeuken:
[ afbeelding ]
* wacht op een flinke plens hemelwaterquote:Op zondag 1 april 2012 17:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Je Ficus en Yucca onder de douche afspoelen, of in een regenbui buiten zetten
Top, maar is ook een beetje de bouwstof op de meubels en het geclutter.quote:Op zondag 1 april 2012 18:03 schreef tombolafan het volgende:
Over het bouwstof: met een plantenspuit spuiten voordat je gaat vegen, dat zorgt dat het stof "blijft liggen" (af en toe herhalen) als je gaat vegen
Je mag ook beginnen als het een chaos is, dat hielp mij ook!quote:Op zondag 1 april 2012 17:13 schreef Prospera het volgende:
In januari heb ik een andere keuken gekregen; de bouwmeneer heeft flink leidingen gefreesd in de muur.
Met als gevolg dat ik overal in huis; in alles op alles een dunne laag fijn stof heb zitten.
Nu had ik al geclutter in de kasten( als er bezoek komt alle ellende in de kasten gooien en deur dicht)![]()
Ook in de kelder en in de bijkeuken.
Mijn 4 katten zijn aan het verharen![]()
Ik kijk regelmatig naar "de verzamelaars" op tv en denk dan zó erg is het bij mij niet![]()
Als je aan de flylady meedoet, kan dat dan in complete CHAOS of kan je beter eerst de boel eerst op orde hebben?
Zijn er tips hoe je zo gemakkelijk mogelijk al dat bouwstof kan opruimen?
Mijn stofzuiger gebruik ik er liever niet voor, dat overleeft de moter niet.
Stoffen werkt ook niet omdat het fijne stof alleen maar ergens anders heen waait.
Mijn 20 jaar oude ficus heeft heel veel blad; alleen al elk blad schoonmaken van het stof kost al een uur. De yucca idem dito.
Hoe laat je tegels/deuren glanzen als ze vettig zijn?
Mijn tip voor het vieste werk; het schoonmaken van het doucheputje, is voordat je gaat douchen/haren wassen eerst je haren te kammen. Dat scheelt enorm in vieze haren in je doucheput.
vuige spammertquote:Op zondag 6 mei 2012 20:01 schreef senesta het volgende:
Even spammen hier hoor
[Win!] De Grote Supersopgids
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Voornamelijk om de wc en badkamer te poetsenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
Over wat voor vuil heb je het? IMHO zijn doekjes niet geschikt om vet weg te halen. Dat moet je eerst oplossen.
Ik heb vast meer vuil dan jullie. Bij mij werken doekjes alleen op het vuil op te nemen dat ik eerst losgemaakt heb met zeep, schoonmaakazijn, of soda.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:22 schreef morgane het volgende:
[..]
Voornamelijk om de wc en badkamer te poetsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |