16:00 uur presentatie akkoordenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
Kennelijk wil de regering het eigen woningbezit stimuleren, en het bewonen van sociale huurwoningen voor sociale huurprijzen door mensen met een 43K+ inkomen niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Leg jij even het verschil uit? Qua eindresultaat?
Regering geeft 7 miljard huurtoeslag.
Regering krijgt 11 miljard HRA niet.
Als je 18 miljard wil bezuinigen moet je beide regelingen afschaffen, klaar..
Maar gebruik je ook het woord aanrechtsubsidie?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mag van mij verdwijnen omdat het thuiszitten stimuleert. Ik zie graag maatregelen die mensen actief laten deelnemen aan de maatschappij, zoals werken bijvoorbeeld...
Poeh he...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:22 schreef Arcee het volgende:
Omdat ze Cohen/Pechtold/Halsema buiten boord houden.
Ja, inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn in totaal 1374 mensen die 2 of meer partners hebben. (Dus dat is niet per jaar, per 10 jaar of per maand, maar gewoon het totaalplaatje).
Ah, de bedoelt gewoon qua woordgebruik. Het is heffingskorting. Maar veel mensen begrijp dat woord niet...of weten niet wat dat is. Helaas.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar gebruik je ook het woord aanrechtsubsidie?
Het valt me namelijk op dat degene van wie de HRA geen subsidie mag worden genoemd wel over aanrechtsubsidie spreken, terwijl het beide technisch gezien belastingteruggaven zijn. Maar dat heeft er vast meer mee te maken dat ze van de ene wel profiteren en van de andere niet
Dat is al een prestatie op zich héquote:
Wat de HRA al jaren niet meer doet.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:23 schreef capricia het volgende:
Kennelijk wil de regering het eigen woningbezit stimuleren,
Het gaat niet om sociale huurwoningen, het gaat om alle huurwoningen met een aanvangshuur onder de maximale huurprijsgrens voor huurtoeslag. (het is een toeslag, geen subsidie).quote:en het bewonen van sociale huurwoningen voor sociale huurprijzen door mensen met een 43K+ inkomen niet.
Huh, dus omdat mensen niet snel aan de bak komen moet je ze ook maar niet meer stimuleren? Vind ik een omgekeerde wereld.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:25 schreef eriksd het volgende:
Die aanrechtsubsidie wordt nu voornamelijk genoten door 45+ vrouwen, die komen niet zo snel meer aan de slag. Dus dan is het een doodgewone bezuinigingsmaatregel: de prikkel zal nergens toe leiden.
Verder vind ik het woord aanrechtsubsidie zelf vrij beledigend.
De stand = eind 2009quote:Op donderdag 30 september 2010 18:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Maar dat is de stand op dat moment. Precieze datum weet ik niet. Dit wordt in stand gehouden, omdat in het buitenland rechtsgeldige huwelijken hier worden erkend.
In zoverre wordt de wet dus aangepast.
Dat zeg ik niet. Maar alleen het afschaffen van die heffingskorting zal m.i. niet automatisch leiden tot een hogere participatie.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, dus omdat mensen niet snel aan de bak komen moet je ze ook maar niet meer stimuleren? Vind ik een omgekeerde wereld.
Wat is het doel van die heffingskorting?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar alleen het afschaffen van die heffingskorting zal m.i. niet automatisch leiden tot een hogere participatie.
Je hoeft het mij echt niet uit te leggen hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 18:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is het doel van die heffingskorting?
Je post is al de uitlegquote:Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Leg jij even het verschil uit? Qua eindresultaat?
Regering geeft 7 miljard huurtoeslag.
Regering krijgt 11 miljard HRA niet.
Als je 18 miljard wil bezuinigen moet je beide regelingen afschaffen, klaar..
Ik ben het wel met je eens dat de maatregelen nog lang niet ver genoeg gaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Verhoging van de maximumsnelheid, boerkaverbod, rookverbod... Allemaal zoethoudertjes voor de rechtse stemmers, om te verbloemen dat ze de arbeids- en huizenmarkt niet hervormen, ons niet structureel voorbereiden op de vergrijzing en de kennis-economie laten verpieteren.
Het netto-effect is hetzelfde.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:31 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je post is al de uitleg
Regering krijgt niet.
Oké, je hebt het dus opgezocht. Ik weet ook niet of de cijfers zo gemakkelijk even over veertig jaar kunt uitsmeren. Feit is dat de wet nu in sommige gevallen polygame huwelijken erkent en men wil daar van af.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De stand = eind 2009
Maar goed, de wet is vrijwel onzinnig want we hebben het hier (als we vanaf de beginperiode van de immigratiegolf bekijken) over ongeveer 500 geregistreerde huwelijken over een periode van 40 jaar. (uitgaande van 3 mensen per polygaam huwelijk).
Definitie, niet eindresultaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het netto-effect is hetzelfde.
Ja, en het afschaffen van defensie ook...maar dat zijn toch heel verschillende zaken.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het netto-effect is hetzelfde.
Boeteverlagingen zijn ook subsidiesquote:Op donderdag 30 september 2010 18:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, en het afschaffen van defensie ook...maar dat zijn toch heel verschillende zaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |