Wat vind je van een overdraagbare heffingskorting zoals de aanrecht"subsidie"? Moet die ook behouden blijven omdat het een belastingteruggave is?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen geld van de overheid? Nee zo zie ik het niet. Zij hoeven minder belasting te betalen. Maar ze moeten het wel betalen...Het is een korting op de belasting die je betaalt. Geen subsidie.
Hoe kom jij erbij dat die miljoenen het land niets positiefs opleveren? Het levert consumentenuitgaven op in het buitenland - als een land als Marokko dan een order plaatst van 3 fregatten (in Nederland) heb je het al weer terug. Band kweken, zo zou je het ook kunnen zien.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'De meeste'? Dat is dus niet 50%, maar eerder >75%.
En sowieso, die miljoenen leveren ons land helemaal niets positiefs op dus dan kan je ze beter niet uitgeven.
Wel een OP, van de vorige.quote:
Wat trouwens een vrijheidsbeperkende maatregel is, dat mogen ze ook wel eens openbreken. Je mag elke dag van de week een ander neuken, je mag met z'n allen in één huis wonen en één huishouding voeren, je mag alleen niet trouwen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Polygamie is in Nederland verboden.
Je mag er van vinden wat je wil.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het is allebei steun! Jij had het over zelf de broek ophouden, lieve schat.
Dus je vindt het ook okee als kunstenaars geen belasting meer hoeven te betalen, ipv dat ze subsidie krijgen, omdat het dan een aftrekpost is?
Sorry, maar zoveel achterlijkheid ga ik niet tegenaan discussiëren.
Het is een belangrijk thema in het kader van immigratie en integratie, veronderstel ik. En ik herinner me zo'n 1500 polygame huwelijken.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, en dat komt hoe vaak voor? Zeker in het licht bezien van de maatregelen in het buitenland genomen tegen polygamie. Het is een symboolmaatregel.
In beide gevallen neemt de regering een deel van jouw woonlasten voor hun rekening.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Huursubsidie is een subsidie.
Hypotheekrente aftrek is een aftrekpost.
Dat zijn 2 verschillende zaken...een subsidie is geen aftrekpost.
Het burgerlijk huwelijk slaat sowieso al nergens op.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat trouwens een vrijheidsbeperkende maatregel is, dat mogen ze ook wel eens openbreken. Je mag elke dag van de week een ander neuken, je mag met z'n allen in één huis wonen en één huishouding voeren, je mag alleen niet trouwen.
Maar goed, dat zijn de religieuzen weer.
Polygamie is vrijwel alleen in Moslimlanden toegestaan, misschien zijn het bepaalde ethische normen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat trouwens een vrijheidsbeperkende maatregel is, dat mogen ze ook wel eens openbreken. Je mag elke dag van de week een ander neuken, je mag met z'n allen in één huis wonen en één huishouding voeren, je mag alleen niet trouwen.
De kinderbijslag die in Marokko belandt komt niet 100% terug bij de aankoop van fregatten. Als we dat geld gewoon niet uitgeven hoeven we ook niet te hopen dat het terugkomt.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat die miljoenen het land niets positiefs opleveren? Het levert consumentenuitgaven op in het buitenland - als een land als Marokko dan een order plaatst van 3 fregatten (in Nederland) heb je het al weer terug. Band kweken, zo zou je het ook kunnen zien.
Hé, nog een medestander.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Je mag er van vinden wat je wil.
Een aftrekpost is geen subsidie, basta.
1500 over een periode van?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is een belangrijk thema in het kader van immigratie en integratie, veronderstel ik. En ik herinner me zo'n 1500 polygame huwelijken.
Hirsch Ballin was al bezig met aanpassing van de wet. Ik weet alleen niet in welk stadium een voorstel en behandeling is. Dat de wet hierop gaat veranderen is echter zonneklaar.
Die mag van mij verdwijnen omdat het thuiszitten stimuleert. Ik zie graag maatregelen die mensen actief laten deelnemen aan de maatschappij, zoals werken bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat vind je van een overdraagbare heffingskorting zoals de aanrecht"subsidie"? Moet die ook behouden blijven omdat het een belastingteruggave is?
Nee precies, het komt 200% terug in de vorm van werkgelegenheid bijv. Maar goed, je hebt in iedergeval duidelijk gemaakt dat het qua bedragen werkelijk waar nergens over gaat in het kader van de bezuinigingen, een schijnmaatregel dus.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De kinderbijslag die in Marokko belandt komt niet 100% terug bij de aankoop van fregatten. Als we dat geld gewoon niet uitgeven hoeven we ook niet te hopen dat het terugkomt.
Een band kweken hoeft niet meer, genoeg ex-Marokkanen in Nederland die in hun oude vaderland kunnen vertellen hoe prachtig het hier is.
inclusief nieuwe topicsquote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel een OP, van de vorige.
Even overnemen?
Hoewel, topic is al weer bijna vol.
Het heeft niet zoveel te maken met een medestander, het is gewoon de definitie. Het is gewoon dom als je gaat beweren dat het een subsidie is.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hé, nog een medestander.
Chapeau
Uitlatingen die zijn aan te merken als een weergave van een in een godsdienst verankerde geloofsopvatting worden redelijk beschermd, inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of het komt 200% terug in de vorm van kinderen opgevoed in een ver land met 0,0 kennis van Nederland, die besluiten hier te komen wonen op hun 18e om de onderklasse te versterken.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee precies, het komt 200% terug in de vorm van werkgelegenheid bijv. Maar goed, je hebt in iedergeval duidelijk gemaakt dat het qua bedragen werkelijk waar nergens over gaat in het kader van de bezuinigingen, een schijnmaatregel dus.
Die stonden er ook al in, je hebt ze op de verkeerde plek gezet.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef rubbereend het volgende:
inclusief nieuwe topicsis handig voor het volgende deel
Moet het kabinet vooral de kinderopvang weer peperduur maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mag van mij verdwijnen omdat het thuiszitten stimuleert. Ik zie graag maatregelen die mensen actief laten deelnemen aan de maatschappij, zoals werken bijvoorbeeld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |