abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2010 @ 18:00:36 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_87029771
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

[..]

:D een harem opbouwen duurt zo decennia ;(
Dat is ook slecht nieuws voor de ondernemer die russische bruiden importeert. Die stemt dus nooit geen VVD meer :΅)
pi_87029774
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:58 schreef ErikT het volgende:

[..]

Waar haal je het precies vandaan dat de HRA geen subsidie is? Mensen met een huis krijgen geld van de overheid om hun rente te kunnen betalen, die houden dus ook niet hun eigen broek op. Absoluut gezien krijgen die mensen vaak zelfs veelvouden van mensen met huursubsidie. Ik wil het wel ff aan je voorrekenen, als het niet anders kan.
Ja maar die mensen hebben net een nieuw ( veel te duur ) huis aangeschaft en een (veel te hoge) hypotheek aan de broek hangen. Zonder de HRA zijn ze straks allemaal de lul! :o

:') !!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:00:50 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87029779
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit klinkt ook altijd goed, maar meestal is het een puur intern ambtelijke exercitie. Dan vinden ze ergens in een archief nog een paar dozen met regels uit 1950 die nooit officieel zijn afgeschaft maar al lang vervangen waar niemand wat van merkt, dan gaat een projectbureau die allemaal door en schaft ze grotendeels officieel af, en dan is de regeldruk weer afgenomen.

En administratieve druk voor de burger verminderen? Wat dacht je van de marktwerking in de zorg en de zorgtoeslag? Dat is toch snel weer ettelijke uren per jaar waar je een prijskaartje aan kunt hangen. Maar de VVD wilde die bureaucratische zelfbevrediging zo graag.
Mijn vader is bezig met de aanvraag van een scootmobiel........ dat heeft inmiddels al zoveel tijd en papierwinkel gegenereerd dat het waarschijnlijk goedkoper was geweest hem zo eentje te geven _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87029781
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:43 schreef Picchia het volgende:
De PVV heeft wel het maximale eruit gehaald. Ik had niet verwacht dat ze zoveel mee zouden krijgen.
Nee inderdaad, ben erg blij met dit akkoord.
pi_87029782
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:59 schreef Wokkel het volgende:
Waar een wil is, is een weg.
Waar een wet is, is een recht.

quote:
3 miljard lijkt me teveel, maar alle kleine beetjes zijn meegenomen. Dit is ook zoiets waar de mensen in Nederland niets van merken, dus prima beleid.
Als het een paar miljoen oplevert is dat al veel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87029813
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is ook slecht nieuws voor de ondernemer die russische bruiden importeert. Die stemt dus nooit geen VVD meer :΅)
Russische bruiden importeren; hmmm, klinkt voor mij als mensenhandel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:02:09 #207
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87029817
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Krijgen geld van de overheid? Nee zo zie ik het niet. Zij hoeven minder belasting te betalen. Maar ze moeten het wel betalen...Het is een korting op de belasting die je betaalt. Geen subsidie.
natuurlijk is het wel een subsidie. Je krijgt dat geld alleen als je een huis koopt. DUs het is een subsidie op het huis. Die er voor gezorgd heeft dat je huis veel duurder is dan het zou zijn zonder HRA, dat dan weer wel. :D
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:02:40 #208
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87029828
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dienstverlenende branche.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:02:46 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87029831
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

en wat denk je dat het kost om het te achterhalen :P Dat wordt altijd onderschat. Ik las vandaag dat bijvoorbeeld dat plan wat er ooit was om 5 euro eigen bijdrage te vragen voor een bezoek aan de huisarts al 12 euro aan administratiekosten met zich mee brengt _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87029851
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

natuurlijk is het wel een subsidie. Je krijgt dat geld alleen als je een huis koopt. DUs het is een subsidie op het huis. Die er voor gezorgd heeft dat je huis veel duurder is dan het zou zijn zonder HRA, dat dan weer wel. :D
Het is een aftrekpost, dat is per definitie geen subsidie.
pi_87029862
quote:

[..]

Ik denk dat je je iets wijs hebt laten maken. Je krijgt geen geld als je een huis koopt.
Je krijgt onder bepaalde voorwaarden een korting op de belasting die je moet betalen bij het aangaan van een hypotheek.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:03:28 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87029866
Minder politici is minder gedoe is minder bureaucratie......... ben ik de enige die dat kort door de bocht vind?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87029880
quote:

Veronderstelt kan worden, gelet de tekst van het akkoord, dat er een amendement op dit betreffende wetsartikel komt of in elk geval zal worden behandeld.
pi_87029887
quote:

[..]

[..]

Ik heb het even opgezocht, de Kamer wilde dit al doorvoeren in 2009. Het is totaal 40 miljoen euro, waarvan het meeste naar Turkije en Marokko gaat.

Bron
pi_87029888
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het is een aftrekpost, dat is per definitie geen subsidie.
Mensen die dat verschil niet zien... ):O
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87029892
Minder ambtenaren maar wel een 'dierenpolitie' instellen? Wie gaat dat doen dan?
pi_87029900
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.
[..]

3 miljard lijkt me teveel, maar alle kleine beetjes zijn meegenomen. Dit is ook zoiets waar de mensen in Nederland niets van merken, dus prima beleid.
Het was dan ook ironisch bedoeld. Punt wat ik probeer te maken is dat ik niets van hervormingen terugzie. De woningmarkt wordt niet aangepakt. De arbeidsmarkt doen ze NIETS aan en ook het onderwijs laten ze ongemoeid.

Hoe kun je in vredesnaam van prima beleid spreken?
pi_87029908
Er staan trouwens ERG veel dingen die al tijden aan de orde zijn, waarvan Henk en Ingrid kennelijk denken dat het nu nog niet het geval is en dat ze daar de PVV voor nodig hebben, zoals:

quote:
• Polygame huwelijken worden niet erkend.
quote:
• Huwelijksdwang is verboden en wordt strafbaar gesteld.
quote:
• Het beleid tegen schijnhuwelijken en huwelijksdwang wordt verscherpt en de
handhaving geïntensiveerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87029925
quote:

[..]

Dienstverlenende branche.
Inderdaad; vraag en aanbod. Legaliseren en vrije marktwerking!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:04:58 #220
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87029941
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef DrDentz het volgende:
Minder ambtenaren maar wel een 'dierenpolitie' instellen? Wie gaat dat doen dan?
En meer mensen in de zorg en meer politie en die moeten ook allemaal opgeleid worden dus meer leraren..... maar waar ze ambtenaren weghalen zeggen ze niet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87029945
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef Mutant01 het volgende:
Er staan trouwens ERG veel dingen die al tijden aan de orde zijn, waarvan Henk en Ingrid kennelijk denken dat het nu nog niet het geval is en dat ze daar de PVV voor nodig hebben, zoals:
[..]

[..]

[..]

Ik denk dat geen Nederlander het daarmee oneens is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87029951
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht, de Kamer wilde dit al doorvoeren in 2009. Het is totaal 40 miljoen euro, waarvan het meeste naar Turkije en Marokko gaat.

Bron
40 miljoen, hoeveel gaat daarvan naar landen binnen de EU?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 september 2010 @ 18:05:15 #223
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87029955
Klink als ik het zo hoor als een prima akkoord *O*
Natuurlijk is niet alles zoet, langer doorwerken bijvoorbeeld, maar er is genoeg waar we blij mee kunnen zijn :)
The truth was in here.
pi_87029973
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat geen Nederlander het daarmee oneens is.
Uhm, daar heb ik het niet over. Ik heb het erover dat dat soort zaken ALLANG aan de orde zijn. :')
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 september 2010 @ 18:05:43 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_87029974
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is het ook. Hmm hoe kwam Wilders ook alweer aan zijn vrouw? :X
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:06:27 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87030000
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Veel minder dan de helft als ik het goed lees
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87030002
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Is het ook. Hmm hoe kwam Wilders ook alweer aan zijn vrouw? :X
Hongarije is lid van de EU, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030006
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Het was dan ook ironisch bedoeld. Punt wat ik probeer te maken is dat ik niets van hervormingen terugzie. De woningmarkt wordt niet aangepakt. De arbeidsmarkt doen ze NIETS aan en ook het onderwijs laten ze ongemoeid.

Hoe kun je in vredesnaam van prima beleid spreken?
Daar heb je gelijk in, dat had ik ook nooit verwacht van twee partijen bij wie de hypotheekaftrek 'veilig' was. Zie het gewoon zo, nu zijn het 2 stappen achteruit voor de linkse hobbies, over x jaar met de PvdA aan het roer trekken die 1 stap weer recht en pakken 2 stappen terug van rechtse hobbies.

Overall zit je dan toch een stuk lager met bestedingen.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:06:51 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87030011
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:43 schreef damian5700 het volgende:
• Voor huishoudens met een inkomen tot 43.000 euro stijgen de huren bij gereguleerde woningen niet met meer dan de inflatie.
• De doorstroming op de huurmarkt wordt bevorderd door voor huurders van een gereguleerde woning met een huishoudinkomen van meer dan 43.000 euro een maximale huurstijging van inflatie + 5% toe te staan.
Wel erbij vermelden dat dit per jaar is. Ook is niet helemaal duidelijk of dit om woningbouwcorporaties gaat.

Het is namelijk niet ondenkbaar dat iemand met een inkomen van 38.000 een huis huurt, vervolgens promotie krijgt en opeens 44.000 gaat verdienen. Die persoon zou dan elk jaar "inflatie+5%" kunnen krijgen, wat de prijs van de huur opdrijft naar een bepaald bedrag.

6 jaar later heeft hij door zijn salarisverhoging genoeg gespaard om een huis te kopen, en verhuisd hij. De volgende huurder is er eentje die weer rond de 36.000 verdiend. Kan de verhuurder nu de huurprijs van 6 jaar verhoging van "inflatie+5%" gaan vragen aan de nieuwe verhuurder, of moet de huurprijs weer omlaag naar een niveau van die 6 jaar met alleen inflatieverhoging?

Rekening houdend met inflatie, zullen uiteindelijk zowel de huren als de salarissen blijven stijgen, dus uiteindelijk zou je dan alsnog steeds duurdere huurwoningen krijgen.

Ik vind het sowieso raar dat huren gekoppeld worden aan inkomen. Ik heb er geen problemen mee dat er vragen worden gesteld als iemand met een bijstandsuitkering of een erg laag inkomen opeens een villa van 2000 euro per maand wil gaan huren, want dan klopt er iets niet..... maar als je verhogingen gaat koppelen aan salarissen, dan ga je volgens mij alleen maar onrust zaaien op de huurmarkt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 30 september 2010 @ 18:07:07 #230
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87030020
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat je je iets wijs hebt laten maken. Je krijgt geen geld als je een huis koopt.
Je krijgt onder bepaalde voorwaarden een korting op de belasting die je moet betalen bij het aangaan van een hypotheek.
Dus het rijk krijgt miljarden minder binnen dan wanneer de regeling niet zou bestaan.
Of ze nu zeggen dat je het niet hoeft te betalen (HRA) of dat ze het je terugbetalen (huurtoeslag) is natuurlijk geen verschil.

Alleen mensen die niet in aanmerking komen voor huurtoeslag mogen het volle pond betalen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_87030026
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het meeste gaat naar Marokko & Turkije, dus het minste gaat naar landen binnen de EU (vooral naar Polen).
pi_87030031
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Veel minder dan de helft als ik het goed lees
Dus dan besparen we een whopping 20 miljoen? Dit zijn de maatregelen die ons land vooruit helpen zeg ik je!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 september 2010 @ 18:08:14 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87030051
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef capricia het volgende:
Nu wel. Toen hij haar ontmoette niet.

Ze heeft trouwens ook twee nationaliteiten, omdat het - alhoewel niet onmogelijk - enorm lastig is om de Hongaarse nationaliteit op te geven.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87030053
Ontslagrecht, WW en andere uitkeringen ongewijzigd, inkomstenbelasting voorzover ik heb meegekregen niet verlaagd, er komt nog meer politie met nog meer macht... ik word er niet bepaald enthousiast van. :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87030056
quote:

[..]

Krijgen geld van de overheid? Nee zo zie ik het niet. Zij hoeven minder belasting te betalen. Maar ze moeten het wel betalen...Het is een korting op de belasting die je betaalt. Geen subsidie.
Zo kan je het wel niet zien, maar ze krijgen geld van de overheid (ze hoeven minder te betalen aan de overheid, maar welk verschil maakt dat in godsnaam??) om te kunnen wonen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 30 september 2010 @ 18:08:24 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_87030058
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar nog niet toen Geert zijn vrouw "haalde".
pi_87030059
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef Mutant01 het volgende:

• Polygame huwelijken worden niet erkend.

Polygamie is in Nederland verboden. Polygame huwelijken die door buitenlanders in het buitenland rechtsgeldig zijn gesloten, worden hier echter nog wel erkend. Het gaat om erkenning van huwelijken van mensen met een niet-Nederlandse nationaliteit.
pi_87030062
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Wel erbij vermelden dat dit per jaar is. Ook is niet helemaal duidelijk of dit om woningbouwcorporaties gaat.

Het is namelijk niet ondenkbaar dat iemand met een inkomen van 38.000 een huis huurt, vervolgens promotie krijgt en opeens 44.000 gaat verdienen. Die persoon zou dan elk jaar "inflatie+5%" kunnen krijgen, wat de prijs van de huur opdrijft naar een bepaald bedrag.

6 jaar later heeft hij door zijn salarisverhoging genoeg gespaard om een huis te kopen, en verhuisd hij. De volgende huurder is er eentje die weer rond de 36.000 verdiend. Kan de verhuurder nu de huurprijs van 6 jaar verhoging van "inflatie+5%" gaan vragen aan de nieuwe verhuurder, of moet de huurprijs weer omlaag naar een niveau van die 6 jaar met alleen inflatieverhoging?

Rekening houdend met inflatie, zullen uiteindelijk zowel de huren als de salarissen blijven stijgen, dus uiteindelijk zou je dan alsnog steeds duurdere huurwoningen krijgen.

Ik vind het sowieso raar dat huren gekoppeld worden aan inkomen. Ik heb er geen problemen mee dat er vragen worden gesteld als iemand met een bijstandsuitkering of een erg laag inkomen opeens een villa van 2000 euro per maand wil gaan huren, want dan klopt er iets niet..... maar als je verhogingen gaat koppelen aan salarissen, dan ga je volgens mij alleen maar onrust zaaien op de huurmarkt.
Het gaat hier wel om sociale huurwoningen, met sociale huurprijzen. De doelgroep daarvoor is niet met 43K+ inkomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030073
quote:

[..]

Het merendeel zal wel corporatiewoning zijn.

quote:
Een gereguleerde woning, of beter gezegd een woning met een gereguleerde huur, is een woning met een aanvangshuur (de kale huur op de ingangsdatum van de huurovereenkomst) die lager is dan de maximale grens voor huurtoeslag. Deze grens is voor het tijdvak 1 juli 2009 - 30 juni 2010: ¤ 647,53. Een overzicht van de hoogte van de huurtoeslaggrens van voorgaande jaren vindt u onderaan deze pagina.
Bron
pi_87030096
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zo kan je het wel niet zien, maar ze krijgen geld van de overheid (ze hoeven minder te betalen aan de overheid, maar welk verschil maakt dat in godsnaam??) om te kunnen wonen.

Ik moet me inhouden om niet heel hard te vloeken. Hoe lang heb je de Elsevier moeten lezen om zo slecht te kunnen nadenken?
Een aftrekpost is geen subsidie.
Hoe graag jij ook anders wilt beweren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030113
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Wetten worden toch niet met terugwerkende kracht ingevoerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030117
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Polygamie is in Nederland verboden. Polygame huwelijken die door buitenlanders in het buitenland rechtsgeldig zijn gesloten, worden hier echter nog wel erkend. Het gaat om erkenning van huwelijken van mensen met een niet-Nederlandse nationaliteit.
Exact, en dat komt hoe vaak voor? Zeker in het licht bezien van de maatregelen in het buitenland genomen tegen polygamie. Het is een symboolmaatregel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87030118
quote:

[..]

Wel erbij vermelden dat dit per jaar is.
De link van het akkoord staat in de OP. En ik heb nergens de suggestie gewekt dat het anders moet zijn dan het akkord stelt.
Met andere woorden; hold your horses! ~O>
pi_87030125
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
  donderdag 30 september 2010 @ 18:10:38 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_87030132
Dit soort berichten zullen we ook steeds meer gaan zien de komende tijd: Allochtonen bang voor uitsluiting

Lees je mee hoe bindend dit kabinet te werk gaat, Bleker?
pi_87030140
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus dan besparen we een whopping 20 miljoen? Dit zijn de maatregelen die ons land vooruit helpen zeg ik je!
Wat begrijp je niet aan 'De meeste'? Dat is dus niet 50%, maar eerder >75%.
En sowieso, die miljoenen leveren ons land helemaal niets positiefs op dus dan kan je ze beter niet uitgeven.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:11:07 #247
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87030154
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan is huursubsidie ook geen subsidie, en hoeft het dus niet te worden aangepakt. Er wordt tenslotte effectief minder geld van je rekening afgetrokken. 8-)
pi_87030159
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is allebei steun! Jij had het over zelf de broek ophouden, lieve schat.

Dus je vindt het ook okee als kunstenaars geen belasting meer hoeven te betalen, ipv dat ze subsidie krijgen, omdat het dan een aftrekpost is?

Sorry, maar zoveel achterlijkheid ga ik niet tegenaan discussiëren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 30 september 2010 @ 18:12:06 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_87030188
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat Wilders al in 1992 met zijn Kristina is getrouwd en Hongarije pas sinds 2004 EU-lid is.
pi_87030193
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan is huursubsidie ook geen subsidie, en hoeft het dus niet te worden aangepakt. Er wordt tenslotte effectief minder geld van je rekening afgetrokken. 8-)
Huursubsidie is een subsidie.
Hypotheekrente aftrek is een aftrekpost.
Dat zijn 2 verschillende zaken...een subsidie is geen aftrekpost.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030210
quote:

[..]

Wat vind je van een overdraagbare heffingskorting zoals de aanrecht"subsidie"? Moet die ook behouden blijven omdat het een belastingteruggave is?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_87030216
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'De meeste'? Dat is dus niet 50%, maar eerder >75%.
En sowieso, die miljoenen leveren ons land helemaal niets positiefs op dus dan kan je ze beter niet uitgeven.
Hoe kom jij erbij dat die miljoenen het land niets positiefs opleveren? Het levert consumentenuitgaven op in het buitenland - als een land als Marokko dan een order plaatst van 3 fregatten (in Nederland) heb je het al weer terug. Band kweken, zo zou je het ook kunnen zien.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 18:12:48 #253
862 Arcee
Look closer
pi_87030219
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:16 schreef rubbereend het volgende:
wist geen betere titel :D
Wel een OP, van de vorige. :P

Even overnemen? :s)

Hoewel, topic is al weer bijna vol. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:12:55 #254
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87030224
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Polygamie is in Nederland verboden.
Wat trouwens een vrijheidsbeperkende maatregel is, dat mogen ze ook wel eens openbreken. Je mag elke dag van de week een ander neuken, je mag met z'n allen in één huis wonen en één huishouding voeren, je mag alleen niet trouwen.

Maar goed, dat zijn de religieuzen weer.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_87030240
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het is allebei steun! Jij had het over zelf de broek ophouden, lieve schat.

Dus je vindt het ook okee als kunstenaars geen belasting meer hoeven te betalen, ipv dat ze subsidie krijgen, omdat het dan een aftrekpost is?

Sorry, maar zoveel achterlijkheid ga ik niet tegenaan discussiëren.
Je mag er van vinden wat je wil.
Een aftrekpost is geen subsidie, basta.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030252
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact, en dat komt hoe vaak voor? Zeker in het licht bezien van de maatregelen in het buitenland genomen tegen polygamie. Het is een symboolmaatregel.
Het is een belangrijk thema in het kader van immigratie en integratie, veronderstel ik. En ik herinner me zo'n 1500 polygame huwelijken.
Hirsch Ballin was al bezig met aanpassing van de wet. Ik weet alleen niet in welk stadium een voorstel en behandeling is. Dat de wet hierop gaat veranderen is echter zonneklaar.
pi_87030258
Het akkoord is vrij slap, totaal geen harde maatregelen. Ontslagrecht blijft bestaan, WW verandert niet, AOW leeftijd slechts naar 66 jaar, uitkeringen blijven gekoppeld aan lonen....serieus wat is dit? Hoe kan je dit een akkoord noemen waar ''rechts Nederland zijn vingers bij kan aflikken'' ?
Ik zou dit akkoord eerder eerder een PVV dan een VVD&CDA akkoord willen noemen, absoluut niet rechts, het komt er niet eens bij in de buurt.
Voor iedereen die nog twijfelt, de PVV is een linkse partij, linkser dan het CDA...beetje zoals PvdA alleen minder voor de allochtoon en meer voor de autochtone middenklasse.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:13:58 #258
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87030264
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Huursubsidie is een subsidie.
Hypotheekrente aftrek is een aftrekpost.
Dat zijn 2 verschillende zaken...een subsidie is geen aftrekpost.
In beide gevallen neemt de regering een deel van jouw woonlasten voor hun rekening.
Het is een hypotheeksubsidie, clear and simple.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:14:14 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87030279
Maar wel minder JSF's, geen JSF's durven ze nog niet aan :')
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 30 september 2010 @ 18:14:16 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87030282
Waar is dat "vol op het orgel" nou gebleven?

Prima voorstellen overigens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87030284
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat trouwens een vrijheidsbeperkende maatregel is, dat mogen ze ook wel eens openbreken. Je mag elke dag van de week een ander neuken, je mag met z'n allen in één huis wonen en één huishouding voeren, je mag alleen niet trouwen.

Het burgerlijk huwelijk slaat sowieso al nergens op.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87030290
quote:

[..]

Polygamie is vrijwel alleen in Moslimlanden toegestaan, misschien zijn het bepaalde ethische normen?
pi_87030295
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat die miljoenen het land niets positiefs opleveren? Het levert consumentenuitgaven op in het buitenland - als een land als Marokko dan een order plaatst van 3 fregatten (in Nederland) heb je het al weer terug. Band kweken, zo zou je het ook kunnen zien.
De kinderbijslag die in Marokko belandt komt niet 100% terug bij de aankoop van fregatten. Als we dat geld gewoon niet uitgeven hoeven we ook niet te hopen dat het terugkomt.

Een band kweken hoeft niet meer, genoeg ex-Marokkanen in Nederland die in hun oude vaderland kunnen vertellen hoe prachtig het hier is.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:14:43 #264
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87030297
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Je mag er van vinden wat je wil.
Een aftrekpost is geen subsidie, basta.
Hé, nog een medestander.

Chapeau ^O^
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87030299
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is een belangrijk thema in het kader van immigratie en integratie, veronderstel ik. En ik herinner me zo'n 1500 polygame huwelijken.
Hirsch Ballin was al bezig met aanpassing van de wet. Ik weet alleen niet in welk stadium een voorstel en behandeling is. Dat de wet hierop gaat veranderen is echter zonneklaar.
1500 over een periode van?
Allah Al Watan Al Malik
pi_87030325
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat vind je van een overdraagbare heffingskorting zoals de aanrecht"subsidie"? Moet die ook behouden blijven omdat het een belastingteruggave is?
Die mag van mij verdwijnen omdat het thuiszitten stimuleert. Ik zie graag maatregelen die mensen actief laten deelnemen aan de maatschappij, zoals werken bijvoorbeeld... :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030326
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De kinderbijslag die in Marokko belandt komt niet 100% terug bij de aankoop van fregatten. Als we dat geld gewoon niet uitgeven hoeven we ook niet te hopen dat het terugkomt.

Een band kweken hoeft niet meer, genoeg ex-Marokkanen in Nederland die in hun oude vaderland kunnen vertellen hoe prachtig het hier is.
Nee precies, het komt 200% terug in de vorm van werkgelegenheid bijv. Maar goed, je hebt in iedergeval duidelijk gemaakt dat het qua bedragen werkelijk waar nergens over gaat in het kader van de bezuinigingen, een schijnmaatregel dus.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:16:17 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87030348
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wel een OP, van de vorige. :P

Even overnemen? :s)

Hoewel, topic is al weer bijna vol. ;)
inclusief nieuwe topics :) is handig voor het volgende deel :)
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87030350
HRA een subsidie vinden :')
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_87030372
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hé, nog een medestander.

Chapeau ^O^
Het heeft niet zoveel te maken met een medestander, het is gewoon de definitie. Het is gewoon dom als je gaat beweren dat het een subsidie is.
pi_87030373
quote:

[..]

Uitlatingen die zijn aan te merken als een weergave van een in een godsdienst verankerde geloofsopvatting worden redelijk beschermd, inderdaad.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:17:16 #272
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87030380
Als ik het zo doorneem houdt de verkeerde partij een congres... Waar is de VVD-visie op de toekomst gebleven?
pi_87030383
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee precies, het komt 200% terug in de vorm van werkgelegenheid bijv. Maar goed, je hebt in iedergeval duidelijk gemaakt dat het qua bedragen werkelijk waar nergens over gaat in het kader van de bezuinigingen, een schijnmaatregel dus.
Of het komt 200% terug in de vorm van kinderen opgevoed in een ver land met 0,0 kennis van Nederland, die besluiten hier te komen wonen op hun 18e om de onderklasse te versterken.

Nee dank je.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 18:17:45 #274
862 Arcee
Look closer
pi_87030401
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef rubbereend het volgende:
inclusief nieuwe topics :) is handig voor het volgende deel :)
Die stonden er ook al in, je hebt ze op de verkeerde plek gezet. ;)

Ze moeten onder 'Vorige topics'. :)

'Gerelateerd en historie' geven een chronologisch overzicht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:17:47 #275
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87030402
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Die mag van mij verdwijnen omdat het thuiszitten stimuleert. Ik zie graag maatregelen die mensen actief laten deelnemen aan de maatschappij, zoals werken bijvoorbeeld... :)
Moet het kabinet vooral de kinderopvang weer peperduur maken. :D
  donderdag 30 september 2010 @ 18:18:03 #276
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87030419
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Leg jij even het verschil uit? Qua eindresultaat?
Regering geeft 7 miljard huurtoeslag.
Regering krijgt 11 miljard HRA niet.

Als je 18 miljard wil bezuinigen moet je beide regelingen afschaffen, klaar. :').
  donderdag 30 september 2010 @ 18:18:07 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87030422
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef Wokkel het volgende:

Bron
Dat probleem kan ook veel makkelijker worden opgelost: Elke persoon die recht heeft op kinderbijslag krijgt een "staatsrekening" met een magneetpasje zoals bij banken. Dit pasje kan alleen in Nederland worden gebruikt, kan niet worden gebruikt om geld te pinnen bij een automaat, wordt aangesloten bij iDeal zodat men er online zaken mee kan bestellen etc, zoals schoolboeken, etc....

Zo voorkom je ook dat de kinderbijslag misbruikt wordt om mee van op vakantie te gaan, terwijl de kinderen nog in de beknelde schoenen van vorig jaar lopen. En daar is de kinderbijslag ook voor bedoeld: Om er voor te zorgen dat de kinderen alles krijgen wat ze nodig hebben qua kleding, eten, schoolspullen etc..... niet om mee van op vakantie te gaan omdat het zo toevallig net voor de zomervakantie weer wordt gestort. Daar heb je al een vakantiegeld regeling voor.
-
pi_87030426
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Of het komt 200% terug in de vorm van kinderen opgevoed in een ver land met 0,0 kennis van Nederland, die besluiten hier te komen wonen op hun 18e om de onderklasse te versterken.

Nee dank je.
Of je haalt daarmee een raketgeleerde binnen, it works in both ways.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87030431
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

1500 over een periode van?
Dit is meer op basis van de GBA. En volgens mij is dit vorig jaar geweest. Ja, kan ook niet anders dan vorig jaar.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:18:34 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87030448
Waarom ze alle drie zoooooo trots zijn op deze akoorden is me echt een raadsel...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:18:57 #281
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87030465
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die stonden er ook al in, je hebt ze op de verkeerde plek gezet. ;)

Ze moeten onder 'Vorige topics'. :)

'Gerelateerd en historie' geven een chronologisch overzicht.
in de haast verkeerd gedaan
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 30 september 2010 @ 18:18:57 #282
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87030467
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom ze alle drie zoooooo trots zijn op deze akoorden is me echt een raadsel...
Omdat er alleen maar goede dingen instaan ^O^ ^O^
Bis bis bis
pi_87030470
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Een marktverstorende maatregel dan. In feite dus hetzelfde negatieve effect als veel subsidies dus...
pi_87030507
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel te maken met een medestander, het is gewoon de definitie. Het is gewoon dom als je gaat beweren dat het een subsidie is.
Leg dat die andere posters maar eens uit...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030518
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus omdat er kinderbijslag naar Marokko gaat, neemt de werkgelegenheid hier toe omdat de Marokkaanse overheid uit dank in Nederland aankopen doet :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_87030520
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Omdat er alleen maar goede dingen instaan ^O^ ^O^
Die paar symboolmaatregelen die nog geen druppel op een gloeiende plaat zijn? :')
pi_87030533
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat probleem kan ook veel makkelijker worden opgelost: Elke persoon die recht heeft op kinderbijslag krijgt een "staatsrekening" met een magneetpasje zoals bij banken. Dit pasje kan alleen in Nederland worden gebruikt, kan niet worden gebruikt om geld te pinnen bij een automaat, wordt aangesloten bij iDeal zodat men er online zaken mee kan bestellen etc, zoals schoolboeken, etc....

Zo voorkom je ook dat de kinderbijslag misbruikt wordt om mee van op vakantie te gaan, terwijl de kinderen nog in de beknelde schoenen van vorig jaar lopen. En daar is de kinderbijslag ook voor bedoeld: Om er voor te zorgen dat de kinderen alles krijgen wat ze nodig hebben qua kleding, eten, schoolspullen etc..... niet om mee van op vakantie te gaan omdat het zo toevallig net voor de zomervakantie weer wordt gestort. Daar heb je al een vakantiegeld regeling voor.
Interessant, maar het doet me gelijk aan voedselbonnen denken voor mensen in de uitkering en ze verbieden zaken te kopen op afbetaling.
pi_87030535
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:17 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moet het kabinet vooral de kinderopvang weer peperduur maken. :D
Ach, als je tegelijkertijd de aanrechtsubsidie af zou schaffen, gaan ze wel weer aan het werk.. :s)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030567
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of je haalt daarmee een raketgeleerde binnen, it works in both ways.
Stop die >20 miljoen maar in de TU Delft, dan heb je 200% kans op raketgeleerden.
pi_87030580
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is meer op basis van de GBA. En volgens mij is dit vorig jaar geweest. Ja, kan ook niet anders dan vorig jaar.
Er zijn in totaal 1374 mensen die 2 of meer partners hebben. (Dus dat is niet per jaar, per 10 jaar of per maand, maar gewoon het totaalplaatje).
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 september 2010 @ 18:21:59 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87030589
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach, als je tegelijkertijd de aanrechtsubsidie af zou schaffen, gaan ze wel weer aan het werk.. :s)
Geloof je dat zelf?
Bis bis bis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 18:22:13 #292
862 Arcee
Look closer
pi_87030594
Omdat ze Cohen/Pechtold/Halsema buiten boord houden. ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 18:22:25 #293
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87030605
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Hmm ja, ongetwijfeld. Al je loon uitgeven zodat je kan werken en je kinderen op het kinderdagverblijf kan doen, dat zal mensen echt doen beslissen te gaan werken. :D
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 18:22:28 #294
862 Arcee
Look closer
pi_87030607
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')