abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 18:06:27 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87030000
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

40 miljoen, hoeveel gaat daarvan naar landen binnen de EU?
Veel minder dan de helft als ik het goed lees
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87030002
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Is het ook. Hmm hoe kwam Wilders ook alweer aan zijn vrouw? :X
Hongarije is lid van de EU, toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030006
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Het was dan ook ironisch bedoeld. Punt wat ik probeer te maken is dat ik niets van hervormingen terugzie. De woningmarkt wordt niet aangepakt. De arbeidsmarkt doen ze NIETS aan en ook het onderwijs laten ze ongemoeid.

Hoe kun je in vredesnaam van prima beleid spreken?
Daar heb je gelijk in, dat had ik ook nooit verwacht van twee partijen bij wie de hypotheekaftrek 'veilig' was. Zie het gewoon zo, nu zijn het 2 stappen achteruit voor de linkse hobbies, over x jaar met de PvdA aan het roer trekken die 1 stap weer recht en pakken 2 stappen terug van rechtse hobbies.

Overall zit je dan toch een stuk lager met bestedingen.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:06:51 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87030011
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:43 schreef damian5700 het volgende:
• Voor huishoudens met een inkomen tot 43.000 euro stijgen de huren bij gereguleerde woningen niet met meer dan de inflatie.
• De doorstroming op de huurmarkt wordt bevorderd door voor huurders van een gereguleerde woning met een huishoudinkomen van meer dan 43.000 euro een maximale huurstijging van inflatie + 5% toe te staan.
Wel erbij vermelden dat dit per jaar is. Ook is niet helemaal duidelijk of dit om woningbouwcorporaties gaat.

Het is namelijk niet ondenkbaar dat iemand met een inkomen van 38.000 een huis huurt, vervolgens promotie krijgt en opeens 44.000 gaat verdienen. Die persoon zou dan elk jaar "inflatie+5%" kunnen krijgen, wat de prijs van de huur opdrijft naar een bepaald bedrag.

6 jaar later heeft hij door zijn salarisverhoging genoeg gespaard om een huis te kopen, en verhuisd hij. De volgende huurder is er eentje die weer rond de 36.000 verdiend. Kan de verhuurder nu de huurprijs van 6 jaar verhoging van "inflatie+5%" gaan vragen aan de nieuwe verhuurder, of moet de huurprijs weer omlaag naar een niveau van die 6 jaar met alleen inflatieverhoging?

Rekening houdend met inflatie, zullen uiteindelijk zowel de huren als de salarissen blijven stijgen, dus uiteindelijk zou je dan alsnog steeds duurdere huurwoningen krijgen.

Ik vind het sowieso raar dat huren gekoppeld worden aan inkomen. Ik heb er geen problemen mee dat er vragen worden gesteld als iemand met een bijstandsuitkering of een erg laag inkomen opeens een villa van 2000 euro per maand wil gaan huren, want dan klopt er iets niet..... maar als je verhogingen gaat koppelen aan salarissen, dan ga je volgens mij alleen maar onrust zaaien op de huurmarkt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 30 september 2010 @ 18:07:07 #230
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87030020
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat je je iets wijs hebt laten maken. Je krijgt geen geld als je een huis koopt.
Je krijgt onder bepaalde voorwaarden een korting op de belasting die je moet betalen bij het aangaan van een hypotheek.
Dus het rijk krijgt miljarden minder binnen dan wanneer de regeling niet zou bestaan.
Of ze nu zeggen dat je het niet hoeft te betalen (HRA) of dat ze het je terugbetalen (huurtoeslag) is natuurlijk geen verschil.

Alleen mensen die niet in aanmerking komen voor huurtoeslag mogen het volle pond betalen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_87030026
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

40 miljoen, hoeveel gaat daarvan naar landen binnen de EU?
Het meeste gaat naar Marokko & Turkije, dus het minste gaat naar landen binnen de EU (vooral naar Polen).
pi_87030031
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Veel minder dan de helft als ik het goed lees
Dus dan besparen we een whopping 20 miljoen? Dit zijn de maatregelen die ons land vooruit helpen zeg ik je!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 september 2010 @ 18:08:14 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87030051
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef capricia het volgende:
Nu wel. Toen hij haar ontmoette niet.

Ze heeft trouwens ook twee nationaliteiten, omdat het - alhoewel niet onmogelijk - enorm lastig is om de Hongaarse nationaliteit op te geven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87030053
Ontslagrecht, WW en andere uitkeringen ongewijzigd, inkomstenbelasting voorzover ik heb meegekregen niet verlaagd, er komt nog meer politie met nog meer macht... ik word er niet bepaald enthousiast van. :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87030056
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Krijgen geld van de overheid? Nee zo zie ik het niet. Zij hoeven minder belasting te betalen. Maar ze moeten het wel betalen...Het is een korting op de belasting die je betaalt. Geen subsidie.
Zo kan je het wel niet zien, maar ze krijgen geld van de overheid (ze hoeven minder te betalen aan de overheid, maar welk verschil maakt dat in godsnaam??) om te kunnen wonen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 30 september 2010 @ 18:08:24 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_87030058
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar nog niet toen Geert zijn vrouw "haalde".
pi_87030059
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef Mutant01 het volgende:
Er staan trouwens ERG veel dingen die al tijden aan de orde zijn, waarvan Henk en Ingrid kennelijk denken dat het nu nog niet het geval is en dat ze daar de PVV voor nodig hebben, zoals:

• Polygame huwelijken worden niet erkend.

Polygamie is in Nederland verboden. Polygame huwelijken die door buitenlanders in het buitenland rechtsgeldig zijn gesloten, worden hier echter nog wel erkend. Het gaat om erkenning van huwelijken van mensen met een niet-Nederlandse nationaliteit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87030062
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Wel erbij vermelden dat dit per jaar is. Ook is niet helemaal duidelijk of dit om woningbouwcorporaties gaat.

Het is namelijk niet ondenkbaar dat iemand met een inkomen van 38.000 een huis huurt, vervolgens promotie krijgt en opeens 44.000 gaat verdienen. Die persoon zou dan elk jaar "inflatie+5%" kunnen krijgen, wat de prijs van de huur opdrijft naar een bepaald bedrag.

6 jaar later heeft hij door zijn salarisverhoging genoeg gespaard om een huis te kopen, en verhuisd hij. De volgende huurder is er eentje die weer rond de 36.000 verdiend. Kan de verhuurder nu de huurprijs van 6 jaar verhoging van "inflatie+5%" gaan vragen aan de nieuwe verhuurder, of moet de huurprijs weer omlaag naar een niveau van die 6 jaar met alleen inflatieverhoging?

Rekening houdend met inflatie, zullen uiteindelijk zowel de huren als de salarissen blijven stijgen, dus uiteindelijk zou je dan alsnog steeds duurdere huurwoningen krijgen.

Ik vind het sowieso raar dat huren gekoppeld worden aan inkomen. Ik heb er geen problemen mee dat er vragen worden gesteld als iemand met een bijstandsuitkering of een erg laag inkomen opeens een villa van 2000 euro per maand wil gaan huren, want dan klopt er iets niet..... maar als je verhogingen gaat koppelen aan salarissen, dan ga je volgens mij alleen maar onrust zaaien op de huurmarkt.
Het gaat hier wel om sociale huurwoningen, met sociale huurprijzen. De doelgroep daarvoor is niet met 43K+ inkomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030073
quote:

[..]

Het merendeel zal wel corporatiewoning zijn.

quote:
Een gereguleerde woning, of beter gezegd een woning met een gereguleerde huur, is een woning met een aanvangshuur (de kale huur op de ingangsdatum van de huurovereenkomst) die lager is dan de maximale grens voor huurtoeslag. Deze grens is voor het tijdvak 1 juli 2009 - 30 juni 2010: ¤ 647,53. Een overzicht van de hoogte van de huurtoeslaggrens van voorgaande jaren vindt u onderaan deze pagina.
Bron
pi_87030096
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zo kan je het wel niet zien, maar ze krijgen geld van de overheid (ze hoeven minder te betalen aan de overheid, maar welk verschil maakt dat in godsnaam??) om te kunnen wonen.

Ik moet me inhouden om niet heel hard te vloeken. Hoe lang heb je de Elsevier moeten lezen om zo slecht te kunnen nadenken?
Een aftrekpost is geen subsidie.
Hoe graag jij ook anders wilt beweren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030113
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Wetten worden toch niet met terugwerkende kracht ingevoerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87030117
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Polygamie is in Nederland verboden. Polygame huwelijken die door buitenlanders in het buitenland rechtsgeldig zijn gesloten, worden hier echter nog wel erkend. Het gaat om erkenning van huwelijken van mensen met een niet-Nederlandse nationaliteit.
Exact, en dat komt hoe vaak voor? Zeker in het licht bezien van de maatregelen in het buitenland genomen tegen polygamie. Het is een symboolmaatregel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87030118
quote:

[..]

Wel erbij vermelden dat dit per jaar is.
De link van het akkoord staat in de OP. En ik heb nergens de suggestie gewekt dat het anders moet zijn dan het akkord stelt.
Met andere woorden; hold your horses! ~O>
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87030125
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
  donderdag 30 september 2010 @ 18:10:38 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_87030132
Dit soort berichten zullen we ook steeds meer gaan zien de komende tijd: Allochtonen bang voor uitsluiting

Lees je mee hoe bindend dit kabinet te werk gaat, Bleker?
pi_87030140
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus dan besparen we een whopping 20 miljoen? Dit zijn de maatregelen die ons land vooruit helpen zeg ik je!
Wat begrijp je niet aan 'De meeste'? Dat is dus niet 50%, maar eerder >75%.
En sowieso, die miljoenen leveren ons land helemaal niets positiefs op dus dan kan je ze beter niet uitgeven.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:11:07 #247
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87030154
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan is huursubsidie ook geen subsidie, en hoeft het dus niet te worden aangepakt. Er wordt tenslotte effectief minder geld van je rekening afgetrokken. 8-)
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87030159
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is allebei steun! Jij had het over zelf de broek ophouden, lieve schat.

Dus je vindt het ook okee als kunstenaars geen belasting meer hoeven te betalen, ipv dat ze subsidie krijgen, omdat het dan een aftrekpost is?

Sorry, maar zoveel achterlijkheid ga ik niet tegenaan discussiėren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 30 september 2010 @ 18:12:06 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_87030188
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat Wilders al in 1992 met zijn Kristina is getrouwd en Hongarije pas sinds 2004 EU-lid is.
pi_87030193
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan is huursubsidie ook geen subsidie, en hoeft het dus niet te worden aangepakt. Er wordt tenslotte effectief minder geld van je rekening afgetrokken. 8-)
Huursubsidie is een subsidie.
Hypotheekrente aftrek is een aftrekpost.
Dat zijn 2 verschillende zaken...een subsidie is geen aftrekpost.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')