Een Sirius. Lijkt me goed genoeg, lekker voor de tv zetten en dan gaan!quote:Op donderdag 23 september 2010 13:30 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Welk type heb je gekocht?
Zit er ook over na te denken... Maar ik vind het zo vreselijk saai om op mijn zolderkamer tegen een muur aan te turen! Ik hou het net 45 minuten vol op mijn hometrainer.
Dan lijkt me zo'n Tacx met virtuele bergetappes op een scherm voor je, wel weer geiniger. Maar ja, daar betaal je je dan weer scheel aan...
Goeie vakantie joeng, leuk Vietnam! lijkt me ook wel watquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:16 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag de fiets bij de fietsenmaker afgegeven, gezegd dat hij rustig aan mag doen. Hij heeft 4 weken de tijd om mijn wiel te repareren (contragewicht zit los), ander stuur en stuurpen op te zetten, een wit stuurlint (staat zo ubercool bij de rest van de fiets) en een nieuwe ketting. Kettingslijtagemeter gaf aan dat de ketting versleten was, maar dan ook maar net. Om te zorgen dat ik geen nieuwe tanden en cassette hoef te kopen nu vervangen. 3200km met deze ketting gedaan.
Nu even niet fietsen maar lekker rondreizen, morgenochtend om 6 uur naar Schiphol, op weg naar Vietnam. Ouderwets en goedkoop backpacken heb tenslotte al mijn geld al aan de fiets uitgegeven
Dus veel fietsplezier en tot eind oktober!
in vietnam kun je anders ook prachtig fietsen! of nog mooier, zo aan het eind van het seizoen, je kunt je ook làten rondfietsen voor een grijpstuiver! geweldig land hoor, je gaat vast een toptijd tegemoet.quote:[b]Op vrijdag 24 september 2010 20:16 schreef Superher0 het volgende:
Nu even niet fietsen maar lekker rondreizen, morgenochtend om 6 uur naar Schiphol, op weg naar Vietnam. Ouderwets en goedkoop backpacken heb tenslotte al mijn geld al aan de fiets uitgegeven
jaloers! Vietnam is zo'n gaaf landquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:16 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag de fiets bij de fietsenmaker afgegeven, gezegd dat hij rustig aan mag doen. Hij heeft 4 weken de tijd om mijn wiel te repareren (contragewicht zit los), ander stuur en stuurpen op te zetten, een wit stuurlint (staat zo ubercool bij de rest van de fiets) en een nieuwe ketting. Kettingslijtagemeter gaf aan dat de ketting versleten was, maar dan ook maar net. Om te zorgen dat ik geen nieuwe tanden en cassette hoef te kopen nu vervangen. 3200km met deze ketting gedaan.
Nu even niet fietsen maar lekker rondreizen, morgenochtend om 6 uur naar Schiphol, op weg naar Vietnam. Ouderwets en goedkoop backpacken heb tenslotte al mijn geld al aan de fiets uitgegeven
Dus veel fietsplezier en tot eind oktober!
Zet hem even in de wiki (link in OP). Moet je je wel even registreren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:40 schreef 045represent het volgende:
Hoe kan ik trouwens een foto van mezelf in de OP zetten?
Hier regende het anders af en aanquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef No-P het volgende:
MTB-topic wel en aangezien je een MTB hebt.
Ik moet er ook nog even een regelen. In december wil ik een Run-Bike-Run doen en daar heb ik er een voor nodig.
Vanochtend trouwens goed fietsweer. In het zonnetje was het best lekker te doen.
[..]
Zet hem even in de wiki (link in OP). Moet je je wel even registreren.
Groesbeek, 6,5km-21km-3,2km. Wil in ieder geval winnen van 2 vrienden die hem als duo gaan doen. Ben verder niet zo snel ofzo, maar vind het wel leuk om te doen. Daarna misschien de Wintertriathlon van Twente als ik genoeg op schaatsen heb getraind. Het fietsen en het lopen moet ik wel vol kunnen houden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hier regende het anders af en aanzeer buiïg
Welke RBR ga je doen? Ik deed die van Pijnacker een keer of 5 tijdje geleden. Zwaar was dat altijd, maar ik was er best goed in. 1x 28e, 1x 7e, ik geloof 2x 6e, en 1x 5e
Dankje! Het is gelukt (volgens mij....)quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef No-P het volgende:
Zet hem even in de wiki (link in OP). Moet je je wel even registreren.
Volgende OP ja, hij synchroniseert hem niet (zou wel mooi zijn).quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:24 schreef 045represent het volgende:
[..]
Dankje! Het is gelukt (volgens mij....)
Er is alleen nog niks van terug te zien in de OP hier, of zie je de wijziging pas in de volgende OP?
Oke super!quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:27 schreef No-P het volgende:
[..]
Volgende OP ja, hij synchroniseert hem niet (zou wel mooi zijn).
Gewoon de Schie volgenquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:32 schreef vault_tec het volgende:
Iemand die weet hoe je van Rotterdam makkelijk naar Delft kan fietsen?![]()
Dus het liefst bordjes met Delft x aantal KM
Buienradar geeft ineens aan dat het hier gaat regenen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:31 schreef Oksel het volgende:
Morgen weer 90. Of misschien ook niet.
stel je niet zo aanquote:Op zondag 26 september 2010 08:14 schreef Marurk het volgende:
Buienradar geeft ineens aan dat het hier gaat regenen.En gisteren zou het nog droog blijven tot 17.00 uur.
Nu staat er 2 mm aangegeven.
De weg is ook nat nu omdat het blijkbaar vanochtend geregend heeft.Wat moet ik nu? Gewoon gaan als de weg over een uurtje droog is en het erop gokken dat het droog blijft?
quote:Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef 045represent het volgende:
[..]
Is dat nóg lichter dan carbon?
Jezus, had het zwaar vandaag, na het ATB'en van gisteren..quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:31 schreef Oksel het volgende:
Morgen weer [s]90[/s 81]. Of misschien ook niet.
Dat doe ik nu soms al, als ik zout nodig heb..quote:Op zondag 26 september 2010 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, maar als je een hongerklop hebt kan je aan je stuur likken
Je kan 'm ook nog in de fik steken als je het koud krijgt, carbon brandtquote:Op zondag 26 september 2010 13:31 schreef Oksel het volgende:
Dat doe ik nu soms al, als ik zout nodig heb..
Dan shop je bij de verkeerde merkenquote:Op maandag 27 september 2010 10:26 schreef Freddeh het volgende:
Vind ik ook zoiets... Je krijgt 9/10 keer chroomkleurige einddopjes voor je stuur, terwijl ik zelf dus 0,0 chroom aan m'n fiets heb. Enige dat nog een beetje glimt zijn mn cranks en derailleurs
Gaat bij mij ook voor geen meter. Zit vanochtend weer op 91.4kg (wel 0.2 lichter dan vorige weekquote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:
@Fred; jij zit op 250 / week, toch? Bij mij gaat dat lichter worden echt dramatisch. Echt irritant. Geen zoetigheid, geen kaasjes, geen chips, geen bier. Af en toe glas wijn, af en toe een verjaardag. Eet gezond. Echt irritant.
Winters zijn mits nat/droog boven 0, of droog onder 0, nog wel te doen. Ik rijd heel het jaar door op mijn racefiets, maar zie inmiddels al meer crossers en mtb's de straat op komen. Kleding is prima te vinden voor de winter. Neem gewoon wat de prof's ook dragen, die jasjes van Agu zijn prima voor in de winter.quote:Op maandag 27 september 2010 15:03 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb in de zomer wel geregeld (2x per week) gefietst. Dit was mijn 1e fietszomer eigenlijk. Maar is het ook in de winter te doen. Zolang het niet te koud is natuurlijk. Wat is een goede winter trainingsoutfit?
Overschoenen heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Die neopreen krengen van mij houden de wind nog wel aardig tegen, maar vocht...quote:Op maandag 27 september 2010 16:07 schreef Oksel het volgende:
Je vergeet de beste uitvinden ooit: overschoenen!![]()
En 1 paar handschoenen is wel genoeg hoor..
Beetje ziek aan het worden?quote:Op maandag 27 september 2010 20:28 schreef Narcotical het volgende:
Laatste dagen ontzettende honger.. Ik kan in principe de hele dag blijven eten...![]()
Iemand ervaring met dit verschijnsel en wat het lichaam hier mee wil bereiken?
Wat is het beste; gewoon aan toe geven of gerichte voeding?
Want op zich kan ik flink eten, maar anderzijds zou ik (zoals meerdere hier) wel een aantal kilo's kwijt willen...
Blijkbaar is het gewoon een flutvelg en trek je de nippel door de velg.quote:Op maandag 27 september 2010 20:47 schreef Freddeh het volgende:
Beetje ziek aan het worden?
Was net bezig met het vervangen van m'n remblokjes, valt me iets op. Nou weet ik dat niet de lichtste ben, maar ik heb speciaal voor een wiel gekozen met veel spaken. Mooi product, reed ook erg lekker, tot me eens opviel dat er een klein slagje in m'n wiel zat. Na een klein beetje bijstellen met een spaakspanner was het weer prima. Hoewel, in bochten voelde het wiel toch niet zo stabiel aan als ik hem gewend was. Dus ik net die remblokjes aan het vervangen, zie ik dat er bij een van de spaken een bobbel in de velg lijkt te zitten. Dus ik wat dichterbij kijken, zie ik dat mijn velg aan het scheuren is. Had ik hiermee door gereden had ik dus een dezer dagen eens een écht probleem gehad en had ik op m'n bakkes gelegen aan de zijkant van het fietspad ofzo. Nu was ik er gelukkig nog wel enigzins op tijd bij, maar hier baal ik dus ECHT vanWiel naar de knoppen.
Wel meteen poisonbikes.de gemaild, dat een van hun producten na nog maar 10 maanden dood aan het gaan is. Benieuwd wat hun reactie is. Ik ga er vanuit dat ik op zijn minst een splinternieuw velgje krijg aangeboden van ze....
Zelf ben ik ook aan de zware kant en ik heb Rigida DP18. Als ik goed ben ingelicht en ingelezen zijn dit ook stevige velgen.quote:Op maandag 27 september 2010 21:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Blijkbaar is het gewoon een flutvelg en trek je de nippel door de velg.![]()
Met jou gewicht of voor ander woest gebruik zou ik lekker een dubbel gebuste velg nemen. Die Ambrosio FCS 28/Focus velgen zijn ook wel lekker sterk. Een platte voor iets meer comfort (zoals Mavic open pro) of een halfhoge voor ubersterke en stijve wielen.
Ja, dan zal het zeker minstens 3 weken duren eer je ze terug hebt. Je kan een extra wielset aanschaffen evt. Dat zit zo in elkaar toch? Kost je een paar honderd Euro maar je hebt dan altijd wielen mocht er iets stuk gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Even gespit, ze geven in ieder geval 2 jaar garantie op materiaal en fabricagefouten. Zal wel een gevalletje opsturen worden... Echt balen, ik zie m'n jaardoel van 8000km verdampen als mist voor de zon.
Welke wielen/velgen zijn het dan? En wat is je gewicht?quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Even gespit, ze geven in ieder geval 2 jaar garantie op materiaal en fabricagefouten. Zal wel een gevalletje opsturen worden... Echt balen, ik zie m'n jaardoel van 8000km verdampen als mist voor de zon.
Als je in de buurt van Groningen woont/komt kan je van mij wel 'n Open Pro achterwiel lenenquote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Even gespit, ze geven in ieder geval 2 jaar garantie op materiaal en fabricagefouten. Zal wel een gevalletje opsturen worden... Echt balen, ik zie m'n jaardoel van 8000km verdampen als mist voor de zon.
Veel koolhydraten, weinig vet. Veel brood met magere producten. Joghurt, fruit, plakken koek. Dat werk. Ik eet 8-10 boterhammen per dag. En ontbijt. En avondeten.quote:Op maandag 27 september 2010 20:28 schreef Narcotical het volgende:
Laatste dagen ontzettende honger.. Ik kan in principe de hele dag blijven eten...![]()
Iemand ervaring met dit verschijnsel en wat het lichaam hier mee wil bereiken?
Wat is het beste; gewoon aan toe geven of gerichte voeding?
Want op zich kan ik flink eten, maar anderzijds zou ik (zoals meerdere hier) wel een aantal kilo's kwijt willen...
Die zijn voor hoge velgen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Marurk het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van extra lange ventielen? Heb dus een set binnenbandjes gekocht (geadviseerd door de FM), en bij thuiskomst blijkt dat die ventielen dus best wel lang zijn i.v.m. de andere binnenband die ik eerst had.Iemand?
Hoe lang zijn ze?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dus ik heb verkeerde nu? Jezus, ik krijg er echt wat van.
Thanks Oksel!quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Veel koolhydraten, weinig vet. Veel brood met magere producten. Joghurt, fruit, plakken koek. Dat werk. Ik eet 8-10 boterhammen per dag. En ontbijt. En avondeten.
Dat is wel een beetje lang bij gewone lage velgen. Zou ze even ruilen denk ikquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
@ Yankee: Op het doosje staat: SV extra long 15 / 60 mm. Als ik 'm opmeet issie ong 6.5 cm... Pffff... Die wat ik eerst had is 4.5 cm.
Dat is inderdaad geen slechte velg. Haarscheurtjes rond de nippels is wel heel vaak hoe Mavic velgen aan hun einde komen (opvallend vaak rond 25000km). Je kunt in elk geval niet straffeloos de spaken aandraaien om slagjes eruit te krijgen. Flink balen dat het bij jou al vrij snel gebeurtquote:Op dinsdag 28 september 2010 06:51 schreef Freddeh het volgende:
Mavic CXP22 velgen, LRS CN spaken, Tiagra naven. Gewicht is op deze wielen nooit boven de 93kg geweest. En had nog wel speciaal deze genomen omdat ie 36 spaken aan kon...
Ok, dan ga ik dat doen deze week. Snap echt niet waarom hij me die heeft meegegeven... Waarschijnlijk dat deze wat beter voor zijn portemonnee waren, of hij had die andere niet meer, maar dan mag ie dat wel even zeggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje lang bij gewone lage velgen. Zou ze even ruilen denk ik
Neequote:Op dinsdag 28 september 2010 21:32 schreef marcodej het volgende:
Iemand interesse in een Schwalbe Ultremo R1-(wedstrijd)band (met witte rand), nog nieuw in verpakking?
Ik haat de tacx dus ik stel dat altijd zo ver mogelijk uit, maar ik moet er binnenkort ook aan gaan gelovenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef No-P het volgende:
Mijn eerste Tacx training deze winter zit erop.
Alleen interval: 8x3 minuten, 2x 20 minuten, 12x30 seconden etc. Nooit veel langer dan een uur en altijd een serie of een natuurserie op. Heb er dan eigenlijk niet veel problemen mee, alleen niet te vaak. 1/2x in de week vind ik voldoende om het fietsen op peil te houden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:31 schreef Narcotical het volgende:
Hoelang trainen jullie eigenlijk per keer op de tacx en wat doen jullie om die tijd door te komen?
Is dit wel goed voor je lijn?quote:Op woensdag 29 september 2010 08:22 schreef Freddeh het volgende:
Goed, ik heb dus nog steeds geen foto omdat vrouwlief de camera had meegenomen gisteravond naar haar taartenbakcursus
Het is haar cursus, niet de mijnequote:Op woensdag 29 september 2010 08:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit wel goed voor je lijn?
Het is zelfs goed weer. Helaas heb ik nog wat deadlines voor morgen anders had ik even een blokje om gegaan. Vanavond wel even zwemmen trouwens.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:32 schreef FJD het volgende:
T lijkt goed weer te worden, weet je zeker de je geen wiel wilt lenen? Kost je een taart!
Winter training;quote:Op maandag 27 september 2010 19:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Deze en komende week op cursus, ver uit de buurt van m'n gym. Dus maar een paar keer baantjes trekken in het zwembad, of proberen net op tijd thuis te zijn om een uurtje te fietsen voor het donker is, intervaltraining ofzo...wat waren die hele goeie lampjes ook al weer die cyclinggirl laatst heeft gekocht? Of was het freddeh? Any way, weet iemand het nog?
Bij deze dus gedaan. Omruilen was geen probleem.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje lang bij gewone lage velgen. Zou ze even ruilen denk ik
Prima te doen zelfsquote:Op woensdag 29 september 2010 17:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is zelfs goed weer. Helaas heb ik nog wat deadlines voor morgen anders had ik even een blokje om gegaan. Vanavond wel even zwemmen trouwens.
Precies op tijd voor het WKquote:Op woensdag 29 september 2010 19:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Prima te doen zelfsNet terug van 66km in net boven de 2 uur. Of t door de zachtere wind of door de lagere temperaturen komt weet ik niet maar ik rijd al een paar keer ruim boven de 30 int uur gemiddeld. Of ik word gewoon weer sterker, ook lekker op tijd trouwens
![]()
Das zondag toch? Kak! Dan moet ik nog even doorfietsen, zit nu pas in Iranquote:
Ik volg af en toe wat flarden maar in wat voor complexe dingen zit je precies?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:34 schreef Oksel het volgende:
Net ff snel rondje gefietst. Kreeg onverwachts veel publiciteit met m'n bedrijf, dus gekkenhuis vandaag
Sommige kunnen er wel in, maar bij de Tacx-snelspanner zit hij er zonder speling in. Is wat steviger en ik weet niet of het goed voor die standaard snelspanners is.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:22 schreef marcodej het volgende:
Heb net de Tacx (+ achterwiel) gehaald. Heb ik de speciale Tacx-snelspanner nodig om op een tacx te kunnen fietsen, of kan het ook met de standaard spanner die nu in het achterwiel van mijn racefiets zit?
Die Fulcrum racing 7 is het instapmodel van Fulcrum, net alsdat de Aksium het instapmodel van Mavic is.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:40 schreef Freddeh het volgende:
Tot in den treure zitten spitten naar nieuwe velgen, just in case. Komt uit diverse testen dat budgettechnisch gezien Mavic Aksium het best is, maar dat die toch minder stijf zijn dan de Fulcrum Racing 7. Ik heb die Fulcrum's gisteren gezien bij een fietsenmaker, onder een Gazelle, en was erg onder de indruk van het uiterlijk (nadeel is dat de stickers voor >2010 wit zijn geworden, heb nog geen wit in m'n fiets zitten en vind het nu al een regenboogje). Vond het wel opvallend dat ze twee Gazelle's met Ultegra hadden staan, waar Racing 7's onder gemonteerd waren. De R7's zijn toch niet de top of the bill wielen van Fulcrum, toch?
Ik word er nogal gestoord van dat je overal de term 'maximaal gewicht' tegenkomt. Die Aksiums kunnen max 95kg aan, maar kan nou nergens vinden of dit fiets+rijder is, of alleen rijder. De Fulcrums zouden tot zo'n 105kg moeten gaan als je hun site moet geloven en diverse tests, dus dat zit qua max wel goed.
Heb dus gisteren een mail de deur uit gedaan over m'n achterwiel en nog geen reactie gehad. Als ik vrijdag nog niks binnen heb van ze bel ik ze toch even op. Benieuwd of ze een beetje Engels willen lullen daar in Duitsland... Hoop echt dat dit onder garantie gaat vallen zeg. Hoorde wel op een ander forum dat het lijkt op overspanning van een van de spaken. Wel bijzonder, gezien ik een paar spaken aan de andere kant van de velg iets heb bijgespannen. Maar goed, we wachten een reactie af...
Kreeg net trouwens een klacht van vrouwlief. Ze kan merken dat ik met het OV naar het werk ga, zo chagerijnig ben ik heel de avond
Ik dacht dat duurdere wielsets voornamelijk lichter zijn en niet sterker.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die Fulcrum racing 7 is het instapmodel van Fulcrum, net alsdat de Aksium het instapmodel van Mavic is.
In jouw geval zou ik zeker niet voor een instapmodel kiezen, maar iets daar een beetje boven. Ik weet dat het een paar centen kost, maar de velgen waar je nu mee komt zijn eigenlijk allemaal van mindere kwaliteit dan de velgen die je had (op de naven na misschien).
Kortom in jouw geval zou ik vergelijkbare of betere velgen kopen dan die je nu hebt...
Als je de goede wielset uitkiest zijn ze ook stijver en/of sterker...quote:Op donderdag 30 september 2010 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat duurdere wielsets voornamelijk lichter zijn en niet sterker.Een duurdere helm is ook niet veiliger dan een goedkope
Dat is waar, het beste koop je een handgemaakte set met 36 spaken en een sterke velg zoals een dubbel gebuste DT velg ofzo, maar dat is een stuk duurder dan een setje compleet van de fietsgigant. Die je bovendien zo in je fiets steekt en Freddeh a.s. zondag weer rijden kan.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:55 schreef SuperWeber het volgende:
Als je de goede wielset uitkiest zijn ze ook stijver en/of sterker...
Edit:
Zeker voor de wat zwaardere wielrenner kan de kwaliteit van de wielset weldegelijk een verschil maken...
Ah, uiteindelijk bedoelen we hetzelfde dus...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is waar, het beste koop je een handgemaakte set met 36 spaken en een sterke velg zoals een dubbel gebuste DT velg ofzo, maar dat is een stuk duurder dan een setje compleet van de fietsgigant. Die je bovendien zo in je fiets steekt en Freddeh a.s. zondag weer rijden kan.
105 achternaaf: 49.-
105 voornaaf: 30.-
72 spaken x 0.50 36.-
2x Velgen DT/Mavic 120,-
______________________+
235.- excl arbeid
Duurdere complete wielsets t.o.v. goedkopere (bij hetzelfde type velg/aantal spaken) zoals Fulcrum Racing of Mavic Ksyrium oid:
-Spaken zijn vaak van alu/carbon ipv staal = lager gewicht en dus niet sterker
-Velg is lichter van gewicht en meestal iets minder sterk
-Naaf is hoogwaardiger van kwaliteit & lichter van gewicht
Wat is dat precies?quote:Op donderdag 30 september 2010 12:09 schreef ultra_ivo het volgende:
@Kaasplankje
Bij het Rennrad-News Forum in Duitsland worden momenteel de teams voor de winterpokal samengesteld. Vorig jaar deden er 2 teams van staalliefhebbers mee. Is dat iets voor jou?
Handgespaaktquote:Op donderdag 30 september 2010 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is waar, het beste koop je een handgemaakte set met 36 spaken en een sterke velg zoals een dubbel gebuste DT velg ofzo, maar dat is een stuk duurder dan een setje compleet van de fietsgigant. Die je bovendien zo in je fiets steekt en Freddeh a.s. zondag weer rijden kan.
105 achternaaf: 49.-
105 voornaaf: 30.-
72 spaken x 0.50 36.-
2x Velgen DT/Mavic 120,-
______________________+
235.- excl arbeid
Duurdere complete wielsets t.o.v. goedkopere (bij hetzelfde type velg/aantal spaken) zoals Fulcrum Racing of Mavic Ksyrium oid:
-Spaken zijn vaak van alu/carbon ipv staal = lager gewicht en dus niet sterker
-Velg is lichter van gewicht en meestal iets minder sterk
-Naaf is hoogwaardiger van kwaliteit & lichter van gewicht
Met 102 kg heb ik mavic open pro velgen met 36 spaken. Nog geen problemen, ondanks dat ik inmiddels wel wat randjes en gaten heb geraakt.quote:
Dus liever de CXP33 dan de CXP22?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die Fulcrum racing 7 is het instapmodel van Fulcrum, net alsdat de Aksium het instapmodel van Mavic is.
In jouw geval zou ik zeker niet voor een instapmodel kiezen, maar iets daar een beetje boven. Ik weet dat het een paar centen kost, maar de velgen waar je nu mee komt zijn eigenlijk allemaal van mindere kwaliteit dan de velgen die je had (op de naven na misschien).
Kortom in jouw geval zou ik vergelijkbare of betere velgen kopen dan die je nu hebt...
En het is echt niet moeilijk hoor! Kwestie van slagen tellen en het achterwiel paraplu spaken zodat de velg in het midden staat. Een beetje logisch nadenken bij het richten van de hoogte en breedteslag.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Met 102 kg heb ik mavic open pro velgen met 36 spaken. Nog geen problemen, ondanks dat ik inmiddels wel wat randjes en gaten heb geraakt.
Overigens bij gewone fietsvelgen zeer slechte ervaringen met het zelf uithalen van slagen uit wielen door 3 of 4 spaken een beetje aan te spannen. Dat ging telkens mis.
Een soort online registratiecompetitie voor je winterseizoen. Je krijgt punten voor diverse sporten, qua hoeveelheid bestede tijd. Fietsen telt uiteraard het zwaarstquote:
ja papaquote:Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef Tommeke het volgende:
Dus lieve kijkbuiskinderen, ik raad jullie allen aan ten alle tijden een helm te dragen!
Thnxquote:
Ik heb ze beide niet getest oid, maar ik heb het net even bekeken en het lijkt erop (lees volgens de fabrikant) zijn de CPX33 wielen sterker, maar zoals Tommeke en kaasplankje ook aangeven. Handgespaakt blijft erg goed en hoeft helemaal niet heel erg duur te zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dus liever de CXP33 dan de CXP22?
psssst friend friend!!quote:
Ik beheersch weinig Duitschquote:Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een soort online registratiecompetitie voor je winterseizoen. Je krijgt punten voor diverse sporten, qua hoeveelheid bestede tijd. Fietsen telt uiteraard het zwaarst. Boeit ook niet of het officiele trainingen of gewoon een ritje naar het centrum (mits ver genoeg) is. Je moet je aanmelden bij een team. Die zijn er in alelrhande soorten en maten. Ik bestierde vorig jaar het 2e Ferroisten team, waarschijnlijk rij ik dit jaar voor het 1e Ferroisten team. De Ferroisten zijn uiteraard een team van staalfans
. Soms wordt er ook gezamenlijk iets gereden, maar dat is eerder iets voor de teams die een regionale binding hebben.
Kosten doet 't niks. Om in de slowchat mee te kunnen lullen is het uiteraard handig wat Duits te beheersen. www.rennrad-news.de.
Dan kan het problematisch zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik beheersch weinig Duitsch
anyonequote:Op donderdag 30 september 2010 14:31 schreef Blik het volgende:
Wat is die naaf precies, moet je de naaf kiezen die bij je groep past?
De naaf is zeg maar de as waar het wiel om draait.quote:
Thanks, die RR465's zien er goed uit. Hebben ze bij poisonbikes.de ook, de toko waar ik m'n huidige set vandaan heb. Gewoon vervelend dat je al gauw 3x zoveel betaalt voor die RR465's ten opzichte van de CXP22's. Morgenmiddag neem ik overigens contact met die lui op, heb nog niets van ze gehoord. Denk niet dat ik ooit weer een wielsetje bij hun vandaan laat komen. Leven is al duur genoeg, zeker zo met het OVquote:Op donderdag 30 september 2010 20:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
psssst friend friend!!
[ afbeelding ]
http://www.dtswiss.com/Pr(...)-1-double-black.aspx
Met zwarte spaken en een zwarte 105 36 gaats navenset
Voorwiel radiaal gespaakt, en achter links radiaal en rechts kruis over 3 gevlochten en superstrak vlechten, uitduwen en nogmaals richten.![]()
Heb ooit gehoord dat Chris King naven de meeste herrie maken. Vind het wel wat hebben, dat als je stopt met trappen iedereen schrikt als je er aan komt *rikketikketikketikketikketikke*quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De naaf is zeg maar de as waar het wiel om draait.
Je hebt er tientallen merken van met weer verschillende niveau's van kwaliteit. De kwaliteit wordt bepaald door de afdichting van de lagers (hoe beter die afdichting, hoe minder snel slijtage) en natuurlijk de lagers zelf. Shimano produceert ze op de Sora, Tiagra, 105, Ultegra en Dura Ace niveau's. Qua niveauverschil vergelijkbaar met de groepen. Nu hoeven deze naven natuurlijk niet per se te corresponderen met de groep die op je fiets zit. Alleen natuurlijk wel of ze geschikt zijn voor Shimano/Sram of Campagnolo. Dan heb je 't weer over welke body erop zit. Als je wielen wil bouwen moeten er in de naven evenveel gaten zitten als dat er in de bijpassende velg zitten.
Moet je eens Hügi naven proberen. Die knetteren.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:41 schreef Freddeh het volgende:
Heb ooit gehoord dat Chris King naven de meeste herrie maken. Vind het wel wat hebben, dat als je stopt met trappen iedereen schrikt als je er aan komt *rikketikketikketikketikketikke*
Die Tiagra naafjes van mij hoor je nauwelijks, en moet dus een bel hebben op m'n fiets![]()
De meerprijs van een RR465 Double tov van een CXP22 haal je er wel uit hoor, net als bij een naafje is goedkoop duurkoopquote:Op donderdag 30 september 2010 22:41 schreef Freddeh het volgende:
Thanks, die RR465's zien er goed uit. Hebben ze bij poisonbikes.de ook, de toko waar ik m'n huidige set vandaan heb. Gewoon vervelend dat je al gauw 3x zoveel betaalt voor die RR465's ten opzichte van de CXP22's. Morgenmiddag neem ik overigens contact met die lui op, heb nog niets van ze gehoord. Denk niet dat ik ooit weer een wielsetje bij hun vandaan laat komen. Leven is al duur genoeg, zeker zo met het OV![]()
Maakt het overigens ook uit wat voor spaaknippels er worden gebruikt? Liefst geen alu op alu heb ik ooit begrepen, of iig niet 2 dezelfde soorten metaal op elkaar ivm 'vergroeiing' door corrodering ofzo meen ik me te herinneren.
Ik kan je de SON (Schmidt) erg aanraden. Heb er nu twee, eentje is een kleine 10 jaar oud, de andere 5. Draaien alletwee nog soepel en geven een bak energie. Met de huidige LED lampen (Ik kan de Edelux aanraden) heb je niet eens meer de 28 inch versie nodig, ik zou tegenwoordig de 20 inch versie in een 28 inch wiel laten inbouwen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:49 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om in het voorwiel van mijn volgende set een naafdynamo te laten zetten. Komt me enorm goed van pas tijdens de donkere dagen waarop ik gewoon door rijd, kan ik eindelijk eens een normaal licht gaan zetten op die fiets voor in de winter.
Kom toch gewoon m'n achterwiel halen. Ik ben de hele dag minus uurtje kapper thuis.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:10 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag is overigens Livestrong Day 2010. Net nu ik niet rijden kan...
Mag ook vanmiddag, kun je morgenochtend meteen een rondje meerijdenquote:
Met het CDA-congres op de achtergrondquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een rustdagje en ik maak intussen ´t hele huis schoon
Zure commentaren van de bevolkingsgroep die ons land teistert, dank je, ik ga wel gewoon aan het werkquote:
Ik had daar bijna gezeten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Zure commentaren van de bevolkingsgroep die ons land teistert, dank je, ik ga wel gewoon aan het werk
Iets minder alsjeblieft....quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou, nee ik hoef niet naar dat Christenhondengewauwel te luisteren
Deze CDA-christenhond fietst je er zo uit. Zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou, nee ik hoef niet naar dat Christenhondengewauwel te luisteren
Hahahaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:21 schreef marcodej het volgende:
Deze CDA-christenhond fietst je er zo uit. Zo.
Dat snap ik met zoveel boze kiezers achter je aanquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:21 schreef marcodej het volgende:
Deze CDA-christenhond fietst je er zo uit. Zo.
Sowieso geen aluminium nippels nemen, messing is duurzamer. Ik zou als ik jou was eens kijken naar Rigida DP18 velgen, die kosten zo'n 25 per stuk (salden,ivgeo.nl) en zijn sterker dan CXP22, 33, Open Pro en RR465.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Thanks, die RR465's zien er goed uit. Hebben ze bij poisonbikes.de ook, de toko waar ik m'n huidige set vandaan heb. Gewoon vervelend dat je al gauw 3x zoveel betaalt voor die RR465's ten opzichte van de CXP22's. Morgenmiddag neem ik overigens contact met die lui op, heb nog niets van ze gehoord. Denk niet dat ik ooit weer een wielsetje bij hun vandaan laat komen. Leven is al duur genoeg, zeker zo met het OV![]()
Maakt het overigens ook uit wat voor spaaknippels er worden gebruikt? Liefst geen alu op alu heb ik ooit begrepen, of iig niet 2 dezelfde soorten metaal op elkaar ivm 'vergroeiing' door corrodering ofzo meen ik me te herinneren.
[..]
Ik doe volgende week nog een laatste poging om contact op te nemen met die lui van poisonbikes. Als ik dan nog geen uitsluitsel krijg ga ik komende week langs de fm om een wiel in elkaar te laten zetten, met een DP18 (want die kleuren zo mooi bij m'n fietsquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Sowieso geen aluminium nippels nemen, messing is duurzamer. Ik zou als ik jou was eens kijken naar Rigida DP18 velgen, die kosten zo'n 25 per stuk (salden,ivgeo.nl) en zijn sterker dan CXP22, 33, Open Pro en RR465.
Ik ben ook weer ziekMorgen dus geen ATB tocht in Leusden op m'n crosser. De gifbeker moet helemaal leeg dit jaar..
Lekkere partijquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Deze CDA-christenhond fietst je er zo uit. Zo.
Dan heb je niet goed naar het congres gekeken, maar goed.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lekkere partijmet de bijbel in de hand je ziel verkopen aan de duivel opdat er maar geregeerd kan worden.
Oh ja natuurlijk, hoe kon ik het vergetenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed naar het congres gekeken, maar goed.
Ik twijfel of ik het live ga kijken, beetje ongunstig tijdstipquote:OT:
Vannacht het WK kijken, morgen maar zien of ik dan nog fut heb om zelf te fietsen.
Vanaf een uurtje of 3 is heel TH welkom bij mij!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk, hoe kon ik het vergetenChristenen weten altijd alles beter...............
sorry ik zal ophouden met klieren![]()
[..]
Ik twijfel of ik het live ga kijken, beetje ongunstig tijdstip
Ik twijfel over: Koning Toer aka Droeftoeterquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb nu trouwens rechten op de site, dat ik namen aan kan passen in de ledenlijst, dus als je nog 'n andere naam wil!
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:40 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik twijfel over: Koning Toer aka Droeftoeter
ik gooi ze altijd weg iigquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:23 schreef Marurk het volgende:
Ok. En klopt het dat zo'n ventielringetje nergens voor nodig is?
Aah ok, scheelt weer een paar gram gewicht natuurlijk. Alleen staat je ventiel dan niet 100% vast natuurlijk, maar denk dat het sowieso nooit gaat schuiven? Als je je binnenbanden 8 bar hebt, dan zitten ze denk ik zo goed tegen je buitenbanden aan, dat de binnenband nooit kan schuiven in de binnenband. Zag net wel dat mijn achterventiel ietsje scheef staat (niet 90 graden met de velg), maar dat kan geen probleem zijn denk ik als ik ga fietsen morgen? (Heb geen zin om de band weer leeg te laten lopen, dat te verhelpen, en dan weer opnieuw op te pompen.)quote:
Dus jij hebt wel ringetjes?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:46 schreef Freddeh het volgende:
Heb één keer een lek gehad die kwam doordat het randje langs het ventiel gescheurd was. Kwam doordat het ringetje niet goed vast zit en (zelfs bij 7.5 bar) dus is gaan schuiven in de binnenband.
ik ben er in ieder geval tevreden mee al fiets ik minder dan jou. Ik denk dat ik morgen weer ga testen of ze het weer een dag lang uithouden, nu snel slapen dus.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als ik dan nog geen uitsluitsel krijg ga ik komende week langs de fm om een wiel in elkaar te laten zetten, met een DP18 (want die kleuren zo mooi bij m'n fiets)
Dat doe ik altijd. In mijn beste tijd won ik dat ook meestal in onze vast fietsgroepje (lees ik trainde toentertijd gewoon meer). Tegenwoordig heb ik heel wat meer moeite om zo'n sprintje te winnen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:32 schreef FJD het volgende:
Morgenochtend met een groepje rijden waarbij alletwee de vrouwen hebben afgezegd. Nu las ik gisteren in de Fiets iets over het fenomeen "plaatsnaambordjessprinten". Misschien toch maar even introduceren morgen
30, maar da's het nieuwe 20 heb ik gehoord!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:46 schreef Marurk het volgende:
@nodisch18: Misschien dat ik, mits het goed weer is, zaterdag wel ga fietsen. Ik laat het hier nog wel weten dan. Hoe oud ben je eigenlijk?![]()
Gelukkig, dan word ik ook pas 20 over 2 jaarquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:19 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
30, maar da's het nieuwe 20 heb ik gehoord!![]()
Herkenbaar.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:10 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag rondje gefietst hier, geen 50km, gemiddelde van 27..Heul veul heuvels. Alleen maar heuvels zegmaar.
En hoe oud ben ik dan als 21-jarige?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:19 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
30, maar da's het nieuwe 20 heb ik gehoord!![]()
Waarom heb je een crash gehad?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:42 schreef Freddeh het volgende:
Hoe erg ik het ook vind, heb net m'n LED lampjes overgezet van m'n racefiets naar m'n gewone fiets. Fietstassen eraan gehangen en m'n reparatiemeuk vast in m'n fietstassen gemikt. Ik moet het maar doen met m'n stadsfietsje, het is niet anders...
Mwah, ik zou er wel een paar kunnen spreken die ze er niet spreken (en ook andersom, heb daar nogal wat mensen twents horen spreken).quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Welke taal spreken ze niet bij Rose.
Het gaat om je achter wiel? En je hebt tiagra? kijk eens na of het mogelijk is om met ultegra ook te doen is dan kan je wel een wiel lenen hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:51 schreef Freddeh het volgende:
Eindelijk heb ik ze te pakken gehad bij poisonbikes. Wiel opsturen, zij sturen hem door naar Mavic, Mavic stuurt een nieuw wiel terug naar poisonbikes, zij sturen hem weer door naar mij en dan kan ik met een maand of 3 weer fietsen denk ik. Dus dat wordt na de winter![]()
Thuis al ff over gehad, en ik denk dat het voor mij een reservewieletje gaat worden. Heb toch al contact gehad met de fm over een DP18 wiel.
Ziet er in eerste instantie goed uit. Alleen is de advertentie ontzettend slecht, er staat een hoop info niet in. Een 2e hands Koga is in principe vrijwel altijd goed (mits geen schade), zoals je boven al leest is een extra set wielen altijd meegenomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef FJD het volgende:
http://link.marktplaats.nl/383562340
Iemand een idee of dit wat is? T lijkt me een prima fietsje en de 600 zou de voorloper van Ultegra zijn, lijkt me een perfecte beginnersfiets maar zie ik niet iets over t hoofd?
Geen idee. Gewicht op die plek is nou niet iets waar ik me zorgen over maak.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:41 schreef Freddeh het volgende:
@ Ivo: Ik dacht dat jij BBB cassettes gebruikt voor Shimano toch? Is er nog gewichtsverschil tussen de Shimano cassettes en de BBB cassettes?
Maar de cassettes van BBB hebben wel een langere levensduur toch?quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geen idee. Gewicht op die plek is nou niet iets waar ik me zorgen over maak.
Ja, 2-3x zo lang als Shimano cassettes.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Maar de cassettes van BBB hebben wel een langere levensduur toch?
Lijkt me de ¤1.25 extra wel waard. Lopen ze ook net zo soepel, merk je verschil?quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja, 2-3x zo lang als Shimano cassettes.
600 is prima spul. 8-speed waarschijnlijk, maar 't schakelt prima. M'n vriendin heeft 't op haar crossprojectje (waar ik druk bezig mee ben, hij is deze week af en dan spam ik ff wat foto's omdat ie zo mooi is) zitten, en vindt 't echt perfect schakelen, terwijl ze normaal een enorme pieper is met haar 105 10-speed.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef FJD het volgende:
http://link.marktplaats.nl/383562340
Iemand een idee of dit wat is? T lijkt me een prima fietsje en de 600 zou de voorloper van Ultegra zijn, lijkt me een perfecte beginnersfiets maar zie ik niet iets over t hoofd?
Mijn FM probeert me altijd shimano aan te smeren, die zijn daar duurderquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja, 2-3x zo lang als Shimano cassettes.
Ik heb niet meegereden. Ik hoor niet bij de 6 beste van de club, en dat wist ik wel. Ik zou gaan kijken, maar kon ook werken en heb voor dat laatste gekozen. Daarna naar de After-NCK party gegaan. Dat houdt in: Eten in de pizzeria en bier drinken in een met wielrenners afgeladen Drie Gezustersquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:17 schreef No-P het volgende:
Hoe ging NCK Tommeke. Met andere club uit Groningen meegedaan?
Morgen lekker vroeg opstaan voor WK, daarna met mijn nieuwe (oude simpele 2dehandse) MTB een stuk rondrijden. Maandag/dinsdag etc maar op de racefiets want ik geloof dat het weer nog even goed blijft.
Ze zullen een fractie minder soepel schakelen. Dat is ook logisch, de tandjes van een Shimano cassette zijn voorgesleten, die van BBB moeten nog inslijten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Lijkt me de ¤1.25 extra wel waard. Lopen ze ook net zo soepel, merk je verschil?
Mensen die een vaste prijs bepalen (boven de marktwaarde uiteraard) neem ik niet serieus. Dat zijn dezelfde types die bij fietsen denken in termen van de nieuwprijs (vaak in guldens wat hier btw het geval geweest is) en afschrijving. Nee zonder dollen, het zal misschien geen verkeerde fiets zijn als alles ook echt klopt maar een koopje vind ik het ook niet.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef FJD het volgende:
http://link.marktplaats.nl/383562340
Iemand een idee of dit wat is? T lijkt me een prima fietsje en de 600 zou de voorloper van Ultegra zijn, lijkt me een perfecte beginnersfiets maar zie ik niet iets over t hoofd?
Dan moet ik die ook eens gaan gebruiken, 35000-50000 km met een cassette lijkt me wel watquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja, 2-3x zo lang als Shimano cassettes.
Is het niet handiger om dat in een keer te doen. Ik ben zelf iemand die iets liever in een keer goed doet. Ik weet dat centen bij jou moeilijk liggen, maar ben je met twee keer niet duurder uit? Ben ook wel benieuwd naar de mening van anderen hierover?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:41 schreef Freddeh het volgende:
@ CyclingGirl: Die Ultegra, is dat 9spd of 10spd? Ik heb namelijk 9spd Tiagra. Wordt overigens in de toekomst nog wel geupgrade naar (minstens) 105 10spd, maar dat komt nog wel eens... Staat momenteel niet op de hoogste plaats omdat ik eerst een nieuw wiel moet hebben.
Dus jij doet normaal ongeveer 12.000 km met een cassette?? Dat lijkt me wel erg veel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan moet ik die ook eens gaan gebruiken, 35000-50000 km met een cassette lijkt me wel wat
Ben het wel met je eens maar het is natuurlijk wel afhankelijk van de termijn waarbinnen je de boel wilt upgraden en je huidige frame. Als je een Caad 8/9 oid hebt met Tiagra kun je daar prima eens een Ultegra groep oid opzetten want dat frame is gewoon goed. Maar op een Bulls met Tiagra of sora zou ik geen Ultegra groep zetten. Dan kun je volgens mij beter een nieuwe fiets kopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:43 schreef eentwee het volgende:
Upgraden naar een andere groep kun je inderdaad het beste ineens doen vanwege de relatief voordelige groepsprijzen en als je naar een groep upgradet met een ander aantal verzetten (bijv van 9 naar 10 speed) al helemaal ivm compatibiliteit. Op een Ultegra naaf past wel gewoon een Tiagra (9sp) cassette, je hoeft dus niet per se een Tiagra naaf te nemen in je nieuwe wiel (@Freddeh). Een 105 of zelfs Ultegra naaf hoeft niet veel te kosten en is toch een stukje beter.
Klopt, ik ben inderdaad met 2x duurder uit. Ik ben alleen juist iemand die wat meer op z'n geld zitquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is het niet handiger om dat in een keer te doen. Ik ben zelf iemand die iets liever in een keer goed doet. Ik weet dat centen bij jou moeilijk liggen, maar ben je met twee keer niet duurder uit? Ben ook wel benieuwd naar de mening van anderen hierover?
Dus dat gaat eigenlijk weer ten koste van je ketting, en daarmee ook je kettingbladen. Maakt het wel ietsjes minder aantrekkelijk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ze zullen een fractie minder soepel schakelen. Dat is ook logisch, de tandjes van een Shimano cassette zijn voorgesleten, die van BBB moeten nog inslijten.
Wat is dan gebruikelijk voor een cassette? Mijn eerste cassette zat al op de fiets toen ik hem kocht, die heb ik niet volledig af gereden omdat ik nieuwe wielen kocht en een nieuwe cassette daarbij. Die cassette heb ik verkloot met een versleten ketting. Dus ik heb totaal geen ervaring met gebruikelijke slijtage, vergeef me daarom de vraagquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dus jij doet normaal ongeveer 12.000 km met een cassette?? Dat lijkt me wel erg veel.
Dat ligt nogal aan het gebruik en het onderhoud. Zal waarschijnlijk ergens tussen de 6000 en 12000 km liggenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat is dan gebruikelijk voor een cassette? Mijn eerste cassette zat al op de fiets toen ik hem kocht, die heb ik niet volledig af gereden omdat ik nieuwe wielen kocht en een nieuwe cassette daarbij. Die cassette heb ik verkloot met een versleten ketting. Dus ik heb totaal geen ervaring met gebruikelijke slijtage, vergeef me daarom de vraag![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:18 schreef Oksel het volgende:
5 km voor aankomst gemiddelde van 29.7, probeer altijd 30 te fietsen. Kwam gelukkig scooter langs, dus laatste stuk 44km/u, kwam aan met precies 30.1
Mijn is 10 speed. Joh dat werd eens tijd zeg! Maar ja tegen de tijd dat het weer lente is dan is het weer prijs daar.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:41 schreef Freddeh het volgende:
@ CyclingGirl: Die Ultegra, is dat 9spd of 10spd? Ik heb namelijk 9spd Tiagra. Wordt overigens in de toekomst nog wel geupgrade naar (minstens) 105 10spd, maar dat komt nog wel eens... Staat momenteel niet op de hoogste plaats omdat ik eerst een nieuw wiel nodig heb. Heb dus vandaag direct navraag gedaan bij de fm hier 200m verderop wat de mogelijkheden zijn dus voor een 36 spaaks Rigida DP18. Komt ie nog op terug.
Ze hebben trouwens eindelijk de grootste hobbels en gaten vernieuwd bij Rijsoord.![]()
Heeft iemand trouwens nog een doos liggen waarin ik m'n wiel kan opsturen? Heb de oorspronkelijke doos weggegooid omdat ik dacht hem nooit meer nodig te gaan hebben....
@ Ivo: Ik dacht dat jij BBB cassettes gebruikt voor Shimano toch? Is er nog gewichtsverschil tussen de Shimano cassettes en de BBB cassettes?
Die wil ik ook nog eens, jammer dat die shifters zo duur zijnquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn fiets moet ook naar de FM. Nieuwe ketting, nieuwe kabeltjes. En in het voorjaar nieuwe handlebars, van die waar je de kabels niet meer ziet zitten.
Ik heb het over wielen..!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:40 schreef Freddeh het volgende:
@Oksel: Ik vind die dingen van Campagnolo allemaal wel heel mooi en stijlvol. Vervelende vind ik alleen dat alles zoveel moet kosten. Beetje groep betaal je al gauw richting de ¤1000... Dus dan doe ik het maar rustig aan en neem ik langzaam aan maar 105. Gelijdelijk aan overstappen van Shimano naar Campagnolo lijkt me lastiger.
Ligt eraan welke groep. De nieuwe 105 heeft ook al 'verborgen' kabels.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die wil ik ook nog eens, jammer dat die shifters zo duur zijn
Ja, maar ik ga toch niet met Campa wielen rijden op een verder Shimano equipped fiets?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb het over wielen..!
http://www.futurumshop.nl(...)-zonda-wielset.phtml
90-95Kg geen probleem..
Die set heb ik dus, wel via MP
Ik heb in eerste instantie gekozen voor fietsen om niet met het ov of de auto naar het werk te hoeven, puur als kostenbesparing. Is nu dus een beetje ut de hand aan het lopen qua verslaving zeg maar. Ik wil het geld er wel aan uitgeven, maar ik heb naast het fietsen dus ook nog een vrouw en een kind die af en toe een boterhammetje en een glaasje water moeten hebben om niet al te dood te gaanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:53 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom jij zo op je geld zit wat fietsen aangaat. Je fiets best veel, als je nu eens rekent hoeveel je per uur kwijt bent dan valt het toch wel mee? Maar ik denk dat wij qua gedachten aangaande geld elkaar nooit zullen begrijpen.
Weet ik, dat is wel een mooie groep. Maar ik ga op mijn volledig ultegra afgemonteerde fiets geen 105 shifters zetten. Heb er ook geen haast mee.....heb het geld ook niet op dit momentquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt eraan welke groep. De nieuwe 105 heeft ook al 'verborgen' kabels.
Vind ik ook en goed materiaal geeft ook weer meer fietsplezier. Maar goed ik heb voor fietsen wel veel geld over en voor een hoop andere dingen nietquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:53 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom jij zo op je geld zit wat fietsen aangaat. Je fiets best veel, als je nu eens rekent hoeveel je per uur kwijt bent dan valt het toch wel mee? Maar ik denk dat wij qua gedachten aangaande geld elkaar nooit zullen begrijpen.
Waarom niet? Wat een onzin! Campa heeft gewoon hele goede wielen, ook met Shimano body verkrijgbaar. En 't zijn gewoon mooie wielen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga toch niet met Campa wielen rijden op een verder Shimano equipped fiets?
Inderdaad, en anders koop je fulcrum 3 ofzo die zijn qua kwaliteit gelijk aan die zonda's. Fulcrum is van campa en deels op de markt gebracht voor de mensen die een shimano afgemonteerde fiets hebben maar geen campa wielen willen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat een onzin! Campa heeft gewoon hele goede wielen, ook met Shimano body verkrijgbaar. En 't zijn gewoon mooie wielen.
En ook wat Kaheem zegt; je fiets ELKE dag, je bespaart hartstikke veel benzine..Koop gewoon wat moois! Je werkt er hard genoeg voor..
Ultegra zal ongetwijfeld wat duurzamer zijn. Maar wat is het prijsverschil? Een handgespaakte set met ultegra naven kost rond de 200 euro dacht ik. Niet dat dat direct goedkoop is maar die set krijg je volgens mij niet kapot en is het geld dus wel waardquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:10 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet het, ik weet het... Ik verdien goed materiaal (en mooi uiteraard). Zit alleen sowieso voor dit jaar door m'n budget heen, dus alles wat verder nog moet worden gedaan schuift door naar volgend jaar.
In hoeverre merk je overigens verschil in bijvoorbeeld een 105 naaf en een Ultegra naaf?
Ik rij met Ultregra maar ik moet even kijken misschien ga ik wel voor de 105quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt eraan welke groep. De nieuwe 105 heeft ook al 'verborgen' kabels.
Puur voor de looks..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:28 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik rij met Ultregra maar ik moet even kijken misschien ga ik wel voor de 105
forum.fiets.nl is ook een geschikt forum om voor relatief weinig goede spullen te kopen. Het is dan meestal wel tweedehands maar er staat eigenlijk nooit rommel tussenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:34 schreef Oksel het volgende:
Fred, staar je toch niet blind op die naven, en handgespaakte zooi! Koop gewoon een goede set wielen, van Fulcrum of van Campa. Ben je gewoon weer klaar voor de komende jaren.
En als je geen budget hebt; je hebt altijd nog Marktplaats. Haal ik ook heel veel dingen goed en goedkoop vandaan.
Die carbon dingetjes van Campa kan niets aan tippen natuurlijk qua uiterlijkquote:
Jahoor dat kan prima. En dat zijn dan nog 10 speed cassettes die vanwege de dunnere kransjes minder lang meegaan dan de 9 speed cassettes waar Ivo het over heeftquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dus jij doet normaal ongeveer 12.000 km met een cassette?? Dat lijkt me wel erg veel.
6000km met een ketting is dan ook weer vrij veel. Dat haal je niet met Shimano kettingen (kan wel met Campagnolo). Maar met een cassette kun je best meerdere kettingen doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:51 schreef kaasplankje het volgende:
Morning!![]()
Ik ben al blij als ik 6000 km met een ketting doe![]()
En Freddeh, je kan beter op je fiets zitten ipv op je geld
Dat ben ik ook zeker met je eens!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens maar het is natuurlijk wel afhankelijk van de termijn waarbinnen je de boel wilt upgraden en je huidige frame. Als je een Caad 8/9 oid hebt met Tiagra kun je daar prima eens een Ultegra groep oid opzetten want dat frame is gewoon goed. Maar op een Bulls met Tiagra of sora zou ik geen Ultegra groep zetten. Dan kun je volgens mij beter een nieuwe fiets kopen.
Wat voor wiel exact?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:01 schreef eentwee het volgende:
Ik realiseer me trouwens dat ik nog altijd een Zonda voorwiel zoek om mijn set compleet te maken, ik heb al bijna een jaar een nieuwe achterwiel met Shimano body hier staan.. (kopen anyone?)
Zal idd 'iets' boven m'n budget gaanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:02 schreef eentwee het volgende:
Een Zonda 2009 achterwiel.. niet echt goedkoop dus
Elke dag die je met de fiets gaat, de kosten van het OV op de rekening stortenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zal idd 'iets' boven m'n budget gaan
Heb trouwens met m'n meissie besproken dat er nu een aparte rekening komt voor fietsuitgaven. Ben ik uiteraard heel blij mee, want die mag ik dus gewoon zelf gaan beheren. Geeft me iets meer vrijheid in de uitgaven, mits ik er verantwoord mee om ga
Exact. En gezien mijn vaste reiskostenvergoeding á ¤0.19/km dus ook gewoon ¤160 per maand bedraagt....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Elke dag die je met de fiets gaat, de kosten van het OV op de rekening storten
Kijk dat is cool.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Exact. En gezien mijn vaste reiskostenvergoeding á ¤0.19/km dus ook gewoon ¤160 per maand bedraagt....
Campa heeft al meer dan 20 jaar geen waslijnen meer.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:00 schreef Oksel het volgende:
Overigens heeft mijn Centaur Carbon groep (van 2008 meen ik) ook geen waslijnen meer.
[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk de grootste flauwekul. In dezelfde categorie valt dat Italiaanse fietsen afgemonteerd horen te zijn met campa en niet met shimano.......wat een gelulquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef Freddeh het volgende:
Daarnaast denk ik dat er een redelijk algemene overtuiging is dat je meer stijl hebt als je met Campagnolo rijdt. Tenminste, dat is een gevoel dat ik krijg als ik op een ander forum kijk.
Nee Sram neequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef Freddeh het volgende:
Verschil is dat Campagnolo ietsjes andere techniek gebruikt, je schakelt deels met je duim in tegenstelling tot bij Shimano waar alles met je wijsvinger/middelvinger gaat (mits je niet met Sora rijdt).
Daarnaast denk ik dat er een redelijk algemene overtuiging is dat je meer stijl hebt als je met Campagnolo rijdt. Tenminste, dat is een gevoel dat ik krijg als ik op een ander forum kijk.
Je kan overigens ook kiezen voor SRAM toch?
Echt??quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe racefiets. Nu rijdt mijn partner met Campa. Ik nu met Shimano. Ik zit te twijfelen om ook over te gaan op Campa maar ik heb voor mijzelf nog niet de overtuiging.
Ik vind de Campa Chorus groep lelijker als de Shimano Ultregra. De Campa groep is ook duurder.
Maar is Campa beter dan Shimano of andersom. Wat is het verschil?
Hoe bedoel je? Chorus en Record schakelen precies hetzelfde, opschakelen met duimschakelaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee Sram nee
Nou de Chorus groep van Campa heeft ook de techniek dat je met je vingers kan schakelen. Dat is voor mij wel een vereiste anders kan ik er niet bij. Record van Campa kan ik bijv. al niet gebruiken omdat ik er niet bij kan als ik onderin mijn stuur zit.
Ben het er ook niet mee eens, maar is wel een gevoel dat ik krijg op dat forum hoorquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de grootste flauwekul. In dezelfde categorie valt dat Italiaanse fietsen afgemonteerd horen te zijn met campa en niet met shimano.......wat een gelul
op fiets.forum? Ja daar zitten inderdaad wel van die dwazen. Was trouwens niet bedoeld als een aanval op jou, maar als algemene opmerking bedoeldquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ben het er ook niet mee eens, maar is wel een gevoel dat ik krijg op dat forum hoor
Snap ik, maar ik doel op bikeforums.net. Was zo ongeveer mijn thuisbasis voor ik Fok! leerde kennen. Ik hou van jullie fokkersquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
op fiets.forum? Ja daar zitten inderdaad wel van die dwazen. Was trouwens niet bedoeld als een aanval op jou, maar als algemene opmerking bedoeld
Nee hoor niet meer kijk maar hier:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Echt??Ultegra is toch optisch niks moois aan? Functioneel en degelijk, dat wel. Chorus is in elk geval beter dan Ultegra maar inderdaad ook duurder. En in plaats van 10 speed is Chorus 11speed, waarover de meningen mbt kinderziektes verdeeld zijn (belangrijkste kritiek: gevoelige afstelling, snelle slijtage ketting en cassette).
[..]
Hoe bedoel je? Chorus en Record schakelen precies hetzelfde, opschakelen met duimschakelaar.
Als je Shimano mooier vindt en het ook nog beter voor je werkt zou ik zeker daarbij blijven. Looks zouden voor mij juist de belangrijkste reden zijn om naar Campa over te stappen dus als dat wegvalt..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Hmm dat stond niet op dat plaatje. Nou dan is de keus snel gemaakt en blijf ik bij Shimano.
Ik kan er dan niet bij en dat is niet handig in de koers.
Heb je die speciale TdF SRAM Red groep gezien? Gewoon sexy, met dat geel....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je Shimano mooier vindt en het ook nog beter voor je werkt zou ik zeker daarbij blijven. Looks zouden voor mij juist de belangrijkste reden zijn om naar Campa over te stappen dus als dat wegvalt..Al is de Force groep ook niet te versmaden, zeker als je een frame hebt met BB30 bracket.
Ik zou dat niet doen, je gaat toch ook niet met Shimanko wielen en een Campa groep rijdenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:58 schreef Oksel het volgende:
Waarom niet? Wat een onzin! Campa heeft gewoon hele goede wielen, ook met Shimano body verkrijgbaar. En 't zijn gewoon mooie wielen.
Duimschakelaar is toch voor afschakelen? de hendel achter de remhendel voor opschakelen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:49 schreef eentwee het volgende:
Ik weet niet welk knopje je bedoelt maar ik vrees dat ik je toch moet teleurstellen.. alle campa groepen hebben en houden (voor 2011) de duimschakelaar. In 2011 heeft de Chorus groep ook zwarte remmen.Als ik een nieuwe groep uit mocht zoeken zou ik het wel weten.
[ afbeelding ]
Bij Sram kun je wel met één hendeltje zowel op- als afschakelen. Ga je ook naar Bikemotion? Daar kun je alle onderdelen zien en vastpakken
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 06:51 schreef Freddeh het volgende:
Heb wat opties op een rij gezet en wil snel een besluit gaan nemen nu.
Mavic Open Pro - Tiagra naaf
Rigida DP18 - Tiagra naaf
Fulcrum Racing 3
Fulcrum Racing 5 (aanbieding bij Mammoet)
Ietsjes boven budget maar het overwegen waard:
Mavic Open Pro - 105 naaf
Rigida DP18 - 105 naaf
Vind het maar lastig om te moeten kiezen. Zitten wat standaard wielsetjes tussen, en een aantal handgespaakte. Die Rigida's bijvoorbeeld zijn evenals de Open Pro's handgespaakt bij Bikexperto. De overige zijn eigenlijk allemaal complete wielen. Had er in eerste instantie ook Shimano WH-RS30 tussen staan, maar heb gezien dat die tot ca. 90kg gaan en dan zou ik heel snel iets naar beneden moeten qua gewicht, en ik weet niet of dat heel erg haalbaar is...
Die Fulcrums... De 5's vind je overal op het web wel <¤200, maar die 3's ben ik tegengekomen als aanbieding bij Mammoet. Lijken me hele fijne wielen, maar zijn ze opgewassen tegen de Rigida's of Open Pro's?
Moeilijk, moeilijk....
Ik quote mezelf nog evenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou dat niet doen, je gaat toch ook niet met Shimanko wielen en een Campa groep rijden![]()
Overigens de Fulcrum Racing 7 koop je voor 125.- per set, sterk zat en daar kan je zelf niks voor spaken.
Ik heb hem nog even een edit gegeven. Ik had Racing 3 neer gezet, maar die is uiteraard ver boven budget als ik een max van ¤200 stel. Ik bedoelde dus de Racing 7.quote:
Soigneren kan je leren. Dus hup naar CT en een Campa groep laten monterenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de grootste flauwekul. In dezelfde categorie valt dat Italiaanse fietsen afgemonteerd horen te zijn met campa en niet met shimano.......wat een gelul
Het was even zoeken, maar je hebt een Sigma besteldquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:23 schreef CyclingGirl het volgende:
We hebben het over verschillende lampen gehad hahahah. Maar ik ben toen voor die dure gegaan van jezus kan niet meer op dat merk komen.
Ik begrijp niet waarom Campa voor dat systeem gekozen heeft ik kan er niet bij en veel dames hebben het zelfde probleem wel denk ik. (Het korte armpjes) Ik rij ook met een klein stuur.
quote:Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb uiteindelijk een andere besteld die van sigma.
Vind wel dat Campa er gewoon stijlvoller uit ziet, maar dat is puur persoonlijke smaak. Geldt overigens ook voor de Campa kledinglijn, ziet er gewoon strak uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Soigneren kan je leren. Dus hup naar CT en een Campa groep laten monteren
Haha, ik vind 't ook de grootste flauwekul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |