Een Sirius. Lijkt me goed genoeg, lekker voor de tv zetten en dan gaan!quote:Op donderdag 23 september 2010 13:30 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Welk type heb je gekocht?
Zit er ook over na te denken... Maar ik vind het zo vreselijk saai om op mijn zolderkamer tegen een muur aan te turen! Ik hou het net 45 minuten vol op mijn hometrainer.
Dan lijkt me zo'n Tacx met virtuele bergetappes op een scherm voor je, wel weer geiniger. Maar ja, daar betaal je je dan weer scheel aan...
Goeie vakantie joeng, leuk Vietnam! lijkt me ook wel watquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:16 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag de fiets bij de fietsenmaker afgegeven, gezegd dat hij rustig aan mag doen. Hij heeft 4 weken de tijd om mijn wiel te repareren (contragewicht zit los), ander stuur en stuurpen op te zetten, een wit stuurlint (staat zo ubercool bij de rest van de fiets) en een nieuwe ketting. Kettingslijtagemeter gaf aan dat de ketting versleten was, maar dan ook maar net. Om te zorgen dat ik geen nieuwe tanden en cassette hoef te kopen nu vervangen. 3200km met deze ketting gedaan.
Nu even niet fietsen maar lekker rondreizen, morgenochtend om 6 uur naar Schiphol, op weg naar Vietnam. Ouderwets en goedkoop backpacken heb tenslotte al mijn geld al aan de fiets uitgegeven
Dus veel fietsplezier en tot eind oktober!
in vietnam kun je anders ook prachtig fietsen! of nog mooier, zo aan het eind van het seizoen, je kunt je ook làten rondfietsen voor een grijpstuiver! geweldig land hoor, je gaat vast een toptijd tegemoet.quote:[b]Op vrijdag 24 september 2010 20:16 schreef Superher0 het volgende:
Nu even niet fietsen maar lekker rondreizen, morgenochtend om 6 uur naar Schiphol, op weg naar Vietnam. Ouderwets en goedkoop backpacken heb tenslotte al mijn geld al aan de fiets uitgegeven
jaloers! Vietnam is zo'n gaaf landquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:16 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag de fiets bij de fietsenmaker afgegeven, gezegd dat hij rustig aan mag doen. Hij heeft 4 weken de tijd om mijn wiel te repareren (contragewicht zit los), ander stuur en stuurpen op te zetten, een wit stuurlint (staat zo ubercool bij de rest van de fiets) en een nieuwe ketting. Kettingslijtagemeter gaf aan dat de ketting versleten was, maar dan ook maar net. Om te zorgen dat ik geen nieuwe tanden en cassette hoef te kopen nu vervangen. 3200km met deze ketting gedaan.
Dus veel fietsplezier en tot eind oktober!
Zet hem even in de wiki (link in OP). Moet je je wel even registreren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:40 schreef 045represent het volgende:
Hoe kan ik trouwens een foto van mezelf in de OP zetten?
Hier regende het anders af en aanquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef No-P het volgende:
MTB-topic wel en aangezien je een MTB hebt.
Ik moet er ook nog even een regelen. In december wil ik een Run-Bike-Run doen en daar heb ik er een voor nodig.
Vanochtend trouwens goed fietsweer. In het zonnetje was het best lekker te doen.
[..]
Zet hem even in de wiki (link in OP). Moet je je wel even registreren.
Groesbeek, 6,5km-21km-3,2km. Wil in ieder geval winnen van 2 vrienden die hem als duo gaan doen. Ben verder niet zo snel ofzo, maar vind het wel leuk om te doen. Daarna misschien de Wintertriathlon van Twente als ik genoeg op schaatsen heb getraind. Het fietsen en het lopen moet ik wel vol kunnen houden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hier regende het anders af en aanzeer buiïg
Welke RBR ga je doen? Ik deed die van Pijnacker een keer of 5 tijdje geleden. Zwaar was dat altijd, maar ik was er best goed in. 1x 28e, 1x 7e, ik geloof 2x 6e, en 1x 5e
Dankje! Het is gelukt (volgens mij....)quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef No-P het volgende:
Zet hem even in de wiki (link in OP). Moet je je wel even registreren.
Volgende OP ja, hij synchroniseert hem niet (zou wel mooi zijn).quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:24 schreef 045represent het volgende:
[..]
Dankje! Het is gelukt (volgens mij....)
Er is alleen nog niks van terug te zien in de OP hier, of zie je de wijziging pas in de volgende OP?
Oke super!quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:27 schreef No-P het volgende:
[..]
Volgende OP ja, hij synchroniseert hem niet (zou wel mooi zijn).
Gewoon de Schie volgenquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:32 schreef vault_tec het volgende:
Iemand die weet hoe je van Rotterdam makkelijk naar Delft kan fietsen?![]()
Dus het liefst bordjes met Delft x aantal KM
Buienradar geeft ineens aan dat het hier gaat regenen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:31 schreef Oksel het volgende:
Morgen weer 90. Of misschien ook niet.
stel je niet zo aanquote:Op zondag 26 september 2010 08:14 schreef Marurk het volgende:
Buienradar geeft ineens aan dat het hier gaat regenen.En gisteren zou het nog droog blijven tot 17.00 uur.
Nu staat er 2 mm aangegeven.
De weg is ook nat nu omdat het blijkbaar vanochtend geregend heeft.Wat moet ik nu? Gewoon gaan als de weg over een uurtje droog is en het erop gokken dat het droog blijft?
quote:Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef 045represent het volgende:
[..]
Is dat nóg lichter dan carbon?
Jezus, had het zwaar vandaag, na het ATB'en van gisteren..quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:31 schreef Oksel het volgende:
Morgen weer [s]90[/s 81]. Of misschien ook niet.
Dat doe ik nu soms al, als ik zout nodig heb..quote:Op zondag 26 september 2010 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, maar als je een hongerklop hebt kan je aan je stuur likken
Je kan 'm ook nog in de fik steken als je het koud krijgt, carbon brandtquote:Op zondag 26 september 2010 13:31 schreef Oksel het volgende:
Dat doe ik nu soms al, als ik zout nodig heb..
Dan shop je bij de verkeerde merkenquote:Op maandag 27 september 2010 10:26 schreef Freddeh het volgende:
Vind ik ook zoiets... Je krijgt 9/10 keer chroomkleurige einddopjes voor je stuur, terwijl ik zelf dus 0,0 chroom aan m'n fiets heb. Enige dat nog een beetje glimt zijn mn cranks en derailleurs
Gaat bij mij ook voor geen meter. Zit vanochtend weer op 91.4kg (wel 0.2 lichter dan vorige weekquote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:
@Fred; jij zit op 250 / week, toch? Bij mij gaat dat lichter worden echt dramatisch. Echt irritant. Geen zoetigheid, geen kaasjes, geen chips, geen bier. Af en toe glas wijn, af en toe een verjaardag. Eet gezond. Echt irritant.
Winters zijn mits nat/droog boven 0, of droog onder 0, nog wel te doen. Ik rijd heel het jaar door op mijn racefiets, maar zie inmiddels al meer crossers en mtb's de straat op komen. Kleding is prima te vinden voor de winter. Neem gewoon wat de prof's ook dragen, die jasjes van Agu zijn prima voor in de winter.quote:Op maandag 27 september 2010 15:03 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb in de zomer wel geregeld (2x per week) gefietst. Dit was mijn 1e fietszomer eigenlijk. Maar is het ook in de winter te doen. Zolang het niet te koud is natuurlijk. Wat is een goede winter trainingsoutfit?
Overschoenen heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Die neopreen krengen van mij houden de wind nog wel aardig tegen, maar vocht...quote:Op maandag 27 september 2010 16:07 schreef Oksel het volgende:
Je vergeet de beste uitvinden ooit: overschoenen!![]()
En 1 paar handschoenen is wel genoeg hoor..
Beetje ziek aan het worden?quote:Op maandag 27 september 2010 20:28 schreef Narcotical het volgende:
Laatste dagen ontzettende honger.. Ik kan in principe de hele dag blijven eten...![]()
Iemand ervaring met dit verschijnsel en wat het lichaam hier mee wil bereiken?
Wat is het beste; gewoon aan toe geven of gerichte voeding?
Want op zich kan ik flink eten, maar anderzijds zou ik (zoals meerdere hier) wel een aantal kilo's kwijt willen...
Blijkbaar is het gewoon een flutvelg en trek je de nippel door de velg.quote:Op maandag 27 september 2010 20:47 schreef Freddeh het volgende:
Beetje ziek aan het worden?
Was net bezig met het vervangen van m'n remblokjes, valt me iets op. Nou weet ik dat niet de lichtste ben, maar ik heb speciaal voor een wiel gekozen met veel spaken. Mooi product, reed ook erg lekker, tot me eens opviel dat er een klein slagje in m'n wiel zat. Na een klein beetje bijstellen met een spaakspanner was het weer prima. Hoewel, in bochten voelde het wiel toch niet zo stabiel aan als ik hem gewend was. Dus ik net die remblokjes aan het vervangen, zie ik dat er bij een van de spaken een bobbel in de velg lijkt te zitten. Dus ik wat dichterbij kijken, zie ik dat mijn velg aan het scheuren is. Had ik hiermee door gereden had ik dus een dezer dagen eens een écht probleem gehad en had ik op m'n bakkes gelegen aan de zijkant van het fietspad ofzo. Nu was ik er gelukkig nog wel enigzins op tijd bij, maar hier baal ik dus ECHT vanWiel naar de knoppen.
Wel meteen poisonbikes.de gemaild, dat een van hun producten na nog maar 10 maanden dood aan het gaan is. Benieuwd wat hun reactie is. Ik ga er vanuit dat ik op zijn minst een splinternieuw velgje krijg aangeboden van ze....
Zelf ben ik ook aan de zware kant en ik heb Rigida DP18. Als ik goed ben ingelicht en ingelezen zijn dit ook stevige velgen.quote:Op maandag 27 september 2010 21:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Blijkbaar is het gewoon een flutvelg en trek je de nippel door de velg.![]()
Met jou gewicht of voor ander woest gebruik zou ik lekker een dubbel gebuste velg nemen. Die Ambrosio FCS 28/Focus velgen zijn ook wel lekker sterk. Een platte voor iets meer comfort (zoals Mavic open pro) of een halfhoge voor ubersterke en stijve wielen.
Ja, dan zal het zeker minstens 3 weken duren eer je ze terug hebt. Je kan een extra wielset aanschaffen evt. Dat zit zo in elkaar toch? Kost je een paar honderd Euro maar je hebt dan altijd wielen mocht er iets stuk gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Even gespit, ze geven in ieder geval 2 jaar garantie op materiaal en fabricagefouten. Zal wel een gevalletje opsturen worden... Echt balen, ik zie m'n jaardoel van 8000km verdampen als mist voor de zon.
Welke wielen/velgen zijn het dan? En wat is je gewicht?quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Even gespit, ze geven in ieder geval 2 jaar garantie op materiaal en fabricagefouten. Zal wel een gevalletje opsturen worden... Echt balen, ik zie m'n jaardoel van 8000km verdampen als mist voor de zon.
Als je in de buurt van Groningen woont/komt kan je van mij wel 'n Open Pro achterwiel lenenquote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Veel koolhydraten, weinig vet. Veel brood met magere producten. Joghurt, fruit, plakken koek. Dat werk. Ik eet 8-10 boterhammen per dag. En ontbijt. En avondeten.quote:Op maandag 27 september 2010 20:28 schreef Narcotical het volgende:
Laatste dagen ontzettende honger.. Ik kan in principe de hele dag blijven eten...![]()
Iemand ervaring met dit verschijnsel en wat het lichaam hier mee wil bereiken?
Wat is het beste; gewoon aan toe geven of gerichte voeding?
Want op zich kan ik flink eten, maar anderzijds zou ik (zoals meerdere hier) wel een aantal kilo's kwijt willen...
Die zijn voor hoge velgen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Marurk het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van extra lange ventielen? Heb dus een set binnenbandjes gekocht (geadviseerd door de FM), en bij thuiskomst blijkt dat die ventielen dus best wel lang zijn i.v.m. de andere binnenband die ik eerst had.Iemand?
Hoe lang zijn ze?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dus ik heb verkeerde nu? Jezus, ik krijg er echt wat van.
Thanks Oksel!quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Veel koolhydraten, weinig vet. Veel brood met magere producten. Joghurt, fruit, plakken koek. Dat werk. Ik eet 8-10 boterhammen per dag. En ontbijt. En avondeten.
Dat is wel een beetje lang bij gewone lage velgen. Zou ze even ruilen denk ikquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
@ Yankee: Op het doosje staat: SV extra long 15 / 60 mm. Als ik 'm opmeet issie ong 6.5 cm... Pffff... Die wat ik eerst had is 4.5 cm.
Dat is inderdaad geen slechte velg. Haarscheurtjes rond de nippels is wel heel vaak hoe Mavic velgen aan hun einde komen (opvallend vaak rond 25000km). Je kunt in elk geval niet straffeloos de spaken aandraaien om slagjes eruit te krijgen. Flink balen dat het bij jou al vrij snel gebeurtquote:Op dinsdag 28 september 2010 06:51 schreef Freddeh het volgende:
Mavic CXP22 velgen, LRS CN spaken, Tiagra naven. Gewicht is op deze wielen nooit boven de 93kg geweest. En had nog wel speciaal deze genomen omdat ie 36 spaken aan kon...
Ok, dan ga ik dat doen deze week. Snap echt niet waarom hij me die heeft meegegeven... Waarschijnlijk dat deze wat beter voor zijn portemonnee waren, of hij had die andere niet meer, maar dan mag ie dat wel even zeggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje lang bij gewone lage velgen. Zou ze even ruilen denk ik
Neequote:Op dinsdag 28 september 2010 21:32 schreef marcodej het volgende:
Iemand interesse in een Schwalbe Ultremo R1-(wedstrijd)band (met witte rand), nog nieuw in verpakking?
Ik haat de tacx dus ik stel dat altijd zo ver mogelijk uit, maar ik moet er binnenkort ook aan gaan gelovenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef No-P het volgende:
Mijn eerste Tacx training deze winter zit erop.
Alleen interval: 8x3 minuten, 2x 20 minuten, 12x30 seconden etc. Nooit veel langer dan een uur en altijd een serie of een natuurserie op. Heb er dan eigenlijk niet veel problemen mee, alleen niet te vaak. 1/2x in de week vind ik voldoende om het fietsen op peil te houden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:31 schreef Narcotical het volgende:
Hoelang trainen jullie eigenlijk per keer op de tacx en wat doen jullie om die tijd door te komen?
Is dit wel goed voor je lijn?quote:Op woensdag 29 september 2010 08:22 schreef Freddeh het volgende:
Goed, ik heb dus nog steeds geen foto omdat vrouwlief de camera had meegenomen gisteravond naar haar taartenbakcursus
Het is haar cursus, niet de mijnequote:Op woensdag 29 september 2010 08:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit wel goed voor je lijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |