Lult u vooral verderquote:Op woensdag 22 september 2010 17:36 schreef Vortix het volgende:
[..]
Omdat infanterie mijn voorkeur geniet qua manier van optreden en omdat ik eerst een laserbehandeling aan mijn ogen zou moeten ondergaan voor cavalerie verkenning. Maar zodra je eenmaal binnen bent is er wat dat betreft ineens veel meer mogelijk en de kans dat de organisatie mij liever naar ISTAR of cavalerie verkenning ziet gaan is vrij groot dus misschien word ik alsnog meteen na de KMA daarnaartoe geschopt
ik heb vaak zat het tegenovergestelde gelezen op dit forum...quote:Op woensdag 22 september 2010 18:08 schreef Vortix het volgende:
Zoals ik al zei, als je eenmaal binnen bent is er ineens van alles mogelijk
Couldn't agree morequote:
En dan dit:quote:
quote:Op woensdag 22 september 2010 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ http://www.kma-officier.nl/huzaar.JPG&t=1]afbeelding ]
Whahaha, je moet nog binnen komen toch? Ik denk 't persoonlijk wel :x Nja, bereid je er maar op voorquote:Op woensdag 22 september 2010 18:08 schreef Vortix het volgende:
Zoals ik al zei, als je eenmaal binnen bent is er ineens van alles mogelijk
Pumatje, onze officieren zijn net zo de lul in CT... echt gaar die slaapmuts bovenop enzo.quote:
Officieren hebben daar recht op... Bij die grasdiesels is iedereen de Sjaak.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:30 schreef Esses het volgende:
[..]
Pumatje, onze officieren zijn net zo de lul in CT... echt gaar die slaapmuts bovenop enzo.
quote:Op woensdag 22 september 2010 20:30 schreef AchJa het volgende:
Zachtjes trippelen paardevoetjes
Trippel trappel trippel trap
Het is het paard van de cavalerie
Stippe stappe stippe stap
Het is een paard van 103
Wordt genaaid door de artillerie
Het is een paard van 103
Wordt genaaid door de artillerie
Tsjaaaaaaaaquote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Whahaha, je moet nog binnen komen toch? Ik denk 't persoonlijk wel :x Nja, bereid je er maar op voor
Niet voor niets dat die van jullie zwart is, kun je mooi de olie-peilstok afvegen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:43 schreef Pumatje het volgende:
Wij hebben alllltijd de baret op..altijd
nooit die rare hoedjes, enkel bij ceremonieel gekwats... alhoewel dat ook een mooie traditie is.
in t veld maken we de baret tactical.. blauwe pad en embleem van de heilige eraf en in de broekzak..
St. Joris...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:43 schreef Pumatje het volgende:
embleem van de heilige eraf en in de broekzak..
Zo 1,2,3 niet paraat... Maar wel 1 voor Puma!quote:Op woensdag 22 september 2010 20:36 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
Heb je meer van dat soort liedjes
Het Panzerliedquote:Op woensdag 22 september 2010 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo 1,2,3 niet paraat... Maar wel 1 voor Puma!
Ob's stürmt oder schneit,
Ob die Sonne uns lacht,
Der Tag glühend heiß
Oder eiskalt die Nacht.
Bestaubt sind die Gesichter,
Doch froh ist unser Sinn,
Ist unser Sinn;
Es braust unser Panzer
Im Sturmwind dahin.
Panzer lied!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:33 schreef Maitje het volgende:
Ik kan geen duits![]()
* Maitje zoekt vertaalmachine
If there's storm or it snows,quote:Op woensdag 22 september 2010 21:33 schreef Maitje het volgende:
Ik kan geen duits![]()
* Maitje zoekt vertaalmachine
Zegt 1 wat... als er iets is wat jullie niet doen is iets op je dak zetten.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:50 schreef Lightning_NL het volgende:
Baret tactisch maken ja... Klinkt inderdaad als een fail haha. Doe dan een sok om je embleem, lijkt het nog een beetje op zo'n kwastje dat eraan hangt.
Veel plezierquote:Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef AchJa het volgende:
Yeuh, morgen naar Noorwegen...![]()
Het bier is daar tering duur... gelukkig zit mijn auto vol![]()
quote:
Ik wel hoor. Valt harstikke mee bij de KLu. Misschien verwar je het met activiteiten op of bij de flightline, waar het verboden is om een hoofddeksel te dragen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zegt 1 wat... als er iets is wat jullie niet doen is iets op je dak zetten.
Thnx Erwin en Achja!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
If there's storm or it snows,
Or the sun smiles on us,
The day is burning hot,
Or the night icy cold.
Dusty are the faces,
But joyful is our mind,
Joyful our mind;
Our tank roars ahead
Within the storm wind.
Succes!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef AchJa het volgende:
Yeuh, morgen naar Noorwegen...![]()
Het bier is daar tering duur... gelukkig zit mijn auto vol![]()
quote:Op woensdag 22 september 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:
Wat dreunt daar op die heide
Wat blinkt daar in 't verschiet
Wat dondert tussenbeide wat men door 't stof niet ziet
Hoe flikkeren die zwaarden van forse melodie
Hoe rennen daar die paarden
't Is veldartillerie
Hoe rennen daar die paarden
't Is veldartillerie.
Maar ook in tijd van vrede, blinkt steeds de kanonnier.
En meisjes schoon van leden, zijn op hun liefde fier.
Waar moed zit heerst ook trouwe, door kracht nooit uitgeblust.
Daarom de schoonste vrouwen, heeft hij naar hartelust.
Daarom de schoonste vrouwen, heeft hij naar hartelust.
Gewoon online chatten ofzo, ik snapte het eerst ook niet totdat iemand het uitlegde. Scheelt je weer in de sms/geld dus, al moet je dan wel internet op je telefoon hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is dat pingen nou eigenlijk?
Welkom in 2002 toen de eerste blackberry werd gelanceerdquote:Op donderdag 23 september 2010 12:58 schreef Maitje het volgende:
@Vronsky
Die dingen 6 jaar geleden al...yeah right! Nooit geleerd van je moeder om niet te liegen?
Nja, ik vind ze eerlijk gezegd veelste veel achterlopen op wat de concurrentie heeft qua dingen.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Blackberry's bestaan inderdaad al lang, en zijn die dingen eigenlijk ook al niet hopeloos verouderd???
Geen idee, maar het kan nog nietquote:Op donderdag 23 september 2010 13:46 schreef Maitje het volgende:
Ow.. ik dacht serieus dat het iets van de afgelopen anderhalf jaar was...
Anywee, ken je niet pingen van bijv. een blackberry naar een iphone?! Hoezo dat dan weer niet?
quote:Op donderdag 23 september 2010 14:13 schreef EllaN het volgende:
[..]
Geen idee, maar het kan nog niet
quote:Op donderdag 23 september 2010 00:07 schreef Rave_NL het volgende:
Een officier van de Koninklijke Marine, een officier van de Koninklijke Landmacht en een sergeant der mariniers zijn onderweg naar de hemel.
De sergeant loopt voorop en geeft het tempo aan.
De beide heren officieren volgen vol vertrouwen. Dat wil zeggen zij hebben het volste vertrouwen in de sergeant.
Aan de andere kant moeten zij nog even wennen aan de nieuwe situatie.
De officieren zijn niet gewend te reizen zonder dat zij het reisdoel kennen, terwijl de sergeant daar geen last van heeft.
Hij marcheert als vanouds met vertrouwen in zichzelf en in het tempo van de gewone pas.
Bij de poort aangekomen, laat de sergeant de beide heren voorgaan.
Ene Petrus blijkt hier de wacht te hebben.
Deze richt zich tot de marine-officier met de woorden; 'Broeder, waar komt u vandaan? En ... als ik vragen mag wat doet u vermoeden dat u zal worden toegelaten tot de hemel?'
'Waarde meneer Petrus, ik kom uit Nederland. Misschien sta ik wel aan de verkeerde poort, maar de sergeant heeft onderweg de leiding op zich genomen. Hij leek me nogal zeker van zijn zaak. Ik hoop dat ik u niet lastig val. Om uw vraag te beantwoorden: ik heb de Koninklijke Marine gediend; ik heb dus meegeholpen met het openhouden van de zeewegen voor de vrije wereld. Overal ter wereld heb ik mijn bemanning in de gelegenheid gesteld de kerkdienst te bezoeken.
En wanneer aan boord God's naam werd misbruikt, ben ik daar tegen opgetreden. Hoewel, nu ik erover nadenk, wellicht niet consequent genoeg.'
'Genoeg, mijn broeder. U lijkt mij een goed mens. Mijn personeel zal echter uw antwoorden moeten controleren, want wij gaan niet over één nacht ijs. Kom intussen de wacht binnen en neem gerust plaats in die stoel links van mij.
Daarna wendde Petrus zich tot de collega van de Landmacht.’En u broeder, waar komt u vandaan? En welk recht denkt u te hebben de hemel te mogen betreden?’ Ík om uit Nederland, maar ik heb altijd in de Duitse laagvlakte gezeten om de christelijke wereld te beschermen tegen het communisme.Tot heden met succes, zoals u wellicht zult weten.
De pater, die God in mijn onderdeel vertegenwoordigt, is een persoonlijke vriend van mij. Ik heb mijn vader en mijn moeder ..... ' 'Genoeg, genoeg, treed binnen en neem tot nader order rechts van mij plaats.'
Petrus richt zich tenslotte tot de sergeant der mariniers. 'En u broeder, die zo dapper voorop liep. Bent u wel aan de goede poort?'
'Tegen mij hoef je niet te ouwehoeren, Peter. In de eerste plaats ben ik je broer niet en dat weet je donders goed. Ten tweede, maak ik zelf wel uit door welke poort ik ga en tenslotte zou ik als ik jou was maar eens opstappen, want je zit in mijn stoel!
quote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef Iska het volgende:
Vandaag de hele dag bezig geweest met complexe 1ste en 2de orde differentiaal vergelijking. Nu is dat nog niet zo'n probleem, was het niet dat iemand heeft bedacht dat je Fourier reeksen (wat opzich een geniale uitvinding is) kan gebruiken om de oplossingen te benaderen waardoor het antwoord moeilijker wordt dan de vraag!!!![]()
(Iska telt de dagen totdat hij eindelijk de KMA/KIM kan betreden)
Zo had ik dinsdag college over conflict mapping. Ik weet niet of je de Powerpoint slide van het Pentagon over de oorlog in Afghanistan kent, maar dat idee...quote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef Iska het volgende:
Vandaag de hele dag bezig geweest met complexe 1ste en 2de orde differentiaal vergelijking. Nu is dat nog niet zo'n probleem, was het niet dat iemand heeft bedacht dat je Fourier reeksen (wat opzich een geniale uitvinding is) kan gebruiken om de oplossingen te benaderen waardoor het antwoord moeilijker wordt dan de vraag!!!![]()
Tell me morequote:Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Wacht tot je in de collegebanken van de KMA zit....
You ain't seen nothing yet.
Web 1.0 op zijn bestquote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef gerco94 het volgende:
nog mensen die hier heen gaan?
http://www.militaryevent.nl/
ik ga wel even kijken denk ik
Ziet er kansloos uit.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef gerco94 het volgende:
nog mensen die hier heen gaan?
http://www.militaryevent.nl/
ik ga wel even kijken denk ik
Je zult op de KMA genoeg oer- en OERsaaie lessen krijgen over allerlei totaal niet boeiende onzin.quote:
Saai okequote:Op donderdag 23 september 2010 21:00 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je zult op de KMA genoeg oer- en OERsaaie lessen krijgen over allerlei totaal niet boeiende onzin.
Op de KMA heb ik de helft van de tijd niet begrepen waarom ik nog de moeite deed om uberhaupt wakker te blijven.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:24 schreef Iska het volgende:
[..]
Saai oke, maar soms heb ik colleges waar het niet uitmaakt hoe lang ik blijf staren, helemaal begrijpen zal ik het toch nooit doen. En dat is toch vervelend als je het op je tentamen wel moet kunnen
Dan doe je iets niet goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef Iska het volgende:
Onweer?quote:Op donderdag 23 september 2010 23:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Pardon?!
Ik heb net gefietst voor mijn leven in de onweer
Dat meen je niet!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:14 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Onweer?
* Vronsky heeft niets gemerkt.
quote:
Moet wel eerlijk zeggen dat het raam dicht zat en ik nogal hard MGMT had aanstaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dat meen je niet!![]()
Was echt niet normaal... moet zeggen dat ik maar 1 goeie donder heb gehoord, maar flitsen.. tjee. Was best heftig.
edit:
http://www.buienradar.nl/
Kijk maar.. weet niet in welke kelder jij hebt gezeten![]()
Snel hè?quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:05 schreef Lotusss het volgende:
Jemig al een nieuw topic... ik moet echt vaker kijken hier!
Anyway, nu slapen. Welterusten allemaal!
Uiteraard heb je ze daarna in een donkere hoek van je uni in elkaar geslagen met een metalen honkbalknuppel?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:30 schreef EllaN het volgende:
Nou, het is een groepspresentatie en ik had wat groepsleden die hun afspraken niet nakwamen, waardoor het een stresswerk werd. Ik heb op zich geen probleem met presenteren, maar wel met presenteren van iets waar ik niet helemaal zeker van ben of achter sta.
Ben benieuwd of het nog wat gaat worden.
Inderdaad snelquote:Op vrijdag 24 september 2010 01:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Snel hè?
En jij weet wel wat ik dan met "snel" bedoel![]()
Ik ben vaker wel dan niet afgekapt omdat ik oeverloos door bleef ouwehoeren..quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Presentaties geven is leuk! Als je voldoende tijd hebt gehad om het allemaal voor te bereiden
Ik moet altijd opletten dat ik niet te lang doorga
good news!!quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:17 schreef Iska het volgende:
Fysio had eindelijk goed nieuws.. Kopje van ellepijp is nog wel instabiel maar kans dat met veel fitnessen ik zonder operatie verder kan
klink lekkerquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:04 schreef Iska het volgende:
Ellepijp gebroken en is vervolgens niet goed gezet in ziekenhuis. Zit nu een lichte hoek in het bot vlak bij het kopje van mijn ellepijp bij het ellebooggewricht
Waarom een metalen honkbalknuppel pakken als je 2 vuisten hebtquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:33 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Uiteraard heb je ze daarna in een donkere hoek van je uni in elkaar geslagen met een metalen honkbalknuppel?
Maar veel succes!
Omdat *PONK* leuker klinkt dan * DONK*quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:41 schreef EllaN het volgende:
[..]
Waarom een metalen honkbalknuppel pakken als je 2 vuisten hebt?
Haha, maar het ging goed
.
Ligt eraan waar ik dat gezien moet hebben?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:02 schreef Remco026 het volgende:
Rave, toevallig afgelopen dinsdag een stel landmachters bij jullie op het sportterrein gezien?
In Doorn, dinsdagmiddag eerst wat dingen gedaan op jullie sportveld en Hindernisbaan en later op jullie touwhindernisbaan en wat MZV lesjes.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ligt eraan waar ik dat gezien moet hebben?
Eindoefening van mariniers als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:06 schreef m.k het volgende:
iemand enig idee wat voorn oefeningen er gaande zijn van de luchtmacht/marine op Texel ?
en heeft Nederland al een JSF om te proberen? mijn broer had het idee dat ie er een had zien vliegen
?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:29 schreef Maitje het volgende:
[..]
Eindoefening van mariniers als ik het goed heb.
Ik ben tijdelijk niet in Doorn, maar hoezo dan?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:08 schreef Remco026 het volgende:
[..]
In Doorn, dinsdagmiddag eerst wat dingen gedaan op jullie sportveld en Hindernisbaan en later op jullie touwhindernisbaan en wat MZV lesjes.
Haha ok. Mijn peloton kreeg daar even een sportlesje van twee van jullie sportinstructeurs, terwijl we eigenlijk naar de Leusderheide gingen voor een dagje ALT (lichte infanteriezaken) Een MT was het niet te noemen want ze vonden het allemaal niet zwaar en er werd niemand afgeblaft. Ik kon zelf niet meedoen vanwege mijn knieblessure.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ben tijdelijk niet in Doorn, maar hoezo dan?
Was toch geen p-info he?
Eindtraining zegt vrij weinig..quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:35 schreef Maitje het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft eindtraining
Laten wij deze "Edwin Martens" opzoeken en dwingen tot naam verandering.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:30 schreef Rave_NL het volgende:
Enneh, er loopt een alter-ego rond van mij op fok! volgens mij...
Raven_NL
ALT zijn onze ALTernative taken als infanterieondersteuningquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:30 schreef Rave_NL het volgende:
ALT en MT zeggen mij weinig..
Maar het is iig goed om lekker door de mengel gehaald te worden!
MT's mogen niet meer in de AMOquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:48 schreef Vronsky het volgende:
hahah, MT's kijk ik ook erg naar uit na de AMO.
Lekker vrolijk paar uur op het koude beton liggen met harde muziek of een diesel aggregaat aan op de achtergrond.
What's not to love?
kijk, hier hebben wel al wat meer aan.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:52 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hij ging z'n baret halen en moest naar Texel
Nja, hebben ze de opleiding niet volledig overhoop gegooid?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
kijk, hier hebben wel al wat meer aan.
Nouja, dat kan, ik heb niet meer zoveel met de opleidingsblokken te maken...
Al ging je tot op voor kort niet naar Texel voor je eindoefening, maar voor je amphibisch gedeelte.
Dat kan het ook nog wel is zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
kijk, hier hebben wel al wat meer aan.
Nouja, dat kan, ik heb niet meer zoveel met de opleidingsblokken te maken...
Al ging je tot op voor kort niet naar Texel voor je eindoefening, maar voor je amphibisch gedeelte.
Nee amphibische module is verplaatst naar voren zodat ook de 'tweedehands mariniers' zich in ieder geval als marinier kan kwalificieren...quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:57 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nja, hebben ze de opleiding niet volledig overhoop gegooid?
Zoiets verstond ik tenminste.
(EVO is afgesplitst van een basis opleiding dacht ik? Misschien dat het amfibisch deel daar nu in de finex zit? :p)
ja er waren in den helder ook twee groepen die werden bevorderd ofzo. maar op Texel vlogen er de hele week f16's op 100m loopings te maken en dergelijke. (ik zelf heb dit helaas niet gezien)quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:29 schreef Maitje het volgende:
[..]
Eindoefening van mariniers als ik het goed heb.
Naa van die F16 enzo weet ik niets vanquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef m.k het volgende:
[..]
ja er waren in den helder ook twee groepen die werden bevorderd ofzo. maar op Texel vlogen er de hele week f16's op 100m loopings te maken en dergelijke. (ik zelf heb dit helaas niet gezien)
Tjah, dat krijg je als je zo ver doorhamert op Every Soldier A Rifleman. Op zich niets mis meequote:Op vrijdag 24 september 2010 21:20 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee amphibische module is verplaatst naar voren zodat ook de 'tweedehands mariniers' zich in ieder geval als marinier kan kwalificieren...
Het is al verkeerd dat het tot zover heeft moeten komen..quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:09 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Tjah, dat krijg je als je zo ver doorhamert op Every Soldier A Rifleman. Op zich niets mis mee
En dan...........................vuurwerk!!!!!quote:
Die rode hoerenbus van mij is toch wel goed behandeld???quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:19 schreef Remco026 het volgende:
Ook hier was ik niet bij vanwege mijn knie en omdat ik bijrijder was in de colonne richting Vlissingen om voertuigen op de boot naar Kreta te zetten.
Eerst zien hoe ze ontvangen worden..quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:32 schreef Vronsky het volgende:
Ik vind het niet kunnen.. haalt een beetje de charme van het Korps Mariniers onderuit.
Zelfde dat je nu vrolijk als Korporaal zou kunnen starten, is op zich niet erg.. maar klinkt zo raar.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dan...........................vuurwerk!!!!!
Hou zielsveel van je, dat weet je
skuumkoppequote:
ik ken Goudkoppe nog nietquote:Op vrijdag 24 september 2010 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben zelf meer van de Goudkoppe, maar je zat zeker in de Raaf?
hoe mag nie meer tijdens de AMO? Wij gaan dr vanuit dat we er een deze weken gewoon eentje krijgen. Schijnt alleen wel dat we dan op zaterdag wel alsnog naar huus mogen.quote:
Zaterdags naar huus?! Stelletje mietjes! Ik zeg vief weken door tot we niet meer overeind kunne kommequote:Op vrijdag 24 september 2010 23:21 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
hoe mag nie meer tijdens de AMO? Wij gaan dr vanuit dat we er een deze weken gewoon eentje krijgen. Schijnt alleen wel dat we dan op zaterdag wel alsnog naar huus mogen.
Wat een slappe zooi!quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:21 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
hoe mag nie meer tijdens de AMO? Wij gaan dr vanuit dat we er een deze weken gewoon eentje krijgen. Schijnt alleen wel dat we dan op zaterdag wel alsnog naar huus mogen.
wat is er mis met every soldier a rifleman?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is al verkeerd dat het tot zover heeft moeten komen..
Volgens mij volg jij het gesprek niet helemaal...quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat is er mis met every soldier a rifleman?
vind dat juist heel erg goed.
zie het al voor me dat er op een gegeven moment een groepje stekkerdozen een lekke band krijgt in een patrouille, en vervolgens in een hinderlaag zitten...
Weten ze in ieder geval nog waar de trekker zit...
We zitten te zeiken op het feit dat niet elke Marinier meer algemeen is opgeleid binnekort, dat hoort niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat is er mis met every soldier a rifleman?
vind dat juist heel erg goed.
zie het al voor me dat er op een gegeven moment een groepje stekkerdozen een lekke band krijgt in een patrouille, en vervolgens in een hinderlaag zitten...
Weten ze in ieder geval nog waar de trekker zit...
zou het zelf idd ook beetje slap vinden als het dan dat ene nachtje is wat je onverwachts binnen blijft. Zal wel weer iets met arbo te maken hebben ofsoquote:Op vrijdag 24 september 2010 23:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat een slappe zooi!
op de KMS wel, nu in de IVO is dit ingevoerd
F16's die loopings maken, yeah rightquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef m.k het volgende:
[..]
ja er waren in den helder ook twee groepen die werden bevorderd ofzo. maar op Texel vlogen er de hele week f16's op 100m loopings te maken en dergelijke. (ik zelf heb dit helaas niet gezien)
ik hoor dit van mijn moeder en broer, dit zijn twee mensen die dingen niet overdrijven. ik geloof ze dus ook wel als ze zeggen dat er loopings gemaakt werden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:20 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
F16's die loopings maken, yeah rightZullen wel gewoon andere, normale bewegingen zijn, maar loopings natuurlijk niet, het is geen circus, en het kan heel goed in het kader van FWIT zijn, fighter weapon instruction training geloof ik. En was het niet toevallig bij de shooting range op Vlieland waar het gebeurde, ipv Texel? Dit soort 'horen van' verhaaltjes worden natuurlijk altijd schromelijk overdreven.
was je erbij? heb je meegedaan? heb je alles gezien? ben je een F16 piloot?quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat ze waarschijnlijk strafing en/of bombing runs ofzo aan het oefenen zijn op Vlieland, niet Texel en loopings geen enkel tactisch nut dienen, maar alleen gebruikt worden bij bijvoorbeeld airshows, en daar hebben we een demo team voor en die oefent niet boven de NoordzeeDus een beetje overtrokken verhaal.
Net als dat het mogelijk is om de springstoel te testen..quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:02 schreef Maitje het volgende:
Oke, maar het zou dus wel mogelijk kunnen zijn?!
Nee. Nee. Nee. Wel een luchtmachtvlieger en redelijk bekend met het reilen en zeilen en hoe leken denken over vliegbewegingen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:25 schreef m.k het volgende:
[..]
was je erbij? heb je meegedaan? heb je alles gezien? ben je een F16 piloot?
toch geloof ik mijn broer, mijn broer is een autist met bijzonder goeie ogen. en als je een beetje bekent bent met het begrip "autist" weet je ook dat autisten niet liegen/overdrijvenquote:Op zaterdag 25 september 2010 11:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wel een luchtmachtvlieger en redelijk bekend met het reilen en zeilen en hoe leken denken over vliegbewegingen.
Toch kan ik je met 99,99% zekerheid dat hij het verkeerd heeft gezien of overdrijft. Het is gewoon niet zoals het werkt, niet zoals het gaat. Het kan in theorie, het gebeurt alleen niet. Veel mensen weten ook niet wat een looping is, of zeggen dat iets 100 meter is terwijl het 1km is. Geloof me, ik maak het vaak zat persoonlijk mee.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:33 schreef m.k het volgende:
[..]
toch geloof ik mijn broer, mijn broer is een autist met bijzonder goeie ogen. en als je een beetje bekent bent met het begrip "autist" weet je ook dat autisten niet liegen/overdrijven
Nog zoiets, op de kop vliegen, sure het zal wel effe een seconde ofzo voorkomen, maar als je het op de kop vliegen noemt, dan klinkt het alsof ie hele stukken ondersteboven vliegt, en dat is gewoon bullshit. Het is namelijk best wel een kutgevoel om ondersteboven te vliegen voor langer dan een paar seconden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:46 schreef m.k het volgende:ok het zal wel dan
![]()
en op de kop vliegen en schroeven maken dan ?
Als iemand iets 'bijzonders' ziet wat andere mensen niet vaak zien dan worden feiten al heel snel zwaar overdreven of verkeerd ingeschat.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:49 schreef m.k het volgende:
en geloof mij nou maar dat mijn broer niet overdrijft of liegt en ook zeker niet iemand is die zoiets zou doen.
dat zal het wel zijn danquote:
Gewoon, omdat het kan natuurlijk!quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:36 schreef Iska het volgende:
Lightning_NL, waarom wil je persee zo graag gelijk? Dit gaat echt helemaal nergens over en de discussie is pointless. Nou en als het niet precies klopt wat ze schrijven, is er ook maar iemand die maar meer of minder gelukkig van wordt??
Ik wil niet gelijk, ik heb gelijk.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:36 schreef Iska het volgende:
Lightning_NL, waarom wil je persee zo graag gelijk? Dit gaat echt helemaal nergens over en de discussie is pointless. Nou en als het niet precies klopt wat ze schrijven, is er ook maar iemand die maar meer of minder gelukkig van wordt??
Hier ook nieuwe telefoon en word wel weer een paar weken zoeken hoe alles precies werktquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:11 schreef Maitje het volgende:![]()
Nieuwe tellie!!
Alleen internet doet het niet...
Zal wel een pitch-up geweest zijn.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:33 schreef m.k het volgende:
[..]
toch geloof ik mijn broer, mijn broer is een autist met bijzonder goeie ogen. en als je een beetje bekent bent met het begrip "autist" weet je ook dat autisten niet liegen/overdrijven
Ik ben na 2 pagina's al afgehaaktquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:18 schreef Vronsky het volgende:
Oh god, die twee threads hier op DEF over rusland.
Ik zit echt met tranen in mijn ogen te lachen.
Ben blij dat je wat wou toevoegen aan de discussie, Zou je het wat meer hebben gedaan, dan hadden er nog wat van kunnen maken. Ik vond mijn discussie met Von_Preussen erg interessant.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:20 schreef m.k het volgende:
fok [def] heeft zijn alltime low behaald vandaag
compleet het punt missen is ook een kunstquote:Op zondag 26 september 2010 00:37 schreef TheGaffer het volgende:
[..]
Ben blij dat je wat wou toevoegen aan de discussie, Zou je het wat meer hebben gedaan, dan hadden er nog wat van kunnen maken. Ik vond mijn discussie met Von_Preusen erg interessant.
Ik heb het ook over de andere topics, als jij (maar ook anderen) ook wat meer inhoudelijk had toegevoegd, dan hadden we hier niet zitten zeiveren toch?quote:Op zondag 26 september 2010 00:39 schreef m.k het volgende:
[..]
compleet het punt missen is ook een kunst
quote:Op zondag 26 september 2010 11:59 schreef Rave_NL het volgende:
‘Gib mir noch eine kleine Weile Zeit, ich will die Dinge so wie keiner lieben.’
Ik ben ook voor de bijl gegaan hoor.quote:
quote:Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Vronsky het volgende:
Het begint steeds meer op R&P te lijken.
Het is zondag!quote:Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Vronsky het volgende:
Def, wat is er mis met jullie.
Het begint steeds meer op R&P te lijken.
Totdat je weer aan het werk mag?quote:Op zondag 26 september 2010 13:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is zondag!
Ik zit al anderhalve dag naar mn horloge te staren tot ik weer mag..
Omdat je doordeweeks minder uitgeput wordt dan in het weekend...?quote:Op zondag 26 september 2010 13:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is zondag!
same here. Op vrijdag middag sta je te springen om naar huis te gaan en op zondagochtend wil je het liefst zo snel mogelijk weer terugquote:Op zondag 26 september 2010 13:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is zondag!
Wacht maar, straks krijg jij dat ook.quote:Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Totdat je weer aan het werk mag?
Ben je gek ofzo?
Ja misschien wel hoor...quote:Op zondag 26 september 2010 13:55 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Wacht maar, straks krijg jij dat ook.
Defensie loopt je te naaien?quote:Op zondag 26 september 2010 14:49 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja misschien wel hoor...![]()
Op het moment spreekt dat alles geheel tegen
Hier nog eentjequote:Op zondag 26 september 2010 12:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ben ook voor de bijl gegaan hoor.
En niet zo'n beetje ook!
quote:Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef von_Preussen het volgende:
Het viel me op prinsjesdag trouwens op dat er op die paarden (goed, dat was politie) toch een paar verdomd mooie dames zaten. Ik moest echt mijn best doen m'n wapen niet uit mijn handen te laten kletteren.
Ja, maar niet van de dame(s) in kwestie, want op dat moment had ik beide handen nodig om m'n geweer te presenteren.quote:
Nou dat ookquote:
Welke blackberry?quote:Op zondag 26 september 2010 16:53 schreef Maitje het volgende:
Wat een gedoe om alles altijd opnieuw te ondekken op de telefoon. Heb overigens nu een Blackberry. Wel machtig mooi ding zeg!
Bold 9700 whitequote:Op zondag 26 september 2010 17:00 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Welke blackberry?
Er zijn namelijk meerdere.
quote:Op zondag 26 september 2010 18:19 schreef Maitje het volgende:
Mooi filmpje met paratroop
http://www.dumpert.nl/med(...)50_paratroopers.html
Omdat ik bij mezelf absoluut geen reden kan vinden waarom ze met tactisch licht via de minuscule zijdeur springen als ze daarvoor als een of andere lichtfabriek met de achterklep de humvees eruit laten...quote:Op zondag 26 september 2010 19:28 schreef Maitje het volgende:
[..]
Enig uitleg waarom jezo reageert?
Oke..quote:Op zondag 26 september 2010 19:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Omdat ik bij mezelf absoluut geen reden kan vinden waarom ze met tactisch licht via de minuscule zijdeur springen als ze daarvoor als een of andere lichtfabriek met de achterklep de humvees eruit laten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Om heel eerlijk te zijn, de HTC Desire is toch een stuk mooier van lay-outquote:Op zondag 26 september 2010 18:01 schreef Vronsky het volgende:
Ah, ik heb nu zelf een HTC HD2 met google android erop gezet:
[ afbeelding ]
(Even foto opgezocht om te laten zien hoe bizar groot dat ding is)
De HTC desire draait niet op windows mobile maar op google android met HTC Sense eropquote:Op zondag 26 september 2010 19:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn, de HTC Desire is toch een stuk mooier van lay-out
Rood licht verneukt je nachtzicht minder, misschien vinden ze het fijn om de grond aan te zien komen?quote:Op zondag 26 september 2010 19:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Omdat ik bij mezelf absoluut geen reden kan vinden waarom ze met tactisch licht via de minuscule zijdeur springen als ze daarvoor als een of andere lichtfabriek met de achterklep de humvees eruit laten...
De ene keer druk, de andere keer minder. Deffers zijn onvoorspelbaarquote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef Iska het volgende:
Het is wel erg rustig voor een zondagavond
Goed besluit. Anders heb je binnen nu en twee dagen ook alle klanten aan de kinkhoest geholpenquote:Op maandag 27 september 2010 07:19 schreef Maitje het volgende:
Klinkt goed EllaN!
Ik moet deze week gewoon werken, maar ben beroert! Hoest de longen uit m'n lijf.
Lang leve de paracetamol![]()
Edit:
[X]Ongeschikt
Ziek gemeld, ik deed elke keer een torpedo hoestaanval op de klanten afvuren, vonden ze niet zo leuk. Rot hoest!
Whaha idd.quote:Op maandag 27 september 2010 10:36 schreef Vortix het volgende:
[..]
Goed besluit. Anders heb je binnen nu en twee dagen ook alle klanten aan de kinkhoest geholpen
Heeeeel veel sporten en m'n vakantie plannen die ik wil houden voor de AMO begint, alleen even kijken waar ik heen ga.quote:Op maandag 27 september 2010 00:32 schreef EllaN het volgende:
Wat staat er aankomende week voor iedereen op de planning?
Heb jij deze kerel misschien gezien?quote:Op maandag 27 september 2010 12:41 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Heeeeel veel sporten en m'n vakantie plannen die ik wil houden voor de AMO begint, alleen even kijken waar ik heen ga.
Iemand suggesties?
Ging net een stuk hardlopen en m'n ochtend workout doen in het bos, kwam bruin van de modder terug,![]()
Sporten in de regen.
quote:Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb jij deze kerel misschien gezien?
http://www.nu.nl/algemeen(...)dloper-opgepakt.html
Een chinook kan gewoon landen op water. Je kunt 'm zelfs uitzetten en een halfuur laten drijven volgens de handleiding.quote:Op maandag 27 september 2010 16:25 schreef zipta het volgende:
Wtf!?
Ohja edit:
http://www.10news.com/news/25143106/detail.html
Filmpje daarvan stond hier dacht ik ook![]()
Is dat niet speciaal om er een boot uit en in te laten varen en dan weer heel snel op te stijgen?quote:Op maandag 27 september 2010 16:39 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een chinook kan gewoon landen op water. Je kunt 'm zelfs uitzetten en een halfuur laten drijven volgens de handleiding.
Dat is iets wat je er mee kunt doen ja, maar of het speciaal daarvoor is weet ik niet. Het is gewoon zo dat de Chinook ontworpen is om ook tijdelijk te kunnen drijven, dus daar kun je meerdere toepassingen voor vindenquote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Is dat niet speciaal om er een boot uit en in te laten varen en dan weer heel snel op te stijgen?
(Filmpje niet bekeken overigens.)
High Speed Low Drag, jwzquote:Op maandag 27 september 2010 16:45 schreef zipta het volgende:
Haha, vet! Wist ik niet... maar dat bootje komt er wel met een rotgang invliegen vind ik
[ ] geschiktquote:Op maandag 27 september 2010 21:01 schreef Maitje het volgende:
"We hebben vervanging voor je geregeld dus je hoeft morgen niet te komen werken"
1. Ik ben niet te vervangen
2. Ik hoest de longen uit mijn lijf, dus was toch niet gekomen!
3. Mijn rug doet pijnklaag klaag klaag! Ik blijf een vrouw!
Blijkbaar wel, ik ben bang dat ik daar ineens drugs in m'n biertje krijg van iemand en ik de volgende ochtend ineens ergens wakker word.quote:Op maandag 27 september 2010 21:42 schreef EllaN het volgende:
Een rave. Bestaan die dingen nog?
(Behalve onze eigen Rave ding natuurlijk)
jaaaa,quote:
proostquote:Op maandag 27 september 2010 21:40 schreef Vronsky het volgende:
* Vronsky pakt een biertje om de avond te starten.
Neej, heel veel mensen konden niet op originele datum.. hebben het dus maar verplaatstquote:Op maandag 27 september 2010 22:44 schreef EllaN het volgende:
welke? Wat laat trouwens.. Dispuutsontgroening?
De fuck is dat nou weer, stel mietjes.quote:Op maandag 27 september 2010 23:17 schreef Iska het volgende:
[..]
Neej, heel veel mensen konden niet op originele datum.. hebben het dus maar verplaatst
Aah okquote:Op maandag 27 september 2010 23:17 schreef Iska het volgende:
[..]
Neej, heel veel mensen konden niet op originele datum.. hebben het dus maar verplaatst
Geil.quote:Op maandag 27 september 2010 23:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Lotusss, je bent een bitch!!!!! GVD!!!! Ik wil je, nu!!!!
de treinreis naar jouw huis, dat gaat me wat worden...............quote:Op maandag 27 september 2010 23:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Geil.
Zaterdag, schat, zaterdag....![]()
Daar is de conducteur met zijn fluitje niks bij!quote:Op maandag 27 september 2010 23:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
de treinreis naar jouw huis, dat gaat me wat worden...............
Vergeet die conducteur maar, maar weet dat jij te doen hebt met een rode baret, die enkel plek heeft voor iemand zoals jij in zijn hart!!!quote:Op maandag 27 september 2010 23:50 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Daar is de conducteur met zijn fluitje niks bij!
Een beetje van beide...quote:Op maandag 27 september 2010 23:51 schreef m.k het volgende:
hebben jullie nu een relatie of zijn jullie aan het grappen en grollen? ik snap er niks meer van
Die rode baret is het enige wat je op mag houden, Korporaal 1! En die fluit van de conducteur heb ik helemaal niet nodig als ik de jouwe in bezit heb!quote:Op maandag 27 september 2010 23:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vergeet die conducteur maar, maar weet dat jij te doen hebt met een rode baret, die enkel plek heeft voor iemand zoals jij in zijn hart!!!
make me feel hot babe!!!!quote:Op maandag 27 september 2010 23:54 schreef Lotusss het volgende:
Die rode baret is het enige wat je op mag houden, Korporaal 1! En die fluit van de conducteur heb ik helemaal niet nodig als ik de jouwe in bezit heb!
Thanksquote:Op maandag 27 september 2010 23:56 schreef m.k het volgende:
veel geluk met zijn tweeën dan. het is jullie gegund
Dankquote:Op maandag 27 september 2010 23:56 schreef m.k het volgende:
veel geluk met zijn tweeën dan. het is jullie gegund
Marteling is één van mijn beste eigenschappen. Martelingen zonder kleerscheuren (of met...quote:Op maandag 27 september 2010 23:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
make me feel hot babe!!!!
Kan er niet meer tegen, die marteling van jou is ................................................
Maar wel heerlijk hoor. Maar jij weet wat je straf gaat zijn!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |