abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86548289
Allereerst de vorige delen:
TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !
TM's jaren dertig woning#3, waar het aftellen is begonnen!
TM's jaren dertig woning! #2
TM's jaren dertig woning!

DONE
Laat ik dit topique beginnen met het goede nieuws dat de voortuin nu zo goed als af is. Her en der moet er nog een voegje in het muurtje, en we komen in een hoek net een paar kilo leisteen tekort, maar het resultaat is geheel naar onze zin!

Steentjes van lei, ze zijn hier nat dus drogen nog lichter op

Heul veul olijven!

Ik ben verliefd op een 'bloempot' met olijfboompje

Het lijkt misschien niet zo, maar de pot staat precies in het midden van den erker...

We hebben besloten dat we de Japanse esdoorn (hee, zo is er ook nog een link daar Fok! goes Japanese :D) toch maar laten staan waar ie staat. Het risico is te groot dat ie het loodje legt wanneer we 'm een beetje meer naar achteren schuiven.

Dan hebben jullie nog de foto's van de zeefdrukken op hun eindbestemming van me tegoed!

TO DO!

De achtertuin
Nu de voortuin is kan de aandacht worden verlegd naar de achtertuin, en derhalve dus naar de veranda *O* . We zullen er dit najaar niets meer aan hebben, maar volgend voorjaar zal ie op ons staan te wachten! We mogen vanaf 1 oktober immers geheel vergunningvrij bouwen! *O*

Nog even het geheugen opfrissen, dit is de stijl die we voor ogen hebben voor de veranda:

Maar dan met grijze leisteen op de vloer waarschijnlijk.

Het keukenblad (the story continues)
De 'vaste lezers' weten waarschijnlijk nog dat we in het afgelopen jaar al twee bladen op onze keuken hebben gehad. Ik kan jullie melden dat het derde blad er ook gaat komen :') . We mogen wederom een nieuw blad uit gaan kiezen en omdat wij beton niet voor de derde keer aandurven (het moet nu een keer klaar zijn) hebben we ervoor gekozen om een terrazzo-blad te laten maken. Deze stond al op een gedeelde eerste plaats in onze bladvoorkeuren, maar we vonden beton net ietsje stoerder. Dit wordt het zometeen:

Duimen jullie even mee dat het nu wel goed gaat?

De babykamer O+
En dan last but most definitely nog least: de babykamer. De daadwerkelijke inrichting gaat nog wel even duren, dat hebben we voor de kerstvakantie gepland staan. Maar hardop fantaseren en alvast inspiratie opdoen kan geen kwaad natuurlijk. Wie weet komen jullie ook nog met fantastische ideetjes!

Deze stijl vinden we in ieder geval heel erg leuk. We willen geen nieuwe babykamer, maar iets dat een beetje bij het huis past. Oud dus!

Maarrrrr.... niets zo wispelturig als een zwangere vrouw (damn ik moet alweer plassen!) dus voor hetzelfde geld wordt het een hysterisch drukke kamer met Eijjfinger/Pip-behang:

En dit hertje vind ik ook zo cute!

Dus komt u maar met al uw goede ideetjes!

En nu ga ik plassen!

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 17-09-2010 20:02:47 ]
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:02:10 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86548478
Ik heb nog gepost in deel 1, daarna heb ik de rest van de topics even gemist.

Maar wat geweldig ziet er goed uit!!!
pi_86560736
Thanks Daniel! We zijn er ook nog iedere dag blij mee :) .
  zaterdag 18 september 2010 @ 00:57:39 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_86560766
Al veel te lang niet meegelezen!

Maar de verandastijl!
En de Japönische Esdoorn, luvv! Ik had er 1 in mijn huurhuistuin, en wil er nog steeds 1 nu!
disclaimer
  zaterdag 18 september 2010 @ 01:26:05 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_86561265
Oeh, ziet er goed uit zo :) .
Lekker onderhoudsvriendelijk, de voortuin zo :) .
Halen jullie de olijf binnen elke winter?
pi_86563439
Twentemeisje wordt Twentemoeder! Gefeliciteerd!
Eeuwig vijfentwintig
pi_86563533
Thanks y'all! :*

Met een beetje mazzel kan de olijf buiten blijven staan, we draaien er dan noppenfolie omheen als het echt koud wordt (en dan maar duimen draaien ;) ). We begrepen dat het tot -15 celsius kan. We hebben ook een extra isolatielaagje in de pot zelf aangebracht. En onderhoudsarm was inderdaad precies wat we in gedachten hadden :-) .
pi_86565265
Jay *O* TM topic O+

Hihi dat plassen dan ook :P
Jammer zeg van het blad :( maar terazzo is ook wel errug mooi!
En die veranda O+ O+ en je babaykamer ideetjes :D (als ik weer in NL ben zal ik eens meekijken zijn hele leuke ideeën die je hebt overigens zeg!!).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86575826
Heeeee, we zijn d'r weer!!!
Leuke ideeën voor de babykamer! Ik zou het wel een beetje rustig houden. Hoe leuk dat pip-behang ook is in rood en paars en roze enzo, ik zou mijn eigen slaapkamer ook rustig willen hebben, zodat je rustig kan slapen, dus een baby ook, lijkt me... Of niet?
pi_86575910
*O* Geniet nog maar ff lekker van je welverdiende vakantie Ml-etje!

Thanks Beijtje! En inderdaad, we zouden dan ook alleen de wand achter het bedje (dus waar hij of zij niet direct naar toe kijkt) met iets druks behangen. Maar right now spreken die grijstinten me wel heel erg aan.
pi_86576405
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:07 schreef twentemeisje het volgende:
*O* Geniet nog maar ff lekker van je welverdiende vakantie Ml-etje!

Thanks Beijtje! En inderdaad, we zouden dan ook alleen de wand achter het bedje (dus waar hij of zij niet direct naar toe kijkt) met iets druks behangen. Maar right now spreken die grijstinten me wel heel erg aan.
Ja dat vind ik idd ook mooi... :Y
pi_86599709
Gefeliciteerd! :*

Ik kijk weer vol genoegen mee... O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86599966
Ging ik me toch de mist ik, even verkeerd gelezen dus dacht dat Beijtje zwanger was :@
Dus snel posting weggehaald maar, echte mams, van harte gefeliciteerd, wordt vast een megaleuke babykamer en, wat nog véél belangrijker is, een megaleuke baby.
Enjoy ^O^
(en wees voorzichtig hè)

[ Bericht 57% gewijzigd door Lottekoekkie op 19-09-2010 14:29:34 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 19 september 2010 @ 19:01:02 #14
309653 BiebelYip
lang lurken - en nu meedoen!
pi_86608783
Laat ik toch eerst denken dat dit
quote:
Met een beetje mazzel kan de olijf buiten blijven staan, we draaien er dan noppenfolie omheen als het echt koud wordt (en dan maar duimen draaien ). We begrepen dat het tot -15 celsius kan. We hebben ook een extra isolatielaagje in de pot zelf aangebracht. En onderhoudsarm was inderdaad precies wat we in gedachten hadden :-) .
over de nieuwe baby ging... Gelukkig was het de olijfboom in de pot en die wil ik ook!

En voor de baby: je verandert nog wel 3 keer van kleur & smaak. Om toch bij grijs uit te komen. Of wit, want dat is zo lekker makkelijk. Of toch giraffeoranje (Biebelyipbaby heeft daar prima in geslapen en er is niets van te merken:-) Oh en.. Jullie beiden (twentemeisje & twentejongen) gefeliciteerd!
pi_86612967
Bij een baby denk ik nou niet direct aan onderhoudsarm :P
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 19 september 2010 @ 20:52:25 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_86613140
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:49 schreef Reese het volgende:
Bij een baby denk ik nou niet direct aan onderhoudsarm :P
Wel aan voldoende mest voor de tuin _O-
pi_86616310
Ahhh dit ledikantje vind ik mooi :)

pi_86616338
vind deze toch zo beeldig, krijg allen de foto niet geplaatst wel de link
http://www.google.nl/imgr(...)330&biw=1343&bih=567
pi_86628383
Wow wow wow wow wat een fantastisch huis hebben jullie er van gemaakt!!! I'm in love! O+

Je topic gaat in mn favoriete!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ps heeft je lief niet een tweelingbroer?? ;)
pi_86638006
*O* wat een hoop leuke reacties weer!

:W Obli en Reese! :)

Thanks Lottekoekie!!

:D BiebelYip! Ik zal ietsje voorzichtiger zijn met de baby straks ;). Die krijgt over de noppenfolie nog een jasje aan! Wat de pot betreft, dat is de Elho Pure Round (diameter 80cm).

Dat is ook mijn favorietje ledikantje Mereltje O+ .

CherryB je maakt me bijna verlegen ... Helaas voor jou heeft mijn liefje geen tweelingbroer -O- .

En voor iedereen die hier vandaag meepost en -lurkt een stukje

cause it's my birthday! *O*
pi_86644315
Gefeliciteerd!!! :*

*O* *O* *O* Hapy happy joy! *O* *O* *O*

Een bambi... O+
pi_86644452
He happy Birthday!!

Jammerrr :'( soortgelijke vrienden,kennissen, buurmannen dan??? :P
  maandag 20 september 2010 @ 20:32:29 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_86650740
Gefeliciteerd!!!
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 20:54:22 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86673608
Thanks mensen, het was een gezellig avondje gisteren!

quote:
Op maandag 20 september 2010 18:10 schreef cherryB het volgende:
He happy Birthday!!

Jammerrr :'( soortgelijke vrienden,kennissen, buurmannen dan??? :P
:N Ik ben bang dat ik de hoofdprijs al heb weggekaapt O+ . Sorry!
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:20:30 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_86673689
nog gefeliciteeeeeeerd!
disclaimer
pi_86678955
can't blame a girl for trying haha ....;-)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks mensen, het was een gezellig avondje gisteren!
[..]

:N Ik ben bang dat ik de hoofdprijs al heb weggekaapt O+ . Sorry!
  woensdag 22 september 2010 @ 13:44:56 #28
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_86709164
*O* Je hebt een nieuw topic geopend ik vond t al zo jammer dat ik em sloot en was bang dat er geen nieuwe zou komen...
Het muurtje aan de voortuin is erg mooi geworden!
Keukenblad is ook mooi, past ook goed bij de rest, ik geloof meteen dat je niet nóg een keer beton wil.

Spannend een baby!!! Gefeliciteerd!
Wetende hoe de rest van het huis eruit ziet, komt het met de kamer voor t kleintje zeker goed!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_86713620
*O* nu wil ik toch ook echt een olijfboompje in onze tuin!
en vooral het eerste wiegje vind ik geweldig! met idd de muren mooi grijs, kan het me al helemaal voorstellen.

Kan niet wachten tot wij eindelijk een keukenblad krijgen (en een keuken), het lijkt allemaal zo lang te duren!
Maar jullie hebben er echt iets moois van gemaakt.

oh en trouwens. vuurtje erbij een een lekkere fleecedeken en dan kun je in de winter ook wel van je veranda genieten hoor! ^O^
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_86725214
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
nog gefeliciteeeeeeerd!
:*
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:47 schreef cherryB het volgende:
can't blame a girl for trying haha ....;-)
[..]
:Y Wie niet waagt, wie niet wint!
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:44 schreef NouMooiNiet het volgende:
*O* Je hebt een nieuw topic geopend ik vond t al zo jammer dat ik em sloot en was bang dat er geen nieuwe zou komen...
Het muurtje aan de voortuin is erg mooi geworden!
Keukenblad is ook mooi, past ook goed bij de rest, ik geloof meteen dat je niet nóg een keer beton wil.

Spannend een baby!!! Gefeliciteerd!
Wetende hoe de rest van het huis eruit ziet, komt het met de kamer voor t kleintje zeker goed!!
Thanks meis! Jouw PM van een mailtje terug bleef maar knagen :) . Was het al langer van plan, maar moest natuurlijk ook wel wat te melden hebben...
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:52 schreef Selyn het volgende:
*O* nu wil ik toch ook echt een olijfboompje in onze tuin!
en vooral het eerste wiegje vind ik geweldig! met idd de muren mooi grijs, kan het me al helemaal voorstellen.

Kan niet wachten tot wij eindelijk een keukenblad krijgen (en een keuken), het lijkt allemaal zo lang te duren!
Maar jullie hebben er echt iets moois van gemaakt.

oh en trouwens. vuurtje erbij een een lekkere fleecedeken en dan kun je in de winter ook wel van je veranda genieten hoor! ^O^
Dankje Selyn! Olijfboompje rules! Alleen ben ik bang dat de katten van de overburen dat ook vinden, volgens mij hebben ze er al twee nachten in lopen wroeten... Gisteren moest ik er ook al eentje uit de pot wegsturen, de donders. Maar even kijken of ze het niet als kattenbak gebruiken, dat overleeft de olijf denk ik niet lang. Misschien is wat gaas erover voldoende.

En ik zie ons al helemaal zitten, vuurtje aan, buitenkeukentje aan voor een winterbbq-tje O+. Dan moet ik wel bijna zo'n 'bjoetifoel' :o .

Lieve kijkbuiskinderen, ik geloof dat ik verliefd ben.... op een ledikantje! En dat is erg, want ik durf nog helegaar geen bedje te kopen... ben bang dat ik de hele boel dan jinx... Maar ik wil deze... }:| O+

Misschien kan ik 'm kopen en dan nog een paar weken daar laten staan 8-) . Mijn lief is gelukkig wat meer nuchter dan ik :D
pi_86734756
Vind hem wel erg O+ anders neem je een optie?
Betaal je iets vooruit als ze hem bewaren ofzo..
pi_86738351
oh how cute dat ledikantje!!

voor je olijfboompje, misschien wat cacao doppen over de bodem daar houden katten niet van.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:03:00 #33
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_86738889
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:36 schreef cherryB het volgende:
oh how cute dat ledikantje!!

voor je olijfboompje, misschien wat cacao doppen over de bodem daar houden katten niet van.
Dat ledikantje is inderdaad O+
Ook van koffieprut houden katten niet.
pi_86758932
Bedankt voor de kattenpiestips ladies!

Het ledikantje bleek helaas al verkocht, ze had het er alleen nog niet afgehaald omdat haar moeder deze week is overleden en ze dus wel wat anders aan haar hoofd had. Begrijpelijk. Maar, wie weet wordt het alsnog wat op een later moment want ze knapt oude ledikantjes op en gaat mij daar nog wat fotootjes sturen.
  maandag 27 september 2010 @ 20:15:40 #35
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_86915045
Jammer van het ledikantje TM.
Vond hem ook wel errug lief.

En ik ben altijd te laat... dat weet je ondertussen maaaar.... ik hoop dat je een onwijs fijne verjaardag hebt gehad meid. Het is je zeker gegund. :*
pi_86979114
Thanks Rally! :*

Hier even weinig bijzonderheden. We hebben nog een kleurstaal besteld voor het terrazzo werkblad, die komt hopelijk vandaag of morgen. Dan kunnen we eindelijk de knoop doorhakken en kan het blad in productie.

O+ is momenteel druk bezig om het hout voor de veranda bij elkaar te krijgen. We moeten nog een belangrijke knoop hoorhakken (alweer...) hout of steen op de vloer.... Anyone? ;)
pi_87004864
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:00 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Rally! :*

Hier even weinig bijzonderheden. We hebben nog een kleurstaal besteld voor het terrazzo werkblad, die komt hopelijk vandaag of morgen. Dan kunnen we eindelijk de knoop doorhakken en kan het blad in productie.

O+ is momenteel druk bezig om het hout voor de veranda bij elkaar te krijgen. We moeten nog een belangrijke knoop hoorhakken (alweer...) hout of steen op de vloer.... Anyone? ;)
Steen :) je loopt er tenslotte altijd rommel vanaf de tuin op.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:44:19 #38
3185 Adelante
To let it go now
pi_87005590
Steen - vergt veel minder onderhoud :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87009495
Eensch! Ik heb straks met de baby natuurlijk helegaar geen tijd meer om te poetsen ;).

Eens zien of ik nog ergens een mooi partijtje leisteen op den kop kan tikken... Mooist is eigenlijk om dezelfde lei als binnen en op het voorste terras te gebruiken. Eens zien of daar nog budget voor is...
pi_87010039
Dat zou echt heel mooi zijn om hetzelfde te leggen! Hopen dat jullie budget nog een stootje kan hebben ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 09:02:25 #41
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_87010502
Ik zou ook steen doen. Door het vaak vochtige weer kan hout nogal eens glad / groen worden (ook als het overdekt is).
pi_87010691
Klopt en ik wil ook niet op mijn snufferd liggen onder die veranda :D.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:57:10 #43
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87820188
Hopelijk verwaarloos ik ons kindje nooit zo als dit topique :o ;) .

Nu viel er ook niet echt veel te melden de laatste tijd, we hebben even veel dingen gedaan, maar weinig geklust. We hebben dus tot oktober gewacht met het 'opstarten' van de veranda omdat het nu vergunningvrij mag. Maar tot op heden is elk weekend nog gevuld geweest met andere activiteiten en verplichtingen. Binnenkort gaat mijn O+ echt met de fundering beginnen. Alle zooi is nu uit de tuin gesleept dus het feest kan beginnen.

Op dit moment worden onze dakgoten vervangen, dat is dus wel geklus, maar door professionals :) . De oude goten waren zo lek als een mandje (de hele boei kunnen we opnieuw gaan laten schilderen), niet gek, ze zitten er als sinds de jaren dertig aan :o . Wij laten er nu ook weer zinken goten aan zetten, rib uit ons lijf maar a) vinden we dat het bij het huis hoort en b) gaat het gewoon hartstikke lang mee.

Bijkomende tegenvaller is wel dat een groot deel van de nokpannen los blijkt te liggen, dat is natuurlijk niet echt veilig. Goeie windvlaag en je hebt zomaar kans dat er een van het dak komt zeilen. Dat moeten we niet hebben, daar moet dus ook wat aan gebeuren.

Dan nog een heuglijk feit, we hebben een ledikantje gekocht! We vinden 'm zo O+ in al z'n eenvoud. Dit weekend halen we 'm op in Amsterdam. We moeten er zelf nog wel het e.e.a. aan doen zoals schuren (hij is net geloogd), lattenbodem maken en misschien schilderen, maar ik geloof dat ik 'm gewoon in houtkleur ook wel heel mooi vind... Wat jullie?

We zien hem of haar er al helemaal in liggen!

(ja, links zie je het hoofdje :) )

Nu nog een mooie oude commode!
pi_87820215
*O* wat een snoezig Oostenrijks aandoend ding!
Vind hem zo mooi maar wit oid is hij ook mooi, maar wil bij de houtkleur wel een berg frutsels ;)
En je echo! Ik ben er slecht in kan er weinig in zien :@ willen jullie weten wat het wordt?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:47:44 #45
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87820712
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:01 schreef Ml-etje het volgende:
*O* wat een snoezig Oostenrijks aandoend ding!
:o Dat mag je niet zeggen Ml! :{ Dit is een snoezig Oostenrijks aandoend ding:

Ons bedje is gewoon een mooi jaren dertig bedje! :D

quote:
Vind hem zo mooi maar wit oid is hij ook mooi, maar wil bij de houtkleur wel een berg frutsels ;)
Frutsels there will be! Ik heb al een paar mooie grof gebreide manden gekocht voor op de commode of een wandplank, 1 grote en 3 kleintjes:

En toen we in la France op vakantie waren heb ik een serie kaarten gekocht van een Franse kunstenares, Amandine Piu. Die vind ik zo gaaf dus daar verwerken we er waarschijnlijk ook nog wel een paar van in de babykamer. Helemaal als het een meisje wordt. De prenten drijven de spot met (franse) reclames. Zum beispiel Par example:

quote:
En je echo! Ik ben er slecht in kan er weinig in zien :@ willen jullie weten wat het wordt?
:Y Denk aan de eindeloos grotere hoeveelheid styling-opportunities als je weet wat het geslacht van je kindje is ;) . En zonder flauwekul, we zijn er veel te nieuwsgierig voor. Dus ja, we want to know! En we gaan het ook gewoon vertellen. Ik heb namelijk niet de illusie dat ik een paar maanden mijn mond kan houden daarover, dus ik doe de moeite ook niet eens :) .

En dan de uitleg van de echo, de zgn. uitlecho:

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 22-10-2010 08:57:01 ]
pi_87821385
*O* gelukkig dat jullie het willen weten, anders kregen we een uberneutrale kamer ;)
En sorry bedje! :@

Die gebreidde dingen zijn leuk hé! Ik heb bij de karwei staan kwijlen bij gebreidde mandjes en een gebreide poef (niet handig met een witharige Jack in huis helaas). Maar kan even niets verzinnen waar ik ze kan zetten.
Behalve dan in een kast tsja.. dat is niet de bedoeling.

En dank je voor de uitleg :D je bent de eerste die dat zo doet :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:52:01 #47
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87825757
Ik vind die poef van de Hema ook erg mooi, maar ik vind 'm wat klein en hij is dan echt voor de sier.
pi_87826875
Groot gelijk dat je het geslacht wil weten!
En het niet voor je wilt houden.
Wat dacht je van kadootjes... O-)
Kunnen mooi afgestemd worden.

Wat een O+ ledikantje... Hmm... O+
En die schilderijtjes... O+

Je doet het goed!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:00:35 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87828212
voor de echo heb ik geen uitleg nodig 8-) en dat ledikantje is echt cute TM O+
(ik wil ook zo'n veranda O+)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87832112
uitlecho hihihaha geweldig! mooie foto van jullie kleintje :D

Ik zou het ledikantje in deze kleur houden, mooi zacht grijs op de muur, en als het een meisje wordt misschien oudzachtroze ...komen die prentjes ook mooi op uit:D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:30:39 #51
248562 Rallydame
pi_87844371
Mini TM nu al op Fok! :D
Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen ;)

Vind die gebreide dingen allemaal zo leuk, denk alleen niet dat ik de enige ben die dat erg leuk vind... Die 2 draken van ons zullen dat ook wel interessant vinden maar dan blijft er niets van over ben ik bang :N
Vind de houtkleur van het ledikantje erg mooi. Ik zou hem niet verven maar dat ben ik dan he... :@
pi_87905022
Ledikantje is fantastisch! Niet verven, is prachtig zo! En leuk, die echo. Ook altijd fijn, wat reserveonderdelen erbij ;)
En leuke prenten idd!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:35:03 #53
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87913912
Thanks lieverds!

We hebben het bedje vandaag opgehaald en conclusie O+ O+ O+ ! Wat een gaaf, authentiek bedje. Ik denk ook niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om er een laag verf over uit te storten... (maar niets zo veranderlijk als een zwanger vrouwmensch :D) .
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:16:23 #54
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_88154923
TM, ik ga hier ook weer meelezen, had dit vervolgtopic gemist... en ben wel heel benieuwd naar de babykamer..

Ik zou het ledikantje schilderen, gewoon omdat ik wit een mooie neutrale kleur vind voor op de babykamer... makkelijker te combineren met andere kleuren.. en ik hou niet zo van bruinig :@
Make love, not war ☮
  zondag 31 oktober 2010 @ 05:21:09 #55
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88164569
Geluksvogels, jullie ts. :W
Bezit zelf een 1880-krotje, DAT is pas klussen! :9

Veel succes, leuke woning!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 31 oktober 2010 @ 07:12:54 #56
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88164760
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:16 schreef Diaan73 het volgende:
TM, ik ga hier ook weer meelezen, had dit vervolgtopic gemist... en ben wel heel benieuwd naar de babykamer..

Ik zou het ledikantje schilderen, gewoon omdat ik wit een mooie neutrale kleur vind voor op de babykamer... makkelijker te combineren met andere kleuren.. en ik hou niet zo van bruinig :@
:W Hee Diaan!

We gaan het ledikantje inderdaad schilderen, mijn O+ heeft 'm gisteren helemaal geschuurd (hij was geloogd en moest dus nog geschuurd worden) en er zijn toch een aantal minder mooie plekjes die we beter weg kunnen werken door 't te schilderen.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 05:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Geluksvogels, jullie ts. :W
Bezit zelf een 1880-krotje, DAT is pas klussen! :9

Veel succes, leuke woning!
:W KlusKonijn, thanks :). Ga jij eens ff snel een klustopic aanmaken voor dat 1880-krotje van je! *O*
  zondag 31 oktober 2010 @ 07:26:06 #57
323439 HetKlusKonijn
pi_88164777
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 07:12 schreef twentemeisje het volgende:
:W KlusKonijn, thanks :). Ga jij eens ff snel een klustopic aanmaken voor dat 1880-krotje van je! *O*
Heh heh, al twintig jaar in mijn bezit, maar nog steeds een krotje.
Geen centrale verwarming, geen dubbel glas, geen isolatie, etc.Wij klussers = absoluute FAIL. :')
Maar: Krotje staat op de mooiste plek van Nederland = Utrecht, Nieuwegracht.

Krotje. *O* *O* *O*
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 31 oktober 2010 @ 07:29:02 #58
323439 HetKlusKonijn
pi_88164781
Misschien moet ik toch maar eens een "woning-ramp uit 1880"-klus topic openen, yay.

Er staat geen muur meer recht overeind. Oh, wat zei je, "MUUR"? :P
  zondag 31 oktober 2010 @ 07:31:50 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88164785
Dat lijkt me een goed plan KK, ik ben nu wel erg benieuwd naar hoe het eruit ziet! :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 07:36:06 #60
323439 HetKlusKonijn
pi_88164798
^^ Best leuk nu!

Maar eh... zal ik het verhaal over de HUISZWAM die de hele benedenverdieping had opgevreten eens posten? Inclusief schoonouders die door de vloer zakten? :Y O-)
De firma RentoKil heeft ons bezit gered, 10 jaar geleden. "Need I say More".... :9

Altijd laccchhhuuu, Oud Krotje. Toch... beste plek evah. O+
pi_88164875
Kom op HetKlusKonijn open zelf eens een woning-ramp uit 1880"-klus topic dan hoef je dit leuke topic niet verder te vervuilen
  zondag 31 oktober 2010 @ 08:04:38 #62
323439 HetKlusKonijn
pi_88164882
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 08:01 schreef exlurker het volgende:
Kom op HetKlusKonijn open zelf eens een woning-ramp uit 1880"-klus topic dan hoef je dit leuke topic niet verder te vervuilen
Nou nou zeg. Ik ben al weg. :'(
Even wachten, binnenkort een rapportage over mijn horror-zwam! ~O>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 oktober 2010 @ 08:19:43 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88164931
Welke kleur ga je 'm schilderen TM ? wit, roze of blauw? O-) ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88315239
Ik heb eigenlijk nog geen idee DJMO... Ik kwam net een commode tegen die ik heel goed bij het bedje vind passen, stijl 'Amsterdamse school':

Voor de binnenkant kun je kiezen uit een heleboel verschillende stofjes O+ . Eigenlijk zou ik alle meubeltjes het liefst in een grijstint of taupekleur hebben... Maar eens even zien. We hebben namelijk ook nog deze commode op het oog:

Met wat leuke nieuwe porceleinen knoppen eraan O+ .

En dan nu nieuws over de toekomstige aankleding... Want we weten (met 95% zekerheid that is) nu dat het kindje dat in mijn buik groeit een MEISJE is! *O* Wat gaaf! O+
Madame lag bijna achter het schaambeen dus liet zich wat lastig tussen haar benen kijken ;) , we mogen voor de zekerheid volgende week nog een keer terugkomen, maar de echoscopiste zou compleet van haar stoel vallen als er dan een jongentje te zien zou zijn. Maar goed, zul je zien dat wij een van die uitzonderingsgevallen zijn _O-. Ik wacht nog wel een weekje met echt shoppen ;)

Mijn hoofd loopt over van de ideetjes en ik ben nu al bang dat ik door de bomen het bos niet meer zie :D . Dus kom gerust met suggesties!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 08:40:53 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88315278
die bovenste is O+ dan zou je het bedje alleen hoeven te beitsen of af te lakken met blanke lak!! O+

pi_88315438
Beetje laat, maar gefeliciteerd TM O+. Een meisje O+. Woei!
pi_88315614
Thanks Anne!

Had net mijn O+ aan de lijn en die vind de bovenste commode ook helemaal gaaf... *O*
  donderdag 4 november 2010 @ 09:08:07 #68
114177 Diaan73
pi_88315742
TM, een meisje wat leuk *O* Die onderste commode lijkt me ook erg laag tenminste als je hem echt als commode wilt gaan gebruiken. Wel mooi!!
Make love, not war ☮
pi_88316282
Hee Diaan :W Thanks!

Die hoogte valt mee, br. 100 x h. 95 x d. 59. Volgens mij zijn die afmetingen wel okee voor een commode (toch?).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 09:38:32 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88316466
valt idd wel mee :Y die ik hier heb staan is hoogte 90 en ik kan dr met 1,65 prima op werken :)

pi_88316578
Ik ben 1.66m dus dat zou inderdaad een prima hoogte zijn. Volgens mij is de werkhoogte van die bovenste commode 88cm.
  donderdag 4 november 2010 @ 09:45:58 #72
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88316691
Zo hier is weer een hoop gepost!
Wat een mooie Franse kaarten heb je gekocht!
Het bedje is heel leuk, ik zou em idd ook schilderen.
Ik heb zelf geen baby's (gehad) maar de commode lijkt me smal of is da wel te doen zo? :@

Ben benieuwd wat je strakjes van het kamertje maakt en welke kleur je op de muren gaat doen en en en....

Leuk !!!!! *O*
  donderdag 4 november 2010 @ 09:48:41 #73
114177 Diaan73
pi_88316773
Hij lijkt minder hoog dan hij is dan... 95 is prima hoogte. :Y
Make love, not war ☮
  donderdag 4 november 2010 @ 20:25:27 #74
248562 Rallydame
pi_88339646
Wat leuk dat je het weet :D. Een meisje!! O+ Had je zelf ook een idee?

Ik vind beide commodes leuk.
Eigenlijk zou een combinatie van beiden het mooist zijn (mijn mening he ;) ) Ik vind namelijk de vorm van de onderste mooi maar de kleur van de bovenste mooier..
Hihi... maar goed dat ik niet hoef te kiezen dus hihi..

Roze / witte muisjes !!! (lekker hoor als we niet eerder kunnen afspreken ;) )
pi_88342240
*O* meisje O+

En wat Rallydame zegt de combi :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 21:25:16 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88342436
en als je blauw/wit wil eten, ben je bij mij ook welkom :+ (Twentemeisje en man weten de weg wel dan :)

[ Bericht 15% gewijzigd door DJMO op 04-11-2010 21:45:07 ]

pi_88342822
Woei een meisje!
Ze had geen beter thuis kunnen uitzoeken!

Bovenste commode! Me O+ Amsterdamse school.
pi_88406145
Thanks meiden! :*

En Obli, ik denk dat die commode het ook gaat worden. Ik kreeg deze week een berichtje van de ontwerper/producent van Tom & Lilly en ze gaan de commode ook nog in grijstint of kleur naar wens aanbieden. Hmmm, twijfel twijfel! :D Ik kan maar niet beslissen of ie nu in hout of grijs moet...
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:46:51 #79
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88408367
Prachtig TM! Zowel een meisje als de commode ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88409802
Alle opties zijn mooi! Bij het houten bedje vind ik het hout wel heel mooi...
pi_88432027
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2010 19:55 schreef twentemeisje het volgende:

Steentjes van lei, ze zijn hier nat dus drogen nog lichter op
[ afbeelding ]

Mag ik vragen waar je zulke steentjes kunt kopen? Vind ze heel cool!! 8-)
  zondag 7 november 2010 @ 15:43:11 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88435142
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je zulke steentjes kunt kopen? Vind ze heel cool!! 8-)
But ofcourse! Het is Canadian Black Slate en wij hebben het hier besteld, en dan de 30-60mm variant. Het was de goedkoopste leverancier die ik kon vinden.
pi_88611560
Ben het ook volkomen eens met die combi , zo mooi dat oude hout!
oh, een meisje *O* gefeliciteerd TM
Is ook zo leuk voor kadootjes, is zoveel makkelijker om voor een babymeisje wat te kopen.....
Heb toevallig zitten klunen tussen babykleertjes voor een dinnetje tussen de meisjesdingetjes en kon niet kiezen, allemaal te snoezig voor woorden!
pi_88624954
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:14 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ben het ook volkomen eens met die combi , zo mooi dat oude hout!
oh, een meisje *O* gefeliciteerd TM
Is ook zo leuk voor kadootjes, is zoveel makkelijker om voor een babymeisje wat te kopen.....
Heb toevallig zitten klunen tussen babykleertjes voor een dinnetje tussen de meisjesdingetjes en kon niet kiezen, allemaal te snoezig voor woorden!
Thanks meis :*

Ik vind shoppen voor babymeisjes ook zo leuk! Voor jochies trouwens ook maar voor een meisje mag het net ietsje meer over the top ;).

Ik kan maar niet beslissen wat ik qua behang in de babykamer wil. Toch maar weer eens alle boeken bij de decokay door... gelukkig ben je 9 maanden zwanger :D.

Mijn O+ is deze week overigens begonnen met de zolderverdieping! Morgen gaat ie als het weer een beetje meezit verder in de tuin.
pi_88625070
Zo leuk allemaal voor jullie!
pi_88625252
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:35 schreef Ml-etje het volgende:
Zo leuk allemaal voor jullie!
:* !

Ik zal vandaag of morgen uiteraard ook foto's maken van de chaos die zolder heet :).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 november 2010 @ 14:49:29 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88779357
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:* !

Ik zal vandaag of morgen uiteraard ook foto's maken van de chaos die zolder heet :).
waar blijven de foto's? :P ;)

pi_88782437
Ga ik weer met de verloedering van mijn topic :@ . Ik probeer ze vanavond of anders morgenvroeg echt te maken!!! I swear!!
pi_88782732
Anders krijg je een ban.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 november 2010 @ 16:53:19 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88784557
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:08 schreef twentemeisje het volgende:
Ga ik weer met de verloedering van mijn topic :@ . Ik probeer ze vanavond of anders morgenvroeg echt te maken!!! I swear!!
ik stuur je wel een sms om je te reminden als ze er nog niet staan om tien uur :P

pi_88784696
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:14 schreef Anne het volgende:
Anders krijg je een ban.
:o (maar je bent dus nog niet afgehaakt ;))

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik stuur je wel een sms om je te reminden als ze er nog niet staan om tien uur :P
Tien uur morgenvroeg toch? :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 november 2010 @ 17:26:01 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88785973
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:55 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o (maar je bent dus nog niet afgehaakt ;))

[..]

Tien uur morgenvroeg toch? :D
dan wordt het negen uur :) geef ik je nog 11 uur respijt .. bedoelde eigenlijk tien uur vanavond >:) :*

pi_88786164
Komt oma Lot zich er ff mee bemoeien _O_
Twentemeisje, die meubeltjes zijn van zichzelf al zoooooooooo mooi dus wellicht gewoon de muren strak en simpel houden zodat je je kunt uitleven met accessoires (is zo'n rot woord om correct te spellen :+ )
Ik zou, maar wie ben ik, juist de nadruk op de meubeltjes leggen (heb je die kast nog gekocht of loop ik hopeloos achter :@ )
Eén wand met een snoezig behang en de rest simpel?
Vind dat bedje toch zo O+

ps, wil wel een geboortekaartje want heb me al lens gekocht aan leuke felicitatiekaartjes, de één nog snoeziger dan de ander en halló, die moeten tegen die tijd toch echt de la uit hoor :P
pi_88786324
(en heb alle kaarten in blauw en roze, voor elke zwangere dame hier en diens aanstaande kindje wat, ben niet voor één gat te vangen ;) )
pi_88809075
En hoppa, net op tijd voor de deadline van DJMO!

Helaas kon ik in de paniek vanwege de tijdsdruk mijn fotocamera niet vinden, dus met de mobiel en derhalve geen hoogstaande plaatjes. Maar daar zullen jullie vast niet over zeuren ;) .

De chaos die zolder heet...
Hier vind ik met name de balken erg mooi en die houden we dan ook in het zicht. Waar je nu het beige isolatiemateriaal en de bruine schroten ziet worden gipsplaten tussen geplaatst en gestuct. Verder wordt het aan de onderkant afgetimmerd (aan de rechterzijde komen er knieschotten zodat er nog wat achter kan worden gelegd).

De overloop op zolder wordt ook nog helemaal afgetimmerd. Wat ben ik blij dat we het draadglas hier ook hebben vervangen door een kopie van het originele glas-in-lood vd rest van het huis. zoek de fout van de glas-in-lood-man ;(

Met nog een extra opbergruimte

En de tweede zolderkamer die nu compleet onbegaanbaar is door het restant van een grote verhuizing... Hier gaan we hetzelfde mee doen als met de kamer hierboven. We krijgen er dan dus twee slaapkamers bij.

Zometeen nog babykamerfoto's ;)
pi_88809257
Ik heb wel eens gehoord dat het juist zo hoort dat er in een van de glas in lood ramen een foutje zit. Van de kerken die ik heb gezien in m'n leven heb ik dit inderdaad ook wel kunnen concluderen, maar of het nou écht zo is dat het zo hoort weet ik niet.

Ik moet wel zeggen dat die glas in lood ramen érg mooi zijn :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 november 2010 @ 09:16:50 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88809393

Dat rode vlakje rechtsonderin had één vlakje moeten zakken?
fijn dat je er twee slaapkamers bij krijgt! ik ben benieuwd naar de babykamer O+
je was echt nét op tijd he muts :P

pi_88809443
Das Babyzimmer is ontdaan van het tijdelijke behangetje!

Ik heb mezelf in de wereld die kinderkamerbehang heet gestort en ik word gek! :{w . Man wat een keuze (en wat een hoop vreselijks)... Maar alles wat ik dan echt helemaal wow vind is ook weer achterlijk duur...

Zoals dit vogelhuisjesbehang bijvoorbeeld:

Dat leek me wel leuk om een strook mee achter het bedje of de commode te doen. 2 Banen van 3 m hoog x 45 cm breed kosten maar liefst 135 euro ;( .

Ik heb het idee om 1 wand met een druk behangetje te doen en de rest rustig te houden. Deze van Pip vind ik ook erg leuk:

Realiseer me net dat deze ook 139 euro voor drie banen is... ach, we worden maar 1x voor het eerst papa en mama :D

Of deze:

En ik kan het natuurlijk niet laten om onze baby in aantocht alvast van een kledingvoorraadje te voorzien ;)

* twentemeisje smelt

Onze loved ones kunnen het ook niet laten om alvast wat kleinigheden voor haar mee te nemen...

Dat jasje heb ik als baby aangehad en nu kan ik het mijn eigen dochter aan gaan trekken O+ O+ O+
pi_88809450
Dat is zoiets als dat er in een perzisch tapijt 1 foutje in moet zitten? (alleen Allah is perfect)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 17 november 2010 @ 09:20:41 #100
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88809481
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:10 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het juist zo hoort dat er in een van de glas in lood ramen een foutje zit. Van de kerken die ik heb gezien in m'n leven heb ik dit inderdaad ook wel kunnen concluderen, maar of het nou écht zo is dat het zo hoort weet ik niet.

Ik moet wel zeggen dat die glas in lood ramen érg mooi zijn :)
Thanks Freddeh! Wij vonden het eigenlijk ook wel grappig en hebben het dus ook niet opnieuw laten maken :)
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:16 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Dat rode vlakje rechtsonderin had één vlakje moeten zakken?
fijn dat je er twee slaapkamers bij krijgt! ik ben benieuwd naar de babykamer O+
je was echt nét op tijd he muts :P
We have a winner! *O*
  woensdag 17 november 2010 @ 09:23:24 #101
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88809536
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef seasushi het volgende:
Dat is zoiets als dat er in een perzisch tapijt 1 foutje in moet zitten? (alleen Allah is perfect)
Onze glas-in-lood guy was dus ook zeker niet de reïncarnatie van Allah ;).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 november 2010 @ 09:24:28 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88809551

pi_88809673
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:23 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Onze glas-in-lood guy was dus ook zeker niet de reïncarnatie van Allah ;).
Geldt overigens ook voor quilten...

Maar ik heb het nagezocht, en bij glas in lood is het dus niet de bedoeling dat er fouten in zitten. Zou eens navragen of ze dat nog kunnen fixen als ik jou was.
  woensdag 17 november 2010 @ 09:33:09 #104
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88809769
quote:
Die vind ik mooi maar niet voor een kinderkamer, mag ietsje speelser ;) .
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:29 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Geldt overigens ook voor quilten...

Maar ik heb het nagezocht, en bij glas in lood is het dus niet de bedoeling dat er fouten in zitten. Zou eens navragen of ze dat nog kunnen fixen als ik jou was.
Hij heeft destijds uiteraard aangeboden het opnieuw te doen, maar wij vonden het eigenlijk wel grappig dus hebben het zo gelaten (het zat er al helemaal in voor we het überhaupt doorhadden :D). Waarschijnlijk was het ook wat anders geweest als het in de woonkamer had gezeten.
  woensdag 17 november 2010 @ 10:00:55 #105
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88810456
Wat een leuke behangetjes! _O_

Fijn om weer foto's te zien, jullie (= jouw vriend :P ) hebben weer een flinke klus te gaan zo met de zolder!

Ik vind het nog steeds een super huis :Y
  woensdag 17 november 2010 @ 10:03:43 #106
190853 RockabeIIa
pi_88810533
Ik maak ook glas in lood ;) Foutjes horen niet (maar gebeuren wel!) Het blijft natuurlijk mensenwerk. En soms vallen foutjes pas op als het raam al lang en breed af is. Herstellen kan vaak wel maar kost veel tijd en moeite.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 november 2010 @ 12:19:51 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88815060
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:33 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Die vind ik mooi maar niet voor een kinderkamer, mag ietsje speelser ;) .

http://www.fotobehang.nl/product/dieren-in-luchtballon/23915/

woensdag 17 november 2010 @ 20:12:03 #108
57434 Marloes
Digital Love
pi_88834433
I O+ pip studio behang!

Deze vind ik ook leuk (lekker roze :P)

Kost wel 275 :')
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_88834815
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef twentemeisje het volgende:
Das Babyzimmer is ontdaan van het tijdelijke behangetje!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb mezelf in de wereld die kinderkamerbehang heet gestort en ik word gek! :{w . Man wat een keuze (en wat een hoop vreselijks)... Maar alles wat ik dan echt helemaal wow vind is ook weer achterlijk duur...

Zoals dit vogelhuisjesbehang bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Dat leek me wel leuk om een strook mee achter het bedje of de commode te doen. 2 Banen van 3 m hoog x 45 cm breed kosten maar liefst 135 euro ;( .

Ik heb het idee om 1 wand met een druk behangetje te doen en de rest rustig te houden. Deze van Pip vind ik ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Realiseer me net dat deze ook 139 euro voor drie banen is... ach, we worden maar 1x voor het eerst papa en mama :D

Of deze:
[ afbeelding ]

En ik kan het natuurlijk niet laten om onze baby in aantocht alvast van een kledingvoorraadje te voorzien ;)
[ afbeelding ]
* twentemeisje smelt

Onze loved ones kunnen het ook niet laten om alvast wat kleinigheden voor haar mee te nemen...
[ afbeelding ]
Dat jasje heb ik als baby aangehad en nu kan ik het mijn eigen dochter aan gaan trekken O+ O+ O+
*Kwijl!

Ik zou niet kunnen kiezen :@
En dat glas in lood )+ zou het hier ook graag willen maar het staat niet.
Ga wel de eerstvolgende keer dat ik zie zie stoffen hartjes kopen :P sta steeds met die houten in mijn handen en leg ze weg _O-
  woensdag 17 november 2010 @ 20:24:14 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88835116
:W NMN & Rockabella

Ik geloof dat ik niet zo van het echte fotobehang ben voor de babykamer. Die wallpaper van Pip vind ik echt heel erg gaaf! Die hebben we zelfs overwogen voor onze slaapkamer, maar ik ben zo blij dat we dat niet hebben gedaan omdat we een hele slechte behanger hadden :D, die had dat echt compleet vernaggeld en dat was dan wel 275 euro down the drain ;( .

Hi ML! :*
pi_88835213
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:

Ik geloof dat ik niet zo van het echte fotobehang ben voor de babykamer. Die wallpaper van Pip vind ik echt heel erg gaaf! Die hebben we zelfs overwogen voor onze slaapkamer, maar ik ben zo blij dat we dat niet hebben gedaan omdat we een hele slechte behanger hadden :D, die had dat echt compleet vernaggeld en dat was dan wel 275 euro down the drain ;( .

_O- bij een betaalde behanger was dat 275 euro door zijn drain geweest mag ik hopen.
Zonde is dat dan.
  woensdag 17 november 2010 @ 20:33:55 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88835665
Het was onze schilder die ook goed kon behangen (zei hij...). Nu kwamen we er laatst achter dat ie tijdens onze klus al failliet was en moet het merendeel van het schilderwerk over omdat het zo verschrikkelijk slecht is gebeurd. We hebben geprobeerd contact te krijgen maar dat lukt uiteraard niet (verhuisd / ander nummer / etc.).

Het leek mooi in het begin, maar ze hebben zich totaal niet aan de afspraken over afbranden en dergelijke gehouden want op meerdere plekken trekken de blaren en scheuren erin. Het is om te janken... Maar heb nu ff geen zin om een schilder over de vloer te hebben, dus volgend voorjaar / begin 2011 zien we wel verder (dan heb ik toch nesteldrang :D )
  woensdag 17 november 2010 @ 20:36:35 #113
190853 RockabeIIa
pi_88835813
haaai!
Wil je geen muurschildering(etje) dan?
;)
  woensdag 17 november 2010 @ 20:44:16 #114
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88836237
quote:
12s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:36 schreef RockabeIIa het volgende:
haaai!
Wil je geen muurschildering(etje) dan?
;)
Dat is natuurlijk ook nog een optie (niet door de schilder in kwestie natuurlijk :D).
  woensdag 17 november 2010 @ 20:45:29 #115
190853 RockabeIIa
pi_88836301
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:44 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook nog een optie (niet door de schilder in kwestie natuurlijk :D).
*kuch*
nee joh, door mij natuurlijks ;)
pi_88836343
Wat een gave behangetjes! Ik ben zelf erg van deze:

Ook verkrijgbaar voor 69 euro per rol

Dat brocante behang van Pip (met al die plaatjes) heb ik gezien in de stand van Kidsfactory op de 9 maanden beurs. Zij hadden al die losse plaatjes uitgeknipt en met hele gave punaises en speldjes vastgemaakt op een grijs/bruin behang (leek een beetje op jute). Ik heb er wel een foto van maar helaas niet op de pc.

Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld een mdf panel behangen met een rustig behangetje of er een jutezak overheen spannen. Vervolgens bestel je via Zester een nummer van Flow (uit mijn hoofd nr 3 van 2009 maar als je het zeker wilt weten moet je even naar Flow mailen). Daar zat dat behang namelijk in de vorm van inpakpapier bij. Dan knip je die plaatjes uit en speld je ze vast op je jute memobord of op je behang met mooie punaises en speldjes.

Leuk effect en cheap! ;)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_88836955
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:33 schreef twentemeisje het volgende:
Het was onze schilder die ook goed kon behangen (zei hij...). Nu kwamen we er laatst achter dat ie tijdens onze klus al failliet was en moet het merendeel van het schilderwerk over omdat het zo verschrikkelijk slecht is gebeurd. We hebben geprobeerd contact te krijgen maar dat lukt uiteraard niet (verhuisd / ander nummer / etc.).

Het leek mooi in het begin, maar ze hebben zich totaal niet aan de afspraken over afbranden en dergelijke gehouden want op meerdere plekken trekken de blaren en scheuren erin. Het is om te janken... Maar heb nu ff geen zin om een schilder over de vloer te hebben, dus volgend voorjaar / begin 2011 zien we wel verder (dan heb ik toch nesteldrang :D )
Hmm dat is balen! Nu moet ik zeggen dat hier ook niet alles even mooi blijft helaas.
We hebben 1 deurpost die scheurt en daarop gaat de verf ook los. Zo mooi als het was blijft het helaas nooit.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:04:14 #118
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88837476
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

*kuch*
nee joh, door mij natuurlijks ;)
Maar ik wist helegaar niet dat gij dat deed! Al vermoedde ik wel zoiets door de smiley achter je post ;-). Heb je een portfoliootje? Of kunnen jouw handen maken wat mijn beeldscherm je laat zien ;) .
  woensdag 17 november 2010 @ 21:05:00 #119
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88837529
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef Cyan het volgende:
[ afbeelding ]

Dat brocante behang van Pip (met al die plaatjes) heb ik gezien in de stand van Kidsfactory op de 9 maanden beurs. Zij hadden al die losse plaatjes uitgeknipt en met hele gave punaises en speldjes vastgemaakt op een grijs/bruin behang (leek een beetje op jute). Ik heb er wel een foto van maar helaas niet op de pc.

Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld een mdf panel behangen met een rustig behangetje of er een jutezak overheen spannen. Vervolgens bestel je via Zester een nummer van Flow (uit mijn hoofd nr 3 van 2009 maar als je het zeker wilt weten moet je even naar Flow mailen). Daar zat dat behang namelijk in de vorm van inpakpapier bij. Dan knip je die plaatjes uit en speld je ze vast op je jute memobord of op je behang met mooie punaises en speldjes.

Leuk effect en cheap! ;)
Die is ook heel cool inderdaad. En over je paneelidee, dat is ook een leuk idee, mijn zusje heeft zelf ook zoiets gedaan. Weet je wat het is, er zijn gewoon veuls te veul leuke ideetjes!!!

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hmm dat is balen! Nu moet ik zeggen dat hier ook niet alles even mooi blijft helaas.
We hebben 1 deurpost die scheurt en daarop gaat de verf ook los. Zo mooi als het was blijft het helaas nooit.
Unfortunately niet, maar dit is echt erg hoor (alhoewel ik vermoed dat de gemiddelde bezoeker van casa Twentemeisje en -jongen het niet op zal vallen). Dat is toch vaak zo.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:11:58 #120
57434 Marloes
Digital Love
pi_88837950
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:

Oeh ja dat was wel zonde geweest :P
Er zit wel veel prijsverschil tussen de wallpapers van Pip! Snap niet zo goed waarom :?
Maar die roze, i love it :P En dan zo'n lekker kitscherig roze stoeltje erbij :+

Ik wil ook een meisje ;) O+
The more that I appear.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:14:21 #121
190853 RockabeIIa
pi_88838087
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:04 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Maar ik wist helegaar niet dat gij dat deed! Al vermoedde ik wel zoiets door de smiley achter je post ;-). Heb je een portfoliootje? Of kunnen jouw handen maken wat mijn beeldscherm je laat zien ;) .
Ik ben nogal allround...
Doe vaak portretten maar ook veel andere dings (moet echt beter leren bloggen...)
Met deze ben ik bezig op oudste zoon's kamer:

Is dus nog niet af ;) Rechts komt bijv. nog een hele boot te staan en er missen nog heel wat details...

en dit's mijn eigenontworpje voor mijn huiskamer glasinloodje
  woensdag 17 november 2010 @ 21:18:24 #122
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88838351
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef Marloes het volgende:

[..]

Oeh ja dat was wel zonde geweest :P
Er zit wel veel prijsverschil tussen de wallpapers van Pip! Snap niet zo goed waarom :?
Maar die roze, i love it :P En dan zo'n lekker kitscherig roze stoeltje erbij :+

[ afbeelding ]

Ik wil ook een meisje ;) O+
Moet ik je uitleggen hoe je er eentje kunt maken ;) . :D
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:14 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik ben nogal allround...
Doe vaak portretten maar ook veel andere dings (moet echt beter leren bloggen...)
Met deze ben ik bezig op oudste zoon's kamer:
[ afbeelding ]
Is dus nog niet af ;) Rechts komt bijv. nog een hele boot te staan en er missen nog heel wat details...

en dit's mijn eigenontworpje voor mijn huiskamer glasinloodje
Jij bent een CreaBella! Je glas-in-lood is ook zeer tof! Als ik een leuk idee krijg voor een muurschildering dan ga ik aan je denken :) .
pi_88838419
_O- leg eens uit TM?

Oh nee daar kwam ik hier niet voor :D heb net even Rallydame's nr opgezocht kan ik haar even smsen om nu echt in februari vast te zetten ;)
  donderdag 18 november 2010 @ 19:40:48 #124
309653 BiebelYip
lang lurken - en nu meedoen!
pi_88874633
Wauw - wat een gave kleinemeisjesbehangetjes! (met grotemeidenprijzen). Jammer dat biebelyipdochter al bijna negen is. En dat meiskes die met kerst negen worden roze "wel leuk hoor - voor baby's" vinden... Hoewel ze dan voor de verjaardag dan wel weer een Pip Dekbed willen :?
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:26:16 #125
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89196000
:D BiebelYip

Wat vinden jullie?

Op 1 muur en dan in combinatie met een rustiger behangetje in een van de kleuren in bovenstaand behang op de andere muren.

Ik vind 'm apart, meisjesachtig maar toch niet te tuttig.
pi_89196328
Inderdaad niet tuttig, vind het leuk maar dat tuttige eigks ook wel :@
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:15:47 #127
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89199357
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:30 schreef Ml-etje het volgende:
Inderdaad niet tuttig, vind het leuk maar dat tuttige eigks ook wel :@
Ik ook, maar dan moet het eigenlijk lekker over the top truttig zijn :P .
pi_89200940
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan moet het eigenlijk lekker over the top truttig zijn :P .
_O- * onthoudt
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:56:41 #129
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89202505
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- * onthoudt
:o What have I done! :D
pi_89203464
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:56 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o What have I done! :D
Och roze frutsels enz. Oh ik moet Rally nog spammen die zou haar mr vragen voor de 12e feb.
pi_89205660
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:26 schreef twentemeisje het volgende:
:D BiebelYip

Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Op 1 muur en dan in combinatie met een rustiger behangetje in een van de kleuren in bovenstaand behang op de andere muren.

Ik vind 'm apart, meisjesachtig maar toch niet te tuttig.
Love it! Heel erg mooi!
Ik zou de andere muren rustig houden (wit) en al je accessoires aanpassen aan de kleuren van je behang.
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:24:41 #132
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_89208084
TM! Ik zie nu pas dat je zwanger bent! En van een meisje!
Supergaaf, gefeliciteerd! Geniet lekker van alle leuke dingen rond je zwangerschap!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:50:09 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89217012
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Och roze frutsels enz. Oh ik moet Rally nog spammen die zou haar mr vragen voor de 12e feb.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:42 schreef Cyan het volgende:

[..]

Love it! Heel erg mooi!
Ik zou de andere muren rustig houden (wit) en al je accessoires aanpassen aan de kleuren van je behang.
:W Cyan! Wil er ook inderdaad geen grote kermis van maken, dus een effen of in elk geval heel rustig behangetje er tegenover.
quote:
1s.gif
Op vrijdag 26 november 2010 23:24 schreef BBQ-kip het volgende:
TM! Ik zie nu pas dat je zwanger bent! En van een meisje!
Supergaaf, gefeliciteerd! Geniet lekker van alle leuke dingen rond je zwangerschap!
Thanks BBQ! :*
  zondag 28 november 2010 @ 13:57:57 #134
248562 Rallydame
pi_89255123
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoeft niet te spammen hoor. Rally leest nog wel eens mee in de drukte van de dag ;)
Mr moet werken dus die kan de 12e sowieso niet. Dus 2 meiden op visite bij TM :)
pi_89257908
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:57 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Hoeft niet te spammen hoor. Rally leest nog wel eens mee in de drukte van de dag ;)
Mr moet werken dus die kan de 12e sowieso niet. Dus 2 meiden op visite bij TM :)
^O^
  woensdag 1 december 2010 @ 22:02:23 #136
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89407315
Skatjes, vinden jullie het dan niet leuker om beschuit met muisjes te komen eten als het kleine meiske geboren is?? Allebei mag natuurlijk ook :D, maar het is nogal een eindje rijden voor jullie... :*

Over het meisje gesproken O+ , we hebben net een beslissing genomen over het behang! *O*

Het wordt deze:

Met op de overige muren deze:

Het lijkt misschien te druk als je deze plaatjes zo ziet, maar ze passen heel goed bij elkaar. De kleuren roze en rood zijn precies hetzelfde namelijk. En voor het rode behang komt natuurlijk ook nog een kledingkast en een bedje. Dat breekt ook.

En mocht het echt niet mooi zijn samen (dat zien we natuurlijk pas als we de rollen binnen hebben en in het kamertje tegen de muur kunnen houden), dan is er hooguit 75 euro aan behang verknald, 'het stippenbehang' is namelijk helegaar niet duur. Zou uiteraard behoorlijk zonde zijn van dat geld, maar ik durf die gok wel te nemen. Dat zou anders zijn bij een Pip-wandje van een paar honderd euro ;).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 december 2010 @ 22:18:49 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89408173
niet mijn smaak, te druk en te fel, maar t kan heel leuk uitpakken als je de accesoires rustig houdt :Y

Moderator woensdag 1 december 2010 @ 22:26:48 #138
92034 crew  Vonkenboer
pi_89408615
Mwah, mij lijkt het wel erg druk; maar niettemin kan het met een goede inrichting best wel mooi zijn :)
pi_89408906
TM, schitterende behangkeus! Ik zou het er hier thuis niet doorheen krijgen, vrees ik, maar anders :9~
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 22:43:54 #140
92034 crew  Vonkenboer
pi_89409617
Maar ik ben ook maar een man dus stiekem heb ik helemaal geen recht van spreken als het gaat om babykamers :P
pi_89410372
Ben erg benieuwd hoe het wordt.
Even met Rally afstemmen wat we doen ;)
  donderdag 2 december 2010 @ 08:51:31 #142
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89417870
Vonkie die van mij bemoeit zich er wel degelijk mee ;) (ben ik ook wel blij om).

Ik twijfel ook nog wel een beetje of het niet te druk wordt hoor, maar we wagen het er gewoon op.

Wat vinden jullie trouwens, meubeltjes in houtkleur laten bij dit behang of toch verven?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 december 2010 @ 08:55:25 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89417949
wit

donderdag 2 december 2010 @ 08:57:46 #144
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89417983
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef Cyan het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk effect en cheap! ;)
Tof behang! En tof huisje!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 december 2010 @ 09:10:17 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89418290
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:55 schreef DJMO het volgende:
wit
sorry voor de zeer korte reactie :P Jan stond aan me te trekken voor 'n schone luier. Toelichting: Het wit komt in het behang terug, en is een rustige kleur. Houtkleur kan wel, maar maakt het onrustiger volgens mij ..

mijn bescheiden mening :@

pi_89420676
ik dek ook dat wit mooier staat met het behang(mooi behang trouwens). anders heb je nog een extra kleur erbij. lekker wit/roze/rood (geen bruin)

[ Bericht 8% gewijzigd door loecje op 02-12-2010 20:17:51 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 20:13:02 #147
57434 Marloes
Digital Love
pi_89445171
Leuke behangetjes O+
The more that I appear.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:33:28 #148
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89446394
Thanks voor jullie reacties! :*

We hebben het behang vanavond besteld. Van de stipkes-versie was er zelfs een rol minder nodig, dus valt de evt. 'we-hebben-ons-toch-bedacht-schade nog meer mee ;) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 december 2010 @ 20:37:04 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89446585
is zeker breder dan normaal behang TM ? Hier in de woonkamer hadden ze aan twee rollen genoeg :P (maar die waren wel een meter breed _O- )

donderdag 2 december 2010 @ 20:39:59 #150
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89446745
:D , maar :N het patroon had maar een verval van 6,5 cm en daardoor verlies je weinig. Dus gingen er 4 banen uit een rol ipv de 3 die ik dacht.
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:18:59 #151
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89533065
:o We kregen net een wel heel gaaf Sinterklaaskadootje van mijn schoonouders!
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 08:38 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb eigenlijk nog geen idee DJMO... Ik kwam net een commode tegen die ik heel goed bij het bedje vind passen, stijl 'Amsterdamse school':

Voor de binnenkant kun je kiezen uit een heleboel verschillende stofjes O+ . Eigenlijk zou ik alle meubeltjes het liefst in een grijstint of taupekleur hebben...
We mogen deze commode van ze bestellen *; . Wat een onwijs gaaf kado!

We hebben dan ook besloten dat we het bedje uit dezelfde serie erbij gaan bestellen. Ik vind ons oude bedje misschien nog wel mooier, maar het zit me toch dwars dat ie niet helemaal aan de richtlijnen van tegenwoordig voldoet. Misschien tuttig mijnerzijds, maar als het kindje kan gaan draaien dan moet het matrasje omlaag en kom je uit bij het deel zonder spijltjes. En dat zit me toch niet helemaal lekker...

Dus, wordt het nu bijna zeker dit bedje:

We kunnen zelf een kleur doorgeven waarin we het bedje en de commode willen hebben. Daar denken we dus nog even goed over na.

En dit nadat we van mijn andere schoonouders (de ouders van O+ zijn gescheiden) deze week al deze kinderstoel kregen:

Wat zijn we schandalig verwend, ik word er bijna verlegen van. Heb wel wat moeite met zulke grote kado's (net niet genoeg om ze af te slaan ;) ).
pi_89533119
*O* lekker aanpakken hoor :*
pi_89533144
Wat leuk O+. Uit welke kleuren kun je zoal kiezen?
Ik vind het zoals op de foto eigenlijk wel mooi O+.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 22:22:50 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89533185
TM O+ wat een mooie cadeaus!

zaterdag 4 december 2010 @ 22:23:34 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89533217
*O* meiden!

We kunnen zelf een willekeurige kleur verf doorgeven, het standaard assortiment nu bestaat uit die teak-kleur op de foto's en wit. Helemaal wit willen we niet, we twijfelen of we het teak-kleur laten of voor bijvoorbeeld een taupe-kleur gaan... Wat jullie?

Die Fresco-kinderstoel is trouwens zo cool omdat ie gelijk al vanaf 'stadium baby' te gebruiken is:

Best wel opmerkelijk hoe dat kindje gedurende die 36 maanden verandert...

[ Bericht 14% gewijzigd door twentemeisje op 04-12-2010 22:31:33 ]
pi_89533287
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:23 schreef twentemeisje het volgende:
*O* meiden!

We kunnen zelf een willekeurige kleur verf doorgeven, het standaard assortiment nu bestaat uit die teak-kleur op de foto's en wit. Helemaal wit willen we niet, we twijfelen of we het teak-kleur laten of voor bijvoorbeeld een taupe-kleur gaan... Wat jullie?
Teak is wat rustiger denk ik :) Taupe heb je een voorbeeldje van waar je precies op doelt?

Oh nu snap ik het uiterlijk van die stoel ;) dacht al whut :?
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:30:43 #157
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89533467
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Teak is wat rustiger denk ik :) Taupe heb je een voorbeeldje van waar je precies op doelt?

Oh nu snap ik het uiterlijk van die stoel ;) dacht al whut :?
:D Jij dacht al 'wat motten ze met zo'n ei "?' _O-

Wat de kleur betreft, iets als deze 'Elephant's breath' van Farrow & Ball:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 22:33:29 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89533556
dat is meer grijs hier TM ?

pi_89533601
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:30 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D Jij dacht al 'wat motten ze met zo'n ei "?' _O-

Wat de kleur betreft, iets als deze 'Elephant's breath' van Farrow & Ball:
[ afbeelding ]
Vond het niet echt jouw ding :@

Oh dan is dat ook wel mooi euhh ik weet het niet meer :D

Btw hebben jullie geen kleine haarscheurtjes in de stuc? Met die kou nu..
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:42:47 #160
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89533958
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:33 schreef DJMO het volgende:
dat is meer grijs hier TM ?
Zal waarschijnlijk op ieder beeldscherm iets anders ogen. Ik heb hier een teststrookje van thuis gehad omdat we deze kleur op onze muur beneden wilden. Misschien is taupe ook wel niet de goede naam voor deze kleur, het is waarschijnlijk meer een soort warme grijs.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:34 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vond het niet echt jouw ding :@

Oh dan is dat ook wel mooi euhh ik weet het niet meer :D

Btw hebben jullie geen kleine haarscheurtjes in de stuc? Met die kou nu..
Wij vinden het leuk om een beetje te mixen met heel modern en ouderwets, dus ik snap je reactie :) . Is ook niet wat je in eerste instantie bij me zou verwachten denk ik.

Geen haarscheurtjes hier, is het op je buitenmuren? Mijn O+ vraagt of het wel vochtig genoeg is bij jullie binnen? Maar daar heb je het keteltje O+ voor op de kachel staan of niet? Misschien eens even checken hoe het met de vochtigheidsgraad zit?
pi_89534767
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:42 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Zal waarschijnlijk op ieder beeldscherm iets anders ogen. Ik heb hier een teststrookje van thuis gehad omdat we deze kleur op onze muur beneden wilden. Misschien is taupe ook wel niet de goede naam voor deze kleur, het is waarschijnlijk meer een soort warme grijs.

[..]

Wij vinden het leuk om een beetje te mixen met heel modern en ouderwets, dus ik snap je reactie :) . Is ook niet wat je in eerste instantie bij me zou verwachten denk ik.

Geen haarscheurtjes hier, is het op je buitenmuren? Mijn O+ vraagt of het wel vochtig genoeg is bij jullie binnen? Maar daar heb je het keteltje O+ voor op de kachel staan of niet? Misschien eens even checken hoe het met de vochtigheidsgraad zit?
Nee ik dacht echt dat je een houten kinderstoel zou kopen ;)

Hier geen probes met haarscheurtjes gelukkig.
Wel grotere scheuren (die nog fijntjes zijn alleen wij zien ze) in sommige buitenmuren, dat is gewoon zo bij een oud huis. Deze zomer even de buitenmuren beplakken met renovlies en dan de kwast erover.
Heeft geen haast dat scheelt, eerst de keuken en 1 wand kantoor en dan de masterbedroom en dan wanneer we zin hebben nog iets.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:36:16 #162
248562 Rallydame
pi_89644414
Wat een leuke kinderstoel :)
En wat een super cadeaus zeg.

ML, we kijken even wat we met het bezoek aan TM. Vinden we vast iets op ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:07:13 #163
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89646206
Gaaf he? Weet je, ik vind het eigenlijk wel supertof als jullie komen als twentebabietje er is... Wat jullie?

En dan nog een mening gevraagd... Als een waar hormonster heb ik het behang afbesteld ;( . Ik wil nu ineens weer compleet iets anders... Wat vinden jullie hiervan?

Dit is toch mooi op elkaar afgestemd? Toch? En dan houd ik echt op te zeiken over mijn behangissues ;).
voor de beeldvorming even de commode erbij (uiteraard dan niet met een blauw-geruit aankleedkussen)

Of deze?
pi_89646377
TM ik ben geen fan van de combinaties behang maar als ik moet kiezen dan ga ik voor nummer 2. Dat kleine strikje tussen de ruitjes maakt het lief en wat zachter.

Maar ik denk dat het het allermooiste is als je met 1 muur knalt en de rest rustig houd qua kleur. Dan kan je met accessoires de boel verder aankleden.
pi_89647083
Strikjes... O+
pi_89648814
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:36 schreef Rallydame het volgende:
Wat een leuke kinderstoel :)
En wat een super cadeaus zeg.

ML, we kijken even wat we met het bezoek aan TM. Vinden we vast iets op ;)
:Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:07 schreef twentemeisje het volgende:
Gaaf he? Weet je, ik vind het eigenlijk wel supertof als jullie komen als twentebabietje er is... Wat jullie?

En dan nog een mening gevraagd... Als een waar hormonster heb ik het behang afbesteld ;( . Ik wil nu ineens weer compleet iets anders... Wat vinden jullie hiervan?

Dit is toch mooi op elkaar afgestemd? Toch? En dan houd ik echt op te zeiken over mijn behangissues ;).
voor de beeldvorming even de commode erbij (uiteraard dan niet met een blauw-geruit aankleedkussen)
[ afbeelding ]

Of deze?
[ afbeelding ]
Bovenste vind ik zelf mooi maar de strikjes zijn wel lief O+
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:48:49 #167
57434 Marloes
Digital Love
pi_89652202
Ik vond de andere behangetjes leuker, eerlijk gezegd :P Vind deze een beetje te somber :P Of idd wat eerder al werd gezegd één knalmuur en de rest rustig. De commode zou ik overigens in taupe doen, dat is erg mooi met roze O+
The more that I appear.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:07:07 #168
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89677924
Ik moet het gewoon even zeggen: wat een werk (net even de andere 4 topics doorgelezen)! Geweldig om te zien! Zeker omdat ik onlangs zelf een jaren 30 woning gekocht heb waar ook nog wel een en ander in moet gebeuren (Het todo-lijstje beslaat een goede 2 A4tjes (arial, puntgrootte 10). Mijn handen beginnen te jeuken als ik dit zo zie... En ik ben niet eens handig! :D :')

[ Bericht 0% gewijzigd door SKa_BoSS op 10-12-2010 10:13:00 (2... Niet 20... LOL!) ]
  donderdag 9 december 2010 @ 17:19:41 #169
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89726563
Thanks SKa_BoSS! Ga jij zelf nog een klustopic openen om je eigen verbouwing te laten zien? Doen! Leuk! Je hebt in elk geval genoeg te doen als ik het zo lees :). Succes met de verbouwelarij!

Ik denk dat ik ein-de-lijk het behang heb gekozen! Ik laat het maar niet meer zien voordat het eraan zit, voor het geval ik me tussentijd nog een keer bedenk ;( . Tipje van de sluiter: the grey has gone!

Ik vind taupe ook erg mooi Marloes, we nemen wel wat stukken behang mee naar de bedjes-, cq. commodemaker om te kijken welke kleur er het best bij past.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 december 2010 @ 20:17:24 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89734180
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:19 schreef twentemeisje het volgende:

Ik denk dat ik ein-de-lijk het behang heb gekozen! Ik laat het maar niet meer zien voordat het eraan zit, voor het geval ik me tussentijd nog een keer bedenk ;( . Tipje van de sluiter: the grey has gone!
* DJMO duwt Twentemeisje naar 't envelopje bovenin het scherm
Tell me!

donderdag 9 december 2010 @ 20:54:49 #171
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89735902
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

* DJMO duwt Twentemeisje naar 't envelopje bovenin het scherm
Tell me!
Vooruit, omdat ge zo douwt! ;)
pi_89735944
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:54 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Vooruit, omdat ge zo douwt! ;)
CC!
  donderdag 9 december 2010 @ 21:06:07 #173
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89736386
Ach, met het risico dat ik mezelf straks nog een keer voor aap zet omdat mijn hormonen met me op de loop gaan, of me bedenk omdat jullie het niet mooi vinden...:

Deze:

Samen met deze:

Eigenlijk gaat het om twee tegenover elkaar liggende muren, in de twee muurtjes ertussen zitten a)een groot raam en b) de deur. Dus deze twee behangetjes raken elkaar niet in volvlak zeg maar. In het boek (Esta) zaten ze naast elkaar en dat stond heel natuurlijk en ook nog vrij rustig (de kleuren zijn hetzelfde). Een witte stip bijvoorbeeld had het heel erg druk gemaakt.

Links had ik dan de bloemetjes bedacht en rechts de bijtjes stippies. Ik sta natuurlijk open voor suggesties ;) . Kan ook de bloemen doen op alle muren behalve de grotere muur rechts. Hmm, das ook een idee.

Dat brengt me bij mijn volgende queste... Overgordijnen! Ideas anyone ;) .
  donderdag 9 december 2010 @ 21:08:42 #174
114177 Diaan73
pi_89736495
Ik zou de bloemen op alle muren doen en 1 muur effen.. kan dan wel lichtroze.. ik denk dat dat heel mooi zal staan.wij hebben de helft van de "baby"kamer met blokkenbehang en de de andere helft effen en het verveelt nog geen moment Wat overgordijnen betreft: niet!! Mooi verduisterend rolgordijn en dan komt het kozijn ook mooier uit.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 december 2010 @ 21:09:18 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89736522

donderdag 9 december 2010 @ 21:10:06 #176
114177 Diaan73
pi_89736565
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:09 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Als je overgordijnen gaat doen, dan effen en die zware velours .... :Y
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 december 2010 @ 21:12:40 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89736700
lijkt me zo "zwwaar" voor 'n kinderkamer als je begrijpt wat ik bedoel. dat moet speels en licht zijn vind ik :D

donderdag 9 december 2010 @ 21:14:30 #178
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89736795
Die plissees die er hangen zijn net een dik jaar oud (en waren nie goedkoop nie), dus die blijven hangen... Ik ben alleen zo'n stom rund geweest om ze niet verduisterend te nemen in die twee voorste kamers... Dus overgordijnen zullen er wel voor moeten als ik een kind een beetje fatsoenlijk wil laten slapen ;) .

Ik vind velours ook heel mooi, ga daar ook zeker naar kijken.
  donderdag 9 december 2010 @ 21:17:19 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_89736948
zeg TM, ben ik nu in OUD? ;)

Ben erg benieuwd hoe het kamertje gaat worden!
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 december 2010 @ 21:18:13 #180
147316 crew  DJMO
#trut
  donderdag 9 december 2010 @ 21:25:04 #181
114177 Diaan73
pi_89737355
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:14 schreef twentemeisje het volgende:
Die plissees die er hangen zijn net een dik jaar oud (en waren nie goedkoop nie), dus die blijven hangen... Ik ben alleen zo'n stom rund geweest om ze niet verduisterend te nemen in die twee voorste kamers... Dus overgordijnen zullen er wel voor moeten als ik een kind een beetje fatsoenlijk wil laten slapen ;) .

Ik vind velours ook heel mooi, ga daar ook zeker naar kijken.
Nee, die plissees vind ik ook wel erg mooi.. :Y Dat is idd jammer als je die al wegdoet. Maar ik zou serieus voor effen gaan als je die bloemenprint (met of zonder de stippenprint) gaat doen.

@DJMO ik vind velours niet te zwaar voor een babykamer, als het vooral gaat om donker dan moet zoiets wel. Gewone gordijnen laten dan nog teveel licht door.
Make love, not war ☮
  donderdag 9 december 2010 @ 21:28:31 #182
114177 Diaan73
pi_89737548
Ik vind dit erg mooi:

Dit is een gordijn, maar zou het nog mooier vinden als behang eigenlijk.

Dit behang vind ik ook erg mooi:

Hebben ze een hele lijn van trouwens incl. gordijnenstof:
http://www.123kinderbehan(...)-bloemen-roze-groen/
Make love, not war ☮
  donderdag 9 december 2010 @ 21:34:22 #183
114177 Diaan73
pi_89737878
Ow kijk eens:

Ik wou dat ik een meisje had.. :Y
Make love, not war ☮
pi_89741234
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef twentemeisje het volgende:
Ach, met het risico dat ik mezelf straks nog een keer voor aap zet omdat mijn hormonen met me op de loop gaan, of me bedenk omdat jullie het niet mooi vinden...:

Deze:
[ afbeelding ]

Samen met deze:
[ afbeelding ]

Eigenlijk gaat het om twee tegenover elkaar liggende muren, in de twee muurtjes ertussen zitten a)een groot raam en b) de deur. Dus deze twee behangetjes raken elkaar niet in volvlak zeg maar. In het boek (Esta) zaten ze naast elkaar en dat stond heel natuurlijk en ook nog vrij rustig (de kleuren zijn hetzelfde). Een witte stip bijvoorbeeld had het heel erg druk gemaakt.

Links had ik dan de bloemetjes bedacht en rechts de bijtjes stippies. Ik sta natuurlijk open voor suggesties ;) . Kan ook de bloemen doen op alle muren behalve de grotere muur rechts. Hmm, das ook een idee.
[ afbeelding ]

Dat brengt me bij mijn volgende queste... Overgordijnen! Ideas anyone ;) .
TM je hormonen zijn weer onder controle! ;) Wat een geweldige keuze! O+
Ik zou qua gordijnen voor het lichte roze gaan omdat dat de kleur is die niet overheerst in het behang en je er zo een geheel van maakt.
Bijvoorbeeld deze. Weet niet of dat helemaal overeen komt qua roze kleur.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:40:03 #185
57434 Marloes
Digital Love
pi_89744408
Leuke behangetjes O+
Ik zou de gordijnen heel rustig houden, anders wordt het zo schreeuwerig :P
Misschien taupekleurige als je de commode ook taupe doet?
The more that I appear.
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:33:14 #186
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89750825
Het wordt ook sowieso een effen gordijn, anders wordt het wel een hele bonte kermis. Ik neem gewoon een stuk behang mee naar de stoffenzaak/Kwantum/Hema/whatever om er de goede kleur (ik denk zelf ook aan roze) bij te zoeken.

:D Cyan, ik ben ook blij dat ik de boel hormonaal gezien weer een beetje onder controle heb ;) ; Of hebben jullie met z'n allen afgesproken om te zeggen dat jullie de behangetjes mooi vinden? Zo van 'let's not drive the pregnant one insane!' _O-
pi_89750839
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:33 schreef twentemeisje het volgende:
Het wordt ook sowieso een effen gordijn, anders wordt het wel een hele bonte kermis. Ik neem gewoon een stuk behang mee naar de stoffenzaak/Kwantum/Hema/whatever om er de goede kleur (ik denk zelf ook aan roze) bij te zoeken.

:D Cyan, ik ben ook blij dat ik de boel hormonaal gezien weer een beetje onder controle heb ;) ; Of hebben jullie met z'n allen afgesproken om te zeggen dat jullie de behangetjes mooi vinden? Zo van 'let's not drive the pregnant one insane!' _O-
7:36 en heb bijna tranen in mijn ogen van het lachen :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:43:17 #188
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89750870
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

7:36 en heb bijna tranen in mijn ogen van het lachen :*
:D :*!

Oh ja, Diaan ik hoop dat jouw derde a) niet lang meer op zich laat wachten en b) een meiske wordt! :* Dan kan haar mama lekker los met babykamer ;) .

[ Bericht 3% gewijzigd door twentemeisje op 10-12-2010 09:35:57 ]
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:06:58 #189
114177 Diaan73
pi_89751809
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:43 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D :*!

Oh ja, Diaan ik hoop dat jouw tweede a) niet lang meer op zich laat wachten en b) een meiske wordt! :* Dan kan haar mama lekker los met babykamer ;) .
3e hè? Ik heb er al twee... :Y
Make love, not war ☮
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:35:48 #190
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89752347
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:06 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

3e hè? Ik heb er al twee... :Y
Het is nog vroeg (kom ik daar mee weg??) :@ En natuurlijk wist ik dat ook wel, je derde!! :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:38:41 #191
114177 Diaan73
pi_89752426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:35 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Het is nog vroeg (kom ik daar mee weg??) :@ En natuurlijk wist ik dat ook wel, je derde!! :*
Tuurlijk en vroeg en zwanger... :Y
Make love, not war ☮
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:15:28 #192
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89753485
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:19 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks SKa_BoSS! Ga jij zelf nog een klustopic openen om je eigen verbouwing te laten zien? Doen! Leuk! Je hebt in elk geval genoeg te doen als ik het zo lees :). Succes met de verbouwelarij!
Oef... Ik had per ongeluk 20 A4tjes getypt zie ik :D Da's wel erg veel! Ik bedoelde natuurlijk 2... maar daar zitten ook wel behoorlijke klussen in zoals "Badkamer", "Openhaard" en "Vloer woonkamer"... En natuurlijk het verwijderen van de vloerbedekking van de trap :') Ik kijk er nu al naar uit!

Dat klustopic komt er! Wees maar niet bang :D
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:05:23 #193
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89769761
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
zeg TM, ben ik nu in OUD? ;)

Ben erg benieuwd hoe het kamertje gaat worden!
:o Vergeet ik helegaar op jouw berichtje te reageren SQ! :@ :* :*

Je zou inderdaad haast denken dat dit een ander subforum is :D

Ik heb vanmorgen het behang besteld (en me niet meer bedacht) *O* . Kreeg van de behangzaakmeneer ook zomaar 20% korting zonder te vragen, dit omdat het voor de babykamer is en ze bij verloskundigen een kortingskaartje in zo'n welkomstpakket stoppen (hij ging ervan uit dat ik die ook wel zou hebben). Dit pakket heb ik niet gehad omdat ik bij de gyn/vk in het ziekenhuis loop. Kreeg ik er ook nog twee skeetjes van knuffeldoekjes bij! O+

Eentje extra voor het geval het een favorietje van de baby wordt en er eentje kwijtraakt, lief he?

Dan geheel weer on-topic. De komende tijd spelen er dus de volgende kluszaken in onze casa:
• babykamer
• zolder (2 kamers plus overloop)
• veranda
• mijn lief maakt op dit moment ook nog een vierkante eettafel, die komt in de eetkamer of straks op de veranda.
• morgen komt de stuccer een lekkageplek (van al een hele tijd terug :@ ) aansmeren en wat plekken die ie destijds niet helemaal super heeft afgewerkt bijwerken.
• volgende week donderdag wordt het nieuwe keukenblad geplaatst
• ik wil de muur achter de eettafel graag antracietgrijs verven, zal wel kerstvakantie worden

Genoeg te doen dus (roep ik stoer, maar mijn lief is natuurlijk de bouwvakkert in kwestie o+ ).
pi_89794984
Ik lurk hier (nu niet meer zo) stiekem mee en geniet van de foto's van het prachtige huis slash project van TM!

Wij krijgen trouwens ook een meisje (!) en kan dus elk roze idee gebruiken. Wij hebben de Bloom overigens ook gekocht, met een bruine binnenkant.

Veel succes met de klussen, geniet van je zwangerschap! :*
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:40:32 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89795115
Heej meis! Ook een meisjesmama in wording O+ . Hoe voel je je? En wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? :*

De Bloom is gaaf, al roept ie gemengde reacties op bij mensen;) . Wij krijgen 'm volgende week, leuk! Kan mijn neefje er tijdens het kerstdiner al in proefzitten.
pi_89795438
Wowwww dat je nog aan klussen kan denken na al dat geklus :o
En dat knuffeldoekje O+ ze zijn lief voor je :Y
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:46:05 #197
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90223949
*O* De tafel is klaar en het behang zit eraan *O* .

De tafel komt straks op de veranda te staan (jammer want ik vind 'm echt heel gaaf, alleen het formaat is niet helemaal handig voor het gedeelte hier waar de eettafel staat). Deze week blijft ie echter binnen voor het kerstdiner en oud & nieuw :) .

Excuses voor de brakke mobielfoto's, mijn Desire heeft kuren...

De meubelmaker O+

En dan de babykamer!

Voor de verwarmingsbuizen komen nog overgordijnen (roomwit velours).

Ik ben zo blij *O* .
pi_90224033
Oooh, mooi hoor! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 december 2010 @ 10:48:55 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90224047
mooi TM! zowel de kamer als de tafel O+

pi_90227036
Wauw!! TM wat is jullie huis mooi geworden. O+
Wat een lef om alles roze te maken op de baby kamer, maar ik vind het echt heel mooi geworden. Als dadelijk de gordijnen erin hangen en de meubels erin staan zal het nog mooier zijn. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat. Die witte plint komt bij dat behang trouwens ook heel mooi uit.

En die kinderstoel!! Wat gaaf!! Die wil ik ook !! (en ik ben helemaal niet zwanger :') )
Wat een handige man heb jij zeg, die tafel heeft hij mooi gemaakt!
Succes met de rest van het klussen en je zwangerschap!
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:20:35 #201
114177 Diaan73
pi_90227553
TM, dat is mooi geworden zeg!! En roomwitte veloursgordijnen.. erg mooi!! :Y

Mooie tafel ook trouwens!!
Make love, not war ☮
pi_90229616
oh wat leuk, gewoon een lekkere knalkleur voor de babykamer, tenminste eens niet van die pasteltintjes, erg mooi!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_90293734
O+ mooi! Ben zo benieuwd hoe het kamertje straks eruit ziet.
En wat een prachtige tafel!
R e s p e c t!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:22:59 #204
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90984707
Ow wat erg, ik was zowat van de eerste pagina van mijn eigen Active topics afgeflikkerd :o .

Dankjewel voor jullie lieve complimentjes!! :*

Als dank hier ff een sneaky preview van het werk dat de tegelzetter aan het verzetten is!

Het wordt moo-hooi!!! *O*
pi_90985017
Ziet er idd mooi uit :)

Alleen wat donker, maar dat kan natuurlijk met de hoeveelheid licht te maken hebben.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:32:05 #206
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90985093
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:30 schreef Freddeh het volgende:
Ziet er idd mooi uit :)

Alleen wat donker, maar dat kan natuurlijk met de hoeveelheid licht te maken hebben.
Thanks! :) :Y Het licht in de keuken komt aan die kant van de afzuigkap die er nu af is. Dus inderdaad een donkere foto, en de flits van mijn mobiel deed ook niet echt wat ik wilde ;).
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:12:26 #207
248562 Rallydame
pi_90992351
Heej TM,

wat een super mooie tafel, tegels in de keuken en leuk behang :D :*
Ben al een hele tijd niet hier geweest door verschillende oorzaken maar zo af en toe kijk ik nog wel mee hoor. ;)
Hoe voel je je?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:40:17 #208
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91019083
Thanks Rally! :* (you've got mail!)

Het tegelwerk is klaar en alles staat weer op z'n plekkie! *O*

Het ietwat ongelijke uiterlijk is dus de bedoeling, het is een grijze variant op de Oud-Hollandsche witjes.

(alleen nog dweilen)

We zijn er heul blij mee!! Nu kunnen we eindelijk onbekommerd spetteren op de fry-top! :Y)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:23:34 #209
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_91022687
Wow het maakt de keuken helemaal af. Keuken is trouwens ook super, ondanks dat wij zelf een witte keuken hebben vind ik hout ook nog steeds heel mooi O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kinderkamer met behang is trouwens ook heel leuk geworden :*
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_91023908
Heel, heel erg mooi!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:06:22 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91024461
Thanks *O* . Altijd zo leuk die enthousiaste reacties hier O+ .

Ik bedenk me net dat ik nog niet eens had laten zien dat ons nieuwe terrazzo-werkblad (granito) erop ligt. En dit keer is het goed!!! Thank god! Het derde blad sinds de plaatsing van de keuken in augustus vorig jaar, endlich :D .

En we hebben de meubeltjes voor la baby besteld, tegen alle verwachtingen (van mezelf) in toch in het wit! :o

De binnenkant van de commode wordt bekleed met deze stof:

We kregen alvast een heel lief lakentje kado(Lily uit de serie 'Heel Wit' van Mirjam Boon):

En de 'nieuwe' (hij is ongeveer 100jr oud) kast voor Das Babyzimmer. Gewoon ouderwetsch hout als tegenhanger van het witte geweld van de meubeltjes ;) :

Ik ben er zo onwijs blij mee *O*. We hebben trouwens het volgende bedje van ons meisje ook al gezien :D .

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 08-01-2011 21:08:00 ]
pi_91028729
Dat is wel heel anders dan beton :) maarwel mooi :Y
Met die tegeltjes gewoon weeeer eenheid :D ga binnenkort mijn woonkamer ff posten dan mag je mee styleren :P
De hocker is besteld trouwens (die prijs voor zo'n klein ding :o ).
Rally ik ga je terugpm-en maar nu even pizza maken en visite daarna ;)

Ons beton is trouwens wel nog netjes maar met veel zon zie je wel krassen.
En ben blij dat we donkerder hout hebben genomen, het bleekt keurig op :P
pi_91030737
Oooooooo, Twentemeisje, wat is het gaaf geworden, die keuken!
Ben zelf (nu dan) van het strakke maar er is zo veel te kijken in je keuken, is gewoon een feestje :Y Vindt dit blad ook mooi hoor, past prima in het geheel.
En al dat knalroze in de babykamer, ik vindt het schattig en als de meubeltjes er staan en de rustige gordijnen er hangen wordt het een lief geheel. Ben er weg van, eerlijk.

Hoe lang nog?
wens je de rest vd zwangerschap veel rust en voorpret. Dat meisje van jou wordt toch maar eventjes midden in de hemel geboren ;)
enjoy
  zondag 9 januari 2011 @ 10:13:50 #214
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91057838
Bij ons is het hout ook wel lichter geworden Ml, dat is ook een vd argumenten waarom we voor massief hout hebben gekozen. Naast dat we het het mooist vonden, is het altijd weer wat op te schuren en te oliën/waxen/whatever. Omdat de keuken hier vol in het licht in de serre staat weet je gewoon dat ie gaat verkleuren. En dan moet je er niet aan denken wat er gebeurt als je gelakte (rode :o ) frontjes hebt...

Die hockers waren inderdaad niet goedkoop (was het niet ergens tegen de 300 euro?) . En kom maar op met die foto's ;) .

Lottekoekie, je bent een schat! :* Vandaag aan week 29 begonnen, dus over precies 84 dagen (12 weken) ben ik uitgerekend. Het gaat nu snel!

Dit is trouwens de toekomstige nieuwe inwoner van ons stulpje, mag ik jullie voorstellen aan onze dochter O+ *; :
pi_91058015
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 10:13 schreef twentemeisje het volgende:
Bij ons is het hout ook wel lichter geworden Ml, dat is ook een vd argumenten waarom we voor massief hout hebben gekozen. Naast dat we het het mooist vonden, is het altijd weer wat op te schuren en te oliën/waxen/whatever. Omdat de keuken hier vol in het licht in de serre staat weet je gewoon dat ie gaat verkleuren. En dan moet je er niet aan denken wat er gebeurt als je gelakte (rode :o ) frontjes hebt...

Die hockers waren inderdaad niet goedkoop (was het niet ergens tegen de 300 euro?) . En kom maar op met die foto's ;) .

Lottekoekie, je bent een schat! :* Vandaag aan week 29 begonnen, dus over precies 84 dagen (12 weken) ben ik uitgerekend. Het gaat nu snel!

Dit is trouwens de toekomstige nieuwe inwoner van ons stulpje, mag ik jullie voorstellen aan onze dochter O+ *; :
[ afbeelding ]
Nou inderdaad heb je roze frontjes :D
Maar ik ben er wel blij mee *O* dat ie lichter wordt.

Die foto's/echo's O+ is inderdaad goed dat je dat erbij zet (navelstreng) ;)
Zo'n inieminiknieetje ook O+

Nog 3 maandjes maar *O*
  zondag 9 januari 2011 @ 11:04:49 #216
248562 Rallydame
pi_91058567
Wat mooi die tegeltjes bij de rest van je keuken.
En je meubeltjes voor de little lady kamer.. O+ O+ Super!!

Er valt veel te bewonderen in april ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 19:06:55 #217
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91077419
Dank!!

Ik vind het ook superleuk dat jullie dan langskomen meiden! *O*
pi_91082856
Vind ik ook *O*
pi_91151163
Wow, mooi huisje! O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_91162277
Oh, wat is dat leuk geworden met die tegels! Ik vind je keuken ook zo 'echt', met alle accessoires en keukenspullies voor het grijpen.

Ik zocht van de week die site waar jij je lampen voor de hal gekocht hebt, maar ik kon het zo gauw niet vinden. Heb je een linkje voor me?
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:11:04 #221
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91163045
:W Kuukske en Reese. Bedankt voor jullie complimentjes!

Maar natuurlijk heb ik die nog Reese, de lampen komen van De Art Deco webwinkel van de Blauwe Deel: http://www.artdecowebwink(...)mp-kubus-in-3-maten/ . :s)
pi_91209599
Leuk hoor, die echo's :) Hoeveel weken moet je nog?
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:19:07 #223
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91210979
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Freddeh het volgende:
Leuk hoor, die echo's :) Hoeveel weken moet je nog?
Nog 11,5 :s) nu beginnen dus ook de vooruitblikken naar de bevalling zich in mijn hoofd te nestellen... :o :% :X
pi_91211021
Hehehe, ik zal geen doembeelden bij je opwekken ;) Ik heb er waarschijnlijk meer trauma's aan overgehouden dan m'n vrouw.
pi_91211035
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:49 schreef Reese het volgende:
Oh, wat is dat leuk geworden met die tegels! Ik vind je keuken ook zo 'echt', met alle accessoires en keukenspullies voor het grijpen.
Dit inderdaad. Prachtige keuken :Y. Leuke babyspulletjes ook trouwens. O+
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 18:16:38 #226
92034 crew  Vonkenboer
pi_91222348
Oeh, helemaal gemist maar die keuken is echt prachtig geworden !
Het past ook allemaal zo goed bij elkaar qua kleur en structuren O+ _O_
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:33:14 #227
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91223156
Dankjewel Vonkie!

Nog eens iets, heb jij ook verstand van kamerthermostaten ;) ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 januari 2011 @ 18:46:14 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91223786
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:33 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel Vonkie!

anders exlurker wel; ik heb de mijne van hem gekregen ;)

Die keuken is echt mooi geworden TM O+ Ik ben benieuwd naar de foto-update van je babykamertje als de meubeltjes staan O+ O+

pi_91227425
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:33 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel Vonkie!

Wat wil je weten dan?
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:22:46 #230
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91229288
Thanks DJMO!
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat wil je weten dan?
Nou, door dat fijne houtkacheltje van ons slaat de thermostaat hier natuurlijk af wanneer ik het hier aangenaam opgestookt heb (we hebben een kachel die moeiteloos de hele kamer/keuken beneden verwarmt). Nu is dat nu nog geen heul groot probleem, behalve dat het bij heel koud weer niet handig is dat de vloerverwarming in de badkamer afslaat.

Maar als straks die kleine krummel er is, dan is het natuurlijk niet erg wenselijk dat het op haar kamertjes maar 12 graden is ofzo. We moeten dus de thermostaat naar boven verhuizen of een andere oplossing bedenken. Heeft jouw liefje daar verstand van Ml? We hebben een Vaillant hrPRO btw. Volgens de man van het ketelonderhoud (we hebben een onderhoudscontract) kan er geen tweede thermostaat op die hr-ketel.
pi_91229402
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:22 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks DJMO!

[..]

Nou, door dat fijne houtkacheltje van ons slaat de thermostaat hier natuurlijk af wanneer ik het hier aangenaam opgestookt heb (we hebben een kachel die moeiteloos de hele kamer/keuken beneden verwarmt). Nu is dat nu nog geen heul groot probleem, behalve dat het bij heel koud weer niet handig is dat de vloerverwarming in de badkamer afslaat.

Maar als straks die kleine krummel er is, dan is het natuurlijk niet erg wenselijk dat het op haar kamertjes maar 12 graden is ofzo. We moeten dus de thermostaat naar boven verhuizen of een andere oplossing bedenken. Heeft jouw liefje daar verstand van Ml? We hebben een Vaillant hrPRO btw. Volgens de man van het ketelonderhoud (we hebben een onderhoudscontract) kan er geen tweede thermostaat op die hr-ketel.
Zal het even vragen aan hem.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:26:27 #232
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91229512
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zal het even vragen aan hem.

We snapten met terugwerkende kracht wel waarom de vorige bewoners de thermostaat in de badkamer hadden zitten :D (zij hadden ook een houtkachel) :@ .
pi_91232626
Je hebt als het goed is ook thermostaten met een regeling voor een openhaard.
Of ten tijde van de openhaard thermostaat hoger zetten of de themostaat ergens anders ophangen helaas.
pi_91232662
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:26 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

We snapten met terugwerkende kracht wel waarom de vorige bewoners de thermostaat in de badkamer hadden zitten :D (zij hadden ook een houtkachel) :@ .
_O- mijn Mr begon ook meteen te lachen :@
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 22:15:52 #235
92034 crew  Vonkenboer
pi_91238053
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:12 schreef Ml-etje het volgende:
Je hebt als het goed is ook thermostaten met een regeling voor een openhaard.
Of ten tijde van de openhaard thermostaat hoger zetten of de themostaat ergens anders ophangen helaas.
Dat is inderdaad de enige mogelijke oplossingen. Nu zijn er ook draadloze thermostaten verkrijgbaar die werken met een basisstation die communiceerd met de ketel, en een zender die je ergens in een ruimte plaatst. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar is volgens mij wel erg ketel type afhankelijk qua mogelijkheden.
pi_91238163
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de enige mogelijke oplossingen. Nu zijn er ook draadloze thermostaten verkrijgbaar die werken met een basisstation die communiceerd met de ketel, en een zender die je ergens in een ruimte plaatst. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar is volgens mij wel erg ketel type afhankelijk qua mogelijkheden.
Ws bestaan die niet voor deze ketel plus dat het niet echt een geweldig systeem is.
Maar je kunt het proberen uiteraard.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 22:19:52 #237
92034 crew  Vonkenboer
pi_91238346
Als ik dan even google kom ik al snel hier terecht :P

http://www.vaillant.nl/Co(...)calormatic-392f.html

Draadloze, volledig programmeerbare kamerthermostaat, aan/uit of digitaal modulerend voorzien van display met tekstlichtkrant. Vrij programmeerbare tijdsblokken voor week- en dagprogramma's. Door het vernieuwde bedieningspaneel snel een eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Toe te passen op alle toestellen met Vaillant eBUS protocol.

Maar je zult eens hier rond kunnen loeren

http://www.vaillant.nl/st(...)chure-maart-2008.pdf
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:17:00 #238
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91251112
Thanks skatjes! :*

Ik had inderdaad ook al zitten kijken naar een draadloze kamerthermostaat. Ml, ze zijn er wel die op deze ketel 'passen', maar niet een geweldig systeem dus? Heeft je lief ook gezegd waarom? Ben er wel benieuwd naar want het leek me wel een goede oplossing.

Vonk, wat vind jij van dat draadloze spul?

Zul je zien dat die Vaillant 392f niet op onze ketel werkt. Ik lees nog even goed alles door.
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:21:36 #239
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91251154
OKee, ik zie dat de Vaillant calormatic 360f (ook draadloos) wel kan, zou dat gewoon de voorloper zijn van de 392f? Hmmm, ik google nog ff verder :) .
pi_91251357
Zal het hem even vragen wat er nou niet zo geweldig aan is ;)
pi_91255058
Anders even een mailije naar Vaillant in Amsterdam met deze vraag? Denk dat ze je daar best willen helpen
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:54:02 #242
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91255116
Dat is natuurlijk gewoon een heel goed idee (jemig, waarom denk ik daar zelf dan gewoon niet aan :D ). Thanks exlurker!
pi_91402892
Mijn Mr geeft aan dat het inregelen van de losse kamerthermostaat vaak het probleem is.
Maar Vaillant zelf zal je dat vast goed kunnen uitleggen :Y
  zondag 16 januari 2011 @ 12:12:35 #244
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91404176
Ik ga ze morgen eens even bellen! Bedankt voor jullie tips! :*

Dan iets heel anders... Construction van de veranda has begun! *O*

Gisteren heeft mijn lief de boel uitgezet met zijn paps en toen de buizen (die morgen worden gevuld met betonijzers en betond) diep in de grond geslagen. Hier rusten straks de steunen met de 'pilaren' van de veranda op.

Hij sloeg trouwens nog bijna de rioleringsbuis die door de tuin naar de schuur loopt aan gort. Klein inschattingsfoutje, scheelde maar een haartje :D .

En nee, het grondwater staat hier helemaaaaaaaal niet hoog ;) .

Die groene uitslag op de muur is van een vijver die daar bij de vorige bewoners zat. Daar zaten toch een paar forse kikkers in!

Nu zit ik met 'Het regent zonnestralen' in mijn hoofd...

Het begin is er dus! Ik zie ons straks al helemaal zitten daar op een mooie voorjaarsdag, samen met het kleine pukkeltje O+ . Ml en Rally, misschien kunnen we zelfs al beschuit met muisjes eten op de veranda!!! :)

Ik ga deze week ook de broer van een vriendin van ons bellen, die zit in een de tuinen-business en gaat ons helpen met de indeling en aanleg van de tuin. Daar moet overigens nog wel een pak zand vanaf, het loopt namelijk behoorlijk af naar achteren. Er komt ook een extra goot voor de verandavloer langs zodat we daar geen natte drekzooi krijgen. Ook handig met dweilen :) . Kunnen we dus zo aansluiten op de afvoer die daar al loopt.
pi_91424133
Hee Twentemeisje! Kom ook weer eens gluren. Wij hebben vandaag het kamertje besteld (alleen bedje/commode want we hebben zelf nog een kledingkast) en gaan nu ook zo'n beetje beginnen met het kamertje. Wil een bepaalde 'oester' kleur gebruiken voor een muur, die ik wel in mijn hoofd heb zitten maar nog niet echt gevonden heb als verf of behang... Het is een soort grijs met een vleugje roze, haha, duidelijk he? En dan heel licht roze erbij. De meubeltjes zijn wit.

Post je snel een foto als e.e.a. staat? Vind het leuk om mee te kijken! Het behang vind ik al heel mooi staan en ook gaaf dat je die kast erbij hebt!
Hoop dat alles goed gaat.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:04:10 #246
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91426218
Heej meis, fijn om wat van je te horen!! Hier gaat alles goed en ik geniet er volop van! En bij jou? Wat schiet het op he? :*

Leuk dat jullie het kamertje hebben besteld! Heb je ook een plaatje? Ben benieuwd! En wat de kleuren betreft, heb je hier al eens bij gekeken? Daar hebben ze echt van die geweldige kleuren, toen je je gezochte kleur (ik geloof dat ik 'm wel vat) noemde moest ik gelijk aan Farrow&Ball denken.

Als de boel staat dan gooi ik er natuurlijk direct wat fotootjes in *O*.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:00:32 #247
248562 Rallydame
pi_91485034
* Rallydame reserveert vast plekje op de veranda

Veranda time!! *O*
Ben benieuwd, wij gaan er ook ooit nog eens aan beginnen... Dus ik spiek mee :D
pi_91487756
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:00 schreef Rallydame het volgende:
* Rallydame reserveert vast plekje op de veranda

Veranda time!! *O*
Ben benieuwd, wij gaan er ook ooit nog eens aan beginnen... Dus ik spiek mee :D
Wij letten beide heul goed op dan hoeven onze mannen het alleen nog na te doen :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:08:17 #249
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91502049
Dan geeft mijn meneer jullie gelijk een workshop 'Veranda bouwen' als jullie hier zijn :D .
pi_91502139
Leuk dat jullie begonnen zijn met de veranda!

Wat is het materiaal van die buizen, en de lengte, en de diameter? En hoe hebben jullie ze erin gekregen?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:26:51 #251
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91502238
Daar komt de bouwvakker in kwestie (mijn vriendje dus) vanavond even op terug Gurb :).
Aan 'het zijn lange buizen die tot op het vaste zand diep de grond in zijn geramd' heb jij namelijk niet zoveel denk ik.

Ik weet wel dat hij een bekisting gaat maken en dat er dus nog weer een stuk beton bovenop komt, maar hoe en wat precies, dat laat ik hem nog even vertellen.
pi_91502570
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:26 schreef twentemeisje het volgende:
Daar komt de bouwvakker in kwestie (mijn vriendje dus) vanavond even op terug Gurb :).
Aan 'het zijn lange buizen die tot op het vaste zand diep de grond in zijn geramd' heb jij namelijk niet zoveel denk ik.

Ik weet wel dat hij een bekisting gaat maken en dat er dus nog weer een stuk beton bovenop komt, maar hoe en wat precies, dat laat ik hem nog even vertellen.
Ik wacht geduldig af, vind de doe-het-zelf funderingen altijd interessant.
Zijn ze met de hand erin geslagen, of met een machine / stellage?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:55:04 #253
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91502599
:)

Het is in elk geval met de hand gebeurd! Zo goed heb ik dan weer wel opgelet ;).
pi_91502632
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:55 schreef twentemeisje het volgende:
:)

Het is in elk geval met de hand gebeurd! Zo goed heb ik dan weer wel opgelet ;).
Dat is het voordeel van Twente, dan hoef je geen 12 meter diep zoals in mijn achtertuin ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:02:40 #255
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91502741
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:57 schreef Gurb het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van Twente, dan hoef je geen 12 meter diep zoals in mijn achtertuin ;)
Het is inderdaad geen 12 meter geweest :) . Dat was met de hand ook wel een hele klus geworden.

Dit is wat hij er eerst over op de bestektekening had staan (althans, volgens mij heb ik hier het juiste plaatje), misschien zegt je dat wat meer:

Waarbij de maten inmiddels al wat aangepast zijn (we hebben bijv. staanders van 15x15cm).
pi_91502757
Moet het dak niet geïsoleerd worden? Niet want het is een veranda
Single ply roofing, pay less, worthless.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:13:19 #257
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91502925
Hoeft inderdaad niet RB ;) .
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:42:54 #258
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91533329
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:16 schreef Gurb het volgende:
Leuk dat jullie begonnen zijn met de veranda!

Wat is het materiaal van die buizen, en de lengte, en de diameter? En hoe hebben jullie ze erin gekregen?
En zoals beloofd hier het antwoord van Bob de Bouwer:

• vaste grond op ca. 2 meter, dus zo lang zijn de buizen ook
• de buizen zijn van 5mm dik pvc met een binnenmaat van 15cm
• zijn erin gegaan door met een houtblok en voorhamer op de bovenkant te 'rammen' en de grond aan de binnenkant met een grondboor eruit te halen

Zufrieden? :)

Vanavond heeft hij trouwens de bekisting gemaakt en het plan is om morgen weer beton te gaan storten. Dit mits de bestelde consolesteunen dan binnen zijn.
pi_91549996
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:42 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

En zoals beloofd hier het antwoord van Bob de Bouwer:

• vaste grond op ca. 2 meter, dus zo lang zijn de buizen ook
• de buizen zijn van 5mm dik pvc met een binnenmaat van 15cm
• zijn erin gegaan door met een houtblok en voorhamer op de bovenkant te 'rammen' en de grond aan de binnenkant met een grondboor eruit te halen

Zufrieden? :)

Vanavond heeft hij trouwens de bekisting gemaakt en het plan is om morgen weer beton te gaan storten. Dit mits de bestelde consolesteunen dan binnen zijn.
Ganz zufrieden! ;)
pi_91550475
*O* gaaf zeg!
pi_91564908
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:04 schreef twentemeisje het volgende:
Heej meis, fijn om wat van je te horen!! Hier gaat alles goed en ik geniet er volop van! En bij jou? Wat schiet het op he? :*

Leuk dat jullie het kamertje hebben besteld! Heb je ook een plaatje? Ben benieuwd! En wat de kleuren betreft, heb je hier al eens bij gekeken? Daar hebben ze echt van die geweldige kleuren, toen je je gezochte kleur (ik geloof dat ik 'm wel vat) noemde moest ik gelijk aan Farrow&Ball denken.

Als de boel staat dan gooi ik er natuurlijk direct wat fotootjes in *O*.
Wow, wat een mooie kleuren op die website, thanks! Hier kom ik zeker verder mee. Alleen jammer dat de kleur die ik bijvoorbeeld mooi vind, Dead Salmon heet...

Het gaat zeker snel, maar wij genieten ook volop. :-)

Heb wel plaatjes, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe je die hier zo professioneel post. ;-) ff uitproberen hoor...
Eh de URL invullen? Maar ik heb ze opgeslagen onder 'mijn afbeeldingen'? Hellup!
pi_91565367

Commode

Bedje

Hoop dat het gelukt is. Even gegoogled...

Er staat al een grote garderobekast en die blijft er staan. Gaan we zelf schilderen, die is nu donker hout. We keken eerst naar wat meer 'recht-toe-recht-aan' meubeltjes, maar toen we hoorden dat we een meisje kregen, kwamen we bij dit uit. Commode is redelijk 'simpel', maar de gedraaide pootjes geven er een speelse draai aan. En het bedje vind ik echt een meisjesbed. ;-)
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:00:25 #263
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91573830
Die zijn leu-heuk Madonna!! Ik heb ze ook gezien, zijn ze niet van Bopita? Oh ja, ik zie het nu ook aan de url van de plaatjes. Ik vind ze echt heel mooi!

Die kleur had ik trouwens ook gezien, ik had je dus goed geconcludeerd wat je zocht uit je beschrijving :D. En inderdaad stom dat die kleur zo heet. Heb je een dode zalm op de muur van je babykamer :{w .

Ik heb hier laatst op Fok ergens gelezen dat er bouwmarkten zijn (Fixet als ik me niet vergis) die de kleuren van Farrow & Ball ook voor je kunnen mengen. Dat scheelt een slok op een borrel volgens mij. Je kunt op de F&B-site in elk geval samples aanvragen tegen een kleine vergoeding.

Edit: kijk hier eens http://www.budgetverf.nl/page/kleurkiezer/. Als je dan Farrow invult bij kleurcode/-naam dan krijg je een overzicht. Volgens mij is CIRCAFB28 hetzelfde als de Dead Salmon. Hier mengen ze het dus.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:11:14 #264
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_91594879
Bij de Karwei kun je Karwei-merk muurverf laten mengen in de Farrow & Ball kleuren. Ik moet zeggen dat de verf precies hetzelfde was als de Histor muurverf en de kleuren (wij hadden lichte kleuren uit de F&B reeks) waren prima.

Leuke meubeltjes trouwens allemaal :Y
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_91596188
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:57 schreef Madonna77 het volgende:
[ afbeelding ]
Commode

[ afbeelding ]
Bedje

Hoop dat het gelukt is. Even gegoogled...

Er staat al een grote garderobekast en die blijft er staan. Gaan we zelf schilderen, die is nu donker hout. We keken eerst naar wat meer 'recht-toe-recht-aan' meubeltjes, maar toen we hoorden dat we een meisje kregen, kwamen we bij dit uit. Commode is redelijk 'simpel', maar de gedraaide pootjes geven er een speelse draai aan. En het bedje vind ik echt een meisjesbed. ;-)
Oeh kamertje Belle! O+ Die serie heeft ook zo'n geweldige sidetable.
pi_91696490
Thanks!!! Voor de lieve reacties en de tips mbt de dode zalm! :-p
Ik ga er achteraan!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 januari 2011 @ 11:49:03 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91699564
foto update TM? O+

zaterdag 22 januari 2011 @ 12:07:05 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91700066
Volgt zsm! *O* Ik ben nu de 'babykamerstyliste' aan het uithangen :D . En moet nog ff naar de HEMA, kom er net achter dat ik geen moltons heb gekocht. En we moeten natuurlijk wel een proefaankleding van het ledikantje zien!
  maandag 24 januari 2011 @ 10:36:46 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91788812
Dan hier 't kamertje :). Nog niet helemaal af (heb het 'snel' aangekleed omdat ik wilde zien hoe het met beddegoed etc. stond). Er moet nog e.e.a. aan de muur, de gordijnen moet ik nog bestellen en het bedje vind ik nu bijvoorbeeld wel erg wit met ook overwegend wit beddegoed (een gekleurd hoeslakentje verandert volgens mij al een heleboel). Dus work in progress, maar toch genoeg voor een sneak preview!

Ik wil nog een kleedje onder het bed. En riep ik eerst dat ik roomwitte, velours gordijnen wilde, dat wil ik niet meer. Het plafond en de witte meubels zijn namelijk al vrij verschillend qua witheid (ze lijken nu wel erg wit door de flits overigens) en dan trek ik er dus nog een andere tint wit bij. Ik denk dus nu aan een grijstint die overeenkomt met die van de plisse-gordijnen. En dan in zo'n zelfde kleur een kleedje onder het ledikantje. Ik vind het ook wel leuk om het grijs erbij te nemen, de mandjes bovenop de commode passen er mijns inziens ook goed bij. Nu ben ik ook helemaal gek op grijs, dus nogal bevooroordeeld ;).

Aan de muur komen dus nog houten lijstjes met de kaartjes van Amandine Piu erin. Ik heb er een stuk of 25 om uit te kiezen, zoals deze:

Daar doe ik dan een stuk stippeltjesbehang achter zodat het net lijkt alsof de lijstjes op de muur zijn geplakt. Heb er al wat bij de muur gehouden en dat staat erg leuk.

Ik ben blij!
pi_91789096
Gaaf kamertje TM O+.
pi_91790783
Mooi hoor!!! O+
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
  maandag 24 januari 2011 @ 15:38:01 #272
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91801133
Thanks *O* :* .

De knoop is hier zo goed als doorgehakt, we gaan voor antracietgrijze gordijnen. Als ik zie hoe mooi die kleur van de geknoopte manden op de commode staat bij dat rood-roze dan kan dat hartstikke goed. Het past ook bij de plissees, dus ik moet ook maar gewoon doorpakken en morgen die gordijnen uit gaan zoeken.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:56:18 #273
57434 Marloes
Digital Love
pi_91805440
Wat enorm schattig O+ Ik denk dat grijs heel mooi is! Ook velours of niet?
The more that I appear.
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 17:17:20 #274
92034 crew  Vonkenboer
pi_91806697
Dat wordt zeker wat moois zo; die babykamer :) ^O^

Al vind het behang stiekem wel erg druk
pi_91839578
Leuk hoor die foto's van die baby-kamer, maar heb je geen foto's van het beton in de tuin? :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:19:51 #276
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91840489
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:56 schreef Marloes het volgende:
Wat enorm schattig O+ Ik denk dat grijs heel mooi is! Ook velours of niet?
Denk het wel, velours rules! Dus moet gek lopen als het een ander stofje gaat worden. Volgens mij heeft de HEMA deze week nog 20% korting op de gordijnen, dus ff snel achteraan (wsl. ben ik alweer te laat).
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat wordt zeker wat moois zo; die babykamer :) ^O^

Al vind het behang stiekem wel erg druk

Ja maar jij bent ook een jongen Vonkie! ;) Mijn lief natuurlijk ook, maar die is in touch with his feminine side :D
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:51 schreef Gurb het volgende:
Leuk hoor die foto's van die baby-kamer, maar heb je geen foto's van het beton in de tuin? :P
:D Komt dit weekend! De consolesteunen hadden vertraging waardoor mijn mannetje niet verder kon.
pi_91840876
Die tip van die PVC buizen neem ik mee! Wij gaan tenslotte ook binnenkort aan de slag met onze veranda :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:19:27 #278
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91842649
Wat is het kamertje mooi geworden!!

Maar ff 1 vraagje: Denk je niet dat velours te stoffig wordt in een kinderkamer?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:35:10 #279
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91843175
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:30 schreef Gripper het volgende:
Die tip van die PVC buizen neem ik mee! Wij gaan tenslotte ook binnenkort aan de slag met onze veranda :)
Veranda's zijn hip :D *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:19 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat is het kamertje mooi geworden!!

Maar ff 1 vraagje: Denk je niet dat velours te stoffig wordt in een kinderkamer?
Geen idee eigenlijk, maar ik heb mijn beide zusjes er nooit over gehoord. Ik zal er nog eens een onderzoekje aan wagen NMN, thanks for the tip.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:35:31 #280
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91847993
You're welcome.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 januari 2011 @ 14:40:21 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91848188
het kamertje is O+ O+

ik kan niet wachten tot ik verder kan met inrichten ;)

vrijdag 28 januari 2011 @ 09:21:38 #282
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91978458
He wat grappig. Ik ben op zoek naar gordijnen voor Alexa's kamer en kwam via Google in dit topic!! :D

Wat een super jaren 30 woning I (L) your taste!

Vraag aan TM: heb je de gordijnen al aangeschaft? Ikzelf wil fuchia velours van de hema voor Alexa's kamer, maar ik twijfel nog over het voeren ja of nee.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 28 januari 2011 @ 09:29:18 #283
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91978618
:D Dat is inderdaad lachen Takkembah! Thanks voor je compliment, we zijn er zelf ook nog steeds hardstikke blij mee!

We hebben de gordijnen besteld deze week en besloten ze niet te laten voeren. Wij hebben de antracietgrijze versie van de Kwantum besteld. Die heb ik daar ook tegen het licht (fel kunstlicht) in gehouden en daar kwam niets doorheen. Nu hebben wij natuurlijk ook nog de plisse-gordijnen die al licht tegenhouden. Volgens de Kwantum-gordijnlady was voeren niet nodig. Ik durf het natuurlijk niet met zekerheid te zeggen of dit ook voor de fuchsia-variant bij de HEMA geldt. In het babykamer-topic riep iemand ook nog iets nuttigs over evt. verkleuren, daar is de voering natuurlijk ook goed voor. Wij wagen het erop omdat de plissees al zoveel licht tegenhouden en de kamer niet op het zuiden ligt.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 09:42:03 #284
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91978899
Thanks voor de tips! Wij hebben op haar kamer al antraciete luxaflex die veel licht tegenhouden, zal me zo dadelijk eens laten adviseren overal.

Man, als ik jou babykamer zie, denk ik boehoehoe ik krijg een jongen deze ronde :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91978904
Jullie meisje krijgt toch wel een prachtige kamer hoor!! Nog even een paar weekjes (toch?) wachten en dan ligt ze daar lekker in haar bedje.
pi_92005469
TW, het is dat ik lang over de houdsbaarheidsdatum ben maar anders zou ik nu tandenknarsend jaloers zijn _O-
Wat een bééld van een kamertje, nét niet over the top maar spannend en o zo schattig, ben er wég van (en hou niet eens van roze), jij hebt heulemaal geen smaak hoor O-)
Nog eventjes en jullie mogen van jullie meisje gaan genieten, zo leuk ^O^
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:31:52 #287
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92006472
Meiden, ik word er bijna verlegen van, thanks! :*

De kast is ingepakt, het is te erg, maar dit zijn dus de kleren in de maten 50-62, zeg maar voor de eerste drie maanden :o. Lang leve een zusje met een dochter die in hetzelfde seizoen is geboren en die dezelfde smaak heeft als ik!
Ik had zelf niets hoeven kopen blijkt nu wel, maar kon dat natuurlijk niet laten, vandaar dat het nu een beetje veel is...

De rompers komen in de commode, dat leek me handiger. Samen met de luiers, hydrofielluiers, doeken, lotiondoekjes, etc..

Hier word ik vrolijk van! *O*

En dan voor de echte verbouwingsactie, morgen gaat mijn lief verder met de veranda. Hij is as we speak EPDM aan het zoeken (en heeft het ook gevonden) voor op het dak van de veranda. Morgen gaat hij het betonstorten voltooien. Actiefoto's volgen dan ook!
pi_92008404
TW, mag ik via pb jouw adres want vind het wel tijd eens iets anders dan roze in dat kastje bij te mogen hangen of zo hoor. O-)
(en vind het zoooo leuk om babyspulletjes te kopen) _O_
pi_92009636
Echt een onwijs gave keuken zeg _O_ .
Is het grijze boven de tegels een special soort stucwerk oid ?

En ben je er al uit met de thermostaat, als je wat wilt weten moet je het maar vragen.
Ik verkoop die dingen dagelijks.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_92069180
WOW! Wat een kleertjes!! *O* *O*
Ik leg ze tegenwoordig in setjes in de kast. Vooral voor manlief dan. Hij wordt er gek van als hij 's ochtends vroeg moet uitzoeken wat bij wat kan. Heeft verder niets te maken met het feit dat mijn dochter anders altijd de meest vreemde combinaties aanheeft :D
  zondag 30 januari 2011 @ 12:34:06 #291
248562 Rallydame
pi_92072112
Wat is de babykamer top zeg. O+
Nu had ik al een beetje spijt dat ik de 12e niet kon maar nu helemaal... ik wil alles live zien -O-

Al verheug ik me ook enorm op het weekendje weg *O*
pi_92083886
:D die kast :o
Rally we gaan in april! Dan kunnen we de kleine meid ook bewonderen.
En geloof dat we geen kleertjes hoeven te kopen _O-
pi_92548103
Na 2 jaar je topic te hebben gevolgd (alleen maar loeren...), toch maar eens een post doen! Ik vind je huis echt super mooi geworden! Haal regelmatig even inspiratie op uit je foto's (ga binnenkort ook dezelfde schutting aanschaffen). Ben ook erg blij dat je nu zo ver bent al in je zwangerschap! Vond het toen heel erg dat het mis ging (gek dat je mee kan leven eigenlijk met een anoniem persoon) en was blij dat je zwanger was. Ben ook erg benieuwd naar de veranda moet ik zeggen. Je babykamer is onwijs gaaf geworden. Wordt vast een blij kind zo. En volgens mij fiets ik stiekem iedere dag vlak langs je huis naar mn werk :) (fiets heel twente door soms)
Zo einde van deze misschien vreemde reactie ;)
pi_92571767
En de veranda?
pi_92578918
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:59 schreef Gurb het volgende:
En de veranda?
Ik had gisteren een hele lap tekst met foto's geplaatst en klikte toen per ongeluk mijn browser dicht |:( . Ik ben dus moed aan het verzamelen om het vandaag opnieuw te plaatsen ;). Komt er dus snel aan!
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
TW, mag ik via pb jouw adres want vind het wel tijd eens iets anders dan roze in dat kastje bij te mogen hangen of zo hoor. O-)
(en vind het zoooo leuk om babyspulletjes te kopen) _O_
Lieve Lotte! :* Schat het is echt schandalig hoeveel kleertjes er hier liggen, dus hoe lief ik het ook vind, daar hoeft echt niets meer bij, das gewoon zonde want er is teveel om aan te trekken. En trust me, er is echt nog een behoorlijk percentage niet roze :D.
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:20 schreef junkiexp het volgende:
Echt een onwijs gave keuken zeg _O_ .
Is het grijze boven de tegels een special soort stucwerk oid ?

En ben je er al uit met de thermostaat, als je wat wilt weten moet je het maar vragen.
Ik verkoop die dingen dagelijks.
Thanks Junkie, wij zijn er ook nog steeds weg van! En dat grijze boven de tegels is inderdaad een speciaal soort stucwerk, genaamd Pandomo. Het is afneembaar (alleen dus niet bestand tegen hete vetspatten) en we hebben het ook in de bijkeuken en badkamer).

En wat de thermostaat betreft, wat zou jij aanraden in ons geval? Het gaat dus eigenlijk puur om het afslaan van de verwarming doordat de houtkachel de woonkamer op temperatuur heet. En als het dan in de winter hard vriest, dan wordt de babykamer natuurlijk te koud...
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:50 schreef -Tanja- het volgende:
WOW! Wat een kleertjes!! *O* *O*
Ik leg ze tegenwoordig in setjes in de kast. Vooral voor manlief dan. Hij wordt er gek van als hij 's ochtends vroeg moet uitzoeken wat bij wat kan. Heeft verder niets te maken met het feit dat mijn dochter anders altijd de meest vreemde combinaties aanheeft :D
:D thanks meis! Ik ben benieuwd hoe het mijn lief af zal gaan, al heb ik het idee dat dat wel goed komt moet ik zeggen.
quote:
17s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:34 schreef Rallydame het volgende:
Wat is de babykamer top zeg. O+
Nu had ik al een beetje spijt dat ik de 12e niet kon maar nu helemaal... ik wil alles live zien -O-

Al verheug ik me ook enorm op het weekendje weg *O*
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:50 schreef Ml-etje het volgende:
:D die kast :o
Rally we gaan in april! Dan kunnen we de kleine meid ook bewonderen.
En geloof dat we geen kleertjes hoeven te kopen _O-
Meiden, het is jullie zelfs verboden om kleertjes mee te nemen! :D Dat jullie komen vind ik al een kadootje *O* :* .

Rally geniet van dit weekend weg!!!
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:31 schreef cholateaddict het volgende:
Na 2 jaar je topic te hebben gevolgd (alleen maar loeren...), toch maar eens een post doen! Ik vind je huis echt super mooi geworden! Haal regelmatig even inspiratie op uit je foto's (ga binnenkort ook dezelfde schutting aanschaffen). Ben ook erg blij dat je nu zo ver bent al in je zwangerschap! Vond het toen heel erg dat het mis ging (gek dat je mee kan leven eigenlijk met een anoniem persoon) en was blij dat je zwanger was. Ben ook erg benieuwd naar de veranda moet ik zeggen. Je babykamer is onwijs gaaf geworden. Wordt vast een blij kind zo. En volgens mij fiets ik stiekem iedere dag vlak langs je huis naar mn werk :) (fiets heel twente door soms)
Zo einde van deze misschien vreemde reactie ;)
Wat een lieve reacties cholate! :* Doe 's ff pm'en waar je denkt dat we wonen ;).

Gisteren hebben we trouwens de gordijnen opgehaald, met een beetje mazzel hangen die vanavond *O*. Dan maak ik in 1x de update (maar misschien vandaag tussen de bedrijven door al wel de veranda-update).
  maandag 14 februari 2011 @ 09:14:00 #296
248562 Rallydame
pi_92756734
Dan verzinnen we gewoon iets anders om mee te nemen :6 ;)

Weekend was heeeeeeeeeeeeerlijk en tegen alle verwachtingen in, kon je toch skiën en sneeuwde het vrijdagnacht en zaterdag zelfs O+ .
pi_92756764
Dit wordt wel een beetje een wijventopic met al die kroeliepoelie's babykleertjes en kusjes :P
Is die veranda nou al gebouwd? (Of alleen gefundeerd, da's ook al een begin)
Mijn foto's op Flickr!
pi_92757433
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:14 schreef Rallydame het volgende:
Dan verzinnen we gewoon iets anders om mee te nemen :6 ;)

Weekend was heeeeeeeeeeeeerlijk en tegen alle verwachtingen in, kon je toch skiën en sneeuwde het vrijdagnacht en zaterdag zelfs O+ .
O+ klinkt goed!
En wat jij zegt :Y
quote:
12s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:16 schreef Gripper het volgende:
Dit wordt wel een beetje een wijventopic met al die kroeliepoelie's babykleertjes en kusjes :P
Is die veranda nou al gebouwd? (Of alleen gefundeerd, da's ook al een begin)
Je hebt geluk met je PI :P
pi_92757461
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
Je hebt geluk met je PI :P
Jaja, op internet wordt iets wat als grapje bedoeld is al snel serieus genomen. Dus ik dacht, laat ik me goed indekken. :)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 14 februari 2011 @ 10:15:01 #300
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92758142
Je hebt helemaal gelijk Gripper ;) . Die kroeliewoelie-baby heeft me vannacht flink van mijn nachtrust beloofd, dus even op stoom komen, maar gedurende vandaag komt het goed met de veranda-update!
De bouwvakker in kwestie wordt nu namelijk ook een beetje ongeduldig, die wil weten wanneer ik zijn vorderingen hier neerzet :D

Rally wat gaaf dat jullie de lange latten nog onder konden binden!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:41:36 #301
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92836281
Na endlich… Hier de vorderingen wat de veranda betreft. Helaas zijn het nog geen hele zichtbare werkzaamheden, de meeste tijd gaat immers zitten in het voorbereiden van alle materialen. Maar wel heel belangrijk natuurlijk!

Zo zijn er de consolesteunen die worden opgebouwd:

Eentje in zijn bekisting

3 op een rij

En nu is z'n jasje uit (maar zet Moeder Natuur 'm direct in bad…. hoezo hoog grondwater ;) )

3 in het water

Ondertussen in de schuur…

steunpilaren en dwarsbalken

De bovenste in een laagje grondverf (inmiddels staat zo'n beetje alles in de grondverf).

Waar zou ie zijn zonder zijn lean, mean houtbewerkingsmasjiens? ;)

De boei moet eraf, de dwarsbalken komen straks uit in de spouw van de schuur.

Mijn meneer heeft EPDM gekocht om straks het dak van de veranda mee te dekken. De boei van de veranda wordt dan net als bij de rest van het huis afgewerkt met een zinken trim.

De vloer wordt hetzelfde grijze eisteen als binnen en het terras voor.

Dit weekend wordt er een begin gemaakt met de opbouw aan buitenkant. De bedoeling is dat de steunpilaren op de consolesteunen verschijnen en van daaruit wordt er verder gebouwd. Mijn schoonvader is timmerman, die is hier dan ook om te helpen.

Heb al even naar kleuren gekeken en denk nu aan witte balken/steunpilaren/plafond en een warme lichtgrijze muur van de schuur. Nog andere ideetjes iemand?

Ik kan niet wachten tot het straks klaar is!!

Had ik hier onze andere tuindroom al geopenbaard?

Sinds we een keer in een vakantiehuisje zaten waar een hot tub bij zat zijn we verkocht, zaten we daar bij de vrieskou in een heerlijk warm bad onder de sterrenhemel. Tres romantique! We zijn 't nu serieus aan het overwegen. De broer van een vriendin van ons legt tuinen aan, we willen hem mee laten denken over de inrichting van de tuin en de beste plek voor zo'n tub.Mijn zusje en haar vriend wonen in de straat achter ons en zagen zichzelf al in hun badjas over straat naar ons toelopen :D .

En nog een goede reden voor de vertraging van de update, we waren dit weekend een weekendje weg samen (laatste keer voor het kleine mupke er is). En om het wijvengehalte in dit topic op pijl te houden, mijn lief heeft mij gevraagd of ik met hem wil trouwen ^) . En daar heb ik natuurlijk heel hard en volmondig JA op geroepen *; .

EN HIER GAAN WE VERDER :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door twentemeisje op 15-02-2011 22:38:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')