Ja dat vind ik idd ook mooi...quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:07 schreef twentemeisje het volgende:Geniet nog maar ff lekker van je welverdiende vakantie Ml-etje!
Thanks Beijtje! En inderdaad, we zouden dan ook alleen de wand achter het bedje (dus waar hij of zij niet direct naar toe kijkt) met iets druks behangen. Maar right now spreken die grijstinten me wel heel erg aan.
over de nieuwe baby ging... Gelukkig was het de olijfboom in de pot en die wil ik ook!quote:Met een beetje mazzel kan de olijf buiten blijven staan, we draaien er dan noppenfolie omheen als het echt koud wordt (en dan maar duimen draaien ). We begrepen dat het tot -15 celsius kan. We hebben ook een extra isolatielaagje in de pot zelf aangebracht. En onderhoudsarm was inderdaad precies wat we in gedachten hadden :-) .
Wel aan voldoende mest voor de tuinquote:Op zondag 19 september 2010 20:49 schreef Reese het volgende:
Bij een baby denk ik nou niet direct aan onderhoudsarm![]()
quote:Op maandag 20 september 2010 18:10 schreef cherryB het volgende:
He happy Birthday!!
Jammerrrsoortgelijke vrienden,kennissen, buurmannen dan???
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks mensen, het was een gezellig avondje gisteren!
[..]
Ik ben bang dat ik de hoofdprijs al heb weggekaapt
. Sorry!
quote:
quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:47 schreef cherryB het volgende:
can't blame a girl for trying haha ....;-)
[..]
Thanks meis! Jouw PM van een mailtje terug bleef maar knagenquote:Op woensdag 22 september 2010 13:44 schreef NouMooiNiet het volgende:Je hebt een nieuw topic geopend ik vond t al zo jammer dat ik em sloot en was bang dat er geen nieuwe zou komen...
Het muurtje aan de voortuin is erg mooi geworden!
Keukenblad is ook mooi, past ook goed bij de rest, ik geloof meteen dat je niet nóg een keer beton wil.
Spannend een baby!!! Gefeliciteerd!
Wetende hoe de rest van het huis eruit ziet, komt het met de kamer voor t kleintje zeker goed!!
Dankje Selyn! Olijfboompje rules! Alleen ben ik bang dat de katten van de overburen dat ook vinden, volgens mij hebben ze er al twee nachten in lopen wroeten... Gisteren moest ik er ook al eentje uit de pot wegsturen, de donders. Maar even kijken of ze het niet als kattenbak gebruiken, dat overleeft de olijf denk ik niet lang. Misschien is wat gaas erover voldoende.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:52 schreef Selyn het volgende:nu wil ik toch ook echt een olijfboompje in onze tuin!
en vooral het eerste wiegje vind ik geweldig! met idd de muren mooi grijs, kan het me al helemaal voorstellen.
Kan niet wachten tot wij eindelijk een keukenblad krijgen (en een keuken), het lijkt allemaal zo lang te duren!
Maar jullie hebben er echt iets moois van gemaakt.
oh en trouwens. vuurtje erbij een een lekkere fleecedeken en dan kun je in de winter ook wel van je veranda genieten hoor!
Dat ledikantje is inderdaadquote:Op donderdag 23 september 2010 08:36 schreef cherryB het volgende:
oh how cute dat ledikantje!!
voor je olijfboompje, misschien wat cacao doppen over de bodem daar houden katten niet van.
Steenquote:Op woensdag 29 september 2010 14:00 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Rally!
Hier even weinig bijzonderheden. We hebben nog een kleurstaal besteld voor het terrazzo werkblad, die komt hopelijk vandaag of morgen. Dan kunnen we eindelijk de knoop doorhakken en kan het blad in productie.is momenteel druk bezig om het hout voor de veranda bij elkaar te krijgen. We moeten nog een belangrijke knoop hoorhakken (alweer...) hout of steen op de vloer.... Anyone?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 08:01 schreef Ml-etje het volgende:wat een snoezig Oostenrijks aandoend ding!
quote:Frutsels there will be! Ik heb al een paar mooie grof gebreide manden gekocht voor op de commode of een wandplank, 1 grote en 3 kleintjes:Vind hem zo mooi maar wit oid is hij ook mooi, maar wil bij de houtkleur wel een berg frutsels![]()
quote:En je echo! Ik ben er slecht in kan er weinig in zienwillen jullie weten wat het wordt?
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:16 schreef Diaan73 het volgende:
TM, ik ga hier ook weer meelezen, had dit vervolgtopic gemist... en ben wel heel benieuwd naar de babykamer..
Ik zou het ledikantje schilderen, gewoon omdat ik wit een mooie neutrale kleur vind voor op de babykamer... makkelijker te combineren met andere kleuren.. en ik hou niet zo van bruinig
quote:Op zondag 31 oktober 2010 05:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Geluksvogels, jullie ts.![]()
Bezit zelf een 1880-krotje, DAT is pas klussen!![]()
Veel succes, leuke woning!
Heh heh, al twintig jaar in mijn bezit, maar nog steeds een krotje.quote:Op zondag 31 oktober 2010 07:12 schreef twentemeisje het volgende:KlusKonijn, thanks
. Ga jij eens ff snel een klustopic aanmaken voor dat 1880-krotje van je!
Nou nou zeg. Ik ben al weg.quote:Op zondag 31 oktober 2010 08:01 schreef exlurker het volgende:
Kom op HetKlusKonijn open zelf eens een woning-ramp uit 1880"-klus topic dan hoef je dit leuke topic niet verder te vervuilen
Mag ik vragen waar je zulke steentjes kunt kopen? Vind ze heel cool!!quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:55 schreef twentemeisje het volgende:
Steentjes van lei, ze zijn hier nat dus drogen nog lichter op
[ afbeelding ]
But ofcourse! Het is Canadian Black Slate en wij hebben het hier besteld, en dan de 30-60mm variant. Het was de goedkoopste leverancier die ik kon vinden.quote:Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je zulke steentjes kunt kopen? Vind ze heel cool!!
Thanks meisquote:Op donderdag 11 november 2010 21:14 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ben het ook volkomen eens met die combi , zo mooi dat oude hout!
oh, een meisjegefeliciteerd TM
Is ook zo leuk voor kadootjes, is zoveel makkelijker om voor een babymeisje wat te kopen.....
Heb toevallig zitten klunen tussen babykleertjes voor een dinnetje tussen de meisjesdingetjes en kon niet kiezen, allemaal te snoezig voor woorden!
waar blijven de foto's?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef twentemeisje het volgende:
[..]!
Ik zal vandaag of morgen uiteraard ook foto's maken van de chaos die zolder heet.
ik stuur je wel een sms om je te reminden als ze er nog niet staan om tien uurquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:08 schreef twentemeisje het volgende:
Ga ik weer met de verloedering van mijn topic. Ik probeer ze vanavond of anders morgenvroeg echt te maken!!! I swear!!
quote:
Tien uur morgenvroeg toch?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik stuur je wel een sms om je te reminden als ze er nog niet staan om tien uur
dan wordt het negen uurquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:55 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
(maar je bent dus nog niet afgehaakt
)
[..]
Tien uur morgenvroeg toch?
Thanks Freddeh! Wij vonden het eigenlijk ook wel grappig en hebben het dus ook niet opnieuw laten makenquote:Op woensdag 17 november 2010 09:10 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het juist zo hoort dat er in een van de glas in lood ramen een foutje zit. Van de kerken die ik heb gezien in m'n leven heb ik dit inderdaad ook wel kunnen concluderen, maar of het nou écht zo is dat het zo hoort weet ik niet.
Ik moet wel zeggen dat die glas in lood ramen érg mooi zijn
We have a winner!quote:Op woensdag 17 november 2010 09:16 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Dat rode vlakje rechtsonderin had één vlakje moeten zakken?
fijn dat je er twee slaapkamers bij krijgt! ik ben benieuwd naar de babykamer![]()
je was echt nét op tijd he muts![]()
Onze glas-in-lood guy was dus ook zeker niet de reïncarnatie van Allahquote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef seasushi het volgende:
Dat is zoiets als dat er in een perzisch tapijt 1 foutje in moet zitten? (alleen Allah is perfect)
Geldt overigens ook voor quilten...quote:Op woensdag 17 november 2010 09:23 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Onze glas-in-lood guy was dus ook zeker niet de reïncarnatie van Allah.
Die vind ik mooi maar niet voor een kinderkamer, mag ietsje speelserquote:Op woensdag 17 november 2010 09:24 schreef DJMO het volgende:
http://www.fotobehang.nl/product/autumn-forest/11643/
is zoiets niks voor je?
Hij heeft destijds uiteraard aangeboden het opnieuw te doen, maar wij vonden het eigenlijk wel grappig dus hebben het zo gelaten (het zat er al helemaal in voor we het überhaupt doorhaddenquote:Op woensdag 17 november 2010 09:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Geldt overigens ook voor quilten...
Maar ik heb het nagezocht, en bij glas in lood is het dus niet de bedoeling dat er fouten in zitten. Zou eens navragen of ze dat nog kunnen fixen als ik jou was.
http://www.fotobehang.nl/product/dieren-in-luchtballon/23915/quote:Op woensdag 17 november 2010 09:33 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Die vind ik mooi maar niet voor een kinderkamer, mag ietsje speelser.
*Kwijl!quote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef twentemeisje het volgende:
Das Babyzimmer is ontdaan van het tijdelijke behangetje!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb mezelf in de wereld die kinderkamerbehang heet gestort en ik word gek!. Man wat een keuze (en wat een hoop vreselijks)... Maar alles wat ik dan echt helemaal wow vind is ook weer achterlijk duur...
Zoals dit vogelhuisjesbehang bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Dat leek me wel leuk om een strook mee achter het bedje of de commode te doen. 2 Banen van 3 m hoog x 45 cm breed kosten maar liefst 135 euro.
Ik heb het idee om 1 wand met een druk behangetje te doen en de rest rustig te houden. Deze van Pip vind ik ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Realiseer me net dat deze ook 139 euro voor drie banen is... ach, we worden maar 1x voor het eerst papa en mama
Of deze:
[ afbeelding ]
En ik kan het natuurlijk niet laten om onze baby in aantocht alvast van een kledingvoorraadje te voorzien
[ afbeelding ]
* twentemeisje smelt
Onze loved ones kunnen het ook niet laten om alvast wat kleinigheden voor haar mee te nemen...
[ afbeelding ]
Dat jasje heb ik als baby aangehad en nu kan ik het mijn eigen dochter aan gaan trekken![]()
![]()
quote:Op woensdag 17 november 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:
NMN & Rockabella
Ik geloof dat ik niet zo van het echte fotobehang ben voor de babykamer. Die wallpaper van Pip vind ik echt heel erg gaaf! Die hebben we zelfs overwogen voor onze slaapkamer, maar ik ben zo blij dat we dat niet hebben gedaan omdat we een hele slechte behanger hadden, die had dat echt compleet vernaggeld en dat was dan wel 275 euro down the drain
.
Hi ML!
Dat is natuurlijk ook nog een optie (niet door de schilder in kwestie natuurlijkquote:Op woensdag 17 november 2010 20:36 schreef RockabeIIa het volgende:
haaai!
Wil je geen muurschildering(etje) dan?
*kuch*quote:Op woensdag 17 november 2010 20:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook nog een optie (niet door de schilder in kwestie natuurlijk).
Hmm dat is balen! Nu moet ik zeggen dat hier ook niet alles even mooi blijft helaas.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:33 schreef twentemeisje het volgende:
Het was onze schilder die ook goed kon behangen (zei hij...). Nu kwamen we er laatst achter dat ie tijdens onze klus al failliet was en moet het merendeel van het schilderwerk over omdat het zo verschrikkelijk slecht is gebeurd. We hebben geprobeerd contact te krijgen maar dat lukt uiteraard niet (verhuisd / ander nummer / etc.).
Het leek mooi in het begin, maar ze hebben zich totaal niet aan de afspraken over afbranden en dergelijke gehouden want op meerdere plekken trekken de blaren en scheuren erin. Het is om te janken... Maar heb nu ff geen zin om een schilder over de vloer te hebben, dus volgend voorjaar / begin 2011 zien we wel verder (dan heb ik toch nesteldrang)
Maar ik wist helegaar niet dat gij dat deed! Al vermoedde ik wel zoiets door de smiley achter je post ;-). Heb je een portfoliootje? Of kunnen jouw handen maken wat mijn beeldscherm je laat zienquote:Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
*kuch*
nee joh, door mij natuurlijks
Die is ook heel cool inderdaad. En over je paneelidee, dat is ook een leuk idee, mijn zusje heeft zelf ook zoiets gedaan. Weet je wat het is, er zijn gewoon veuls te veul leuke ideetjes!!!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef Cyan het volgende:
Wat een gave behangetjes! Ik ben zelf erg van deze:
[ afbeelding ]
Ook verkrijgbaar voor 69 euro per rol
Dat brocante behang van Pip (met al die plaatjes) heb ik gezien in de stand van Kidsfactory op de 9 maanden beurs. Zij hadden al die losse plaatjes uitgeknipt en met hele gave punaises en speldjes vastgemaakt op een grijs/bruin behang (leek een beetje op jute). Ik heb er wel een foto van maar helaas niet op de pc.
Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld een mdf panel behangen met een rustig behangetje of er een jutezak overheen spannen. Vervolgens bestel je via Zester een nummer van Flow (uit mijn hoofd nr 3 van 2009 maar als je het zeker wilt weten moet je even naar Flow mailen). Daar zat dat behang namelijk in de vorm van inpakpapier bij. Dan knip je die plaatjes uit en speld je ze vast op je jute memobord of op je behang met mooie punaises en speldjes.
Leuk effect en cheap!
Unfortunately niet, maar dit is echt erg hoor (alhoewel ik vermoed dat de gemiddelde bezoeker van casa Twentemeisje en -jongen het niet op zal vallen). Dat is toch vaak zo.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm dat is balen! Nu moet ik zeggen dat hier ook niet alles even mooi blijft helaas.
We hebben 1 deurpost die scheurt en daarop gaat de verf ook los. Zo mooi als het was blijft het helaas nooit.
Oeh ja dat was wel zonde geweestquote:Op woensdag 17 november 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:
NMN & Rockabella
Ik geloof dat ik niet zo van het echte fotobehang ben voor de babykamer. Die wallpaper van Pip vind ik echt heel erg gaaf! Die hebben we zelfs overwogen voor onze slaapkamer, maar ik ben zo blij dat we dat niet hebben gedaan omdat we een hele slechte behanger hadden, die had dat echt compleet vernaggeld en dat was dan wel 275 euro down the drain
.
Hi ML!
Ik ben nogal allround...quote:Op woensdag 17 november 2010 21:04 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Maar ik wist helegaar niet dat gij dat deed! Al vermoedde ik wel zoiets door de smiley achter je post ;-). Heb je een portfoliootje? Of kunnen jouw handen maken wat mijn beeldscherm je laat zien.
Moet ik je uitleggen hoe je er eentje kunt makenquote:Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef Marloes het volgende:
[..]
Oeh ja dat was wel zonde geweest
Er zit wel veel prijsverschil tussen de wallpapers van Pip! Snap niet zo goed waarom
Maar die roze, i love itEn dan zo'n lekker kitscherig roze stoeltje erbij
[ afbeelding ]
Ik wil ook een meisje![]()
Jij bent een CreaBella! Je glas-in-lood is ook zeer tof! Als ik een leuk idee krijg voor een muurschildering dan ga ik aan je denkenquote:Op woensdag 17 november 2010 21:14 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik ben nogal allround...
Doe vaak portretten maar ook veel andere dings (moet echt beter leren bloggen...)
Met deze ben ik bezig op oudste zoon's kamer:
[ afbeelding ]
Is dus nog niet afRechts komt bijv. nog een hele boot te staan en er missen nog heel wat details...
en dit's mijn eigenontworpje voor mijn huiskamer glasinloodje
Ik ook, maar dan moet het eigenlijk lekker over the top truttig zijnquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:30 schreef Ml-etje het volgende:
Inderdaad niet tuttig, vind het leuk maar dat tuttige eigks ook wel
quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan moet het eigenlijk lekker over the top truttig zijn.
Och roze frutsels enz. Oh ik moet Rally nog spammen die zou haar mr vragen voor de 12e feb.quote:
Love it! Heel erg mooi!quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:26 schreef twentemeisje het volgende:
BiebelYip
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Op 1 muur en dan in combinatie met een rustiger behangetje in een van de kleuren in bovenstaand behang op de andere muren.
Ik vind 'm apart, meisjesachtig maar toch niet te tuttig.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Och roze frutsels enz. Oh ik moet Rally nog spammen die zou haar mr vragen voor de 12e feb.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:42 schreef Cyan het volgende:
[..]
Love it! Heel erg mooi!
Ik zou de andere muren rustig houden (wit) en al je accessoires aanpassen aan de kleuren van je behang.
Thanks BBQ!quote:
Op vrijdag 26 november 2010 23:24 schreef BBQ-kip het volgende:
TM! Ik zie nu pas dat je zwanger bent! En van een meisje!
Supergaaf, gefeliciteerd! Geniet lekker van alle leuke dingen rond je zwangerschap!
Hoeft niet te spammen hoor. Rally leest nog wel eens mee in de drukte van de dagquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Och roze frutsels enz. Oh ik moet Rally nog spammen die zou haar mr vragen voor de 12e feb.
quote:Op zondag 28 november 2010 13:57 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Hoeft niet te spammen hoor. Rally leest nog wel eens mee in de drukte van de dag
Mr moet werken dus die kan de 12e sowieso niet. Dus 2 meiden op visite bij TM
Tof behang! En tof huisje!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef Cyan het volgende:
Wat een gave behangetjes! Ik ben zelf erg van deze:
[ afbeelding ]
Ook verkrijgbaar voor 69 euro per rol
Dat brocante behang van Pip (met al die plaatjes) heb ik gezien in de stand van Kidsfactory op de 9 maanden beurs. Zij hadden al die losse plaatjes uitgeknipt en met hele gave punaises en speldjes vastgemaakt op een grijs/bruin behang (leek een beetje op jute). Ik heb er wel een foto van maar helaas niet op de pc.
Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld een mdf panel behangen met een rustig behangetje of er een jutezak overheen spannen. Vervolgens bestel je via Zester een nummer van Flow (uit mijn hoofd nr 3 van 2009 maar als je het zeker wilt weten moet je even naar Flow mailen). Daar zat dat behang namelijk in de vorm van inpakpapier bij. Dan knip je die plaatjes uit en speld je ze vast op je jute memobord of op je behang met mooie punaises en speldjes.
Leuk effect en cheap!
sorry voor de zeer korte reactiequote:
We mogen deze commode van ze bestellenquote:Op donderdag 4 november 2010 08:38 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb eigenlijk nog geen idee DJMO... Ik kwam net een commode tegen die ik heel goed bij het bedje vind passen, stijl 'Amsterdamse school':
Voor de binnenkant kun je kiezen uit een heleboel verschillende stofjes. Eigenlijk zou ik alle meubeltjes het liefst in een grijstint of taupekleur hebben...
Teak is wat rustiger denk ikquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:23 schreef twentemeisje het volgende:
meiden!
We kunnen zelf een willekeurige kleur verf doorgeven, het standaard assortiment nu bestaat uit die teak-kleur op de foto's en wit. Helemaal wit willen we niet, we twijfelen of we het teak-kleur laten of voor bijvoorbeeld een taupe-kleur gaan... Wat jullie?
quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Teak is wat rustiger denk ikTaupe heb je een voorbeeldje van waar je precies op doelt?
Oh nu snap ik het uiterlijk van die stoeldacht al whut
Vond het niet echt jouw dingquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:30 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Jij dacht al 'wat motten ze met zo'n ei "?'
Wat de kleur betreft, iets als deze 'Elephant's breath' van Farrow & Ball:
[ afbeelding ]
Zal waarschijnlijk op ieder beeldscherm iets anders ogen. Ik heb hier een teststrookje van thuis gehad omdat we deze kleur op onze muur beneden wilden. Misschien is taupe ook wel niet de goede naam voor deze kleur, het is waarschijnlijk meer een soort warme grijs.quote:
Wij vinden het leuk om een beetje te mixen met heel modern en ouderwets, dus ik snap je reactiequote:Op zaterdag 4 december 2010 22:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vond het niet echt jouw ding
Oh dan is dat ook wel mooi euhh ik weet het niet meer
Btw hebben jullie geen kleine haarscheurtjes in de stuc? Met die kou nu..
Nee ik dacht echt dat je een houten kinderstoel zou kopenquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:42 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk op ieder beeldscherm iets anders ogen. Ik heb hier een teststrookje van thuis gehad omdat we deze kleur op onze muur beneden wilden. Misschien is taupe ook wel niet de goede naam voor deze kleur, het is waarschijnlijk meer een soort warme grijs.
[..]
Wij vinden het leuk om een beetje te mixen met heel modern en ouderwets, dus ik snap je reactie. Is ook niet wat je in eerste instantie bij me zou verwachten denk ik.
Geen haarscheurtjes hier, is het op je buitenmuren? Mijnvraagt of het wel vochtig genoeg is bij jullie binnen? Maar daar heb je het keteltje
voor op de kachel staan of niet? Misschien eens even checken hoe het met de vochtigheidsgraad zit?
quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:36 schreef Rallydame het volgende:
Wat een leuke kinderstoel
En wat een super cadeaus zeg.
ML, we kijken even wat we met het bezoek aan TM. Vinden we vast iets op
Bovenste vind ik zelf mooi maar de strikjes zijn wel liefquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:07 schreef twentemeisje het volgende:
Gaaf he? Weet je, ik vind het eigenlijk wel supertof als jullie komen als twentebabietje er is... Wat jullie?
En dan nog een mening gevraagd... Als een waar hormonster heb ik het behang afbesteld. Ik wil nu ineens weer compleet iets anders... Wat vinden jullie hiervan?
Dit is toch mooi op elkaar afgestemd? Toch? En dan houd ik echt op te zeiken over mijn behangissues.
voor de beeldvorming even de commode erbij (uiteraard dan niet met een blauw-geruit aankleedkussen)
[ afbeelding ]
Of deze?
[ afbeelding ]
* DJMO duwt Twentemeisje naar 't envelopje bovenin het schermquote:Op donderdag 9 december 2010 17:19 schreef twentemeisje het volgende:
Ik denk dat ik ein-de-lijk het behang heb gekozen! Ik laat het maar niet meer zien voordat het eraan zit, voor het geval ik me tussentijd nog een keer bedenk. Tipje van de sluiter: the grey has gone!
Vooruit, omdat ge zo douwt!quote:Op donderdag 9 december 2010 20:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
* DJMO duwt Twentemeisje naar 't envelopje bovenin het scherm
Tell me!
CC!quote:Op donderdag 9 december 2010 20:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Vooruit, omdat ge zo douwt!
Nee, die plissees vind ik ook wel erg mooi..quote:Op donderdag 9 december 2010 21:14 schreef twentemeisje het volgende:
Die plissees die er hangen zijn net een dik jaar oud (en waren nie goedkoop nie), dus die blijven hangen... Ik ben alleen zo'n stom rund geweest om ze niet verduisterend te nemen in die twee voorste kamers... Dus overgordijnen zullen er wel voor moeten als ik een kind een beetje fatsoenlijk wil laten slapen.
Ik vind velours ook heel mooi, ga daar ook zeker naar kijken.
TM je hormonen zijn weer onder controle!quote:Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef twentemeisje het volgende:
Ach, met het risico dat ik mezelf straks nog een keer voor aap zet omdat mijn hormonen met me op de loop gaan, of me bedenk omdat jullie het niet mooi vinden...:
Deze:
[ afbeelding ]
Samen met deze:
[ afbeelding ]
Eigenlijk gaat het om twee tegenover elkaar liggende muren, in de twee muurtjes ertussen zitten a)een groot raam en b) de deur. Dus deze twee behangetjes raken elkaar niet in volvlak zeg maar. In het boek (Esta) zaten ze naast elkaar en dat stond heel natuurlijk en ook nog vrij rustig (de kleuren zijn hetzelfde). Een witte stip bijvoorbeeld had het heel erg druk gemaakt.
Links had ik dan de bloemetjes bedacht en rechts de bijtjes stippies. Ik sta natuurlijk open voor suggesties. Kan ook de bloemen doen op alle muren behalve de grotere muur rechts. Hmm, das ook een idee.
[ afbeelding ]
Dat brengt me bij mijn volgende queste... Overgordijnen! Ideas anyone.
7:36 en heb bijna tranen in mijn ogen van het lachenquote:Op vrijdag 10 december 2010 07:33 schreef twentemeisje het volgende:
Het wordt ook sowieso een effen gordijn, anders wordt het wel een hele bonte kermis. Ik neem gewoon een stuk behang mee naar de stoffenzaak/Kwantum/Hema/whatever om er de goede kleur (ik denk zelf ook aan roze) bij te zoeken.Cyan, ik ben ook blij dat ik de boel hormonaal gezien weer een beetje onder controle heb
; Of hebben jullie met z'n allen afgesproken om te zeggen dat jullie de behangetjes mooi vinden? Zo van 'let's not drive the pregnant one insane!'
quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:36 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
7:36 en heb bijna tranen in mijn ogen van het lachen
3e hè? Ik heb er al twee...quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:43 schreef twentemeisje het volgende:
[..]![]()
!
Oh ja, Diaan ik hoop dat jouw tweede a) niet lang meer op zich laat wachten en b) een meiske wordt!Dan kan haar mama lekker los met babykamer
.
Tuurlijk en vroeg en zwanger...quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:35 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het is nog vroeg (kom ik daar mee weg??)En natuurlijk wist ik dat ook wel, je derde!!
Oef... Ik had per ongeluk 20 A4tjes getypt zie ikquote:Op donderdag 9 december 2010 17:19 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks SKa_BoSS! Ga jij zelf nog een klustopic openen om je eigen verbouwing te laten zien? Doen! Leuk! Je hebt in elk geval genoeg te doen als ik het zo lees. Succes met de verbouwelarij!
quote:Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
zeg TM, ben ik nu in OUD?
Ben erg benieuwd hoe het kamertje gaat worden!
Thanks!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:30 schreef Freddeh het volgende:
Ziet er idd mooi uit
Alleen wat donker, maar dat kan natuurlijk met de hoeveelheid licht te maken hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kinderkamer met behang is trouwens ook heel leuk geworden
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Nou inderdaad heb je roze frontjesquote:Op zondag 9 januari 2011 10:13 schreef twentemeisje het volgende:
Bij ons is het hout ook wel lichter geworden Ml, dat is ook een vd argumenten waarom we voor massief hout hebben gekozen. Naast dat we het het mooist vonden, is het altijd weer wat op te schuren en te oliën/waxen/whatever. Omdat de keuken hier vol in het licht in de serre staat weet je gewoon dat ie gaat verkleuren. En dan moet je er niet aan denken wat er gebeurt als je gelakte (rode) frontjes hebt...
Die hockers waren inderdaad niet goedkoop (was het niet ergens tegen de 300 euro?) . En kom maar op met die foto's.
Lottekoekie, je bent een schat!Vandaag aan week 29 begonnen, dus over precies 84 dagen (12 weken) ben ik uitgerekend. Het gaat nu snel!
Dit is trouwens de toekomstige nieuwe inwoner van ons stulpje, mag ik jullie voorstellen aan onze dochter![]()
:
[ afbeelding ]
Nog 11,5quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Freddeh het volgende:
Leuk hoor, die echo'sHoeveel weken moet je nog?
Dit inderdaad. Prachtige keukenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:49 schreef Reese het volgende:
Oh, wat is dat leuk geworden met die tegels! Ik vind je keuken ook zo 'echt', met alle accessoires en keukenspullies voor het grijpen.
anders exlurker wel; ik heb de mijne van hem gekregenquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:33 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel Vonkie!
Nog eens iets, heb jij ook verstand van kamerthermostaten?
Wat wil je weten dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:33 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel Vonkie!
Nog eens iets, heb jij ook verstand van kamerthermostaten?
Nou, door dat fijne houtkacheltje van ons slaat de thermostaat hier natuurlijk af wanneer ik het hier aangenaam opgestookt heb (we hebben een kachel die moeiteloos de hele kamer/keuken beneden verwarmt). Nu is dat nu nog geen heul groot probleem, behalve dat het bij heel koud weer niet handig is dat de vloerverwarming in de badkamer afslaat.quote:
Zal het even vragen aan hem.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:22 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks DJMO!
[..]
Nou, door dat fijne houtkacheltje van ons slaat de thermostaat hier natuurlijk af wanneer ik het hier aangenaam opgestookt heb (we hebben een kachel die moeiteloos de hele kamer/keuken beneden verwarmt). Nu is dat nu nog geen heul groot probleem, behalve dat het bij heel koud weer niet handig is dat de vloerverwarming in de badkamer afslaat.
Maar als straks die kleine krummel er is, dan is het natuurlijk niet erg wenselijk dat het op haar kamertjes maar 12 graden is ofzo. We moeten dus de thermostaat naar boven verhuizen of een andere oplossing bedenken. Heeft jouw liefje daar verstand van Ml? We hebben een Vaillant hrPRO btw. Volgens de man van het ketelonderhoud (we hebben een onderhoudscontract) kan er geen tweede thermostaat op die hr-ketel.
quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
We snapten met terugwerkende kracht wel waarom de vorige bewoners de thermostaat in de badkamer hadden zitten(zij hadden ook een houtkachel)
.
Dat is inderdaad de enige mogelijke oplossingen. Nu zijn er ook draadloze thermostaten verkrijgbaar die werken met een basisstation die communiceerd met de ketel, en een zender die je ergens in een ruimte plaatst. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar is volgens mij wel erg ketel type afhankelijk qua mogelijkheden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:12 schreef Ml-etje het volgende:
Je hebt als het goed is ook thermostaten met een regeling voor een openhaard.
Of ten tijde van de openhaard thermostaat hoger zetten of de themostaat ergens anders ophangen helaas.
Ws bestaan die niet voor deze ketel plus dat het niet echt een geweldig systeem is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de enige mogelijke oplossingen. Nu zijn er ook draadloze thermostaten verkrijgbaar die werken met een basisstation die communiceerd met de ketel, en een zender die je ergens in een ruimte plaatst. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar is volgens mij wel erg ketel type afhankelijk qua mogelijkheden.
Wij letten beide heul goed op dan hoeven onze mannen het alleen nog na te doenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:00 schreef Rallydame het volgende:
* Rallydame reserveert vast plekje op de veranda
Veranda time!!![]()
Ben benieuwd, wij gaan er ook ooit nog eens aan beginnen... Dus ik spiek mee
Ik wacht geduldig af, vind de doe-het-zelf funderingen altijd interessant.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:26 schreef twentemeisje het volgende:
Daar komt de bouwvakker in kwestie (mijn vriendje dus) vanavond even op terug Gurb.
Aan 'het zijn lange buizen die tot op het vaste zand diep de grond in zijn geramd' heb jij namelijk niet zoveel denk ik.
Ik weet wel dat hij een bekisting gaat maken en dat er dus nog weer een stuk beton bovenop komt, maar hoe en wat precies, dat laat ik hem nog even vertellen.
Dat is het voordeel van Twente, dan hoef je geen 12 meter diep zoals in mijn achtertuinquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:55 schreef twentemeisje het volgende:
![]()
Het is in elk geval met de hand gebeurd! Zo goed heb ik dan weer wel opgelet.
Het is inderdaad geen 12 meter geweestquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:57 schreef Gurb het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van Twente, dan hoef je geen 12 meter diep zoals in mijn achtertuin
En zoals beloofd hier het antwoord van Bob de Bouwer:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:16 schreef Gurb het volgende:
Leuk dat jullie begonnen zijn met de veranda!
Wat is het materiaal van die buizen, en de lengte, en de diameter? En hoe hebben jullie ze erin gekregen?
Ganz zufrieden!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:42 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
En zoals beloofd hier het antwoord van Bob de Bouwer:
• vaste grond op ca. 2 meter, dus zo lang zijn de buizen ook
• de buizen zijn van 5mm dik pvc met een binnenmaat van 15cm
• zijn erin gegaan door met een houtblok en voorhamer op de bovenkant te 'rammen' en de grond aan de binnenkant met een grondboor eruit te halen
Zufrieden?
Vanavond heeft hij trouwens de bekisting gemaakt en het plan is om morgen weer beton te gaan storten. Dit mits de bestelde consolesteunen dan binnen zijn.
Wow, wat een mooie kleuren op die website, thanks! Hier kom ik zeker verder mee. Alleen jammer dat de kleur die ik bijvoorbeeld mooi vind, Dead Salmon heet...quote:Op zondag 16 januari 2011 20:04 schreef twentemeisje het volgende:
Heej meis, fijn om wat van je te horen!! Hier gaat alles goed en ik geniet er volop van! En bij jou? Wat schiet het op he?
Leuk dat jullie het kamertje hebben besteld! Heb je ook een plaatje? Ben benieuwd! En wat de kleuren betreft, heb je hier al eens bij gekeken? Daar hebben ze echt van die geweldige kleuren, toen je je gezochte kleur (ik geloof dat ik 'm wel vat) noemde moest ik gelijk aan Farrow&Ball denken.
Als de boel staat dan gooi ik er natuurlijk direct wat fotootjes in.
Oeh kamertje Belle!quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:57 schreef Madonna77 het volgende:
[ afbeelding ]
Commode
[ afbeelding ]
Bedje
Hoop dat het gelukt is. Even gegoogled...
Er staat al een grote garderobekast en die blijft er staan. Gaan we zelf schilderen, die is nu donker hout. We keken eerst naar wat meer 'recht-toe-recht-aan' meubeltjes, maar toen we hoorden dat we een meisje kregen, kwamen we bij dit uit. Commode is redelijk 'simpel', maar de gedraaide pootjes geven er een speelse draai aan. En het bedje vind ik echt een meisjesbed. ;-)
Denk het wel, velours rules! Dus moet gek lopen als het een ander stofje gaat worden. Volgens mij heeft de HEMA deze week nog 20% korting op de gordijnen, dus ff snel achteraan (wsl. ben ik alweer te laat).quote:Op maandag 24 januari 2011 16:56 schreef Marloes het volgende:
Wat enorm schattigIk denk dat grijs heel mooi is! Ook velours of niet?
Ja maar jij bent ook een jongen Vonkie!quote:Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat wordt zeker wat moois zo; die babykamer![]()
![]()
Al vind het behang stiekem wel erg druk
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:51 schreef Gurb het volgende:
Leuk hoor die foto's van die baby-kamer, maar heb je geen foto's van het beton in de tuin?
Veranda's zijn hipquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:30 schreef Gripper het volgende:
Die tip van die PVC buizen neem ik mee! Wij gaan tenslotte ook binnenkort aan de slag met onze veranda
Geen idee eigenlijk, maar ik heb mijn beide zusjes er nooit over gehoord. Ik zal er nog eens een onderzoekje aan wagen NMN, thanks for the tip.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:19 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat is het kamertje mooi geworden!!
Maar ff 1 vraagje: Denk je niet dat velours te stoffig wordt in een kinderkamer?
Ik had gisteren een hele lap tekst met foto's geplaatst en klikte toen per ongeluk mijn browser dichtquote:
Lieve Lotte!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
TW, mag ik via pb jouw adres want vind het wel tijd eens iets anders dan roze in dat kastje bij te mogen hangen of zo hoor.![]()
(en vind het zoooo leuk om babyspulletjes te kopen)
Thanks Junkie, wij zijn er ook nog steeds weg van! En dat grijze boven de tegels is inderdaad een speciaal soort stucwerk, genaamd Pandomo. Het is afneembaar (alleen dus niet bestand tegen hete vetspatten) en we hebben het ook in de bijkeuken en badkamer).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:20 schreef junkiexp het volgende:
Echt een onwijs gave keuken zeg.
Is het grijze boven de tegels een special soort stucwerk oid ?
En ben je er al uit met de thermostaat, als je wat wilt weten moet je het maar vragen.
Ik verkoop die dingen dagelijks.
quote:Op zondag 30 januari 2011 10:50 schreef -Tanja- het volgende:
WOW! Wat een kleertjes!!![]()
![]()
Ik leg ze tegenwoordig in setjes in de kast. Vooral voor manlief dan. Hij wordt er gek van als hij 's ochtends vroeg moet uitzoeken wat bij wat kan. Heeft verder niets te maken met het feit dat mijn dochter anders altijd de meest vreemde combinaties aanheeft
quote:Op zondag 30 januari 2011 12:34 schreef Rallydame het volgende:
Wat is de babykamer top zeg.![]()
Nu had ik al een beetje spijt dat ik de 12e niet kon maar nu helemaal... ik wil alles live zien![]()
Al verheug ik me ook enorm op het weekendje weg![]()
Meiden, het is jullie zelfs verboden om kleertjes mee te nemen!quote:Op zondag 30 januari 2011 16:50 schreef Ml-etje het volgende:
die kast
Rally we gaan in april! Dan kunnen we de kleine meid ook bewonderen.
En geloof dat we geen kleertjes hoeven te kopen
Wat een lieve reacties cholate!quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:31 schreef cholateaddict het volgende:
Na 2 jaar je topic te hebben gevolgd (alleen maar loeren...), toch maar eens een post doen! Ik vind je huis echt super mooi geworden! Haal regelmatig even inspiratie op uit je foto's (ga binnenkort ook dezelfde schutting aanschaffen). Ben ook erg blij dat je nu zo ver bent al in je zwangerschap! Vond het toen heel erg dat het mis ging (gek dat je mee kan leven eigenlijk met een anoniem persoon) en was blij dat je zwanger was. Ben ook erg benieuwd naar de veranda moet ik zeggen. Je babykamer is onwijs gaaf geworden. Wordt vast een blij kind zo. En volgens mij fiets ik stiekem iedere dag vlak langs je huis naar mn werk(fiets heel twente door soms)
Zo einde van deze misschien vreemde reactie
quote:Op maandag 14 februari 2011 09:14 schreef Rallydame het volgende:
Dan verzinnen we gewoon iets anders om mee te nemen![]()
![]()
Weekend was heeeeeeeeeeeeerlijk en tegen alle verwachtingen in, kon je toch skiën en sneeuwde het vrijdagnacht en zaterdag zelfs.
Je hebt geluk met je PIquote:Op maandag 14 februari 2011 09:16 schreef Gripper het volgende:
Dit wordt wel een beetje een wijventopic met al die kroeliepoelie's babykleertjes en kusjes
Is die veranda nou al gebouwd? (Of alleen gefundeerd, da's ook al een begin)
Jaja, op internet wordt iets wat als grapje bedoeld is al snel serieus genomen. Dus ik dacht, laat ik me goed indekken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |