Die 4 maanden zijn echt zo voorbij. Helemaal als je straks 3 maanden menopur gaat spuiten.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ben al geweest... Plan is menopur erbij spuiten, ondertussen op wachtlijst IVF. Is 4 maanden, die wachtlijst. Deze maand ff niks. Heerlijk.
Tally, hup naar z&g jij!
Het is en blijft een beetje dubbel, lief dat je het vraagt. Er lijkt namelijk weinig echt mis. Die antilichamen bij lief zijn ook maar 20% en mijn eieren worden telkens weer bejubeld. Dan is het erg raar om zelfs de stap naar ivf te moeten zetten en nu hormonen te gaan spuiten. Dat liet ik ook wel vallen bij de gyn, maar die ging er niet op in.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:59 schreef Ahava het volgende:Super, Tally! En Twentemeisje had ook een goede echo, las ik!
Wat vind je van het nieuwe plan, PZE? Vind je het een prettig idee dat er iets gedaan wordt? Of baal je ervan dat je hormonen gaat gebruiken?
Dat dubbele gevoel kan ik me wel voorstellen. Alles is (of lijkt?) goed en dan ga je medisch ingrijpen. Dat voelt onlogisch.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:22 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Het is en blijft een beetje dubbel, lief dat je het vraagt. Er lijkt namelijk weinig echt mis. Die antilichamen bij lief zijn ook maar 20% en mijn eieren worden telkens weer bejubeld. Dan is het erg raar om zelfs de stap naar ivf te moeten zetten en nu hormonen te gaan spuiten. Dat liet ik ook wel vallen bij de gyn, maar die ging er niet op in.
Mijn lief zegt ook: misschien verhoogt het de kansen voor ons wel helemaal niet, het brengt namelijk wel veel stress en geregel met zich mee. Maar om nu te stoppen lijkt ook niet verstandig, over een half jaar zijn wel namelijk uitbehandeld. Dan hebben we alles geprobeerd en kunnen we altijd nog zien hoe het loopt. Snap je? Het is in elk geval best een raar gevoel. Je weet namelijk niet waar je goed aan doet.
Ja, ik dacht al wel dat je dat bedoelde, maar ik vind het helemaal niet leuk om ook bijna (volgens jaar is het mijn beurt) 30 te worden, dus ik heb er toen maar '5' van gemaaktquote:Op maandag 13 september 2010 22:46 schreef Poezebeest het volgende:
Ook al bijna jarig! Wat een feest deze week. Ik denk alleen dat je mij niet helemaal hebt begrepen, of ik begrijp jou niet, kan natuurlijk ookMaar ik neem aan dat jij geen 50 wordt
Ik word namelijk bijna 30 en dat is omgedraaid 03, dus 3, hihi.
Troost je dames, ik word volgende week al zes-en-dertig...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:05 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ja, ik dacht al wel dat je dat bedoelde, maar ik vind het helemaal niet leuk om ook bijna (volgens jaar is het mijn beurt) 30 te worden, dus ik heb er toen maar '5' van gemaakt... en Nee!! Gelukkig nog geen 50!!
Wat goed dat je dan onthouden hebt... mijn vriendin + man moeten maandag a.s op komen draven voor de TESE. Zij staat er zo positief in... ik hoop zo dat het ook goed nieuws is...Ik ben zooo benieuwd... Ik heb het zelfs gelijk in mijn agenda opgeschreven toen ik de datum hoorde. Het voelt echt een beetje als 'een datum voor de rest van hun leven' en in zekere zin is dat natuurlijk ook zo...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:17 schreef Poezebeest het volgende:
Jose; confronterend hè om 30 te worden. Ik vind het echt zo oud klinken, zo voel ik me helemaal nog niet. Maar ik voel me ook geen 18 meer en ik vind het ergens wel fijn om ouder te worden, het wordt allemaal wat gemoedelijker. Heb ik het trouwens goed onthouden dat jouw vriendin dinsdag voor de tese gaat? Of ja, haar partner eigenlijk.
TM; voor een ander vind ik dat dan weer helemaal niet oud klinken, maar voor mezelf, pfff. Ik blijf de rest van mijn leven 28![]()
Gister zei ik tegen ze 'misschien raar dat ik het zeg, maar ik kan me zo voorstellen dat het voelt als "de dag van de rest van je leven", en het enige wat mijn vriendin deed was heel hard knikken en zei 'ja, zo voelen we dat ook zeker!'. We hebben het er gister nog uitgebreid over gehad. Ze zijn er beiden heel open in. Ze horen na 2 uur na de operatie de uitslag (is er wel of geen zaaf gevonden), en over 2 weken de officiële uitslag (als er wel zaad is: is het zaad van goede kwaliteit/beweeglijkheid?). Heel erg spannend dus.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:11 schreef Poezebeest het volgende:
Jose; dat wordt dan heel spannend maandag! Het is wel echt dé datum voor de rest van hun leven. Dan horen ze of het mogelijk is dat er een biologisch kindje van hun samen komt. Ik ga in ieder geval voor ze duimen. Misschien raar, want ik ken ze helemaal niet, maar ik weet wat ze doormaken
quote:Op maandag 20 september 2010 11:43 schreef Poezebeest het volgende:
Jose; vandaag een spannende dag voor je vrienden. Wat ontzettend spannend voor jullie allen. Ik duim voor een goede uitslag!
Dit dus ik ben er onderhand wel een beetje klaar mee , de hele fucking wereld kan kinderen krijgem word zwanger , alcohol , drugs verslaafden , 12 jarige , etc. En ons lijkt het niet gegunt.... Klaar mee , laat het maar opschieten naar week 42 en dan hopelijk snel verder.quote:Op maandag 20 september 2010 18:24 schreef mijsje het volgende:
Is het al bijna ongeveer week 42? ik wil door.
Maar die van jullie wordt de leukste, tofste baby van de hele wereld. Het wordt er 1 van een elftal en zij steunen mekaar door dik en dun.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:28 schreef Joene het volgende:
[..]
Dit dus ik ben er onderhand wel een beetje klaar mee , de hele fucking wereld kan kinderen krijgem word zwanger , alcohol , drugs verslaafden , 12 jarige , etc. En ons lijkt het niet gegunt.... Klaar mee , laat het maar opschieten naar week 42 en dan hopelijk snel verder.
Welke van ons ? Ik bedoel dat moet eerst nog maar is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:38 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Maar die van jullie wordt de leukste, tofste baby van de hele wereld. Het wordt er 1 van een elftal en zij steunen mekaar door dik en dun.
Elke gek kan dan wel kinderen krijgen maar een goede vader of moeder zijn zegt zoveel meer.
1 van jullie mooie elftal eskimootjes.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Welke van ons ? Ik bedoel dat moet eerst nog maar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een hoop smiley's hihiBe happy with the little things in life
Geen probleem. Mijn PM staat altijd voor je openquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:52 schreef IslaBonita het volgende:
Tally ik zal je (en de ander ervaringsdeskundigen) de komende tijd wel wat vragen gaan stellen. Al ik denk ik dat je je er toch nooit helemaal op voor kunt bereiden...
Gisterochtend weer een echo gehad. Mijn beebie heeft hele lange beentjes. En lag weer niet stil. Alles is goed en ben ik gister van de afdeling gyn naar de verloskundige overgedragen. Donderdag heb ik mijn intakequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:52 schreef droomvrouwtje het volgende:
Tallyvoor een goede echo.. Ik zag al dat je je gemeld had in Z&G
Ze zijn hier nogal dol op bloedprikken geloof ik.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:07 schreef IslaBonita het volgende:
Kolonia, ze hebben bij mij nooit bloed geprikt voor IUI. (maar zo goed ging het dus bij ons allemaal niet) Alleen echo's. De eerste op dag 10 of 12, afhankelijk van je cyclus. Hoop dat je deze maand nog voor IUI kan!
11 oktober afspraak gynocoloog, er moet eerst een nieuw uitstrijkje gemaakt worden ivm bevolkingsondezoek en daar was onlangs mijn uitslag niet goed van (kon er ook nog wel bijquote:Op woensdag 22 september 2010 07:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje, Joene, poezebeest een dikke. Het is gewoon heftig.
Kolonia, bloed prikken niet gedaan voor iui maar wel de eerste echo op dag 1. Succes!
Lushlady, hopelijk een mooie nod vandaag.
Boepie helaas welkom, wat is nu de eerste stap bij jullie?
dat gevoel ken ik... ik ben ook jaloers op vrouwen die zwanger zijn, en zo jaloers dat ik ook inderdaad al die kwaaltjes wel wil... desnoods 9 maanden op bed liggen als dat nou eindelijk eens oplevert waar wij al tijden op wachten...quote:Op woensdag 22 september 2010 11:53 schreef Rottdog het volgende:
Zo'n uitstrijkje kan een twijfel geval zijn, better safe than sorry mag donderdag aan het onderzoek meedoen.
Jammer genoeg welkom boepie hopelijk ben je hier snel weer weg.
Gisteravond beetje baalavond 1 van mijn beste vriendinnen is zwanger (van harte gegund) en goed beroerd. Zelfs op dat beroerde kan ik nog wel jaloers zijn, wil ook wel spugen als het inhoud dat er weer wat in me buik mag groeien.
Ja de voorlopige uitslag was dat er wel iets aan de hand is. maar ze willen nu weten wat... echt te vaag gewoon, dus ik hoop maar op een goeie test.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:35 schreef twentemeisje het volgende:
Madonnawat fijn!
Hopelijk kun jij ook snel plaatsnemen op een roze wolkje! Ik geloofde vooraf ook niet dat ik zou kunnen gaan genieten van deze zwangerschap, maar ik betrap mezelf er steeds vaker op! Natuurlijk ben ik ook nog heel vaak angstig, maar ik geloof dat dat ook bij meiden die 'gewoon' zwanger zijn geworden vaak zo zal zijn.
Boepie: wat naar dat je zo in onzekerheid zit over het uitstrijkje dat niet goed is. Hebben ze je ook de voorlopige uitslag gegeven? Hopelijk is het loos alarm! En hopelijk hoef je niet al te lang in deze topicreeks te kamperen!
Rottdog en mijsje, ik moet even heel hard slikken als ik jullie berichten lees. Ik ken het gevoel ook heel goed (ik zag ook ineens overal zwangere vrouwen) en ik hoop met heel mijn hart dat jullie, en alle meiden hier, het heel snel zelf mogen gaan beleven. Een dikke!
quote:Op woensdag 22 september 2010 22:33 schreef Asyniur het volgende:
Lush, van harte gefeliciteerd!
mijsje, zo ver is het nog niet. Nog niet over piekeren dus...
Kan ik me wel voorstellen hoor! Maar niet de moed opgeven. Zo ver ben je nog lang niet!quote:Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef mijsje het volgende:
[..]
![]()
dat is zo... maar goed, toch spookt het toch wel eens door m'n hoofd... ik betrap me er wel eens op dat ik dan aan het denken ben wat ik dan qua baan zou willen...
maar goed, eerst maar weer eens wachten op de afdeling in het AMC... en eerst maar eens op vakantie...we zitten te denken aan zuid spanje of griekenland ofzo... als het maar warm is...
Kan me voorstellen dat je even wil wachten, maar ik hoop dat je uiteindelijk toch voor je 6 weken echo gaat. Bij mijn zus is het nu 3x in 9 maanden fout gegaan en die had de laatste keer ook zoiets van, ik zie wel, maar haar arts heeft haar gezegd dat die 6 weken echo heel belangrijk is. Als ze namelijk dan al kunnen zien dat het mis isquote:Op donderdag 23 september 2010 09:35 schreef Lush-lady het volgende:
oja, voorlopig ook geen actieplan, ik durf de gyn niet te bellen. Eigenlijk moet ik met 6 wkn voor een echo, ik heb dat knipperlichtje al vaker gezien maar dan stopte het weer rond de 12 wkn. We wachten eerst maar even waf wat er gaat gebeuren.
Geeft niet hoor, je mag je er best mee bemoeien. Ik zit alleen met een probleem dat ik nog niet duidelijk weet waar ik naar toe moet, Belgie of Nederland?? en ik vind het nog steeds moeilijk om een echo te laten maken. We hebben al zoveel teleurstellingen gehad, ik weet niet of ik het aandurf. Mijn HcG stijgt mooi en bij een buitenbaarmoedelijke zwangerschap stijgt deze vaak sneller door, Ik wacht nog gewoon even af, even bijkomen van dit avontuur wat we weer aan zijn gegaan. Ik denk dat ik een echo rond de 8 wkn laat maken, dat is meer een zekerder moment. Tot die tijd, nog een maandje dus afwachten en genieten van het vroeg naar bed gaan en mijn groter wordende borsten.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je even wil wachten, maar ik hoop dat je uiteindelijk toch voor je 6 weken echo gaat. Bij mijn zus is het nu 3x in 9 maanden fout gegaan en die had de laatste keer ook zoiets van, ik zie wel, maar haar arts heeft haar gezegd dat die 6 weken echo heel belangrijk is. Als ze namelijk dan al kunnen zien dat het mis isis het lichamelijk minder zwaar dan op de 10-12 weken echo.
Heb je mentaal en emotioneel dus geen reet aan
(en zeker omdat het bij jou meestal later fout is gegaan, maar toch) maar ik wilde het toch even zeggen. Ookal klinkt het misschien beetje naar en betweterig
![]()
En verder: gefeliciteerd met je zwangerschap![]()
Gaat weer verder met lurken
ik weet het niet... ik heb mezelf altijd als moeder gezien. en je ziet overal wel zwangere mensen of babies, maar het lijkt nu wel alsof ik het echt aan het opzoeken ben op school. je kan er dan echt niet omheen... misschien kop in het zand steken, maar goed, dan maar even lekker naïef...quote:Op donderdag 23 september 2010 09:33 schreef Lush-lady het volgende:
oja mijsje, geen andere baan zoeken. Ik werk zelf in een kinderziekenhuis. Met heel veel kleine baby's zwangere vrouwen etc.
Bedenk waarom je juf bent geworden en probeer er juist van te genieten en het leuke van de kinderen in te zien, dat doe ik ook altijd. jij bent hun juf en je bent er voor hen, je bent een belangrijk deel uit hun leven. sommige ouders kunnen niet goed voor hun kinderen zorgen en jij kan die zorg wel geven. Geef niet op maar zet door, ook al is het soms heel erg moeilijk.
@ mijsje: Ik kan je echt goed begrijpen dat je o zo twijfelt of je nog een juf wilt blijven. Maar wat ik eerder schreef probeer je voor je te halen "waarom ben je juf geworden?" Helaas zie je die zwangere buiken overal, ik heb daar ook erg veel moeite mee maar overal waar je kijkt zie je ze lopen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:19 schreef mijsje het volgende:
[..]
en ondertussen,hup, bellen die gyn! dan kun je overleggen waarom je de echo met 8 weken wil, en niet met 6 weken, en dan kan de gyn uitleggen waarom hij/zij dat goed vindt, of waarom hij/zij toch een echo wil met 6 weken... ik snap het wel hoor, heel confronterend, maar toch... misschien weten ze wel iets extra's t.o.v. de vorige keren, en hoeft zich dat niet te herhalen...
sterkte!
Mja, het voelt goed. Bijna te goed. Als je begrijpt wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef mijsje het volgende:
Hoe gaat het bij jou pze? lekker genieten van geen actie nu? (dat vond ik bij de IUI wel fijn, als er dan ook even niks was een keer...)
waarom ik juf ben geworden weegt voor mij (hoe ik er nu tegenaan kijk) niet op tegen hoe zeer het doet de zwangere moeders zo door de school te zien gaan. en inderdaad, er zit voor mij ook meer achter...quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:06 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
@ mijsje: Ik kan je echt goed begrijpen dat je o zo twijfelt of je nog een juf wilt blijven. Maar wat ik eerder schreef probeer je voor je te halen "waarom ben je juf geworden?" Helaas zie je die zwangere buiken overal, ik heb daar ook erg veel moeite mee maar overal waar je kijkt zie je ze lopen.
Ik probeer altijd maar weer positief te denken, je weet het verhaal er niet achter.
en tja die afspraak bij de gyn, slik dat is nu voor mij echt een zeer groot punt. Ik zie er zo tegenop!!! Misschien bel ik volgende week met het ziekenhuis om een afspraak te maken. Deze week was ook zo onwerkelijk, we hadden nog niet gedacht dat ik al zwanger zou zijn. Na de operatie ( een schotje verwijderd uit mijn baarmoeder) hadden we eerst een rust en herstel periode, dit was de eerste keer gelijk raak!Echt dit was voor ons ook zeer onverwacht, vandaar dat ik alles niet kan geloven. We hebben een heel hectisch jaar achter de rug
Tsja, het voelt bijna te goed omdat er nu even niks gebeurt en zo zou het in mijn ogen ook moeten zijn. Er is niks groots mis, dus zouden we het gewoon zelf moeten kunnen. Dat hele ziekenhuisgebeuren gewoon vergeten en zelf aan de slag. Maar zo werkt het natuurlijk niet. We gaan niet opgeven nu, maar mijn hart zegt wel dat dat is wat ik het liefste zou willen. Vandaar.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:24 schreef IslaBonita het volgende:
PZE ik snap t niet helemaal..maar nou heb ik wel vaker iets niet door haha... maar ik neem aan dat je het gewoon fijn vindt, effe geen gedoe aan je lichaam, niets bijhouden, gewoon lekker FvF en nergens over nadenken? Of bedoel je het anders?
Het zit je momenteel ook even niet mee he, mijsjequote:Op zondag 26 september 2010 17:54 schreef mijsje het volgende:
en nu? nu zit ik wéér met een beginnende keelontsteking, waar ik met m'n werk gewoon echt geen tijd voor heb...naja, morgen maar wel gewoon werken, want dan gaan we dingen doen die ik geen invalkracht toewens (afvalproject. eerst met de kinderen kijken wat we gaan doen en dan gaan we met leden van de gemeente de straat op om afval te monitoren. (we gaan dus tellen hoeveel afval er per stukje woonwijk ligt) en dat moeten we dan ook nabespreken. dat is de hele ochtend wel...) maar ik ga morgen, als het doorzet, wel aangeven dat er dinsdag wel iemand mag komen...
even eenvoor iedereen!
ik hoop heel erg mee dat het voor pze alleen een kwestie is van een hormonaal zetje... en dat Isla zo met de IVF bezig is, dat je straks die hele IVF heel nie meer nodig hebt!en ik hoop dat het ook goed gaat met Winterstormpje...
Wij hebben inderdaad al eens een PM gewisseldquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Hi SjorsKloonie, ik heb je inderdaad een keer ontmoet in mijn PM. Wat onwijs balen dat de 2e poging ook niet gelukt is. Wat is nu het verdere traject? En is er geen kansje meer dat het om een innestelingsbloeding ging?
Fijn dat jullie straks weg kunnen uit het tochtige huis, hopelijk lacht de toekomst jullie vanaf nu wat meer toe!
quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:49 schreef Madonna77 het volgende:
Welkom SjorsKloonie (drink je toevallig ook nespresso? Flauw...). Jammer genoeg welkom, eigenlijk. Hoe ver is Düsseldorf rijden voor jullie? Wat een toestand zeg.
Hopelijk wordt de volgende goed ontdooid en ben je hier snel weer wegIk bedoel dat natuurlijk op de best mogelijke manier, je snapt het. Sterkte en concentreer je idd maar veel op leuke dingen.
hier ben ik !!!!quote:Op dinsdag 28 september 2010 07:23 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje beterschap!
Isla, het is echt lastig ja. Wat is goed voor je? Niemand die het weet. Wij twijfelen best over de juiste weg. Sinds de kinderwens drie jaar geleden hebben we het nooit zonder poespas geprobeerd langer dan een maand. Lijkt me zo lekker...
Winterstorm?! Waar ben je?
Belachelijk toch! Laat het nieuwe kabinet dan maar zo snel mogelijk vallenquote:Het verzekerd pakket wordt stringenter beheerd, waarbij toelating van innovaties tot het
verzekerde pakket eenduidiger, samenhangend en consequenter worden beoordeeld;
verouderde behandelingsmethoden worden uit het pakket verwijderd en behandelingen die
afwijken van richtlijnen vergen toestemming vooraf van de zorginkoper.
Er wordt een aantal pakketmaatregelen genomen.
Collectieve vergoeding van IVF (in-vitrofertilisatie)-behandelingen wordt beperkt tot de
eerste behandeling.
zo denk ik er eigenlijk ook over...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef sproet-je het volgende:
Nou, ik schrik best van dat nieuws..... en ben het niet eens met Joene en pze. Ik vind onvruchtbaarheid een ziekte en nu hoef je echt geen oneindig aantal pogingen te krijgen maar op deze manier ontzeg je mensen met een lager inkomen gewoon een kind.
Daarbij komt het psychische nog. Je krijgt er zeker een klap vanquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
zo denk ik er eigenlijk ook over...
als het kabinet er straks is, en mijn cryo's zijn dan op, dan is mijn poging 1 geweest en zijn wij echt klaar... terwijl het niet door een schuld is dat wij geen kinderen hebben, maar (onbegrepen) onvruchtbaar zijn...
Het is nog niet ingevoerd hoor ! Het zijn voorstellen .quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
zo denk ik er eigenlijk ook over...
als het kabinet er straks is, en mijn cryo's zijn dan op, dan is mijn poging 1 geweest en zijn wij echt klaar... terwijl het niet door een schuld is dat wij geen kinderen hebben, maar (onbegrepen) onvruchtbaar zijn...
Nou... dat dus. Ben ik het ook mee eens! Ik schrik hier ook van...!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef sproet-je het volgende: Nou, ik schrik best van dat nieuws..... en ben het niet eens met Joene en pze. Ik vind onvruchtbaarheid een ziekte en nu hoef je echt geen oneindig aantal pogingen te krijgen maar op deze manier ontzeg je mensen met een lager inkomen gewoon een kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kolonia, wat fijn dat jullie eerst zonder al te veel poespas door mogen... Succes met jullie IUI!![]()
**Life is e@sier with your eyes closed**
dat snap ik, en dat zou ik ook gevonden hebben bij iets dat ik gewoon echt alleen voor mezelf wilde hebben, zoals bijvoorbeeld een cosmetische operatie ofzo... maar het krijgen van een kindje wat niet lukt...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is nog niet ingevoerd hoor ! Het zijn voorstellen .
Maar de maatschappij hoeft wat mij betreft niet op te draaien omdat wij iets willen.
Maar zo denk ik ook over kinderbijslag en kinderopvangtoeslag etc.
Ik schrik er ook nogal van.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef sproet-je het volgende:
Nou, ik schrik best van dat nieuws..... en ben het niet eens met Joene en pze. Ik vind onvruchtbaarheid een ziekte en nu hoef je echt geen oneindig aantal pogingen te krijgen maar op deze manier ontzeg je mensen met een lager inkomen gewoon een kind.
Nou Joene, om eerlijk te zijn zit ik niet in de molen en hoop ik er ook niet in te komen, maar ik vind het toch heel oneerlijk. Ik vind dat een kinderwens iets is voor iedereen, niet alleen voor rijkere mensen. Ik vond het al gek dat wij geen 6 pogingen hebben zoals in Belgie, maar slechts 3. 1 vind ik helemaal te gortig. Na 1 mislukte poging IVF heb je namelijk nog behoorlijke kansen op een zwangerschap, maar nu dus alleen als je het kan betalen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Joene het volgende:
Het voelt oneerlijk omdat wij in die molen zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
psies!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Joene het volgende:
Als iedereen straks gewoon een Uni studi heeft gedaan verdient de bouwvakker straks ook 80k per jaaropgelost ?
Nee hoor, daar wordt gewoon een goedkope Pool bewoner van een nieuwe EU-lidstaat voor ingehuurd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Joene het volgende:
Als iedereen straks gewoon een Uni studi heeft gedaan verdient de bouwvakker straks ook 80k per jaaropgelost ?
Die hier vaak onverzekerd rond rijdt, geen belastingen betaald, zodat wij kunnen opdraaien voor de brokken die ze maken als ze tegen een lantaarnpaal op rijden die wij moeten betalen van onze belastingcenten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:26 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Nee hoor, daar wordt gewoon een goedkope Pool bewoner van een nieuwe EU-lidstaat voor ingehuurd.
Yep, vandaar de hoge werkloosheid onder laag- en nietopgeleiden.quote:
==> VKZquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:30 schreef Tally het volgende:
Maar ik denk dat die discussie hier niet geplaatst is![]()
Ik denk dat juist GroenLinks gaat tegensputteren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh ja, ik ben een groen-linkser hoor. Dus helemaal niet eensch met dit kabinet, maar ergens begrijp ik heel goed dat anderen niet voor mij op willen draaien. Rokers met kanker idem dito, maar dat is dan wel weer een ziekte. Nou ja, ik ben niet zo uitleggerig vandaag. Dat blijkt.
en daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, al begrijp ik het wel... ik zie onbegrepen onvruchtbaarheid wel als ziekte, omdat er toch iets is, maar je bent er nog niet achter met de medische kennis van nu wat het dan is... graag zou ik wel een reden hebben, zodat er gericht behandeld kan worden, maar ik loop niet bij een medisch gespecialiseerde arts omdat ik zo graag iets wil maar verder niet... er is een probleem, waarvan ze de oorzaak nog niet hebben kunnen vinden, maar waarvan ze het gevolg proberen te verhelpen...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tuurlijk heb ik ook liever 6 vergoede pogingen dan 1. Maar ik ben het niet eens met de stelling dat onvruchtbaarheid een ziekte is. Dat voelt voor mij niet goed. Maar ik snap het wel hoor. Endometriose en dat soort diagnoses zijn voor mij wel 'ziektebeelden', maar zoals mijsje, joene en wij onbegrepen onvruchtbaar niet. Ik hou het voor een deel op pech. Maar dat neemt niet weg dat het suckt natuurlijk.
Oh ja, ik ben een groen-linkser hoor. Dus helemaal niet eensch met dit kabinet, maar ergens begrijp ik heel goed dat anderen niet voor mij op willen draaien. Rokers met kanker idem dito, maar dat is dan wel weer een ziekte. Nou ja, ik ben niet zo uitleggerig vandaag. Dat blijkt.
ik vind het een discussie met een rauw randje... het gevoel dat erachter zit, komt heel naar binnen... niet door de meningen, maar door wat het kabinet voor plannen heeft gemaakt... nu maar afwachten wat er daadwerkelijk van terecht komt, en wat ons bespaard blijft...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:51 schreef Joene het volgende:
Toch was het een leuke discussie vind ik.
Tuurlijk is het gevoel voor ons niet leuk , aan de andere kant we hebben nu poging al gehad (en 11 van die cryo's) daaruit zou het hopelijk moeten lukken 1 of 2 kinderen op de wereld te zetten. Zo niet hebben wij zeker nog wel een 2e poging want dit besluit is niet 1 januari 2011 ingevoerd als het uberhaupt al een meerderheid weet te vinden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:00 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik vind het een discussie met een rauw randje... het gevoel dat erachter zit, komt heel naar binnen... niet door de meningen, maar door wat het kabinet voor plannen heeft gemaakt... nu maar afwachten wat er daadwerkelijk van terecht komt, en wat ons bespaard blijft...
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mooi gezegd mijsje, ik begrijp je goed en ben het misschien toch ook wel met je eens.![]()
Ik wil zelf gewoon heel graag dat het gewoon pech is... ik wil niet ziek zijn.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Tuurlijk is het gevoel voor ons niet leuk , aan de andere kant we hebben nu poging al gehad (en 11 van die cryo's) daaruit zou het hopelijk moeten lukken 1 of 2 kinderen op de wereld te zetten. Zo niet hebben wij zeker nog wel een 2e poging want dit besluit is niet 1 januari 2011 ingevoerd als het uberhaupt al een meerderheid weet te vinden.
Gewoon positief blijvenquote:
Compleet offtopic, maar je ondertitel is briljant. Dat roep ik irl echt heel vaakquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:30 schreef Joene het volgende:
Die regeling wat betreft wat een poging is moet worden aangepast dat vind ik wel , als er niks bevrucht is ben ik wel van mening dat er nog minimaal 1 poging moet komen. Omdat je anders gelijk kansloos bent.
dat weet ik eigenlijk helemaal nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hoe zijn jullie 11 cryo's eigenlijk ingevroren? Allemaal apart of ook per twee of zelfs meer?
En m.b.t. dat IVF uit het basispakket. Ik kan me wel vinden in wat Joene zegt.
Aan de andere kant heb ik hier genoeg meegelezen om te zien dat elke IVF weer anders is. Jullie en ik hebben het geluk dat we veel cryo's hebben, maar andere mensen moeten het misschien maar met 1 bevrucht eitje doen. Of zelfs geen enkel bevrucht eitje (want de IVF-poging gaat in op het moment dat er geoogst is, maar oogsten garandeert nog geen bevruchting). Dat vind ik nog oneerlijker eigenlijk
dat vind ik ook. oogsten met bevruchte eicellen als resultaat als poging...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:30 schreef Joene het volgende:
Die regeling wat betreft wat een poging is moet worden aangepast dat vind ik wel , als er niks bevrucht is ben ik wel van mening dat er nog minimaal 1 poging moet komen. Omdat je anders gelijk kansloos bent.
Owh, zei hij dat altijd? Volgens mij ken ik het van Ome Henkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:34 schreef Joene het volgende:
Dat heeft meer te maken met het icoontje eronder Nol Brouwer (SamSam).
Bij ons hebben ze een deel per 1 gedaan en de rest per 2. Volgens mij 6 apart en 8 per twee. Maar ik heb dan weer geen idee of ze IVF en ICSI daarbij door elkaar hebben zittten of niet. Ik moet het nog eens navragen. Stom eigenlijk, dat we dat niet eens wetenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:37 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat weet ik eigenlijk helemaal nietik weet dat ze zijn ingevroren, maar eigenlijk niet per hoeveel... dat zullen we nog wel te horen krijgen bij het gesprek met de gyn in ons eigen ziekehuis over de terugplaatsing en wat daarbij nodig is...
en we hebben zeker geluk gehad met het aantal gevonden eicellen, met het aantal bevruchtingen daarbij en met het aantal cryo's daarbij... ik hoop alleen dat het geluk daar niet mee stopt...
[..]
dat vind ik ook. oogsten met bevruchte eicellen als resultaat als poging...
Nol zei altijd: gloeiende gloeiende, en dat zei Rietje altijd: heb ik dat...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Owh, zei hij dat altijd? Volgens mij ken ik het van Ome Henk
"Gloeiende gloeiend, stelletje pestkinderen." Zoiets
volgens mij blijven ze 5 jaar ingevroren, en als je wil verlengen inderdaad met betaling... even teruggezocht in m'n informatieboekje over IVF van het AMC;quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze een deel per 1 gedaan en de rest per 2. Volgens mij 6 apart en 8 per twee. Maar ik heb dan weer geen idee of ze IVF en ICSI daarbij door elkaar hebben zittten of niet. Ik moet het nog eens navragen. Stom eigenlijk, dat we dat niet eens weten
Ik heb ook geen idee hoelang ze ingevroren blijven en of we dat kunnen verlengen (volgens mij wel, tegen betaling?).
Ik vind eigenlijk dat een behandeling pas een behandeling is als er 1 embryo/cryo wordt teruggeplaatst. Dan pas heb je een reeele kans gehad. Of eigenlijk dan drie terugplaatsingen.
maar als er 1 embryo/cryo wordt terggeplaatst, 1 behandeling, is wel een beetje weinig als je er meerdere embryo's hebt gekregen... alles wat je uit je oogst hebt gehaald, wil je toch zeker proberen om een kindje te krijgen... het zou toch raar zijn als artsen zouden zeggen: ja, u heeft een cryo die we kunnen terugplaatsen, maar uw pogingen zijn op. dan moeten we even afrekenen... en 1 terugplaatsing is goed voor ongeveer 30% kans op zwangerschap... dat is weinig...quote:Duur van de overeenkomst.
De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van 5 jaar gerekentd vanaf de dag dat vastgesteld is dat de embryo's geschikt zijn voor cryopreservatie. De overheenkomst wodt - behoudens tussentijdse opzegging- hooguit 3 maal stilzwijgend verlengd voor de periode van 1 jaar, tot een totale maximale duur van 5 jaar. Op indicatie kan deze maximale periode worden verlengd.
Nou, dan hadden wij een goede oogst dit jaar. Niks geen last van de slechte weersomstandighedenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:13 schreef mijsje het volgende:
ah, dan zitten we op een lijn met dat 1 terugplaatsing eigenlijk te weinig is voor 1 poging...
en inderdaad, oogst.... brrrrrrr, ik ben geen landbouwgrond...
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Nou, dan hadden wij een goede oogst dit jaar. Niks geen last van de slechte weersomstandigheden
Misschien toch even meedelen dat het in België na 6 pogingen echt helemaal gedaan is. Voor zover ik het begrepen had is het momenteel in Nederland toch zo dat als je binnen de 3 pogingen zwanger bent geweest je opnieuw 3 pogingen krijgt voor een tweede zwangerschap, ... Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan mag je mijn post natuurlijk helemaal negeren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:49 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nou Joene, om eerlijk te zijn zit ik niet in de molen en hoop ik er ook niet in te komen, maar ik vind het toch heel oneerlijk. Ik vind dat een kinderwens iets is voor iedereen, niet alleen voor rijkere mensen. Ik vond het al gek dat wij geen 6 pogingen hebben zoals in Belgie, maar slechts 3. 1 vind ik helemaal te gortig. Na 1 mislukte poging IVF heb je namelijk nog behoorlijke kansen op een zwangerschap, maar nu dus alleen als je het kan betalen.![]()
Ik heb het nog eens gecheckt en zo staat het vermeld op mijn "toelatingsbrief":quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:15 schreef mijsje het volgende:
dat is ook mooi waardeloos... ik heb het idee dat mensen in Nederland vooral denken dat je in België per kindje die 6 pogingen krijgt... dat is per kindje natuurlijk fantastisch, maar als je een gezin met meerdere kinderen wil, dan is dat helemaal niet zo gunstig...
hoeveel IUI's heb je uiteindelijk gehad voor jullie Thomas kregen?
Daar ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Ik kan me namelijk geen onderzoek herinneren waarin er staat dat kinderen die via een vruchtbaarheidsbehandeling zijn geboren een groter risico hebben op onvruchtbaarheid (maar daar kan ik wel verkeerd in zijn). Ik weet alleszins dat mijn ma twee keer direct na het stoppen met de pil zwanger was en ik door PCO nog nooit zonder stimulatie een cyclus heb gehad.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:38 schreef Asyniur het volgende:
Ik wil helemaal niet bot doen, maar ik denk juist dat door al die vruchtbaarheidsbehandelingen en het feit dat iedereen denkt récht te hebben op een kind, de onvruchtbaarheid in de bevolking alleen maar toe zal nemen. Als dit over paarden/honden/etc zou gaan, zou iedereen zeggen: daar moet je niet mee fokken want daar zit een fout in en dat hou je zo in stand. Maar bij mensen mag je wel onbeperkt doorgaan blijkbaar.
Nou, dat is lief...oftewel je maakt een absoluut niet kunnende vergelijking en bijpassend bericht, en zegt vervolgens mee te willen werken aan het probleem dat je zelf suggereert?quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:41 schreef Asyniur het volgende:
Overigens neemt mijn vorige post niet weg dat ik iedereen een kind gun en dat ik het liefst voor de halve vrienden/kennissenkring draagmoeder/eiceldonor zou willen worden.
En ik blijf voor iedereen duimen
Sja, en de mensen met de stoornissen die jij noemt, kunnen wel zelf kiezen of ze zich wel of niet 'voortplanten', mensen met vruchtbaarheidsproblemen hebben daar hulp bij nodig. Misschien is dat het verschil.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:04 schreef miss_sly het volgende: Bovendien, hoe ver ga je dan? Mensen die diabetes1 hebben, moeten dan ook maar geen kinderen krijgen, omdat de kans bestaat dat deze ook diabetes1 hebben? Of reuma, astma? Psychische problemen (denk aan depressies, stoornissen in het autistische centrum)? Wanneer moet de mens dan ophouden met fokken omdat er iets fout is?
Doe jij eens even netjes zeg!quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:19 schreef Rottdog het volgende:
Het eerste wat ik dacht was oei, hoe ga ik dit zo netjes mogelijk om schrijven. Asy geen idee wat je hier te zoeken hebt maar fuck off misschien alleen maar door je uitspraken kun je je beter niet voortplanten.
Als we het dan zo op een schaal gaan leggen, sorry hoor maar wat bezielt je om met dit soort uitspraken te komen.
Denk eens verder wat als jou "Harry" geen kinderen kan krijgen, wordt jij geen oma houdt het bij "Harry" ook allemaal op.
Ik sloot aan bij Joene en het feit dat de vergoedingen ingeperkt worden...quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:38 schreef Kolonia het volgende:
Ik ben het natuurlijk ook niet met Asyniur eens en ik begrijp ook niet waarom je denkt je mening juist in dit topic te moeten verkondigen.![]()
Niemand hier heeft het gevoel recht te hebben op kinderen, wel hebben we hoop.
Ik zal verder niet reageren op de rest van de post, dat hebben anderen al voor mij gedaan. Maar dit vind ik ook zo kul....... En als ik dan zeg dat mijn kinderen niet voor het pensioen van jouw kinderloze buurman zullen betalen?? Wie betaalt overigens de zorg van de kinderloze buurman als hij straks oud en misschien wel hulpbehoevend is?quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:38 schreef Asyniur het volgende:
Zelfde geldt overigens wat mij betreft voor bijv de kinderopvang: ik wil kinderen én werken. Daar hoeft mijn kinderloze buurman niet voor te betalen.
Jemig, het wordt nu echt tijd dat je weggaat uit dit topic......quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ken mensen die zijn 10 jaar bezig geweest met kinderen krijgen. Dan vraag ik me af: wanneer hou je op en maak je iets van je leven?
Niemand valt over de post van Joene, niemand valt over jouw mening dat je niet oneindig door moet gaan, maar we struikelen over de reden waarom je dat vindt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik sloot aan bij Joene en het feit dat de vergoedingen ingeperkt worden...
Vervelend dat het niet zo makkelijk ging omdat je baarmoeder gekanteld lag. Maar ik hoop dat er niet meer nodig is dan dit
Je gooit nu twee verschillende dingen op een hoop.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Doe jij eens even netjes zeg!
Niemand die iemand verbiedt om zich voort te planten. Ik ben het er alleen mee eens dat de vergoedingen niet onbeperkt blijven. Dat is iets heel anders. Ik ken mensen die zijn 10 jaar bezig geweest met kinderen krijgen. Dan vraag ik me af: wanneer hou je op en maak je iets van je leven?
Ik weet niet hoe het zal zijn als Senna geen kind(eren) kan krijgen, maar ik weet wel dat ook mijn moeder er heel veel verdriet van heeft gehad. Misschien nog niet eens zozeer vanwege het feit dat ze dan geen oma zou worden (van mijn kinderen dan toch), maar het verdriet van je kind.quote:Ik dacht er al zo over toen ik nog geen kinderen had en ik denk er nu nog hetzelfde over.
Ik had het geluk om relatief snel zwanger te zijn, maar joost mag weten of een tweede voor mij is weggelegd. En zelfs als Harry geen kinderen krijgt, ja dan word ik geen oma. Dan houdt het inderdaad op. Wat wou je daar mee zeggen? Dat mijn gedachten opeens veranderen? Nee hoor, dat is dan ongelooflijk verdrietig, maar iets anders is het niet.
Is dat zo? Iemand die 10 keer zijn been breekt, behandelen ze neit meer? die krijgt geen gips meer, operaties, pinnen, whatever, want het gebeurt toch iedere keer opnieuw?quote:En we zijn nog altijd gewoon zoogdieren hoor. Dat wij geacht worden om wat beschaafder te zijn en meer autonoom, neemt niet weg dat voor ons niet dezelfde natuurwetten gelden...
Als ik een toverstokje had, dan toverde ik iedereen 'beter' die graag kinderen zou willen maar bij wie het (nog) niet lukt. Maar dat heb ik niet dus tot die tijd zul je het moeten doen met behandelingen die beperkt zijn.
En miss_sly, op zekere hoogte heb je gelijk dat het misschien vergelijkbaar is met een gebroken been, maar dat zouden ze ook niet eindeloos blijven behandelen en vergoeden als de kansen op succes kleiner zouden worden met het stijgend aantal behandelingen.
IVF-kinderen hebben géén verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Bovendien heeft het zusje van Louise Brown, Natalie (eveneens een reageerbuisbaby), inmiddels een kind gekregen. Daarmee heeft ze bewezen dat de reageerbuisbevruchting niet haar vruchtbaarheid heeft aangetast.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:38 schreef Asyniur het volgende:
Ik wil helemaal niet bot doen, maar ik denk juist dat door al die vruchtbaarheidsbehandelingen en het feit dat iedereen denkt récht te hebben op een kind, de onvruchtbaarheid in de bevolking alleen maar toe zal nemen. Als dit over paarden/honden/etc zou gaan, zou iedereen zeggen: daar moet je niet mee fokken want daar zit een fout in en dat hou je zo in stand. Maar bij mensen mag je wel onbeperkt doorgaan blijkbaar.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik geen IVF of whatever er voor over zou hebben voor een kind, maar ik ben het wel met Joene eens. Anderen hoeven niet voor mijn kinderwens op te draaien. Zelfde geldt overigens wat mij betreft voor bijv de kinderopvang: ik wil kinderen én werken. Daar hoeft mijn kinderloze buurman niet voor te betalen.
Ja en mijn opa heeft zijn hele leven gerookt en geen longkanker gekregen dus roken geeft geen verhoogd risco op longkankerquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:00 schreef DDBtje het volgende:
[..]
IVF-kinderen hebben géén verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Bovendien heeft het zusje van Louise Brown, Natalie (eveneens een reageerbuisbaby), inmiddels een kind gekregen. Daarmee heeft ze bewezen dat de reageerbuisbevruchting niet haar vruchtbaarheid heeft aangetast.
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee van Flugeltje om een apart topic te openen, wel of niet vergoeden van fertiliteitsbehandeling is een legitieme discussie die prima op zijn plaats is in OUD, maar in dit topic wat gevoeliger ligt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:08 schreef Asyniur het volgende:
Lieve mensen, het was misschien niet een gepaste opmerking (vooral niet hier) maar om er een apart topic over te openen, vond ik ook weer overdreven.
Ik wilde de discussie eigenlijk breder trekken en het hele "ouderschap in bezuingingstijd" onderwerp nemen; kinderopvang, kinderbijslag, fertiliteit... Maak je andere keuzes door de bezuigingen? (stop je met werken, ga je jezelf instellen op een kinderloos leven of weer iets anders...)quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:12 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee van Flugeltje om een apart topic te openen, wel of niet vergoeden van fertiliteitsbehandeling is een legitieme discussie die prima op zijn plaats is in OUD, maar in dit topic wat gevoeliger ligt.
Zowel mijn ma als mijn schoonouders hebben enkel geweend toen wij vertelden dat ik zwanger was (niet bij mijn zus of schoonbroer). Gewoon omdat voor hen ook hun verdriet voorbij zou zijn. Verdriet omdat ze onze problemen zagen, verdriet omdat ze wisten hoeveel verdriet wij hadden. En tranen van opluchting, omdat hopelijk alle behandelingen voorbij waren en onze wens in vervulling ging. Ook mijn zus en schoonzus begonnen direct te wenen toen ze het nieuws hoorden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zal zijn als Senna geen kind(eren) kan krijgen, maar ik weet wel dat ook mijn moeder er heel veel verdriet van heeft gehad. Misschien nog niet eens zozeer vanwege het feit dat ze dan geen oma zou worden (van mijn kinderen dan toch), maar het verdriet van je kind.
[..]
Alsof mensen die hier posten omdat ze "moeten" dat niet zelf vaak genoeg beseffenquote:Maar dat heb ik niet dus tot die tijd zul je het moeten doen met behandelingen die beperkt zijn.
Ik denk dat het niets te maken heeft met je zog. nuchterheid, maar puur met het geen flauw idee hebben waar je over praat, en ook wel een beetje gebrek aan empathie, eigenlijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja en mijn opa heeft zijn hele leven gerookt en geen longkanker gekregen dus roken geeft geen verhoogd risco op longkanker
miss_sly, tegen iemand die ongeneeslijk ziek zou zijn en die steeds maar blijft winkelen voor behandelingen, zou ik ook zeggen: doe nou nog iets moois met je leven ipv iets najagen wat bijna onmogelijk is.
Lieve mensen, het was misschien niet een gepaste opmerking (vooral niet hier) maar om er een apart topic over te openen, vond ik ook weer overdreven. Ik heb een duidelijke mening daarover (ook over of mensen met een ernstige chronische ziekte zich zouden moeten voortplanten etc), maar die deelt niet iedereen. Misschien komt het door mijn nuchtere kijk. Misschien komt het door de omgeving waarin ik werk en dat ik gewoon makkelijker denk over ziektes/doodgaan/je ergens bij neerleggen.
Ik ga de opmerking niet weghalen omdat dan de rest van de discussiethread nergens op slaat, of jullie moeten dat graag willen en dan ook de opvolgende opmerkingen verwijderen.
Wat jullie het prettigst vinden.
Ik wens je alle succes toe en duim ook mee voor een positieve test binnen 14 dagenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:12 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Bedankt voor de succeswensen dames.![]()
Het wordt wel eens tijd voor een in-één-keer-raak-succesverhaal en ik ga mijn best doen die rol op me te nemen.
Ik vind het een goed idee hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde de discussie eigenlijk breder trekken en het hele "ouderschap in bezuingingstijd" onderwerp nemen; kinderopvang, kinderbijslag, fertiliteit... Maak je andere keuzes door de bezuigingen? (stop je met werken, ga je jezelf instellen op een kinderloos leven of weer iets anders...)
naja, het hoeft niet natuurijk, maar ik zie een soortgelijke discussie al voor een tweede keer voorbij komen en wellicht dat een apart topic helpt
Hier houden ze 18 dagen aan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik wens je alle succes toe en duim ook mee voor een positieve test binnen 14 dagen(14 is het toch of hebben ze bij jullie een andere regel?)
Helemaal mee eensch missl_sly. Maar ja, ik als aanstaande moeder met een "ernstige chronische aandoening" (MS) had natuurlijk al helemaal niets te zoeken op die fertiliteitspoli.... ze hadden het moeten verbieden dat ik zwanger zou wordenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het niets te maken heeft met je zog. nuchterheid, maar puur met het geen flauw idee hebben waar je over praat, en ook wel een beetje gebrek aan empathie, eigenlijk.
Denk je werkelijk dat als het over zoiets ontzettend belangrijks en levensveranderend gaat als het krijgen van een kind of het voorkomen dat je doodgaat (de ongeneeslijk zieke), dat je dan maar gewoon opeens het licht ziet en ophoudt met mogelijkheden te zoeken, namelijk omdat het bijna onmogelijk is wat je najaagt? De dingen zijn te groot om te stoppen bij bijna. Dan wil je toch weten dat je alles gedaan hebt wat mogelijk is?
En dit is even heel algemeen gesteld, want zo werkt het lang niet voor iedereen. Bovendien zijn de mogelijkheden beperkt, het is helemaal niet mogelijk onbeperkt door te gaan.
Maar goed, eigenlijk had je hier die opmerking niet eens moeten plaatsen idd. Hier zitten nou precies de meiden die mdden in het proces zitten om hun droom wel te verwezenlijken, hun 'ziekte' wel te laten behandelen. Nogal cru om dan zo'n post te plaatsen en de vergelijking met het (kapot)fokken van dieren is natuurlijk nogal misplaatst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hè? Heb je dat niet meer dan?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:18 schreef Asyniur het volgende:
Wel ga ik even hard lachen om de diagnose ASS/autisme die ik opeens opgeplakt krijg
Dank je voor je (zo positieve) reactie!quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:59 schreef miss_sly het volgende:
Kolonia, zaadjes kunnen wel enige tijd overleven in de baarmoeder. Als je met cervixfactor vijandig baarmoederslijmvlies bedoeld, is dat toch juist omzeild door de IUI? Dan worden de zaadjes voorbij de baarmoedermond en dus het slijmvlies gebracht dus hebben ze daar geen hinder meer van.
En ja, ze kunnen absoluut overleven, want anders was Senna er niet geweest!
Sorry dan, ik dacht echt dat jij ASS hebt, hoe ik er dan bij kom?quote:
Jazeker, en de sporen zijn ook wat duidelijker.... succes!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens, menopur injecteren is wel pittiger dan pregnyl... Oef.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:23 schreef mijsje het volgende:Ahava... we moeten eerst maar eens afwachten wat het kabinet straks gaat zeggen... misschien was dit een hoop drukte om niks...
Bedanktquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Ahava het volgende:
[..]
Ik zag ook een nieuwkomer, Sjorskloontje, meen ik? Welkom! Ik hoop voor jou en je vrouw dat je snel weer weg bent uit dit topic.
[..]
Bij mij staat alles op IVF-gebied nog steeds stil. Er moet nog een onderzoek plaatsvinden (een hysteroscopie) om te zien of ik een soort tussenschotje in mijn baarmoeder heb. Die kans is heel klein, maar ik weet het liever zeker. Door omstandigheden komt het er echter niet van om dat te laten doen.
[..]
Dat was ook de bedoelingquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef Joene het volgende:
Hoi sjors ! Leuke discussie heb je opgang gebracht![]()
Bronquote:Hogere bloeddruk Ivf-kinderen in puberteit
Gepubliceerd: 28 februari 2008 10:21 | Gewijzigd: 28 februari 2008 12:40
Door Berber Rouwé
Rotterdam, 28 febr. Ivf-kinderen hebben in de puberteit een hogere bloeddruk en een minder goede suikerhuishouding dan hun leeftijdsgenoten. Dat hebben onderzoekers van het Vrije Universiteit Medisch Centrum in Amsterdam ontdekt.
Het was al bekend dat een moeder die in het begin van de zwangerschap honger of zware stress te verduren krijgt, een kind baart met een grotere kans op hoge bloeddruk, diabetes type II en hart- en vaatziekten. Een van de onderzoekers, hoogleraar kinderendocrinologie Henriette Delemarre: „In vitro fertilisatie kan voor een embryo net zo onnatuurlijk zijn als blootstelling aan voedseltekort of stress. Er wordt een eicel bevrucht in een bakje met voedingsstoffen.”
Daarom hebben de Amsterdammers bij ruim tweehonderd ivf-kinderen de bloeddruk en de bloedsuikerwaarde op een nuchtere maag gemeten. De controlegroep was een groep kinderen van moeders die vruchtbaarheidsproblemen hadden, maar uiteindelijk zonder ivf zwanger werden.
De ivf-kinderen hadden een hogere bloeddruk en bloedsuikerwaarde dan kinderen die door een natuurlijke bevruchting waren ontstaan. Het verschil tussen de twee groepen was echter klein, en alle meetwaarden bleven binnen de norm. De kinderen waren dus niet ziek.
Maar volgens Delemarre kunnen zulke kleine afwijkingen in bloeddruk en suikerstofwisseling op de kinderleeftijd uitgroeien tot grotere afwijkingen op de volwassen leeftijd. „De gevonden verschillen verhogen dus wel degelijk de kans op hart- en vaatziekten bij de volwassene.”
Volgens Delemarre is dit een waarschuwing dat ivf meer met het embryo doet dan we ons realiseren. In Nederland wordt ongeveer 1,5 procent van de kinderen geboren na ivf. „Ivf is zó geaccepteerd, maar eigenlijk weten we nog heel weinig van de lange-termijn-veiligheid. Om de voor- en nadelen van ivf tegen elkaar af te kunnen zetten, moeten we grote groepen ivf-kinderen blijven onderzoeken.” Eerder werd ontdekt dat ivf een hogere kans op oogkanker geeft.
De onderzoekers vermoeden dat de problemen kunnen ontstaan doordat de chemische activatie en inactivatie van bepaalde genen ontregeld raakt: er gaat iets mis in de zogeheten ‘methylering’ van het DNA. Delemarre: „Uit dieronderzoek blijkt dat ivf de methylering aantast. Daar willen we vervolgonderzoek naar doen met onze groep kinderen.”
Overigens blijkt volgens Delemarre uit een tweede, binnenkort te publiceren deel van het VUMc-onderzoek dat ivf-kinderen het op school wél net zo goed doen als andere kinderen.
Ik snap je zooow goed Tallyquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:44 schreef Tally het volgende:
Die roze wolk is hier nog niet. Ik maak me nog teveel zorgen merk ik.
Gister werd mijn moeder boosWe waren samen in een babywinkel. Want ze wilde toch al wat spulletjes gaan kopen voor de baby. En ik zag er een gave kinderwagen, dus ik zei zo: Als ik dinsdag geweest ben en alles is goed dan ga ik hem halen. Zij had al een tas (en doos) vol spullen gekocht. Zegt ze: We gaan nu wel een beetje positief doen hoor
Ik heb ook al spullen gekocht dus kan jij dat ook doen
Dus ik moet positief gaan doen van mijn moederMaar ik voel me nog niet thuis in een babywinkel.
Ja, ik had vorige maand inderdaad een cyclus.. maar ik heb denk ik iets te vroeg gejuichd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Ahava het volgende: José, las ik nu laatst dat je een cyclus had ontdekt bij jezelf of is dat een 'gewenste update'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, we gaan fanatiek door met lijnen en dan zien we wel. We zitten nu op de -5 kilo.. nog een kilo of 13 te gaan...komt goed!
**Life is e@sier with your eyes closed**
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:50 schreef Ahava het volgende:
PZE aan de menopur, pittig, begrijp ik? De injectie zelf of de effecten ervan op jou?
Word echt alleen maar makkelijkerquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.
Dankjewelquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:49 schreef Jose81 het volgende:
Oh lieve Ahava... wat moet het toch steeds pijn doen dat het steeds maar niet lukt. Je laatste IVF poging is in zicht... ik kan me zo goed voorstellen dat je dat zo bang maakt.. Tjonge... ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen. Ik kan niet meer dan je heel, heel, heel veel succes wensen. Ik hoop zó dat het nu echt eindelijk eens lukt en goed gaat...![]()
![]()
![]()
Oooo, die eerste keren, PZE, pfff, vreselijk! Ik stond wel 10 minuten met die spuit in mijn handen. Steeds opnieuw met dat ding naar mijn buik... en dan toch maar weer niet. Echt, wat een gedoe! Het voelde inderdaad als iets heel groots. Nu is dat echt een stuk minder en kan ik zo'n spuit gewoon even snel tussen de bedrijven door zetten. Dan voelt het veel minder alsof je een patiënt bent. Ik hoop dat dat voor jou ook snel zo voelt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |