abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86043820
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #86

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. Begin juni is de IVF van start gegaan, en half/eind augustus is de eerste punctie.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Oef, ik sloot hem maar lig al op bed met iPod, kan een modje de op even fiksen misschien? :*

[ Bericht 86% gewijzigd door BE op 04-09-2010 08:22:17 ]
pi_86044861
even een :* voor Tally... ze zullen vast snappen dat wachten tot donderdag wel heel lang is, toch? :*
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:11:24 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_86044946
Het is zo donderdag joh ;)
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:14:24 #4
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_86045070
Een Knuf voor Tally inderdaad en heel veel geduld aan de andere meiden toegewenst. Dat jullie maar onwijs snel twee streepjes mogen plassen en behouden. Mijsje, Isla, PZE, en ieder die ik vergeet :*

En dan Kolonia, wat zuur. Succes met de testen die volgen :* Ik word altijd zo paranoïa van dat soort berichten.. Onder het mom van 'wat nou als ik en ik het niet merk en dan..' etc. Bah.

Ik lurk altijd, maar neem veel te weinig de moeite om jullie een hart onder de riem te steken, terwijl jullie het zo verdienen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_86045179
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:11 schreef Armageddon het volgende:
Het is zo donderdag joh ;)
nietus, dat duurt een eeuwigheid... :X (duurt mij ook veel te lang :+ )
pi_86045215
Tally, sterkte met wachten. :*

@Mijs: ik weet niet precies wat het strijkje gaat uitwijzen want ik was nogal overdonderd, had het niet verwacht en was te verbaasd / verrast om vragen te stellen.
Ja, en echt een derde. :o
Gyn herhaalde het een paar keer, dus ik heb het echt niet verkeerd verstaan.
Zoveel, dan kan dat dus mooi geen reden zijn dat het nooit lukt. :{w :+

Manlief wil trouwens even genoteerd hebben dat zijn zaad prima was. :Y) :+ O+
pi_86045221
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef Kimpossible het volgende:
Een Knuf voor Tally inderdaad en heel veel geduld aan de andere meiden toegewenst. Dat jullie maar onwijs snel twee streepjes mogen plassen en behouden. Mijsje, Isla, PZE, en ieder die ik vergeet :*

En dan Kolonia, wat zuur. Succes met de testen die volgen :* Ik word altijd zo paranoïa van dat soort berichten.. Onder het mom van 'wat nou als ik en ik het niet merk en dan..' etc. Bah.

Ik lurk altijd, maar neem veel te weinig de moeite om jullie een hart onder de riem te steken, terwijl jullie het zo verdienen.
:* lief van je!
pi_86045295
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Kolonia het volgende:
Tally, sterkte met wachten. :*

@Mijs: ik weet niet precies wat het strijkje gaat uitwijzen want ik was nogal overdonderd, had het niet verwacht en was te verbaasd / verrast om vragen te stellen.
Ja, en echt een derde. :o
Gyn herhaalde het een paar keer, dus ik heb het echt niet verkeerd verstaan.
Zoveel, dan kan dat dus mooi geen reden zijn dat het nooit lukt. :{w :+

dan hoor je dat vast bij het vervolggesprek. :* komt vast helemaal goed...
en nog een dikke vette *O* *O* voor het zaad van je lief! *O* *O*
pi_86046270
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Kolonia het volgende:
Superfijn dat daar in ieder geval (een deel van) het probleem niet zit!! *O* ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_86056463
Wat fijn dat met de zwemmers niks mis is Kolonia! ^O^

BE, dank voor het maken van de OP, ik lag ziekig in bed en had niet in de gaten dat ik de laatste was... :*

Mijsje, hoe is het met de tetten? *)
pi_86057189
Tally, hoe is het nu met je? :*

Mijsje, hoe voel je je? :*

Ik deed gisteren een zwangerschapstest, en I know dat dit een luxe probleem is, maar hij gaf maar een wazig streepje. Hoopte op een donker streepje, aangezien de hcg hormonen nu wel flink moeten gaan stijgen. Ben doodsbang voor slecht nieuws woensdag.

Sorry als ik hier mensen voor hun hoofd stoot met dit stomme onderwerp... :@
Voor iedereen hier een dikke :*
pi_86058435
Fijn dat je mans zaad in orde is, Kolonia. Spannend wat er uit de verdere onderzoeken naar voren gaat komen..

Lieve Madonna, mij stoot je zeker niet voor het hoofd. Ik begrijp je angst en spanning heel goed! Sterkte met wachten, meis. :*
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_86059084
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

:* lief! ik ga eigenlijk automatisch uit van mijn vorige zwangerschap, die niet lang mocht duren... daar deden m'n tetten echt zo ongelofelijk zeer, niet te filmen... maar goed... weten doen we dus nog steeds niks... en nu begint me dat wel op te breken...
For what it's worth.. bij mijn eerste zwangerschap (die dus ook in een miskraam eindigde) had ik ook mega pijnlijke tieten. Bij de zwangerschap van Daan had ik in het begin helemaal niet en begon het in de 6e week ofzo een beetje maar nooit zo erg als de eerste keer.

Mijn duimen draaien ook voor alle meiden hier! Sterkte met wachten, dat moet killing zijn!
pi_86059106
Madonna, mij stoot je ook niet voor het hoofd. Hopelijk is het woensdag allemaal in orde. :*
pi_86059285
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
Madonna, mij stoot je ook niet voor het hoofd. Hopelijk is het woensdag allemaal in orde. :*
Dankjewel <3
pi_86059960
Kolonia, wat balen die Chlamydia! En wat een schrikbarend percentage noemde die arts :o . Ik wist dat het veel voor komt en makkelijk op te lopen is, maar dit is toch wel een heftig getal. Hopelijk heeft het geen gevolgen voor je lijf :* . Ik ben er ook op getest en gelukkig negatief. Wat fijn dat er aan de kant van je man in elk geval geen problemen zijn! :*

Madonna: ik snap heel goed hoe je je voelt. Om doodnerveus van te worden. Ik heb de eerste weken ook een aantal keren gecontroleerd of mijn streepjes donkerder werden, dus zo gek is dat niet. Heb je niet nog een ander merk test liggen? Maar misschien moet je dat ook niet doen, het kan je (onterecht) nog onzekerder maken natuurlijk. Ik duim voor een mooi HCG-peil woensdag! Wanneer was jou tp nu ook alweer, dus eigenlijk: hoe ver ben je nu? :*

Mijsje, time is ticking, wat is het toch spannend! Ga je nu nog testen voor de bloedtest? Mijn duimen draaien overuren! Ik heb (slaat natuurlijk nergens op maar toch) er een heel goed gevoel over, volgens mij ben jij gewoon zwanger! :*

Lieve Tally, hoe gaat het met je meis? Moet voortdurend aan je denken. Hopelijk snel een einde aan je onzekerheid (liefst met heel goed nieuws natuurlijk!) :*

Isla en PZE, how are you girls? :*
pi_86060654
TV :*je
#geen
pi_86062327
Even een :* voor iedereen hier
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86062444
Madonna; wat ontzettend vervelend die onzekerheid waar je in zit! Van mij mag je dat ook zeker hier posten. Kunnen wij je een hart onder de riem steken. Ik hoop dat de uitslag komende week helemaal goed is en dat je je nu voor niks druk hebt gemaakt. Ik duim voor je!

Kolonia; wat een ontzettend vervelend nieuws. Ook wel schokkend dat 1 op 3 besmet is, heftig hoor! Maar kan me niet voorstellen dat dat dé oorzaak kan zijn. Dat zouden er veel meer vrouwen zijn die moeilijk zwanger worden vanwege deze reden. Ik heb nog nooit iemand er over gehoord, maar wellicht is het een taboe. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt én een plan de campagne! Wel heel fijn dat het zaad van je man helemaal goed is!
pi_86063611
Chlamydia is helaas wel de oorzaak van veel vruchtbaarheidsproblemen Poezebeest. Ik heb er n.a.v. Kolonia's verhaal nog weer eens wat over opgezocht. Dit is een lang artikel maar wel heel informatief. Het is echt een geniepige soa...

Krijg je nu antibiotica Kolonia? Of heb ik daar overheen gelezen :@ Je partner moet trouwens ook meebehandeld worden, anders heb je de kans dat je zo weer een herbesmetting te pakken hebt.

quote:
Verwoeste eileiders

ACHTERGROND, door Jutka Halberstadt op 03 september '99, 00:00, bijgewerkt 18 januari '09, 23:35
Elk jaar raken zestigduizend Nederlanders besmet met de geslachtsziekte chlamydia. Vaak lopen zij door met deze infectie, zonder ooit lichamelijke klachten te ontwikkelen. Maar chlamydia is oorzaak nummer één van onvruchtbaarheid bij vrouwen. 'De mens zit zo in elkaar dat hij altijd denkt dat anderen meer risico lopen.'

'IK BEN niet altijd braaf geweest, dus het is mijn eigen schuld dat ik chlamydia heb opgelopen', vindt mevrouw Dijkstra (40). Wanneer ze precies met de geslachtsziekte besmet is, weet Dijkstra niet. Het moet ergens tussen haar 17de en 27ste gebeurd zijn. 'In die tijd vree je veilig om niet zwanger te worden. Dus ik gebruikte de pil. Ik keek alleen altijd even of een man geen druiper had.'

Duidelijke symptomen van de seksueel overdraagbare aandoening (soa) chlamydia heeft Dijkstra nooit gehad. 'Als ik terugdenk, was er wel een periode dat ik buikpijn had.' De dokter kon niets vinden. 'Maar die buikpijn was waarschijnlijk de ontsteking die mijn eileiders heeft verwoest.'

Dijkstra ontdekte dat ze een chlamydia-infectie had, toen ze op haar 27ste een vaste partner kreeg en het niet lukte zwanger te worden. Haar man is niet op de hoogte van de wisselende contacten en one night stands die mevrouw Dijkstra voor zijn tijd had. Daarom wil ze haar verhaal onder een gefingeerde naam vertellen.

De chlamydia-infectie van Dijkstra werd behandeld, maar haar man werd niet getest. 'De dokters zeiden dat mannen nergens last van hebben.' Kort daarna kreeg hij een ontsteking van zijn bijbal, één van de symptomen van chlamydia. Een antibiotica-kuur hielp. Voor mevrouw Dijkstra waren de gevolgen ernstiger: zij kon geen kinderen krijgen.

Chlamydia is de meest voorkomende soa in West-Europa. De bacterie chlamydia trachomatis wordt, net als andere soa, overgedragen door onveilig seksueel contact. Jaarlijks lopen in Nederland ruim honderdduizend mensen een geslachtsziekte op, waarbij chlamydia het meest voorkomt met zestigduizend nieuwe gevallen per jaar.

Met een antibiotica-kuur is chlamydia goed te behandelen, maar dan moet je wel weten dat je het hebt. En dat is precies het probleem van deze geslachtsziekte: zo'n 70 procent van de vrouwen en de helft van de mannen die besmet zijn, merkt er niets van. Zij gaan niet naar de dokter en kunnen ongemerkt anderen besmetten.

Voor vrouwen heeft chlamydia de ernstigste gevolgen. Ze kunnen er onvruchtbaar van worden zonder ooit lichamelijke klachten te hebben gehad. Chlamydia is oorzaak nummer één van onvruchtbaarheid bij vrouwen, zegt gynaecoloog O. Bleker, hoofd afdeling verloskunde en gynaecologie van het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. Jaarlijks worden duizend vrouwen onvruchtbaar door een chlamydia-infectie. Daarbij hebben ieder jaar driehonderd vrouwen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als gevolg van chlamydia.

Bij één op de vijf vrouwen leidt chlamydia tot een ontsteking van de eileiders. Hoe vaker een vrouw dit heeft gehad, hoe groter de kans dat zij onvruchtbaar is. Bij de eerste ontsteking is die kans 10 à 20 procent. Bij de derde al meer dan 60 procent.

Als er al klachten zijn, zijn die vaak vaag. Een branderig gevoel bij het plassen of afscheiding uit penis of vagina kan op chlamydia wijzen. Vrouwen kunnen ook last hebben van tussentijdse bloedingen, pijn bij het vrijen of buikpijn. Mannen krijgen soms pijn in hun balzak. Over het algemeen geen klachten waarmee je direct naar de dokter rent.

Vooral jonge vrouwen moeten bedacht zijn op vage klachten. Uit onderzoek van de Vrije Universiteit en de GG & GD in Amsterdam bleek dat 13 procent van de Amsterdamse vrouwen tussen de 15 en 19 jaar besmet was zonder het te weten.

De schrik is altijd groot als cliënten horen dat ze met chlamydia besmet zijn, weet sociaal-verpleegkundige J. Heijnen van de soa-polikliniek van de GG & GD in Amsterdam. 'Veel mensen laten zich voor de zekerheid testen, terwijl ze geen klachten hebben. Als ze dan chlamydia blijken te hebben, zijn ze stomverbaasd. Zeker als ze een vaste partner hebben.'

Zoals de 20-jarige vrouw die hij onlangs op zijn spreekuur kreeg nadat bij haar chlamydia was gediagnostiseerd. 'Ze barstte in snikken uit, want het was de tweede keer in een half jaar. Ze realiseerde zich dat dit de kans op vruchtbaarheidsproblemen verhoogt.' Behalve angstig, was de vrouw ook boos op haar partner. Ze had het afgelopen half jaar alleen met hem gevreeën. Bij haar eerste infectie was hij meebehandeld. Hij kon de enige zijn die haar had besmet, wat betekende dat hij was vreemdgegaan.

CHLAMYDIA is erg besmettelijk. Een vrouw die onveilig vrijt met een besmette man heeft 50 procent kans chlamydia op te lopen. Andersom is deze kans lager, ongeveer 25 procent per seksueel contact. Ter vergelijking: bij onbeschermde geslachtsgemeenschap met iemand die met HIV (het virus dat aids veroorzaakt) is geïnfecteerd, is de kans rond de 1 procent besmet te worden.

'Een van de grote valkuilen is dat mensen denken dat condooms volledig beschermen tegen geslachtsziekten', zegt Heijnen. Tegen HIV beschermt een condoom goed volgens de sociaal-verpleegkundige. 'Maar chlamydia heb je zo te pakken. Bij geslachtsgemeenschap beschermt het condoom je wel tegen chlamydia. Maar als je bij het voorspel op elkaar ligt en de penis strijkt zonder condoom even langs de vagina, dan kan de infectie al zijn overgebracht.' De chlamydia bacterie zit behalve in sperma in voorvocht, vaginaal vocht en slijmvliezen.

De kennis over soa is de afgelopen jaren toegenomen, maar nog niet voldoende, volgens directeur T. Coenen van de stichting soa-bestrijding. Uit recent onderzoek van de stichting blijkt dat tweederde van de seksueel actieve heteroseksuelen tussen de 15 en 35 weet dat chlamydia een soa is.

Ook verpleegkundige H. van Bijnen van de soa-polikliniek van de Amsterdamse GG & GD merkt dat het kennisniveau over soa de laatste tijd is gestegen. 'Een paar jaar geleden wisten mensen totaal niet wat chlamydia was. Het klonk ze uitheems in de oren en ik moest veel uitleggen.' De minderheid die er nu nog nooit van heeft gehoord bestaat vooral uit jongeren tussen de 15 en 20, die toch al niets van soa weten, zegt Bijnen.

De voorlichtingscampagnes van de stichting soa-bestrijding over de afgelopen tien jaar hebben geholpen, zegt Th. Sandfort. Hij is sociaal-psychologisch onderzoeker bij de Universiteit Utrecht en het Nederlands Instituut voor Sociaal Sexuologisch Onderzoek (NISSO).

Sandfort wijst erop dat het accent van de campagne pas sinds 1993 is verschoven van aids naar soa in het algemeen. Zes jaar is volgens Sandfort een relatief korte periode om alle mensen voor te lichten en ze ook nog hun gedrag te laten veranderen. In de campagne van 1996 stond chlamydia voor het eerst volop in de aandacht. Als nummer één in de soa-toptien.

Weet hebben van soa is volgens Sandfort iets heel anders dan denken dat het jezelf kan overkomen. 'De mens zit zo in elkaar dat hij altijd denkt dat anderen meer risico lopen.' Of mensen onveilig vrijen hangt volgens de sociaal-psycholoog niet alleen af van hoe ernstig ze de gevolgen hiervan vinden, maar ook hoe groot de kans op die gevolgen is. Op grond van deze inschattingen maakt iedereen zijn eigen emotionele afweging.

SOCIAAL-verpleegkundige Heijnen haalt het voorbeeld aan van een 21-jarige man die op zijn spreekuur kwam. De man bezocht de GG & GD voor een algemeen onderzoek naar geslachtsziekten omdat hij het afgelopen jaar af en toe een licht branderig gevoel had bij het plassen. Chlamydia bleek de oorzaak en Heijnen legde uit dat de man de vrouwen moest waarschuwen met wie hij de afgelopen jaren seksueel contact had gehad.

De man vond dit onnodig. 'Vooral mannen komen met de meest prachtige verklaringen waarom waarschuwen van (ex)partners niet hoeft', vertelt Heijnen. 'Ik moet vaak aandringen.' Zo vond deze cliënt het waarschuwen van één vrouw niet nodig omdat ze alleen orale sex hadden gehad. Met een ander had hij een condoom gebruikt en met een derde was het immers al meer dan vijf maanden geleden. De vierde had geen klachten en nummer vijf had nog nooit met iemand anders seks gehad. Allemaal ongeldige argumenten, benadrukt Heijnen nog maar eens.

Hij heeft de ervaring dat mannen nonchalanter met geslachtsziekten omgaan dan vrouwen. De consequenties van chlamydia zijn ook minder ernstig voor een man. Mevrouw Dijkstra heeft haar ex-partners ook nooit gewaarschuwd. 'Ik zag geen mogelijkheid te achterhalen door wie ik was geïnfecteerd en van sommigen wist ik niet eens de achternaam. Bovendien zeiden de artsen destijds niet dat je je partners moest waarschuwen, zoals nu.'

Inmiddels heeft Dijkstra een in vitro fertilisatie (ivf) behandeling ondergaan en is ze ondanks haar verstopte eileiders bevallen van een tweeling. Met haar man heeft ze nooit gesproken over de oorzaak van haar chlamydia-infectie. 'Dat was niet nodig. Hij heeft mij geen verwijten gemaakt. Het was gewoon zo.
pi_86063639
:*

misschien woensdag even testen. lazen op internet dat bij een tp het heel normaal is om vanaf 14 dagen na de tp pas een positieve test in handen te hebben als je zwanger bent, omdat je lichaam dan 14 dagen "zwanger" is... dat is anders dan bij natuurlijke zwangerschap en bij inseminaties, waarbij het lichaam wel al 14 dagen na de eisprong "zwanger" is... dus woensdag misschien en anders toch maar even afwachten wat de bloedtest zegt... :@ maar goed, zachte en bijna pijnloze tetten op het moment...
pi_86064826
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:39 schreef twentemeisje het volgende:
Chlamydia is helaas wel de oorzaak van veel vruchtbaarheidsproblemen Poezebeest. Ik heb er n.a.v. Kolonia's verhaal nog weer eens wat over opgezocht. Dit is een lang artikel maar wel heel informatief. Het is echt een geniepige soa...

Krijg je nu antibiotica Kolonia? Of heb ik daar overheen gelezen :@ Je partner moet trouwens ook meebehandeld worden, anders heb je de kans dat je zo weer een herbesmetting te pakken hebt.
[..]

Ik heb echt nooit geweten dat chlamydia zó besmettelijk is en ook niet dat de gevolgen zo groot zijn :@
Maar de behandeling is dus ivf lees ik, dus het is gelukkig niet zo dat je geen kinderen meer kunt krijgen, het gaan alleen een stuk moeilijker, heftig hoor!
pi_86066318
Jeetje Kolonia :{ :*
#geen
pi_86066938
maar dat wil nog niet zeggen dat Kolonia ook alleen maar met ivf zwanger kan worden, dat ligt aan hoever het al gegaan is, en dat moet eerst onderzocht worden... begreep ik uit haar laatste posts... maar dat dit mooi waardeloos is en heel eng en verdrietig, dat staat zeker vast... :*

* mijsjewacht weer "rustig" verder...
pi_86067074
Je klinkt wel rustig mijsje. (Dat ben je misschien niet, maar zo lijkt het wel.) Knap hoor. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')